Waveform view
89-09A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Když
jsem
řekl
že
bůh
ne
plánovat
tento
vesmír
že
nemusel
mít
napřed
nějakou
si
představovat
třebas
tato
nějakou
představu
nějakou
ideu
a
z
tý
ideje
to
vytvořil
že
nebylo
napřed
idea
a
potom
tento
vesmír
a
ono
to
není
pravda
to
je
jenom
jenom
jeden
z
přílišný
velice
zdáli
obrazů
pravdě
ale
velice
vzdálený
obrazů
tak
si
tím
říci
že.
Představa
je
nutná
jenom
pro
člověka
který
je
součástí
vesmíru
a
ne
součástí
vědomou
součástí
boha
je
v
ten
vesmír
je
v
bohu
ale
von
si
tam
člověk
není
vědomě
v
bohu
je
vědomě
trošičku
vědomě
ve
vesmíru
sama
so
možnost
poznání
čili
malinko
sahá
a
nedaleko
tak
máte
před
sebou
člověka
kteří
měl
všelijaký
lidsky
představy
o
všem
možném
o
tom
i
o
čem
si
normální
člověk
představu
nedělá
já
jsem
měl
potřebu
o
tom
představu
mít
to
je
důležité
si
uvědomovat
to
že
já
jsem
svoji
představivost
úplně
vyčerpal
na
pozemský
věcech
to
kdybych
vám
říkal
kam
moje
představy
až
vedli
tak
to
byste
řekli
to
si
byl
malý
blázen
já
jsem
měl
představu
například
když
jsem
se
učil
něco
nějakého
předmětu
jak
by
to
mělo
fakticky
být
nemoc
to
nebylo
správné
protože
to
přemýšlel
představovalo
si
dítě
ne
já
jsem
vynalezl
v
duchu
tebe
tu
mo
bil
taky
by
to
nelo
to
plete
tomu
byl
před
toho
strašně
rodu
chy.
A
kterou
motto
aby
nám
oděno
moody
rád
by
elektřinu
proto
jinam
a
moje
živí
ten
votok
že
a
toto
to
strašně
bylo
to
mezitím
ještě
něco
ale
podstatě
bylo
tento
toto
chyba
jenom
by
to
pár
otáček
udělalo
a
zastavilo
by
se
to
protože
nikdy
toho
není
tolik
vyrobeno
tý
lekci
ne
aby
to
mohl
trvale
hnát
ten
motto
do
by
to
hezké
ale
mně
to
strašně
potěšován
takové
já
jsem
měl
představ
v
v
tom
raném
věku
do
těch
patnácti
let
a
žil
jsem
v
těchto
představách
nebyla
tam
vůbec
místo
napřed
stavu
o
boha
to
bylo
strašně
vzdáleným
protože
boha
jsem
neviděl
neuznával
a
podobně.
Takže
pro
člověka
který
není
takhle
zaměstnán
ve
své
představivosti
jako
já
pro
toho
je
důležitá
aby
tam
vedoucí
představa
byla
o
bohu
a
víra
nám
umožňuje
abychom
tu
představu
o
bohu
si
udělali
třebas
to
nebyla
pravda
a
byla
to
jenom
vzdálená
zlý
obraz
pravdy
tak
lepší
je
mít
ten
obraz
pravdy
v
podobě
představy
než
nemít
vůbec
nic
a
já
jsem
měl
vůbec
nic
já
jsem
jenom
vlastní
představy
o
ničem
jiném
než
o
bohu
a
že
se
na
tom
byl
velice
za
ni
teče
sedmnácti
letech
jsem
považoval
tento
život
za
promarněný
protože
tam
nebyla
představa
o
bohu
tam
nebyla
vůbec
nejmenší
představu
o
mě
mně
bylo
proti
srsti
přestavovat
sí
nějak
pána
boha
na
kterého
jsem
nevěřil
proč
bych
se
měl
představovat
to
mě
marně
babička
k
tomu
nikdo
mě
nenutil
babička
mě
k
tomu
včela
a
tak
bych
řekl
celá
duchovní
cesta.
Věřícího
člověka
se
neobejde
bez
představy
neobejde
se
protože
představa
má
úžasnou
sílu
a
vona
ho
dotáhne
ta
představa
přes
ty
první
stupně
tak
těch
sedmi
přes
ty
první
tři
dál
ne
ti
učedníci
páně
měli
představu
že
budou
sedět
někde
na
tu
ně
ne
vedle
pána
ježíše
to
byla
dětská
cesta
a
ale
někam
je
vedla
k
osobní
představy
je
spásy
a
to
to
nikomu
se
nebere
představa
třebaže
bude
třetí
den
vnější
toto
představuje
je
nutná
začátku
představu
o
tom
že
já
za
něčím
du
že
to
není
ztraceno
protože
se
mi
to
nedaří
nýbrž
že
to
není
ztraceno
proto
že
jdu
za
správným
cílem
já
musím
uvědomit
že
to
je
správný
cíli
k
bohu
a
k
bohu
patřit
protože
beztak
něm
žiju
nevědomě
tak
změna
má
být
jenom
v
tom
že
mám
žít
pokud
možno
čím
dál
tím
víc
se
vědoměji
čili
taky
to
může
jít
stupňovitě
jako
proces
uvědomování
si
si
boha.
Takže
já
proti
představy
nemám
proti
duchovní
představě
ale
já
opravdu
jsem
výjimkou
a
se
ta
terezce
na
to
upozorňuje
vás
taky
když
jsem
to
špatně
vykládal
tak
mi
to
promiňte
že
podle
mě
nikdo
nemůže
jít
protože
já
dodneška
nemám
žádnou
představu
o
bohu
já
jsem
o
nepředstavuju
jako
nějakýho
starce
to
nikdo
z
vás
třebas
jako
moudří
ho
starce
nebo
s
nebo
zemi
ducha
svatého
jako
holubice
nebo
pane
ježíše
jako
člověka
to
mě
jedno
jestli
žil
nebo
nežil
to
absolutně
jedno
já
nepotřebuju
věřit
já
vím
že
je
to
pravda
já
to
vím
a
já
to
nevím
pomocí
představy
nýbrž
já
to
vím
z
podstaty
boží.
V
oblasti
duchovního
života
když
to
člověk
představuje
jak
jsem
se
s
nimi
stím
li
my
setkal
tak
vždycky
si
to
představuješ
špatně
nic
nikdy
nese
ne
strefí
vždycky
jak
to
představuje
do
bodu
co
se
tak
to
nikdy
není
ale
to
že
je
vyveden
vlastní
představy
do
představy
která
pochází
pomocí
obrazu
od
boha
tak
mu
to
pomáhá
výtečně
k
tomu
by
pochopil
že
veden
bohem
to
je
nejúčinnější
na
na
víře
že
vlastní
představa
je
zaměněna
milost
boží
která
vylepšení
tu
představu
tak
se
člověk
má
představu
lepší
o
bohu
postupně
a
nakonec
to
je
představy
vzdává
jako
ti
učedníci
pod
křížem
představy
že
o
ně
tam
vezme
k
sobě
na
ten
trůn
bo
té
doby
to
bylo
nejenom
to
nerovná
a
bylo
potřebné
aby
si
to
mysleli.
Ne
takhle
primitivně
ale
že
budou
bohu
ale
když
já
vím
že
žiju
v
bohu
a
všichni
že
žijete
jenže
vy
na
to
třebas
zapomínáte
a
já
to
zapomenout
nemohu
protože
on
mě
nutí
k
té
vzpomínce
z
té
vě
otázka
přinucení
a
do
z
pozice
moci
boží
takže
já
jsem
z
přinucení
ne
věřící
ale
vědoucí
z
přinucení
vědoucí
z
přinucení
začátku
od
těch
bolet
pořád
přinucení
jsem
vědoucí
a
tak
jsem
jednou
se
nám
který
nej
nejmi
nejmírněji
stránce
daleko
širokou
nic
ale
tohleto
vy
ne.
Tak
to
má
tu
výhodu
pro
mě
že
já
nemusím
kapat
nemusím
uvažovat
o
věcích
nemusím
se
rozhodovat
jestli
mám
nebo
nemám
to
nebo
ono
dět
jak
jsem
vám
modlit
nemusí
uvažovat
nic
takovýho
nemusím
bojovat
s
myšlenkami
při
modlitbě
nic
to
nepotřebuju
a
na
druhé
straně
musím
být
tak
disciplinovaný
že
nesmím
zapomenout
na
toho
boha
a
to
je
pro
věřícího
člověka
strašně
těžký
protože
on
zapomíná
co
chvíli
to
tam
v
té
víře
se
je
slabý
někdy
a
když
se
na
něho
na
to
vycho
dívám
tak
je
nevěřící
jedna
jako
absolutně
nevěřící
a
někdy
jedná
jako
věřící
tak
když
se
zoufale
situace
ve
které
je
tak
je
pro
mě
nevěřící
například
eva
je
pro
mě
nevěřící
toho
času
když
pláče
co
je
co
je
to
co
je
to
za
pá
pravdy
ví
že
je
to
dcera
živá
a
když
když
nemůže
se
smrti
lidskou
se
neumírá
já
jsem
od
roku
třicet
devět
neviděl
um
člověka
a
zase
když
se
po
zdvihne
k
tomu
přestane
plakat
a.
Přejete
se
i
v
tom
posmrtném
stavu
všechno
nejlepší
který
uznává
že
je
živa
ale
ne
pro
ni
pro
nějakou
jinou
úroveň
a
kde
se
bude
uplatňovat
tak
tě
vrcholně
věřící
tak
je
to
ukazuju
na
eva
tak
je
to
s
námi
každým
jenže
mě
to
netýká
ně
jí
protože
má
k
tomu
příčinu
zemřela
jít
pera
kdežto
nám
se
to
nestane
ale
denně
něco
v
nás
umírá
a
denně
něco
nového
s
se
rodí
tak
vypadá
víra
bere
ostatní
to
je
proces
ku
malý
proces
sebe
přerozování
nebo
znovuzrození.
Kdežto
toto
co
já
zažívám
je
znovuzrození
skokem
není
to
skok
jediný
ale
napřed
si
skočím
do
jordánu
a
pak
si
skočím
pod
kříž
a
pak
si
skočím
pro
ten
pokoj
a
potom
si
v
tom
to
toho
ducha
svatýho
a
tak
to
jde
dál
je
to
ten
skok
sám
o
sobě
úžasně
obtížný
totiž
v
tom
smyslu
je
náročný
na
to
aby
to
ten
organismus
nesl.
Že
tak
ta
víra
roste
když
na
ní
nedbá
na
tu
představu
a
ne
pěstuje
i
tak
ta
víra
míra
ale
kdyby
to
bylo
závislého
na
představě
tak
by
to
byla
neživá
víra
představu
kterou
má
o
víře
má
být
tou
představou
veden
k
tomu
uskutečňování
té
představy
když
je
veden
k
uskutečnění
tomu
té
představy
tak
poslouchá
boha
fakticky
a
potom
jeho
výraz
se
mění
čím
dále
v
poznání.
To
prosím
říká
se
že
konečnou
představu
je
pravé
poznání
že
jeho
konec
po
tak
tý
stejně
te
se
je
to
takhle
řekneme
z
toho
otevřeně
že
ježíš
kristus
promiňte
mně
do
tak
řeknu
otevřeny
nebyl
nikdy
věřící
von
to
nepotřeboval
věřit
když
věděl
že
od
boha
svých
hází
a
k
bohu
jde
pro
ty
se
snižovat
k
víře
a
učil
zásadně
cestu
víte
nevěřte
nikomu
do
věcí
se
s
těch
víry
a
nepoznává
ty
věci
jenom
ten
ježíš
který
poznával
svého
otce
měl
právo
v
učit
cestě
víry
a
učili
proto
správně
protože
vycházel
z
poznání
toho
výsledku
Abyste
byli
jedno
s
otcem
jako
já
s
ním
jedno
se
o
ten
konce
sejmi
že
víra
co
chvíli
co
chvíli
ne
až
tam
kde
byl
tomáš
přechází
v
poznání
kdyby
totiž
nepřechází
víra
už
na
cestě
k
uskutečňování
svému
do
poznání
aspoň
částečném
tak
by
nebyla
tak
silná
aby
někam
člověka
bez
dovedla
proto
učedníci
páně
museli
dělat
zázraky
aby
byl
ve
víře
ujištění
tím
že
viděli
mrtvých
stávají
nemocnice
uzdravuje
a
tak
dále
posilovali
svoji
víru
to
nebylo
jenom
ak
vůči
bližnímu
nýbrž
a
vlastního
posilování
víry
ano
čili
bylo
to
postaveno
za
poznání
nebo
bylo
s
tou
předáváno
vždycky
určitá
míra
poznání
ovšem
tam
míra
poznání
která
připadá
na
víru
člověka
před
křížem
je
poměrně
malá
neboť
nemohli
se
dovědět
to
co
jim
tu
svatý
teprve
potom
zjevil
ani
ten
tomáš
který
byl
věřící
třebas
už
po
smrti
ježíše
krista
nebyl
poznávající
do
té
míry
jako
byl
jím
až
ten
duch
svatý
cestu
pro
cestou
až
potom.
Čili
mějte
na
mysli
pořád
že
to
co
je
tam
jednorázově
ukázáno
by
by
to
dycky
proces
vývojový
to
se
nemůže
jinak
ukázat
u
ježíše
krista
a
nikde
žádnýho
takovýho
vysokého
vznešené
než
jako
jednorázová
událost
a
všechno
ti
to
třicet
let
a
tři
roky
a
tak
dále
je
to
proces
celý
ano
a
je
to
těmi
událostmi
komentována
těmi
slovy
jenom
komentována
takže
tam
jakýkoliv
komentář
tak
jsem
má
povahu
chvilkové
dění
kdežto
de
o
proces
vývojový
o.
Stačí
to
ustavičný
ch
příkladů
ukázka
skutečnosti
duchovní
vraty
to
ukázka
předvádí
má
tu
schopnost
předváděli
představa
má
úžasnou
sílu
si
uvědomte
která
jako
nikdy
toto
nepoznal
protože
mně
to
nebylo
z
této
strany
zdola
nahoru
předváděno
nýbrž
zhora
dolů
ale
to
vyžadovalo
úžasnou
disciplínu
a
tu
jsem
neměl
nikdy
protože
ty
plul
za
mě
pán
bůh
já
jsem
marně
modlil
za
to
abych
miloval
pánaboha
jsem
nezačal
ho
milovat
že
pán
bůh
mě
ve
všem
předešlo
v
existenci
lásce
v
poznání
dycky
se
ukázal
že
on
poznává
já
to
jenom
reprodukuje
vám
ještě
špatně
on
miluje
a
já
to
jenom
vdova
eště
špatně
a
tak
já
existoval
ce
špatně.
Já
se
pan
mojžíš
napsal
zákon
ale
řešilo
se
už
před
zákonem
jenže
když
se
hřešil
dřív
nevznikl
zákon
tak
se
hřešil
ne
tak
krutým
dopadne
jako
když
vím
co
dělám
špatně
a
přes
tuto
dělám
že
jo
i
nevědomost
hříchu
nečiní
smysly
přes
zákonem
bez
se
hřích
ale
nebylo
nebyla
to
tak
těžká
odplata
jako
když
mám
zákona
přes
to
řešit
je
zajímavou
že
mojžíš
když
si
přebíral
ten
zákon
na
hoře
syna
jak
tam
povídá.
Ten
spisovatele
tak
zrovna
si
ti
jeho
soukmenovci
stavěli
dole
zlaté
tele
a
na
jedné
straně
dostával
vod
voda
veliké
požehnání
v
podobě
zákona
který
jsem
měl
sí
tak
kterým
se
měl
dojít
k
vědomí
boha
na
druhé
straně
si
ten
člověk
dole
do
letec
hezky
řečeno
stavěl
za
té
tele
je
to
co
se
zde
pořád
dneska
že
my
si
stavíme
za
ta
která
ta
to
co
se
s
námi
děje
považujeme
za
věčné.
Například
abych
to
řekl
konkrétně
máli
člověk
dítě
tak
si
myslí
že
to
je
vod
od
boha
tedy
a
že
tedy
k
že
mu
to
by
na
věky
patří
tomu
vůbec
nepatří
takže
opravdu
mějte
na
vědomí
že
tady
se
dopouští
už
chyby
kterou
by
se
nedopustil
kdyby
no
nepomyslel
na
ten
zákon
tak
možná
že
se
by
ocitá
v
pozici
jako
hřešit
řešit
před
zákonem
a
ne
během
zákona
protože
člověk
se
nespojíte
zákon
že
od
boha
všechno
pochází
a
bohu
se
všechno
vrací
a
ne
to
není
naše
že
to
hřivna
se
to
máme
hospodáři.
Ty
děti
naše
jsou
hřivny
a
který
máme
hospodařit
bych
já
si
byl
dovolil
to
nepatří
na
evu
prosím
vás
že
není
poznávající
duchovně
a
kdybych
já
si
byl
dovolil
jenom
půl
hodiny
vlastnit
některé
své
dítě
nebo
manželku
tak
mě
to
do
půl
hodiny
všechno
vymřeli
nebo
nějakým
způsobem
je
opustili
co
jsem
jasně
já
jsem
je
nesměl
mít
do
dneška
je
nemám
nemám
syna
nemám
celý.
Dyško
mám
tu
manželku
protože
ona
už
je
na
druhé
straně
taky
m
nemůžu
ne
tak
to
už
nevadí
že
ji
mám
ani
mám
v
tom
smyslu
že
mě
pomáhá
nepomáhá
daleko
svobodněji
než
ten
na
tomto
světě
jelikož
tady
se
pořád
ještě
více
méně
cítila
moji
manželkou
a
teď
se
jí
necítí
protože
je
na
jiné
úrovni
než
jsem
já
se
dostane
někam
dál
a
tak
nemůže
pomáhat
a
mám
její
pomoci
dispozici
že
by
se
měl
říkat
mam
pomoci
pozici
a
tím
pádem
ji
mám
víc
než
ty
svoje
děti.
To
je
je
mohou
velice
toporně
jenom
pomáhat
nic
víc
proti
prosím
to
taky
teta
jsou
taky
naše
druhy
to
deptat
to
jsou
druhy
že
to
ničí
slovo
dluh
kde
by
tu
kde
by
ta
možný
číslo
a
tak
to
jsou
naše
druhy
my
řešíme
tak
držíme
něco
pánu
bohu
neboť
podstata
hříchu
je
taková
že
zapomínám
na
existenci
boží
kdybych
o
ní
věděl
tak
nemohu
řešit
dokud
já
jsem
věděl
o
to
se
ci
boží
tak
jsem
nebyl
schopen
řešit
až
jsem
si
ji
vlivem
příliš
světské
činnosti
nebo
překotný
činnosti
světské
se
stal
uvědomovat
soustavně
tak
se
tam
vešel
taky
hřích
a
to
potom
byl
druh
můj
vůči
bohu
že
vím
toho
že
jsem
zapomínal
na
boha.
Tak
jsem
začal
něco
bohu
to
já
totiž
mu
patřím
celým
životem
jako
protože
všichni
jsou
v
bohu
a
je
o
tom
nevím
a
dělám
jako
když
patřím
sobě
tak
to
pro
mě
byl
od
sedmnáctého
roku
největší
hřích
jenom
abych
se
nedopustil
něčeho
v
čem
bych
patřil
jenom
sobě
nebo
svému
a
na
té
bez
apoš
bože
to
by
bylo
hrozné
nemoh
ono
by
se
většino
bych
dopustit
a
není
to
mezi
hříchy
jmenováno
to
sou
jenom
druhy
neby
ta
nic
jiného
to
jsou
druhy
protože
já
mu
patří
má
já
se
nechovám
jako
jemu
patří
a
tím
jsem
tím
začne
bydlení.
Tak
jenom
se
tam
rozlišuje
to
toto
dvoje
a
to
je
v
pořádku
se
tam
rozlišuje
prosím
vede
témuž
tím
že
čím
silnější
víra
tím
já
sem
citlivější
vůči
tomu
co
čím
se
proviňujou
proti
ní
člověk
který
je
opravdu
věřící
tak
ten
tvrdě
nese
že
udělá
nějaký
poleze
kdežto
když
moc
nevěří
tak
jemu
to
jedno
podívejte
se
ono
není
možno
být
ve
stavu
lásky
a
řešit.
Není
možno
být
ve
stavu
poznání
a
řešit
není
možno
být
ze
stavu
existuje
vědomého
existenci
boží
a
hřešit
protože
kdo
je
to
ten
bůh
já
jsem
který
vo
tom
neměl
nikdy
představu
tak
to
je
někdo
kdo
nás
miluje
nadevše
kdo
nám
sesílá
schopnost
rozlišovací
schopnost
existenční
schopnost
poznávací
zrovna
prostě
všechno
poskytuje
o
čem
s
tím
se
že
to
vidíme
jenom
z
druhé
že
nám
poskytne
ani
někým
jiným
to
není
pravda
to
vidíme
jenom
konec
té
řady
když
mě
přijde
voda
ve
zámku
ptá
a
někdo
mí
podá
tak
není
nic
řečeno
o
tom
odkud
jí
vzal
když
nevím
od
kus
za
takže
my
rodiče
je
dali
život
ale
nevím
odkud
ji
vzali
to
prostě
šlo
až
pánu
bohu.
Tak
mějte
na
vědomí
že
není
možno
že
to
co
se
tam
řekl
to
je
jedné
větě
to
se
nedá
k
sobě
při
řadit
že
když
jsem
ve
stavu
lásky
tak
nemohu
řešit
proto
svatý
pavel
řekl
miluj
a
dělej
si
co
chceš
nebude
si
na
co
chceš
k
budeš
milovat
pána
boha
tak
vůbec
to
nepůjde
dělat
něco
co
by
chtěl
klidně
říkat
miluj
boha
a
dělej
si
co
chceš
pak
co
bude
dělat
to
bude
všechno
projevem
té
lásky
rozumíte
mi.
Je
tam
tam
se
nevejde
hřích
jako
země
tomu
já
z
toho
v
té
době
toho
koncentračního
táboru
v
těch
meju
já
jsem
ani
jeden
hřích
neudělal
protože
to
nebylo
možné
dyť
já
jsem
nežil
dyť
já
jsem
byl
jak
takhle
se
na
sebe
díváme
mrtev
byl
živ
mně
bůh
boží
život
byl
mým
životem
boží
láska
byla
mou
láskou
co
nebyla
moje
láska
to
byla
božího
láska
která
mě
byla
předávána
boží
poznání
bylo
mým
poznáním
či
toho
bylo
mít
poznání
to
bylo
propůjčena
hřivna
vod
boha
no
tak
jak
jsem
mohl
když
ten
kdo
mně
propůjčil
o
toho
hřivnu
stál
u
mě
svým
vědomím
svou
existenci
svou
lásku
imponuje
jak
sem
mohl
řešit
to
nebylo
technicky
možné
to
sem
nebyl
voni
lepší
než
jsem
teďka
ale
nemusím
nesim
že
bůh
byl
při
tom.
Podívejte
se
všechno
co
děláme
na
tom
světě
je
okruh
čili
když
něco
dělám
tak
to
udělám
pro
sebe
to
znamená
já
to
sice
dělám
ale
aby
to
pro
mě
o
nějaký
efekt
nebo
pro
někoho
koho
mám
nebo
komu
rád
nebo
v
domě
to
nařizuje
proto
to
dělám
a
tím
se
uzavírá
okruh
ten
pro
koho
to
dělám
ne
byla
to
buď
zaplatí
nebo
je
mi
za
to
vděčen
okolo
je
uzavřený
tomu
já
říkám
malý
okruh
a
jestliže
já
ale
dělám
něco
pro
pána
boha
tak
se
mi
to
vrací
od
boha
ale
nečekám
na
to
protože
taky
bych
se
vůbec
nedočkal
jak
bych
čekal
odplatu
za
toho
co
toho
boha
tak
jsem
nezavřel
neuzavřel
okruh
nýbrž
jsem
to
dělal
pro
sebe
rozumíte
to
je
malý
okruh
a
od
boha
bych
nic
nedostal
ale
jestliže
to
dělám
pro
boha
tak
se
mi
nic
nevrátí.
Tak
je
tady
milost
boží
kterou
já
nechápu
tou
se
to
vrací
ale
ne
proto
že
si
ji
přeju
bez
já
ji
nemohu
svou
vůlí
ovlivnit
ta
je
jak
říká
svatá
terezie
jak
se
to
pánu
bohu
líbí
to
ovšem
lidové
podání
takzvaný
vykované
já
s
tím
nesouhlasím
ale
dá
se
to
takhle
říct
lidově
že
to
tak
je
jak
se
to
bohu
líbí
že
totiž
pochází
od
boha
daleko
příměji
než
lidské
tělo
a
příměji
protože
ji
vyráží
nesmrtelná
duše
od
okamžiku
narození
kdežto
tělo
bylo
vyrobeno
od
sem
matkou
pozemskou
tak
to
je
vzdálenější
původ
od
boha
než
než
třebas
ta
modlitba
nebo
duševní
činnost
a
tak
my
musíme
vlastně
měli
bychom
jí
živit
modlitbou.
To
vaše
programování
o
jednu
maličkost
vy
tam
máte
jedna
a
nula
v
tom
duální
systému
a
kdežto
fyzika
mají
dneska
ne
dříve
ale
dneska
vás
předešli
mají
atom
který
se
dělí
na
nejmenší
záporn
náboj
a
tomu
říkají
elektron
nejmenší
kladný
náboj
tomu
říkají
proto
a
neutron
tím
jménem
je
nazván
ten
neutrální
spojka
mezi
těmi
dvěma
čili
vy
tam
máte
ten
proton.
I
ten
kon
té
vaší
soustavě
a
z
víc
věc
jem
a
než
se
vem
prvky
nemůžete
počítat
kdežto
oni
ty
fyziky
dneska
mají
tři
prvky
a
je
to
v
jednom
jediném
a
tomu
čili
voni
objevili
trojjedinost
boží
rozumíte
každý
fyzika
dneska
hlásá
těmi
třemi
složkami
v
a
tomu
projděte
boží
my
jsme
si
to
dokud
to
fyzika
neobjevila
to
vůbec
e
velice
stavem
me
představu
o
to
jednotili
to
není
dvoj
jedinou
boží
to
je
trojjedinost
marta
eště
chybí
ten
třetí
prvek
neutron
a
ten
třetí
vono
to
není
to
nenesla
mysl
náboj
a.
K
tomu
se
říká
v
křesťanství
tomu
třetímu
duch
svatý
duch
svatý
takže
máme
nejmenší
náboj
kladný
to
je
elektron
nejmenší
náboj
záporných
je
složen
e
to
ne
opačně
no
a
prostě
pro
to
a
elektron
záporn
a
nemáme
tam
v
té
vaší
soustavě
protože
by
to
pro
víc
nepotřebujete
mě
se
z
toho
ne
toho
počítače
mít
živého
člověka
a
to
bych
to
musel
být
duch
ten
duch
v
tom
není
to
je
hlupák
to
neumí
nic
než
je
než
není
tam
pouta
je
tam
proto
tomu
stačí
aby
sčetl
ne
integrace
tak.
Chtěl
jsem
vám
říci
že
vy
v
tom
svém
oboru
z
té
hrozně
pozadu
oproti
dnešní
fyzice
jenže
není
fyzika
objevil
se
rodit
boží
a
k
tomu
že
ten
tato
s
boží
existuje
ix
tej
nejmenší
částečce
te
úžasný
i
se
má
vymoženost
které
se
dostala
ale
neobjevila
eště
to
jak
z
těch
třech
součástí
z
tohoto
rodina
ve
nosti
boha
dospět
k
bohu
samému
jako
jednoty
o
ně
přeci
jenom
jeden
jediný
to
jediný
ale
jeden
jediný
a
já
vám
řeknu
že
toto
do
za
tím
je
předstih
náboženským
především
křesťanství
a
taky
hinduismus
že
oni
objevili.
Jak
se
k
tomu
bohu
dostat
a
až
budete
tu
možnost
o
tu
možnost
se
tady
dají
znáte
to
s
těmi
lidmi
si
to
přečíst
se
z
komentáři
k
ruysbroek
vi
on
věřil
před
svatou
terezií
eště
nebyl
pronásledován
nějakou
inkvizicí
tak
to
mohl
říct
že
ježíš
kristus
je
ukázkou
život
ježíše
krista
je
ukázkou
prosím
od
začátku
až
do
konce
že
sání
ducha
svatého
je
taky
ježíšův
život
ještě
pořád
ano
tím
ukázal
trojjedinost
boží
to
von
tam
jako
dokazuje
v
tom
svém
spisu
a
jak
se
to
jedno
sice
utíkat
k
jedinému
bohu
a
její
poznávat
a
on
si
v
centrum
spisu
ochran
ozdoba
duchovní
svatby.
Počíná
tak
že
vykládá
jednu
větu
podobenství
o
marnotratným
ale
o
moudrých
a
pošetilých
pannách
který
šli
na
svatbu
tak
já
vám
ještě
než
se
rozluč
řeknu
takový
recept
na
poznání
boha
když
dovolíte
jo
protože
je
to
z
toho
vyplývá
a
ono
ta
let
jsem
dosud
řekl
by
to
vyplynulo
mám
to
prosím
vás
dobře
že
je
stojíš
kristus
ukazuje
cestu
k
bohu
svým
životem
té
nejbezpečnější
ukázka
protože
tam
není
vůbec
žádná
mezera
to
já
za
tu
půl
hodiny
neřeknu
to
budu
mít
čas
vrodil
na
tom
nějaká
ského
očima
to
čeřínku
vysvětlit
ale
vám
budu
moci
říci
jak
to
komentoval
ten
ježíš
kristus
to
poznání
boha.
Komentoval
to
všemi
možnými
podobenství
podobné
království
nebeské
to
dycky
je
začátek
komentáře
k
životu
ježíše
krista
není
to
podobenství
jako
takové
jenom
nýbrž
komentář
životu
ježíše
krista
a
jedním
komentářem
k
životu
krista
je
taky
podobenství
o
pěti
pannách
moudrých
a
pošetilých
a
jsou
pozvání
na
svatbu
svou
pozvání
na
svatbu
ne
proto
aby
byli
nevěstou
nýbrž
aby
byli
ozdobou
té
svatby
potřebovali
tam
kupodivu
i
ozdobu
svatby
čili
on
tady
hluboce
vykládají
š
kristus
o
tom
že
náš
pozemský
život
jak
si
ho
žijeme
je
ozdobou
duchovní
svatby
že
má
totiž
končit
duchovní
svatbou
a
naše
vlastnosti
to
sou
ty
družičky
mají
být
ozdobou
té
duchovní
svatby
ničím
více
než
o
dobu
té
duchovní
svatby
si
něco
řekl
třikrát
tak
že
by
to
mohlo
se
zapamatovat
ne
nejsou
ničím
podstatným
nejsou
nevěstou.
Nevěstou
je
naše
nesmrtelná
duše
ta
tam
nemůže
být
uváděna
protože
nepatří
mezi
ty
smrtelné
vlastnosti
lidské
které
začli
a
budou
končit
ne
takže
to
tam
nepatří
tak
že
tam
marně
čekáme
v
tom
podobenství
že
přijde
taky
nevěsta
přijde
ženich
nečekaně
a
ty
panny
pošetilé
mají
úžasný
lampičky
už
jim
došel
olej
a
ty
moudré
ten
olej
ještě
mají
že
ty
přitom
mysleli
na
zadní
dvířka
mysleli
si
že
se
neví
kdy
ten
ženich
přijde
a
že
kdyby
neměli
světlo
takže
nemají
právo
do
té
svatební
síně
vstoupit
tak
se
taky
stalo
oni
neměli
to
právo
tak
byli
vykázat
ve
na
už
nebyli
puštěn
my
si
koupil
ty
co
neměli
to
olej
si
pouště
i
koupil
oproti
tady
olej
tak
jim
krizi
ten
ženich
a
to
je
kristus
řekl
to
dveře
jdete
pryč
já
vás
neznám.
A
odkázal
do
temnot
vnějších
takže
my
jsme
tolikrát
ukazování
do
temnot
vnějších
kolikrát
nemáme
olej
co
je
to
nemít
olej
já
to
řeknu
teďka
zjednodušeně
to
se
dá
vysvětlit
asi
půl
hodi
nově
ale
řeknu
to
takhle
mít
olej
znamená
mít
zaujatost
pro
boha
to
toho
že
nic
aby
tím
zaujat
a
my
jsme
málokdy
zaujati
to
znamená
nemáme
olej
a
proto
když
ho
nemáme
tak
jsme
odkázáni
to
temnot
vnějších
takže
víra
je
báječná
pro
další
prostředek
na
cestě
k
poznání
boha
když
jí
pořád
po
podněcuje
me
například
meditací
roz
rozjímáním
modlitbou
aby
byla
živa
a
hlavně
skutky
to
je
všechno
olej
dobré
ty
bez
ohle
na
sebe
to
je
olej
na
té
cestě.
A
teď
bych
řekl
ještě
jinou
věc
který
ženich
tam
přichází
náhle
nečekaně
protože
nelze
předvídat
kdy
to
spojení
s
našich
schopností
s
tím
ženichem
ježíšem
kristem
nastane
a
něco
podobného
se
děje
když
se
vykládá
ze
své
to
komentář
ježíšovým
životě
ať
bych
se
nedostal
bych
se
dostal
k
tomu
abych
to
převedl
na
život
ježíšův
samotný
když
se
vykládá
v
jiném
podobenství
o
tom
že
král
pořád
dal
svatebního
synu
a
pozval
tam
své
přátele
a
voni
se
mu
všichni
vymluvili
a
nikdo
nepřišel
místnost
byla
prázdná
to
poslal
své
sluhy
na
křižovatce
aby
koho
tam
najdou
vzali
do
mě
svatební
a
naplněna
se
svým
svatebním
jenomže
tam
přišli
také
lidi
otrhaní
tře
přikovat
ek
že
práci
a
tak
dále
a
neměli
svatební
roucho
a
oni
m
říká
doslova
teďka
budu
citovat
co
jste
se
odvážil
vstoupit
bez
svatebního
roucha
do
té
svatební
místnosti.
A
s
vámi
nemilosrdně
je
vy
místě
z
té
místo
si
vyhodil
je
nebo
dal
je
vyhodit
těmi
služebníky
a
řekl
za
nimi
ještě
si
odpustil
říct
a
tam
bude
pláč
a
skřípění
zubů
to
znamená
temnotě
to
znamená
naše
nevědomost
duchovní
která
přinese
velké
utrpení
nevědomost
lidsky
se
nejdále
platí
a
se
tam
nebyla
že
nevěsta
ne
tam
zase
jenom
ten
král
který
tu
svatbu
pořád
pořád
dal
a
nebyl
tam
ani
ženich
ani
nevěsta
on
to
různým
způsobem
komentovat
další
komentáře
už
eště
vzdálenější
jsou
podobné
království
nebeské
a
teď
je
tam
asi
dvacet
takových
podobenství
a
řeknu
aspoň
ještě
jednou
třetí
ce
tresty
stačím
a
to
řeknu
o
ženě
která
zamíchá
do
třech
mířit
mouky
něco
málo
kvas
přidala
vodu
pochopitelně
a
vystavit
to
určitému
teplo
aby
všechno
zkazilo
a
i
přesto
že
to
bylo
malé
malá
míra
toho
kvas
zkazil
všechny
tři
měříme
mu
ti
a
byl
z
toho
chléb
který
se
dal
jíst
čili
česky
řečeno
duchovní
cesta
musí
podat
tak
že
něco
málo.
Ještě
potřebujeme
taky
od
nesmrtelné
duše
to
ta
že
to
je
ta
duše
to
je
ta
žena
která
za
mých
latu
ten
kvas
která
má
v
ruce
kvas
která
má
v
ruce
prostředek
jímž
přestože
je
to
klasu
málo
všechno
pěstovat
to
znamená
tady
se
mluví
konkrétně
o
cestě
existenční
že
se
představí
celé
celá
tělesnost
na
jinou
frekvenci
při
které
se
snese
potom
to
duchovní
poznání
čili
to
je
z
té
série
těch
podobenstvích
o
království
božím
první
kde
se
mluví
o
té
přípravě
že
to
musí
nesmrtelná
duše
udělat
aby
kvasilo
všecko
aby
to
bylo
jedla
aby
to
bylo
k
něčemu
to
je
podobenství
které
se
týká
panny
marie
která
něco
málo
toho
kvas
měla
k
dispozici
a
zamíchal
ho
do
třech
měřítku
to
znamená
do
prolomí
né
o
dítěte
které
se
v
ní
zase
rodila
rodila
a
byl
z
toho
bůh
takhle
začíná
celý
ten
proces.
Spojení
s
bohem
to
musí
začít
někde
nesmrtelné
duši
a
já
vám
řeknu
aby
začal
nesmrtelné
duši
k
tomu
je
třeba
jenom
jít
dát
k
tomu
právo
a
příležitost
jak
to
je
tam
v
tom
životě
ježíše
krista
vysvětleno
jeví
se
panně
marii
anděl
a
to
je
tam
všechno
zosobněna
já
jsem
nediv
že
to
potom
tak
osobně
berou
křesťani
to
já
nepotřeboval
ně
to
z
osobní
ale
velice
dobře
chápu
to
zosobnění
že
to
může
věřícím
člověku
velice
dobře
pomáhá
přitom
anděl
a
říká
jí
blahoslavená
si
mezi
ženami
že
požaduje
podivit
tvého
jestliže
ty
a
svolení
k
tomu
aby
se
z
tebe
zrodil
bůh
a
co
ona
udělala
ona
se
lekla
řekla
muže
nepoznávám
jak
se
to
může
stát.
Že
bych
porodila
syna
a
říkala
neboj
se
duch
svatý
tě
zastíní
a
ty
toho
boha
porodí
souhlasí
ona
řekla
souhlasím
to
znamená
ona
se
vzdala
své
vlastní
vůle
a
svého
vlastního
vědění
dosavadního
celýho
ne
říká
je
to
nemožná
záležitost
zrodit
ze
sebe
boha
kdopak
vedle
mě
zrodil
sebe
boha
nikdo
každá
žena
měla
nějakého
muže
k
tomu
aby
porodila
nějaké
dítě
a
já
mám
jeho
rodin
sebe
boha
tedy
odvážná
je
třeba
víra
ale
její
odvaha
není
jediná
vlastnost
té
víry
před
tam
musím
jít
další
vlastnost
ta
víra
aby
se
vzdal
ten
člověk
při
té
víře
své
nevíry.
A
to
on
nedokáže
například
dejme
na
tom
tak
eva
v
ochotna
se
vzdát
té
nevíry
ale
v
porodit
ne
víře
zase
se
z
ní
vynese
a
to
je
to
není
jenom
eva
to
sou
to
sme
my
všichni
takový
čili
toto
postál
otázce
kdyby
byla
měla
panna
maria
a
tak
nezrodila
s
se
musela
okamžitě
rozhodnout
tady
duchovní
cestě
se
jak
jsme
přidalo
k
a
ta
milost
že
uzná
tu
možnost
abyste
se
bez
rodila
v
boha.
Tak
musí
na
ní
trvat
nesmí
upustit
a
la
dělat
všecko
aby
se
ten
bůh
zrodil
či
co
je
třeba
dopřát
tomu
dobu
kvašení
aby
to
všechno
kvasilo
vy
to
celé
tělo
lidském
se
vzkřísil
k
životu
pozemskému
a
tak
bych
to
moh
vyjadřovat
jinými
podobenstvími
abych
vám
dokázal
že
ty
ta
podobenství
se
komentářem
k
životu
ježíše
krista
a
panny
marie
a
kolem
a
že
tedy
se
tam
ukazuje
v
těch
podobenstvích
co
na
každém
kroku
dělat
takže
já
na
to
budu
vykládat
tam
tak
to
vždycky
při
a
řeknu
podobenství
a
řeknu
teďka
tomu
událost
ze
života
ježíše
krista
ovšem
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
že
se
to
to
všechno
tak
hezky
dovíte
tak
to
bude
pro
vázaný
takže.
Já
když
to
sami
bude
potom
moc
zlé
potom
čeřínku
to
vo
opustím
se
vám
můžu
dělat
tak
si
to
ještě
do
toho
těžko
rozmýšlet
se
tady
někteří
do
tabule
my
si
to
vůbec
nám
říkat
a
nebo
se
to
říkat
nemám
protože
ji
to
takhle
kloubí
podobenství
a
skutečnost
a
povinnost
toho
vytk
mající
pro
člověka
panečku
takže
nebudete
mít
jasno
co
máte
dělat
v
té
pozici
ve
které
jste
aby
to
dělat
nebudete
za
to
má
loučím
že
to
dělat
nebudete
tak
já
vás
všechny
od
krámu
já
vás
znemožní
pro
tento
život
mě
pomřelo
se
že
se
máte
trošku
rádi.
Tak
proto
že
se
máte
rádi
mě
si
to
že
je
to
budete
plnit
se
nemáte
rádi
ještě
lepší
neplníte
to
ale
pak
budete
trpět
ne
umřete
ale
budete
velice
trpět
budete
velice
trpět
a
bude
to
utrpení
takové
jako
jsem
je
nad
jsem
taky
nevěřil
a
taky
jsem
strašně
trpěl
a
dokud
jsem
nevěřil
tak
jsem
hrozně
trpěla
jak
jsem
začal
věřit
vlivem
poznání
jako
tento
máš
vem
poznání
začal
věřit
že
ano
to
je
jiná
víra
to
víra
už
jasná
na
základě
jistoty
to
si
ty
pane
až
budu
m
moc
upřímně
říct
pane
můj
a
on
bude
úplně
pánem
mého
života
tak
pak
to
budu
muset
plnit
nebude
jiného
vyhnutí
on
je
svou
přítomností
k
tomu
doví.
Tak
myslím
že
jsem
vysvětlil
ten
základ
začátek
po
ví
začátek
toho
co
tam
chci
v
tom
čeřínku
říkat
abyste
viděli
že
já
vás
tam
budu
stavět
před
soud
tvrdě
a
už
se
nebudu
s
vámi
víckrát
bavit
ne
pu
po
a
se
dobrodiní
ale
prosím
za
čeřínku
už
měl
ze
cestu
a
jenom
já
vám
to
řeknu
na
plný
pecky
a
dělejte
si
s
tím
co
chcete
a
budete
mít
napsaný
na
pásce
možná
že
na
dvou
naše
na
třech
tak
že
nebude
vy
výmluvy
von
na
ve
tiskárna
nebo
my
jsme
tam
to
zapomněli
to
nebude
tak
se
vám
doufám
dostane
vyhrožoval
době
když
se
na
to
těšíte
takže
se
netěšil
se
spíš
za
to
abych
já
se
tam
nedostal
abys
to
odbyl
mezi
sebou.
To
cesta
duchovní
závisí
jak
říká
stát
se
to
si
za
to
to
je
výrobě
pro
kterou
pro
který
si
nejvíc
vážím
říká
pokrok
na
duchovní
cestě
je
dán
mírou
sebepoznání
do
jaké
míry
sebe
poznává
člověk
zase
míry
schopen
to
uskutečnit
když
sebe
nezná
tak
s
tím
bude
něco
jako
svatý
pak
petr
a
v
tomto
nevykoná
začni
neslibujte
aby
kolej
že
já
nebudu
mít
čas
přičesaná
lidech
aby
obcházel
vás
a
když
to
si
to
splníte
nebo
nesplníte
to
by
se
možná
bylo
dalo
dělat
v
kalech
při
šesti
lidech
tak
je
to
dalo
dělat
ale
přišli
sedmnácti
to
dělat
nedá
to
bych
jenom
obcházel
až
bych
se
u
chodil
a
ještě
bych
to
neuhlídalo.
Ale
upozorňuju
vás
že
kdo
z
vás
nebude
dávat
pozor
a
nebo
já
to
bát
je
na
tom
líp
než
ten
kdo
bude
dávat
pozor
a
potom
na
to
teprve
začne
nebe
je
báli
nechte
prosím
vás
každýho
spát
tam
klidně
do
tam
bude
chtít
spát
ať
spí
otevřeny
má
ozáření
božím
tojá
jsem
rád
aspoň
není
zavázán
a
že
by
tam
všichni
usnete
tak
já
budu
potichu
mluvit
abych
vás
neprobudila
protože
záření
tu
bude
a
vy
se
budte
vyspat
jenom
tomu
záření
no
a
kdybych
nemluvil
taky
to
záření
se
nevydal
navenek
rozumíte
mně
dostalo
být
vnitř
takže
já
mluvím
jenom
proto
aby
to
záření
se
produkoval
směrem
ven
se
ta
moje
nauka
totálně
liší
od
nauky
ježíšovi.
On
o
něm
řekl
někdo
prorok
který
žil
před
ním
nalomené
stíny
nedolomí
já
říkám
všechno
po
láma
na
co
přijdu
a
když
to
bude
na
roven
tak
to
bude
snazší
to
doly
že
jo
to
je
rozdíl
té
takže
nevěřte
ani
slovu
co
tady
říkám
já
jsem
to
říkal
jenom
proto
že
sami
se
soudím
a
ne
nějaký
karel
makoň
te
nemá
na
to
právo
vás
soudit
ale
říkal
ježíš
kristus
že
přišel
neši
soud
a
nikoliv
mír
a
že
lidí
se
sami
jsou
jí
a
že
přes
oheň
a
když
už
hoří
tak
že
rád
že
hoří
a
tak
dále
a
když
někdo
nebude
nenávidět
sám
sebe
není
hoden
že
musí
nenávidět
sebe
představte
si
to
a
byl
to
člověk
který
hlásal
lidmi
lásku
ale
nedá
vykonáme
když
mluvil
o
sobě
jako
člověk
který
má
nenávist
já
jsem
všechno
co
je
moje
co
považuje
za
své
takže
já
sem
například
svými
příbuznými
a
vším
co
mám
rád
i
si
mi
vědomostmi
a
tak
dále
měl
jsem
velikou
výhodu
sekal
neposlouchej
ty
jeden.
To
je
nebudu
ani
jmenovat
když
to
potom
poslouchat
to
takhle
napomenu
tak
by
sluchem
doufám
já
jsem
se
postupoval
výborně
možná
ale
já
jsem
se
přitom
to
neposlouchej
neučil
to
že
já
jsem
to
švindloval
a
on
to
se
mnou
rovnoceně
švindloval
pán
bůh
protože
já
jsem
tam
na
té
riskuje
byl
pro
to
ne
že
bych
to
chtěl
na
studovat
ale
protože
se
mi
to
nelíbilo
a
že
jsem
nechtěl
přitom
nastupovat
horní
věci
a
to
jsem
taky
nastudoval
to
prý
teď
to
zase
tam
moci
kolika
vědomostí
takže
to
mně
bylo
dovoleno
tohleto
ale
vám
to
nikomu
dovoleno
není
protože
nejdete
do
života
pro
to
aby
se
za
týrali
kdybyste
si
do
každého
skutku
svého
jako
do
sebezáporu
tak
by
to
bylo
něco
jiného
ale
to
není
váš
případ
kdežto
já
jsem
od
roku
sedmnáctého
pokud
jsem
se
o
tom
vůbec
zajímalo
já
jsem
se
zajímalo.
Text view •
Help