Waveform view
89-20A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
ses
nejvíc
přiblížil
tomu
sedmnáctýmu
roku
tím
žes
nevěřil
a
přesto
ses
modlil.
že
se
modlil
nikoliv
kvůli
sobě
kterou
si
měl
soucit
potom
mě
řekla
vo
té
mé
mamince
samo
sebou
tyto
dva
body
prý
nejvíc
způsobili
že
se
na
to
se
vůbec
dal
na
to
jestli
snad
tu
mystickou
se
slova
stal
to
znamená
že
ta
cesta
as
kritická
se
proměna
mystickou
to
znamená
v
cestu
kde
už
jsem
svou
vůlí
vůbec
nepůsobil
vy
si
myslí
že
mystika
je
ještě
nějaká
lidská
vůle
podle
ní
a
podle
mě
není
jenže
jak
vám
to
mám
říct
ona
se
ten
na
mě
nějaký
recepty
tak
já
vám
dával
recepty
po
vaší
vůli
pro
koho
to
mám
dával
to
pána
boha
k
tomu
mysli
nebo
dala
tele
a
že
to
všechno
nesmysl
že
von
dávám
nějaký
recept
ale
má
to
ten
smysl
že
se
tíží
utiší
te
že
to
že
mám
chvíli
rodině
že
jo
že.
Že
mě
berete
vážně
nebo
tak
ale
to
bych
těžko
mě
ještě
vyjádřit
ale
vono
to
větou
žádnou
nejde
metoda
tady
byla
ale
ta
nebyla
mystická
to
byl
asketismus
a
hlavní
po
toho
ačkoliv
mu
nebyl
nějaký
bezpohlavně
život
nýbrž
hlavní
bodem
bylo
sebeobětování
sebezápor
mořem
ve
všech
směrem
k
to
být
v
tak
pohlavní
věc
a
nebo
ale
to
bylo
prostě
vedlejší
to
nebylo
to
hlavní
co
mě
do
nejvíc
práce
co
ne
na
o
tak
velkou
práci
jako
modlit
se
když
to
když
když
vůbec
nechcete
se
modlit
když
já
jsem
tu
obrovskou
výhodu
že
jsem
tím
nevěřícím
bych
to
a
že
mně
připadá
zároveň
ta
milost
který
si
nemoh
v
nejmenším
zasloužit
ačkoliv
to
ta
terezie
říká
za
sloužili
matka
tím
tě
obětoval
sloužil
si
že
se
obětoval
za
rodinu
ona
to
obrátila
naruby
ačkoli
sama
píše
že
od
třetí
komnaty
na
horu
je
to
bez
zásluh
do
třetí
ale
ta
je
sou
zásady
takže
musím
dát
za
pravdu
nějaká
taková
v
tom
byla.
A
tak
jsme
nedošli
až
třetí
komnatě
duše
je
plně
oddán
a
tak
dále
a
topí
na
cestu
mystickou
ve
čtvrté
komnatě
zváště
milosti
modlitbě
u
sebe
nosti
a
modlitbě
pokoji
čili
klidu
přece
však
je
to
v
tomto
oboru
teprve
stupeň
první
v
tom
mystické
oboru
a
proto
se
přirozeně
prolíná
přirozené
prolíná
ještě
zařazeny
možné
i
klamný
ducha
zlého
za
páté
pátá
komnat
v
prosté
sjednotit
srovnává
vůle
šlo
o
nával
se
vůle
člověka
s
vůlí
boží
ale
smysly
tělesné
nejsou
ještě
úplně
spoután
podobenství
o
moci
bouřce
herka
za
šesté
šestá
komnat
extatické
spojení
duše
s
bohem
čili
za
soudní
ze
spo
série.
Utrpení
z
prudké
touhy
opatření
na
boha
vize
vydržení
unesení
zle
ducha
zase
m
nebe
na
zemi
duše
utrpení
očištění
je
zahrnout
roz
rozloučit
né
spojení
čili
a
tak
duchovní
maturitou
spiritual
na
to
mohli
vepři
ale
to
tu
za
touží
po
utrpení
tak
že
chce
být
spolu
ukřižován
s
kristem
jeví
svatý
pavel
tak
to
je
jo
jako
svatá
smysl
a
tak
sest
nízko
poukaz
je
na
jiné
své
spisy
hlavně
na
životopis
to
mu
říká
své
životopis
překladatel
špatný
český
z
vodnes
bída
a
jmenuje
sama
živo
des
vida
kniha
o
jejím
životě
ne
o
mém
o
jejím
životě
ona
se
s
tou
terezku
neztotožňuje.
Vy
vo
des
víra
to
se
nemýlí
a
m
originálu
hlavně
na
životopis
který
sama
napsala
ne
váhá
také
překladatel
vybídnout
ke
čtení
jiných
knih
boha
nadšen
sva
celky
ježíš
vzácná
díla
spočívají
i
v
našem
národě
protože
je
být
znám
znám
její
bez
panně
lich
patří
ke
spisům
klasickým
takže
i
v
ho
i
ho
jiné
rozšířené
lidové
knihovně
by
bylo
té
kus
a
jdeme
svazky
který
obsahuje
myšlenky
o
lásce
k
bohu
několik
rozjímání
šiku
vývoj
z
listu
a
má
svědek
svaté
terezie.
Ona
byla
básničku
tak
leh
moc
mezerou
ale
její
bratr
duchovní
vo
dvacet
let
mladší
ho
ty
jen
ský
že
byl
jen
z
nejlepších
dosud
největší
mastí
ku
španělsky
a
takže
když
jsem
dělal
druhou
státní
že
staneli
a
musel
jsem
obhajoba
svou
španělštinu
nějakým
dílem
převtělíme
španělé
tak
jsem
si
vybral
z
tohoto
spisovatele
cantico
spiritual
duchovní
píseň
kterou
jsem
celou
přečetl
a
čás
sem
se
musel
naučit
nazpaměť
nelituju
toho
skvělá
španělština
vedle
tý
španělštiny
to
je
to
starší
sestry
svatýho
jana
z
kříže
jsem
satan
kříže
měl
velkou
zásluhu
o
to
co
napsala
toho
terezie
tento
spis
byla
vůbec
už
nenapsala
protože
by
byla
bývala
inkvizicí
za
bita
nebýt
nej
který
bral
její
utrpení
na
sebe
tykal
být
ten
mě
dvakrát
abyste
nezabili
matku
on
říkal
matka.
No
tak
to
je
všechno
co
říká
katolická
církev
o
tom
ale
tři
knihy
toho
tak
jsem
dosud
řekl
o
dva
duchovní
svatby
dvě
byli
přijat
církví
a
třetí
nikoliv
a
proto
není
do
dneška
svatým
to
se
mi
zdálo
být
nekřesťanské
a
měli
pravdu
ono
to
bylo
mohamedánským
ale
moc
se
tam
k
tomu
nepřiznáme
byl
na
blízkém
východě
a
naučit
se
té
tou
myšlení
ustavičného
vyzařování
boha
do
stvořeného
čím
žijeme
z
toho
záření
božího
no
to
tam
píše
ale
nepřišel
na
vás
se
že
byl
na
blízkém
východě
že
se
tam
naučil
nemám
do
času
abych
přeložil
toto
nádherné
dílo
který
se
viděli
toho
se
bude
muset
motto
jiný
ale
později
až.
Ale
použiji
a
ještě
ani
teďka
to
nepř
co
jsem
si
nepředcházelo
tak
to
nepřečtu
použiji
shrnutí
tohoto
díla
a
o
ji
si
je
a
sem
které
je
velmi
dokonalým
obsahem
že
se
to
zároveň
četl
si
každou
kapitolu
obsahem
toho
co
jen
van
ruysbroek
píše
v
bude
rozděluje
křesťanský
život
na
trojí
na
každé
úrovni
nově
podle
prvků
obsaženy
vědění
větě
matouše
dvacet
vět
šest.
Vy
jste
ženich
přichází
vyjděte
abyste
se
s
ním
setkali
budu
své
poznámky
uvádět
ve
dvojích
závorce
tak
já
vám
teďka
dycky
jako
dvojná
závorky
aby
se
vědělo
začíná
o
to
bude
nejde
víc
se
tomu
já
napsal
šesti
si
to
dovede
aby
člověk
tedy
první
stupeň
aktivní
život
to
je
to
ten
život
ve
kterém
žijeme
my
první
stupeň
aby
člověk
mohl
duchovně
vidět
vidět
potřebuje
k
tomu
svobodně
na
boha
zaměřeno
vůlí
a
čisté
svědomí
upozorňuju
že
nikdo
z
nás
ani
já
ani
vy
nemá
svobodně
na
boha
zaměřeno
vůli
a
tím
méně
na
aspoň
měli
o
sobě
čisté
svědomí
co
je
to
svobodně
na
boha
zaměřená
vůle
ani
bych
si
nepřál
abych
ji
měl
protože
bych
nemohl
vám
posloužit.
K
tomu
svý
zároveň
ta
vůle
na
boha
zaměřená
musí
se
dokonale
prolínat
pokud
by
to
šlo
s
tou
vůlí
sloužit
lidem
neboť
když
člověk
je
tady
zachován
ačkoliv
moh
být
už
dávno
mrtev
tak
to
musí
brát
jako
službu
ostatním
duším
a
to
musí
udělat
tak
jak
to
dělala
svatá
terezie
že
se
musí
ustavičně
stávat
jimi
a
když
se
stane
kýmkoliv
z
vás
tak
je
dokonale
nesvobodný
to
já
poznám.
Teďka
dvojná
závorky
k
obojímu
do
pomáhá
člověku
přirozeným
způsobem
probíhající
lidský
život
neboť
je
k
tomu
dokonale
vybaven
ale
je
k
tomu
veden
pomalu
tak
pomalu
že
jen
nezaujatou
nebo
pozorovatel
už
vybaven
duchovním
viděním
je
schopen
tento
vliv
li
pro
propagovat
z
běžných
zevních
dojmů
které
u
každého
po
celou
dobu
bdělého
stavu
nepřetržité.
Tykat
to
sváže
k
tomu
proudu
který
proudí
nepřetržité
z
vědomí
člověka
který
doví
člověka
tam
je
to
proud
měl
jsem
to
štěstí
že
jsem
to
měl
ještě
dokonaleji
popsat
že
to
budu
muset
ještě
udělal
jsem
si
to
vono
uvědomovat
že
jsem
nemusel
čekat
na
dozrání
duchovního
na
dozrání
duchovního
zraku
protože
lékaři
v
době
od
mít
dvou
do
čtyř
let
čtrnáctkrát
vyčistil
mé
vědomí
a
tak
se
stalo
že
se
pomalinku
začala
rozpoutávat
v
pravém
smyslu
slova
v
mém
lidském
těle
řetězová
neklaněl
reakce
jej
na
zem
nucen
o
to
nespokojit
například
se
strukturu
cílů.
To
už
tak
se
nepře
ne
já
to
řeknu
česky
cíle
lidské
které
jsem
měl
pokud
by
mě
byli
bývali
měli
příliš
daleko
odváděn
od
boha
na
koho
jsem
byl
tak
nevěřil
ale
jsou
události
které
odvádění
od
boha
když
vy
je
ať
je
to
nebo
nepřede
věříte
a
které
bohu
přibližujou
ať
děláte
nebo
nepřide
věříte
a
když
takové
události
přílišně
odváděl
od
boha
a
to
byla
moje
povzteklý
tak
tak
se
byl
vrcholně
povzteklý
tak
jsem
se
vyprázdnil
a
ta
vyprázdněnosti
byla
působení
božím
milostí
která
mě
přivedla
k
té
moci
která
do
mně
začal
v
té
kam.
Takže
vím
že
jsou
to
rovnocení
partneři
relativní
zlo
a
relativní
dobro
to
znamená
ta
vzteklo
st
a
tam
vyprázdněnosti
to
je
relativní
partner
té
vzteklo
sti
že
se
byl
plný
sekat
jsem
byl
prázden
od
sebe
samého
neříkal
jsem
byl
jenom
s
tak
jenom
v
té
kluše
tak
když
jsem
se
zbavil
z
teklo
zbavil
sebe
celého
že
jsem
byl
schopen
potom
v
řešit
všechny
věci
na
světě
který
mě
přišli
zrovna
pod
ruku
ačkoli
sem
vidíte
z
pozice
boha
a
tak
se
sem
byl
zároveň
současně
připravován
na
tu
milost
spojení
a
něco
ve
mně
narůstala
o
čem
se
nevěděl
že
tam
narůstá
něco
reziduum
nějaké
tam
o
jaký
zbytek
tam
byl
roste
rozlišuje
předem
přicházející
a
následně
milost.
Ta
předem
přicházející
napřed
přicházející
milost
u
schopni
je
každého
aby
se
mohl
obrátit
k
bohu
zvláštní
negativní
životní
zkušenosti
ztráta
přátel
a
jemněji
veřejně
ostuda
a
tak
dále
jsou
důsledky
předem
se
hlásícím
dosti
člověk
se
trápí
na
svými
hříchy
stěžuje
si
na
svou
slabost
všechno
to
je
následek
lišící
se
milosti
to
je
prosím
ta
první
při
předem
přicházející
milost
že
jsou
tady
ty
těžkosti
a
když
je
to
určité
snášet
že
beztak
to
benedikta
se
připravujete
k
té
milosti
spojení
s
bohem
mystické
tedy
milosti
a
nevíte
o
tom
že
se
jesiže
se
jenom
trápení.
To
jsem
na
se
ho
lásky
znaky
bližší
se
milosti
že
jsou
ve
všech
klášteřích
dobře
znám
poznali
například
na
páteru
pijovi
který
zemřel
roku
třicet
třicet
osm
samotným
ro
to
že
bude
z
něho
velký
svatý
protože
měl
velké
potíže
se
zdravým
satanem
u
té
pronásledování
jím
a
z
toho
tady
poznali
že
bude
svatým
že
bude
velký
svatý.
Já
vám
myslím
že
měl
pravdu
ačkoliv
se
mýlili
jenom
v
tom
satanáši
to
bylo
jeho
jáčko
že
takový
svatý
kupodivu
k
když
nežije
jinak
než
svatě
má
se
strašně
rád
a
je
to
sobec
vrcholný
když
jsem
třebas
nedokáže
vrhnout
vůbec
ale
tvoje
největší
hřích
a
něco
pro
sebe
no
tak
on
byl
taky
takovým
sobcem
aby
počítali
sobcem
jako
asi
ti
učedníci
páně
si
to
spočinout
věčná
je
to
nejlepší
tak
za
to
potom
proto
svý
vrcholně
vypočítavý
sobectví
z
ležím
kristem.
Tak
tohleto
byl
můj
případ
vrcholně
sobecký
člověk
ale
ještě
ne
z
jako
třebas
páter
pio
že
by
to
byl
dělal
že
chtěl
spásu
osobní
byla
vrcholná
a
já
jsem
chtěl
jenom
v
chemii
ne
ale
to
bylo
daleko
světě
jí
než
tamto
no
proto
mě
nás
ten
satanáš
nehodil
vokolo
baráku
a
po
střeše
a
po
řím
sám
jako
jeho
kousal
ale
byl
jsem
tedy
opravdu
daleko
sobečtější
než
jste
vy
jestli
pak
se
si
nikdy
zamanuli
než
že
tady
budu
ptát
třebas
aničku
to
mě
spravedlivého
povídat
ale
povel
těmi
tak
aby
se
mi
to
hodilo
aby
to
na
já
mohu
jak
vy
jste
viděl
jak
máte
odpovídat
jestli
pane
někdy
tak
nepřesným
způsobem
toužila
potom
být
lékařem
jako
já
tím
chemikem.
Pokud
člově
ramen
potýkal
se
nerv
takže
neví
co
má
říkat
ale
je
z
toho
potože
tolik
netoužila
co
že
nebylo
to
neřestné
toužení
ale
to
moje
toužení
bylo
opravdu
neřestné
si
zamanul
ty
budeš
chemikem
panečku
to
je
sobeckosti
to
to
se
případ
lid
stane
se
proto
takovýho
vyvedl
jsem
životě
chudá
co
si
zamanul
to
se
mu
vždycky
včas
zkazilo
takže
on
to
zamanu
nemohl
dostanu
až
do
konce
ale
zamanul
si
on
dovede
na
ničem
pět
ale
nikdy
to
daleko
nedospěje
protože
mu
to
seberu
spaly
ty
barvička
já
tam
od
roku
sedmnáct
na
té
své
plete
postrádal
barvu
ně
domů
a
marně
jsem
ji
hledal
neměl
jsem
skon
v
zemi
podceňoval
jsem
všechno
světské
neba
dva
hned
a
to
sem
neměl
dělat
za
jsem
nesnesl
světsky
myslící
lidi.
To
se
odřeknu
alenko
masa
hroznou
že
sem
se
podle
to
je
to
je
v
byl
ale
já
už
ji
kolikrát
i
o
nikam
no
tak
by
měla
vědět
jaký
jsem
janu
o
nikam
oni
paní
doktorka
rasem
a
je
to
je
zle
toho
bude
nadávka
co
bude
zlý
že
že
si
říkám
radovan
žena
to
mi
inženýrem
proti
nimi
asi
je
vážím
to
ji
léčilo
ka
co
mi
toho
vyléčíme
tak
pokazí
mě
A
tak
jednám
s
ní
slušně
jiné
někdy
dne
tak
jako
jako
sem
oslovili
tebe
je
tedy
to
ne
to
bylo
v
pořád
já
vim
to
je
to
je
v
pořádku
kdybych
tě
byl
řekl
ří
řekl
ne
že
si
tím
sítě
nazval
ale
že
si
nic
to
bych
to
bylo
vyznamenání
by
to
bylo
zbytečné
to
říkat
protože
ničím
nejsi
si
tak
tě
či
nějak
nazvu
jak
jsem
to
prosím
satanem
potom
vyvedl
když
jsem
ho
neviděl.
To
jak
ježíš
bojoval
se
se
stane
je
vyjádření
obrazné
vnitřního
stavu
to
znamená
satan
nikde
nechodil
s
ním
po
mezi
nebo
nevedu
ho
na
vysokou
horu
nýbrž
to
se
všechno
dělo
dycky
nitru
toho
ježíše
krista
a
že
to
někdo
přepsat
do
těchto
obrazů
tak
zřejmě
se
o
tom
musel
dovědět
o
to
samotného
ježíše
jako
že
tento
obraz
on
zažíval
je
otázka
která
stane
otevřená
proč
ježíš
zažíval
v
tomto
případě
obraz.
Asi
proto
že
potřeboval
k
obrazů
starého
zákona
kde
se
obral
jeho
život
jo
různých
proroků
aby
naplnil
ty
obrazy
připojit
obraz
další
který
tam
uveden
ještě
nebyl
čili
on
se
snížit
na
úroveň
obrazovou
aby
naplnil
starý
zákon
tak
si
to
já
představuju
ve
všech
obrazech
pokud
je
zažíval
dejme
tomu
já
nevěřím
že
na
hoře
tabor
zažíval
obraz
mojžíše
a
eliáše
jako
ho
zažívali
ti
učedníci
ale
dokázal
svou
mocí
převést
to
bez
obrazné
ustavičné
stýkání
s
těmito
dvěma
na
obraz
konkrétní
který
viděli
ty
tři
učedníci
dole
v
tom
stanu
tím.
Tak
asi
tak
bych
nevede
tak
že
já
jsem
se
nemusel
stýkat
s
tím
satanem
takhle
vizuálním
jako
obrazem
protože
jsem
neměl
nikdy
a
člověk
nikdy
nebude
mít
úkol
být
učitelem
národu
a
my
učedníky
a
chce
myslí
obrazně
a
se
se
jim
přizpůsobit
já
například
si
dnešní
situaci
vašeho
myšlení
a
vědy
a
způsobu
jednání
mohu
klidně
užívat
obrazy
a
vy
víte
to
obraz
je.
A
nebude
mě
těmi
za
zlý
že
to
bude
někdy
dost
vzdálené
a
nebudete
si
myslet
že
je
to
pravda
budete
myslet
že
je
to
obraz
pravdy
já
na
to
časem
vždycky
musím
upozornit
protože
už
na
se
nová
vidím
že
mě
berete
jako
pravdivý
ho
když
to
já
jsem
jenom
malíř
pokud
je
malí
pravdivý
že
to
v
pravdě
zobrazit
tak
prosím
není
lhář
ale
on
to
vždycky
obrazí
podle
sebe
a
moc
mu
na
tom
nedbá
jestli
je
to
jak
si
to
představuje
ten
dívá
když
dívá
se
dívá
na
obraz
třebas
někoho
koho
malíř
dokonale
zobrazil
podle
svého
a
zobrazil
toho
ono
taky
někdo
jiný
a
ono
se
to
všechno
liší
jedno
od
druhého
tak
podle
svého
založení
se
připojí
že
tam
ten
je
správné
a
tam
ten
nesprávný
to
jsou
všechno
relativní
poměry
a
není
třeba
o
tom
dál
zmiňovat
obrazy
zastírají
pravou
skutečnost
eště
něco
k
tomu
jak
jsem
se
to
potom
s
ním
utkat
jak
jsem
ho
přemohl
samo
sebou
pro
mě
a
pro
každého
na
té
cestě
je
je
boji
se
satanem
boj
s
vlastním
já
a
jak
ho
překonává
postupně.
Tak
ten
boj
jsem
nějak
projevuje
v
událostech
především
událostech
ve
způsobu
myšlení
například
mě
je
dovolena
mám
absolutní
svobodu
v
této
oblasti
myšlenka
hrozně
hříšná
například
zasel
toho
řeka
to
je
mi
dovoleno
já
vím
ale
je
to
neudělám
a
nechci
ho
zase
ale
už
se
mi
tam
svědka
ve
tří
do
mysli
když
něco
řekne
nehorázné
teďka
už
to
nedělá
že
tam
jsem
shazovat
lampičky
tak
tam
něco
takovýho
řekl
než
že
si
to
nebyla
sestra
jako
to
bude
bratr
to
neveto
bylo
anebo
znám
takovýho
co
řekl
já
jsem
třeba
střílet
ne
to
je
mi
dovoleno
prosím
ale
nesmím
přitom
nikoho
zabít.
Ale
musíme
si
uvědomit
že
sem
udělal
něco
špatného
a
takže
když
například
někdo
má
nějakou
já
nevím
já
jsem
to
neměl
ale
vím
že
mi
to
říkali
kamarádky
měli
strašně
milostí
sny
kde
se
ubírali
třebas
ženami
ne
a
velice
neřestné
a
protože
já
jsem
s
nimi
nebyla
a
neměl
možnost
mít
představu
ne
že
bych
ji
nechtěl
být
ale
já
jsem
ji
neměl
protože
jsem
to
nevlastnit
přečetl
nedovedl
představit
to
nemá
ve
snu
a
tak
se
na
to
žasl
co
tím
nad
tím
co
jaký
oni
měli
sny
smyslně
já
jsem
je
neměl
ale
musím
říct
že
kdybych
je
byl
měl
kdybych
je
měl
třebas
dneska
tak
já
ten
jsem
považuju
za
nesmyslný
za
nesmyslný
a
tak
já
mu
s
tím
pocitem
nesmrtelnosti
odvolám.
Protože
mám
zásadu
nesmyslně
nemyslet
nesmyslně
nemyslet
zbytečné
zbytečný
myšlenky
mít
je
špatný
se
pak
to
vypadá
do
ani
já
dále
pozor
aby
to
ve
na
pravou
ví
bez
představy
nikdo
protože
já
zvlášť
mám
tak
velkou
představivost
protože
jí
nepít
vám
kde
nemám
že
když
ji
použiju
tak
kde
mám
tak
se
snadno
zmocním
například
textu
který
před
sebou
vidím
ne
já
si
ho
čtu
máte
dojem
že
on
dobrou
paměť
není
to
pravda
mám
představivost
obrazovou
ne
obrazovou
paměť
jenom
jak
se
tomu
říká
já
mám
takovou
obrazy
vot
že
kdybych
jako
se
jí
nebál
tak
bych
si
vykoupil
čím
jsem
co
bych
tím
bych
chtěl
být
a
ono
by
mě
to
strašně
oblažováni.
Já
jsem
si
vykoupil
během
devíti
let
svatost
vlastní
ne
a
bylo
to
pro
mě
dobrý
kdy
mě
byli
sto
nevíte
to
byla
opravdová
představa
o
svatosti
vlastní
a
že
já
představu
mám
a
nebyla
to
by
stalo
o
bohu
kdepak
já
bych
si
myslel
o
pánu
bohu
zdeničko
že
von
je
svatý
když
jsem
svatý
já
ne
jsem
byl
dobrý
celo
kde
by
se
nedokázala
takový
prevít
být
z
od
vážím
za
vás
do
apelovat
protože
my
spravedlivě
řeknete
že
že
ne
a
nikdo
ne
teď
co
se
nám
o
sobě
myslet
prosím
vás.
Straně
proto
jsem
ti
že
tě
trošičku
nadávám
to
nic
není
proti
tomu
co
si
myslím
o
sobě
to
bych
tady
byl
tak
byste
řekli
tak
to
co
tady
spíš
se
no
nejde
do
pole
povyrostl
že
považoval
se
za
svatýho
to
hrozný
to
je
jako
v
sedmnácti
letech
se
považoval
za
naprosto
roli
ho
to
nebyla
přeci
pravda
jak
vám
tady
líčím
ale
tak
sem
byl
vo
tom
přesvědčen
jako
to
potom
později
po
té
svatosti
že
kdyby
na
mě
nepla
bůh
tak
jsem
opravdu
byl
tak
špatným
pořád
jsem
by
se
jenom
na
sebe
ještě
něco
prosím
vás
já
to
tady
správně
říká
příprava
ale
mělo
za
na
do
po
a
před
té
přípravná
stránka
milost
že
připravuje
jaká
milost
taky
velký
utrpení.
To
je
předem
přicházející
a
následující
milost
ta
přeje
přicházející
to
už
se
jmenoval
u
schopný
lékař
do
aby
se
mohl
obrátit
v
bohu
protože
se
měl
předem
přicházející
milost
podobě
těch
negativních
stránek
života
to
mě
uchopovat
abych
se
mohl
obrátit
k
bohu
zvláštní
negativní
životní
zkušenosti
ztráta
přátel
mění
které
nám
ostuda
ne
to
jsem
všechno
říkal
jsou
důsledky
předem
se
hlásícím
milosti
člověk
se
trápí
na
tím
hříchy
stěžuje
syna
svou
slabost
všechno
je
následek
bližší
se
milosti.
A
předem
přicházejí
a
velice
zeš
súfiové
nebe
předem
přicházejí
tí
milost
bych
mohl
překládat
a
také
tak
činím
předem
hází
milostí
předem
se
hlásícím
milost
líčí
se
milost
a
podobně
na
ky
se
milosti
jsou.
Ve
všech
klášteřích
dobře
známy
poznali
například
pátera
pia
který
měl
tyto
znaky
že
byl
v
jiným
zavrhl
svatého
od
boha
a
konec
poznámky
člověk
z
toho
poznává
krátkou
života
svůj
skon
ke
hříchu
a
člověk
se
rmoutí
nad
svými
hříchy
slibuje
si
se
polepšit
stěžuje
se
na
svou
slabost
všechno
to
je
působení
boží
se
milosti
závod
začíná
zvlášť
u
svaté
terezie
jsme
si
všimli
těchto
znaků
líčí
se
milostí
přál
bych
si.
Že
tak
no
řekl
bych
že
tak
vypadá
dnešní
její
stav
nebi
jako
blízcí
se
milost
neboť
tam
se
ustavičně
pokračuje
do
předvojem
proto
chodit
na
svět
už
se
nezaměstna
na
vlastní
hříšnost
ale
trápí
hříšnost
lidí
a
stejně
tak
jejich
duchovní
nevědomost
vidíte
jakou
má
nevýhodu
relativní
zase
že
se
zbaví
člověk
pocitu
tělesnosti
a
zaručeně
pocit
zbav
nemá
pocit
za
tělesnosti
a
zbav
oddělenosti
tělem
to
už
nemá
nemá
pocit
oddělenosti
ale
zase
ji
to.
Nutí
aby
pomáhal
lidem
ovšem
je
to
donucení
blažené
protože
je
to
láska
ne
to
ovšem
není
náš
druh
bezmocné
ho
trápení
nýbrž
neutuchal
péči
o
bojujícího
a
tak
dále
uzavřít
člověk
má
přirozený
základní
skon
k
bohu
který
pochází
z
uvozovky
jis
klidu
še
a
z
vyššího
rozumu.
Které
si
pořád
přejí
dobré
a
zlé
si
přejít
dobré
a
nenávidí
zlé
ta
ji
měla
být
pročs
toho
set
dochází
k
obnovoval
vléval
božské
milosti
jako
pa
prstem
slunce
do
duše
nezačíná
září
nadpřirozené
světlo
jímž
bůh
osvěcuje
duše
nadčasově
v
krátkém
mění
velké
en
takže
vzniká.
Boha
člověkem
spojující
láska
takže
to
bylo
vysvětlení
v
první
části
té
věty
víte
a
teď
ženich
přichází
ruysbroek
souběžně
rozlišuje
trojí
příchod
kristu
na
stupni
činného
života
za
prvé
historické
ježíšovo
staň
se
člověkem
než
ve
se
zapřeli
menže
stan
se
člověkem
z
lásky
k
člověku
za
druhé
denní
příchod
kristu
v
každém
milujícím
lidském
srdci
vždy
podle
náklonnost
za
třetí
příchod
kristu
v
hodině
smrti
a
při
posledním
soudu
prvnímu
bodu
důvodem
někde
jho
příchodu
krista
v
betlémě
je
dobrota
a
láska
boží
kterou
se
že
obecném
synu
ukázal
příklad
nou
lásku
a
v
ní
zahrnout
zahrnout
všechny
ostatní
ctnosti.
A
nakonec
chce
ukázat
trpělivě
unášení
utrpení
druhému
bodu
je
denní
příchod
kristu
to
vona
strašně
důležitý
a
to
je
objev
hanobou
to
se
naučil
tam
v
tom
lidském
východě
má
svůj
důvod
v
božské
milosrdenství
a
v
naší
bídě
potřebou
bedrech
ka
potřebou
v
boží
eště
dorost
báje
v
boží
čtení
v
naší
bídě
potřebou
v
boží
ště
dosti
a
z
naší
milost
milostné
touze
po
bohu
ruysbroeck
jste
tento
příchod
obrazem
hlubokého
údolí
do
něhož
svítí
slunce
nad
hlavní
ku
a
jeho
pasek
proniká
až
do
největší
hlubiny
a
o
té
projel
které
ten
pod
prosimvás
nestavte
to.
Že
totiž
ustavičný
denní
příchod
ježíšův
do
našeho
života
který
je
pro
ruisbroeka
faktem
a
my
vo
tom
nevíme
se
dá
rozdělit
na
takové
čtyři
body
on
k
nám
přichází
především
a
já
říkám
především
před
té
moje
cesta
že
který
mě
sice
vytrhli
ale
byla
to
moje
cesta
rád
bych
se
jí
věnoval
zase
že
by
to
bylo
nesmyslné
který
to
mělo
smysl
protože
jsem
byl
mladý
prvním
bodem
je
že
žijeme.
Z
příkonu
božího
jeho
existence
ta
do
nás
splývá
ta
z
něho
do
nás
zaři
září
čili
ta
naše
existence
je
součást
existence
boží
a
jenom
malá
částečka
okrajové
ale
já
vás
nechci
dovést
pantheismu
že
všechno
je
bůh
toto
je
ustavičně
prýští
existence
z
boha
naše
existence
prýští
z
boha
ale
není
proto
existencí
boží.
Prosím
rozlišujte
dobře
že
když
například
máte
studánka
a
z
ní
prýští
voda
oda
vyprýštěné
není
studánka
jsem
vás
lito
přesně
nebo
vás
budou
podezřívat
s
pantheismu
nejste
bohem
přestože
život
boží
do
vás
proudí
i
se
bohem
přestože
jeho
láska
do
vás
proudí
nejste
bohem
přestože
jeho
poznání
do
vás
prodělat
určitým
způsobem
poněkud
poznáváte.
No
tak
tohleto
ty
čtyři
body
jsou
nutné
si
uvědomovat
jo
existence
láska
poznání
a
co
ještě
jsem
říkal
já
jsem
čtyři
body
se
na
ten
tý
potom
něco
co
je
zaručeně
senilnost
ale
svatá
terezie
to
měla
vodjakživa
protože
ta
inspirace
je
tak
něco
jmého
a
přitom
silného
že
člověk
to
v
paměti
neudržím
to
není
nepochází
z
naší
paměti
nýbrž
od
boha
a
to
se
dá
šel
na
naší
paměti
zvláštním
způsobem
vlívám
něco
tak
znatelné
že
se
nad
na
život
ne
zapomene
a
něco
co
je
určeno
pro
určitý
okamžik
se
zapomene
protože
to
nemá
být
dále
vzpomínání
tak
já
to
beru
tak
jako
když
jsem
zapomněl
tak
je
to
v
pořádku
ale
to
hlavní
je
tam.
Tak
proč
se
na
nás
chce
abychom
si
uvědomovali
že
život
boží
do
nás
pořád
splývá
a
když
se
tohleto
že
láska
boží
do
nás
pořád
zpívá
a
tak
to
jež
jeho
poznání
proč
to
na
nás
chce
že
dokud
si
toho
nebudeme
vědomí
tak
si
budeme
myslet
že
my
něco
děláme
a
tím
degraduje
jednání
na
velice
nízké
způsob
práce
nebo
dělali
člověk
něco
ze
sebe
je
daleko
méně
když
činitelem
je
bůh
a
když
překrýt
jednání
boží
svou
činností
tak
vaše
činnost
není
ani
zázračná
ani
tak
průrazná
jak
by
měla
být.
Činnost
boží
má
totiž
zvláštní
povahu
že
zažil
z
toho
pochází
že
totiž
nikdo
z
nás
pokud
ji
nepoznává
by
ji
nenazval
činností
protože
ona
je
činností
takového
druhu
že
v
ní
je
obsaženo
i
to
proč
byla
konána
i
to
co
z
ní
vznikne.
Všechny
ostatní
okolnosti
za
kterých
je
provedena
čili
takovouto
vlastnost
nemá
žádná
činnost
lidská
když
například
pojmu
nějaký
úmysl
něco
provést
tak
už
to
potom
provádím
a
nemyslím
na
to
že
jsem
ten
na
ten
úmysl
to
by
byl
návrat
pět
já
musím
mít
představu
jenom
o
tom
co
chci
udělat
ale
že
jsem
to
chtěl
se
měl
úmysl
co
je
zbytečné
to
by
nám
tam
našeho
hlavě
čili.
Když
myslí
bůh
totiž
ho
nemyslí
když
jedná
bůh
o
nejedná
tak
jedná
takovým
způsobem
že
je
to
nepostřehuje
protože
je
v
tom
obsaženo
mnoho
věcí
dohromady
jak
jsem
tam
říkal
a
tak
do
sebe
zapuštěn
ch
zahuštění
v
sobě
závislý
jedno
na
druhé
že
to
dává
celek
který
něčím
jiným
než
pouhou
lidskou
činností
že
to
do
sebe
nezapadá
kde
je
odděleno
udělil
od
vlastní
činnosti
od
následků
čili
výsledku
té
činnosti
to
je
odděleno
kdežto
správně
se
říká
o
bohu
slovo
boží
už
je
skutek
kdepak
by
slovo
lidské
bylo
skutkem
tak
ta
činnost
boží
může
být
slovem
ale
když
si
je
slovem
tak
už
je
skutkem
když
on
kristus
řekl
staň
a
choď
tak
ten
člověk
opravdu
stal
prosím
vás
vzpomeňte
si
lékaři
víc
jako
mu
stačí
když
on
je
chromý
nepodaří
se
vám.
A
mně
se
to
podařilo
jenom
za
pomocí
panny
marie
a
po
třech
letech
unaví
jednání
s
panem
rychle
dem
listí
no
tak
to
je
kumšt
už
se
de
obsažen
a
tím
se
liší
od
činnosti
lidské
totálně
které
patří
nosti
je
výsledek
obsažen
toto
dopadne
zcela
je
naše
než
jak
ste
to
dělali
to
se
bohu
nemůže
stát
čili
vy
to
nepoznal
to
protože
to
není
lidské
a
tak
vypadá
boží
láska
to
není
lidská
protože
není
protekční.
Von
mě
ten
pán
bůh
prosím
vás
nejvíc
miloval
a
prosím
vás
držte
se
dobře
na
svých
na
dech
když
jsem
byl
první
čtyři
dni
trápil
v
tom
koncentráku
tak
dlouho
až
jsem
pustil
od
své
svatosti
slovně
to
těžko
a
já
jsem
přestal
být
svatý
když
jsem
na
konci
těchto
čtyř
dnů
už
měl
strach
o
svůj
vlastní
život
a
měl
jsem
o
začátku
trošku
taky
ale
to
se
stupňovalo
začatý
a
ona
to
potřeboval
chudák
pán
bůh
čtyři
dni
ne
chudák
pán
bůh
čtyři
dni
to
lidsky
říkám
ale
než
mě
z
mohl
a
nechtěl
mě
přetrhlo
půli
tak
to
trvalo
čtyři
dni
on
ji
mohl
moci
hned
ale
já
bych
byl
zmizel
tohoto
světa
nebo
bych
byl
zničen
nebo
tak
nějak
veliký
tělem
sice
nějaké
jiné
úrovni
to
nevím
to
vám
nechci
vkládat
vím
ale
já
bych
v
ničem
i
na
jinou
do
víš.
No
tak
je
to
jasné
to
je
to
činnost
boží
prosím
a
že
je
to
si
troufám
říct
o
existenci
to
jo
to
je
pochopitelné
a
že
činnost
je
boží
a
proto
je
pravou
činností
to
si
netroufám
říct
to
by
asi
nikomu
nic
neřeklo
od
té
lásce
to
snad
ještě
jde
tak
jak
už
tak
o
tom
poznání
taky
ale
to
kdyby
mě
tam
byli
dávali
přeložit
v
tom
přišel
když
se
byl
kým
kaše
jsem
to
nepředložila
vo
té
činnosti
boží
to
by
nešlo
ale
tady
o
té
lásce
když
se
konkretnosti
už
láskou
nebo
poznání
tak
už
to
de
snáš
není
činnost
ty
které
si
které
nebyly
padá
takhle.
Na
jedné
straně
je
to
vůle
boží
které
se
nikdy
neprotiví
a
ty
zná
ani
v
nejmenší
míře
se
nemění
protiví
takže
vykonává
soustavně
vůli
boží
to
není
můj
případ
nebo
případ
váš
vykonáme
protože
už
i
proto
že
jsme
na
zemi
konáme
vůli
lidskou
i
boží
společně
současně
li
převažuje
vůle
lidská
je
když
převažuje
vůle
boží
my
například
vode
mě
co
chcete
a
když
já
chci
správně
rozlišit
čí
je
to
vůle
tak
musím
vědí
musím
poznat
na
vás
my
se
v
sice
ze
zvědavosti
ptáte
nýbrž
nebo
jestli
vás
k
tomu
ta
vůle
boží
tomu
svým
poznat
takže
když
to
říkáte
z
jednoho
si
tak
já
se
nesmím
potom
divit
že
neumím
odpovědět
se
mi
to
nejde
vůbec
ne
to
nejde
z
ruku
pusy.
Ale
když
je
to
vůle
boží
tak
mně
to
jde
protože
si
to
zasluhujete
proto
že
to
bude
boží
a
svatá
terezie
když
je
v
nebi
tak
nikdy
nejedná
tak
aby
se
proti
vedla
vůli
boží
čili
vona
zebe
nemůže
spadnout
nebezpečné
se
nemůže
proto
že
se
nemůže
protiví
vůle
boží
i
to
je
jediná
nesvoboda
kterou
má
že
koná
vůli
boží
a
protože
bude
boží
z
muž
všechno
može
všechno
vesmíru
toto
není
tak
strašný
e
to
není
tak
strašná
nesvoboda
že
jo
a
nejenom
vesmír
ale
také
našem
úrovněmi
všechno
vládne
i
těmi
anděly
a
tak
dále
to
taky
stvoření
mu
prosím
mě
že
už
jsem
ti
zase
tak
neslyšel
víš
no
podívej
se
co
může
nebo
nemůže
všemohoucnost
boží
a
vševědou
s
boží
o
tom
se
nedá
mluvit
a
tím
méně
by
se
mělo
o
tom
uvažovat
prosím
tě
přestaň
o
tom
uvažovat.
Já
ti
to
nemů
zakázat
a
radím
ti
přestaň
se
dostaneš
se
k
tomu
k
čemu
jsem
se
dostal
já
v
předškolním
věku
a
to
už
je
nějaký
čas
a
už
se
za
to
stydí
že
jsem
na
toho
boha
nevěřil
to
vede
k
absolutní
nevíra
boha
nemůže
ničit
tak
se
nic
neděje
a
a
co
se
děje
děje
bez
něho
tam
to
šlo
u
mě
přes
čekáním
věku
prosím
nemůžeme
si
myslet
že
jsme
to
my
kteří
jednáme
a
když
víme
že
protože
on
přichází
a
činí
nás
hodným
tím
svým
příchod
toho
abychom
ho
viděli
a
protože
si
setkali
tak
stačí
z
naší
strany
jenom
ví
vstříc
víc
ze
sebe
a
to
je
to
správné
sebepoznání
že
té
čin
a
to
od
nás
ten.
To
to
ce
a
při
obecném
posledním
soudu
a
jestli
bych
neměl
nechat
ta
přijít
co
že
tu
při
smrtí
jednotlivce
a
při
posledním
obecném
posledním
soudu
škoda
že
křesťanská
kterou
ve
píšu
k
tomu
k
čemu
nerozumím
to
buď
překládá
předkládá
věřící
jen
dostanem
změní
nebo
odmítá
výklad
toho
slovem
tajemství
to
je
makoně
nedostačující
zkušenosti
kterou
může
každý
dospělý
člověk
získat
nebrání
li
se
jí
buď
netečností
nebo
vše.
Text view •
Help