Waveform view
85-17B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Se
máte
před
sebou
člověka
který
jsem
začal
ubírat
k
bohu
pomocí
nějaké
představy
neměl
představu
o
bohu
napřed
předtím
než
se
začal
k
němu
ubírat
jo
čili
to
je
jiná
pozice
než
je
vaše
vaše
pozice
je
mám
představu
o
bohu
věřím
v
boha
a
pomocí
této
představy
já
se
k
bohu
ubírám.
Tak
jakmile
to
nebude
hrát
touto
vaší
představou
já
se
jim
musím
držet
to
není
ta
moje
ne
to
je
vaše
zdravá
já
si
musím
držet
já
musím
vstoupit
na
vaší
pozici
abych
ste
byli
schopni
mně
sledovat
že
vám
to
ty
líčil
opačně
tak
byste
řekli
že
řeč
moje
tvrdá
že
to
není
možno
tomu
rozumět
a
že
není
možno
se
tím
řídit
a
to
bych
byl
nerad
já
vás
nechci
uvádět
do
oblasti
údivu
to
ne.
Tak
prosím
ze
stanoviska
víry
se
stane
ska
věřícího
člověka
jakým
způsobem
se
mám
dopracovat
zastavení
myšlení
zastavení
přeměnu
mysli
změn
mysli
jako
věří
se
musím
k
tomu
toho
dopracovat
jako
nevěřící
jako
nevěřící
měl
snadnou
pozici
proti
a
poznat
vás
bude
moc
a
jenom
to
předmět
svoboda
no
jak
je
to
snadný
jsem
snad
mi
to
bylo
proto
že
ti
lékaři
na
mně
provedl
nějaké
násilí
kterým
odstraněny
si
to
smysly
ne
a
tím
strom
taky
rozum
a
vaše
víra
je
vlastně
rozumové
přijetí
třebas
absurdní
věcí
ne
ale
přijetí
těch
věcí
za
správné.
Kdežto
to
se
ode
mě
ne
vyžadovalo
protože
tyto
mezery
padli
tyto
závory
to
meze
toho
úseku
vědomí
byli
několik
ty
tam
ale
byly
slabé
byli
oslabena
a
trvale
byli
oslavován
takže
já
jsem
potom
znovu
došel
k
dalšímu
stupni
zase
pádem
na
jiné
úrovni
z
vyšší
liší
veške
bych
tak
řekl
a
to
je
to
se
opakovalo
v
koncentráku
na
novo
mockrát
a
o
tom
nemluvím
protože
by
to
komplikovalo
věc
tak
jak
je
to
při
vaší
víře.
Opakuju
co
jsem
včera
řekl
a
to
musím
bohužel
opakovat
to
mi
musíte
prominout
že
my
omylem
křesťané
považujeme
to
co
řekl
ježíš
kristus
o
sobě
že
až
bude
povýšen
na
kříži
on
řekl
na
kříž
a
budu
povýšen
potáhnu
k
sobě
všechny
kdo
uvěří
syna
člověka
v
takovém
případě
jeho
spasitel
kou
moc
bude
spasen
ne
asi
v
tom
smyslu
tam
zní
tak
tohleto
znovu
vysvětlím
že
totiž
křesťani
to
považujou
za
příklad
ježíše
krista
který
musíme
následovat
tak
nějak
bez
napodobuje
my
se
prostě
musíme
spolehnout
na
to
že
von
nás
spasil.
A
to
není
pravda
to
je
řek
bych
hříšné
spoléhání
boží
nás
nezasil
tím
že
vstoupil
na
kříž
ježíš
kristus
nás
spasil
tím
že
k
jeho
oběti
se
připojujeme
k
jeho
oběti
na
kříž
se
připojíme
neživá
necháme
ukřižovat
ale
že
mu
dovolíme
aby
se
kvůli
nám
dal
znovu
ukřižovat
jenom
jeho
mocí
můžeme
vnitřně
umřít
toho
si
buďte
dobře
vědomi
na
celé
své
cestě
že
to
co
ve
vás
způsobuje.
Sebezápor
odstoupení
od
sama
sebe
nepřišli
dejte
nikdy
v
sobě
jako
vlastní
zásluze
že
to
není
vaše
zásluha
to
je
milost
od
boha
která
je
umožněno
tím
že
to
laskavě
dovolíte
pánu
bohu
a
já
vás
nebudu
učit
ničemu
jinému
než
jak
jak
mu
to
dovolit
aby
ve
vás
měl
působit
že
von
to
udělal
hned
kdybych
jste
vy
dovolili
takovou
obrovskou
moc
má
lidská
představa
která
mu
to
nedovoluje.
Která
je
to
lidská
představa
která
mu
to
nedovoluje
že
já
hledám
především
tento
svět
a
ne
království
boží
to
si
uvědomte
že
to
je
pravda
stoprocentní
co
vám
říkám
nedovede
státi
vidí
o
si
to
procentní
že
vy
všichni
i
hledáte
království
tohoto
světa
to
znamená
zabydlení
na
tomto
světě
a
ne
království
boží
především
a
pro
toho
nedosahujete
proto
nedovolujete
aby
pán
bůh
překročil
prah
vašeho
vědomi
že
se
následkem
toho
pořád
vězení
te
dobrovolně
ze
někdy
taky
nedobrovolně
velkým
nechutenství
možná
v
tom
úseku
ab
kumulovat
ab
jo
pořád
to
už
mi
znáte
o
který
začíná
smyslovým
vjemem
a
a
končí
zpracování
rozumovým
nebo
citovým
b
o
to
úseku
zředěného
vědomí
se.
Spojujete
to
je
sedění
úsek
vědomí
rozšířené
vědomí
nespočívá
v
tom
že
by
bylo
nakaženo
do
dálky
tam
zále
prostory
jak
já
to
tak
líčím
obrazně
to
obraz
který
tuhá
si
nevinen
intenzita
vědomí
je
rozšířené
vědomí
intenzita
vědomí
že
vy
rozeznáváte
rozšířené
vědomí
tím
že
je
máte
intenzivnější
vědomí
než
jste
měli
před
tím
že
nespíte
že
nemusíte
že
vás
to
se
nestává
te
mechanickým
nýbrž
že
se
stáváte
intenzivněji
vědomím.
Pro
ji
byste
se
jenom
příklad
když
třebas
v
tom
předškolním
věku
od
jednoho
a
půl
roku
do
třech
a
půl
já
si
do
dneška
pamatuju
že
to
bylo
intenzivní
vědomí
které
mě
tam
vstoupil
do
hlavy
a
které
způsobilo
jednu
mém
životě
tak
to
muselo
být
nějaká
síla
toho
vědomí
jenom
proto
byla
tak
silná
to
povaha
toho
vědomí
že
tam
byly
zrušen
tím
meze
a
nebylo
to
zředěného
odstupu
vstupu
bude
vědění
protože
nešel
přes
smysly
a
proto
všichni
do
máte
víru
už
řečí
tento
vstup
touto
svou
představu
vy
máte
nějakou
ve
člověk
věřící
má
zředěného
vstup
do
svého
úseku
vědomí
čili
to
vědomí
je
žití
než
úsek
téhož
vědomí
člověka
který
tam
nešel
vírou
kantoři
ne
představu
neměl
představu
o
bohu.
Moje
poznání
bylo
v
předškolním
věku
daleko
intenzivnější
než
je
vaše
dneska
v
dospělém
věku
o
tom
není
pochyby
vy
na
beton
nepoznáváte
co
je
správné
vy
jste
často
na
rozpacích
proto
tady
sedíte
kdežto
já
jsem
nikdy
nebyl
nikdy
nebyl
na
rozpaky
nikdy
ne
a
to
nebyla
moje
zásluh
a
to
byla
ta
slova
těch
lékařů
protože
oni
za
to
očko
sebrali
a
nemohli
ho
definitivně
ani
smyslové
vjemy
další
nahradit
nikdy
ho
už
o
nenahradil
takže
větší
míra
nepřesto
nepřes
zredukovaný
ho
vědomí
do
mě
fází
rozumíte
bylo
to
původně
malá
intenzita
poměrně
malinko
se
liší
si
od
vaši
intenzity
vědomí
ale
už
to
bylo
tehdy
intenzivnější.
To
třebas
pozorovali
učitele
obecné
škole
že
já
jsem
okamžitě
po
jednom
přečtení
pohled
produkovat
co
jsem
přečetl
ať
to
bylo
sebe
delší
sem
to
mohl
reprodukovat
ale
bez
chyby
a
po
jednom
přečtení
že
to
znamená
to
je
intenzita
pohledu
na
tu
stránku
já
si
to
paměťně
pomalost
to
má
každý
umělec
tudleto
vize
paměť
to
to
znamená
výtvarní
měl
a
umělec
třebas
hudebně
dalo
ženy
že
ten
to
zase
má
den
pamě
to
znamená
sluchový
paměť
že
jo
absolutní
sk
tomu
říkají
tak
nějak
já
zase
nemám
pochopitelně
nic
nejednou
straní
do
nějaké
míry
já
tento
dar
nemám
padl
to
de
tento
dál
má
tak
by
měl
na
něm
bazírovat
odtamtud
by
měl
pokračovat.
No
ale
jestliže
jste
v
takovém
stavu
zředěného
vědomí
nic
se
nestalo
vy
musíte
vědět
že
ta
představa
se
dá
vodbourat
dvojím
způsobem
buď
postupně
a
nebo
pohledem
za
ní
bych
tak
řekl
indové
tímto
způsobem
pohledem
za
ní
sve
netroufají
ani
jeden
z
nich
jít
ani
za
pomocí
mistra
si
to
netroufají
dělat.
Protože
oni
znají
radžajógu
to
jejich
nejdokonalejšího
a
a
ta
se
dá
na
za
jak
tady
jste
se
přečtli
jak
se
se
může
i
i
to
mým
komentáři
cesta
dlouhého
putování
to
znamená
postupně
se
zbavují
představ
že
tento
svět
je
jediná
skutečnost
tím
že
otevírají
novou
skutečnost
se
sem
vědomí
to
znamená
rozšiřuju
se
tomu
říká
vědomí
že
jsme
se
to
dělali
intenzivní
o
tu
intenzita
toho
druhého
stánku
jo
potom
intenzity
třetího
článku
a
čtvrtého
článku
a
tak
to
jde
dál.
To
je
dlouhé
putování
a
já
se
jim
nedivím
že
věří
že
to
se
dá
se
to
za
jeden
život
nedá
udělat
to
jim
věřím
a
že
je
to
velice
pomáhá
jejich
pojetí
rekreaci
k
tomu
aby
ty
nezoufali
na
této
cestě
že
i
největší
mistr
když
je
vede
takhle
postupně
kolikrát
s
to
je
asi
zoufalí
že
toto
můžu
ne
tak
pomalu
že
on
se
nerad
zříká
představy
která
ho
někam
dál
dovedla
kde
předtím
nebyl
ste
si
to
když
vás
dovede
přestavovat
do
oblasti
třebas
fázi
stala
jenom
kde
by
jste
vědomě
spící.
Ne
vy
nemusíte
spát
a
ve
spánku
se
vzhůru
toho
spí
ale
vaše
vědomí
je
tak
bdělé
že
v
tomto
celé
světě
bez
mezer
ten
se
mu
to
se
neztratí
a
navíc
ví
o
světě
jiném
o
kterém
tady
vůbec
neměl
páru
to
je
ta
tak
v
tom
snu
tak
náhodnou
nějakou
nebo
zabarvenou
reminiscenci
ne
ministrantem
z
tohoto
světa
takže
oni
neumí
to
rozdělit
co
je
vzpomíná
na
tento
svět
a
a
co
je
vlastně
tamtím
světem
to
už
mně
manželka
jako
teďka
za
toho
a
takhle
tak
tak
lesní
to
je
to
se
mnou
nedělej
to
sem
dělal
jsem
tou
tady
byla
tak
prosím
vás
on
tento
člověk
který
tam
vstoupí
na
tuto
úroveň
je
tam
živ
jako
je
tady
živ
tak
najednou
vidí
že
tam
není
omezen
jako
tady
že
on
se
tam
může
pohybovat
asi
tímto
způsobem
potřebuje
setkat
světem
tak
je
také
k
nim
a
bez
ztráty
času
to
nepotřeboval
to
minutu
pak
to
my
nepozorujete
že
jsem
s
ním
protože
já
ani
na
něm
nic
víc
že
jsem
ztratil
vteřiny
k
tomu
abych
se
s
ním
ptal.
Toto
vám
poskytuje
otevření
svadhistany
to
co
jste
si
to
tomu
se
říká
yoganidra
ne
při
vědomí
napřed
ve
spánku
co
tomu
naučí
to
a
pak
to
přejde
do
běžného
vědomí
to
to
realizuje
te
to
realizovat
běžném
vědomí
tak
vy
ve
dne
toto
jste
normálně
mohli
být
jenom
ve
spánku
také
zažíváte
takže
vy
si
běžně
můžete
jí
pro
inspiraci
nějakýmu
indovi.
Co
potřebujete
a
on
už
za
se
k
vám
je
pravděpodobně
jí
ze
a
přem
bude
chodit
k
vám
než
vy
plete
ch
k
němu
to
než
se
toto
naučí
druhé
to
bude
eště
trvat
hle
tato
cesta
podle
mého
názoru
není
v
evropě
správná
na
západě
vůbec
tak
bych
vám
nedoporučoval
já
sice
umím
spát
a
nespadli
ale
musím
vám
říct
že
z
počátku
mě
to
jenom
pomáhalo
ale
velice
zdržovali
a
já
se
nedivím
že
mnozí
indií
jogini
zabrzdí
na
tomto
stupni
už
a
vono
jim
to
stačí
aby
jako
tam
vydržel
třebas
celý
život.
Příklad
toho
člověka
ix
z
hladce
králové
že
který
na
této
úrovni
byl
vyučování
v
tibetu
na
pokraj
ky
beru
on
mě
sám
přiznal
že
tam
byl
sedmnáctkrát
ale
tělesně
tam
byl
a
voni
mu
z
reorganizovali
systém
tělesnosti
této
druhé
tělesnosti
a
třetí
tělesnosti
systém
tří
tělesností
těch
smrtelných
tělesností.
Které
jsou
dány
úrovněmi
muladhara
svadhistana
manipura
a
teprve
když
mu
tohleto
realizoval
když
ho
když
mu
ocitli
toto
vidění
těchto
světů
tak
že
ho
to
už
nelákal
tam
dále
přebývat
a
teprve
potom
mohl
se
dostat
dál
tak
jsem
ho
dostal
jako
do
správný
když
tak
řekl
o
ale
trva
to
u
něho
třebas
pokud
já
vím
kde
set
let
a
u
toho
jeho
přítele
r
to
trvalo
až
do
konce
života.
Tak
to
je
dost
dlouho
tak
toto
cesta
bych
nedoporučoval
jí
vůbec
mělo
najdeme
postupně
my
na
to
jdeme
cestou
cestou
poutanosti
nebo
zaujatosti
a
ta
se
stupňuje
pomocí
vnitřní
modlitby
napřed
pomocí
niko
nepomine
a
začíná
se
vnitřní
modlitbou
tak
jak
to
radil
ježíš
kristus
že
toto
ježíš
kristus
říkal
milovati
budeš
pána
boha
z
celého
srdce
svého
se
vším
mysli
své
řeší
duše
svého
se
vší
síly
své
toto
je
recept
na
vnitřní
modlitbu
to
je
manipulace
s
vůlí
při
vnitřní
modlitbě
nikoliv
ve
dne
vedle
nemůžete
celou
duší
milovat
nikoho
ve
nemůžete
milovat
bližního
jako
sama
sebe
nic
víc
pána
boha
vůbec
nemůžete
milovat
to
nejde
že
ho
nevidíte.
Takže
jestliže
vy
zprávy
děláte
vnitřní
modlitbu
tak
musíte
navodit
se
naučit
navodit
stav
trpnosti
ve
kterém
to
teprve
jde
starosti
znamená
tam
jste
celí
já
vám
řeknu
jak
ten
stav
trpnosti
se
ve
mně
radil
abyste
věděli
jak
se
k
tomu
tak
tak
dlouho
vé
a
to
nepůjdete
buďte
bezstarosti
to
by
bylo
zoufalé
co
já
jsem
dělal
jak
to
se
mnou
u
malo
ušlo
někdo
musí
být
způsobí
králík
taky
se
to
sem
já
ničím
jiným
víc
jsem
nezkušení
králík
všechny
možné
chyby
jsem
vypotřeboval
já
bych
těžko
hledal
nějakou
chybu
kterou
bych
byl
nedělal
tedy
proto
vám
mohu
vůbec
radit
to
jako
klece.
Tak
ze
začátku
když
jsem
vyšel
z
toho
žlutého
světla
když
jsem
věděl
když
mi
to
do
poradil
napřed
sebe
dělal
jenom
že
mám
jednat
správně
a
tak
bez
obsažné
celkem
nevěděl
sem
co
je
správné
ale
já
jsem
maminko
já
potřebuju
jednat
správně
tak
řekla
no
dítě
to
je
správné
to
já
jsem
katolicky
založená
vím
co
je
správné
na
to
máme
přeci
desatera
to
máme
seznam
hříchu
a
ctností
no
a
hlavní
ctnosti
jsou
víra
naděje
láska
že
ano
tak
toho
když
se
bude
držet
tak
víš
co
je
správné
správné
věřit
správné
mít
naději
na
věčný
život
a
správné
toto
mě
matka
dovedla
říct
a
správné
je
milovat.
No
co
říkal
matko
to
mně
nic
neříká
na
potřebuju
konkrétně
vědět
si
rady
s
bryndy
já
se
budu
snažit
pochodu
mě
situaci
ve
které
že
já
to
on
říká
samosebou
inteligentně
ježíše
to
dítě
mu
říkal
jsem
říkal
maminko
já
se
přesto
se
mi
to
dobře
třebas
radila
já
vím
že
mi
říkáš
to
správně
trápením
ale
já
se
pohledem
řídit
té
mu
abstraktní
pro
mě
to
takhle
nemluvil
pochopitelně
on
to
říkám
tak
aby
tomu
rozuměli
zase
vy
tak
to
mě
musí
dycky
promiň
znovu
znovu
a
romaina
radila
já
jsem
neposlouchala
neprotřel
já
jsem
okamžitě
poznal
že
to
není
správné
co
mě
radí
a
byla
to
bylo
to
přestane
rada
nic
jiného
než
cesta
stala.
Tak
ten
vstup
do
té
oblasti
správnosti
do
toho
otevření
se
bohu
jeho
moudrosti
ten
přicházel
plněním
toho
co
jsem
poznával
za
správné
jestliže
vy
poznáváte
za
správné
jako
správné
to
že
budete
milovat
bližního
bez
ohledu
na
sebe
když
víte
že
to
správné
mít
rád
to
je
to
věc
musí
to
za
slouží
aby
byl
za
to
milován
nebo
aby
byl
milován
přesto
že
vám
to
k
ničemu
nebude
dobré
mám
to
k
ničemu
neposlou
vzor
samaritán
že
ano
ne
který
slouží
svýmu
neuhasíná
když
sem
je
dokonce
bezvědomí
a
nebudeme
a
to
moc
být
vděčen
jestliže
odejdete
od
každého
komu
něco
dobrého
uděláte
bez
ohle
na
to
že
vám
nebude
moc
odplatit
a
nebudete
chtít
od
něho
odplatu
a
v
když
nebudete
chtít
od
něho
odstavit
se
na
dobré
cestě
jednat
správně
upozorňuju
vás
tu
příležitost
máte
ustavičně
než
když
mně
jednat
totiž
nejednání.
Může
být
plné
omylů
kde
se
mýlit
protože
nemáte
tuhleto
povědomí
jako
já
jsem
měl
v
tom
předškolním
věku
co
je
fakticky
správné
nebo
relativně
správné
pro
ten
moment
bude
tomu
pomáhat
a
nakonec
pozna
to
že
s
tou
malý
nesprávné
věci
ale
budete
přesvědčeni
že
ho
pomáháte
správně
po
nevadí
jak
jsem
vám
říkal
to
je
správný
co
řek
ten
a
bralo
vi
se
dá
dané
mýlit
se
není
špatné
ale
nepochyboval
že
to
co
dělá
je
správné.
Když
nebudete
pochybovat
tak
na
to
jdete
celobytostně
čemu
se
tady
učíte
celobytostním
jednání
když
milujete
nebo
prokazovat
lásku
k
bližnímu
bez
ohledu
na
sebe
tak
otupujete
od
sebe
od
té
části
která
není
schopno
milovat
rozumíte
od
té
celé
vstupujete
či
tím
zbytkem
celobytostně
jdete
a
to
je
to
živé
čím
zet
a
to
je
všechno
či
můžete
vůbec
jít
co
nepoznáváte
tím
nic
nemůžete
cit
to
to
se
narůstá
postupně
do
té
celistvosti
odosobnění
ale
je
to
jedině
správná
cesta
a
přijatelná
pro
všechny
i
kdo
nejsou
na
tom
tak
dobře
jako
to
dítě
malé
které
to
vědělo
schopnost
poznávat
správné
když
mu
někdo
ještě
poradil
nebo
a
strašně
toho
vé
nové
straně
nemyslete
že
vám
to
takhle
pomalu
půjde
jako
mě
se
řídili
těmi
radami
tak
vám
to
šlo
daleko
snáze
než
mě
a
teď.
Když
tedy
byste
se
modlili
tak
bych
vám
radil
jak
se
dostat
do
té
trpnosti
jestliže
se
do
té
trpnosti
nebudete
dostávat
během
dne
těmi
akty
lásky
jak
jsem
vám
teďka
předvedl
marně
se
budete
snažit
udělat
tak
obrovský
skok
a
do
stavu
trpnosti
se
dostávat
té
modlitbě
protože
vy
si
vod
tý
modlitbu
byl
e
slibovat
především
je
co
především
je
co
pro
sebe
to
znamená
budete
hlad
svůj
prospěch
především
a
to
se
nechce
především
ctít
za
bohem
to
se
chce
a
to
nebudete
schopni
když
budete
chtít
při
aktu
především
toho
bližního
milovat
a
ne
především
smýt
uspokojení
z
dobra
uvede
vám
půjde
o
věc.
A
ten
musí
být
tak
lásky
jenom
v
tak
lásky
takový
jako
bližní
může
a
to
potřebuje
tu
vaší
pomoc
když
vám
půjde
o
vědeckou
záležitost
uměleckou
záležitost
to
je
všechno
akt
lásky
bez
této
roce
todleto
kdy
budete
patřit
věci
a
budete
mít
dojem
že
je
to
správné
že
ji
patřit
to
není
nesprávného
tak
my
se
trénuje
te
v
trpném
stavu
protože
odcházíte
od
sebe
a
číně
slouží
te
té
věci
číně
to
je
ta
pravá
trpnost
to
správné
užití
vůle
to
není
vymazání
vůle
nýbrž
to
je
sjednocení
vůle
za
nějakým
cílem.
Během
dne
to
nepřímé
sjednocení
vůle
to
znamená
myslíte
tam
tomu
bližnímu
tam
té
věci
kterou
považuje
za
správnou
a
tak
dále
ale
potom
slouží
té
jenom
k
tomu
bohu
při
té
té
vnitřní
modlitbě
víte
ten
malinký
ale
velice
důležitý
rozdíl
že
tototéž
ne
ale
má
to
je
to
přímější
ta
modlitba
je
přímější
je
mi
prosím
vás
rozumět
co
tady
říkám
no
tak
podívejte
se
jesiže
ježíš
kristus
říká
milovati
budeš
pána
boha
z
celého
srdce
svého
a
tak
dále
to
znamená
citu
je
tam
čtyři
fáze
toho
milování
tak
pak
do
radí
začít
začí
ze
srdcem.
Ale
protože
považuje
život
lidský
za
celé
k
nepovažuje
modlitbu
zále
jiný
život
než
než
ostatní
činný
život
tak
vás
upozorňuju
na
to
že
tomu
milovati
z
celého
srdce
se
budete
učit
napřed
v
běžném
životě
ale
nikdy
to
celého
srdce
nebude
bude
pokud
se
to
učíte
běžném
životě
ale
to
nevadí
co
se
trénuje
v
neúplnosti
nedokonale
se
to
musí
napřed
na
ten
nová
dokud
to
když
to
nena
natrénuje
té
v
běžném
denním
činném
životě
co
se
tam
nedá
uskutečnit
vůbec
dokonale
celého
srdce
tak
to
nedokážete
z
celou
světe
potom
ve
vnitřní
modlitbě
na
to
vás
upozorňuju
prosím
vás
je
to
dost
jasně
řečeno
je
ne.
Takže
vy
musíte
během
nese
osvědčit
v
lásce
srdcem
nepůjde
to
zatím
z
celého
srdce
ale
bude
to
láska
to
sem
neboť
budete
třebas
při
tom
prokazovat
lásku
k
bližnímu
a
o
lásce
k
bližnímu
neříkal
ježíš
kristus
budeš
milovat
bližního
z
celého
srdce
z
celé
síly
dole
duše
celé
no
nich
čeho
takového
ne
nýbrž
budeš
milovat
bližního
jako
sama
sebe
a
když
já
to
opakuju
s
minulá
když
máte
milovat
bližního
jako
sama
sebe
tak
budete
milovat
nedokonale
že
sebe
milujete
taky
nedokonale
protože
jste
nevědomí
nemůže
sebe
dokonale
milovat
když
něho
taky
nebylo
dokonalé
mi
a
ježíš
kristus
to
jako
výpadní
brána
stačí
totiž
von
ví
že
to
stačí
že
to
to
budete
učit
na
bližním
kde
jde
než
na
bližním
a
tam
se
musíte
osvědčit
v
tom
odstupu
od
sebe
jenom
do
té
míry
dokonalosti
jako
byste
milovali
sebe
a
tam
taky
odstupuje
nedokonale
vod
sebe
že
sebe
neznáte
jo
dbám
to
nevadí
a
ze
začátku
se
musíte
trénovat
jenom
v
té
lásce
srdcem
ne
ještě
z
celého
srdce
ale
srdcem
to
znamená
cit
přidám
budiž
vodítkem
či
si
dva
budiž
takovým
měřítkem
správnosti.
Když
mě
cit
nenapoví
že
to
správné
tak
to
nedělám
ze
začátku
se
nehrnu
do
ničeho
jiného
než
do
oblasti
citu
kde
je
něci
napovídá
jasně
že
je
to
správné
samosebou
mýlíte
se
při
tom
mockrát
cizí
vaše
čistý
ale
ten
třebas
komu
věnujete
není
toho
hoden
ne
a
promrhá
to
nebo
budete
házet
perle
sviním
to
je
se
může
stát
než
vás
to
neodrazovalo
vás
je
to
trénink
na
lásku
celým
srdcem
a
teprve
to
je
neomylný
láska.
Ovšem
jeho
mi
náza
částečné
povahy
co
osobě
neudělá
ale
ne
úplná
nemilost
úplnost
to
je
rozdílná
kvalita
prosím
vás
on
ji
úplnou
nebral
mysli
a
celý
to
to
je
ze
všeho
co
tam
ježíš
kristus
řekl
celé
duše
a
to
ještě
není
tak
já
myslím
že
nebudu
muset
vám
tady
říkat
co
je
to
běžném
životě
uplatňovat
láska
soudcem
já
doufám
že
to
nebudu
muset
říkat
to
nebudu
muset
vysvětlovat
vůbec
ne
jak
se
k
tomu
máte
stavy
a
co
máte
při
tom
dělat
v
každém
případě
to
láska
to
znamená
nerád
neohlí
že
se
na
sebe
jak
se
modlíte
na
sebe
to
sebeláska
do
miluje
bližního
jenom
proto
že
mu
to
dělá
dobře
a
že
z
toho
něco
má
ten
ho
ještě
vůbec
nezačal
milovat.
Jeho
musíte
milovat
toho
bližního
jako
sebe
sama
proto
že
ona
mu
tu
váhu
musí
od
toho
bližního
minimálně
tak
nebo
zrovna
tak
jako
o
vás
když
vám
při
tom
aktuálně
nejde
o
bližního
jako
po
vás
tak
ta
základ
není
úplná
ta
vás
nevede
ani
k
tomu
celému
milování
srdcem
rozumíte
po
nemyslete
si
že
uděláte
ten
schod
večer
když
se
se
dostanete
k
té
modlitbě
když
jste
si
to
přes
den
nevyzkoušeli
na
té
necenil
citem
to
znamená
srdcem
to
musíte
trénovat
a.
A
teď
jestliže
potom
takhle
přes
den
já
se
snažím
podle
přelož
nutím
se
do
té
situace
kdy
se
myslíte
zase
vyskytne
tak
já
miluju
srdcem
to
ten
bližní
nemusí
být
hmotný
bližní
to
může
být
věc
které
náležitě
třebas
krásná
věc
která
se
vám
líbí
a
vy
tomu
celý
svůj
cit
věnujete
to
je
taky
láska
k
bližnímu
to
je
tréning
na
lásku
bližnímu
dobrý
ten
mějte
rádi
krásné
věci
cesta
krásy
je
tedy
vidění
krásy
je
velice
prudká
cesta
k
bohu
je
velice
prudká
přípravka
bezvadná
a
a
tak
to
s
jinými
cestami
které
tady
nebudu
všechny
ty
těch
je
víc.
Cesta
poznání
například
on
tu
bych
jmenoval
to
je
mi
jako
blízká
ta
se
také
dá
pěstovat
v
tom
relativním
stavu
běžného
dění
ne
totiž
já
se
snažím
tady
poznávat
protože
ta
věc
si
zasluhuje
to
poznání
já
to
cítím
to
je
můj
cit
to
je
moje
srdce
které
my
napovídá
že
to
zasluhuje
příklad
dejme
tomu
mě
napovídá
to
co
jsem
dělal
ty
studia
nem
překládám
ten
cit
mi
to
staň
na
to
stačím
citem
a
vy
věděl
že
to
je
dobré
že
to
je
správné
ano
se
nemusím
dotazovat
někde
na
výši
i
stane
a
tak
to
může
být
vaším
povoláním
je
to
správné
už
proto
že
například
přináší
te
peníze
pro
svou
rodinu.
To
je
odplata
že
to
je
hodni
hoden
je
dělník
od
paty
své
to
je
něco
jiného
než
odplata
jiného
vyššího
druhu
když
o
tu
se
smíme
přát
na
a
uznání
takovýho
něco
vy
jste
vy
totiž
z
té
hodní
tedy
ale
vy
čeho
víc
se
ničeho
nejste
uznání
už
né
nějakého
vyššího
uznání
z
vyšší
instanttánní
zpráva
to
vašeho
instituce
ní
za
to
to
ne
to
o
tom
nesmíte
toužit
to
byste
nemilovali
to
by
se
neučily
milovat
bližního
jako
sem
za
sebe
rozumíte
a
tak
to
je
ten
já
vím
toto
bylo
celý
knížky
psaní
abych
to
to
to
všechno
já
doufám
to
dokonce
ty
nedo
říkám
ale
musí
se
se
mnou
trpělivost
já
ji
budu
mít
taky
a
budu
se
to
ti
to
vysvětlit
je
to
tímto
způsobem
děláte
tak
se
tak
se
časem
dokonale
připraveni
k
tomu
abyste
s
celým
srdcem
milovali
to
znamená
stane
se
vám
to
co
ježíš
kristus
říkal
při
posledním
soudu
A
já
při
tom
podobenstvím
posledním
soudu
že
říkal
měl
jsem
řízen
dali
jste
mi
píti
měl
jsem
a
jste
mi
jísti
kde
jsem
žaláři
navštívili
jste
mi
by
se
nemocného
by
jsme
tě
viděli
nikdy
jsme
ten
vydělim
nemusíte
přitom
myslet
na
pána
boha
nemusí
toho
vidět
nemůžete
o
něm
vědět
děláte
to
probírat
bližního
komukoliv
nejmenšímu
z
vracím
že
se
toto
udělej
je
jste
učinili
řekl
ježíš
kristus
to
buďte
si
jisti
s
tím
se
shledáte
teprve
při
té
vnitřní
modlitbě
při
tom
soudu
tam
se
dostává
k
si
větší
modlitbě
hned
počátku
při
při
této
přípravy
k
soudu
k
poslednímu
soudu
to
je
případ
positu
mu
sílu
odsouzení
k
tomu
že
vyjdete
z
tohoto
časoprostoru
roste
oblasti
kde
už
dobro
a
zlo
nehraje
žáru
že
se
ododěl
od
sebe
a
absolutní
dobro
nastoupí
na
místě
relativního
dobra
a
tím
je
vítězství
na
vaší
straně
rozumíte
mně
dobře.
Neboť
to
relativní
dobro
které
působilo
tady
a
zatím
dostavit
to
není
to
dobro
o
kterém
může
po
konci
světa
absolutní
dobro
u
otce
ten
její
dobrý
že
ano
a
tak
dále
tak
já
myslím
že
to
to
je
pochopitelné
a
jakým
způsobem
vy
si
budete
moc
kompromitují
máte
milovat
z
celého
srdce
z
celo
srdce
milovat
znamená
získat
tak
velkou
zaujatost
citovou
že
tuto
zaujatost
oni
to
víte
jak
se
to
mohlo
stát
že
se
prostě
to
natrénoval
já
ono
se
to
tím
to
stalo
tak
nemusel
do
toho
že
žádná
jiná
zaujatost
to
ne
předčí.
Já
například
dejme
tomu
když
vám
s
za
tím
tady
klepat
nebo
mluvit
o
světský
věcí
já
bych
byl
zezačátku
v
té
závaznosti
jako
jsem
byl
počátku
tak
valdo
vás
uteču
rovnou
uteču
obleku
se
vemu
kufr
uteču
z
to
to
nedělám
a
kolik
je
to
není
milé
ale
nedělám
to
prostě
vím
že
nemáte
co
zaujatost
který
taky
nikdy
natrénoval
já
jsem
tedy
myslel
že
to
bez
tréninku
do
mě
to
šlo
beztrestně
a
půl
roku
trvající
to
jsem
si
nepoužil
znova
předtím
nevěří
na
pána
boha
se
nevěděl
že
to
je
ten
že
je
taky
ten
nová
bez
bez
víry
v
boha
to
jsem
nevěděl
o
to
de
při
ten
přitom
ne
nesmíte
v
tom
nu
myslet
na
boha
jako
pane
boží
a
to
vám
kvůli
tobě
abych
večer
těm
milovat
z
celého
srdce
to
ne
ta
musí
jít
o
toho
bližního
rozumíte
od
věc
o
toho
bližního
chápete.
A
já
se
ti
na
dvou
židlích
přes
den
a
ne
nebudete
spra
nebudete
správně
trénovat
ten
ten
ne
nevyjde
jo
že
to
přede
někdo
z
vás
napomíná
povídá
že
i
když
do
jenom
o
jednu
čtvrtou
té
lásky
nebo
učení
se
je
to
jedné
čtvrtě
to
znamená
učení
se
té
lásce
srdcem
že
je
pravděpodobné
že
vlastní
silou
na
to
nestačí
nebo
brzo
ochabne
protože
vono
mi
to
nepůjde
o
citu
se
situacích
kde
se
nenajde
vhodný
objekt
té
lásky
a
já
jsem
vám
říkal
že
ten
kdo
by
mohl
být
milován
pro
své
přednosti.
Ten
není
vhodným
materiálem
vůbec
pro
učení
se
volání
po
se
milovat
bližního
takového
jaký
je
jak
se
dá
z
výší
hlas
takového
jaký
je
to
je
teprve
radši
nás
ne
jaký
bychom
se
ho
přeložím
si
přáli
mít
ovšem
k
tomu
jak
vy
říkáte
správně
bylo
třeba
někdy
nadměrná
pomoci
boží
abych
já
byl
toho
schopen
milovat
někoho
kdo
si
to
svou
povahou
nezaslouží
a
přitom
být
si
jist
tím
že
nehájím
perle
svým
že
ano
že
se
to
neobrátí
proti
mně
to
co
tady
nikde
není
psáno
že
by
se
to
neobrátil
proti
mně
ty
ho
budeš
milovat
jenom
pro
kážeš
lásku
a
ono
se
ukáže
že
on
si
do
to
není
vděčen
jenom
nýbrž
že
tě
bude
začne
na
žena
vykořisťovat
třebas
že.
To
je
to
nejhorší
se
na
tom
na
tomto
poli
mu
se
stát
že
když
když
si
ten
pouze
tak
si
absolutně
nevědomí
při
tom
to
ještě
nejde
všemi
mohutnost
mi
duše
to
ještě
nejdeš
veškerou
svou
silou
a
ti
není
tři
veškerá
tvoje
síla
takže
ta
je
velká
pravidlo
že
se
budeš
mýlit
a
že
on
se
voni
se
řekne
nějaký
blbeček
nějaký
křesťan
že
na
toho
napaří
me
další
úkoly
a
budeme
od
něho
chtít
když
ho
je
toho
schopen
že
jo
aby
ho
moh
využili
jiným
aktů
lásky
a
my
se
zbaví
je
vlastních
povinností
já
vás
upozorňuju
na
jednu
věc
nežádat
si
tady
jiné
ochrany
od
boha
než
aby
bohové
vás
nezbavili
rozumu
koho
chtějí
bohové
trestat
zbaví
ho
rozumu
ne.
Nebuďte
pani
tři
když
se
vám
to
nepodaří
a
když
někdo
vás
se
zneužít
když
vás
chce
zneužít
odmítne
te
klidně
mějte
rozum
hrsti
rozum
je
od
pána
boha
už
tady
du
bot
máte
totiž
a
to
je
rozum
proto
jste
lid
lidmi
kdyby
se
na
jiné
úrovni
nelidské
toto
nemohli
dělat
byste
nemohli
projít
tou
to
školu
a
kde
to
školu
bezpečně
procházíte
když
si
vzpomenete
klidně
na
svůj
rozum
a
klidně
zůstanete
v
oblasti
rozumu
a
strohým
suchý
řek
bych
studený
rozumem
studený
rozumem
rozřešíte
situaci
sekt
do
ní
to
ne
ne
není
proti
citu
zaměřeno
rozum
nesmí
stát
proti
tři
rozum
je
vaším
dobrým
rázem.
Si
tam
vždycky
nepomůže
protože
cit
někdy
může
býti
veden
povím
životem
a
ten
je
pod
životem
intelekt
pod
ním
interní
neměl
půjdou
život
poslouchá
intermezza
zen
dovím
životu
jak
tohleto
v
sobě
znáte
tak
ne
posloucháte
takzvaný
cit
který
je
veden
budem
nýbrž
posloucháte
jenom
ten
cit
který
pude
není
veden
který
je
veden
pocitem
správnosti
daným
rozumovou
úvahou
to
je
správné
tady
zakročit
takhle
tohleto
správně
udělat
nebo
tomu
co
jsem
jmenovat
a
pak
těch
případů
omylů
bude
poměrně
málo
ne
že
by
nebyly
ale
nebude
jich
tolik
protože
je
tomu
pětkrát
se
mýlíte
já
nepřeháním
a
jednou
se
strefíte
jo
ze
začátku.
Nebo
běžné
případě
desetkrát
se
smíříte
a
je
čemu
se
nesmíte
ale
tak
se
mnou
nesmíte
to
bude
pro
vás
takovou
mohu
nou
poučen
takovém
takovým
po
naučen
nebo
takovou
dobrou
pohnut
k
tomu
nebo
takovým
způsobem
schopnosti
rozlišení
nebo
takovým
navození
schopnosti
rozlišení
že
už
příště
snadno
se
strefíte
na
to
za
jedenáctém
na
to
správné
ano
že
už
to
podruhý
nebude
za
desáté
až
nýbrž
smazat
a
až
se
dostane
do
situace
a
to
já
nechci
jako
předbíhat
pře
se
dostal
k
výkladu
až
dokonce
že
se
pokaždý
z
trefí.
Že
pokaždé
to
co
uděláte
bude
správně
namířenou
ne
to
nepoznal
tím
že
vám
bude
někdo
vděčen
za
to
ale
že
vy
nebudete
pociťovat
že
jste
něco
dobrého
udělali
že
vo
sobě
při
tom
nebudete
vědět
nýbrž
od
sebe
tím
odstoupíte
jestliže
se
při
tom
aktuální
k
sobě
nevrátíte
rozumíte
že
k
sobě
nevrátíte
pro
jednu
ká
že
jste
to
zvládli
jí
důkaz
není
přátele
než
tenhleten
jak
se
v
sobě
vrátíte
pocitem
úlevy
zadostiučinění
nebo
nastavení
ruky
dej
mi
za
to
něco
tak
jste
to
eště
nezvládl
jo
jakmile
to
ale
zvládne
tímto
způsobem
jak
jsem
vám
teďka
řekl.
Tak
musíte
začít
školy
už
na
druhém
stupni
dělá
ského
nesmíte
přešlapovat
na
mít
ne
si
být
spokojeni
s
tím
že
vám
už
to
jde
no
to
si
vás
to
nějakou
chvíli
tam
po
mrtev
si
to
ale
jenom
proto
aby
to
osvojili
abyste
jako
abyste
to
zvládli
abyste
v
tom
dovedli
se
pohybovat
abyste
se
už
přestali
mířit
vlasti
citu
aby
ten
cit
vám
byl
jasným
ukazatelem
že
je
to
správné
aby
si
ta
ukazoval
ukazovat
ukazovatelem
správnosti
a
ne
ukazovatelem
omylu
jo.
Ale
ne
tou
vejde
si
když
nebudete
vedeni
citem
rozhodovat
oblasti
kde
cit
nehraje
žádnou
roli
to
si
ještě
netroufáte
tam
ještě
nebudete
se
pohybovat
a
tam
vám
to
nepůjde
ti
ten
žádnou
všechno
prosím
vás
mějte
se
o
trpělo
tak
já
mám
s
vámi
a
pomalinku
postupuje
jo
napřed
vládě
té
jedno
potom
za
ně
té
druhé
a
potom
třetí
a
potom
čtvrté
a
postupně
to
h
nedali
zje
v
té
vnitřní
modlitbě
jakmile
to
hned
neuskutečníte
v
nic
ne
vytí
modlitbě
v
tentýž
den
tak
promarníme
tu
sílu.
To
uskutečnění
na
poli
rozumíte
vy
musíte
každý
den
po
té
práci
na
poli
vejít
do
hospodářova
to
prosím
vám
z
toho
není
to
je
nezbytná
z
toho
není
vím
by
tam
jenom
malinko
vkročil
končí
tam
ale
prosím
vás
ne
proto
aby
se
z
toho
něco
měli
už
aspoň
pane
bože
já
nemám
čas
a
jasně
aspoň
po
klanět
třebas
únavou
to
je
jedno
ale
aspoň
se
pokon
uctivě
se
pokon
te
prosím
vás
nepovažujte
tento
akt
za
něco
méněcenného
jestliže
jste
unaveni
je
lépe
se
uctivě
poklonili
vůbec
nic
nedělat
a
není
to
na
škodu
není
to
na
škodu
hloubi
hloubi
té
modlitby
není.
To
ještě
neví
co
se
s
vámi
děje
ve
snu
co
se
tam
děje
ve
spánku
a
tam
ta
duše
jiří
víte
přechodu
do
spánku
platí
totéž
o
přechodu
z
a
smrti
jak
říkají
indové
do
dalšího
života
to
to
je
na
ni
to
je
na
tom
hezký
na
co
byste
okamžiku
smrti
to
se
vám
další
životě
projeví
oni
říkají
jo
ne
na
by
ten
balík
pustíte
a
někomu
to
popadne
já
bych
řekl
já
zase
ne
ale
vono
to
tady
v
tomto
případě
a
drsné
od
podoba
ne
někoho
něho
že
von
to
a
vás
bez
u
toho
a
ne
vás
co
mi
tady
někdo
z
vás
říká
o
svých
snech
toho
popadlo
to
co
se
ve
dne
dělal
rozumíte
to
forma
se
to
dramatizovalo
se
to
všelijak
a
tady
se
to
bude
taky
dramatizovat
já
vám
to
řeknu
například.
Svatý
martin
příklad
dobře
znáte
se
k
ní
ří
zch
nevěřící
ježíše
krista
v
kůru
městě
tu
s
tam
byl
samo
nebe
já
jsem
vadil
tam
ty
svoje
přátele
na
to
místo
kde
se
to
stalo
tam
jenom
o
tom
taková
nějaká
neska
oni
vědí
kde
se
to
stalo
ve
dneška
viděl
že
brát
před
chrámem
pohanské
eště
žebra
špatně
odděleného
a
ten
žebrák
se
požadoval.
Milost
ti
těch
kolem
jdoucí
aby
mu
něco
dali
čím
by
se
mohl
při
kraj
ste
země
a
lidi
procházeli
kolem
jako
by
ho
neviděli
a
martin
měl
s
ním
soucit
a
svůj
plášť
roztrhl
tím
mečem
který
měl
v
ruce
a
tu
půlku
na
něj
hodil
a
šel
dál
tomu
bylo
do
do
je
brát
on
by
nutný
on
nechtěl
od
něho
žádný
poděkovat
on
prostě
běžela
tom
vyroste
toho
dělo
mu
to
tam
a
běžel
dál
on
nečekal
se
stane
večer
jakmile
usnul
zjevil
jsem
mu
ježíš
kristus
a
říkal
mu
já
ti
děkuju
za
to
co
s
mě
udělal
ty
s
mě
dneska
oděl.
Pane
kdo
si
ne
já
jsem
kristus
semene
já
jsem
to
neviděl
já
jsem
viděl
že
bral
to
jsem
byl
já
takhle
je
to
to
je
správné
pochopení
toho
co
se
nedělá
vodnese
o
to
žebráka
nevěděl
vo
něm
se
tím
vole
zval
potom
on
neznal
a
sice
patrně
kdy
s
ním
nesetkal
byli
té
byl
se
slast
že
ano
takhle.
Text view •
Help