Waveform view
86-29B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
ta
idea
totiž
která
tvoří
nějaký
balík
nějaký
celek
organicky
tomu
říkám
balit
jedno
se
tvoří
nějaký
organický
celek
má
svého
převest
stejnou
měrou
špatnosti
i
dobroty
takže
dejme
tomu
když
se
do
mě
chtěl
pan
svatou
bych
já
tak
tam
byly
všechny
tendence
toho
způsobu
životního
uplatnění
které
on
mě
ale
všechny
do
všech
detailů
já
si
to
později
přečetl
říkal
jsem
no
todleto
to
jsem
byl
satori
a
to
ať
mi
do
nevykládá
že
v
tom
balíku
v
tom
v
té
ideji
a
za
všechno
zachováno
protože
to
je
tak
jemná
záležitost
že
nic
neztrácí
tak
rychle
tedy
jak
se
ztrácí
po
tak
nějak
asi
vyzařuje
a
taky
tak
asi
to
stratí
na
vývoji
já
nevím
kdybychom
si
dneska
vyvolali
ten
balík
třeba
césar
nemocného
starověkého
člověka
tak
jestli
by
mě
už
bylo
všechno
obsaženo
co
ten
sezdal
dělal
jaké
měl
spády
a
jaké
měl
přednosti
možná
že
by
byl
tam
nebylo
spíš
by
tam
v
tom
balíku
ještě
bylo
jaké
měl
přednost
takže
bychom
se
kdybychom
se
ho
dotkl.
Kdybychom
měli
schopnost
vybírat
si
a
to
má
zase
jenom
tím
pověřen
svatý
já
mluvím
prosím
vás
při
země
ne
ten
si
může
vybrat
třebas
dejme
tomu
nějakého
co
jara
když
kdyby
na
mělo
být
dělené
podle
názoru
toho
svatého
podle
názoru
toho
svatého
ne
podle
názoru
božího
ten
nemá
názory
ale
ten
svatý
má
názory
to
je
individualita
kdyby
nám
mělo
být
jenom
jak
to
myslel
celé
za
s
tím
nebo
oním
a
jak
zažil
třebas
to
svoje
zasvěcení
kam
to
došlo
on
byl
zasvěcen
řecku
ne
on
byl
zasvěcencem
a
proč
takový
se
dělal
takový
pěkný
války
ne
a
tak
dále.
Proč
mu
ty
lety
jeho
milost
na
to
nebudu
všechno
říkat
proč
ale
to
by
asi
všechno
v
tom
balíku
dneska
obsaženo
nebylo
ono
by
tam
asi
bylo
jenom
třebas
jako
že
zasvěcen
v
tom
řecku
co
tam
získal
z
jakým
nábojem
ho
poslal
tohoto
světa
a
on
to
potom
ří
užil
na
poli
politické
a
válečné
žila
podstatě
hlavně
čili
on
to
usměrnit
už
má
potom
tu
možnost
protože
už
nevchází
nebo
těm
balíkům
uleví
jako
do
čisté
nádoby
nýbrž
jako
do
hlavy
už
v
plné
různé
horama
a
vono
se
to
s
tím
musí
organicky
spojit
a
se
to
u
něho
organicky
spojilo
takže
on
byl
geniální
při
tom
vedení
pytel
třebas
nikdy
ji
neprohrál
toho
je
kumšt.
A
při
té
vyhnán
vyhrané
bitvě
dělal
pět
další
věci
že
ještě
protože
to
byla
pro
jeho
maličkost
vést
správně
pravé
křídla
neveřil
točit
to
nebo
ono
už
braní
ustupovat
nebo
nebo
jít
kupředu
to
všechno
takhle
detailně
žil
to
měl
kontinuální
v
hlavě
i
když
diktovala
tři
dopisy
zároveň
svým
přátelům
a
hrál
ve
vrhá
aby
protože
se
nutil
že
tak.
Tak
je
bylo
vidět
že
to
zasvěcení
k
té
neusne
bylo
že
jo
a
něco
bylo
ale
o
to
nezbavilo
ho
to
těch
lidských
těžkostí
a
slabostí
jako
třebas
by
nestačilo
bývalo
nikomu
kdyby
jenom
v
sobě
zrodil
krista
jako
malé
dítě
máme
svědky
na
to
tady
že
voni
místo
aby
s
ním
třebas
utíkali
do
egypta
tak
voni
si
s
ním
doma
zavřeli
a
kolíbky.
A
tedy
já
vám
řeknu
byli
to
hezké
chvilky
ale
to
končilo
protože
oni
a
brzo
to
dítě
nechci
říct
umřelo
ale
stalo
se
nazpět
k
sobě
on
nemůže
umřít
pochopitelně
takže
oni
o
něm
dneska
vůbec
nevědí
nic
mě
do
vzpomínají
jak
to
promrhali
a
nevědí
jak
ovšem
nejsnazší
je
vyčistíme
pochopitelně
že
já
jsem
tím
vinen
to
taky
někteří
z
nich
udělali
těch
kalů
roku
sedmdesát
tři
a
neopomněl
opomene
o
tří
já
to
vydržel
pochopitelně
jak
vidíte
ale
to
jich
povědomí
o
věčném
životě
to
nevydržel
to
asi
odpoután.
Pro
totiž
také
mluvíš
jako
člověk
tady
mám
dotaz
když
někdo
se
vtělí
z
těch
svatých
protože
deseti
je
toho
zapotřebí
aby
se
chtěli
jo
on
to
dělá
vědomě
von
se
převtěluje
prosím
tam
je
to
bezvadné
tamto
klape
to
převtělování
a
tak
jestli
pak
bych
on
se
vtělí
a
je
zaměstnán
tady
ne
na
tom
světě
tím
aby
například
trojí
to
dítě
se
dostalo
brzo
k
tomu
poznání
které
si
sebou
přinesla
které
čeká
jenom
zázemí
jeho
vědomí
ne
až
se
bude
moci
uplatnit
tak
má
plus
práce
bych
tak
řekl
tak
kdo
má
plný
ruce
práce.
To
podstatné
nemá
ne
ruce
to
není
to
tak
přes
a
města
to
pořád
jako
by
nic
nedělá
rozumíte
to
to
jsou
sty
které
zůstávají
ne
nutné
protože
kdyby
nebyly
nehnutá
tak
nemohu
zůstat
u
boha
tam
je
všechno
nehnutá
tam
je
ve
stavu
definitivní
všecko
ano
tak
i
ten
právě
vtělený
svatý
kdyby
jako
člověk
měl
tu
schopno
tak
by
mohl
promlouvat
nebo
jednat
člověkem
že
ho
který
tady
žije
a
potřebuje
jeho
pomoc
tím
se
nevymyká
z
pomoci
ale
pomněte
orientu
je
na
konkrétní
pomoci
no
takže
ta
pomoc
by
nebyla
tak
konkrétní
jako
třebas
toho
nevtěleného
svatého
který
nemá
to
věc
dělat
a
když
ho
jako
někdo
požádá
tak
je
strašně
rád
že
je
zaměstnáte
eště
že
jo
tak
asi
tak
tonete
na
toho
člověka.
To
co
je
to
vyvíjí
tam
se
jí
to
přidaný
té
individualitě
rozumíte
to
už
jsem
tady
říkal
ale
to
tam
nějak
ušlo
u
toho
svatýho
se
ví
to
přidaný
se
to
v
ta
je
věčná
věřte
atman
je
věčný
ne
na
tom
se
nedá
nic
vyvíjet
ale
člověk
který
prosí
všem
mu
má
pomoci
takže
když
by
obě
prosil
za
něco
co
není
ve
vůli
boží
tak
kdybyste
se
na
hlavu
postavili
a
já
nevím
kdybyste
mučili
abyste
se.
Se
dali
do
krve
abyste
při
měli
svatého
policie
se
tady
rozezná
do
krve
tak
mě
prosím
tě
pomoc
tak
vám
nepomůže
protože
von
se
nebude
boží
vůli
příčit
když
to
není
ve
vůli
boží
tak
konto
neudělá
čili
je
dobré
modlit
svatý
malé
jakmile
jste
vyslyšeni
tak
to
není
ve
vůli
boží
a
je
to
zbytečné
to
aspoň
víte
to
že
že
to
není
ve
vůli
boží
tak
například
dejme
tomu
tady
tento
člověk
je
tady
veden
ke
správnému
pořád
jednom
kuse
takže
kdykoliv
já
ho
nesprávného
on
ono
se
mu
to
projeví
tak
než
u
mě
individuálně
to
popadne
hrozná
hrůza
hrozné
malomocenství
ducha
a
tak
to
by
si
měl
říct
tady
mě
něco
zatrhli
a
tady
mě
ženou
ke
správnému.
Von
si
to
třeba
neřekl
ale
von
k
tomu
to
roste
tuhleten
dotyčný
takže
už
potom
nebude
mít
pocity
úpadku
nebo
s
tísně
nosti
jenom
bude
špekulovat
co
kde
vyvedl
bude
za
tím
na
pravý
a
bude
to
v
pořádku
rád
rázem
se
to
ale
vono
to
budu
muset
odčinit
ne
to
uznat
stačit
a
ona
příklad
včera
urazil
boha
mě
ne
protože
politicky
vyvracel
politicky
vyvracel
on
si
to
ani
nebyl
vědom
a
o
ně
zvyklí
a
politik
pořádně
tím
stýkáme
to
co
bylo
tady
v
pravdě
řečeno
to
znamená
urazil
boha
to
nelze
urazit
pochopitelně
ale
protivil
se
téhleté
pravdě
po
toho
o
tom
o
pojal
hrůza
pochopitelně
ale
jak
to
dělá
politik
ten
když
nechce
lhát
nebo
by
to
bylo
příliš
průrazný
želže
tak
reformujeme
tak
že
se
to
dělá
podle
principu
nehodí
se
škrtněme.
A
potom
se
mu
podaří
vyvrátit
protivníka
a
nepustí
to
ovšem
ke
slovu
aby
tam
dodal
to
co
chybí
v
tom
hlavní
toho
x
ypsilon
aby
to
tam
dodal
já
jsem
ovšem
po
zradil
toho
dotyčného
ne
protože
jsem
nechtěl
bych
v
tom
pokračoval
to
mě
pojal
dojímá
hrůza
tak
jsem
říkal
je
tady
politika
ří
tak
jsem
ho
nemoc
zastavil
on
může
začal
pokračovat
podle
systému
neodstranili
způsobem
to
nemůžeme
tady
trpět
já
si
mě
tes
když
vykládáte
ježíše
krista
ani
slovíčko
tam
neví
nechám
mě
tam
chybí
že
třebas
textu
je
slovo
neužitečný
vynecháno
ho
tam
to
dám
tam
má
být.
To
umíte
a
pak
potom
je
hrůza
nechytneš
ale
kdybych
něco
vynechal
nemám
klid
přátelé
nemám
klid
a
musím
se
k
tomu
vrátit
a
musím
činit
tvrdé
pokání
všechny
oprostit
kterým
jsem
politickými
způsobem
podal
hlásí
do
těší
kristu
a
no
a
potom
teprve
kousek
dál
a
bylo
to
zodpovězeno
prosím
ono
jestliže
má
v
mládí
člověk
zájem
o
něco
co
v
jeho
rod
není
tamto
tak
to
mi
tady
napovídáte
že
to
není
z
genetického
záznamu
ještě
i
o
to
ne
to
hlavní
pochybuju
protože
vono
při
tom
genetickém
záznamu
nejsme
rozepře
informováni
co
se
tam
dostane
navrch
při
tom
jak
se
ten
člověk
rodí
takže
on
se
tam
může
zrodit
nějaký
pradědeček
seno
pro
ně
a
tam
že
od
té
to
tento
od
nebo
toto
pokolení
ani
předešlé
vůbec
nic
neví
tak
prosím
když
vy
loučím
tuhletu
možnost
což
není
úplně
oprávněnost
tedy
to
dělat
ale
ži
vyloučí
my
totiž
prostředek
s
určitou
mírou
chyby.
Tak
pak
platí
že
už
je
tam
začíná
míchat
něco
připravovat
něco
co
ten
člověk
bude
potřebovat
při
svém
dalšímu
růstu
už
jak
si
se
ho
dotýká
nějaký
balík
ne
který
má
přispět
nějak
dalšímu
růstu
toho
člověka
takže
jestli
je
to
třebas
konkrétně
mytologie
tak
on
se
z
té
mytologie
má
poučit
jak
má
k
tomu
bohu
jít
protože
dejme
tomu
kdybych
já
byl
v
pozici
někoho
třebas
který
má
tuhlety
zájmy
tak
bych
věděl
o
něm
tohleto
že
já
já
budu
mluvit
za
tu
osobu
člověk
tam
nechci
jmenovat
jo.
Já
dejme
tomu
láli
že
ano
já
uli
mám
sklony
takové
že
jimi
dost
dobře
stále
nevládnou
ono
mě
to
brzo
tahle
tam
brzo
tam
tak
já
se
dopouštím
chybnou
budu
starat
v
oblasti
dobra
relativního
i
oblasti
zla
po
pletu
dobré
takže
to
není
tolik
dobré
jak
by
to
mohlo
být
a
po
pletu
zlé
takže
to
není
ani
tolik
zlé
jak
by
to
mohlo
být
takže
ono
je
to
svým
způsobem
ochrana
ale
vono
mě
tam
něco
vadí
v
tom.
Abych
to
takhle
nedělal
dál
něco
mě
zabraňuje
mně
neuvádí
že
já
ulili
nevím
že
existuje
nějaká
mytologie
a
velice
dobře
vypracovaný
například
řecká
nebo
indická
kde
se
tyto
věci
bez
mezer
řeší
ji
na
ostrov
délos
přeji
kolem
strom
sou
pořadí
vů.
Popadne
si
svého
v
to
znamená
sebe
celého
už
tam
ty
tam
na
ten
ro
na
ten
délos
dělal
lodí
ale
nepotřeboval
si
toto
ještě
dělal
jenom
sám
měla
ale
teď
si
tam
a
de
do
a
temna
chrámu
to
si
žena
nejde
do
oponovat
sám
a
tam
se
chceš
obětovat
chceš
sebe
přinest
jako
oběť
aby
ta
ateisti
udělala
něco
ze
svému
dosti
dělila
něco
se
svému
dosti
to
nemůže
udělat
protože
v
době
není
místo
pro
tu
její
moudrost
čili
mstí
musíš
popadnout
svého
vá
tam
musí
taková
jaká
si
ne
taková
jaká
sebe
nýbrž
taková
jaká
si
a
aby
si
tě
vzala
celou.
Takovou
jaká
si
to
je
nejvíc
nejnadějnější
tam
bude
úplně
prázdno
tobě
takže
a
těmi
se
tam
může
vtělit
celá
do
tebe
veškerou
svou
moudrostí
kdežto
když
tam
půjdeš
třebas
jako
křesťanství
navrhuje
jenom
se
svou
ctností
ten
svatý
který
šel
pánu
bohu
jenom
se
ctnosti
tento
měl
vždycky
zlé
a
dycky
málo
toho
věděl
málo
moudrosti
se
do
něho
vlilo
ale
já
láli
u
na
tom
potom
tak
dobře
že
do
mě
se
vlije
takové
množství
moudrosti
boží
kolik
se
tam
vůbec
vejde
a
kolik
unese
moje
křehké
tělo
duševní
tělesné
mé
tělo
eufe
když
dala
otázku.
Co
s
těmi
postižen
mi
zdravotní
který
se
s
tím
táhnou
celý
život
a
ne
není
vybití
musí
se
s
tím
tahnout
má
a
to
na
jak
to
souvisí
s
láskou
boží
a
když
ta
ne
straně
dělal
zázraky
aby
křísil
třebas
mrtvé
a
napravil
nějakou
chorobu
a
nevyléčitelnou
a
ta
to
nechává
běžet
na
tom
mohu
bezvadně
odpovědět
zatím
zkušenosti
protože
to
to
malinké
pochopí
těla
nechává
může
že
ano
a
dokonce
opustí
aby
se
to
pochopí
stalo
protože
je
si
vědom
toho
že
bez
toho
skromní
bych
já.
On
je
zná
vůbec
nepřišel
k
tomuto
poznání
a
za
druhé
kdyby
se
to
nějak
řekl
tomu
napravila
já
přestal
být
chromý
tak
já
myslím
že
bych
si
toho
života
bez
té
chromosti
začal
i
teď
třebas
tolik
vážit
oproti
vám
který
jste
chromý
a
vůbec
nic
toho
neváží
te
že
bych
zabrzdil
celý
vývoj
svůj
a
ten
můj
život
třeba
dokonce
tohoto
vtělení
by
byl
sterilní
duchovně
protože
bych
se
těšil
z
toho
že
mohu
být
jako
ostatní
lidé
ano
to
je
pravděpodobné
kdežto
vám
to
nebrzdilo
váš
normální
stav
v
toto
těšení
vám
nepřináší
protože
to
budete
jako
samozřejmou
věc
ale
já
bych
to
zaručeně
jako
samozřejmou
věc
nebyla
z
vlastní
vůle.
Něco
z
toho
můžete
uskutečnit
ale
z
vůle
boží
můžete
uskutečnit
všecko
a
když
vlastní
vůle
jenom
něco
málo
tak
by
bylo
užitečné
se
otevřít
té
vůli
bolí
boží
aby
se
uskutečnilo
všechno
co
se
dá
v
do
toho
lidského
organizmu
vejít
ale
protože
my
se
neotvírá
ani
vědomé
ani
nevědomě
té
vůli
té
vůli
boží
tak
uskutečňuje
z
toho
svou
vlastní
vůlí
málo
teď
tady
přistupujete
k
tomu
uskutečnění
těch
skvělý
de
ježíšových
svou
vlastní
vůlí
čili
to
bude
strašně
málo
co
přijmete
ale.
To
je
řečeno
povrchně
z
vlastní
vůli
přistupujete
ale
máte
vnitřní
potřebu
a
ta
už
není
jo
ty
ideje
uskutečnit
a
to
už
není
vaše
vlastní
vůle
to
pochází
od
boha
čili
není
pravda
to
co
jsem
vodě
řekl
nýbrž
je
pravda
ta
že
nikoliv
jem
z
vlastní
vůle
to
děláte
ale
děláte
to
především
z
vůle
boží
jenomže
jí
nepouští
te
vědomě
ke
slovu
a
to
je
chyba
puste
vědomě
ke
slovu
tak
že
a
šla
o
těch
věcech
budu
mluvit
berte
to
nikoliv
od
otroka
karla
nýbrž
berte
to
od
pána
boha
a
jestliže
budete
vidět
uvidíte
že
ten
otrok
to
nějak
špatně
interpretace
vám
to
bude
zdát
neprávem
při
držte
o
a
říkal
citem
si
pouhý
otrok
a
správnu
kterou
mě
neseš.
Si
patrně
pokroutil
ve
své
hlavě
buď
tak
dobrý
a
opravte
tam
to
se
mi
nezdá
tam
to
se
mi
nezdá
zastavuje
mě
na
každém
kroku
to
je
otroky
to
zasluhuje
a
jestliže
má
v
hlavě
tu
zprávu
to
hlásí
od
svého
pána
tak
on
si
vzpomene
co
vynechal
nebo
co
pokroutil
a
on
to
napraví
jo
tak
takhle
bych
jako
to
odpověděl
probral
v
minulosti
z
toho
ježíše
krista
život
který
předcházel
životu
fyzickému
životu
vlastního
ježíše
a
teď
se
pustím
do
fyzického
života
vlastního
ježíše
neboť
to
považujete
za
něco
co
je
následování
hodného
že
bych
ten
říct
že
je
to
omyl
protože
vy
musíte
se
napřed
naučit
následovat
toho
ježíše
krista
než
se
narodil
to
má
tam
symbolicky
než
se
narodil
v
betlémě
a
u
nás
než
se
narodil
v
nás
dnes
nás
není
narozen.
A
čili
jestliže
podceňujeme
to
co
se
dělo
ve
starém
zákoně
tak
především
vám
bude
vadit
to
že
budete
vidět
kolem
sebe
utrpení
a
na
sobě
o
třebas
bude
zažívat
a
budete
považovat
za
veliké
příkoří
od
pána
boha
jak
se
na
to
může
dívat
a
jak
to
může
dopustit
nebo
protože
nebudete
chápat
smysl
toho
utrpení
nebo
toho
relativního
zla
vůbec
obecně
a
my
víme
když
jsme
překročili
ten
starý
zákon
do
toho
nového
že
smysl
toho
všeho
byl
ten
aby
se
narodil
mesiáš
prosím
vás
to
je
smysl
veškerého
utrpení
v
celém
vesmíru
aby
se
z
něho
zrodil
mesiáš
spasitel
aby
se
mohlo
přejít
do
spasitelském
úkolu
čili
že
požírá
pták
housenku.
Že
tak
jakýkoliv
zlo
se
děje
kdekoliv
že
je
se
proto
aby
se
zrodil
mesiáš
to
je
trošku
silné
že
ano
ale
takhle
tomu
rozumím
nikoliv
rozumem
nýbrž
tím
se
na
mě
spadlo
toho
jednadvacátého
listopadu
třicet
devět
ale
je
to
správné
takže
já
jsem
velice
tohle
ranní
vůči
zlu
relativnímu
a
velice
mírně
posuzuje
relativní
dobro
nestaví
se
k
němu
tak
příliš
praně
protože
vím
že
má
smysl
jenom
součet
se
zlem
relativním.
Takže
když
někdo
prožívá
takové
relativní
dobro
tak
jenom
čekám
až
se
bude
prožívat
to
relativní
zlo
a
kdyby
prožíval
obojí
dohromady
i
ta
na
určité
úrovni
tak
by
se
vůbec
nemohl
krok
nou
dál
a
já
mu
přeju
aby
se
hnal
dál
tak
mu
musím
přát
obojí
já
neříkám
tady
lékař
aby
přáli
pacientů
to
zlo
ono
to
s
tebou
zase
nějaké
dobro
o
kterém
třebas
ten
tou
není
otázkou
lékaře
on
tam
léčí
to
zlo
tak
že
co
co
by
se
o
to
stará
ale
ono
to
nějakým
způsobem
který
on
třebas
nechápe
má
souvislost
relativním
dobrem
a
to
není
celá
souvislost
relativní
dobro
relativní
zlo
pořád
se
učení
v
oblasti
dualismu
ale
ono
to
má
také
souvislost
výchozího
bodu
s
tím
bodem
výchozím
z
toho
dualismu
ono
to
připravuje
všecko.
Řekne
to
co
se
mu
říkáme
spása
nebo
vykoupení
nebo
spasitelským
úkol
nebo
příchod
mesiáše
ale
já
nebudu
předbíhat
teď
jsme
v
okamžiku
narození
páně
a
s
tím
souvisí
něco
s
je
nového
oproti
starému
zákonu
a
to
je
křest
to
ve
starém
zákoně
nebylo
obsaženo
ale
dříve
než
učedníci
páně
křtili
už
ctil
svatý
jan
a
není
nikde
psáno
a
bylo
by
to
asi
chyba
kdyby
tam
psané
bylo
že
křtili
tak
ježíš
kristus
ten
byl
pokřtěn
ale
nekřtil.
Křtili
jeho
učedníci
a
o
ně
k
tomu
měl
abych
čtyři
by
byl
rád
kdybyste
pochopili
proč
ježíš
nekřtil
a
proč
křtili
jeho
učedníci
ale
nemám
čas
se
tím
teďka
zabývat
prosím
vás
tu
otázku
je
poklade
po
voběd
já
si
se
dostat
do
obě
protože
máme
krátký
draku
dobu
někam
takže
já
ten
křest
on
provedu
nebo
vysvětlím
z
jiné
strany
než
proč
křtili
zrovna
učedníci
to
je
vedlejší
věc
to
je
věc
velice
záhadná
tedy
zatím
pro
nás
ale
teď
se
potřebujeme
dovědět
proč
se
vůbec
křtilo
v
celém
tom
starém
zákoně
největší
potíž
dělalo
pokání.
To
znamená
obracení
se
k
dobru
oni
chvilinku
byli
tváří
k
dobru
relativnímu
a
ku
by
tváří
odvrácení
od
toho
a
dělali
zlo
relativní
chvilinku
stavěli
si
za
té
tele
a
chvilinku
poslouchali
mojžíše
no
tak
prosím
vás
tohleto
k
tomu
chtěl
udělat
ježíš
přítrž
aby
byla
nějaká
stálost
v
tom
postupu
směrem
k
bohu
neboť
on
je
mi
vás
líto
že
tomu
nevěříte
přišel
hlavně
proto
aby
lidi
uvěřili
že
v
jednom
životě
to
jde
protože
ten
i
bylo
běžně
známo
že
k
tomu
aby
to
šlo
se
dostat
k
bohu
je
třeba
mnoho
a
mnoho
vtělení
to
nebylo
zakotveno
ne
ve
víře
izrael
ale
bylo
to
v
celém
blízkém
orientu.
Ani
indie
to
tak
ve
mně
nevěřil
a
jako
blízké
orientu
řecku
a
tak
dále
ty
tomu
co
procentní
věřili
pittera
platon
ty
tomu
všechno
věří
a
dokonce
svatý
augustin
který
se
na
to
koukal
když
slova
ty
no
to
a
říkal
já
se
o
pomoc
ale
to
jsou
znovu
to
je
přímo
jeho
výrok
znovu
vtělení
platón
a
jeho
druzí
protože
vykládají
to
co
on
ale
trošku
to
vylepšila
a
takhle
se
tedy
tělo
protože
to
pokání
postupovalo
příliš
pomalu
tak
pomalu
že
to
trvalo
dva
tisíce
let
zhruba
než
pomocí
toho
pokání
účelového
pokání
ne
aby
byl
člověk
před
sebou
hezký
to
měla
účel
přijetí
nebo
při
volání
my
jsme
si
já
vše
aby
to
pokání
vyneslo
tenhleten
smysl
tohle
ten
cíl
na
povrch
a
vono
to
oba
pomalu
je
to
pro
dva
tisíce
dete
se
to
mělo
převést
na
jedno
jediné
vtělení
to
musela
být
vdechnuta
do
té
pasáže
správného
pokání
protože
bez
toho
nepřijde
mesiáš
musela
by
jemu
tak
být
nová
síla.
A
tak
prostě
přišel
člověk
jehož
jméno
bylo
jan
říkám
mu
jan
křitel
pro
pře
křtil
a
křtil
ku
pokání
jak
říká
ne
duchem
ne
k
tomu
přijetí
ducha
říkal
po
mně
přijde
jiný
který
křtí
duchem
a
k
duchu
přibližuje
já
jenom
tu
s
tím
aby
se
usnadnil
pokání
ulil
ovšem
on
tím
že
usnadnil
to
pokání
tím
křtem
tak
vůbec
umožnil
aby
to
za
jeden
jedno
vtělení
člo.
Jinak
bylo
oprávněné
aby
si
mysleli
že
je
víc
vtělení
to
bylo
oprávněné
po
kristu
to
oprávněné
není
protože
ono
to
předtím
nešlo
tak
rychle
že
to
pokání
dalo
hrozně
moc
práce
kdežto
pokřtěným
křesťanu
ale
pokřtěným
za
řádný
okolností
by
to
neměl
nemělo
dělat
vůbec
žádnou
potíž
aby
překročit
to
fázi
pokání
tak
rychle
že
by
ještě
byl
předtím
ladem
a
už
mohl
jít
za
tím
bohem
ten
způsobem
že
s
ním
vědomě
spojuje.
Tak
co
to
vlastně
do
to
ten
jan
byl
že
ve
takovou
obrovskou
moc
že
popohnaly
co
se
po
celých
dva
tisíce
let
nedalo
po
pohnut
no
on
na
sebe
musel
vzít
zkušenost
největšího
z
největších
ze
starém
zákoně
a
musel
na
nic
stavět
nesměl
si
jí
znovu
vymýšlet
on
se
musel
stát
během
svého
života
eliášem
a
dost
brzo
takže
když
se
ho
ptali
city
ten
eliáš
říkal
ne
ale
vzal
jeho
úkol
na
sebe
měl
tu
moc
eliáše
takže
on
svým
křtím
převracet
člověka
tak
že
mohl
dospět
k
vědomě
k
bohu
za
jeden
život
a
jak
to
že
to
vona
eliáš
měl
tu
moc
no
protože
on
vlastně.
To
ten
křest
jiným
způsobem
provedl
na
sem
učiní
učedníkovi
elíšovi
že
mu
předal
moc
svoji
než
umřel
tak
už
věděl
že
umře
já
to
jenom
zopakuju
protože
kteří
to
moh
pro
žádné
vědí
a
už
se
to
možná
šesti
mých
piš
někdo
a
nemám
nakládat
jestli
takže
nemohu
to
všem
před
předložit
tak
než
umřel
tak
jeho
nejmenší
žák
elíša
který
s
tím
chodil
zrovna
tak
jako
o
chodil
svatý
jan
a
vina
stupně
tedy
miláček
páně
s
ježíšem
tenhleten
elíša
mu
řekl
když
mu
mistr
prozradil
že
brzo
už
odejde
k
hospodinu
já
tě
nepustím
já
tě
mistře
nepustím
já
sem
mu
tak
dlouho
chodit
až
mně
vezmeš
tomu
hospodinovi
a
on
říkal
to
je
to
ti
nemohu
vzít
tady
se
mi
líto
ale
chtěně
co
jiného
tak
on
říkal
já
chci
dvojnásobnou
to
jeho
ducha
a
tím
předurčenost
křest.
On
způsobil
tím
že
mu
toho
dvojnásobný
ho
ducha
předal
veliký
skok
u
toho
eliáše
kupředu
a
ten
přes
jak
ho
prováděl
svatý
jan
jak
ste
viděli
tak
na
tom
ježíši
způsoboval
obrovský
skok
kupředu
a
u
těch
křesťanů
taky
obrovských
kroku
před
ale
přestože
voni
byli
všichni
pokřtěni
tak
z
těch
listů
apoštolů
hlavně
svatýho
pavla
víme
že
byli
pořád
chybující
a
ten
kopnul
tak
dokonalý
jako
třebas
u
toho
ježíše
krista
to
nebyla
je
zajímavo
že
svatý
pavel
bez
toho
křtu
že
ano
že
byl
i
se
dostal
do
nějaké
výše
nějakým
skokem
ale
tak
ten
osedlá
použít
taky
způsobem
než
ten
pochopitelně
a
tím
už
ten
který
dneska
proděláváme
se
vůbec
nedá
pořídit.
Protože
ten
křest
který
si
tak
se
tedy
prováděl
se
neprováděl
z
iniciativy
a
iniciativy
toho
do
křtil
nýbrž
se
prováděl
z
vůle
boží
jak
víte
se
skutku
apoštolská
že
na
koho
sestoupil
duch
svatý
teprve
toho
pokřtili
čili
projevila
se
tady
vůle
boží
jestli
pak
to
takhle
dělá
kněz
no
von
to
dělá
tak
jenomže
si
to
tak
jenom
říká
vy
říká
on
říkal
o
vzývá
ducha
svatého
aby
se
vstoupil
na
to
pokřtěného
nebo
toho
které
vám
má
příst
aby
ho
osvítil
aby
ho
provázal
po
cestě
a
ještě
mu
dává
patro
na
toho
korán
a
tak
dále
aby
ho
při
tom
podporoval
že
vono
se
zevně
to
děje.
Ale
do
jaké
míry
se
to
děje
vnitřně
to
už
je
otázka
tady
nezáleží
jenom
na
tom
knězi
ale
záleží
také
na
dospělosti
toho
těm
já
myslím
že
veliká
chyba
že
se
zásadně
křtím
lé
děti
já
jsem
to
teď
no
totiž
není
v
tom
úplnost
totální
ale
že
se
zásadně
dělá
takhle
to
si
ta
církev
nevěří
že
kdyby
ten
člověk
dospěl
bez
ní
že
by
byl
ochoten
se
dát
pokřtít
a
že
by
vstoupíme
si
křesťany
já
mám
jenom
jednoho
člověka.
Kterého
který
byl
dospělý
a
se
svým
já
sem
se
dobře
znal
a
které
o
dospělém
věku
postily
a
já
jsem
se
stal
jeho
toto
je
pro
člověk
který
žije
v
praze
samozřejmě
že
tohoto
člověka
mám
na
starosti
ne
vás
ale
je
von
toho
člověk
odnese
potom
jsem
byl
tvorem
ještě
u
toho
pavlík
čte
to
už
je
dítě
malé
to
bylo
hle
po
narození
takže
tamtud
odpovědnost
nemám
tak
velkou
protože
se
tam
přestoupil
jeden
předpis
že
by
se
mělo
počkat
až
ten
člověk
aspoň
tomu
to
šk
rozumí
jenomže
tak
úplně
to
pravda
není
protože
křtili
je
skut
apoštoly
bych
je
to
řečeno
všechny
co
tam
byly
i
set
mi
všechno
to
pokřtili
když
na
to
sestoupil
duch
svatý
jimi.
Se
to
je
byli
zástupy
i
s
dětmi
to
se
musí
či
napřed
je
a
oni
to
poctil
nakoupil
svatý
a
ono
to
děti
nevynechal
tedy
z
toho
je
patrno
to
tam
přímo
není
pochopitelně
to
tam
není
a
to
jsou
tí
skon
textu
všechny
věci
v
bibli
se
musí
číst
ne
rozkouskovaně
tedy
analytický
nýbrž
synteticky
jo
a
pak
z
toho
něco
vyjde
většího
než
při
té
analytické
četbě
a
ká
třeba
může
objevit
nějakou
pravdu
místní
ale
nikoliv
komplexní
souvislost
to
to
tam
potom
mizí.
Takže
potom
se
ptáte
na
každou
prkotina
protože
je
vám
není
známa
celistvost
celek
ze
kterého
každá
ta
prkotina
pochází
takže
kdybychom
opačně
na
to
šli
z
celku
na
na
části
a
ne
z
části
na
celku
na
celé
jak
na
to
jdeme
tímto
životem
tak
by
to
bylo
když
se
jí
já
jsem
odešel
od
věty
kdo
byl
ten
jan
on
o
sobě
tvrdí
že
nebyl
eliáše
protože
se
a
přišli
ptát
a
už
to
nebudu
prosim
vás
předčítat
dopad
tomu
věříte
že
to
řekl
četl
jste
to
ale
ježíš
když
byl
na
tutéž
věc
dotazován
je
ten
jan
který
křtí
protože
přeci
se
křtilo.
Tím
který
má
přijít
před
konce
světa
té
eliáš
který
má
přijít
před
koncentrací
ano
zajisté
je
to
eliáš
který
má
přijít
pře
konce
světa
já
už
jsem
včera
říkal
kvůli
vám
to
řeknu
ještě
jednou
že
oba
dva
mu
jednu
a
tutéž
pravdu
a
jeden
říkal
není
to
eliáš
a
to
říkal
sám
jan
o
sobě
já
nejsem
eliáš
který
má
při
ti
konce
světa
a
ježíš
který
taky
nelhal
říkal
ano
je
to
eliáš
a
opadla
mluvi
pravdu
já
to
musím
ve
vaší
hlavě
ta
dohromady
že
oba
domluvili
pravdu
tak
ten.
Jan
křtitel
říkal
že
není
eliáš
protože
věděl
jenom
že
má
úkol
eliáš
a
to
by
se
není
eliáš
on
jasně
vykonával
úkol
který
já
to
si
toho
si
byl
vědom
to
co
udělal
eliáš
na
elíšovi
svému
žáku
on
dělal
na
svých
těch
ne
že
přenášel
toho
ducha
který
ho
sám
měl
na
ně.
Tak
víte
jak
starý
zákon
nám
napovídá
to
co
se
v
novém
zákoně
děje
kdežto
ježíš
mohl
říci
že
je
to
eliáš
protože
v
něm
viděl
poselství
eliáše
mě
viděl
opravdu
celého
eliáše
bez
mezer
bez
mým
to
byl
pro
něho
eliáš
protože
on
kdyby
byl
řekl
to
je
jenom
poselství
eliášova
tak
by
musel
odvolat
že
se
blíží
konec
světa
a
že
to
tam
někteří
kteří
už
ten
kolem
zažijou
a
eliáš
měl
přijít
před
koncem
je
ta
je
ježíš
kristus
hlásal
konec
světa
už
je
tady
je
za
vámi
před
vámi
tam
už
se
ty
ano
už
je
tak
taky
tady
ten
eliáš.
Já
se
zdánlivě
také
přeliv
a
není
to
pravda
je
to
snad
jasný
ne
že
to
že
nikdo
z
nich
nelhal
jenomže
zen
ko
ke
kontextu
ježíšova
života
ježíš
musel
něco
vyjádřit
jinak
jenom
vyjádřit
jinak
poslední
to
bylo
stejné
než
ten
který
v
tomto
kontextu
nežil
a
víme
že
svatý
jan
přítel
tomto
kontextu
nežil
že
záhy
byl
popraven
že
neměl
se
stát
učedníkem
páně
jenom
své
další
učedníky
posla
ježíši
kristu
aby
to
šli
zkusit
ještě
u
toho
ježíše
krista
protože
nevěděl
že
pro
umře
tak
já
bych
tuto
kapitolu
tu
nerad
skončil
protože
je
to
velice
důležitá
kapitola
bez
toho
a
byste
ptal
že
je
tomu
rozumět
abyste
k
tomu
něco
chtěl
ještě
podus.
Prosím
dochází
v
našem
životě
k
nějakému
takovému
křtu
který
usnadňuje
pokání
já
bych
řekl
mohlo
by
k
němu
dojít
i
při
tom
co
dělají
kněží
v
katolické
církvi
že
křtí
kdyby
to
jak
ten
kněz
tak
ten
ctěn
a
tak
ten
kor
vzali
za
ten
vnitřní
konec
a
ne
za
tu
zevní
podobu
toho
křtu.
Takže
já
jsem
takový
přes
provedl
u
nedospělé
jsem
to
nemoh
provést
s
tím
dospělým
prahem
že
ano
který
jako
dospělý
se
dal
pokřtít
já
jsem
musel
napřed
přemluvit
kněze
aby
věděl
kdy
ten
křest
působí
tak
jak
působil
na
rozhraní
starého
a
nového
zákona
to
jsem
se
mi
podařilo
takže
než
jsem
přišel
k
tomu
jednomu
gottwaldov
knězi
na
ten
křest
tak.
Byl
ochoten
ten
kněz
to
dělat
tak
jak
se
mu
to
přenesl
vnitřně
dělat
země
nemusela
to
nic
něčeho
formulací
byli
v
pořádku
ale
nebyl
v
tom
duch
tak
já
jsem
mu
toho
ducha
přednesl
jaký
je
duch
toho
křtu
a
on
to
přijal
on
si
souhlasili
a
říkal
že
v
tom
duchu
bude
tedy
při
minimálně
aspoň
toho
jednoho
kterému
tam
přivede
také
se
mi
podařilo
přemluvit
k
hmota
to
znamená
podporou
sílu
aby
ta
podpora
síla
působila
nebo
pomáhala
tomu
pokřtěným.
Takže
ten
za
mé
pomoci
pokřtěný
pra
žák
dostal
do
ruky
do
vínku
jenom
jednu
jedinou
moji
knížku
a
to
je
výklad
evangelia
svatýho
jana
a
ona
mu
podivuhodně
stačí
až
do
dneška
říká
on
že
ještě
tě
krát
a
mimo
to
ji
taky
trošku
prožívá
takže
tady
je
vidět
že
ten
kor
působí
přes
ten
dar
ot
totiž
nemá
být
tak
starý
aby
mohl
dostatečně
dlouho
podporovat
toho
svého
mocen
ce
a
to
se
tady
stalo
se
stalo
v
padesátých
těch
ten
křest
a
ještě
jsem
dneska
říct
tak
ještě
ho
můžu
pořád
podporovat
ale
na
jeho
žádost
sem
nedbal
abych
mu
další
než
přihrál
nýbrž
já
jsem
ho
nechal
při
tom
emalaci
a
na
protože
já
nejsem
přesvědčen
že
je
správné
že
všechno
čtete
ale
kdyby
se
tam
za
jednu
jedinou
větu
a
to
je
se
drželi.
A
byla
ovšem
vyzvednete
z
toho
celku
patřičně
řek
bych
reprezentativní
tak
by
nastoupilo
celý
to
dlouhé
povídání
svatá
terezie
z
avily
si
vzala
v
předškolním
věku
jenom
jednoduchý
když
mohl
ježíš
kristus
se
snížit
k
té
ženě
pěti
mužů
té
samaritánce
proč
by
ne
ke
mně
a
to
ji
stačilo
aby
do
byla
vítězství
to
stačí
do
bytí
vytěžila
já
bych
to
obecně
rozvedl
a
řekl
bych
pán
bůh
miluje
celé
své
stvoření
nikdy
se
od
něho
neodvrátil
není
prože
nějaký
satan
pokusil
se
od
toho
zkazit
a
že
ho
zkazil
a
proto
nastal
pád
z
ráje
to
to
to
všechno
nastalo
ale
nebylo
to
prokletí
nebyla
to
dílo
satanova
nebo
byla
to
domluva
já
to
prosim
vás
že.
Toho
joba
je
to
byla
jasná
píti
vá
z
věřila
a
dobrovolná
dobou
a
ve
satanem
a
hospodinem
než
se
ten
jo
dostal
k
tomu
hrozném
utrpení
než
na
něho
vsadili
tento
balík
vě
tam
je
to
je
jasně
vidět
on
po
narození
nebyl
trpící
on
se
naopak
ta
velikým
boháčem
a
měl
jsem
moc
dobře
nic
mu
nechybělo
ale
nese
na
něj
vyspalý
hospodin
satanášem
a
přidělil
mu
takové
obrovské
utrpení
protože
se
vadily
já
nevím
kde
že
si
ukáže
nebo
zradili
se
že
ten
hospodin
že
on
to
ten
job
vydrží
a
ten
satan
že
to
ten
job
nevydrží.
No
a
tak
je
to
z
naším
životem
vypadá
to
symbolicky
tak
jako
když
se
satanáš
radil
hospodinem
jestli
to
vydržím
nebo
ne
a
někdy
to
nevydrží
nedo
vydrží
ale
v
každém
případě
je
to
ten
jo
je
úžasně
dobrou
dobrým
svědectví
o
tom
že
než
se
něco
v
našem
životě
začne
dít
tak
to
proběhne
v
nedějové
oblasti.
Vědomí
věčného
kde
se
to
dokonale
připraví
takže
je
to
vite
na
tělo
toho
ve
tvém
to
potom
řádí
ať
už
je
to
člověk
který
je
mrzákem
i
betlém
anebo
člověk
šťastný
a
kterému
nic
nechybí
dycky
je
to
na
něho
dobře
ušit
k
tomu
byste
mohli
ví
že
je
to
předurčení
ne
té
něco
co
je
mu
dáno
jako
hřivna
aby
s
ní
hospodařil.
Jobovy
bylo
v
určitém
okamžiku
svěřena
hřivna
a
já
mohu
říct
že
mě
byla
svěřena
hřivna
poměrně
brzo
já
jsem
nerozuměl
tomu
ale
v
sedmnácti
letech
už
tak
hřivna
byla
poměrně
srozumitelná
a
hru
měl
jsem
že
je
to
hřivna
čím
žiju
že
je
to
hřivna
teprve
jednadvacátého
listopadu
třicet
devět
a
to
už
mně
bylo
hnedle
sedmadvacet
let.
Takže
nic
si
z
toho
nedělejte
že
i
u
člověka
nedělej
že
se
nad
sebou
nám
to
sebou
hůl
u
člověka
který
jde
cestou
poznání
to
takhle
pomalu
jde
cestou
víry
to
takhle
pomalu
nejde
tam
pak
byste
došli
tam
se
kaše
po
malých
krůčcích
takže
nevíte
že
bubera
te
nebo
si
myslet
že
je
ze
nazpátek
jako
vrací
ale
ono
to
není
pravda
tím
vy
vy
nemůžete
když
věříte
být
vokradeni
o
víru
vy
musíte
pořád
přeci
věřit
až
kam
je
zapotřebí
čili
nesmíte
mít
jistotu.
Víra
se
si
není
jistota
kdežto
já
jsem
měl
vždycky
jistotu
žádnou
víru
když
to
tu
která
platila
ovšem
jenom
pro
ten
okamžik
za
chvíli
už
neplatila
protože
z
ní
vyprchal
ta
moc
té
jistoty
jak
jsem
to
uskutečnil
tu
jistotu
už
to
bylo
po
jistoty
já
jsem
kráčel
vlastními
schopnosti
se
k
dalšímu
debaklu
a
tam
jsem
se
nad
sebou
nerozčilovalo
nebo
pro
ně
nerozčilovalo
to
způsobilo
že
znovu
nastoupil
a
ta
schopnost
rozlišovací
od
boha
pocházející
a
znovu
mě
na
dal
novou
silou
já
jsem
to
vyčerpal
a
proto
si
takhle
cením
ježíšův
život
že
on
zásadně
tenhleten
princip
ukazuje
svým
životem
vždycky
po
nou
novými
schopnosti
novými
silami
ale
hlavně
novým
smyslem
života
já
bych
byl
nemohl.
V
sedmnácti
letech
přijmout
nových
smysl
života
kdybych
byl
třebas
jenom
malém
okukováni
na
ty
přírodní
vědy
který
jsem
byl
nucen
opustit
nebo
kdybych
se
byl
litoval
že
se
je
musel
opustit
to
byly
to
by
bylo
nemožné
já
jsem
to
musel
celé
zavrhnout
byla
to
chyba
takhle
z
dnešního
hlediska
ale
který
to
byla
chyba
správná
a
kdybych
se
jí
byl
nedopustil
tak
jsem
se
neodvrátil
od
jednoho
smyslu
života
který
byl
příště
světské
povahy
k
novému
smyslu
života
který
byl
čistě
duchovní
povahy.
Text view •
Help