EN | ES |

87-34B

87-34B


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Z těch čtyř možností lásky východ se lásky tím čtvrtým veškerou silou svou a tím byli vedeni jenom lidé kteří měli k dispozici přímé vedení od boha se po neměl pochopitelně ale nastává doba kdy bez tohoto přímého vedení si musíme se ti je ve vaší protože ty katastrofy které nás potkává ve světě jsou čím dál hrozí v její a to násilí kterým se nemůžete kterou se nemůžete vymanit který mu nemůžete ujít větším dál větší že to vás si těch padesát pět miliónů lidí se nemohlo bránit smrti ale zaručeně nikdo nechtěl umřít před tím osm miliónů v princip válce prosím vás toto se nikdy na světě nedělo tohleto čili to bylo násilí. Tak se nám tady objevuje myšlenka království boží násilí trpí a násilím je dobýváno to zatím jsem to vysvětlil opačně že ano že my jsme z násilně těmi tou situací ve které žijeme ale on tady ještě to setká že království boží je z nás ilona a tímto násilím který se děje na království boží se tam dostáváme ne že se dobýváno tím násilím dobýváno a ježíš kristus právě musel ukázat když začal učit kolektivně vstup do nebe do stavu svobody že to jde nejsnáze a nejrychleji násilí. A že potom také když člověk je jaksi tím násilím vybaven když ho když ho překonal potom musím říct jak to jak to ty učedníci překonali ne tak taky může tímtéž násilí dobýt toho království božího jo když to napřed se překonal sám u sebe neosvědčil se v malém nemůže se začít ve velkém ne ti se osvědčit v tom překonání toho k toho časoprostoru nebo to do toho dualismu nebo to zákona jo nižšího takže nemůže se osvobodit ale ještě půjdu dál protože to ještě nestačí jestliže ten ježíš kristus. Mohl být učedníky jenom z těch lidí kteří se vzdali toho co jim bylo nejmenšího a to byli rodiny tak ono je to obdoba toho co se vzdal to dítě že jo se vzdal toho svýho života to bylo asi nejmilejší že tady si berete toužil po postavě nea mělo pro matkou a své hračky nebylo nic milejší ho to je vám jasné než tohleto proto dítě ne a jsem se toho musel říct násilím musel a tak jsem taky potom měl právo tím násilím se dostat. K tomu bohu vědomí o věčné přítomnosti boží a tak dále zase to vysvětlím toho bytě že ti prosím nebuďte s ním smíření aby to takhle na to takhle nechci obejít rychle čím déle to budou vykládat to bude pro vás lepší protože nebyla to žádná výjimka ale zopakuju trpělivě když se mnou budete vytrpěli ost ta čtyři východiska lásky která ježíš kristus navrhuje abychom se setkali s bohem jo milovati budeš pána boha svého z celého svatého z celé mysli své z celé duše své a veškeré síly své a on kupodivu vedl své při dvanáct apoštolů nebo učedníků napřed vedl tím posledním východiskem veškerou silou svou. Jenomže to co my zjišťujeme že naší silou to je velice slabý odvar veškeré síly kterou máme k dispozici a vůbec něčeho tak absolutního jako tomu věš kristus my vůbec nemůžeme podstaty nemůžeme shromáždit veškerou svou silou čili tento způsob je nemožný pro každého člověka toto východisko tím začít jo bych nikomu nemohl radit když to mi ty vykládáš to je v pořádku ale prosím začal von zrovna u těch učedníků když je to tak nemožné protože tím že se vzdali proti toho co nejradši tak hle ne musel použít síly toho sebevzdání okamžitě musel použít nesmí ani chvilinku za váhat on to to ten zákon co se dělat a museli okamžitě vést pomoci bližnímu. No a protože měli přitom poznávat veškerou sílu tak dete chabé si vy kterou měli když byli odění boží silou od krista pocházející od ježíše krista pocházející tak to museli považovat veškerou sílu protože on to křísil mrtvý tak jakápak vyčítal na to světě může být ne oni předvedl tím že jim tu veškerou sílu propůjčil co je to veškerá síla ale musel to udělat okamžitě po tom co opustili rodiny nesměli nechat ani den zahálet dále byl kdykoliv v tom útlém mládí když jsem poznával co je správné okamžitě za tím nešel. Tak by byl ztratil veškerou moc která v tom poznání byla obsažena rozumíte tu veškerou sílu která v tom bylo března to vyprázdnění mysli když se zatím nějaká síla ta musí být obnova nebo využit a okamžitě jinak ten člověk nemá možnost se s o tom setkat nemu to strašně těžko on to jde proto těžko že touto cestou nejdete ale to není neštěstí to je jenom cesta víry která jde přirozeným způsobem kupředu a ne tak nepřirozeným jako veškerou silou svou když ani tu veškerou silou nemůže na dohromady jo ani doma veškeré srdce své a tak dále to taky nejde vím si potom můžeme vysvětlit prosím ze jakýhokoliv. Připomeňte prosím buď tak dobrý ale tohleto nejde vůbec bez pomoci bez přímé pomoci nebo vedení boží ho ten že ten ježíš kristus je vedl osobně no a tím a vedl je tím ptže jim předávali sílu to je pravý vedení to není vedení a když se předává síla tak to je vedení ano tak tam šlo o takovouhle věc. Ježíš měl tady na tom světě vy širší úkol než mít dvanáct učedníků to bylo ti dvanáct učedníků toto představovali s země toto jeden úkol a těch úkol měl víc a po samo sebou souviselo aby je mohl všechny provést za dobu tak krátkého života a bylo tím třeba osobního jeho účastenství tak musel velice pospíchat bych tak pospíchat o všem jsem satvas ale musel dělat všecko dokonale nemohl to dělat jako my na splátky a vždycky zase zkrachovat to nemoh ani jedno neska choval ničem a tak on tam před úkolem dvanáct příslušníkům národa izraelského. Bylo vychováván předtím ve víře nějaké tradici a on ji musel nechci říct překonat ale on jim musel nahradit poznání tradice něco předkládá k víře a to není poznání to je spíš záležitost poslušnosti kdežto to co on přinesl lidstvu nebyla záležitost jenom poslušnost to byl poslušen tomu otci ale to byl základ jenom na kterém budoval dál když on přinesl lidstvu ducha. Ducha toho náboženství ducha smysl toho života aby pochopili jak na ten život jak z něho vydobýt to nejvyšší to vedení duchem a proto musel za tři roky u těch učedníků vykonávat obrovské násilí na nich že je musel přemáhat soustavně svou silou tou veškerou silou ano a tím se stalo že za tři roky dorostli aniž to věděli že to rostlin dorostli do poznání takže po několika nedělích po smrti ježíše krista když sestoupil ne ten svatý to poznání u nich bylo do takové míry zase to byl proces vývojový nebo o to hotové že mohli se považovat za poznávající a ne za věřící. To je asi to co nám považujou skutky apoštolská když ti učedníci páně křtili jenom ty na které viděli se vola ducha svatého po poznání vidí sestupovat ducha svatého no čili ono se od nás chce abychom pochopil a vono to pochopilo tím málo lidí v evropě křesťanství je o pochopili že člověk se musí naučit vidět a nebo se musí naučit slyšet. Kdežto člověk který sice poslouchá nebo vidí ale neumí poslouchat a neumí vidět živě jak to chtěl ježíš kristus ten si z toho co slyší nebo co vidí nevezme tolik aby ho to převrátil úplně z toho dualismu na druhý břeh bylo to dostalo za dveře do věčnosti takže tady mám třebas jednadvaceti pět šest sedm osm devět deset jedenáct dvanáct lidí ne taky číslo vli ho. Čili nás lidí tady mám třináct lidí a musím vám říct že ani jeden z nich neslyšel nic z toho co jsem říkal a neviděl nic z to a se tedy ukazoval třebas rukou neviděl protože kdybyste slyšeli nebo viděli tak byste s vámi stalo okamžitě tohleto domu například nako člověka vidí cho jo svatá terezie z avily viděla obrázek u studny kde ježíš svůj život věčný nabízí že pěti mužů ihned z toho pochopila že tato milost je připravena i pro malou terezku a celý život nic si neh nedělal se řídil touto jedinou větou no to byl vidění obrázek přátelé to bylo opravdu živě viděl ještě řeknu třebas něco o tom když někdo není schopen třebas není není nade vidět ale meze naladěn spíše slyšet. Tak takový slyší takovým slyším byl třebas svatý pavel ne při svém obrácení slyšel hlas proč se mně stavu le protivíš a toho obrátilo úplně záliba nová to obrátilo úplně naruby přivrátit k bohu co před tím dělal dával vraždit křesťany no to nebylo zrovna tak moc nosné aby ho to nějak pasovali na člověka který by byl hoden v této milosti vite naprosto ne a ono ho to pasovali zrovna jako dejme tomu. Tu maří magdalena a toho lotra a ta je tam bylo tak případu daleko vydat ano ten jmenovat o stačí a případy ale vylije z vás ani jeden z tím pavel ani ne ani nejste tím tou svatou terezii no tak řeknete si a jak to tedy s tebou je když si se k nám pěkně radíš na se právem k vám radím protože sem musel trénovat syn let než jsem se k tomu dostal co je mi dneska zcela běžné. jsem v maličkostech viděl správné manit velký věcech jenom maličko jsem viděl nebo poznával no viděl jsem správný měl jsem toto je správné jsem přímo viděl a tím jsem se natrénoval tak že jsem vlastně na druhé straně stála poklad trpně děl že ho tam hádám a ten se to si řekneme bývali jako milost boží jako něco že jsem se setkal s věčnou podstatou člověka takže nejsem jiný než vy sem potřeboval třináct let kerning ne najednou jako svatá terezie z avily nebo svatá kateřina sienská nebo svatý pavel. Tu vás na jednu věc při příležitosti kterou bych nerad mi nechal že jestliže vám není dáno abyste po viděli jednou obrázku třebas jako ta svatá terezie byli obráceny nebo po slyšen jedno jedné věty jako třebas svatý pavel vyvo vrácený tak vy napadá na vaši hlavu je to sebeláska která vám nedovolí abyste to viděli jediný důvod žádná karma nýbrž sebeláska máte se rádi a proto to nemůžete vidět ta terezka se ráda neměla kdežto jsem se v tom předškolním věku při ti operacích rád měl jsem vždycky znovu tak zúžil že my zabít to jsem se měl rád to jsem miloval ten život to prová případ ale jsem tady říkal zrovna před několika dny v plzni že není chyba v tom co si nalháváme nýbrž je chyba v sebepoznání. Taky kromě sebelásky to to souvisí spolu že když si třebas jak jsem vám radil ještě že ochotni to dělat ráno vstanu a přeju si aby bůh dal sílu jenom k tomu co on si přeje abych dělal a ne k tomu ostatnímu tak je naděje že se ve život a še projevovat schopnost rozlišovací a která bude doprovázena silou nikoliv jenom lidskou abych to co rozlišuju jako správné dělal z větší mocí přídavky toho boží moci než osobní lidskou mocí ano a že tedy jakmile to začnu takhle pozorovat tak samozřejmě se mi nebude chtít do dělání něčeho méněcenného nebo neodjel touto mocí to znamená fakticky nesprávného nebo vedlejšího ne. Jenomže vono se to nestane z toho důvodu že vy jste si to ráno jenom nalhávali že chcete sloužit tomu bohu a dělat jenom to co von si správné přeje vysvětloval ne zase na návod ráno se to nahá vli večer a to je to nejdůležitější při tom že totiž večer sem vám radil abyste celý život odevzdali bohu se vším i s těmi následky který nesetlelo se zříct a usnout tím případě tou ano nevede ale u sebe tvrdě i tehdy když si to nalhával že my totiž si myslíte že by ten pán bůh vás moh klepnout novinkou do rána a že byste na nemuseli vstát živý když celý život to de znáte to je prostě neomalené jednání omyly budete se odevzdávat takle bohu tak je mu nejde o to aby vás připravit o život který jeho přišli tady máte nýbrž bude se bude udělat pro váš českou abyste na život znásobit Ne hleďte prosím vás na život lidský a toto budou velice důležité věci jako na něco do čeho vás přivedli rodiče tím že vás pro děly nýbrž jako na skutek boží a jako například tímto životem se dostat k bohu to je příkaz prostředky mohl dovolit najednou přikazoval milovati budeš ne jestli se ti chce nebo byl doporučoval bych ti aby ne tak e milovati budeš z celého srdce z celé mysli celé e e věc těle síly své prosím vás vy si si toto mohl dovolit tak musel si být vědom toho co je ten život že ten život celý je příkaz ze od boha. Takhle ho neberete a protože ho takhle nestanete nýbrž by si sami přikazuje te zítra udělám toto teďko udělám tamto a tak dále to je soustava vašich příkazů osobních projev vaší osobní vůle mírný nemám ta naplnit to co je příkazem základním život je pro boha ale mnoho se toho by člen dohromady ne kloubí protože to co si nařizuju sám je mi milé a to co by jako do čeho pán bůh na vedl to by mohlo být velice nepříjemné taky se to bývá nepříjemné přestože je to užitečné jak je pravice nepřijat někdy a tak jsem tím letím vysvětlil že ti učedníci by převedení protože každá víra musí převedena z oblasti víry do oblasti poznání a tento převod musel proběhnout velice rychle a tak do nejsnazší je vede k tomu jak se k němu dostali dostat k poznávání veškeré síly své. To znamená veškeré síly kterou může upoutat na sebe ten aparát lidský ano mít z toho nejde mít neuděláte nikdy víc než ty učedníci páně když to dělali ty zázraky to to bez ne přitom třeba dělat veškerý tyto zázraky ale mýlí se jak vsunuty tak všichni indové když si myslí že ty zázraky že to je to je příkras a taková že to obaleno zázraky na to nějaký takový že to je přídavek nebo není žádný přídavek to se stalo protože tadyhle se muselo ukázat co je to veškerou silou a kdo tam tou cestou jít a. bych řekl tohleto dělá to obdobně mistr v indii když s veškerou silou svou oděje svýho žáka ne a on si ne tou vnitřní cestou k bohu že ano a kdyby ten žák mu oponoval tak samozřejmě jez rádce a nemůže se dostat tam kam ho ten mistr chce dostat tak to je. Asi všecko myslím že my si nevyložím přes vlažní člověk jak se praví v písmu nemá být je veden božích jak se praví že v tom evangeliu nebo jiných tam ve zjevení ale jak se dostal z blaženosti jak to napravit no a to je jednoduchý recept lidský život a v něm v sobectví. myslím že nikdo není do míry vlažný aby mu bylo jedno co se s ním děje a aby prostě nechal po sobě šlapat nebo abyste sebou nechali dělat co by do chtěl to ne každý je vřelý když mu jde o jeho blaho o osobněji řízení blaho čili pro každého je tento život a nejvíc pro toho sobce dokonalým prostředkem jak se stát. Sobec trénuje tu horkost a přeroste pomocí svého sobectví když si říkám jak ten člověk sobecký lpí na tom svým aby to nebo za to prokázal to co chce aby například prosadil svou hlavu ne panečku to je příklad který nám jasně říká že ten člověk není studení ani není vlažný nýbrž ten je horký fakticky a myslím že maří pavla taková horka a ten lotr na city ne. bych se nerad od tohoto jako tímhletím se sem se toho zbavil my po celém hluboce podceňujeme smysl lidského života i těch událostí takzvaných neutrálních nebo z nichž známe jenom svůj osobní cíl a nic jiného co zatím osobním stylem je jaký měli cíl ti lékaři který je operovali při do zachrání napřed života potom ruku že byl pravý cíl toho co dělali ukázalo se žene prosil bylo že aby vy vocasem století poprvně po dvaceti stoletích to my víme dokázali o to před tím dokázali indiáni ale to se nám sem nepochoval. Aby dokázali že my jsme nositeli nějakého transformační ho aparátu který vede do věčnosti a jsem chtěl říkat o těch nech na to myslí že tedy když kdo neotevře ty lotosy že to je veliká chyba někteří indové tedy radžajogín ale to není pravda protože zapomene jednu věc ty lotosy tady jsou to lidském těle těmi transformátor jsou. Jenomže tu transformační schopnost která přichází tato řeknu prostorově shora od boha ne to taky vypadá že to sahasraře tedy opravdu shora ne ale třebas to je vedlejší ale shora v tom smyslu od boha jo tak to myslím že tu transformovat vony ty lotosy zavřené propouštět kdyby byli otevřeny tak je neprotivil zavřené tak ta síla vod boha klouže po nich směrem do muladhary tam to nejde protože páteř dál nejde ne a odtamtud se rozpětí potom lidské poznání napřed toto no tuto úroveň takže ono je vlastně nejtěžší pořádně otevřít muladharu nic ho a jedině důležité to znamená vít pořádně tenhleten život toto se nehoří a nejenom v martě ho dokonce ne setinu. Takže indové by měli si uvědomit že existuje celá cesta shora vedle ji cesty zdolat ta jejich cesta zdola je velice prasknout cestou nezáviděníhodná neříkám že špatnou ale opravdu nezáviděníhodná protože je to technika tak se nás technicky zvládnout že jak ten ind říkal ta technika dvacetiletý technika poctivě dělaná vynese při účast při zaujatosti jenom do měsíce práce to znamená se to krátí všecko ježíš kristus byl pro tuhletu zkratky a proto on. Se chytil toho posledního veškerou silou svou a ne toho prvního což jest pro každého směrodatnější a snazší protože měl před sebou lidi věřící a musel je nechci říct zbavit víry ale musel tradici pro měj na zkušenost řídit se tradicí to pan eckhart je děl že to nestačí a ve tři jsem století že děl že to nestačí ta tady se se časem obrací a stane se. Ko samovolnou takovou bez duchu ne a tak dále a on vlastně v těch svých spisech bojuje proti tradici mistr způsobem musel zabránit tomu aby se to nevědělo se to dělá na druh ne to musel říct že on sem se spoléhat na ve dvě věci že teologové tomu porozumí a taky že za rozuměli a prostí lidé jsou schopni je tomu rozumět jsou vnitřní podstatou a taky tomu porozuměli tady ten slu se stromě diví jak to mohl kázat normálním kostele tyhlety. To bych se nedivil protože on věděl s kým tu čest že nemá tu čest tam a odolat nebo se stýkat s nějakým učení tím člověkem a co to je někdo je někdo víc jak říkal ježíš kristus než ten vede oslovit na tebe od činil tím prostým a ne těm učením tohoto všech ta ne tak to je pořádku a my si můžeme jenom k tomu dodat že pro vás kteří jste věřící tato cesta kterou jsem šel šel nebo kterou šli učedníci není. To neznamená že byste se z neměli poučit naopak ale nesmíte si přát dělat třeba zázraky to by se úplně zvrhli ježíš kristus je neučil dělat zázraky naprosto ne ježíše učil správně žít jednou jeden chrání jim zádem zázrak vysvětlil jinak ne a jaký ho vysvětloval učedníci viděli od narození slepého. A říkali my tře čím je to že od narození slepý způsobil si to sám nebo jeho rodiče zřejmě věření převtělování ne když od narození slepý tak asi věřím na převtělování to je pochopitelné a rodiče to je někam po rodičích ne a on říká to ani to aby se ukázala sláva boží to znamená on tentokrát jim předvedl jak se ta sláva boží ukazuje zázracích to nedělal ale tentokrát řekl tomu slepýmu tady si dávám síni zamícháno do země vliv na zem udělal z toho kašičku ti to kašičku pomazal oči a řeknu dis umí do rybníka siloe a von se vrátil vidí to je poučování skutkem. Čili on říkal vás těmi zázraky poučuju skutkem a vy se také v tom životě musíte poučovat skutkem správný způsob života skutek je správný způsob života tady totiž jednak důležitá věc v tom eckhartovi že von řekl dílo boží je takového druhu že když bůh stvořil duši tak byl jenom tou duší ničím jiným než tou duší a. Takovým způsobem on miloval člověka a miluješ člověka že v duši je dílem jeho dílo je v duši a protože ho dílo je láska tak láska boží přebývá v lidské duši takhle to koupil do nove krásně že to tam detailně přes přečtete prostou to neváhejte že to přečíst jedinečná věc pan toky to vykládá ale ještě je třeba to vysvětlit detailněji protože ještě to nestačí on přeci jenom měl nějaké předsudky zase ten buddhistickým to ke kristu je třeba jít jenom kristem a nikoliv zkušeností zen buddhistů zase tradicí on to tradici ta tady každá to pokroku. Trošku třebas nebo moc jako ta česká dopřát ho století a vydělal takové nesmysly že například von nemůže přiznat přímo ekhart že pán bůh nestvořil člověka nýbrž že v něm působí že v něm tvoří a stvořil dílo říká minulosti jako by které je působící a ustavičné o ke to znamená on musí přiznat ne začátek aby ty teologové byli uklidnění ne ale ve skutečnosti říká to co v tak tu tak katraj se řečeno jsem se ocitla v ve stavu před před tvoření ne a v tom stavu přes stvořením. Jsem nepoznával boha kterýho si vymysleli lidé ani jeho anděle ani jeho svaté nýbrž post mi to znamená posvěcení celého života božství posvěcení celého života neosobní takové všechno je posvěceno a von ji ještě zkoušel a říkal no a tak ty nevěříš ano nevěřím ale je zajímavé že od doby milost bližního daleko víc než předtím ve chopit el páně tím že prošli posvěcen duchem svatým což zažila ky tak a ta. Přestali se cítit oddělenými bytostmi od bližního od boha a proto byli schopni milovat bližního jako sebe sama nikdo není toho schopen než do překoná tento pocit oddělenosti a celý ten smysl ježíšova učení je v tom aby překonal člověk v sobě pocit oddělenosti a jsou tam je nám systém popsán kterým se to překonává. My se v kalech snažili třebas roku sedmdesát tři za asi poprvně veškerou silou se dostat k tomu pánu bohu a tím jsme zkrachli hned protože druhý den přišli lidé říci že to nejde do toho vývoje nemohu to je to sem uznal že jsem vás jenom zkoušel to je totéž přestalo svatý terezie ne že to ale zažíval od konce že totiž když tam dal do toho všechnu sílu žádnou neměla byla nemocná a byla před smrtí ne tak ten ježíš kristus říkal jestli si terezko myslí že se do toho dala všecko jako vy jste mi to říkali tak tak si na omylu nedá jsem to ne takhle prozradil že jsem musel tam v že sami ještě týden ne. A takže jsem musel zakoušet jiným stylem a sem vám jsem zkoušen všechny způsoby osobního zaujetí abyste si zjistili že to není to pravé a ne že bych proti tomu ale nevede jako spojení s bohem absolutně ne také to že oni veškerou silou ti učedníci páně dělali zázraky žili že to není lepší že je to síla od ježíše krista ale veškerou ale voni to přivlastňovali a my tím nemají tak vládnou než jako svou vlastní silou když to veme to byl oko od koho chceme kteří od pořád bereme z rukou božích a děláme to jako je to váží vod viď a to nám umožňuje abychom se věci oddělený od jiných bytostí to je to je výborný že a to nás udržuje naprosté vědomosti taky v sedmnácti letech že jsem poznal svou vnitřní podstatu nesmrtelnou tak ta neznamená podsta byla ze všech stran obklopena absolutno to bylo moc marii ve s to věcí veta a mu to světlo neobsáh ano tak to dopadne to co v tom prvním kroku sedmnáctým roce to se potom ale velice těžkopádně no ale. A když to nejde osobní vůlí která nepředstavuje veškerou silu tak to jde silou boží která představuje veškerou sílu že ano a ten ježíš řekl veškerá síla boží se kterou se lidstvo mým příkladem seznámil jsou skutky mého života svůj příklad sem vám dal a ty proces potřeb máš nějakou tradici katolickou za sebou si nejvíc cením toho mého skutku že jsem zemřel vzali to na kříži muže dobře když si toho tak cení. To hodnocení také nějaký význam velký význam protože tomu přikládá potom nejenom důvěru ale si schopna se na to soustředit nej lákán kam tak mu toho ta ale pojď se mnou a ten kříž po a se svatebně obětuju na třebas po této přednášce došlo že je to to je příkazu božího život který vést k bohu ale nedošel nám to se to přednášky to potřebuju do toho ještě kře nit že je to oběť boží že my si tady žijeme. A to tedy si myslíme že čím víc tady trpíme tak je to víc oběť naše omyl to je oběť boží nevím jestli se mi dneska podaří to takhle vysvětlit jak bych se mi chtělo ale myslím že dostat dost jako napověděl v těch ča stránkách si přečti a že ještě budeme velkou příležitost toto do povědět jako říká čandungy manželku mile esi na milé tak dále tak říkám kdo se obětuje pro něco pro cokoliv. To je sem to který se obětuje kdybych se neobětoval kdybych nebyl podstatou vaší oběti tak vám ani nenapadne se obětovat tak vypadá situace všem to to je poznání který se mi dostalo dokud setrvat roce že jsem vzdal svůj život cem tady chybí v tomto poznání veliké násilí které nevypadalo tehdy jako násilí že totiž nikdo nic nedělal ne jenom měl řekl teď se zabiju a jsem ustoupil dobrovolně od svého života o tom že jsem se vzdal toho života odevzdal ten život ne toto odevzdanost života ta na chybí všem no a mně tedy nechybělo mělo to za následek okamžité spojení s tím životem božím v tomto světě a trvalo to pět měsíců čili to nebudu považovat za náhodné ne. Ježíš kristus řekl kdo ztratí svůj život nalezne měli tak řekl tohleto vedle toho protože dívat na jeho skutky je z tohoto komentáře ke skutku moc toho nepochopil stane můžeme mít moc rozumí ale on když někdo kdo chtěl pochovat svého otce on řekl nechať mrtví pochovávají mrtvé ty pojď za mnou ne všeho nechej pojď za mnou. Čili jestliže někdo chtěl to ježíše krista následovat a on mu zakázal modlit zařídil aby všeho nechal i to pochovávání i ti nejdůležitější starosti bych tak řekl a stanou tak řekl všichni jste mrtví do nejdete za mnou jestliže jste mrtvý může být něco ve vás živého ty vaše schopnosti duševní jsou živé ta vaše mysl je živá ta vaše síla je živá to je nelogické to vaše srdce je živé nic z toho není život všechno je mrtvé. A nechtěj aby vás tady svěřoval z toho že je to právě vaše srdce vaše mysl vaše duše které jsou mrtvé odumřeli by otce a jasně a snadno i na sobě by to snad mohla že to všecko mrtvé a jak mohu potom jako mrtvý veškerou duší svou silou svou ta vlas sem svým něco milovat pána boha protože když jsem mrtvý tak nebudu milovat tady je nějaký spor jo. Není ježíš bychom mu jako rádi ježíše opravdu takhle řekli ostatní svůj život nalezne jiné a a von by byl býval podle nás měl říct kdo ztratí tento nepravý život který považuje za život dostane míst a to není pravý život že začíná a končí to není pravý život ten nalezne život pravý který je nezačíná nekončí který je vděčný to by byl mohl říci že ano měl by to byl více ne. Nesměl to říci v této větě protože to by odporovalo jiným poučení ježíšovým zatím vás nechám malinkou uležet který to po chvilinku řeknu pochopitelně by si ne tak připomeňte ale on to neřekl z toho důvodu to řeknu předběžně že nemohl porazit ten náš život jako mylný nebo jako klamný nebo jako nepravý ne nýbrž on věděl že někdo může ztratit jenom ten život který považuje za pravý že ono se sklonil nad tím naším dojmem že toto je pravý život který v ruce ne. Čili on to nemohl jinak on musel nechat nás přitom že toto je život pravý ale přitom nám na jiné stránce svých komentářů řekl že jsme mrtví že čili mrtví být mrtvým to není jako žít to není to to že ho to ne to je to ale jak to dohromady skloubit jak ten mrtvý člověk může tedy být živým to von právě ukázal na těch svých učednících a na všech kteří za ním šli nemyslete si že ten kterému věnoval život nebo ho uzdravil se stal tou chvíli živým to byla se živá ta i nadále to bylo vidět z toho že. Kde kde se malomocných vyléčila jednu aspoň šel poděkovat což je málo ne ale ne by se stalo učedníkem to ne všemohoucnosti ale nemyslete si že ty učedník e učení dostává něco jinýho na tom byli zaručeně stejné možná ještě hůř ani nikdo tu vděčnosti neprojevovalo protože to uvažoval za něco co jim dělá dobře a v tom že ji to dělá dobře zapomněli na to do to dobře udělal ne to je pochopitelné dycky říkám když ke a manželka co ta dána ne píše jsem říkal daří se jde bude psát bude se dařit špatně a tak dále psala no a měla radost že dcera že se celý dobře a tam prolilo to radši zajel aby se předešli se doprava a to pravda bavilo se dobře a tak je to lidským životem dokud tam dobře daří zapomínáme že ustavičně všechno co přivtě máme jako živé ho máme vod boha a není tady náš život nýbrž od boží čili my žijeme také pravým životem a to je teďka to moje vysvětlení jenomže život boží který je pravý a kterým žijeme který zná dělá živoucí ale není to život náš to co považuje za své to je mrtvola. To není živého jakmile to že se považovat za své jak to je to naše například jenom starost naše starost co je mrtvé proto von nejvíc jako pronásledoval tu starostlivosti učedníkům vnitřní ne nenapsal tolik co to starostlivost že to viděla mrtvoly ta starosti vo svítila mrtvoly protože ta pěstoval v nich pocit oddělenosti toto je moje starost o to se vzdalovali na míře vod toho že to všechno mají od pána boha a že bez něho by vůbec nemohli mít ani starost. Tak jsem si to vysvětlil máme vinu v tom naše vina odpočívá v tom že se máme rádi a že máme své starosti že jsme sví a že jsme sobec sobectví seto sama o sobě je výborná vlastnost a bez by se nebylo možno dostat se s určitou fázi vývojovou sobectví musí existovat i u učedníků páně kdyby byli nešli za svou osobní spásou což je vrchol sobectví vrchol tak by byli se nedali nepostavil do jeho řada čili ne.

Download XMLDownload textWaveform view