Waveform view
85-04A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
dojem
když
znáš
dobře
moje
povídání
o
mé
zkušenosti
takzvané
náboženské
Máš
dojem,
že
jsem
v
pravém
slova
smyslu
experimentoval,
nebo
že
jsem
měl
chuť
experimentovat?
Nikdy
ne.
To
na
mě
experimentovali
možná
lékaři,
to
je
pravděpodobné,
to
se
strefovali,
to
je
jasný.
mě
experimentoval
nějaký
pane
te
v
té
taky
pravda
ale
a
na
mě
experimentovali
přírodní
vědy
to
je
taky
pravda
ale
já
sám
jsem
ne
extase
nechtěl
extatika
já
jsem
byl
vždycky
bude
mít
i
meditovat
věcí
najednou
jsem
tam
spadl
když
jsem
se
nevědomýho
stane
nějakou
úroveň
kde
se
už
tam
jako
patřil
do
té
vyšší
úrovně
protože
jsem
předtím
něco
provedl
o
čem
se
nevěděl
že
to
má
ty
následky
netušil
jsem
ty
následky
čili
tady
se
v
náboženství
těle
něco
jakmile
se
vymkne
z
toho
bludném.
Otočení
se
kolem
sama
sebe
jakmile
sebe
zapřeš
tak
se
dostaneš
někam
jinam
než
k
tomu
kladnému
já
ne
já
nebudu
to
dal
definovat
a
že
to
je
předané
kam
tohleto
má
za
následek
že
vybřednete
z
logiky
s
analogie
ta
tě
pomohla
jenom
to
nějak
pochopit
ježíš
po
seděl
že
když
bude
analogicky
mluvit
kvas
jako
království
božím
že
to
je
co
je
pochopitelné
že
to
osobitým
způsobem
jako
jako
ten
kvalt
třebas
ale
věděl
že
to
není
vůbec
království
boží
nikdo
aniž
si
nemyslel
že
království
boží
je
kvas
on
říkal
je
podobno
kvas
ne
ten
rozdíl
ale
to
podobenství
spočívá
ta
správnou
potom
se
ti
spočívá
v
té
skutečnosti
že
se
podstata
věci
mění
tím
vstupem
toho
procesu
by
se
to
na
stupeň
se
rozpoutává
že
je
to
že
začne
fungovat
to
vaše
začne
fungovat
ne
asi
tak
tak
člověku
prostě
náboženství
způsobuje
kvas
který
dokud
funguje.
Tak
nepřestane
formovat
dokud
nehodí
všechno
co
tam
bylo
vloženo
jo
a
proto
ježíš
kristus
mohl
říct
nepřišel
přes
mír
ale
oheň
a
hoří
do
dokud
to
všechno
nehoří
a
to
je
něco
naprosto
ne
vědeckého
a
s
tím
se
bude
muset
těžko
věda
jako
pod
potýkat
o
to
že
ono
to
nejde
se
s
tím
vůbec
té
zbytečně
se
tím
potýkam
na
jedné
straně
musíme
přiznat
ježíšovi
že
to
byl
nejmírněji
člověka
bude
ten
řekne
takovou
věc
protože
si
je
dobře
vědom
že
za
tímto
spálením
všeho
spali
lásky
k
sobě
těm
nejbližším
svým
stojí
něco
daleko
lepšího
co
je
vyjádřeno
krásně
symbolem
své
ne
který
popelem
povstává
tak
ne.
Můžu
mám
bys
tomu
nebo
ne
že
to
tam
tak
tady
z
toho
komentáře
k
těm
se
nový
té
kapitole
o
modlitbě
někdo
tady
z
vás
vsadili
myšlenku
že
člověk
se
má
je
tam
si
před
ech
je
tam
přeci
napsáno
umět
čoveče
stává
vědomě
nesmrtelným
na
otcovský
dům
nešlo.
A
vědomější
slyšíte
tady
se
ptá
jestli
chce
vzpomínce
se
dostává
člověk
vlastní
vůle
na
otcovský
dům
vzpomínce
na
otcovský
vlastní
vůle
nebo
z
donucení
okolnostmi
ne
nebo
hraje
tak
já
bych
na
to
odpověděl
takhle
že
se
tam
dá
přijít
k
tomu
z
různých
stran
osobně
bych
jako
o
sobě
věděl
že
já
jsem
tam
dostal
z
donucení
že
zásadně
doručí
nikoliv
z
vlastní
vůle
a
to
má
své
výhody
i
nevýhody
nevýhody
že
to
bylo
násilí
které
neuznává
za
správnou
metodu
a
výhoda
byla
v
tom
že
jsem
do
toho
vůbec
nemusel
a
vlastní
vůli
čili
taky
se
jí
nemusel
vlastní
vůli
odporovat
někdy
to
je
ta
výhoda
proti
vám
je
to
dete
plnou
pannou
za
že
to
ne
antonína
cena
to
platný
kam
se
nedo
hrabete
a
protože
se
toho
ožil
příliš
vlastní
vůle
a
to
se
nedá
tapetě
a
bude
vám
otevřeno
tam
vůle
nehraje
žárovka
a
on
člověk
nevyučuje
kdy
má
k
tomu
lí
přestat
kdy
to
přestává
být
klepání
a
když
se
to
násilí
otevírání
co
se
nedá
provést
takže
já
bych
řekl
že
nejsnazší
vstup
do
této
oblasti
poznání
věčného
života
ten
pochází.
Z
násilí
a
já
to
odůvodním
teďka
jo
když
se
člověk
zrodí
jako
člověka
tomto
světě
obrovské
násilí
přátelé
to
i
to
dítě
dívá
najevo
když
pláče
když
mu
musíte
vyrazit
dech
a
tak
dále
a
když
se
těžko
smiřuje
v
existenci
tohoto
světa
kde
se
musí
o
sebe
víceméně
starat
a
tam
v
té
matčině
životu
se
nesmí
jemu
vo
to
starat
to
je
pro
něho
těžký
přechod
čili
násilně
přitažené
úkolu
který
je
začátkem
toho
procesu
povýšení
člověka
syna
člověka
na
kříž
které
vede
k
vědomému
věčnému
životu
čili
první
krok
každý
z
nás
na
této
cestě
dělá
násilí
neboť
on
si
nevymyslel
ten
po
rod
ten
dobyl
po
roven
že.
A
ono
je
mu
to
násilím
vnucen
že
se
tady
objevil
ano
a
jestliže
se
v
tomto
násilí
potom
soustavně
pokračuje
jako
třebas
v
mém
životě
se
v
tom
víceméně
pořád
pokračovalo
vzápětí
rok
a
půl
podle
narození
se
další
násilí
na
mě
vykonával
a
po
další
dva
roky
no
tak
prosím
vás
to
já
musím
považovat
vzhledem
k
mé
situaci
a
ne
obecně
platné
to
není
za
nejlepší
systém
toto
násilí
protože
je
to
opravdu
posunulo
tak
rychle
kupředu
že
já
do
dneška
z
toho
žiju
nedá
se
jenom
říct
pasivně
pochopitelně
já
sem
musel
na
tom
něco
dělat
se
například
musel
být
poslušen
toho
co
jsem
považoval
za
správné
a
nebo
se
znal
jako
správné
a
tak
dyby
to
byl
nedělal
tak
jsem
někde
ustrnu
nebo
vypadl
nebo
by
to
nebo
nežil
ale.
Říkám
že
je
to
jenom
metoda
hodná
pro
mě
má
jednu
výhodu
velikou
roli
chtěl
podškrtnu
že
když
je
včas
nastoupena
ale
u
každého
čas
to
právo
e
tady
z
nás
narodil
to
je
násilím
nastoupená
cesta
poznání
jestliže
čas
nastoupena
a
v
čas
je
v
ní
pokračování
pak
má
za
následek
prudký
vzestup
poznání
nikoliv
lásky
nikoliv
něčeho
jiného
ale
poznání
ve
mně
velice
prudce
vstoupil.
Pře
k
myš
kvocient
poznávací
protože
já
jsem
poznal
co
je
správné
co
nesprávné
což
člověk
ještě
sebe
ve
vašem
věku
nepoznává
protože
váhal
si
ho
udělat
to
nebo
ono
to
se
nikdy
nestalo
já
tady
mám
například
dejme
tomu
přátelé
kteří
mě
neustále
s
tíha
dopisy
a
po
dotírá
udělat
nebo
jak
se
má
k
tomu
poslední
to
posledně
nikdy
nestane
todleto
to
tak
já
vám
nepíšu
ty
dopisy
protože
jsem
byl
na
tu
cestu
za
z
pozice
násilí
a
to
je
pozice
která
prudce
zbavuje
člověka
jeho
osobní
představu
cestě
a
nadržuje
je
obecně
platnými
vhled.
Takže
já
neska
bez
a
už
před
tím
bez
obrazu
a
bez
představy
o
bohu
se
mohl
překročit
oblast
víry
a
mohl
se
ocitli
za
vírou
jsem
se
do
tou
vírou
ocitl
v
předškolním
věku
ne
to
bylo
brzo
kdežto
učedníci
páně
a
já
jsem
nebude
přesto
ještě
učedníkem
páně
se
dostali
za
víru
teprve
pod
křížem
jdou
za
křížem
tak
já
jsem
prostě
to
všechno
by
vem
tohoto
vstupu
násilí
další
od
těch
vstupem
budu
taky
mluvit
a
tím
mluvím
o
toto
protože
to
nejbližší
jsem
se
dostal
přes
překážky
které
přes
které
byste
se
například
nedostali
ti
ovšem
chcete
mít
nějakou
představu
já
jsem
nepotřeboval
mít
apriorní
představu
o
něčem
do
čeho
mě
to
vedlo
říkam
to
vedlo
a
potom
když
jsem
si
třeba
během
cesty
jakou
představu
o
dělal
kryje
zjistil
že
je
lepší
si
nedělat
protože
to
dycky
jednak
ne
však
si
to
člověk
představuje
i
dy
jinak
a
upnout
jinak
to
je
ta
cesta
která
nepředvíd.
Která
jenom
ví
že
to
co
dělá
je
správné
to
není
předvídání
či
to
není
pravý
způsob
inteligence
nemá
to
nic
společnost
inteligencí
inteligence
je
schopnost
předvídat
já
bych
jinak
nedovedl
inteligenci
nazvat
každá
věda
nám
předvádí
tuto
schopnost
inteligenčním
v
tom
že
předvídání
co
lékař
předvídá
kam
určité
příznaky
povedu
a
tak
dále
ne
to
to
předvídá
všichni
předkládají
každé
vědě
předvídat
stavba
hmotou
nějakého
stroje
to
je
předvídání
a
s
jakou
funkci
to
bude
mít.
A
ne
by
se
to
nepodaří
samozřejmě
nic
to
podaří
ale
to
už
je
jiná
věc
to
už
nebudeme
tady
řešit
tak
to
je
metoda
kterou
jsem
já
nastoupil
kdysi
ale
bez
předvídání
bez
jeden
ského
předvídání
že
je
totiž
neměl
když
mě
ty
principy
vědeckého
myšlení
v
sobě
zakotven
taky
jsem
nemohl
víte
školním
věku
ale
měl
jsem
jistotu
že
to
co
jsem
ji
jeví
jako
správné
je
opravdu
stranou
se
měl
jistotu
ne
tušení
jistotu
takže
protože
to
byla
i
v
toto
na
rozdíl
od
ostatního
co
bylo
jenom
tušení
jsem
se
toho
dobře
snadno
držel
čili
to
jsou
přednosti
i
nedostatky
této
cesty
to
násilí
je
do
sem
vy
největší
nedostatkem
přitom
řečeno
mít
násilí
a
že
by
potom
prvním
roku
násilí
který
musíme
provést
všichni
měli
na
sva
další
mírnější
kroky
jako
u
každého
z
vás
druhým
takovým
vstupem
na
tu
cestu
je
experiment
dobrovolně
prováděn
experiment.
To
je
metoda
kterou
já
si
nesmírně
vážím
a
protože
to
velice
blízká
metoda
k
tomu
prvnímu
není
to
tam
to
neví
nikdy
metoda
menoval
v
tom
moje
ale
toto
je
me
to
experimentu
v
tom
smyslu
že
člověk
příjme
jako
hypotézu
za
správné
tohleto
člověče
snažte
jednat
jinak
než
jak
dosud
jednáš
snad
se
sebe
zapřít
a
jednat
jinak
než
do
vynáší
najít
si
jiné
důvody
pro
to
svoje
konání
jinak
to
motivováno
svoje
konání
a
ono
se
objeví
že
to
tu
novou
motivaci
se
ocitneš
dál
za
tím
normálním
způsobem
myšlení
a
zpracování
myšlenek.
No
prosím
takže
i
tento
člověk
až
na
tu
základní
ideu
se
to
základní
hypotézu
se
také
obejde
bez
víry
a
to
je
druhý
takový
přístup
jak
jsou
výhody
této
metody
nebo
nevýhody
no
tak
už
jsem
že
se
by
nemusel
o
tom
dvou
se
mluvit
jenom
by
neska
se
řekl
že
výhodou
tento
metody
je
že
člověk
se
může
vložit
do
toho
experimentovaný
takovým
způsobem
že
zapomene
přitom
na
sebe
myslí
ne
ten
experiment
ne
a
to
je
vycházení
ze
sebe
velkou
nevýhodou
toho
je
že.
Prováděl
je
tento
experiment
může
mít
nějaké
předsudky
té
to
řečeno
před
běžné
představy
o
tom
jak
by
to
mělo
dopadnout
a
to
jak
se
to
dovídá
bývá
většinou
slovní
výraz
čili
nedokonalý
víra
takže
on
nedovede
si
představit
vlastně
tak
to
jak
to
dopadá
a
tam
to
vede
to
toho
si
neudělá
jasný
obraz
čili
on
se
dostává
v
této
oblasti
jak
termínu
většinou
do
představ
a
ty
to
představy
ho
úžasně
brzdí.
Takže
stránka
poznávací
je
za
brzděno
lidskými
představami
on
se
to
úměrný
na
lidskou
úroveň
všecko
nebo
zastavit
lidské
úrovni
takže
on
má
lidskou
představu
o
bohu
on
se
stýká
s
bohem
jako
s
člověkem
dokonale
kontrolu
bytostí
nebo
tak
nějak
to
neříkám
že
to
je
zbytečné
se
v
tom
nějaké
posvěcení
je
ale
zaručeně
v
tom
není
velká
míra
poznání
příměr
se
takhle
stýkám
li
s
bohem
pomocí
představy
osobní
tak
nikdy
to
v
tom
poznání
daleko
nedotáhnu
třetí
cestou
kterou
je
možno
jít
je
cesta
víry
vyloženě
cesta
víry
která
člověka
vede
k
víře
třebas
krista
nebo
cokoliv
jiného
co
se
tak
dá
věřit
ale.
Tato
cesta
víry
má
tu
špatnou
vlastnost
že
vždycky
vždycky
nutno
aby
zkrachlo
to
je
zákonité
na
to
o
cestě
dycky
to
musí
přestat
jednoho
dne
a
začít
za
vírou
někde
za
věrou
se
musí
začít
to
velikou
výhodu
to
má
v
tom
že
kdo
uvěří
ten
opravdu
dělá
další
krok
k
tomu
spojení
vědomému
sbohem
tak
mohutný
že
naděje
že
bude
spasen
jak
ježíš
kristus
říkal
přímo
nabeton
že
spasen
bude
dovím
ovšem
on
říkal
do
věří
v
syna
člověka
který
byl
povýšen
na
kříži
to
je
něco
jiného
to
mě
mile
pouhá
víra
nějaký
slovíčka
styk
další
cestou
jak
víte
že
se
stará
s
ky
o
tom
měla
nebudu
mluvit
ovšem
cesta
lásky.
Ta
má
mnoho
úskalí
které
nespočívá
v
tom
že
by
musel
tam
být
vám
musel
jaká
krize
ale
že
poznání
jde
daleko
za
láskou
že
nejde
ruku
v
ruce
který
člověk
protože
nedokáže
poznává
tou
láskou
plýtvat
nebo
je
zaj
hází
perle
sviním
miluje
co
nemá
být
milován
a
nemiluje
co
by
mělo
být
milován
nebo
nevyznal
se
v
tom
co
vůbec
láska
je
a
tak
dále
a
jsou
ještě
samo
sebou
jiné
cesty
a
je
to
jsou
ty
hlavní
tak
bych
aspoň
řekl
jednu
cestu
další
to
je
cesta
toho
velkého
putování.
To
je
vlastně
experiment
ačkoliv
v
těžko
mazat
a
s
termínem
že
je
to
je
na
to
vyzkoušeno
a
člověk
ví
tam
to
vede
a
přes
jaké
úrovni
to
vede
to
starat
ale
na
který
jde
postupně
přitom
nemnoho
čakramu
do
druhého
která
je
se
vrátím
obzory
svého
poznání
o
šířeno
a
to
je
cesta
řek
bych
nejjistější
ze
všech
si
nesmírně
vážím
ale
to
strašně
dlouhé
putování
k
tomu
se
bezvadně
hodí
představa
v
tam
představa
převtělování
že
člověk
by
si
mohl
zoufat
ty
by
nevěřil
se
ještě
museli
padesát
kráčeli
než
to
dokončí
když
ví
jak
pomalinku
mu
to
jde
kupředu
a
člověk
evropě
pomalým
jde
kupředu
tak
já
nevěstou
velkého
putování
nýbrž
důsledně
on
si
dělá
třebas
nějaké
duchovní
cizince
nestará
o
něco
jiného.
Tak
to
jsou
celý
neporučil
tak
já
myslím
že
jsem
vyčerpal
těm
netvrdím
v
ráji
jsme
jeli
ze
stromu
poznání
bez
pojednání
ze
stromu
velice
stromu
padl
ne
tomu
života
bez
polední
stromu
z
poznání
a
to
mělo
za
následek
že
tento
druh
povídání
násilnou
udržovalo
při
tamním
životě
v
ráji
při
udržovat
se
v
životě
ráji
je
třeba
pojídat
ze
stromu
života
jsem
se
třebas
ocitl
v
tom
žlutém
světle
s
těmi
husami
o
krásné
společenství
vite.
Tak
já
jsem
opravdu
tam
se
najedl
toho
žlutého
se
o
to
toho
požehnání
které
tam
bylo
v
tom
obsaženo
v
tom
nesvedl
a
že
se
opravdu
si
tý
potom
jak
jsem
ho
tam
vyšel
čili
člověk
pokud
je
v
ráji
tak
jí
ještě
jenom
opakuji
z
toho
stromu
života
jenom
proto
aby
si
udržel
život
tam.
Kdybych
já
byl
přestal
jíst
k
těmi
sam
jak
jsem
byl
z
toho
stromu
života
tak
jsem
se
v
tom
stavu
neudržel
v
tom
stavu
nebe
sem
s
těmi
sami
tam
v
tom
ráji
jejich
byl
ale
já
jsem
opravdu
to
vychoval
jsem
se
té
blaženosti
odevzdal
si
tam
ochutnal
a
to
mě
udržovalo
že
jsem
tam
pojídat
ze
stromu
života
to
ne
udržovalo
po
té
doby
rozvedu
kolem
tam
pojí
dal
vžít
v
životě
na
tamní
úrovni
kdežto
člověk
odchází
od
tamtud
z
ráje
z
toho
důvodu
že
po
pojídá
ze
stromu
poznání
že
a
po
jde
se
tomu
poznání
znamená.
Se
stromu
života
čteme
nově
pojídat
jiným
způsobem
abych
to
řekl
hodně
po
lopatě
on
ovšem
to
bude
porovnání
které
bude
kulhat
minimálně
na
jednu
nohu
a
že
se
probudili
že
a
tak
pojídat
se
stromu
poznání
když
ti
oba
dva
a
zároveň
ze
stromu
života
když
ty
dva
stromy
stojí
uprostřed
ráje
vedle
sebe
a
já
mohu
trhat
budu
stromu
najednou
bych
tak
řekl
to
všechny
na
prostředku
toho
že
je
to
znamená.
To
znamená
pojídat
dycky
z
úrovně
tam
jsem
se
až
já
vyšplhal
s
na
tom
stromu
poznání
je
se
pomocí
hadí
síly
dostal
třebas
do
manipury
tak
já
trhá
na
protějším
stromu
života
manipuře
ano
čili
jiné
plody
než
které
jsou
tam
dole
někde
u
mana
ano
že
dostanou
dál
zase
trvám
na
té
úrovni
čili
já
získávám
život
pro
úroveň
na
kterém
jsem
se
poznání
dostal
a
když
se
v
tom
poznání
dostanu
až
na
ty
úrovně
tak
ze
stromu
života
beru
až
toho
vršku
že
ano
z
toho
neško
pouhý
strom
začíná
věčnost.
Takže
je
tím
řečeno
já
nevím
jesi
to
vysvětlil
to
je
převážně
jsem
říkal
to
byl
konali
mu
novou
ale
já
jsem
si
toho
dobře
vědom
nemohu
jiný
přirovnání
najít
než
takové
že
jinak
pojídá
když
z
toho
stromu
života
když
je
v
ráji
a
neotevře
se
mu
strom
poznání
než
když
potom
být
z
ráje
a
už
ze
stromu
poznání
pojídá
příklad
mýho
života
novou
ho
tady
opakuju
když
jsem
od
útlého
mlátit
třech
a
půl
let
začal
pojídat
ze
stromu
poznání
dobra
a
zla
neboť
jsem
dělal
to
co
jsem
považoval
za
správné
ne.
Tak
to
mělo
za
následek
že
ve
mně
narůstala
na
ustalo
vědomí
věčného
života
takže
proto
se
šplhal
potom
méně
nahoru
v
těch
sedmnácti
letech
už
to
bylo
poznání
věčného
života
čili
já
jsem
pro
tu
chvíli
byl
věčně
živý
já
to
dneska
vím
že
jsem
ještě
živí
proto
to
to
zažil
že
jsem
já
jsem
vyčítat
že
pan
jesudian
říkal
už
se
blíží
doba
kdy
byla
uzná
že
my
jsme
čistý
duch
tak
prosím
vás
to
opusťte
panu
mistry
ano
veliký
zasta
tak
blíží
se
možná
cit
že
za
prvé
za
druhé
ten
jesi
vy
který
mluví
o
lidském
tvoru
jako
očitým
duchu
hledá
pro
něho.
Zlepšení
zády
a
na
blažení
a
tak
dále
čistí
duch
se
nezachovali
ani
nemá
záplata
ostrý
je
postaral
do
zvláštního
světla
co
o
tom
dál
debatovat
ale
von
to
klidně
přehled
ží
pane
si
je
mu
to
nebudu
vyčítat
pozornost
říkám
že
on
měl
osla
zase
nějakou
kostru
to
a
on
by
to
neudělal
to
třeba
ale
já
ho
nechci
srážet
a
tý
doby
a
víte
na
to
nejde
o
to
ště
jako
dobře
to
musí
se
to
všechno
korigovat
co
budeš
potu
tváři
pojídat
jich
let
dokud
se
na
vrátíš
do
země
se
které
si
byl
vzat
to
by
vypadalo
jako
že
člověk
musí
se
vrátit
do
ráje
a
ne
do
nebe
do
otcova
domu
podívejte
se.
Odtud
z
tohoto
výroku
pramení
všechny
ty
nedostatky
křesťanské
věrou
že
oni
si
zásadně
eto
ráji
z
nebe
zásadně
že
to
je
to
jim
do
orání
tedy
že
ten
výrok
ale
schází
k
tomu
do
sito
plete
tato
zkušenost
že
nelze
jinak
se
dostat
do
nebe
do
stavu
nebe
tedy
než
přestání
nejde
to
jinak
a
čili
řečeno
radžajógy
styky
do
kte
se
dostat
do
vyšších
úrovní
než
je
to
než
je
anahata
čtvrtý
lotos
tak
musí
zkrachovat
a
nemůže
to
dokázat
on
musí
se
napřed
objevit
anahatě
to
znamená
ráji
a
teprve
odtamtud
najde
trvale
východisko
nahoru
nebo
za
už
se
v
tomto
případě
když
ho
tam
dostane
zdola
vadí
se
zase
nepadá
jenom
v
tom
případě
tam
dostane
zdola
že
projde
těmi
spodní
mi
úrovněmi
takže
ten
člověk
který
se.
Bere
k
bohu
musí
převrátit
to
neznamená
že
by
tam
u
ní
že
by
tam
ustrnu
ale
to
je
pro
něho
východisko
čili
já
to
řeknu
ještě
lidově
ji
žije
z
ráje
tekoucí
řeky
a
znamená
to
plnou
čtveřice
a
to
na
to
vlastně
to
o
čem
člověk
může
lidsky
vědět
smyslově
rozumově
a
nemusí
si
přizvat
na
to
nějaký
vyšší
poznání
sice
tomu
takhle
je
že
ten
člověk
je
závislý
na
těch
čtyřech
řecká
tak
je
tím
také
řečeno
že
musíš
a
smrtelné
ví
sebou
na
té
cestě.
A
to
je
řekli
přirovnáním
ty
řeky
musí
obrátit
nazpátek
do
ráje
ne
nechat
vytýká
musí
se
jí
chopit
musí
je
využít
přímo
ke
vstupu
do
raport
proudu
se
tam
jde
obyčejně
když
v
těch
naší
je
to
by
se
do
proti
proudu
že
někam
ho
ráma
jestlipak
astrální
život.
Je
také
v
času
prostoru
tak
na
otázka
a
jestli
je
to
čas
a
prostor
že
tam
dělám
nějaké
představy
si
a
to
neklidu
je
ne
naráží
na
představy
z
tohoto
světa
a
jestli
postit
dál
mě
sestře
stává
že
tak
bych
řekl
takle
s
těmi
jinými
úrovněmi
vědomí
eště
tohleto
naše
co
já
mám
třebas
už
úroveň
ve
spánku
toho
vědomí
ano
je
tomu
tak
vždycky
tak
že
tam
často
báj
jiné
dimenzi
než
zde
jiné
rychlost
a
prostoru
tam
také
v
jiné
dimenzi
než
tenhleten
prostor.
Takže
si
to
neklidu
je
neboť
to
takle
že
ten
čas
a
prostor
to
je
nějaká
jako
jeho
tamní
máme
se
tak
nějaká
úroveň
ano
ten
astrální
život
je
časoprostor
na
jiné
úrovni
rozumíš
že
to
se
nikdy
nestřelí
já
sem
to
úrovni
si
můžu
přizvat
představy
z
tohoto
světa
tam
do
toho
světa
ale
když
je
tam
mám
tak
oni
nějak
se
nestřelí
s
představami
zdejší
lidí
co
je
představa
která
si
žije
tam
na
té
úrovni
toho
povede.
To
bylo
dycky
ře
že
když
na
představí
chrám
tak
už
to
mě
slanýho
už
mimo
mohli
totiž
to
stav
nenesla
to
nevěděli
bys
přestal
bodech
vlivem
bude
podobat
si
letadlem
tě
vystavovali
o
to
jeden
svý
který
nebyl
to
je
totiž
dělal
jednu
vy
může
polívku
světla
města
mluví.
To
si
tam
se
to
nastavovalo
toto
to
by
to
rance
a
to
je
sebevětší
idealisty
čet
ty
jsi
čet
prostě
pana
budiž
že
jo
to
máte
asi
ty
když
pozici
tady
že
totálně
zkažený
lidé
no
tak
to
nic
ale
když
se
vám
zdá
ňáký
sem
tak
jsem
si
měli
uvědomovat
jednu
věc
že
to
co
jsem
vám
právě
zdálo
když
to
vypadalo
velice
dlouze
tak
to
byl
zlomek
vteřiny
metrech
no
proběhlo
a
proto
ten
váš
jsem
se
nijak
nestýkal
s
tímto
vaším
bdělým
stavem
nýbrž
byl
jsem.
A
ne
koloval
vzájemně
jeden
prý
vyučoval
takže
já
se
ocitnu
třebas
v
tom
v
té
svadhistaně
v
tom
v
tom
posmrtným
životě
tak
to
vyloučí
tenhleten
stav
vědomí
a
teprve
když
to
se
stalo
mi
manželce
já
tíhnu
tuhletomu
světu
tak
tím
že
se
klaním
nad
tímto
svým
tak
se
s
ním
začnou
stýkat
jakmile
zapomenu
na
tento
svět
tak
mě
úplně
střelte
z
očí
se
jde
z
mysli
se
ji
ne
z
vědomí
ano
a
vůbec
si
to
nepolevuje
vzájemně
ale
když
třebas
jako
to
moje
manželka
na
tom
sítě
budu
pět
mu
se
ohlížet
po
někom
na
doma
dostavit
tak
té
chvíli
budu
s
ním
to
znamená
tady
padá
především.
Prostor
že
jo
že
ať
jsem
kdekoliv
ten
mrtvý
mě
vidí
a
ten
mě
se
mnou
jenom
to
že
padá
prostor
ale
ta
úroveň
na
které
on
je
celá
svým
způsobem
neříkám
se
přestože
ale
je
najednou
schopna
něčeho
co
jí
samotnou
ruší
neboť
člověk
který
tam
nerušeně
žijete
se
nevšímá
tohoto
světa
ten
zapomíná
to
je
ten
klasický
způsob
přejít
přes
řeku
let
he
že
jo
charakter
přes
řeku
zapomenutí
toto
ti
řeknu
je
dobře
rozuměli
při
dostanu
smrti
znamená
přes
řeku
zapomenutí
a
říct
si
tam
novým
životem
a
zapomenout
na
té
ten
svět
když
si
překládal
ty
například
antoníne
třebas
z
toho
pana
ana
ne
ty
ruce
léčivá
tak
ten
ran
plul
snahou
a
mlčím
ale
pomalu
a
to
z
toho
důvodu
ne
že
byl
starý
ale
z
toho
důvodu
že
si
musel
vzpomínat
po
jsem
to
angličtinu
už
anglicky
tam
nepotřeboval
mluvit
on
potřeboval
vytaženi
ve
styku
s
těmi
pacienty
z
tohoto
světa
ano.
Čili
já
tím
říkám
že
tam
to
není
jenom
otázka
jiné
úrovně
čas
nebo
průběhu
času
nebo
jiné
úrovně
prostoru
nýbrž
je
to
také
otázka
jiných
komunikační
ch
prostředků
nových
které
my
tady
neznáme
ano
proto
komunikační
prostředky
také
se
rozvineme
od
tamního
života
že
my
těmi
prostředky
ne
vládneme
a
oni
ji
mi
vládnou
takže
my
se
nestřelí
na
žádném
poli
miluji
nevládl
vede
jako
by
pás
nebyly
to
je
asi
tak
jako
teďka
tady
jsou
všechny
vlny
délkou
probíhající
všech
aparátu
ne
všech
se
aparátu
tedy
vyslance
světě
ne
a
mě
ten
cítíme
následně
jaké
duší
jako
by
to
tady
nebylo
a
je
to
tady
když
ten
to
levo
nepouští
e
tak
které
by
za
pracuje
že
když
to
vysvěl
pracuje
no
a
tam
také
oni
si
vysílání
něco
žijou
si
tam
a
my
ale
protože
nejsme
radil
na
tu
vinu
tak
to
nepostřehneš
ale
kdybychom
se
na
tu
bylo
rádi
do
to
ná
přešli
do
třebas
ve
snu
do
tamního
světa
tak
rázem
jsme
tam
a
že
sme
zase
tady
samozřejmě
a
vnímáme
to
co
tam
je
čili
takovým
způsobem
se
do
co
je
nejsnazším
stylem
ten
styl
ten
styk
v
obou
dvou
těchto
světů
nebo
těch
dvou
úrovní
ano
odpovídám
na
tu
věc
vůbec
nebo
neodpovídám
odpovídám
co
tam
bylo
na
otázka
že
v
té
otázce
přestali
řekl
tolik.
Že
protože
tam
ten
astrál
má
k
dispozici
jemnější
hmotu
tak
ta
představa
se
snadno
přemění
tu
jemnější
hmotu
ne
neklade
ta
moc
a
takový
odpor
rozumíš
a
proto
se
snadno
představa
stává
skutečností
tam
pře
tady
ne
u
nás
ne
protože
to
všechno
strašně
tvrdého
že
na
té
to
je
né
to
je
asi
ověřeno
tak
tam
ta
představa
si
můžeš
ty
tvořit
a
představu
a
tím
si
vytvoří
skutečnost
a
z
toho
důvodu
že
a
přestavá
blízko
k
tamní
skutečnosti
která
je
vnější
než
tahleta
skutečnost.
Jak
to
že
všechny
křesťanské
církve
tvrdí
že
ježíš
tou
smrtí
na
kříži
vzal
na
sebe
hříchy
světa
ale
byla
nebo
ží
který
s
tím
říci
to
je
psáno
přímo
byli
ne
a
jak
takže
oni
na
to
nepřišli
tam
je
to
napsáno
přímo
byly
takže
těžko
říct
že
von
na
to
přišli
tak
to
byla
chyba
v
otázce
ale
tak
to
už
tam
překonali
tímletím
a
kdybych
jenom
říkal
jedna
to
přišla
bible
nesměla
ale
já
ne
boží
který
s
ní
má
hříchy
světa.
By
byla
se
přišla
tím
způsobem
že
ten
kdo
se
dostane
na
úroveň
na
kterém
jsem
dostal
ježíš
kristus
svým
životem
tak
opravdu
se
necítí
být
individuum
sám
pro
sebe
nýbrž
spojeným
s
veškerenstvem
a
především
vem
tedy
a
pro
toto
spojení
s
ním
s
ním
jesti
toho
světa
krizích
spočívají
na
mnoha
základech
ale
jeden
se
důležitých
základu
žíct
je
nevědomost.
A
on
si
může
ukazuje
v
čem
spočívá
to
pravé
vědění
to
znamená
ukazuje
pravdu
tak
s
ním
hřích
nevědomost
říct
nevědomosti
je
tak
velký
že
sem
považoval
že
jeho
důsledek
znehodnocení
života
tak
asi
pro
mě
pravá
se
nevěděl
že
je
pán
bůh
na
dveře
se
tomu
že
se
znát
let
a
pravém
jsem
asi
považovat
života
ničem.
A
já
jsem
se
to
dověděl
že
někdo
nějaký
moje
hříchy
vnukl
tohleto
poznání
tak
tím
vlastně
pro
mě
ten
život
ježíšův
začal
mít
smysl
v
tom
smyslu
spasitelském
toto
pokračovalo
potom
pořád
dál
nemělo
si
že
tak
byla
špatně
posouván
otázka
protože
to
je
přímo
v
bibli
zakotveno
a
kdybychom
mně
zatím
šli
dál
tak
bychom
si
zjistili
že
ta
otázka
tam
je
míněn
jako
nebo
toto
země
míněno
jako
poznání
že
člověk
je
spojen
s
veškerenstvem
a.
To
je
to
spojení
na
něm
nezraní
dokud
to
má
určité
poznání
a
ten
beránek
který
vstoupil
na
kříž
a
ztratil
sám
sebe
my
měl
poznání
vlivem
toho
kterého
spojovalo
veškeré
to
takovou
vzdálenou
odezvu
toho
pocítil
v
tom
koncentráku
že
v
okamžiku
kdy
jsem
dal
kam
sebe
tak
nějak
jako
bych
se
museli
se
najednou
poznával
spojitost
kterým
světem
a
se
vším
poznáním
náboženským
a
jedeme
je
jak
se
vyskytuje
na
světě
a.
Neříkal
sem
se
sta
spasitelem
ale
po
tomhletom
po
této
linii
rozšíření
vědomí
člověk
se
stává
aspoň
spoluspasitelem
totiž
je
schopen
potom
jak
to
vidíte
a
o
těch
věcech
nejenom
psát
ale
to
je
u
mě
melou
otce
já
píšu
nýbrž
víc
ve
spojení
s
těmi
kdo
už
se
dostali
za
tu
klec
jako
třebas
yesudian
dejme
tomu
a
robindo
ona
to
už
není
melou
to
je
moje
pravé
ten
můj
pravý
život
protože
tam
jsem
mimo
klesá
jsem
svobodný
když
jsem
s
nimi
ne
když
odtamtud
přinesu
něco
to
je
asi
jako
přenést
ohled
z
olympu
pomůcek
to
je
velice
blahodárné
věc
a
ježíš
kristus
právě
přinesl
tento
oheň
ježto.
Jestli
bych
to
tady
byla
zmínka
o
ten
který
byl
velice
obtížný
člověk
vůči
hospodinu
bych
tak
řekl
odtrhovala
o
přání
mi
a
chtěl
od
něho
znamení
která
mu
nestačil
ani
aby
se
dělal
jednou
nebo
dvakrát
nebo
víckrát
tak
nějak
a
tohle
potom
táhl
do
boje
tého
měl
táhnout
a
to
není
jenom
gedeona
tak
znamení
sem
žádal
jiní
dřívější
a
pozdější
pardon
a
nebo
vládce
nebo
pro
kvést
protože
po
tisíciletí
byli
zvyklí
na
to
znamení
židi
tak
vtělím
vod
ježíše
také
znamení
on
říkal
vy.
Plně
hadí
jaké
znamení
to
ode
mě
chcete
co
to
je
znamená
to
řeknu
svými
slovy
pochopíte
aby
se
to
aby
to
bylo
sloužim
milejší
vždyť
to
je
málo
dostat
znamení
nejlepším
znamením
je
že
sami
sebe
zapřete
a
nebudete
jednat
světsky
nebudete
se
řídit
světskými
záležitostmi
svými
okolí
světským
podněty
a
proto
bych
chtěl
abyste
nedostali
na
méně
nýbrž
abyste
se
řídili
mými
příkazy
a
žili
podle
toho
pak
nebudete
potřebovat
znamení
rozumíš
takže
ježíš
obrátil
ne
starý
zákon
ale
jejich
pozornost
obrátil
někam
jinam
od
znamení
naps
života
to
jim
strašně
ví
a
že
způsob
neodpovídalo
tomu
co
si
od
hospodina
přáli
že
oni
chtěli
pořád
znamení
ale
sami
nebyl
hodni
toho
aby
ty
znamenaly
protože
on
se
toho
tím
třebas
kolikrát
neřídili
nebo
tom
pochybuje
jako
ten
eden
museli
mít
další
a
další
znamení
a
tak
dále
a
voni
přestože
kristus
jim
dal
moc
znamení
ježíši
dal
moc
no
eště
jim
to
nestačilo
chtěli
další
znamení
křísil
mrtví
a
toto
bylo
dost
znamení
ne
a
voni
ne
oni
mu
přeci.
A
při
tom
odsouzení
vyčítali
to
sám
bohužel
není
v
bibli
napsáno
von
řekl
že
ve
starém
zákoně
řečeno
že
hodí
že
s
spadl
nebo
že
se
skočí
ji
nejvyšší
věže
a
že
jsem
mu
nic
nestane
on
to
odmítl
udělat
vy
vona
se
poslechl
a
ne
ze
se
skočil
ten
nejvyšší
věže
a
že
ho
andělé
víno
a
že
jsou
prostě
cesta
ne
takže
nedokázal
toto
starého
zákona
není
tím
mesiášem
jak
za
za
koho
se
vydává
a
tak
dále
a
tak
dále
než
se
on
říkal
znamení
už
nestačí
sama
jsou
řek
bych
takové
výjimečné
případě
by
člověk
neumí
ještě
sám
vnitřně
k
věcem
stopa
tak
jde
po
znamení
potíž
já
nebudu
umět
ještě
ten
to
věcem
soustavně
rozumět
nebo
soustavně
vnímat
tak
si
otevřu
nějakou
knížku
a
tam
to
tam
mají
tu
ne
to
jsou
znamení
ne
že
by
hospodin
přímo
proti
tomu
byl
ale
to
se
to
je
dovoleno
tehdy
když
nemam
jiného
světla
kdežto
on
chtěl
ježíš
aby
voni
pochopili
už
mají
nové
světlo
že
to
světlo
s
ním
chodí
království
boží
vše
mezi
vámi
ne
co
protože
je
další
dalších.
Zdrojů
poznání
nebo
dalších
stroj
vědění
když
tady
je
tady
je
někdo
vám
dala
návod
jak
máte
žít
a
když
podle
nich
nežijete
tak
pamatujte
si
já
nechci
oběti
ty
si
myslet
že
se
si
toho
pána
boha
koupit
jak
chci
milosrdenství
a
já
to
zase
si
hlásám
na
každém
kroku
vy
jste
vy
mě
na
karmu
a
já
jsem
proti
ní
já
obracím
mrtvých
na
živé
a
tak
dále
ne
křížem
já
uzdravuje
těžce
nemocné
nevyřešil
ten
a
tak
dále
a
proti
tomu
nemohli
namítat
ale
museli
si
myslet
no
tak
ten
pán
bůh
neska
už
není
tak
hodný
jako
byl
ve
starým
zákoně
pučte
gedeona
si
to
mohl
dovolit
nebo
si
takhle
těmi
na
medí
způsoby
tý
totu
že
má
jít
do
toho
boje
kdežto
člověk
který
se
dá
za
ježíšem
získává
jistotu
která
není
dá
na
znamení
by
dána
jeho
způsobem
poslání
tam
stalo
nějaké
a
tam
se
že
za
ně
do
patřil
se
rozumíte
patřit
to
jenom
patřit
je
to
ta
asi
má
pořád
mé.
Tak
další
případ
s
tím
gedeonem
já
to
už
teďka
řeknu
ve
zkratce
že
to
všechno
víte
a
no
to
taky
jestli
patrně
vy
ví
tak
jenom
výběr
voják
pro
válku
cizím
národem
byl
proveden
tak
že
hospodin
mu
řekl
kdo
bude
pít
přímo
s
po
tok
ten
se
hodí
pro
ten
boj
a
do
bude
v
jiným
způsobem
že
to
třebas
dám
to
kličku
nebo
tak
ten
se
pro
ten
bodem
hodí
a
rukou
lidí
kterou
vybereme
tím
způsobem
že
si
myšlen
ty
co
budou
být
z
toho
potomka
tou
vyhrne
a
jestli
to
má
nějaký
smysl
ano
je
to
slyšet
a.
Jaký
to
má
vnitřní
smysl
že
je
totiž
člověk
který
je
příměji
spojen
přímým
způsobem
to
přímější
způsobem
spojen
s
přírodou
s
ní
fa
je
přímo
jo
na
pomocí
nějakých
odvozený
zdrojů
nebo
pomocí
nějaké
techniky
nebo
tak
nějak
ten
má
blíž
k
vítězství
na
svým
vnitřním
nepřítelem
neboť
tak
tu
reálnou
my
tady
máme
se
vším
těmi
vymoženosti
po
těch
neško
škole
a
nevím
jako
data
ale
ta
za
tak
to
všechno
prodlužuje
tu
přímou
cestu
k
bohu
ten
člověk
který
je
přírodní
má
tomu
bohu
daleko
blíž
protože
je
u
toho
zdroje
toho
života
a
zdroje
života
a
tam
slovo
život.
A
takže
život
zachovají
pro
ten
národ
z
toho
důvodu
že
ty
se
jsou
blízko
života
jsou
schopni
lé
ho
zachovat
než
při
to
jsou
od
něho
dali
protože
na
to
jdou
oklikou.
Text view •
Help