Waveform view
87-34B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Z
těch
čtyř
možností
lásky
východ
se
lásky
tím
čtvrtým
veškerou
silou
svou
a
tím
byli
vedeni
jenom
lidé
kteří
měli
k
dispozici
přímé
vedení
od
boha
já
se
po
neměl
pochopitelně
ale
nastává
doba
kdy
bez
tohoto
přímého
vedení
si
musíme
se
ti
je
ve
vaší
protože
ty
katastrofy
které
nás
potkává
ve
světě
jsou
čím
dál
hrozí
v
její
a
to
násilí
kterým
se
nemůžete
kterou
se
nemůžete
vymanit
který
mu
nemůžete
ujít
větším
dál
větší
že
to
vás
si
těch
padesát
pět
miliónů
lidí
se
nemohlo
bránit
smrti
ale
zaručeně
nikdo
nechtěl
umřít
před
tím
osm
miliónů
v
té
princip
válce
prosím
vás
toto
se
nikdy
na
světě
nedělo
tohleto
čili
to
bylo
násilí.
Tak
se
nám
tady
objevuje
myšlenka
království
boží
násilí
trpí
a
násilím
je
dobýváno
to
zatím
jsem
to
vysvětlil
opačně
že
ano
že
my
jsme
z
násilně
těmi
tou
situací
ve
které
žijeme
ale
on
tady
ještě
to
setká
že
království
boží
je
z
nás
ilona
a
tímto
násilím
který
se
děje
na
království
boží
se
tam
dostáváme
ne
že
se
dobýváno
tím
násilím
dobýváno
a
ježíš
kristus
právě
musel
ukázat
když
začal
učit
kolektivně
vstup
do
nebe
do
stavu
svobody
že
to
jde
nejsnáze
a
nejrychleji
násilí.
A
že
potom
také
když
člověk
je
jaksi
tím
násilím
vybaven
když
ho
má
když
ho
překonal
já
potom
musím
říct
jak
to
jak
to
ty
učedníci
překonali
ne
tak
taky
může
tímtéž
násilí
dobýt
toho
království
božího
jo
když
to
napřed
se
překonal
sám
u
sebe
neosvědčil
se
v
malém
nemůže
se
začít
ve
velkém
ne
ti
se
osvědčit
v
tom
překonání
toho
k
toho
časoprostoru
nebo
to
do
toho
dualismu
nebo
to
zákona
jo
nižšího
takže
nemůže
se
osvobodit
ale
já
ještě
půjdu
dál
protože
to
ještě
nestačí
jestliže
ten
ježíš
kristus.
Mohl
být
učedníky
jenom
z
těch
lidí
kteří
se
vzdali
toho
co
jim
bylo
nejmenšího
a
to
byli
rodiny
tak
ono
je
to
obdoba
toho
co
se
vzdal
to
dítě
že
jo
se
vzdal
toho
svýho
života
to
bylo
asi
nejmilejší
že
tady
si
berete
toužil
po
postavě
nea
mělo
pro
matkou
a
své
hračky
nebylo
nic
milejší
ho
to
je
vám
jasné
než
tohleto
proto
dítě
ne
a
já
jsem
se
toho
musel
říct
násilím
musel
a
tak
jsem
taky
potom
měl
právo
tím
násilím
se
dostat.
K
tomu
bohu
vědomí
o
věčné
přítomnosti
boží
a
tak
dále
zase
to
vysvětlím
toho
bytě
že
ti
prosím
nebuďte
s
ním
smíření
aby
to
takhle
na
to
takhle
nechci
obejít
rychle
čím
déle
to
budou
vykládat
to
bude
pro
vás
lepší
protože
nebyla
to
žádná
výjimka
ale
zopakuju
trpělivě
když
se
mnou
budete
vytrpěli
ost
ta
čtyři
východiska
lásky
která
ježíš
kristus
navrhuje
abychom
se
setkali
s
bohem
jo
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celého
svatého
z
celé
mysli
své
z
celé
duše
své
a
veškeré
síly
své
a
on
kupodivu
vedl
své
při
dvanáct
apoštolů
nebo
učedníků
napřed
vedl
tím
posledním
východiskem
veškerou
silou
svou.
Jenomže
to
co
my
zjišťujeme
že
naší
silou
to
je
velice
slabý
odvar
veškeré
síly
kterou
máme
k
dispozici
a
vůbec
něčeho
tak
absolutního
jako
tomu
věš
kristus
my
vůbec
nemůžeme
podstaty
nemůžeme
shromáždit
veškerou
svou
silou
čili
tento
způsob
je
nemožný
pro
každého
člověka
toto
východisko
tím
začít
jo
bych
nikomu
nemohl
radit
když
to
mi
ty
vykládáš
to
je
v
pořádku
ale
prosím
začal
von
zrovna
u
těch
učedníků
když
je
to
tak
nemožné
protože
tím
že
se
vzdali
proti
toho
co
mě
nejradši
tak
hle
ne
musel
použít
síly
toho
sebevzdání
okamžitě
musel
použít
nesmí
ani
chvilinku
za
váhat
on
to
to
ten
zákon
co
se
má
dělat
a
museli
okamžitě
vést
pomoci
bližnímu.
No
a
protože
měli
přitom
poznávat
veškerou
sílu
tak
dete
chabé
si
vy
kterou
měli
když
byli
odění
boží
silou
od
krista
pocházející
od
ježíše
krista
pocházející
tak
to
museli
považovat
veškerou
sílu
protože
on
to
křísil
mrtvý
tak
jakápak
vyčítal
na
to
světě
může
být
ne
oni
předvedl
tím
že
jim
tu
veškerou
sílu
propůjčil
co
je
to
veškerá
síla
ale
musel
to
udělat
okamžitě
po
tom
co
opustili
rodiny
nesměli
nechat
ani
den
zahálet
dále
byl
kdykoliv
v
tom
útlém
mládí
když
jsem
poznával
co
je
správné
okamžitě
za
tím
nešel.
Tak
by
byl
ztratil
veškerou
moc
která
v
tom
poznání
byla
obsažena
rozumíte
tu
veškerou
sílu
která
v
tom
bylo
března
to
vyprázdnění
mysli
když
se
zatím
nějaká
síla
ta
musí
být
obnova
nebo
využit
a
okamžitě
jinak
ten
člověk
nemá
možnost
se
s
ní
už
o
tom
setkat
nemu
to
strašně
těžko
on
to
jde
proto
těžko
že
touto
cestou
nejdete
ale
to
není
neštěstí
to
je
jenom
cesta
víry
která
jde
přirozeným
způsobem
kupředu
a
ne
tak
nepřirozeným
jako
veškerou
silou
svou
když
ani
tu
veškerou
silou
nemůže
na
dohromady
jo
ani
doma
veškeré
srdce
své
a
tak
dále
to
taky
nejde
já
vím
si
potom
můžeme
vysvětlit
prosím
ze
jakýhokoliv.
Připomeňte
prosím
tě
buď
tak
dobrý
ale
tohleto
nejde
vůbec
bez
pomoci
bez
přímé
pomoci
nebo
vedení
boží
ho
ten
že
ten
ježíš
kristus
je
vedl
osobně
né
no
a
tím
a
vedl
je
tím
ptže
jim
předávali
sílu
to
je
pravý
vedení
to
není
vedení
a
když
se
předává
síla
tak
to
je
vedení
ano
tak
tam
šlo
o
takovouhle
věc.
Ježíš
měl
tady
na
tom
světě
vy
širší
úkol
než
mít
dvanáct
učedníků
to
bylo
ti
dvanáct
učedníků
toto
představovali
s
země
toto
jeden
úkol
a
těch
úkol
měl
víc
a
už
po
samo
sebou
souviselo
aby
je
mohl
všechny
provést
za
dobu
tak
krátkého
života
a
bylo
tím
třeba
osobního
jeho
účastenství
tak
musel
velice
pospíchat
bych
tak
pospíchat
o
všem
jsem
satvas
ale
musel
dělat
všecko
dokonale
nemohl
to
dělat
jako
my
na
splátky
a
vždycky
zase
zkrachovat
to
nemoh
ani
jedno
neska
choval
ničem
a
tak
on
tam
před
úkolem
dvanáct
příslušníkům
národa
izraelského.
Bylo
vychováván
předtím
ve
víře
nějaké
tradici
a
on
ji
musel
nechci
říct
překonat
ale
on
jim
musel
nahradit
poznání
tradice
něco
předkládá
k
víře
a
to
není
poznání
to
je
spíš
záležitost
poslušnosti
kdežto
to
co
on
přinesl
lidstvu
nebyla
záležitost
jenom
poslušnost
to
byl
poslušen
tomu
otci
ale
to
byl
základ
jenom
na
kterém
budoval
dál
když
on
přinesl
lidstvu
ducha.
Ducha
toho
náboženství
ducha
smysl
toho
života
aby
pochopili
jak
na
ten
život
jí
jak
z
něho
vydobýt
to
nejvyšší
to
vedení
duchem
a
proto
musel
za
tři
roky
u
těch
učedníků
vykonávat
obrovské
násilí
na
nich
že
je
musel
přemáhat
soustavně
svou
silou
tou
veškerou
silou
ano
a
tím
se
stalo
že
za
tři
roky
dorostli
aniž
to
věděli
že
to
rostlin
dorostli
do
poznání
takže
po
několika
nedělích
po
smrti
ježíše
krista
když
sestoupil
ne
ten
svatý
už
to
poznání
u
nich
bylo
do
takové
míry
zase
to
byl
proces
vývojový
nebo
o
to
hotové
že
mohli
se
považovat
za
poznávající
a
ne
za
věřící.
To
je
asi
to
co
nám
považujou
skutky
apoštolská
když
ti
učedníci
páně
křtili
jenom
ty
na
které
viděli
se
vola
ducha
svatého
po
poznání
vidí
sestupovat
ducha
svatého
no
čili
ono
se
od
nás
chce
abychom
pochopil
a
vono
to
pochopilo
tím
málo
lidí
v
evropě
křesťanství
je
o
pochopili
že
člověk
se
musí
naučit
vidět
a
nebo
se
musí
naučit
slyšet.
Kdežto
člověk
který
sice
poslouchá
nebo
vidí
ale
neumí
poslouchat
a
neumí
vidět
živě
jak
to
chtěl
ježíš
kristus
ten
si
z
toho
co
slyší
nebo
co
vidí
nevezme
tolik
aby
ho
to
převrátil
úplně
z
toho
dualismu
na
druhý
břeh
bylo
to
dostalo
za
dveře
do
té
věčnosti
takže
já
tady
mám
třebas
jednadvaceti
pět
šest
sedm
osm
devět
deset
jedenáct
dvanáct
lidí
ne
taky
tě
číslo
vli
ho.
Čili
nás
lidí
já
tady
mám
třináct
lidí
a
musím
vám
říct
že
ani
jeden
z
nich
neslyšel
nic
z
toho
co
já
jsem
říkal
a
neviděl
nic
z
to
a
se
tedy
ukazoval
třebas
rukou
neviděl
protože
kdybyste
slyšeli
nebo
viděli
tak
byste
s
vámi
stalo
okamžitě
tohleto
domu
například
nako
člověka
vidí
cho
jo
svatá
terezie
z
avily
viděla
obrázek
u
studny
kde
ježíš
svůj
život
věčný
nabízí
že
ně
pěti
mužů
ihned
z
toho
pochopila
že
tato
milost
je
připravena
i
pro
malou
terezku
a
celý
život
nic
si
neh
nedělal
se
řídil
touto
jedinou
větou
no
to
byl
vidění
obrázek
přátelé
to
bylo
opravdu
živě
viděl
ještě
řeknu
třebas
něco
o
tom
když
někdo
není
schopen
třebas
není
není
nade
vidět
ale
meze
naladěn
spíše
slyšet.
Tak
takový
slyší
takovým
slyším
byl
třebas
svatý
pavel
ne
při
svém
obrácení
slyšel
hlas
proč
se
mně
stavu
le
protivíš
a
toho
obrátilo
úplně
záliba
nová
ní
to
obrátilo
úplně
naruby
přivrátit
k
bohu
co
před
tím
dělal
dával
vraždit
křesťany
no
to
nebylo
zrovna
tak
moc
nosné
aby
ho
to
nějak
pasovali
na
člověka
který
by
byl
hoden
v
této
milosti
vite
naprosto
ne
a
ono
ho
to
pasovali
zrovna
jako
dejme
tomu.
Tu
maří
magdalena
a
toho
lotra
a
ta
je
tam
bylo
tak
případu
daleko
vydat
ano
ten
jmenovat
o
stačí
a
případy
ale
vylije
z
vás
ani
jeden
z
tím
pavel
ani
já
ne
ani
nejste
tím
tou
svatou
terezii
no
tak
řeknete
si
a
jak
to
tedy
s
tebou
je
když
si
se
k
nám
pěkně
radíš
na
se
právem
k
vám
radím
protože
já
sem
musel
trénovat
syn
let
než
jsem
se
k
tomu
dostal
co
je
mi
dneska
zcela
běžné.
Já
jsem
v
maličkostech
viděl
správné
manit
velký
věcech
jenom
maličko
jsem
viděl
nebo
poznával
no
viděl
jsem
správný
měl
jsem
toto
je
správné
jsem
přímo
viděl
a
tím
jsem
se
natrénoval
tak
že
jsem
vlastně
na
druhé
straně
stála
poklad
trpně
děl
že
ho
tam
hádám
a
ten
se
to
si
řekneme
bývali
jako
milost
boží
jako
něco
že
jsem
se
setkal
s
věčnou
podstatou
člověka
takže
já
nejsem
jiný
než
vy
já
sem
potřeboval
třináct
let
kerning
ne
najednou
jako
svatá
terezie
z
avily
nebo
svatá
kateřina
sienská
nebo
svatý
pavel.
Tu
vás
na
jednu
věc
při
té
příležitosti
kterou
bych
nerad
mi
nechal
že
jestliže
vám
není
dáno
abyste
po
viděli
jednou
obrázku
třebas
jako
ta
svatá
terezie
byli
obráceny
nebo
po
slyšen
jedno
jedné
věty
jako
třebas
svatý
pavel
vyvo
vrácený
tak
vy
napadá
na
vaši
hlavu
je
to
sebeláska
která
vám
nedovolí
abyste
to
viděli
jediný
důvod
žádná
karma
nýbrž
sebeláska
máte
se
rádi
a
proto
to
nemůžete
vidět
ta
terezka
se
ráda
neměla
kdežto
já
jsem
se
v
tom
předškolním
věku
při
ti
operacích
rád
měl
já
jsem
vždycky
znovu
tak
zúžil
že
my
tě
zabít
to
jsem
se
měl
rád
to
jsem
miloval
ten
život
to
prová
případ
ale
já
jsem
tady
říkal
zrovna
před
několika
dny
v
plzni
že
není
chyba
v
tom
co
si
nalháváme
nýbrž
je
chyba
v
sebepoznání.
Taky
kromě
tý
sebelásky
to
to
souvisí
spolu
že
když
já
si
třebas
jak
jsem
vám
radil
ještě
že
ochotni
to
dělat
ráno
vstanu
a
přeju
si
aby
mě
bůh
dal
sílu
jenom
k
tomu
co
on
si
přeje
abych
dělal
a
ne
k
tomu
ostatnímu
tak
je
naděje
že
se
ve
život
a
še
projevovat
schopnost
rozlišovací
a
která
bude
doprovázena
silou
nikoliv
jenom
lidskou
abych
to
co
rozlišuju
jako
správné
dělal
z
větší
mocí
přídavky
toho
tý
boží
moci
než
osobní
lidskou
mocí
ano
a
že
tedy
jakmile
to
začnu
takhle
pozorovat
tak
samozřejmě
se
mi
nebude
chtít
do
dělání
něčeho
méněcenného
nebo
neodjel
touto
mocí
to
znamená
fakticky
nesprávného
nebo
vedlejšího
ne.
Jenomže
vono
se
to
nestane
z
toho
důvodu
že
vy
jste
si
to
ráno
jenom
nalhávali
že
chcete
sloužit
tomu
bohu
a
dělat
jenom
to
co
von
si
správné
přeje
vysvětloval
ne
zase
na
návod
ráno
se
to
nahá
vli
večer
a
to
je
to
nejdůležitější
při
tom
že
totiž
večer
sem
vám
radil
abyste
celý
život
odevzdali
bohu
se
vším
i
s
těmi
následky
který
nesetlelo
se
zříct
a
usnout
tím
případě
už
tou
ano
nevede
ale
u
sebe
tvrdě
i
tehdy
když
si
to
nalhával
že
my
totiž
si
myslíte
že
by
ten
pán
bůh
vás
moh
klepnout
novinkou
do
rána
a
že
byste
na
nemuseli
vstát
živý
když
celý
život
to
de
znáte
to
je
prostě
neomalené
jednání
omyly
budete
se
odevzdávat
takle
bohu
tak
je
mu
nejde
o
to
aby
vás
připravit
o
život
který
jeho
přišli
tady
máte
nýbrž
bude
se
bude
udělat
pro
váš
českou
abyste
na
život
znásobit
Ne
hleďte
prosím
vás
na
život
lidský
a
toto
budou
velice
důležité
věci
jako
na
něco
do
čeho
vás
přivedli
rodiče
tím
že
vás
pro
děly
nýbrž
jako
na
skutek
boží
a
jako
například
tímto
životem
se
dostat
k
bohu
to
je
příkaz
prostředky
mohl
dovolit
najednou
přikazoval
milovati
budeš
ne
jestli
se
ti
chce
nebo
byl
doporučoval
bych
ti
aby
ne
tak
e
milovati
budeš
z
celého
srdce
z
celé
mysli
celé
e
e
věc
těle
síly
své
prosím
vás
vy
si
si
toto
mohl
dovolit
tak
musel
si
být
vědom
toho
co
je
ten
život
že
ten
život
celý
je
příkaz
ze
od
boha.
Takhle
ho
neberete
a
protože
ho
takhle
nestanete
nýbrž
by
si
sami
přikazuje
te
zítra
udělám
toto
teďko
udělám
tamto
a
tak
dále
to
je
soustava
vašich
příkazů
osobních
projev
vaší
osobní
vůle
mírný
nemám
ta
má
naplnit
to
co
je
příkazem
základním
život
je
pro
boha
ale
mnoho
se
toho
by
člen
mě
dohromady
ne
kloubí
protože
to
co
si
nařizuju
sám
je
mi
milé
a
to
co
by
jako
do
čeho
mě
pán
bůh
na
vedl
to
by
mohlo
být
velice
nepříjemné
taky
se
to
bývá
nepříjemné
přestože
je
to
užitečné
jak
je
pravice
nepřijat
někdy
a
tak
já
jsem
tím
letím
vysvětlil
že
ti
učedníci
by
převedení
protože
každá
víra
musí
převedena
z
oblasti
víry
do
oblasti
poznání
a
tento
převod
musel
proběhnout
velice
rychle
a
tak
do
nejsnazší
je
vede
k
tomu
jak
se
k
němu
dostali
dostat
k
poznávání
veškeré
síly
své.
To
znamená
veškeré
síly
kterou
může
upoutat
na
sebe
ten
aparát
lidský
ano
mít
z
toho
nejde
mít
neuděláte
nikdy
víc
než
ty
učedníci
páně
když
to
dělali
ty
zázraky
to
to
bez
ne
přitom
třeba
dělat
veškerý
tyto
zázraky
ale
mýlí
se
jak
vsunuty
tak
všichni
indové
když
si
myslí
že
ty
zázraky
že
to
je
to
je
příkras
a
taková
že
to
obaleno
zázraky
na
to
nějaký
takový
že
to
je
přídavek
nebo
není
žádný
přídavek
to
se
stalo
protože
tadyhle
se
muselo
ukázat
co
je
to
veškerou
silou
a
kdo
tam
tou
cestou
má
jít
a.
Já
bych
řekl
tohleto
dělá
to
obdobně
mistr
v
indii
když
s
veškerou
silou
svou
oděje
svýho
žáka
ne
a
on
si
ne
tou
vnitřní
cestou
k
bohu
že
ano
a
kdyby
ten
žák
mu
oponoval
tak
samozřejmě
jez
rádce
a
nemůže
se
dostat
tam
kam
ho
ten
mistr
chce
dostat
tak
to
je.
Asi
všecko
já
myslím
že
my
si
nevyložím
přes
vlažní
člověk
jak
se
praví
v
písmu
nemá
být
je
veden
božích
jak
se
praví
že
v
tom
evangeliu
nebo
jiných
tam
ve
zjevení
ale
jak
se
dostal
z
té
blaženosti
jak
to
napravit
no
a
to
je
jednoduchý
recept
lidský
život
a
v
něm
v
sobectví.
Já
myslím
že
nikdo
není
do
té
míry
vlažný
aby
mu
bylo
jedno
co
se
s
ním
děje
a
aby
prostě
nechal
po
sobě
šlapat
nebo
abyste
sebou
nechali
dělat
co
by
do
chtěl
to
ne
každý
je
vřelý
když
mu
jde
o
jeho
blaho
o
osobněji
řízení
blaho
čili
pro
každého
je
tento
život
a
nejvíc
pro
toho
sobce
dokonalým
prostředkem
jak
se
stát.
Sobec
trénuje
tu
horkost
a
přeroste
pomocí
svého
sobectví
když
si
říkám
jak
ten
člověk
sobecký
lpí
na
tom
svým
aby
to
nebo
za
to
prokázal
to
co
chce
aby
například
prosadil
svou
hlavu
ne
panečku
to
je
příklad
který
nám
jasně
říká
že
ten
člověk
není
studení
ani
není
vlažný
nýbrž
ten
je
horký
fakticky
a
já
myslím
že
maří
pavla
taková
horka
a
ten
lotr
na
city
ne.
Já
bych
se
nerad
od
tohoto
jako
tímhletím
se
sem
se
toho
zbavil
my
po
celém
mé
hluboce
podceňujeme
smysl
lidského
života
i
těch
událostí
takzvaných
neutrálních
nebo
z
nichž
známe
jenom
svůj
osobní
cíl
a
nic
jiného
co
zatím
osobním
stylem
je
jaký
měli
cíl
ti
lékaři
který
je
operovali
při
do
zachrání
napřed
života
potom
ruku
že
byl
pravý
cíl
toho
co
dělali
ukázalo
se
žene
prosil
bylo
že
aby
vy
vocasem
století
poprvně
po
dvaceti
stoletích
to
my
víme
dokázali
o
to
před
tím
dokázali
indiáni
ale
to
se
nám
sem
nepochoval.
Aby
dokázali
že
my
jsme
nositeli
nějakého
transformační
ho
aparátu
který
vede
až
do
věčnosti
a
já
jsem
chtěl
říkat
o
těch
nech
na
to
myslí
že
tedy
když
mě
kdo
neotevře
ty
lotosy
že
to
je
veliká
chyba
někteří
indové
tedy
radžajogín
ale
to
není
pravda
protože
zapomene
jednu
věc
ty
lotosy
tady
jsou
to
lidském
těle
těmi
transformátor
jsou.
Jenomže
tu
transformační
schopnost
která
přichází
tato
řeknu
prostorově
shora
od
boha
ne
to
taky
vypadá
že
to
sahasraře
tedy
opravdu
shora
ne
ale
třebas
to
je
vedlejší
ale
shora
v
tom
smyslu
od
boha
jo
tak
to
myslím
že
tu
transformovat
vony
ty
lotosy
zavřené
propouštět
kdyby
byli
otevřeny
tak
je
neprotivil
zavřené
tak
ta
síla
vod
boha
klouže
po
nich
směrem
do
muladhary
tam
už
to
nejde
protože
páteř
už
dál
nejde
ne
a
odtamtud
se
rozpětí
potom
lidské
poznání
napřed
toto
no
tuto
úroveň
takže
ono
je
vlastně
nejtěžší
pořádně
otevřít
muladharu
nic
ho
a
jedině
důležité
to
znamená
vít
pořádně
tenhleten
život
toto
se
nehoří
a
nejenom
v
martě
ho
dokonce
ne
setinu.
Takže
indové
by
měli
si
uvědomit
že
existuje
celá
cesta
shora
vedle
té
ji
cesty
zdolat
ta
jejich
cesta
zdola
je
velice
prasknout
cestou
nezáviděníhodná
neříkám
že
špatnou
ale
opravdu
nezáviděníhodná
protože
je
to
technika
tak
se
nás
technicky
zvládnout
že
jak
ten
ind
říkal
mě
ta
technika
dvacetiletý
technika
poctivě
dělaná
vynese
při
účast
při
zaujatosti
jenom
do
měsíce
práce
to
znamená
se
to
krátí
všecko
ježíš
kristus
byl
pro
tuhletu
zkratky
a
proto
on.
Se
chytil
toho
posledního
veškerou
silou
svou
a
ne
toho
prvního
což
jest
pro
každého
směrodatnější
a
snazší
protože
měl
před
sebou
lidi
věřící
a
musel
je
nechci
říct
zbavit
té
víry
ale
musel
tradici
pro
měj
na
zkušenost
řídit
se
tradicí
to
už
pan
eckhart
je
děl
že
to
nestačí
a
ve
tři
já
jsem
století
že
děl
že
to
nestačí
ta
tady
se
se
časem
obrací
a
stane
se.
Ko
samovolnou
takovou
bez
duchu
ne
a
tak
dále
a
on
vlastně
v
těch
svých
spisech
bojuje
proti
tradici
mistr
způsobem
musel
zabránit
tomu
aby
se
to
nevědělo
se
to
dělá
na
druh
ne
to
musel
říct
že
on
sem
se
spoléhat
na
ve
dvě
věci
že
teologové
tomu
porozumí
a
taky
že
za
rozuměli
a
prostí
lidé
jsou
schopni
je
tomu
rozumět
jsou
vnitřní
podstatou
a
taky
tomu
porozuměli
tady
ten
slu
se
stromě
diví
jak
to
mohl
kázat
normálním
kostele
tyhlety.
To
bych
se
já
nedivil
protože
on
věděl
s
kým
má
tu
čest
že
nemá
tu
čest
tam
a
odolat
nebo
se
stýkat
s
nějakým
učení
tím
člověkem
a
co
to
je
někdo
je
někdo
víc
jak
říkal
ježíš
kristus
než
ten
vede
oslovit
na
tebe
od
činil
tím
prostým
a
ne
těm
učením
tohoto
všech
ta
ne
tak
to
je
pořádku
a
my
si
můžeme
jenom
k
tomu
dodat
že
pro
vás
kteří
jste
věřící
tato
cesta
kterou
jsem
šel
šel
já
nebo
kterou
šli
učedníci
není.
To
neznamená
že
byste
se
z
ní
neměli
poučit
naopak
ale
nesmíte
si
přát
dělat
třeba
zázraky
to
by
se
úplně
zvrhli
ježíš
kristus
je
neučil
dělat
zázraky
naprosto
ne
ježíše
učil
správně
žít
jednou
jeden
chrání
jim
zádem
zázrak
vysvětlil
jinak
ne
a
jaký
ho
vysvětloval
učedníci
viděli
od
narození
slepého.
A
říkali
my
tře
čím
je
to
že
od
narození
slepý
způsobil
si
to
sám
nebo
jeho
rodiče
zřejmě
věření
převtělování
ne
když
od
narození
slepý
tak
asi
věřím
na
převtělování
to
je
pochopitelné
a
rodiče
to
je
někam
po
rodičích
ne
a
on
říká
to
ani
to
aby
se
ukázala
sláva
boží
to
znamená
on
tentokrát
jim
předvedl
jak
se
ta
sláva
boží
ukazuje
ví
zázracích
to
nedělal
ale
tentokrát
řekl
tomu
slepýmu
tady
si
dávám
síni
zamícháno
do
země
vliv
na
zem
udělal
z
toho
kašičku
ti
to
kašičku
pomazal
oči
a
řeknu
dis
umí
do
rybníka
siloe
a
von
se
vrátil
vidí
to
je
poučování
skutkem.
Čili
on
říkal
já
vás
těmi
zázraky
poučuju
skutkem
a
vy
se
také
v
tom
životě
musíte
poučovat
skutkem
té
správný
způsob
života
skutek
je
správný
způsob
života
ví
tady
totiž
jednak
důležitá
věc
v
tom
eckhartovi
že
von
řekl
dílo
boží
je
takového
druhu
že
když
bůh
stvořil
duši
tak
byl
jenom
tou
duší
ničím
jiným
než
tou
duší
a.
Takovým
způsobem
on
miloval
člověka
a
miluješ
člověka
že
v
té
duši
je
dílem
jeho
dílo
je
v
té
duši
a
protože
ho
dílo
je
láska
tak
láska
boží
přebývá
v
lidské
duši
takhle
to
koupil
do
nove
krásně
že
to
tam
detailně
přes
přečtete
prostou
to
neváhejte
že
to
přečíst
jedinečná
věc
pan
toky
to
vykládá
ale
ještě
je
třeba
to
vysvětlit
detailněji
protože
ještě
to
nestačí
on
přeci
jenom
měl
nějaké
předsudky
zase
ten
buddhistickým
to
ke
kristu
je
třeba
jít
jenom
kristem
a
nikoliv
zkušeností
zen
buddhistů
zase
tradicí
on
to
tradici
ta
tady
každá
to
pokroku.
Trošku
třebas
nebo
moc
jako
ta
česká
dopřát
ho
století
a
vydělal
takové
nesmysly
že
například
von
nemůže
přiznat
přímo
ekhart
že
pán
bůh
nestvořil
člověka
nýbrž
že
v
něm
působí
že
v
něm
tvoří
a
stvořil
dílo
říká
minulosti
jako
by
které
je
působící
a
ustavičné
o
té
ke
to
znamená
on
musí
přiznat
ne
začátek
aby
ty
teologové
byli
uklidnění
ne
ale
ve
skutečnosti
říká
to
co
v
tak
tu
tak
katraj
se
řečeno
já
jsem
se
ocitla
v
ve
stavu
před
před
tvoření
ne
a
v
tom
stavu
přes
stvořením.
Jsem
nepoznával
boha
kterýho
si
vymysleli
lidé
ani
jeho
anděle
ani
jeho
svaté
nýbrž
post
mi
to
znamená
posvěcení
celého
života
božství
posvěcení
celého
života
neosobní
takové
všechno
je
posvěceno
a
von
ji
ještě
zkoušel
a
říkal
no
a
tak
ty
nevěříš
ano
já
nevěřím
ale
je
zajímavé
že
od
té
doby
milost
bližního
daleko
víc
než
předtím
ve
chopit
el
né
páně
tím
že
prošli
posvěcen
duchem
svatým
což
zažila
ky
tak
a
ta.
Přestali
se
cítit
oddělenými
bytostmi
od
bližního
od
boha
a
proto
byli
schopni
milovat
bližního
jako
sebe
sama
nikdo
není
toho
schopen
než
do
překoná
tento
pocit
oddělenosti
a
celý
ten
smysl
ježíšova
učení
je
v
tom
aby
překonal
člověk
v
sobě
pocit
oddělenosti
a
jsou
tam
je
nám
systém
popsán
kterým
se
to
překonává.
My
se
v
kalech
snažili
třebas
roku
sedmdesát
tři
za
asi
poprvně
veškerou
silou
se
dostat
k
tomu
pánu
bohu
a
tím
jsme
zkrachli
už
hned
protože
druhý
den
mě
přišli
lidé
říci
že
to
nejde
já
do
toho
vývoje
nemohu
to
je
to
sem
uznal
že
jsem
vás
jenom
zkoušel
to
je
totéž
přestalo
svatý
terezie
ne
že
to
ale
zažíval
od
konce
že
totiž
když
tam
dal
do
toho
všechnu
sílu
žádnou
neměla
byla
nemocná
a
byla
před
smrtí
ne
tak
ten
ježíš
kristus
říkal
jestli
si
terezko
myslí
že
už
se
do
toho
dala
všecko
jako
vy
jste
mi
to
říkali
tak
tak
si
na
omylu
nedá
jsem
to
ne
takhle
prozradil
že
já
jsem
musel
tam
v
že
sami
ještě
týden
ne.
A
takže
jsem
musel
zakoušet
jiným
stylem
a
sem
vám
jsem
zkoušen
všechny
způsoby
osobního
zaujetí
abyste
si
zjistili
že
to
není
to
pravé
a
ne
že
bych
proti
tomu
ale
nevede
jako
spojení
s
bohem
absolutně
ne
také
to
že
oni
veškerou
silou
ti
učedníci
páně
dělali
zázraky
žili
že
to
není
lepší
že
je
to
síla
od
ježíše
krista
ale
veškerou
ale
voni
to
přivlastňovali
a
my
tím
nemají
tak
vládnou
než
jako
svou
vlastní
silou
když
to
veme
ať
to
byl
oko
od
koho
chceme
kteří
od
pořád
bereme
z
rukou
božích
a
děláme
to
jako
je
to
váží
vod
viď
a
to
nám
umožňuje
abychom
se
věci
oddělený
od
jiných
bytostí
to
je
to
je
výborný
že
a
to
nás
udržuje
naprosté
vědomosti
já
taky
v
sedmnácti
letech
že
jsem
poznal
svou
vnitřní
podstatu
nesmrtelnou
tak
ta
neznamená
podsta
byla
ze
všech
stran
obklopena
absolutno
to
bylo
moc
marii
ve
má
s
to
věcí
veta
a
mu
to
světlo
neobsáh
ano
tak
to
dopadne
to
co
v
tom
prvním
kroku
sedmnáctým
roce
to
se
dá
potom
ale
velice
těžkopádně
no
ale.
A
když
to
nejde
osobní
vůlí
která
nepředstavuje
veškerou
silu
tak
to
jde
silou
boží
která
představuje
veškerou
sílu
že
ano
a
ten
ježíš
řekl
veškerá
síla
boží
se
kterou
se
lidstvo
mým
příkladem
seznámil
jsou
mé
skutky
mého
života
svůj
příklad
sem
vám
dal
a
ty
proces
potřeb
máš
nějakou
tradici
katolickou
za
sebou
si
nejvíc
cením
toho
mého
skutku
že
jsem
zemřel
vzali
to
na
kříži
muže
dobře
když
si
toho
tak
cení.
To
hodnocení
má
také
nějaký
význam
velký
význam
protože
tomu
přikládá
až
potom
nejenom
důvěru
ale
si
schopna
se
na
to
soustředit
nej
lákán
kam
tak
mu
toho
ta
ale
pojď
se
mnou
a
ten
kříž
po
a
já
se
svatebně
obětuju
na
třebas
po
této
přednášce
došlo
že
je
to
to
je
příkazu
božího
život
který
má
vést
k
bohu
ale
nedošel
nám
to
se
to
přednášky
já
to
potřebuju
do
toho
ještě
kře
nit
že
je
to
oběť
boží
že
my
si
tady
žijeme.
A
to
tedy
si
myslíme
že
čím
víc
tady
trpíme
tak
je
to
víc
oběť
naše
omyl
to
je
oběť
boží
já
nevím
jestli
se
mi
dneska
podaří
to
takhle
vysvětlit
jak
bych
se
mi
chtělo
ale
myslím
že
už
dostat
dost
jako
napověděl
v
těch
ča
stránkách
už
si
přečti
a
že
ještě
budeme
velkou
příležitost
toto
do
povědět
jako
říká
čandungy
manželku
mile
mě
esi
na
milé
mě
tak
dále
tak
já
říkám
kdo
se
obětuje
pro
něco
pro
cokoliv.
To
je
sem
to
já
který
se
obětuje
kdybych
já
se
neobětoval
kdybych
já
nebyl
podstatou
té
vaší
oběti
tak
vám
ani
nenapadne
se
obětovat
tak
vypadá
situace
všem
to
to
je
poznání
který
se
mi
dostalo
až
dokud
až
setrvat
roce
že
jsem
vzdal
svůj
život
cem
tady
chybí
v
tomto
poznání
veliké
násilí
které
už
nevypadalo
tehdy
jako
násilí
že
totiž
nikdo
nic
nedělal
ne
jenom
měl
řekl
teď
se
zabiju
a
já
jsem
ustoupil
dobrovolně
od
svého
života
o
tom
že
jsem
se
vzdal
toho
života
odevzdal
ten
život
ne
toto
odevzdanost
života
ta
na
chybí
všem
no
a
mně
tedy
nechybělo
mělo
to
za
následek
okamžité
spojení
s
tím
životem
božím
v
tomto
světě
a
trvalo
to
pět
měsíců
čili
to
už
nebudu
považovat
za
náhodné
ne.
Ježíš
kristus
řekl
kdo
ztratí
svůj
život
nalezne
měli
tak
řekl
tohleto
vedle
toho
protože
dívat
na
jeho
skutky
je
z
tohoto
komentáře
ke
skutku
moc
toho
nepochopil
stane
můžeme
mít
moc
rozumí
ale
on
když
někdo
kdo
chtěl
pochovat
svého
otce
on
řekl
nechať
mrtví
pochovávají
mrtvé
ty
pojď
za
mnou
ne
všeho
nechej
pojď
za
mnou.
Čili
jestliže
někdo
chtěl
to
ježíše
krista
následovat
a
on
mu
zakázal
modlit
zařídil
aby
všeho
nechal
i
to
pochovávání
i
ti
nejdůležitější
starosti
bych
tak
řekl
a
stanou
tak
řekl
všichni
jste
mrtví
do
nejdete
za
mnou
jestliže
jste
mrtvý
může
být
něco
ve
vás
živého
ty
vaše
schopnosti
duševní
jsou
živé
ta
vaše
mysl
je
živá
ta
vaše
síla
je
živá
to
je
nelogické
to
vaše
srdce
je
živé
nic
z
toho
není
život
všechno
je
mrtvé.
A
nechtěj
aby
vás
tady
svěřoval
z
toho
že
je
to
právě
vaše
srdce
vaše
mysl
vaše
duše
které
jsou
mrtvé
odumřeli
by
otce
a
jasně
a
snadno
i
na
sobě
by
to
snad
mohla
že
to
všecko
mrtvé
a
jak
mohu
potom
jako
mrtvý
veškerou
duší
svou
silou
svou
ta
vlas
sem
svým
něco
milovat
pána
boha
protože
když
jsem
mrtvý
tak
nebudu
milovat
tady
je
nějaký
spor
jo.
Není
ježíš
bychom
mu
jako
rádi
ježíše
opravdu
takhle
řekli
ostatní
svůj
život
nalezne
jiné
a
a
von
by
byl
býval
podle
nás
měl
říct
kdo
ztratí
tento
nepravý
život
který
považuje
za
život
dostane
míst
a
to
není
pravý
život
že
začíná
a
končí
to
není
pravý
život
ten
nalezne
život
pravý
který
je
nezačíná
nekončí
který
je
vděčný
to
by
byl
mohl
říci
že
ano
měl
by
to
byl
více
ne.
Nesměl
to
říci
v
této
větě
protože
to
by
odporovalo
jiným
poučení
ježíšovým
zatím
vás
nechám
malinkou
uležet
který
já
to
po
chvilinku
řeknu
pochopitelně
by
si
ne
tak
připomeňte
ale
on
to
neřekl
z
toho
důvodu
to
řeknu
předběžně
že
nemohl
porazit
ten
náš
život
jako
mylný
nebo
jako
klamný
nebo
jako
nepravý
ne
nýbrž
on
věděl
že
někdo
může
ztratit
jenom
ten
život
který
považuje
za
pravý
že
ono
se
sklonil
nad
tím
naším
dojmem
že
toto
je
pravý
život
který
v
ruce
má
ne.
Čili
on
to
nemohl
ví
jinak
on
musel
nechat
nás
přitom
že
toto
je
život
pravý
ale
přitom
nám
na
jiné
stránce
svých
komentářů
řekl
že
jsme
mrtví
že
čili
mrtví
být
mrtvým
to
není
jako
žít
to
není
to
to
že
ho
to
ne
to
je
to
ale
jak
to
dohromady
skloubit
jak
ten
mrtvý
člověk
může
tedy
být
živým
to
von
právě
ukázal
na
těch
svých
učednících
a
na
všech
kteří
za
ním
šli
nemyslete
si
že
ten
kterému
věnoval
život
nebo
ho
uzdravil
se
stal
tou
chvíli
živým
to
byla
se
živá
ta
i
nadále
to
bylo
vidět
z
toho
že.
Kde
kde
se
malomocných
vyléčila
jednu
aspoň
šel
poděkovat
což
je
málo
ne
ale
ne
by
se
stalo
učedníkem
to
ne
všemohoucnosti
ale
nemyslete
si
že
ty
učedník
e
učení
dostává
něco
jinýho
na
tom
byli
zaručeně
stejné
možná
ještě
hůř
ani
nikdo
tu
vděčnosti
neprojevovalo
protože
to
uvažoval
za
něco
co
jim
dělá
dobře
a
v
tom
že
ji
to
dělá
dobře
zapomněli
na
to
do
to
dobře
udělal
ne
to
je
pochopitelné
já
dycky
říkám
když
ke
a
manželka
co
ta
dána
ne
píše
já
jsem
říkal
daří
se
jde
až
bude
psát
bude
se
jí
dařit
špatně
a
tak
dále
psala
no
a
má
má
měla
radost
že
dcera
že
se
celý
dobře
a
tam
prolilo
to
radši
zajel
aby
se
předešli
se
doprava
a
to
pravda
bavilo
se
jí
dobře
a
tak
je
to
lidským
životem
dokud
tam
dobře
daří
zapomínáme
že
ustavičně
všechno
co
přivtě
máme
jako
živé
ho
máme
vod
boha
a
není
tady
náš
život
nýbrž
od
boží
čili
my
žijeme
také
pravým
životem
a
to
je
teďka
to
moje
vysvětlení
jenomže
té
život
boží
který
je
pravý
a
kterým
žijeme
který
zná
dělá
živoucí
ale
není
to
život
náš
to
co
považuje
za
své
to
je
mrtvola.
To
není
živého
jakmile
to
že
se
považovat
za
své
jak
to
je
to
naše
například
jenom
starost
naše
starost
co
je
mrtvé
proto
von
nejvíc
jako
pronásledoval
tu
starostlivosti
učedníkům
vnitřní
ne
nenapsal
tolik
co
to
starostlivost
že
to
viděla
mrtvoly
ta
starosti
vo
svítila
mrtvoly
protože
ta
pěstoval
v
nich
pocit
oddělenosti
toto
je
moje
starost
o
to
se
vzdalovali
na
míře
vod
toho
že
to
všechno
mají
od
pána
boha
a
že
bez
něho
by
vůbec
nemohli
mít
ani
starost.
Tak
já
jsem
si
to
vysvětlil
máme
vinu
v
tom
naše
vina
odpočívá
v
tom
že
se
máme
rádi
a
že
máme
své
starosti
že
jsme
sví
a
že
jsme
sobec
sobectví
seto
sama
o
sobě
je
výborná
vlastnost
a
bez
ní
by
se
nebylo
možno
dostat
se
s
určitou
fázi
vývojovou
sobectví
musí
existovat
i
u
učedníků
páně
kdyby
byli
nešli
za
svou
osobní
spásou
což
je
vrchol
sobectví
vrchol
tak
by
byli
se
nedali
nepostavil
do
jeho
řada
čili
ne.
Text view •
Help