Waveform view
85-32B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Vy
je
za
jakých
okolností
duchovní
vůdce
k
nám
jasně
mluví
že
mu
rozumně
se
podle
něho
můžeme
zařídit
a
za
jakých
okolností
k
nám
nemluví
hadí
nás
přes
palubu
a
to
je
jednoznačně
od
jednom
něja
pověsí
takto
jsteli
poslušni
neod
mít
tvář
nejste
li
poslušni
odmítá
vás
čili
je
to
otázka
poslušnosti
a
ježíš
kristus
této
poslat
tvá
jsem
nevěděl
a
toku
třicet
devět
říká
ska.
Neboť
pravá
ska
je
poslušnost
už
dítě
které
poslouchá
matku
musí
napřed
milovat
aby
v
mohlo
boha
komu
nemiluje
toho
neposlouchá
a
my
ještě
vidět
že
tam
není
rozdíl
mezi
poslušnosti
a
láskou
odít
poslouchá
matku
i
když
je
mu
to
třebas
nepříjemné
protože
jim
miluje
a
takhle
to
bylo
jistě
učedníky
páně
například
veli
se
svatým
a
nem
no
pro
proto
tolik
poznával
že
miloval
takže
já
když
jsem
si
myslel
že
nemiluju
tak
jsem
ve
skutečnosti
miloval
ovšem
bylo
to
zmoci
boží
nebyla
to
láska
moje
tak
jsem
se
nedopouštěl
příliš
velké
chyby
já
jsem
si
myslel
že
nemiluju
bylo
to
bylo
to
menší
omyl
než
kdybych
se
myslel
že
že
už
miluju.
To
by
byl
omyl
že
miluju
ale
byl
to
taky
omyl
že
nemiluju
a
oběma
omyly
jsem
byl
veden
kupředu
ten
omyl
že
jsem
nemiloval
což
nebyla
pravda
se
ukázal
být
správným
omylem
v
koncentráku
nebo
že
se
dovídal
že
to
byl
bůh
který
mě
tu
lásku
sděloval
a
já
jsem
z
části
toho
co
pro
mě
bylo
sdělitelné
projevoval
akt
lásky
než
byl
to
on
který
miloval
si
já
jsem
nemiloval
ale
protože
jsem
byl
poslušen
tak
jsem
miloval
ale
pokud
se
bral
to
poslušnost.
Ta
byla
situaci
navozena
jak
jsem
vám
před
chvilinkou
říkal
jenomže
nic
nepřichází
z
vnějšku
všechno
to
bylo
zase
z
vnitřku
nahrán
ale
to
bylo
při
daleko
myslím
že
tady
může
opustit
tak
jsem
stal
v
tom
duchovní
cena
páté
a
vy
mluvil
pořád
o
tom
předešlu
a
ne
tak
by
se
dá
prosím
to
tam
vopakoval
to
co
to
třeba
to
nebudu
je
jak
k
tomu
si
opakovat
to
jsou
on
že
někdo
tady
někdo
mu
z
vás
řekl
ty
jsi
svým
stavem
pro
někoho
bratrem
pro
někoho
si
synovec
pro
někoho
svý
synem
a
tak
dále
ale
si
to
pořád
ty
jediný
ne
a
tak
taky
je
to
s
námi
ve
vztahu
k
bohu
podle
toho
kde
nějaké
úrovni
jsme.
Ten
podle
toho
který
stav
pociťujeme
já
to
teďka
už
trošku
pozměním
protože
vono
to
není
tak
jak
to
tam
on
říkal
tak
podle
toho
boha
taky
jsme
ochi
chopím
pochopit
nebo
si
s
tím
smířit
nebo
přijmout
svou
vírou
ne
a
po
této
linii
té
víry
potom
jít
rozumíš
tak
to
trošku
dál
jo
ovšem
to
neodpovídá
to
neodpovídá
skutečnosti
protože
vzhledem
k
bohu
jsme
synem
vnukám
synem
vším
možným
a
sme
taky
ničím.
A
to
už
potom
tohleto
jako
mně
neklape
rozumíte
a
já
jenom
to
vám
nechci
má
hlavu
ne
ale
mám
na
mysli
když
toto
říká
ne
se
mi
objeví
to
je
divy
klín
ne
se
dobít
to
je
ta
komplex
ta
toho
jevu
jo
než
to
vám
dělá
dobře
že
se
to
rozškatulkoval
každému
z
vás
a
že
se
to
nějakým
způsobem
formu
je
rozumově
ale
formu
formulace
rozumová
nebo
spravování
rozumové.
Je
výborná
záležitost
bez
které
se
neobejdeme
ale
za
určitou
dobu
vývoje
je
překážkou
absolutně
nepřekonatelnou
ale
absolutně
nepřekonatelnou
a
to
platí
taky
o
lidské
vůli
a
já
se
chopím
několik
toho
rozumu
ale
té
vůle
jestliže
já
jsem
si
směl
jako
každý
z
vás
dělat
po
vůli
co
jsem
chtěl
tak
to
je
to
co
mě
nejvíc
oddaluje
od
osobního
styku
s
bohem.
Protože
když
jsem
si
měl
dělat
a
většina
ani
si
s
mít
co
chce
ono
mu
to
někdo
za
temné
do
jiný
narazí
na
odpor
ho
okolí
ale
na
pána
boha
ne
nýbrž
drží
ho
v
šachu
zákon
třeba
že
si
nemůže
dělat
co
bych
chtěl
ale
nemůže
vrátit
že
mě
si
přivlastňovat
co
by
si
a
tak
dále
že
ano
je
omezen
ale
v
tom
duchovní
v
té
duchovní
oblasti
je
nejvíc
omezen
člověk
svou
vůlí
právě
že
totiž
když
si
zmírat
co
chce
tak
vůbec
nemůže
se
dostat
na
dosah
vědomého
spojení
s
bohem
protože
vůle
jakou
má
je
vůle
stvořené
povahy.
To
je
vytvořena
pomocí
transformátoru
vůle
boží
vůle
boží
přejde
transfomátor
em
lidským
a
nastane
se
z
ní
protože
tamtudy
prošla
stvořeno
vůlí
a
ta
stvořená
bude
musí
býti
dokonale
pohlcení
do
vůle
nestvořené
a
to
bude
nestvořená
to
je
něco
o
kterém
byste
se
vyváděli
když
jste
jim
odpustili
nepoznali
že
to
vůbec
není
žádná
vůle
do
se
zákony
pán
bůh
nic
nedělal
jakoby
ji
nespal
jako
by
se
to
někde
vytvořila
vodvodit
ho
toho
jako
byl
to
sedmý
den
kdy
si
odpočívá
a
tak
dále
to
je
vůle
která
zdánlivě
není
vůli
protože
není
tou
hůl
kterou
my
známe
co
chci
to
si
udělám.
Pán
bůh
nepotřebuje
něco
chtít
aby
se
to
stalo
to
je
jiný
způsob
zacházení
s
vůlí
než
jak
my
zachází
svou
vůlí
stvořená
vůle
musí
chtít
přesně
konkrétně
co
chce
a
potom
to
třeba
to
tanec
toho
nebo
to
nedosáhne
ale
kdyby
bůh
musel
chtít
jak
se
mluví
ve
starém
zákoně
chtěl
bůh
vytvořit
to
a
to
aby
tvořil
to
chtěl
oddělit
vodu
nebo
temnoty
od
světla
a
tak
dále
nic
takového
nechtěl
ten
tvůrčí
akt
probíhá
po
jiném
principu
než
lidsky
pojaté
vůle.
Než
věda
už
se
trošku
tomu
přiblížil
že
říká
vono
je
to
nějak
takovým
způsobem
samovolné
nějaký
pan
demokracie
dávno
před
kristem
hlásal
že
to
je
to
mystická
teorie
že
na
začátku
byli
atomy
které
je
volně
padalo
a
pak
sto
šel
jak
mela
až
to
nesmírnou
kombinací
dopadlo
jako
tento
vesmír
ne
toho
to
neudržitelné
a
vím
a
neudržel
na
tom
pro
mě
jenom
jedna
věc
že
to
padalo
tak
to
musí
být
nějaká
příteli
vás
síla
že
jo
ale
to
hluboce
vysvětluje
že
ta
vůle
boží
něco
jako
tažní
síla.
A
čím
člověk
se
víc
přibližuje
k
tomu
bohu
tím
i
poznává
že
veškerenstvo
stvořené
je
taženo
jim
k
tomu
cíli
ze
kterého
vyšlo
že
totiž
vyšlo
z
boha
k
bohu
se
vrací
že
to
je
velký
takzvaný
velký
okruh
pro
jsem
slíbil
že
to
budu
mluvit
o
těch
okruh
svých
tak
vám
to
potom
ještě
vysvětlím
mentální
ano
to
je
v
pořádku
a
tak
to
to
si
bude
muset
ještě
vysvětlit
tak
já
od
toho
odcházím
prosím
vás
ale
upozorňuju
vás
že
vůle
boží
musí
být
nakonec
ve
shodě
s
vůlí
lidskou
a
to
se
může
provést
jenom
po
spojce
které
se
říká
poslušnost
po
jiném
principu
to
nejde
nebo
řekněte
láska
po
jiném
principu
to
nejde.
Ale
já
jsem
učinil
určité
rovný
sku
anebo
paralelou
mezi
poslušnosti
svých
padalo
mezi
poslušnosti
a
láskou
tak
berte
to
takle
jasný
prosím
bude
velice
vzdělání
cit
podívej
se
mám
tady
dotaz
já
bych
chtěl
milovat
boha
a
když
ty
si
řekl
že
boha
je
třeba
milovat
celého
srdce
z
celé
duše
z
celé
mysli
s
veškerou
silou
svou
ona
ná
absolutně
žádný
člověk
ničeho
absolutního
není
schopen
a
řekl
jsem
že
by
byl
to
tedy
by
byl
ve
stavu
trpné
modlitby
čili
já
potřebuju
teďka
znát
recept
na
trpnou
modlitbu
říkáš
abych
mohl
se
dopracovat
k
té
lásce
boží
o
kterou
stojím
o
tu
lásku
proti
nemůže
nikdo
vyčítat
a
kdo
by
tě
odmítl
tak
by
nejednal
správně
ne
odměnu
mě
ani
já.
Protože
ježíš
kristus
měl
na
to
recept
recept
je
velice
známý
jak
se
dostat
k
trpné
modlitbě
ty
tu
trpnou
trpnost
musíš
napřed
pěstovat
mimo
modlitbu
já
totiž
tam
tvé
nová
bych
tak
řekl
na
úrovni
daleko
nižší
než
trpné
modlitby
ale
v
zevním
světě
dejme
tomu
když
ti
učedníci
páně
začli
dělat
zázraky.
Tak
neznali
ještě
pravý
efekt
vnitřní
modlitby
trpné
ale
museli
se
otevřít
té
síle
boží
která
jediná
ne
oni
byla
schopna
ty
zázraky
dělat
ne
to
otevření
se
této
síle
byl
už
počáteční
ne
kompletní
počáteční
stav
tak
nosti
daleko
větší
míra
trpnosti
se
od
nich
chtěla
když
ztratili
toho
svého
spasitele
domnělé
na
kříži
a
tedy
ztratili
víru
mně
ho
protože
zemřel
potupnou
smrtí
a
oni
přesto
měli
jako
v
té
spáse
jít.
Tam
už
v
životě
zevním
se
dopracoval
v
události
lidem
okolností
k
tomu
že
museli
zachovat
určitou
míru
trpnosti
aby
nepřišli
taky
předčasně
život
oni
si
vo
tom
a
to
bylo
třeba
že
stravu
to
ano
a
na
tom
nezáleží
oni
zalezli
do
děl
jak
ten
ježíš
kristus
umřel
na
kříži
ne
chovali
se
už
ty
viděl
toho
svatýho
petra
jak
se
chová
když
mu
chtěli
říct
že
on
taky
patří
k
nim
že
takhle
se
pochovávali
všichni
ostatní
ani
nešli
k
tomu
o
mně
se
nechci
ukazovat
rovnou
zalezli
nebo
stáli
podání
sami
bez
věku.
A
potom
byli
z
toho
vy
by
brání
ale
já
tento
recept
daný
životní
zkušeností
těch
učedníků
na
chvilinku
opustím
protože
ježíš
kristus
taky
k
tomu
něco
říkal
a
my
musíme
obojí
vzít
dohromady
který
si
všímáme
jenom
toho
co
k
tomu
řekl
tomuto
co
řekl
ty
to
nebudeš
spolu
spojovat
ta
ti
pomohu
abyste
to
to
ale
spolu
spojoval
říkal
že
to
k
tomuto
řekl
a
to
byl
říkat
jí
to
toto
k
tomu
nepatří
ne
ne
to
k
tomu
patří
a
on
řekl
se
šli
do
za
mnou
přijíti
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
čili
kdy
je
možno
ho
následovat
já
nemohu
nastol
nikoho
k
koho
nevidím
že
vo
nás
sleduji
já
musím
před
sebou
mít
abych
ho
mohl
za
ním
jít
ne
a
kdy
oni
ho
viděli
za
sebou
jít
teprve
až
zapřeli
sama
sebe
až
vzali
svůj
kříž
na
sebe
teprve
ho
potom
začli
následovat
voni
dyž
o
nasledovanou
předtím
když
dělali
zázraky
to
nebylo
následování
v
pravésvětlo
toho
následoval
jenom
tak
nepatrné
míře.
Jak
jim
to
smysly
předkládala
jak
to
smyslová
zkušenost
překážela
to
je
málo
kdežto
zkušenost
která
pocházelo
se
ta
svatém
a
nebyla
zkušeností
smyslovou
absolutně
ne
to
byla
zkušenost
mimo
smysly
na
smysly
nad
rozumem
ten
duch
svatým
radil
bezeslovně
nedbejte
co
budete
říkat
říkal
ježíš
kristus
duch
svatý
vám
poradí
pro
ni
vám
ale
nepromluví
nemusí
mluvit
oni
vědí
budete
vědět
co
máte
říkat
říkal
ješ
kristus
a
to
už
je
prosím
trpná
modlitba
převedená
do
života
já
jsem
vám
tady
předvádím
té
trpná
modlitba
té
trpně
m
trpná
modlitba
převedená
dobre
do
pomoci
bližnímu.
Do
jaké
míry
ovšem
vy
ten
základ
je
trpné
modlitby
sami
zažíváte
do
takové
míry
také
jste
schopni
to
co
z
ní
vyplývá
přímou
za
správné
nebo
se
podle
toho
zařídit
to
je
eště
horší
těší
takže
jestli
se
podle
toho
zařizuje
ten
málo
tak
je
to
způsobem
mojím
že
v
té
trpné
modlitbě
vnitřní
nejste
kována
kdežto
zase
naopak
řečeno
já
jsem
byl
tak
kována
modlitbě
trpné
že
jsem
si
myslel
že
jsem
svatý
že
ta
trpnost
samo
a
takových
mezí
že
jsem
od
opustil
tento
život
ne
že
sem
byl
tuhý
a
jsem
jsem
byl
prostě
jako
jako
před
smrti
nebo
jako
po
smrti
nebo
tak
nějak
třebas
konkrétně
večer
se
začal
koncentrovat
a
ano
jsem
se
třech
koncentrace
dostal
úplně
tuhý
který
nedýchá
který
prostě
je
studený
že
jsem
nemohl
hnout
prstem
sem
nemohl
no
já
jsem
sem
šel
tak
si
mrtev
napřed
mě
to
jako
zničilo
a
pak
jsem
to
považoval
za
běžnou
věc.
Prosim
vás
tohleto
byla
koan
ve
vnitřní
modlitbě
že
jsem
odešel
úplně
do
nitra
to
znamená
do
nestvořeného
nitro
tím
rozumem
nestvořené
ze
stvořeného
jsem
se
odebral
pryč
to
tělo
jsem
nechal
na
holičkách
ano
to
tělo
kdyby
bylo
bývalo
delší
to
bude
chm
na
anička
tak
umřelo
ho
betelně
no
ale
vlivem
milosti
boží
sem
se
zase
do
toho
těla
vracel
neměl
jsem
ztrátu
vědomí
ale
neměl
jsem
vědomí
času
mezi
tím
to
já
jsem
byl
vrcholně
vědomí
ale
neměl
jsem
dojem
to
trvalo
tolik
hodin
la
bezčasová
záležitost
že
sem
se
divil
proč
jsem
studený
ano
proč
se
nemohu
hnout.
No
a
to
byla
doba
kdy
sem
ještě
chodil
do
školy
takže
nemohl
jsem
studený
do
školy
a
všechno
to
š
nějak
vřelo
ale
říkám
že
to
opačný
způsob
chybného
myšlení
tohleto
co
dneska
před
než
jak
myslíte
vy
ale
stejná
chyba
v
tom
si
myslel
že
to
je
vítězství
že
já
jsem
svatý
bych
takhle
se
stýkal
s
bohem
ne
v
bezčasovosti
v
nestvořeném
vnitř
jenomže
že
jsem
neměl
vidění
žádné
postavy
žádném
světla
žádného
slova
jsem
přebýval
vnitřně
v
klidu
k
té
moudrosti
boží
a
ta
moudrost
boží
se
mě
dotýká
tak
všestranně
že
jsem
z
ní
konkrétně
nic
neměl.
Takže
když
jsem
přišel
do
života
a
bylo
třeba
abych
podle
té
to
mu
to
zařizoval
tak
i
muselo
na
vy
no
světlo
aby
vona
tam
měla
přístup
to
se
potom
pokud
se
draku
už
nedělal
ale
přednost
já
jsem
vždycky
zažíval
řeknu
tí
světla
abych
mluvil
z
této
moudrosti
nebo
a
bych
jednal
se
tomu
dosti
vono
bylo
třeba
temnoty
občas
jednat
tak
že
my
to
ko
třebas
několikrát
se
a
to
je
to
nám
rostina
se
mu
hlavě
to
je
asi
známá
věc
všech
lidí.
A
ale
vnitřní
uskutečnění
nebylo
kompletním
uskutečněním
to
bylo
opravdu
vnitřní
uskutečnění
nebylo
to
celistvé
uskutečnění
tyto
věci
se
musí
uskutečnit
zde
na
tomto
světě
proto
ježíš
kristus
a
to
sem
já
tehdy
ještě
nevěděl
stal
mrtvých
aby
to
tady
uskutečnil
a
ne
někde
v
tom
stavu
vnitřního
uskutečnění
takže
on
potom
mohl
se
a
ducha
svatého
to
bylo
ve
stavu
pobytu
bez
ožením
on
pobývá
ve
stvořeném
jiným.
Jinou
kapacitou
nebo
jinou
úrovni
nebo
jinou
mírou
než
se
tím
a
proto
mohl
se
sta
toho
ducha
svatého
takže
já
se
potom
se
musel
poznat
prvně
jsem
to
udělal
před
sedm
ale
to
nebylo
mým
vlivem
ale
později
to
bylo
živen
toho
esesmana
že
že
taky
mimo
modlitbu
v
tomto
světě
je
třeba
ty
věci
uskutečnit
když
se
uskuteční
v
tomto
světě
že
to
má
potom
za
následek
vědomé
spolužití
s
bohem
opač
obracení
světel
jak
jsem
o
tom
mluvil
v
tom
v
cestě
vědomí
když
od
boha
člověk
tyto
věci
chápe
a
ne
ze
sebe
z
boha
žije
to
existence
z
boha
miluje
z
boha
poznává
ano.
No
a
to
trvalo
jak
jsem
říkal
pět
měsíců
a
potom
to
nějak
co
se
promrhal
a
tak
dále
to
už
nebudu
dál
opakovat
to
je
vedlejší
ale
důležité
při
tom
je
že
když
já
vám
teďka
jako
se
k
tomu
chystá
dám
návod
pro
trpnou
vnitřní
modlitbu
teprve
k
tomu
chystám
seprat
úvod
tak
to
nebude
takový
návod
že
by
vám
na
všechno
vystačil
v
tomto
světě
jako
mně
to
nevyznal
ten
návod
jsem
zvládl
tu
vnitřní
modlitbu
jsem
dosáhl
konkretně
jsem
v
té
vnitřní
modlitbě
patřil
tomu
bohu
si
můžeme
říkat
sem
ho
tam
miloval
se
o
tom
poznával
jako
třeba
byl
schopen
ne
to
mohutností
toho
příbytku
u
boha
byl
jsem
v
tom
příbytku
boha
třeba
po
tu
dobu
že
jo
a
tak
dále
ale
jak
jsem
se
ocitl
na
ven
ve
vnějším
životě
tak
to
nebyla
pravda
v
tom
smyslu
že
jsem
tomu
nemohl
použít
plně
že
jsem
byl
omezen
zase
znovu
ne
tím
tělem
to
tělesnosti
tím
časoprostorem
ve
kterém
jsem
měl
znova
střed
svého
života.
Takže
teď
prosím
vás
k
té
vnitřní
modlitbě
jak
by
vedla
k
tomu
aby
se
uskutečnila
zevním
světě
aby
byla
ta
trpná
modlitba
skutečně
efekt
aby
vedla
i
v
zevním
v
denním
životě
k
tomu
vědomému
spojení
s
bohem
kde
kterým
mystik
žák
mystiky
mně
říká
já
po
koncentraci
třebas
ranní.
Pln
boha
odcházím
do
tohoto
světa
a
vono
se
to
všecko
to
povídání
ty
trati
při
jednání
s
lidmi
že
to
tam
mě
hádej
vlastně
klacky
pod
nohy
z
ní
oni
mě
znepokojovat
řešit
věci
rozumem
a
ne
vnitřně
a
já
platí
ten
kontakt
a
do
večera
jsem
úplně
na
holičkách
a
tak
ta
cukatůra
denně
takhle
o
kolem
mě
se
opakuje
a
tak
to
bych
nerad
aby
se
to
taky
s
vámi
opakoval
protože
já
vám
teďka
dáváte
jak
tu
modlitbu
zavést
tak
nebo
nemám
to
nepříjemné
jak
tu
modlitbu
zavést
tak
abyste
nepřišli
o
to
požehnání
vevnitř
modlitbě
i
kdybyste
zažili
tu
vnitřní
modlitbu
trpnou
umělý
dosáhnout
a
neuměli
dosáhnout
v
zevním
životě
jako
že
tomu
tak
není.
Tak
by
to
nebylo
ještě
vítězství
ale
jestliže
by
trpně
nechá
nedochází
te
ve
vnitřní
modlitbě
k
té
trpnosti
to
znamená
nepřešli
se
představa
jo
a
to
je
první
stav
takový
začátečnický
stav
trpnosti
tak
také
tímto
světlem
vnitřní
modlitby
trpné
se
vám
nemůže
svítit
na
tento
svět
jako
dejme
tomu
tý
marty
si
vona
tímto
způsobem
svítí
na
ten
na
tu
pomoc
bližnímu
a
pak
je
třeba
aby
si
člověk
počínal
jenom
tím
způsobem
který
radí
ježíš
kristus
nikdy
ne
radí
provádění
trpnou
vnitřní
modlitbu
to
je
teprve
tradice
která
to
takhle
rozpracovat
ano
na
ty
druhý
modlitbě
až
do
té
trpné
takzvané
mystické
začíná
modlitbou
ticha
tak
já
už
tady
chci
tu
modlitbu
ticha
a
tak
to
jde
dál
až
po
extazi
a
tam
to
končí.
Ale
neprávem
to
tam
končí
samo
sebou
a
to
je
jedno
tak
ta
se
dál
nedostal
ale
ježíš
kristus
neradi
žádnou
trpnou
modlitbu
on
radí
jedinou
věc
než
si
můžeš
přát
aby
v
tobě
vládl
bůh
to
znamená
aby
řídil
každý
tvůj
krok
aby
si
podle
něho
žil
abys
ho
následoval
aby
jeho
moc
tebou
vládla
tak
musí
zvládnout
něco
jiného
musíš
si
přát
a
uskutečnit
při
ne
přil
tvá
nýbrž.
Posvěť
se
jméno
tvé
musí
světit
jméno
boží
a
já
jsem
to
včel
vysvětlil
co
to
je
ne
už
několik
po
několikrát
nebudu
to
tady
opakovat
ale
jestliže
bys
toto
si
tam
potom
tomu
přidáte
já
z
toho
nic
nebudu
hada
opakovat
ale
k
tomu
přidám
další
ti
jestliže
ježíš
kristus
v
tom
sebezáporu
k
tomu
sebezáporu
vidí
nejlepší
příležitost
vládce
k
bližnímu
tak
opravdu
miluj
bližního
jako
sebe
sama
a
dostane
se
do
trpnosti
své
modlitby.
Tvůj
život
se
stane
zevní
život
stane
trpnou
modlitbou
neboť
budeš
muset
milovat
někoho
kdo
si
to
nezaslouží
bez
ohledu
na
sebe
jenom
proto
že
si
milující
a
že
je
zapotřebí
uplatnit
lásku
v
tom
případě
když
jsem
třebas
jak
jsem
vám
říkal
tomu
rovno
vi
a
děl
miluj
matku
kterou
já
vidíš
ne
tak
jsem
tím
zároveň
řekl
musí
ta
cesta
tvoje
být
velkorysá
jak
nej
velkory
jako
začneš
tak
nějak
pomocný
ho
směru
jenom
tak
aby
se
dotázal
a
kolotá
celá
tak
to
nevede
nikam
ale
když
začneš
od
toho
co
tě
nejvíc
jako
trápí
se
nejvíc
už
je
to
se
mi
zdali
boha
a
tam
uděláš
nápravu
tak
se
to
té
trpnosti
dostane
velice
brzo
toho
vedení
taky.
Že
by
se
ve
všední
běžném
životě
nedržel
tohoto
návodu
lásky
a
potom
se
chtěl
vás
setkat
s
bohem
trpné
modlitby
tak
to
nedokážeš
to
by
musel
být
vešlým
případ
jako
byl
v
mém
med
totiž
že
si
byl
tam
dotažena
nějakým
utrpením
a
to
ti
nepřeju
a
to
není
normální
to
jenom
bylo
třeba
dělat
nějakou
zkratky
abych
já
ty
věci
včas
moh
zpracovat
to
že
já
jsem
velice
pomalý
člověk
a
víte
jak
dlouho
mi
to
trvá
než
já
to
pořádně
pracuji
a
že
se
se
zdatný
jsem
to
zažil
v
to
neumím
vysvětlit
ale
když
to
je
třeba
vysvětlit
pro
věky
budoucí
a
ten
úkol
nemáte
to
znova
udělal
někdo
jiný
tak
u
vás
je
zkratka
na
místě
a.
Mluvit
o
malých
a
velkých
kruzích
když
totiž
se
člověk
ocitne
ve
stavu
stvořeném
je
zpočátku
uveden
do
takzvaného
malého
okruhu
a
já
musím
tuto
větu
hned
vysvětlit
prosím
vás
protože
by
mě
potom
nebylo
dál
vůbec
rozumět
já
musím
definovat
když
se
člověk
ocitne
ve
stavu
stvořeném
napřed
tuto
část
této
věci.
Člověk
jsou
podstatou
vnitřní
pochází
z
nestvořeného
jsou
nejvnitřnější
podstatu
je
nestvořený
a
když
se
z
toho
svou
nestvořenou
podstatou
s
tím
příbytkem
který
už
má
od
věčnosti
od
boha
u
boha
ocitne
na
tomto
světě
znamená
vtělí
se
do
lidského
těla
tak
není
schopen
dělat
nic
jiného
než
se
pohybu
a
tak
zvaných
malých
kruzích
ještě
bych
chtěl
říct
proč
tomu
tak
je
a
co
tady
malý
okruh.
Jakmile
se
vtělí
člověku
on
sám
vnitřně
nesmrtelný
a
nestvořený
do
stvořeného
to
znamená
do
lidského
těla
tak
v
tom
lidském
těle
už
v
matčině
těle
kde
proběhne
te
osm
miliónů
těch
předlidských
vtěleních
potom
přejde
do
konkrétního
vtělení
lidského
do
těla
z
masa
a
kosti
a
to
je
nadán
komplexní
transformační
schopností
kde
může
přetvářit
všecky
vesmírové
síly
ne
podle
libovůle
ale
podle
určitého
řádu
v
něm
zakotveného
a.
Jenomže
celý
ten
ko
tam
sice
je
jenomže
není
k
tomu
kódu
přístup
z
pozice
malého
okruhu
a
proto
vám
budu
mluvit
o
tom
malém
okruhu
napřed
jakmile
se
tedy
vtělí
do
tohoto
světa
tak
na
něho
začne
působit
něco
co
předtím
na
něj
nepůsobilo
začnou
fungovat
mysli
postupně
začne
fungovat
smysly
on
vnímá
tento
svět
a
navodí
se
obživy
se
určitá
pasáž
vědomí
vědomí
je
nekonečné.
Navodí
se
určitá
pasáž
a
von
se
v
té
pasáží
úsilí
on
se
v
té
pasáží
uvěří
protože
co
vejde
do
jeho
smyslů
a
tomu
nemůže
zabránit
aby
tam
všechno
neházelo
protože
vidí
slyší
a
tak
dále
a
matko
vede
do
jeho
smyslů
to
nutně
po
té
linie
vědomí
kráčí
směrem
k
rozumu
ten
rozum
ten
mozek
je
na
stejné
úrovni
jako
ty
smysly
a
proto
to
má
sobě
blízko
rozum
a
mozek
je
tak
jiné
povahy
takže
ono
od
hmotnou
od
hmotného
vidění
nebo
od
vidění
hmoty
nebo
odnímání
motto
de
k
rozumovému
zpracování
ani
člověk
neví
že
si
vytvořil
klec
vlivem
toho
vnímání
si
vytvořil
klesá
je
vytvořená.
Která
indové
říkají
máju
že
je
neskutečná
no
když
si
vytvořil
víte
tady
člověka
kolikrát
mrzelo
že
branton
šel
tak
daleko
to
potom
po
této
linii
říkal
bez
nás
by
svět
neexistoval
to
říkal
ovšem
to
je
riziko
té
řeči
no
má
svým
způsobem
pravdu
pro
nás
by
neexistoval
kdybychom
my
v
něm
nebyli
uvěznění
a
že
jsme
mě
uvěznili
tak
pro
nás
existuje
kdybychom
nebyli
v
něm
uvěznění
tako
nás
neexistuje
kdykoliv
jsem
byl
v
tom
té
samadhi
tak
tento
svět
pro
mě
neexistoval
vůbec
ne
jako
když
neexistuje
takže
když
jsem
z
toho
vyšel
tak
jsem
se
považoval
za
cizince
zde
jako
asi
už
v
tom
předškolním
věku
když
jsem
vyšel
vod
těch
lékařů
tak
jsem
se
považoval
za
díte
to
sama
dobře
tak
jsem
z
povalila
tlačení
ho
za
uvězněno
ve
jsem
při
té
příležitosti
dát
najevo
že
člověk
je
absolutně
nevinen
když
tak
v
raném
věku
se
dostal
do
klece
že
neví
že
je
v
kleci
to
není
jeho
vina.
To
je
to
velké
pokušení
která
nás
sesílá
pán
bůh
která
z
toho
žil
a
poslal
nám
sem
do
tohoto
světa
a
tomu
odolat
že
to
od
pána
boha
to
velice
těžké
a
pozná
vrcholu
otčenáše
teprve
na
vrcholu
na
jeho
konci
se
modlíme
neuveď
nás
v
tušení
brance
a
to
jeho
taky
není
možné
dokud
nebudeme
uvedeni
lidem
z
toho
omylu
z
toho
pokušení
že
sme
že
toto
je
jediné
že
totiž
jedině
dualistickým
způsobem
boje
párů
protivení
se
dostávat
kupředu
to
je
také
předsudky
který
by
neměl
platit
kterého
bychom
se
měli
zbavit
no
tak
přímočaře
nikdo
z
nás
nedokáže
jít
a
jestliže
tedy
ten
člověk
se
dostane
do
klece.
Tak
i
když
se
mu
takle
otevírá
denně
tak
on
v
ní
nikdy
ne
vyleze
on
se
do
ní
vrací
protože
je
na
ní
zvyklí
ano
a
vona
se
otvírá
demě
ona
se
není
otvírá
do
snu
třebas
což
je
jiná
klec
čili
z
jedné
lese
může
přejít
do
jiné
klec
ale
vrací
se
zase
ráno
do
té
původní
klece
protože
je
to
v
té
přírodě
zařízeno
tak
že
když
se
unaví
pobyt
v
jedné
kleci.
Tak
se
přesune
do
klece
druhé
kde
ještě
není
unaven
kde
už
čerpá
z
jiných
sil
řek
bych
z
jiné
strany
tam
po
jeho
připravené
stejné
kleci
a
může
se
znovu
najít
asi
znovu
občerství
takže
ráno
vstane
proto
anebo
dostane
se
do
bdělého
stavu
proto
že
pobyl
nějakou
dobu
v
jiné
kleci
kde
se
o
svěřil
čili
je
to
zařízeno
dualisticky
citem
náš
život
že
nabíráme
sílu
v
tomto
světě
běžném
bdělém
stavu
a
potom
ve
snu
ve
spánku
a
tím
dokonale
připravíme
k
další
vzestup
bez
těchto
dvou
prvků
by
nebylo
možno
jít
dál.
My
musíme
být
ne
vyčerpání
ne
poslušen
plaností
totiž
způsobuje
neklid
a
ten
neklid
způsobuje
že
nemůžeme
jít
dál
a
nechte
největším
hříchem
na
této
cestě
není
většího
hříchu
nýbrž
já
se
neska
zpovídal
nějakému
tomu
důstojný
pánu
jako
ten
se
spojil
že
jsem
sebe
zboha
že
jsem
to
považuju
za
velí
hřích
tak
bych
setkat
se
mu
zpovídal
to
by
bylo
zajímavé
co
by
mě
na
to
řekl
můj
největší
hřích
je
důstojný
pane
že
jsem
neklidný.
A
neznám
ješi
ho
živa
když
mě
nebudete
zpovídat
z
tohoto
nemáte
rozhřešení
tak
já
vodejdu
ze
zpovědnice
protože
nejsem
tady
zbytečný
a
jak
mu
to
musel
vysvětlit
on
říkal
po
zpovědníci
potom
při
tom
světe
ten
mi
to
proč
já
vás
tedy
vlivem
toho
že
mám
slámě
zkušenost
že
už
tehdy
sečte
nebýt
bez
boha
tak
teďka
nechcete
být
z
neklidný
já
už
vám
věřím
že
máte
k
tomu
nějaké
oprávnění
vnitřní
kterému
já
nerozumím
ale
vysvětlit
se
mi
to
aby
mu
to
potom
vysvětlen
pochopitelně
protože
pobyt
ve
stvořeném
je
závislý
na
pohybu.
Po
vy
pohyb
ve
stvořené
je
závislý
na
pohybu
v
pohyb
totiž
pobyt
nestvořeném
je
závislý
na
klidu
bez
pohybu
tak
jestliže
já
jsem
v
pohybu
a
neklidu
a
jakýmkoliv
druhů
pohybu
nemohou
se
setkat
s
tím
klidem
a
si
to
nestvořeným
nemohu
se
s
bohem
setkat
tak
to
by
on
jistě
velice
snadno
pochopil
tohleto
ten
kněz
o
tom
nepochybuj
protože
má
zase
od
toho
logickou
fakulta
ale
myslím
že
i
bez
nitro
chápete
kdy.
Takže
dokud
člověk
zůstává
v
tom
neklidu
tak
není
schopen
něco
jiného
podniku
než
takzvaný
malý
oko
to
znamená
pomocí
neklidu
pomocí
pohybu
to
druh
neklidu
pomocí
pohybu
on
se
zase
vrací
k
sobě
když
on
se
dost
na
pohybuje
během
dne
to
je
nej
nejlepší
případ
eště
tak
se
unaven
vrací
do
postele
a
vlasti
se
k
sobě
na
tom
přechodu
mezi
první
a
druhou
úrovní
mezi
bdělým
stavem
a
mezi
stavem
svadhistana.
Je
přechod
který
je
nestvořený
ty
to
je
tak
se
tak
doly
to
nestvořené
přechody
a
takže
on
přejde
přes
které
stvořené
takže
bychom
mohli
říct
dneska
už
bych
předběho
si
ten
výklad
a
mohl
by
jíst
tak
a
tak
rozhraní
mezi
spánkem
a
bdělým
stavem
je
ten
stav
nejožehavější
ze
kterého
já
mohu
přejít
do
spojení
vědomého
s
bohem
ano
je
tomu
tak
pravá
koncentrace
je
konce
je
soustředění
na
ostří
nože
že
se
pohybuje
člověk
mezi
stavem
bdělým
a
mezi
spánkem
tak
je
mně
že
mnohdy
sežere
to
a
mnohdy
zase
se
do
toho
stavu
klidu
nedostane
protože
se
bojí
té
jemnosti
tohoto
stavu
že
by
přitom
usnul
nemáme
ho
v
těchto
rozporem
se
teďka
řešit
nemohu
ale
jdeme
kousek
dál
ono
totiž
to
nedopadá
takle
ideálně
že
by
až
na
konci
dne
se
vzpamatovala
odešel
do
spánku
nýbrž
on
během
dne
z
toho
neklidu
se
vrací
on
se
mně
on
se
totiž
podobá.
Já
to
vždycky
říkám
takovému
malinkém
brouku
který
lítá
třebas
vněšku
sedmi
tučné
nechte
si
ho
zle
tnout
prstu
vždycky
letí
do
nebíčka
dycky
má
po
odpočinku
dosti
sil
aby
vlétl
nahoru
se
ideového
pohybu
nejdete
daleko
a
on
se
snáší
zase
k
zemi
čemu
dochází
síly
a
tak
taky
člověku
dochází
síly
daleko
dříve
než
usne
tisíckrát
za
den
musí
si
odpočinout
i
když
tomu
říká
vynechání
a
v
nechová
to
je
způsob
odpočinku
mezitím.
Takže
on
je
v
ustavičným
pohybu
a
po
ustavičně
malým
okruhu
on
řeší
věci
tohoto
malého
okruhu
protože
jenom
se
se
svými
domě
nedostává
a
přitom
je
řešit
vždycky
z
ohledem
na
sebe
to
znamená
vrací
se
k
sobě
dřív
než
jako
až
večer
začí
se
proto
k
sobě
že
v
sobě
chce
těmi
s
tím
řešením
prospět
ovšem
je
to
k
sobě
velkém
s
ne
je
to
v
sobě
v
malém
si
on
se
byla
co
k
tomu
koho
zná
k
tomu
malému
já
čili
on
tím
posiluje
malé
já
on
tím
způsobuje
že
vono
vzrůstá
že
se
rozvíjí
až
do
stavu
takzvané
mentální
dospělosti.
Mentální
dospělost
v
tomto
smyslu
není
určitá
míra
inteligenční
od
pocitu
jako
je
to
ve
vědě
nýbrž
mentální
dospělé
si
je
takový
stav
ve
kterém
už
člověk
netouží
po
tom
aby
se
vracel
k
sobě
už
mu
to
dospělost
dovoluje
aby
se
pomocí
ní
posouvat
dále
to
nedospěje
do
tohoto
stavu
do
toho
chtění
dostat
se
pomocí
dospělosti
ne
nazpátek
k
sobě
nýbrž
za
sebe
nad
sebe
ten
ještě
není
mentálně
dospělý
čili
mentálně
dospělý
je
například
dejme
tomu.
Druhá
který
za
tím
dělal
obyčejné
stoly
a
teď
si
usmyslí
dělat
tu
jedinečné
ho
tvaru
ze
dřeva
daleko
trčí
ho
který
dosud
nepracoval
tvůrčím
způsobem
na
to
de
na
to
své
a
se
mi
to
vesnice
nového
mysleli
dílny
lepší
než
dosud
to
je
mentálně
vyspělý
člověk
a
je
to
jenom
tesař
mentálně
dospělý
člověk
je
taky
ten
který
například
bádá
jakémkoliv
obra
vím
oboru
duchovním
není
spokojen
s
tím
že
by
bez
bádání
mohl
tady
klidně
si
žít
a
neměl
by
v
hlavě
nějaké
brouku.
A
ale
on
si
není
spokojen
a
není
spokojen
sám
se
sebou
a
proto
jde
na
sebe
veta
jsme
zváště
jiné
znaky
o
kterých
jsem
mluvil
včera
ale
protože
jsem
o
nich
mluvil
třeba
tak
jsem
zkoušel
to
mluvit
nebudu
ale
chci
říct
do
není
mentálně
dospělý
tomu
nedělá
nic
jiného
než
se
pohybovat
v
malém
okruhu
to
znamená
vracet
se
od
toho
tedy
vycházet
z
toho
člověka
kterého
zná
malého
já
pomůžu
používat
jeho
schopností
a
zase
se
k
němu
vracet
nazpátek
nějakým
uspokojením
a
tak
dále.
Stává
se
během
života
že
je
to
okruhy
se
rozšiřuje
že
on
přejímá
do
nedělá
všechno
mechanicky
neboť
přijímal
toho
celého
okruh
nové
prvky
tím
rozšiřuje
ten
okruh
až
ten
okruh
rozšíří
do
takové
míry
že
se
nedá
uzavřít
směrem
k
němu
nazpátek
a
že
se
o
kuse
stane
otevřený
tohleto
se
stalo
každému
po
čestné
mu
umělci
a
to
byl
umělec
aktivní
nebo
reprodukční
to
už
je
jedno
že
totiž
otevřel
okruh
a
jak
otevřel
oku
například
dvořáka
nás
tak
poznal
že
všechnu
tu
schopnost
kterou
má
má
boha
a
že
k
bohu
bohu
musí
za
to
vděčen
a
proto
bohu
děkoval
na
každou
svoji
skladba
říkal
že
tam
budu
ba
pochází
od
něho
ano
pže
to
byl
člověk
velice.
Prostý
a
dokonce
sprostý
ne
ale
toto
vědomí
měl
a
bylo
to
správné
že
totiž
ten
okruh
se
mu
otevírá
protože
on
se
tou
ho
hubou
dostával
do
takového
stavu
povzneseností
do
kterého
by
se
normální
cestou
nedostal
nic
jiného
tak
nepoznáme
než
ta
jeho
hudba
čehož
u
zval
že
to
nemůže
pocházet
z
něho
nýbrž
odněkud
odjinud
a
říkal
že
je
to
od
boha
protože
měl
věřící
člověk
měl
pravdu
teďka
ten
velký
okruh
začíná
tak
totiž
není
se
tak
velký
jak
by
mohl
být
nakonec
začíná
existovat
tehdy
když
ten
člověk.
Například
miluje
bližního
to
je
nejsnazší
nebo
nejasnější
nebo
ne
doporučovat
temně
jí
otevírání
malého
korunu
miluj
bližního
jako
sama
sebe
a
ono
se
ti
otevře
cesta
k
bohu
jak
se
tam
říká
symbolicky
budeš
spasen
že
musíš
milovat
toho
bližního
bez
ohledu
na
sebe
pochopitelně
to
nejjednodušší
recept
rozšiřování
okruh
za
okruh
malý
okruhu
velkému
a
když
tedy
ten
okuh
velký
spočívá
jeho
podstatou
to
já
v
tom
člověk
nevrací
z
něho
k
sobě
tak
tam
ten
okruh
kde
se
uzavírá
ten
se
uzavírá
nekonečně
ze
se
udělala
bohu
a
z
boha
zase
ten
okruh
přichází
k
člověku
čili
člověk.
Když
například
dejme
tomu
udělá
něco
pro
bližního
a
nemá
z
toho
nic
naopak
musí
při
tom
zorat
svůj
vlastní
odpor
jako
já
třebas
člověk
lenivé
mě
to
velice
výhodné
být
není
výrostci
tak
nenemysli
ale
je
tomu
fakt
že
to
pro
mě
výhodou
je
takhle
nýbrž
že
když
já
tu
oni
os
překonám
to
vybere
nemusíte
budeš
nejsem
ani
zdaleka
takhle
nikdy
jako
já
tak
já
musím
třebas
překonat
není
vod
i
když
jednu
se
to
otvor
já
jsem
musím
setkat
s
bohem
při
tom
že
já
překonám
sám
sebe.
Když
to
vyplyne
posilu
musí
se
sebe
překonávat
protože
von
je
samozřejmé
že
pudete
do
práce
nemusí
se
ničeho
odříkat
že
budete
pomáhat
lidem
a
nemusíte
se
štípnout
a
musíte
sebepřeceňování
takový
člověk
že
bych
nejradši
patřil
jenom
sobě
ani
pánu
bohu
ani
bližnímu
nikomu
a
asi
proto
že
tak
brzo
sem
byl
ze
sebe
vybraná
a
že
tedy
se
mi
asi
potom
klidné
pobytu
u
sebe
sama
tý
skále
to
po
ovšem
hřbitově
a
kdežto
vám
ne
protože
by
ho
máte
zase
plné
zuby
se
v
něm
pořád.
Text view •
Help