Waveform view
87-37A-596-73_od_konce
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ten
duch
na
prahu
další
úrovně
nesmí
područí
prostředků
kterými
se
na
tu
úroveň
došlo
to
je
důležitá
věta
kdyby
byl
v
područí
prostředků
kterými
se
na
tu
úroveň
došlo
tak
by
byl
ani
závislý
bůh
není
závislý
na
svém
stvoření
to
je
zásada
ale
všechno
tvoří
ono
je
na
něm
závislo
ale
on
na
tom
stvoření
není
závislý
absolutně
svobodný
tím
že
tvoří
stav
nestává
se
nesvobodným
ano
to
to
berte
na
vědomí
když
to
vůbec
rozumět
tomu
čemu
říkáte
pauza
nebo
odliv
nebo
stagnace
nebo
ten
nános
smyslu
ten
dáno
z
ducha
jak
pro
nazývá
svatý
jan
z
kříže
to
je
všechno
způsobeno
tím
že
prostředky
se
opouští
aby
se
osvobodil
duch
těch
prostředků
ano
tak
jakým
duchem
dosavadní
vašich
prostředků.
Je
váš
stav
je
to
duch
prostředků
který
užíváte
stav
který
užíváte
to
je
duch
prostředků
které
užíváte
ovšem
pokud
se
už
nemysli
o
tom
jsem
stavu
že
je
to
místo
obydlí
když
si
o
tom
jsem
stavu
myslíte
že
to
místo
obydlí
no
tak
to
není
duch
nýbrž
to
je
omyl
a
kdyby
jako
byl
ježíš
kristus
šel
do
nebe
jak
se
to
jevilo
tím
učedníkům
směrem
nahoru
do
obla
tak
to
je
nemožné
to
se
mohlo
stát
ani
to
někde
nestalo
věci
to
všichni
viděli
jako
předtím
v
dělo
padesáti
je
eliáše
vstupoval
do
nebe
ohnivém
voze
viděli
ale
nestalo
se
to.
Neboť
tyhlety
věci
jako
znovuzrození
stáňo
jako
znovuzrození
ty
se
nastávají
ty
sou
my
jsme
vnitřně
a
to
říkají
bude
ještě
správně
všichni
osvíceni
kdyby
se
teprve
mělo
stát
že
všichni
s
bohem
spojeni
by
se
teprve
mělo
stát
nestane
se
toho
souvisí
který
se
nemohou
stát
které
jsou
toto
je
od
věčnosti
pro
nás
připraveno
přátelé
to
se
nestává
ne
věci
vašem
životě
se
stávají
z
vstanete
nebo
já
nedo
máte
ten
o
dělat
něco
vyvede
te
dobré
nebo
za
to
se
stává
ale
v
tomto
případě
celou
zrození
není
jednadvacátý
listopad
třicet
devět
let
sem
něco
stalo
jak
to
pořád
musím
vyšlo
bys
tomu
rozuměli
ten
je
nastolit
patřit
set
devět
je
dokument
o
tom
co
je.
Tak
když
jsem
já
tím
prošel
tak
bych
mluvil
spravedlivě
a
nemluví
vám
pořád
lež
prah
prostou
lež
tak
bych
řekl
to
se
mi
nestal
jednadvacátého
listopadu
když
se
mi
to
jako
by
stalo
že
jsem
byl
svědkem
tak
sem
jenom
řešil
že
to
je
od
věčnosti
sem
s
bohem
spojen
nemůžeme
si
toho
nebyl
vědom
a
teď
se
budete
ptát
proč
si
tedy
pán
bůh
přeje
abychom
si
to
jednou
toho
jednou
byli
vědomi
a
proč
to
tak
důležité
pro
toto
o
tom
máš
dojít
jaký
to
má
význam
širší
než
pouhé
lidství
no
tak
na
to
je
třeba
právě
odpovědět.
Kdyby
člověk
nebyl
v
té
vazby
s
veškerým
pozemsky
vesmírovým
časoprostorem
na
jedné
straně
a
s
tím
bezčasovým
a
většina
se
mě
druhé
a
kdyby
obojí
nemělo
stejnou
platnost
a
nebylo
stejně
rád
tak
to
co
říkám
by
nebyla
pravda
ale
vono
je
to
reálné
proto
že
je
to
vzájemně
propojeno
a
že
když
já
přejdu
do
vědomého
spojení
s
bohem.
Tak
mohu
vědomě
toto
propojení
zdokonalovat
z
lidského
hlediska
na
úrovni
lidské
a
ta
úrovni
lidská
je
nejvýš
ze
všech
úroveň
všech
tvorů
čili
protože
to
zase
všechno
dohromady
propojeno
tak
já
tím
táhnu
tam
se
spolu
spasitelem
s
pánem
ježíšem
kristem
ano
a
to
se
od
vás
ce
čili
nesmírně
obtížný
úkol
být
spolu
spasitelem
a
proto
musíme
být
vědomí
ježíš
kristus
když
je
víc
spasitelem
musel
být
si
vědomí
toho
že
je
spasitelem
ne
nevědomě
to
dělat
nevědomým
spasiteli
spoluprace
mši
ni
a
to
je
velký
rozdíl
on
z
nás
především
ze
svých
učedníků
dělal
vědomé
spolu
spasitele.
A
dal
totiž
způsobem
že
například
oni
si
uvědomovali
koho
mají
po
kří
že
věděli
koho
mají
pokřtím
neboť
viděli
viděli
že
je
to
povedu
cha
svatého
na
ty
které
mají
postit
to
se
i
sám
petr
který
měl
ducha
svatýho
za
sebou
že
se
tomu
divu
je
že
ten
duch
svatý
sestupuje
na
pohany
a
naštěstí
pavel
mezi
pavle
a
ježíšem
nestála
tradice
která
kterou
on
překročil
jednu
jedním
skokem
že
se
vzdal
té
tradice
ačkoliv
ne
úplně
říkáš
ale
on
se
jich
chtěl
vzdát
a
dobrou
vůli
měl.
Tak
se
stalo
to
že
mohl
svatýho
petra
napomenout
a
když
mu
když
sestupuje
do
svatý
na
ně
musíme
pokřtít
a
petr
potom
souhlasem
ale
nemůže
se
nikdo
z
říct
úplně
tradice
to
není
možné
ani
svatý
pavel
ani
svatý
petr
ani
my
kdokoliv
a
já
si
zvlášť
na
vám
záležet
na
tom
abych
se
abych
nebyl
vázán
tradicí
ale
byl
svobodný
protože
vím
kolik
udělala
chyb
ale
nemohu
se
ji
říct
úplně
protože
ona
taky
chybě
nedělala
taky
tam
byli
v
ní
osvícení
kteří
mluvili
pravdu
nebo
obraz
pravdy
správně
by
stěhoval
a
těmi
se
musím
řídit
ať
si
nemoci
jak
bych
křivdil
věci
jen
bych
ji
ulíval
takže
dejme
tomu
je
správné
v
křesťanské
tradici
že.
To
je
tradice
která
se
nám
nezdá
že
některá
dogmatu
třebas
doma
nepodvolili
početí
jsou
doma
správným
nebo
je
počet
panny
marie
to
já
si
nemohu
dovolit
přestat
to
doma
něco
říkat
protože
vím
že
je
to
dogma
správně
vyhmát
nutné
ale
sedm
dní
nebo
šest
dní
a
sedmý
odpočíval
pán
bůh
dělal
svět
to
dogma
to
je
taky
dogma
ale
když
je
bráno
takhle
doslova
tak
je
to
nesmírně
veliký
bod
který
staví
vědu
proti
náboženství
a
činí
náboženství
něco
nevědecký
takže
vědec
který
to
takhle
bere
do
matiky
ten
musí
říct
tak
to
je
náboženské
a
to
není
vědecké
kdežto
já
jsem
tady
proto.
Abych
dokázal
přes
právně
náboženské
je
správně
vědeckého
a
co
je
nesprávně
vědecké
je
pouze
nesprávně
dogmatiky
například
dejme
tomu
úsek
ab
se
tabulka
ho
věc
v
pořádku
dokud
ho
potřebuje
aby
byl
tím
ta
bu
ale
jakmile
se
dostane
za
úroveň
tohoto
tak
musí
ho
používat
jako
prostředku
a
ne
jako
cíle
aby
mu
to
dobře
myslelo
aby
mu
to
něco
objevil
to
ne
nebo
někomu
pomohl
to
taky
ne
to
nestačí.
Takže
tadyhle
věda
dneska
kolísá
nebo
jenom
úrovni
někoho
kdo
se
za
šacovali
za
mříže
se
sám
uvěznili
svého
úseku
ab
no
a
tam
bude
mít
ještě
tisíce
a
tisíce
let
co
vynalézat
tomto
úseku
ab
než
se
toho
nabalí
za
mnoho
tisíc
let
postavu
lidé
kteří
kterým
bude
stačit
úsek
ab
a
nedostanou
se
do
jeho
konce
není
to
možné
to
je
nekonečný
množství
možnosti
tam
ale
my
nemůžeme
čekat
těch
nikoliv
let
že
nám
jde
o
to
abychom
se
tady
za
tento
rámec
a
ono
již
relativně
stačí
málo
uskutečnit
v
tomto
ab
úseku
aby
se
mohlo
jít
dát
relativně
málo.
Říkám
u
každého
jinak
tak
relativita
znamená
u
každýho
jiným
na
míra
třebas
u
prostého
člověka
tak
malá
míra
že
pro
toho
mentálně
dospělého
člověka
je
to
neúnosné
že
by
to
nikdy
nedokázal
tak
například
já
jako
mentálně
vyspělejší
než
bere
třebas
svatý
josef
kupertinský
bych
nikdy
nezbyla
mysli
ní
kříž
tr
i
nemohli
vyhnout
tam
ty
tesaře.
A
on
nepomyslel
na
to
že
někdy
tu
nějaká
přítěž
život
ženská
chopil
se
jednoho
rána
a
veliké
s
tím
povětří
a
když
když
ten
kříst
rovně
už
potřen
tak
křičel
lich
honem
to
tam
založ
te
dole
aby
se
to
dnes
aby
to
nespadl
nebo
já
bych
padl
i
s
tím
vono
mu
šlo
o
něj
aby
tam
s
tím
nespadl
že
on
teďka
viděl
že
je
na
výši
neví
jak
se
ta
nevěděl
a
se
tam
dostal
ne
tohleto
se
nemůže
stát
mě
jako
mentálně
dospělé
bytosti
nemůže
a
já
si
myslím
že
se
dál
mentálně
než
byl
svatý
dospět
jí
taky
že
jo
ale
protože
nejsem
takovým
prosím
světem
jakým
byl
von
mně
to
nejde
já
bych
se
ze
žádným
ránem
neze
kdybych
přestal
mít
půdu
pod
sebou
že
a
on
se
vnesl.
Tak
tato
byli
schopni
jenom
prostě
jak
si
a
proto
ježíš
kristus
nelhal
když
řekl
blahoslavení
tě
oči
jestli
svěřil
tyto
věci
prostým
tohoto
světa
a
ne
tím
moudrým
on
myslel
ty
mudrce
náboženské
ale
i
tak
je
to
platné
i
pro
dnešní
svět
kdo
se
drží
jenom
literu
v
každém
oboru
ten
není
schopen
jít
dál
například
dejme
tomu
mluvím
s
nějakým
procesem
teologie
a
mě
říkal
no
ale
to
co
říkáš
je
nebi
plytké
to
bibli
není
a
tím
mě
odsoudí.
Jenže
já
opravdu
neříkám
nic
co
by
bibli
nebylo
a
tím
odsoudí
taky
jeho
jenomže
jak
mu
to
vysvětlit
že
já
říkám
zdánlivě
co
úplně
jiného
co
by
byly
není
on
v
tom
poznali
že
to
je
nebyl
lidské
ale
já
nic
neříkám
co
bych
o
čem
by
nevěděl
když
to
bibli
je
já
vím
to
by
bije
jenomže
je
tam
takovým
způsobem
že
von
to
ten
teolog
nemůže
poznat
tak
to
je
první
článek
do
kterého
jsem
se
chtěl
dostat
s
vámi
už
jsme
to
když
třebas
se
bibli
praví
nikodémovi
to
pravé
konkrétně
je
ježíš
kristus
když
mu
lidem
chce
od
něho
aby
jim
vysvětlil
jak
se
dostat
do
království
božího
ta
volá
nezrodí
šli
se
znovu
nevejdeš
a
on
říká
to
mám
znovu
vstoupit
do
lůna
matčina
a
odtamtud
se
znovu
narodit
mu
říkal
ne
pravým
tobě
nezrodí
znovu
a
tyto
opakuje
takhle
isidy
a
z
ducha
nic
ve
se
než
to
rozepisuje
z
vody
a
z
ducha
nevědomostí
nebeské
tak
to
tam
přesně
a
já
to
říkám
pozemským
způsobem
protože
nebeské
řeči
byste
vůbec
nerozuměli.
Tak
jak
to
ten
ježíš
myslel
že
zde
na
tomto
světě
se
zrozujeme
s
hmoty
motýl
matčiny
a
v
duchovní
se
znovuzrozen
z
vody
z
vody
duchovní
a
z
ducha
který
je
také
na
duchovní
straně
pochopitelně
taky
duchem
jenom
nic
čím
hmotným
ani
ta
voda
není
něčím
hmotným
tak
si
křesťani
zbytečně
myslí
to
je
forma
a
ani
ten
duch
není
žádným
binon
nýbrž
to
je
opravdu
duch
to
není
žádná
forma
to
je
duch
toho
přerodu
a
já
si
myslím
že.
Platí
tady
to
co
řekl
eckhart
o
těchto
věcech
jestliže
někdo
se
znovu
zrodí
tak
se
nez
nezradil
v
čase
ani
v
prostoru
řiká
ekhart
nýbrž
uvědomil
si
to
své
zrození
z
boha
a
protože
si
ho
nedovede
uvědomit
obvykle
jinak
než
jako
proces
postupu
jí
tak
si
ho
uvědomuje
jako
voda
to
je
křest
vodou
k
tomu
k
té
tam
není
mluveno
křtu
vodou
ale
my
si
to
přidám
to
abychom
vyšli
tradici
vstříc
voda
jak
víte
teče
zásadně
shora
dolů
takže
to
dovíte
tak
že
si
budeš
uvědomovat
jak
od
boha
na
tebe
to
přichází
že
si
tím
chycen
ctím
nadřazen
poután
říkají
katolíci.
Tak
to
začne
ale
skončí
to
tím
že
ty
budeš
tím
duchem
svatým
osvícen
napřed
dlouhou
dobu
budeš
muset
nechat
to
na
sebe
sebe
tím
ovlivňovat
tak
to
začíná
této
ta
voda
ale
pak
už
to
nebude
no
ovlivňovat
tak
to
bude
přemožen
duch
je
v
který
přemáhá
člověka
a
jestliže
dejme
tomu
ti
učedníci
páně
tehdy
už
apoštolové
jako
svatý
petr
a
pavel
dy
se
to
stalo
ve
musí
apoštoly
už
byli
po
seslání
ducha
svatého.
Tak
oni
tím
duchem
vládli
ten
duch
předcházel
té
vodě
ano
k
tomu
křtu
tedy
jo
on
to
brali
vodou
ne
se
to
ště
ji
taky
od
aby
to
dokumentoval
a
že
ta
představa
lidská
je
velice
důležitá
nese
se
po
opomíjet
tak
taky
ho
pokřtili
taky
ho
pokřtili
vodou
protože
ducho
už
pokřtil
duch
totiž
dělá
i
to
přeplývání
shora
dolů
ze
začátku
že
ano
se
nejeví
jako
přemáhání
člověka
nýbrž
jako
ne
nápadné
pomalé
přeplývání
ducha
do
lidského
života
až
se
stane
tak
mocným
to
přeplývání
že
člověka
přemůže
on
ten
duch
po
tom
zásahu
lékařů
do
milovat
třináct
let
takhle
pomalinku
přeplývá
přikrývat
přidával
něco
přeměňovala
až
připravil
pudu
k
tomu
aby
najednou
tady
byl
byl
to
křest
duchem
byl.
Byl
tak
přes
vodou
byl
prostě
jedno
od
druhého
se
nedá
oddělit
je
to
proces
kontinuální
proces
který
v
každém
člověku
probíhá
ať
je
to
ve
mně
nebo
ve
vás
jenomže
u
člověka
víry
to
probíhá
samovolně
nenásilně
a
mě
to
probíhalo
veškerou
silou
takzvanou
mohou
a
u
těch
učedníků
taky
když
byl
nepoznali
tu
veškerou
sílu
tak
neměli
za
co
se
chytit.
Oni
totiž
by
se
byli
jenom
víry
a
ta
víra
byla
byl
mohla
dovést
maximálně
pod
kříž
dál
ne
chtěli
se
dostat
z
té
oblasti
víry
do
oblasti
čistého
poznání
museli
násilím
být
převedení
přes
nějakou
hranici
takže
já
jsem
na
teďka
předvedl
nějakou
hranici
kterou
považujete
za
stagnaci
nebo
za
temnou
noc
nějakou
ducha
smyslů
ale
není
to
stagnace
je
to
mezera
je
to
období
zrání
které
jsem
vám
doufám
líčil
jak
vypadá
a
které
musí
probíhat
proběhlo
v
každém
životě
už
života
ježíšova
probíhalo
na
první
zrání
do
třiceti
let
tam
něco
do
třeti
let
dozrál
a
když
jste
si
všim
a
potom
druhé
tři
roky
a
tak
dále
potom
tak
radši
dobu
ne
ale
toto
zrání
které
tam
probíhalo
bylo
jenom
následkem
toho
co
je
už
člověku
připraveno
od
věčnosti.
Bylo
to
nástrojem
tohoto
co
je
celý
to
život
je
následkem
toho
co
je
berte
to
na
vědomí
prosím
vás
a
nevěšte
hlavu
když
to
jde
tak
po
dobrém
a
zcela
přirozeně
to
je
daleko
lepší
než
tím
násilím
tak
e
ti
co
tím
násilím
stan
dostali
násilím
byli
odvolán
z
tohoto
světa
apoštolové
zmizeli
násilnou
smrtí
že
až
na
svatého
jana
a
to
ten
ne
proto
nezmizel
násilnou
smrtí
protože
u
dál
dvojnásobnou
věc
miloval
bez
ohledu
na
sebe
to
bylo
v
po
tím
křížem
tam
šel
bez
ohledu
na
sebe
že
je
byl
v
nebezpečí
života
a
to
byla
jedna
věc
a
druhou
že
byl
ochoten
se
sebe
zříci
dokonale
sebe
zříci
kdežto
svatý
partner
s
jenom
myslel
že
je
opatrný
a
neudělal
to
ale
von
se
zřekl.
Sebe
a
věnoval
své
synovství
matce
ježíšově
a
ono
věnovala
zase
své
mateřství
nemůže
to
bylo
kole
řeknu
ti
se
prosím
takže
ježíš
kristus
svým
způsobem
jednání
i
svým
kázáním
podporoval
člověka
dvojím
způsobem
a
to
nám
vadí
jednak
v
jeho
činorodosti
aby
správně
jednal
jednal
nebyl
trpný
jenom
aby
správně
jednal
ale
máli
správně
jedna
musí
vědět
co
je
správné
a
v
tom
musí
být
trpný
a
kdyby
nebyl
trpný
tak
se
to
nedoví
sem
říkal
jenom
to
čistý
myslí
že
to
dostaneme
čili
on
je
podporoval
i
v
té
čisté
mysli
kde
je
trpnost
může
jako
se
uplatnit
i
v
tom
činorodým
počínání
že
ho
že
něco
dělali
jedna
dobrý
skutky
od
začátku
až
do
konce.
Čili
když
se
takhle
rozdíl
rozvíjíme
na
svítit
analytiky
tak
tomu
jako
přispívá
me
k
tomu
abychom
tomu
správně
rozuměli
protože
on
to
všechno
dělal
dohromady
jo
ježíš
kristus
když
někomu
radil
nezrozuje
znovu
z
vody
a
potom
z
ducha
a
my
si
řekneme
tak
napřed
musím
z
vody
a
potom
musím
z
ducha
tak
zapomínáme
na
jednu
věc
že
to
to
znovuzrození
se
neděje
v
čase
a
že
tam
není
něco
napřed
a
něco
potom
vůbec
ne
a
jestli
nám
se
to
jeví
protože
to
připomínáme
do
časů
jako
napřed
vodou
on
tomu
dal
průchod
tou
řečí
ježíš
kristus
prosím.
Tak
je
to
v
pořádku
ale
nebylo
to
napřed
když
ono
to
je
ono
se
opravdu
ten
člověk
jakoby
myslí
si
napřed
musí
očistí
a
teprve
potom
může
být
osvícen
říká
si
člověk
čím
se
očista
maří
magdalena
z
těch
svých
hříchů
soustavně
páchali
až
do
tý
chvíli
kdy
si
lehla
přežije
krista
to
je
snadná
očista
uznat
svoji
slabost
a
lehnout
si
k
někomu
k
nohám
a
když
si
dělej
si
s
tím
co
to
já
už
toho
mohu
až
po
krk
ne.
To
bych
si
také
pře
to
byl
ideál
lite
todle
to
a
to
taky
dál
něco
dělá
mě
se
nikdo
neptal
jestli
chci
být
operován
mě
se
nikdo
neptal
v
sedmnácti
letech
jestli
chci
poznávat
pána
boha
nikdo
ne
mě
se
nikdo
neptal
a
vás
taky
ne
to
už
boha
tomu
připojit
jestli
k
té
na
to
ste
narodit
vás
tady
porodil
a
byli
jste
tady
že
ano
to
je
všechno
dáno
příkazem
a
příkazem
shora
takže
berte
o
to
takhle
a
pak
tyto
škatulky
vám
budou
v
pravý
čas
na
pravé
místě
velikým
požehnáním
ale
za
to
co
je
za
tím
do
velikým
prokletím
upozorňuju
čili
tam
dej
ježíš
toto
hada
jako
jednotu
nedívejte
z
toho
dvojnost
když
on
chce
když
on
napřed
říká
tomu
liknavě
neznovuzrodíš
sice
znovu
nevejde
království
nebeského
neříká
mu
vody
a
z
ducha
přede
sto
dobře
protože
vám
to
nechal
znovu
prostoru
aby
se
leta
napřed
jenom
neznovuzrodíš
li
se
znovu
ale
protože.
Pan
nikodém
byl
analytický
duch
to
je
ta
a
co
tady
jak
jak
se
to
může
stát
ne
má
na
tak
dále
tak
mu
to
musel
rozpitvat
na
dvě
fáze
vodou
a
duchem
nemě
je
tomu
to
za
zlý
to
byl
požadavek
nikodém
a
nikoliv
požadavek
ježíše
krista
a
on
mu
to
proto
takhle
vysvětli
a
taky
svým
životem
jak
to
tak
vypadá
takhle
tím
procházel
napřed
by
k
těm
vodou
někde
v
jordánu
a
pak
byl
ště
duchem
někde
když
se
vzdal
svého
ducha
on
musel
totiž
svého
ducha
napřed
své
co
toho
přidal
síly
duchem
se
toho
musel
opustit
on
tam
se
tam
vzdávala
při
ži
jenom
svého
ducha
nikoliv
ducha
božího
a
je
dávám
ti
svého
ducha
říkal
svého
toho
slova
svého
se
tam
všimněte
to
ne
chybně
přeloženo
a
nestaví
vynecháno.
A
teprve
když
se
vzdal
svého
ducha
tam
si
tak
tam
byl
duch
čistý
duch
čistá
nepřinese
čistého
vědomí
nejenom
vědomí
čisté
lásky
a
čisté
ananda
a
čit
ananda
bylo
a
tím
se
mohl
tedy
ocitnout
v
oblasti
ze
které
není
návrat
tento
svět
myslím
že
to
je
vysvětleno
eckhart
ní
nesrozumitelný
eckhart
nesrozumitelný
jenom
tradici
kdo
myslí
tradici
tradičně
tomu
je
absolutně
nesrozumitelný
a
to
von
si
přál
proto
jaký
to
byl
diplomati
byl
opravdu
diplomati
on
věděl
že
teologové
tomu
nesmí
porozumět
já
okamžitě
popraví.
A
prosil
je
k
tomu
musí
porozumět
a
ty
tomu
taky
pro
měli
marně
se
sou
ptá
jak
to
mohli
ty
ho
poslouchat
v
tom
kolik
na
který
nem
nebo
někde
jinde
jde
on
kázal
když
to
byly
prosté
když
je
pravděpodobné
že
ani
teologové
tomu
nerozuměli
podle
by
ne
ty
tomu
vůbec
nerozuměli
ale
ti
prostě
jde
ano
ty
vy
totiž
unešení
tou
jeho
řečí
plně
nepotřebovali
vůbec
rozumět
tomu
co
říká
ale
ty
byly
tak
dokonale
unešení
že
upadat
extazí
a
přičemž
nerozuměli
ani
slovu
a
tím
snáze
propadal
do
té
extaze
já
mám
na
mysli
konkrétní
případ
třebas
panen
která
nerozuměla
tomu
branton
vi
ale
byla
na
pokraji
extazi
při
tom
uctívání
brantonem.
A
na
to
se
si
nesmírně
ti
vážil
protože
tam
jsem
pochopil
že
rozumem
chápat
není
všecko
já
jsem
ji
často
vyčítal
proč
se
drží
brantona
když
tomu
nerozumí
se
když
se
tomu
dá
taky
rozum
o
tady
se
to
rozumělo
a
on
z
toho
držela
nerozuměla
tomu
ale
poslání
se
toho
držela
ne
skvělá
člověk
se
za
celá
žena
moha
kdekomu
na
tomto
světě
ale
protože
pomáhá
tak
to
bylo
v
nejlepším
pořádku
a
to
paní
černá
je
mi
příkladem
takový
učedníků
kteří
taky
ještě
datum
teprve
porozuměl
až
šlo
duch
svatý
a
přesto
poslouchali
ne
a
řídili
se
ježíšem
kristem.
A
jak
je
to
s
tím
že
v
tom
podobenství
o
hřivnách
ježíš
ten
ho
správ
pan
dává
někomu
jednu
hřivnu
druhému
dvě
třetímu
pět
nestojí
počet
každému
člověku
je
to
nějaká
předurčenost
nebo
nějaká
větší
dispozice
jednoho
než
druhého
ani
jedno
ani
druhé
já
bych
chtěl
abych
to
mohl
vysvětlit
ale
to
bych
tě
dal
ránu
kdyby
to
vysvětlil
tím
podobenstvím
o
tom
slepému
od
narození
a
já
tu
ráno
napřed
tím
dá
o
a
potom
teprve
se
pustit
dalšího
podle
toho
jak
jsem
tomu
porozuměl
co
ten
ježíš
řekl
ten
učedníkům.
Teď
se
tr
či
se
dobře
ho
pře
prosím
tě
něčeho
druhá
a
to
ne
to
nestačí
rukama
drž
se
rukama
tam
druhou
taky
se
držel
do
se
držet
než
se
s
ky
nýbrž
prosím
tě
držet
není
není
drž
se
to
tam
je
nejdůležitější
z
toho
držte
ho
teď
asi
ne
ne
upadneš
my
jsme
vod
narození
slepý
jak
tady
jsme
vy
i
já
ale
míra
slepoty
je
různá.
To
je
ta
jedna
dvě
nebo
tři
nebo
pět
nebo
kolik
se
té
hřiven
mi
na
slepoty
je
různá
a
proč
proč
protože
nemáme
jenom
k
dispozici
to
věčné
které
pro
každého
stejně
veliké
ale
máme
k
dispozici
to
genetické
které
od
rodičů
není
stejně
veliké
ty
se
nedrží
no
to
nevadí
teď
už
není
ta
potřeb
ale
když
se
zrodíš
rodičů
které
kteří
byli
méně
cení
jo
tak
se
naučí
taky
méněcennosti
se
rodí
z
geniální
rodičů
tak
si
možná
taky
bez
té
taky
možný
ale
je
to
nepravděpodobné
že
ta
genialita
nebyla
způsobena
nějakou
chorobou
nýbrž
přirozeným
způsobem
budeš
taky
a
patrně
geniální
ne
ale
bývá
by
se
mě
pravdou
že.
Slon
porodil
my
nižší
a
to
je
takový
jedno
přísnýho
když
jeli
se
to
přišlo
na
to
se
děje
v
lidské
totiž
jsme
u
velkým
velikán
lidských
neviděli
po
tom
stvo
stejně
veliké
jako
byli
oni
to
jsme
málo
kdyby
byli
čili
ono
se
děláš
kr
i
tomu
i
té
genetice
od
boha
k
tomu
děláš
to
ale
dělá
se
škrt
i
tomu
božímu
tou
genetikou
když
a
to
je
právě
těžko
pochopit
tam
logika
nestačí
protože
my
deme
dalekým
míry
tak
je
etika
to
jakými
ten
pán
bůh
že
on
totiž
má
jednu
vlastnost
si
můžeme
mluvit
o
vlastnostech
u
boha
se
ti
ochotně
už
vstupuje
genetice
ochotně.
A
kdyby
to
nedělal
tak
by
byl
proti
svému
stvoření
od
ho
musí
milovat
to
musí
milovat
by
tečka
jako
keni
vraha
jako
velice
ctnostného
člověka
to
mě
to
nepochopitelné
ale
přesto
si
to
kdyby
byl
na
místě
pána
boha
a
neměl
si
vyvražděna
ty
prahy
ne
nebo
ty
špatný
lidi
nebo
ty
méněcenné
lidi
a
měl
si
to
podržovat
vedle
sebe
a
měl
se
vzájemně
působily
jako
je
zapotřebí
zase
působily
jak
byste
udělal
kdybys
miloval
stran
strany
že
by
stranili
tomu
dole
a
nestranně
tomu
jde
horší
tam
v
tom
podobenství
o
těch
silách
je
řečeno
že
ten
hospodář
nestranně
jedna
že.
Zavrhl
toho
kdo
tu
hřivnu
zakopal
jenom
proto
že
ji
zakopal
nezavrhl
ho
tím
že
mu
jí
odevzdal
oku
ji
odevzdával
také
ještě
nezavrhl
ne
to
by
bylo
chybná
vnitř
určen
a
není
v
tomto
oboru
tam
není
čas
tady
se
časově
dá
vysvětlit
to
je
ta
nevýhoda
veliká
se
sobě
by
to
bylo
výhodnější
ale
prosím
my
to
říkalo
nic
takže
on
ho
zepředu
k
tomu
aby
zakopal
i
ono
mu
to
jenom
potom
nakonec
vyčetl
že
jí
zakopal
a
tam
to
moh
pochválil
že
jí
že
s
ní
hospodařil
ano.
A
tak
bych
chtěl
říct
jestli
se
toto
jestli
jsem
někdy
řekl
že
to
je
hospodaření
celým
životem
jo
a
jinde
a
cože
to
hospodaření
jenom
s
nějakou
hřivnou
já
jsem
to
jednou
tak
jednou
ona
tak
obojí
je
pravdivé
protože
my
se
máme
kdybych
byl
by
byl
velice
náročný
na
van
naučit
hospodařit
s
celým
životem
ne
to
se
o
nás
chce
a
v
tom
podobenství
je
to
znázorněno
takto
pak
se
ovšem
mluví
o
hřivnách
který
zase
dostali
a
ne
o
městech
jo
to
je
to
druhé
pojetí
a
tak
já
jsem
tehdy
asi
mluvil
o
tom
pojetí
to
si
možná
už
nepamatujeme
kde
za
hřivny
dostali
víc
hřiven
zase
a
ne
města.
Čili
kde
se
mu
byl
o
kontinuální
procesu
který
pokračuje
ten
začátek
nějakého
počtu
tady
jmenoval
no
a
v
tom
případě
se
to
týká
celého
lidského
života
celého
lidského
života
že
totiž
jakmile
v
lidském
životě
překonáme
určitou
krizi
která
je
na
na
tím
že
se
musíme
vyrovnat
s
něčím
novým
co
máme
dělat
co
jsem
předtím
nedělali
a
co
nám
ze
začátku
mu
může
jít
na
nervy
protože
jsme
měli
dostalo
sme
to
udělali
jako
já
si
to
koncentráku
to
tý
bolesti
těch
prvních
tří
dnů
já
jsem
toho
dost
a
teďka
mě
byla
dá
nová
va
že
jo.
Jenže
mě
bylo
jedno
tedy
mě
stojíš
ale
kdyby
byla
dáno
váha
jenom
nová
hřivna
další
jako
se
to
jenom
povolenost
ví
je
tak
jsem
to
jenom
snáze
našel
rozumíš
ale
nebyl
jsem
v
tom
městě
já
jsem
tam
tehdy
v
tom
městě
byl
již
ne
ten
rozdíl
těch
dvou
výkladů
a
taky
těch
dvou
verzi
který
se
u
ježíše
tam
jsou
oboje
ve
jednou
je
to
s
těmi
hřivnami
a
toto
město
není
to
vždycky
z
města
protivný
na
to
že
tam
není
ve
dověděli
jste
to
s
hřivnami
můžeme
to
městě
ano
je
to
jasný
a
to
není
chyba
tisku
nýbrž
tam
je
brát
u
vah
celý
život
a
celý
život
nezačíná
tady
na
světě
a
nekončí
tady
na
světě
to
je
proces
který
je.
Přidávám
k
něčemu
co
je
něčeho
co
ještě
není
ano
že
se
ti
sil
nějaká
posloupnost
když
jde
o
to
podle
toho
podobenství
dal
hřivny
hřivnu
další
pokud
tam
ty
hřivny
v
sešle
odevzdám
pochopitelně
jinak
se
dal
nedostanou
já
musím
se
jsem
dostalo
podaří
odevzdat
i
ty
co
jsem
nastřádal
musím
odevzdat
to
by
potom
stanu
další
jiné
hřivny
které
už
nejsou
z
těch
čtyř
co
sem
jako
měl
to
je
důležité
tak
potom
samozřejmě
je
tady
vysvětlen
proces
stavu
nebeského
že
tam
se
do
nekonečna
různým
druhem
posloupnosti
nabírá
k
tomu
co
je
k
tomu
co
říkám
chybně
bude.
Ale
co
je
už
připraveno
takže
nějaká
posloupnost
je
připravena
a
pro
každého
jiná
posloupnost
ano
a
to
neznamená
že
von
třebas
by
se
nedostal
stejně
daleko
jako
ten
má
těch
pět
hřiven
nebo
jedno
stejný
protože
to
při
tom
posloupnosti
se
dostanu
takový
nekonečný
výšek
rozumíte
oba
dva
že
když
byste
se
matematik
zeptali
nekonečnost
míru
tři
copak
je
to
zase
konec
nekonečnost
mínus
plus
plus
tři
zase
nech
to
té
nekone
přátele
takže
matematici
si
tuhletím
vědí
rady
má
u
sebe
matematice
to
jsem
rád
že
je
to
nepěstovala
marie
tu
pavědu
vaší
ona
má
své
hnidy
pro
vás
se
nedokonalosti
ona
má
své
konce
ono
totiž
tou
vyšší
matiku
a
vším
tuhletím
povídání
o
nekonečnou
a
o
přímou
svou
dvou.
Jsou
běžných
příkaz
který
se
nekonečno
stýkají
to
všechno
jsou
axiomy
a
to
není
pravda
jo
to
je
na
této
čárky
víry
kdybychom
tam
nastěhoval
nebo
kdybychom
před
si
předsevzal
jiné
čárky
víry
tak
místo
kdoví
matematiky
nebo
ano
metry
vznikne
jiná
ne
ukrajoval
jako
že
dneska
si
šedesáti
a
ve
zen
a
bude
to
fungovat
my
všechno
bezvadně
ale
bude
to
všechno
v
luftě
postavený
o
nebude
to
nic
trvale
skutečnost
nebudete
ubrat
to
obraz
pravdy
jako
atam
orgán
a
tak
se
na
to
podívat
a
budeme
dělat
to
moc
hezky
po
těle
a
tohleto
já
jsem
nepoznal
ani
přitom
že
se
musel
tu
matiku
sečte
protože
jsem
při
ní
propadl
jak
v
té
myslím
a
ti
se
jednou
a
tak
jsem
byl
nucen
na
rozdíl
od
jiných
zkoušek
tomuto
se
pořádně
naučíte
tak
abych
nepropadl
to
jsem
našel
kvůli
blbej
matce
propadl
na
vysoké
škole
na
vysoké
musím
technickém
že
jak
se
toho
naučil
jsem
to
naučila
ňákém
toho
jsem
se
ocitla
okraji
toho
poznání
že
matematika
se
podobá
logika
že
tedy
logika
je
kruh
vzduchu
a
ta
matka
taky
a
na
čem
je
založen
ten.
To
v
té
matce
není
obsaženo
ale
pětkou
a
to
bylo
obsaženo
ano
to
a
k
tomu
ještě
rozuměl
už
jenom
okrajové
ale
přes
tom
nějak
by
při
mystické
to
bral
ne
ale
ještě
tomu
rozumět
obrazně
už
jenom
ale
si
to
mohlo
ale
ty
matce
to
po
chcešli
po
něm
už
tomu
nikdo
nerozuměl
takhle
takže
pro
ně
je
to
opravdu
jenom
logicky
řetězec
nějaký
ano
který
jako
dělá
tomu
člověku
dobře
šimrání
po
těle
a
moc
se
s
tím
dá
vysvětlit
v
té
oblasti
hmoty
jako
my
jiný
člověk
tady
řekl
že
třebas
potom
už
se
nepohybuje
vlastně
žádnou
lichotí
to
tady
že
tak
obrovská
že
už
jako
se
to
nedá
je
to
neměřitelné
a
to
je
pořád.
Pohyb
když
je
už
neměřitelné
ono
mít
na
možnost
možnosti
moc
to
se
neměřitelné
moc
nos
neměřitelné
tak
tak
to
není
bez
ve
samoty
není
to
za
hmotou
není
to
je
to
prostě
neměřitelné
to
si
můžeme
tomu
přidat
to
si
můžeme
k
tomu
přidat
ale
to
hezký
že
to
přidávám
ale
my
z
toho
časem
slavíme.
To
už
zamíchá
můžu
čekat
na
matiku
až
to
při
znají
my
dobře
víme
že
každá
lidská
představa
má
obrovskou
cenu
dokonce
tvůrčí
význam
ale
co
je
to
tvůrčí
význam
představy
to
je
činnost
v
rámci
času
prostorem
a
ne
za
ni
čili
ta
představa
musí
být
opuštěná
jakmile
se
ocitneme
na
okraji
bezčasovosti
tam
taky
nemá
co
dělat
představivost.
Takže
jestliže
ježíš
kristus
třebas
byl
si
vědom
toho
že
je
spojen
s
otcem
a
přál
si
aby
ho
učedníci
byli
tak
spojeni
s
otcem
jako
on
s
tím
jedno
jest
měl
právo
na
to
protože
tak
tomu
taky
jedna
ale
byla
to
jeho
představa
která
mu
umožnila
toto
říct
toto
vyřknout
bez
té
osobní
představy
by
to
byl
nevyslo
takže
i
této
představy
spojení
s
otcem
se
musel
vzdát
na
kříži
protože
každé
představy
i
té
nejjemnějsím
si
člověk
musí
umět
stát
během
té
cesty
ano.
Protože
má
jiný
úkol
daleko
menší
nesměl
ježíš
kristus
a
protože
má
menší
úkol
tak
musí
ve
větší
silo
aby
ho
vůbec
mohl
zvládnout
totiž
mě
nezáviď
větší
silou
než
kristus
protože
kristus
ježíš
totiž
padl
ježíš
byl
menší
než
otec
že
ano
a
jestliže
potom
dokázal
že
po
zmrtvýchvstání
a
nanebevstoupení
už
nebyl
menší
byl
stejný
seděl
po
pravici
jak
tam
bylo
řečeno
v
tom
jenom
podobenství
tady
konečně
po
té
pravici
tak
pak
už
nebyl
větší
ani
menší
byl
stejný
jo
otče
my
můžeme
být
větší
než
ježíš
za
svého
života
když
to
vyžaduje
náš
způsob
cesty
nebude
ti
nebudeme
tím
lepší
nebudeme
tím
hodnější
když
budeme
taky
nedobrý
jako
byl
on
protože
měli
dělat
jenom
relativní
dobro
ne
a
nic
víc.
Ale
budeme
ho
třebas
moci
učinit
daleko
více
silně
pochybuju
ale
budeme
moci
teoreticky
daleko
více
než
ježíš
kristus
protože
ona
to
měl
tři
roky
a
byla
tam
sáhodlouhý
život
a
jestliže
my
a
já
jsem
si
vědom
že
tomu
tak
je
se
mi
žijeme
třebas
sedmdesát
pět
let
jako
já
a
pořád
bereme
z
té
náruče
boží
všechno
co
pro
život
potřebujeme
tečku
my
už
jsme
nabral
síly
co
se
to
se
ježíš
kristus
nemohl
nebyla
tolik
si
za
třicet
let
dyť
tam
krásně
názoru
vším
se
s
jeho
života
jak
ta
síla
mu
taky
utíkal
a
jak
jenom
přitom
že
si
někdo
řekl
a
sebral
musí
ale
jak
například
zemřelo
asi
padesát
šedesát
mláďátek
v
té
v
tom
betlémě
aby
ježíš
mohl
být
živ
panečku
začátku
začal
vraždit
viďte.
Vraždu
těch
mláďat
mou
čám
sami
nezavraždil
pochopitelně
ale
kdyby
ta
vražda
byla
prošla
tak
se
nejistě
herodes
v
tom
že
je
zabil
ježíše
rozumem
a
von
se
musel
ujistit
v
tom
že
zabil
ježíše
neboť
by
byl
všechno
mláďátka
v
tom
betlémě
pojem
musel
mezi
nimi
být
také
ježíš
a
když
se
včas
uklidili
ježíš
do
egypta
tak
to
uniklo
herodesovi
že
von
je
naživu
a
do
smrti
se
to
nedověděl
neboť
za
do
roku
zemřel
a
ježíš
se
potom
vrátil
už
k
jeho
synovi
ano
a
ne
k
tomu
původnímu
herodesovi
to
tam
všechno
bezvadně
vysvětleno
tím
dějem.
Měl
představu
o
bohu
proto
ježíš
mě
představu
o
bohu
proto
že
byl
poddán
do
třiceti
let
té
tradici
té
rodině
tradiční
rodině
všemu
takže
on
si
musel
s
tím
životem
v
rodině
taky
při
vzít
k
tomu
tu
představu
to
by
nebyl
fakticky
to
bylo
nějaký
předstírá
oni
nepředstíral
on
byl
poddán
té
rodině
a
tak
dokonale
že
když
dáti
letech
byl
v
tom
co
bylo
jeho
otce
přesto
odešel
dal
přednost
tomu
co
chtěl
o
něm
rodina
a
vrátil
se
k
rodině
čili
nic
nepředstíral
ne
nic
naprosto.
To
se
vám
to
byl
případě
to
není
na
jeho
kontroly
to
hned
to
poznáte
během
deseti
minut
a
tohle
neprorazí
to
je
tak
začátku
ale
jak
jsem
vám
říkal
tobě
vlastně
že
když
jsem
vyšel
z
tý
operace
z
každé
ze
které
jsem
ztratil
vědomí
té
bolesti
tak
jsem
vždycky
se
ocitl
v
takovém
blaženém
nezá
o
cokoliv
na
tomto
světě
takže
lékaři
říkali
když
to
dítě
matko
vy
nedostanete
z
tohoto
stavu
tak
zemře
protože
mu
nebude
chutnat
ani
jíst
to
možná
že
přeháněl
ale
nebude
mít
poměr
k
tomu
světu
jako
normální
člověk
a
následkem
toho
nebude
z
něho
normální
člověk
tak
vy
ho
musíte
naučit
vrátit
aby
se
vrátilo
do
světa
tak
říkali
před
matkou.
Karlička
poznával
že
tu
paní
maminku
ne
nepoznával
podívej
se
já
jsem
tam
díval
jako
ukazoval
v
díval
ale
to
byla
pro
mě
cizí
dám
a
poznáváš
nás
kdepak
se
mně
podal
bych
je
byl
poznat
tak
se
vzdával
protože
měl
strach
že
ve
obnovu
o
život
né
a
já
jsem
nevyřvává
vyvine
se
nebral
jako
vzduch
že
matko
s
tuhletím
nám
sem
podruhý
nechoďte
taky
by
nebylo
možné
abyste
s
ním
podruhý
přišla
protože
to
to
dítě
by
se
dožil
to
by
to
žilo
prostě
protože
to
nemá
zájem
o
tento
svět
nemá
zájem
a
to
nebyl
za
že
ani
volo
ani
o
pití
ani
oni
ani
o
spánek
ale
jak
tomu
je
udělat
ona
říkají
podívejte
se
nese
se
si
rozdělili
úlohy
vy
budete
zastávat
tu
úlohu
člověka
který
vrací
po
našich
operaci
za
vědomí
to
dítě
nazpátek
do
světa
a
když
to
neprovedete
tak
jsem
ani
nebudete
ostří
protože
to
dítě
bude
vy
živé
nebude
mít
chuť
životu
a
podobně
a
jak
to
mohu
dělat
on
vás
musí
poznávat
jako
svou
matku
a
o
to
se
snažte
no
dyť
mi
tady
říkáte
maminka
jim
říkám
stavu
ne
a
tak
dále
ani
to
nepomáhá
takhle
tak
na
to
nemůžete
by
ho
muset
naučit
hrát.
A
hrad
kterou
má
rád
kterou
měl
před
nějak
ústy
se
sem
se
seznámit
znovu
tou
hračkou
berou
pryč
protože
se
mají
zájem
o
tom
sem
se
unesl
nějaká
instituce
tak
to
a
zkrátka
ona
mě
naučila
hrát
za
dva
dny
naučila
hrát
a
dycky
jsem
si
hrál
tak
mě
vo
letech
sou
dos
abych
taky
jedl
ne
a
něco
nedal
za
pít
a
asi
teď
za
tři
dni
jsem
poznával
jako
matku
dřív
ne
a
takže
asi
za
čtrnáct
dní
tam
přišla
s
tím
dítětem
a
dítě
jak
si
šlo
do
operačního
sálu
nebo
i
těm
lékařům
tak
šlo
vykřikovat
začne
křičet
říkal
nedo
to
nedo
to
ne
a
panečku
oni
řekli
výborně
maminko
aby
by
se
domě
dostat
plakat
protože
vy
jste
ho
vrátil
a
do
života
maminku.
Text view •
Help