Waveform view
84-14A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
To
nestojí
proti
indickém
učení
nýbrž
to
toto
učení
dokonalou
v
té
nějaká
upanišáda
k
nějakým
dám
ne
a
nedoříkali
že
upanišády
se
musí
pořád
psát
tak
já
píšu
tady
s
vámi
další
upanišády
ano
další
upanišády
ale
jak
vám
říkám
už
před
třetím
století
před
naším
letopočtem
už
tohleto
co
vám
dneska
říkám
voni
indové
znali
protože
já
jsem
se
setkal
se
sebou
jakoby
z
toho
asi
čtvrtého
století
před
naším
letopočtem
a
od
něho
vím
tyto
věci
mám
mě
volně
k
dispozici
protože
se
nesnažím
je
mít
dispozici
mimo
to
nejde
ale
plyš
je
potřebuju
tak
je
mám
dispozici
a
jestliže
je
tomu
takhle
tak
pak.
Je
možno
při
tom
vstupu
do
království
božího
postupovat
dvojím
způsobem
muže
hledám
království
boží
především
a
vše
ostatní
li
přidáno
i
to
že
vidím
do
různých
úrovní
a
že
z
toho
za
čerpá
vám
zkušenosti
a
že
mohu
sobě
pomáhat
třebas
i
jiným
to
je
způsob
jaký
navrhoval
ježíš
způsob
hora
on
říkal
on
práce
učedníky
za
učedníky
je
bral
jenom
proto
že
si
přáli
spásu
že
chtěli
na
to
shora.
Že
si
nepřáli
procházet
otevírání
různých
čakramů
páteři
ne
postupně
na
to
jí
oni
žili
rovnýma
nohama
do
nebe
a
to
bylo
na
nich
sympatické
to
je
ta
cesta
shora
ovšem
oním
ukázal
že
to
tak
prudce
nejde
že
budou
muset
také
vykročit
zdola
aby
se
ty
dva
proudy
zdola
a
shora
nějak
setkali
kdyby
totiž
nebylo
třeba
toho
lidského
vytvoří
všeho
se
už
já
toho
nepravého
já
to
je
nepravé
individuality
které
vznikají
o
tak
by
toto
bylo
nebylo
muselo
nastat
ale
on
musel
popadnout
toho
rybář
on
ho
od
toho
rybář
sví
musel
odvést
ono
musel
naučit
dělat
zázraky
a
to
je
ta
cesta
zespoda
až
se
tou
cestou
dostal
na
nějakou
úroveň
asi
ke
čtvrté
vo
lotosu
anahata.
Tak
teprve
potom
shora
začal
působit
jinými
silami
to
je
to
co
se
často
děje
s
člověkem
že
najednou
on
se
moc
zaží
a
když
toho
nechá
tak
najednou
něco
za
vane
shora
a
převrátil
ho
to
naruby
vy
jste
buddha
který
se
sedmadvacet
let
snažil
zdola
po
indickou
a
sedmadvacet
let
to
nešlo
až
po
sedmadvaceti
letech
zhora
přišla
pomoc
která
ho
která
do
plnila
to
co
u
ježíše
krista
je
taky
ukázáno
jako
působení
zhora
ovšem
to
působení
shora
existuje
i
při
tom
že
člověk
jde
zdola
například
rybář
petr
začal
dělat
zázraky
což
jako
rybář
nebyl
schopen
dělat
ne
to
bylo
působení
zhora
čili
když
se
de
na
to
shora
tak
to
působení
shora
působí
i
při
té
cestě
nastoupení
zdola.
Teď
to
je
cesta
ježíšova
cesta
indická
spočívá
v
tom
že
se
de
zásadně
zdola
říkám
zásadně
tak
bych
měl
udělat
takovou
poznámku
že
to
není
tak
úplně
zásadní
ovšem
už
se
to
opomenout
ale
já
bych
nerad
opomenul
nenasadil
na
tom
je
že
ten
člověk
si
je
ochoten
ten
jogický
žák
sahaly
ochoten
zdola
jít
a
všechno
podstoupit
aby
se
dostal
nahoru
zdola
si
to
vy
vy
budovat
celý
ten
systém
toho
transformátoru
oživit
lidského
tam
tou
živ
čili
je
to
o
životní
lidské
transformace
všech
těch
úrovních
o
kterých
se
vám
říkal
že
v
člověku
spí
odkud
se
kuje
takzvaná
režie
ano
to
on
oživuje.
Ale
není
to
tak
zásadně
zrovna
takhle
protože
je
tam
osobnost
učitele
která
včas
zbavuje
toho
žáka
těžkostí
které
by
nastaly
tím
že
by
ten
žák
užíval
jenom
vlastní
vůle
on
ten
žák
potřebuje
se
vlastní
vůle
zdát
jako
všude
i
na
té
cestě
ježíšově
a
i
vůle
po
spáse
se
musí
umět
vzdát
a
teď
je
to
ve
hodnotami
ten
mistr
ví
kdy
a
jak
co
se
má
zařídit
že
už
tou
cestou
prošel
ten
veliká
výhoda
do
toho
žáka
a
on
si
jenom
víru
v
boha
zamění
ve
víru
v
učitele
na
ze
pěti
velkých
jog.
Které
vy
znáte
jenom
bhaktijoga
dovoluje
věřit
v
boha
když
čtyři
ostatní
kráčel
atakdále
ne
ty
čtyři
ostatní
zakazují
víru
v
boha
ano
a
mystická
čtyři
ostatní
jo
to
z
toho
jednoduchého
důvodu
že
ve
víře
nemůže
existovat
dvojnost
ne
zakazuje
víru
jako
takovou
ale
musí
zaměnit
ten
žák
víru
v
boha
za
víru
učitele
a
to
je
víra
konkrétnější
když
se
ukázal
nám
ta
víra
být
neúčinná
oni
totiž
víru
neúčinné
v
tej
zaměnit
zabíralo
a
to
se
jim
tedy
daří
jestliže
ten
mistr
poznal
v
tom
žáků
příbuznou
bytost
sobě
tak
je
schopen
tou
vírou
v
mistra
ho
vé
zdál
a
ta
víra
vy
stran
si
být
nelo
má
to
tedy.
Ježíš
to
ramakrišna
zvlášť
krásně
ukazuje
ve
svých
obrazech
jak
ta
víra
mistra
působí
a
teď
jestliže
tedy
ten
žák
de
zdola
jaké
to
má
výhody
že
on
totiž
začne
žít
postupně
na
všech
úrovních
to
znamená
už
pro
něho
neexistuje
nějaká
ne
vysvětlitelné
režije.
Nýbrž
on
je
svědkem
té
režie
v
sobě
ve
svém
nitru
on
ví
kde
se
ocitl
na
jaké
úrovni
co
z
toho
pochází
jaké
má
možnosti
co
má
dělat
co
nemá
dělat
vyš
z
větší
sebou
schopnost
rozlišovací
a
když
se
dostane
třebas
do
anahaty
do
čtvrtého
lotosu
které
oživí
tak
už
když
ta
lidská
má
schopnost
soustavně
milovat
správně
milovat
se
schopností
rozlišovací
milovat
to
znamená
ne
tam
kde
by
to
bylo
házení
tradičním
nýbrž
tam
by
je
zapotřebí
která
sk
a
k
by
mohla
dobře
působit
teď
takhle
to
ladí
to
je
všechno
kladné
a
toto
stránce
záporné
už
tehdy
je
to
že
z
těchto
různých
úrovní
vznikají
vlastnosti
nové
o
toho
člověka
které
on
neumí
zaměstnat.
A
oni
ty
vlastnosti
jenom
toho
svědky
kde
jsem
k
voze
mystice
ty
ho
potom
strašit
o
honí
ne
anebo
ty
ho
mají
k
tomu
abych
zneužíval
nebo
jich
užíval
špatně
abych
neužíval
na
to
hledání
království
božího
a
to
potom
o
tom
mluví
velice
drsné
ramakrišna
odsuzuje
tyhlety
syny
tyto
zázračné
síly
proto
oni
nemohli
indové
při
tomto
pojetí
cesty
pochopit
proč
je
radíš
kristus
a
zázraky
které
já
jsem
ji
mluvil
nedivím
to
že
sem
to
šli
tak
že
když
ty
zázraky
obecně
dělá
tak
byl
nemožný
tak
byl
proti
neschopný
pro
tu
vyšší
cestu
protože
dělal
zázraky
tak
u
toho
zůstal
zůstat
ale
a
to
se
u
ježíše
nestalo
ani
o
jeho
žáku
oni
by
se
oni
by
se
byli
taky
možná
na
to
vrhl
ale
on
byl
jejich
učitelem
který
to
nedovoluje
jedna
záporná
stránka
druhu
záporn
stránkou
je
to
v
této
cesty.
Že
i
když
von
ten
člověk
oživí
všechny
lotosy
všechny
úrovně
když
na
všech
úrovních
žije
tak
on
tam
žije
pomocí
obrazů
jako
já
zde
na
světě
žiju
pomocí
obrazu
kterým
se
vytvořil
o
tomto
světě
indové
říkají
že
to
má
tak
si
vytvoří
voni
postupně
obraz
o
všech
úrovních
který
by
prošli
je
to
sedm
tedy
úrovní
kterými
se
prošlo
tam
podle
toho
indického
pojetí
ono
jich
víc
oleji
státnicích
ale
to
zeme
nich
sedm
a
jestliže
jich
sedm
tak
to
má
za
následek
že
je
to
sedm
do
přikrývající
se
obrazu
vzájemně
se
prolínají
ch
tam
už
totiž
ty
přehrady
mezi
těmito
sférami
neexistují
takže
ten
člověk.
Je
pln
obrazu
to
z
toho
pochází
bezvadně
krásná
literatura
indická
která
oplývá
obrazy
to
je
prostě
básnické
nádhera
a
já
si
nemohu
pomoct
nádheru
to
zůstane
ale
kromě
té
krásy
to
nemá
v
sobě
nic
hlubšího
protože
každý
obraz
zabraňuje
přístup
k
něčemu
co
je
za
obrazem.
Když
například
se
díváte
do
corda
a
víte
tam
svůj
obraz
běda
chceteli
se
dostat
za
ten
obraz
rozbijete
zrcadlo
když
do
toho
vrazíte
a
zjistíte
že
je
to
všechno
má
je
že
ten
obraz
v
tom
zcela
nebyl
neskutečný
to
je
obraz
který
se
si
zvolil
tedy
kulhá
na
odvahy
ale
vysvětluje
momentálně
situaci
takže
se
ho
držím
čili
jakýkoliv
obraz
na
nás
ubírá
o
možnost
pravého
poznání
nýbrž
my
chápeme
jenom
v
obrazech
a
to
není
pravé
poznání
co
jíme
vzorce
ale
kterékoliv
úrovně
co
není
to
pravé
to
je
jenom
zrcadlí
se
skutečnost
co
se
celý
sto
na
této
fázi
vývoje
v
tomto
světě
je
jinou
skutečností
než
která
se
staly
v
astrálu
sestra
a
začal
dosadí
manipuře
anahata
to
bylo
škatulky
a
na
výši
a
ran
tak
se
tam
jsou
všude
obrazy.
A
indové
říkají
si
smiřují
říkají
napřed
nemusíš
poznat
veta
ru
řiká
bůh
tam
někde
v
padat
třebas
a
jinde
a
teprve
pak
až
mě
pozná
že
ve
tvaru
tak
mě
poznáš
také
beztak
a
pozná
třeba
neříkám
že
je
z
ale
nebude
z
to
pramen
to
vědění
které
by
z
toho
pramení
ty
by
to
nebylo
jenom
obrazné
oni
to
vidí
v
obrazu
kdežto
ten
který
nevidí
obraz.
To
vidí
v
podstatě
bez
obrazné
je
to
možná
nesrozumitelné
ale
je
toho
daleko
více
než
když
je
to
v
obrazem
tak
například
když
křesťanskými
styk
se
stýká
s
bohem
který
je
v
tom
obrazu
předvádět
jako
dokonalá
lidská
bytost
říkám
je
předváděl
jako
dokonale
za
bytost
to
si
by
ho
stvořil
člověk
jako
dokonalou
lidskou
bytost
tak
on
s
razil
boží
skutečnost
na
lidskou
představu
do
té
lidské
představy
o
bohu
může
shora
mnoho
přijít
od
boha
ale
nevejde
se
tam
nic
než
lidské
pojetí
boha
a
to
je
strašně
málo
to
je
strašně
málo
já
počkat
a
vám
to
strašně
já
bych
řekl
to
je
téměř
nic.
Takže
takhle
obrazně
pojaté
náboženství
už
od
starého
zákona
a
zvláště
v
indii
tam
to
přeje
ne
po
obrazy
způsobuje
že
ty
lidé
takhle
pojímal
náboženství
a
takhle
se
dostávají
těm
vrcholu
náboženství
nemají
vůbec
zdání
co
je
to
cesta
pravého
poznání
nebo
představa
jakákoliv
smazávám
to
poznání
nebo
ho
okrádal
snižuje
nebo
s
ten
člen
na
minimum.
A
promiňte
mně
že
to
musím
říct
měl
jsem
tu
dávnou
příležitost
být
nevěrce
mládí
promiňte
mně
čili
nemít
žádné
obrazy
o
bohu
žádné
lidské
obrazy
o
bohu
to
je
nesmírné
požehnání
proto
já
si
každého
ateistů
strašně
moc
vážím
pokud
je
schopen
pokud
je
tak
řek
bych
pružný
že
je
schopen
přijmout
to
co
teďka
já
říkám
že
to
skvělá
základna
ostatní
do
vnitřnosti
já
jsem
bezpečně
odstartovat
do
věčnosti
bez
lidských
představ
o
bohu
já
jsem
potom
v
sedmnácti
letech
jsem
se
ocitl
tváří
v
tvář
nesmrtelné
podstatě.
Jsem
považoval
celý
ten
svůj
život
do
se
zná
v
těle
neprávem
sice
ale
tehdy
právem
za
plytký
protože
byl
bez
boha
že
jsem
nevěřil
a
já
jsem
se
nebyl
ochoten
přiznat
k
tomu
že
by
v
tom
bylo
něco
správného
já
jsem
to
všechno
považoval
za
nesprávné
neska
vím
že
není
to
pravda
že
to
bylo
všechno
straně
jako
život
ateisty
celý
správné
ale
já
jsem
si
to
tehdy
myslel
že
je
to
nesprávné
víte
tady
se
o
mě
objevuje
smělo
kterou
daleko
větší
míře
měl
ježíš
kristus
protože.
Bůh
svým
světlem
svítí
i
na
nejsprávnější
louži
a
ne
protekčně
von
ustoupit
od
své
rodiny
ježíš
proto
aby
protekčně
a
byl
kromě
milovat
není
to
pravé
a
že
on
nemá
zde
své
sídlo
na
tento
svět
tže
je
mimo
všech
úrovní
jeho
sídlo
že
království
ho
není
z
tohoto
vědecká
ke
konce
vyjádřilo
jestliže
jsem
tedy
bez
té
představy
se
ocitl
tváří
v
tvář
bohu
tak
tato
váznout
boží
zase
mě
nevnukl
žádnou
cestou
opětné
neviděl
jsem
tam
nese
byl
sem
ježíš
kristus
ve
své
oslabeno
obě.
Ani
žádný
svatý
ani
projít
se
nejsvětější
nýbrž
že
byla
se
mě
podstata
která
měla
v
sobě
moc
větší
než
byla
moc
mé
vůle
ta
převrátil
moji
vůli
směrem
k
ní
a
způsobila
že
já
jsem
jich
chtěl
poslouchat
že
já
jsem
uznal
že
je
to
pravá
podstata
člověka
ta
nesmrtelná
individualita
ví
a
tím
setkal
s
tou
nesmrtelnou
individuu
proto
o
ní
tak
mluvím
protože
jsem
se
s
ní
dost
brzo
skal.
A
že
to
je
té
individualitě
musím
soužit
o
které
normálně
se
s
tím
vůbec
nevěděl
vůbec
sem
nevěděl
že
je
pán
bůh
že
jsme
nesmrtelný
vnitřní
protože
to
po
tom
nenapadlo
ale
teprve
zkušenost
někomu
přivedla
takže
já
jsem
ani
v
té
chvíli
nezačal
věřit
já
jsem
byl
já
jsem
byl
navíc
a
navíc
to
zkušenost
dodneška
má
navíc
nějaké
zkušenosti
které
nevyžaduje
a
už
nikdy
nebylo
vyžadovat
nějakou
víru
já
nepotřebuju
už
věřit
já
jsem
nevěřící
stoprocentně
nevěřící
člověk
prosím
bethesda
vědomí
protože
občas
se
stal
objeví
nějaká
myšlen
která
vám
nebude
sedět
to
je
proto
že
mluví
k
vám
nevěřící
člověk
který
potřebuje
jenom
bylo
at
a
vono
mu
to
stačí.
Já
si
myslím
že
svatý
jan
jenom
miloval
a
vono
mu
to
stačilo
kdežto
ostatní
jenom
věřili
a
vono
jim
to
určité
chvíli
vůbec
nestačilo
cesta
víry
je
báječná
cesta
báječná
každý
mu
ji
závidí
že
může
po
ní
jít
nás
po
nemohu
jít
tak
se
stane
mi
zavřená
patrně
pro
úkol
který
zde
na
tom
světě
má
protože
mám
to
především
zvěstovat
nevěrcům
že
pro
ně
to
stejně
připraveno
jako
prostě
věřící
na
rozdíl
od
těch
věřících
mají
tu
první
fázi
strašně
těžkou
té
cesty
a
tu
druhou
fázi
úžasně
lehkou.
Kdežto
ty
věřící
mají
první
fázi
úžasně
lehkou
a
tu
další
fázi
úžasně
těžkou
protože
se
musí
objevit
pod
křížem
musí
prodělat
kříž
a
tak
dále
kdežto
tito
nevěřící
nemusí
na
kříž
ty
prostým
jenom
odstoupí
od
sama
sebe
a
je
po
kříži
tohleto
samo
sebou
nedokážu
to
nedokážu
tak
s
lekl.
Voni
se
potřebuju
opřít
o
něco
co
je
nad
nimi
a
aby
se
mohli
o
to
opřít
o
to
je
na
to
je
třeba
zapřít
sama
sebe
a
jak
oni
musí
v
tom
momentu
kdy
já
to
a
tu
třebas
převracím
napakoval
víru
o
všem
říkám
na
tak
zvanou
on
to
víra
není
tak
se
nauce
k
bohu
tak
musím
a
on
to
taky
ještě
nechce
říkat
města
k
bohu
tak
já
vám
musím
přesvědčit
že
se
musí
sám
sebe
zapřít
a
když
je
dospělý
duchovně
a
nechce
se
zapřít
ale
přesto
by
je
rád
se
rád
by
poznal
něco
víc
tak
za
jednou
nastanou
jho
životě
okolnosti
které
ho
donutí
aby
se
zapřel
že
přijde
a
to
stálo
se
mi
to
vědom
případě
a
říká
tedy
jsem
se
nechtěl
zapřít
a
já
jsem
byl
donucen
dokonale
se
zapřít
všechno
opustit
za
jako
tohleta
doktor
o
tres
mluvil
musela
se
zcela
zapřít
několikrát
životě
aby
mohla
vůbec
udělat
další
krok
protože
nešla
na
to
původně
cestou
víry
a
na
to
jinak
ne.
Já
to
říkám
jenom
z
toho
důvodu
abyste
věděli
že
nikoho
nemáte
zavrhovat
pro
jeho
mínění
mínění
je
velice
cesta
záležitosti
bez
kraje
takové
zítra
ona
keni
z
toho
nedělejte
nedělejte
si
z
toho
hlavu
a
nese
podle
vnějšího
mínění
člověka
se
mého
člověka
to
je
nepatrná
součást
jeho
já
to
jeho
mínění
zítra
ho
nejdete
při
jiném
třebas
míní
ano
možná
že
ještě
horší
možná
že
lepším
ale
ani
to
lepší
mění
panství
přesvědčil
že
je
nastává
cestě
protože
je
člověk
je
proměnlivě
bytostí
a
může
být
co
chvíli
přepadnout
přepadnout
nějakými
těmi
balíky
představami
kterého
zcela
posednou
ano.
Tak
já
teďka
mluvím
otec
cestě
zdola
ještě
pořád
jestliže
tedy
ten
člověk
si
udělá
představu
třebas
adekvátní
té
úrovni
na
které
se
ocitl
pak
se
ocitne
před
na
konci
toho
pásu
představ
se
všemi
těmito
představami
nějak
držen
mi
pochopitelně
ne
na
chrání
bez
hadu
asketů
to
ne
a
pomocí
toho
se
dostane
jenom
zase
v
představě
a
teď
nastane.
Velice
těžké
zákonem
aby
se
dostal
za
představu
a
proto
ježíš
kriste
totiž
né
indické
učení
říkají
říká
že
napřed
musíš
poznat
představě
a
potom
bez
představy
prosím
indové
říkají
mně
ty
si
na
to
šel
opačně
než
my
indové
bez
představy
k
tomu
si
přebral
představu
a
teď
se
ukáže
jestli
to
vůbec
takhle
de
my
takhle
vůbec
nikdo
jsme
znás
nešel
to
způsobili
lékaři
tobě
se
a
vaše
západ
technika
lékařská
my
tuto
techniku
neznáme
naše
ani
nové
a
to
takového
by
nikdy
neudělala
namysli
vědu
ale
ta
by
tohleto
nikdy
nevyvedlo
to
je
pro
nás
novinka
říkají
uvidíme
co
z
toho
bude.
A
zjišťovali
postupně
že
z
toho
je
daleko
snazší
přístup
k
poznání
než
mají
oni
že
například
zjišťuji
že
mám
třebas
přístup
k
poznání
některého
z
nich
které
vzniklo
třebas
dávno
před
kristem
u
nich
na
které
se
dávno
zapomněl
ale
oni
dyž
jdou
do
svých
záznamů
oni
mají
písemně
za
znam
ale
ne
záznam
darovaný
když
do
těch
záznamů
tak
zjistí
že
to
byl
ten
a
ten
dotyčný
člověk
který
takhle
myslel
a
který
toto
považuje
za
správné
živý
ano
ten
nějaký
začínal
písmene
v
ten
takhle
mluvil
takhle
myslel
ty
jsi
byl
ty
jsi
asi
se
chopil
si
byl
asi
jeho
před
nebo
sty
a
o
převtělení
no
vůbec
ne
buďte
bez
starosti
takovým
velkým
světcem
já
jsem
nebyl
nikdy
a
nebudu
nepotřebuju
já
už
jsem
světcem
byl
tento
život
a
už
jsem
a
se
z
toho
vypadl
ale.
Je
to
něco
jiného
z
toho
představy
a
ty
by
se
tady
v
indii
jsou
tak
buďné
že
dneska
se
v
tom
těžko
vyznáte
no
ale
buďte
bez
starosti
bude
a
všechno
možné
abych
to
uvedl
na
společného
jmenovatelem
protože
už
je
načase
aby
nábožensky
založení
lidé
nebo
jeho
li
proti
sobě
to
je
hlavní
důvod
proč
tyto
všechny
věci
říkám
abych
směřoval
a
aby
se
obro
na
úrovni
náboženství
prosím
vás
když
se
nebojí
na
úrovni
náboženství
a
o
tam
se
neobracet
jak
se
má
ozbrojen
na
úrovni
politické
kterážto
úroveň
je
daleko
méně
dis
než
úroveň
náboženská
ode
náboženská
je
vyspělá
z
toho
důvodu
víc
že
zasahuje
do
jiných
úrovní
než
v
této
lidské
ž
to
politika
natahuje
dál
a
zvolit
řešit
události.
Je
vždycky
velice
problematická
záležitost
no
tak
dobře
tak
děláme
smiřovat
čku
my
totiž
se
všichni
snažíme
o
ozbrojen
já
vám
představuje
svoji
program
ozbrojen
na
úrovni
naboženskou
přičemž
myslím
tím
také
a
teismus
a
kterýmu
se
také
náboženství
tak
ozbrojen
na
tak
to
ši
roce
pojaté
úrovni
náboženské
ano
když
se
to
to
podaří
bude
potom
hračkou
od
volit
a
úrovni
politické
protože
konec
nakonec
tohoto
ozbrojen
konec
zbytkem
toto
ozbrojen
bude
že
člověk
snadno
bude
mít
přístup
k
poznání
podstaty
věcí.
A
tomu
nedovolí
aby
dělal
něco
nesprávného
a
válka
je
to
nesprávného
a
a
točení
jednoho
na
druhého
nebo
podmaněna
celého
slabým
to
je
něco
co
nepatří
na
úroveň
lidskou
to
patří
na
úroveň
čistě
přírodní
kde
tímto
způsobem
se
zjednává
přirozeným
způsobem
rovnováha
a
tady
u
nás
se
tím
způsobem
rovnovážně
na
vás
nemá
že
se
provádí
padesát
milio
lidí
během
této
války
osm
minut
běh
minulé
války
to
je
to
není
přírodní
dění
které
dění
pomocí
techniky
tu
techniku
zvíře
nemá
k
dispozici
a
proto
tyto
způsobem
nejedná
a
tak
tam
je
to
přírodní
přirozené.
Tak
teď
jsem
vám
řekl
že
když
potom
ten
člověk
projde
tím
indickým
způsobem
zdola
nahoru
přes
všecky
představy
a
ocitne
se
konečně
u
té
možnosti
chápat
boha
bez
představy
bez
tvaru
tak
takový
do
existovali
a
ramakrišna
se
setkal
jedním
z
nich
totapuri
to
půl
o
něm
věděl
oni
mají
veliké
vidění
tak
říkal
já
jsem
tady
proto
že
si
prošel
všemi
sférami.
A
posledním
obrazem
o
bohu
je
pro
tebe
matka
káli
to
je
obraz
o
bohu
to
není
bůh
to
obraz
o
bohu
a
protože
si
toho
dos
dokonale
vyžil
to
dokonale
využil
bylo
to
prospěšné
pro
sme
si
mohlo
vést
celou
řadu
žáků
pomocí
matky
káli
oni
králem
mužsky
napověděl
jako
hmatový
jakou
nemá
i
to
bylo
velice
za
ducha
krásné
ale
v
provedl
je
mu
to
řeka
nějak
jenom
obrazně
zrovna
tak
například
svatý
františek
věděl
mocí
těchto
obrazů
co
máte
žáka
koho
ne
toho
se
věděl
který
z
jeho
žáků
si
kolik
toho
vezme
ne
tak
podle
toho
taky
zasvěcovali
někoho
víc
někoho
méně
a
toho
poradit
sem
stanovil
svým
nástupcem
protože
jsem
si
žil
vzal
z
toho
obrazu
kterým
ukázala
panna
maria
nejvíc
a
takže
on
se
nemusel
trvat
z
vlastní
vůle
a
on
to
dělal
podle
toho
obrazové
ho
pochopení
boha
ale
ukázalo
se
že
ten
to
ta
kolik
který
musel
podařilo
tedy
aby
se
nakonec
vzdal
toho
obrazu
matky
káli
to
on
zkrátka
živ
srdcem
provedl
ramakrišna
tak
že
nakonec
i
ta
jeho.
My
tedy
jeho
vstup
nebo
přístup
věčné
věčnosti
bez
představ
nebyl
pravým
přístupem
k
věčnosti
pro
ramakrišna
ho
o
tom
přesvědčil
protože
jak
vám
dobře
známo
ten
často
ukazoval
na
ten
příklad
když
jako
konečně
tento
poddaným
zvítězil
a
na
učil
ho
poznávat
boha
bez
přívlastků
bez
tvaru
ve
představu
tak
zapálily
z
posvátný
oheň
na
slávu
toho
vítězství
to
zapojení
měl
náramně
radost
a
teď
tam
někdo
přistoupí
k
tomu
oni
a
zapálil
si
od
toho
ohně
v
fajfku
no
to
ta
pouto
mohlo
seno
my
si
tady
zapálil
posvátný
oheň
a
on
si
od
toho
zapaluje
v
a
to.
Máš
a
vyhnal
ho
a
dal
ho
ramakrišna
říkal
začínám
pochybovat
od
té
zasvěcení
jak
tě
může
dožrat
že
si
někdo
zapálil
pásku
od
posvátného
ohně
co
udělal
tomu
poté
posvátnost
co
na
něj
obra
a
jak
můžeš
si
myslet
že
máš
nejvyšší
pojetí
boha
když
nevíš
že
všechno
od
něho
pochází
to
nižší
také
a
že
ten
člověk
který
si
odpálil
tu
fajfku
taky
byl
vyslance
božím
a
udělal
ten
jenom
proto
aby
tebe
osvobodil
od
tých
klamný
představ.
Ty
si
myslí
že
si
na
vrcholu
vývoje
a
to
tam
vůbec
nejsi
protože
je
to
těká
tohleto
to
kdyby
se
tam
byl
tak
je
to
neteklo
tak
budeš
jednat
jako
bůh
pravý
bůh
který
na
všechno
svítí
stejným
světlem
ani
to
špinavé
louži
nebo
čistá
lže
no
a
ten
fakt
tak
moc
špinavý
ne
tak
mě
by
si
moh
zapálil
zimu
protože
jsem
prošel
tou
cestou
zdola
nahoru
na
jako
ty
jakkoli
bych
tě
nimi
to
nedošlo
tak
tam
maska
je
přece
byla
k
něčemu
dobré
že
jsem
takle
zdola
na
to
šel
ne
a
cesty
obrazy.
Toto
poli
neřekl
ani
slovo
a
zmizel
nevíme
kam
myslel
ale
dělal
spisoval
vědomí
a
jistě
si
šel
na
ty
svoje
mistry
se
s
nimi
poradit
jak
to
je
že
jejich
poznání
není
pravé
prostě
poznávat
boha
bez
přívlastků
to
se
někdy
podobá
ničemu
ale
tomu
nepravém
ničemu
o
tomto
nic
řekl
znáš
mistr
eckhart.
Ty
se
můžeš
dostat
k
bohu
jenom
tehdy
když
se
sám
staneš
ničím
protože
ta
pravá
přirozenost
boží
je
také
nic
jenom
jako
nic
se
může
dostat
k
ničemu
přirozenosti
boží
rovné
s
rovným
se
setkává
nemůžeme
pochopit
co
je
to
to
nic
na
straně
boží
ale
můžeme
pochopit
se
to
nic
na
straně
lidské
a
odtamtud
pochopíme
to
druhé
pokud
se
to
vůbec
to
to
lidsky
dá
pochopit
co
to
nic
co
vy
ženo
od
toho
nic
no
vezmeme
si
příklad.
Ze
života
eckharda
nejběžnější
jeho
žáky
ní
da
nějaká
který
byla
to
jeptiška
dominikánský
a
ta
pod
vedením
tohoto
mistra
zažívala
boha
a
v
tom
vrcholném
zažívání
boha
poznával
ho
jako
nic
ale
ne
jako
nic
které
je
v
našem
smyslu
ničím
nýbrž
jako
nic
které
je
vším
a
ještě
není
konkrétně
něčím
já
bych
to
protože
dneska
máme
od
toho
a
odstup
osm
set
let
nebo
chce
m
set
let
abych
to
mohl
už
trošičku
vlivem
těch
indů
a
ostatního
od
zřejmě
lépe.
Ten
zdroj
ze
kterého
všechno
pořád
prýští
je
jakoby
neexistující
jako
by
ničím
ale
protože
z
něho
pořád
něco
vytk
celá
tato
skutečnost
které
jsme
svědky
a
skutečnost
všech
sfér
o
kterých
jsem
byl
je
skutečnost
boha
s
představou
to
všechno
z
něho
vytýká
tak
v
tomto
smyslu
on
je
ničím
že
on
ještě
ve
chvíli
kdy
to
vy
té
káně
ho
nyní
žádnou
tou
konkrétní
představou
která
potom
už
jako
taková
se
jeví
při
tom
toku
není
pohybem
nýbrž
je
klidem
a
to
je
to
pravé
nic
že
je
to
klid
že
to
pokoj
pro
ježíš
kristus
před
tím
poznáním
které
z
věta
svým
učedníkům
říkal
pokoj
svůj
dávám
vám
to
je
asi
nejhlubší
pochopení
toho
pojetí
boha
bez
představy
ano
to
je
pokoj
který
není
duševním
marasmem
kde
se
cítí.
Ale
pokoj
ve
kterém
se
poznává
že
z
něho
všechno
vyvěrá
že
bez
něho
nic
by
nemohlo
existovat
my
tedy
se
ocitáme
a
my
jsme
pořád
v
proudu
toho
co
už
vyprýštilo
nebo
co
prýští
no
tomu
co
to
řád
tedy
skryt
to
se
nestalo
a
jenom
jednou
to
pořád
prýští
já
tuto
emanační
metodu
nebo
teorii
kterou
zavedli
to
náboženství
to
po
mým
vědomím
súfiové
mohamedánští
plně
za
stav
ale
důsledně
ji
než
oni
já
si
myslím
že
nic
to
nepíší
ustavičně
z
boha
vůbec
neexistuje
ale
protože
to
pořád
něho
prýští
a
nejenom
po
stránce
existenční
a
je
po
stránce
poznávací
i
po
stránce
lásky.
I
po
stránce
blaženosti
a
tak
dále
to
všechno
je
existující
proto
že
to
má
spojitost
nic
jenom
to
co
je
absolutní
pokojem
ničím
co
se
nepohybuje
se
nedá
pojmenovat
co
jsem
dá
postihnout
je
schopno
toho
aby
z
toho
všeho
všechno
vzniklo
tak
takhle
to
myslel
ech
ano
jenomže
neměl
tento
můj
slovních
dispozici
který
si
pře
radoval
se
s
indie
ne
a
tak
že
můžeme
to
vylepšit
v
tom
smyslu
že
si
řekneme
ano
jako
nic
máš
jít
k
ničemu
přirozenosti
boží
ale
vědomi
dobře
že
když
tam
vstoupí
do
tohoto
nic.
Tak
se
ztotožní
s
tím
nic
ale
v
očích
okolí
tvého
budeš
všemohoucí
ježíš
kristus
který
se
s
tímto
nic
ztotožnil
byl
se
jevil
sem
ho
okolí
všemohoucí
a
přesto
osobě
říká
že
je
menší
než
od
a
že
dokonce
ani
dobrý
že
ne
otec
v
nebesích
je
dobrý
ale
od
opravdu
ustavičně
vycházel
z
toho
nic
nikdy
mu
ani
chvíli
nebyl
nevidí
k
tomuto
nic
a
kdyby
se
ho
byl
malinko
pustil
to
znamená
kdyby
byl
něco
dělal
pro
sebe
jako
tom
řekl
aby
mu
nevěřili
jestli
vem
z
životě
vystupuje
te
něco
říkal
on
co
dělám
pro
sebe
nevěřte
mně
já
to
všechno
dělám
pro
vás
a
to
je
to
co
to
nic
dokáže
no
pořád
dělá
všechno
proto
co
něho
vyvěrá
a
nic
pro
sebe
ale
to
je
začátek
pochopení
věci.
Tam
v
tom
nic
protože
je
to
nic
nebývá
nic
nemůže
ubrat
to
se
nemůže
to
nemůže
ubývat
jako
je
v
tom
podobenství
o
rozdávání
chlebu
a
če
ne
nic
tam
dokud
si
to
potřebuje
tak
minulý
když
to
nepotřeboval
tak
by
opravdu
bylo
opravdové
nic
by
byl
nepoctivě
ale
na
druhé
straně
to
nemůže
být
něco
co
někam
vyplý
a
zmizí
nýbrž
zase
to
vrací
okruhem
nazpátek
čili
je
to
uzavřený
tok
takže
kdo
se
přidá
do
toho.
Vyvěrající
ho
a
dá
se
tím
náš
e
tomu
se
říká
česky
odevzdanost
nebo
abych
řeči
je
pravá
odevzdanost
k
bohu
tak
ten
je
unešení
bohu
ovšem
bývá
tam
o
nesen
napřed
citem
a
ale
ježíš
kristus
byl
proto
abych
ho
ten
na
naše
jenom
citem
nýbrž
veškerou
duší
svou
veškerou
silou
svou
a
tak
dále
a
to
znamená
celobytostně
k
bohu
jít.
Byl
pro
tu
tento
v
tuto
formu
lásky
a
tu
formulaci
považovat
za
první
příkaz
tak
myslím
že
jsem
tu
přednášku
dokončil
jak
je
to
že
vznikne
balík
když
se
tady
bylo
řečeno
ačkoliv
to
takhle
řečeno
nebylo
že
ten
dojem
si
ta
duše
bere
sebou
do
záhrobního
života
tak
ten
balík
prostě
zbavila
nechal
si
ho
sebou
a
tam
se
nějak
rozplyne
tak
by
znamenalo
že
ten
balík
je
volný
teprve
tehdy
když
vona
si
ho
ještě
pěkné
tam
rozebere
obalí
ne
vyžije
a
o
toho
že
tam
teprv
vzniká
svoboda
toho
balíku
že
můžete
prvé
potom
ten
balík
někoho
přepadnout
zase
až
tam
je
uvolněn
a
může
se
s
tělo
někam
jenom
není
to
pravda
protože
jsem
vám
řekl
během
té
přednášky
a
tam
se
to
potom
najdete.
Že
už
ty
balíky
se
uvolňuje
jakmile
do
žijou
jakmile
do
hrajou
svou
roli
v
tomto
životě
my
nabaluje
me
a
vybalujete
to
bychom
dybychom
jenom
namaloval
to
sou
takovýmu
praskl
a
ale
my
opravdu
něco
pouštíme
a
něco
přijímáme
mysl
totiž
ocitáme
v
toku
toho
co
vyvěrá
ustavičně
boha
by
to
i
když
chceme
nemůžeme
zastavit
kdyby
se
nám
podařilo
to
zastavit
nějaký
ze
balíky
nechat
pro
sebe
trvale
to
by
bylo
hotové
teklo
proto
jak
ohromný
byl
poučen
třebas
k
tedy
říkal.
Řečí
toho
mefistofela
a
ne
k
tomu
faustovi
vane
ho
ptá
a
kdy
si
mě
nemele
do
toho
pekla
za
to
co
mně
tady
děláš
a
on
říkal
víš
teprve
tehdy
až
se
zastaví
před
okamžikem
který
jste
bude
lí
až
se
zastaví
setkám
a
to
ještě
pro
sebe
zanechat
zvěčnit
pro
sebe
zůstat
v
tom
stavu
žádném
stavu
se
nedá
zůstat
v
tom
v
té
chvíli
jak
budeš
chtít
zůstat
v
tom
stavu
ve
tvém
se
ocitl
ve
s
těch
líbit
a
on
tam
německy
aby
to
mohl
citovat
je
to
tak
krásné
že
se
mi
to
vě
zalíbilo
jak
toto
řekneš
tak
v
tom
já
mám
v
té
chvíli
mám
na
tebe
právo
a
přijdu
si
pro
tebe
a
desku
tě
do
pekla
co
je
to
tedy
peklo
teklo
je
přešlapování
na.
To
je
pravé
peklo
jiného
pekla
není
a
satan
má
právě
nás
právo
jakmile
takle
přešlapuje
na
místě
že
se
si
že
ježíš
kristus
nepřešlapoval
ani
chvíli
na
cestě
na
místě
že
von
třebas
přišel
z
jordánu
a
to
by
vypadalo
jako
že
to
z
toho
získal
byl
vědomě
synem
božím
ne
ale
ne
on
se
hned
šel
poprat
se
ta
naše
má
po
právně
se
se
stane
ji
vítězem
na
něm
znamená
tím
já
na
tom
na
svou
neprovinili
to
na
svou
dosavadní
libido
lito
která
se
tady
zrodila
ten
o
té
doby
musela
sloužit
tak
hned
se
pustil
do
nějakého
učitelského
úkolu
a
zase
do
smrti
na
kříži
a
po
nikdy
nestál
na
místě
že
nedo
seslání
ducha
svatého
tak
dále
jenomže
nebo
dělat
všechno
najednou
muselo
jedno
za
druhým
jít
čili.
Kdybych
zůstal
u
ježíše
krista
tak
bych
říkal
když
se
narodil
na
tento
svět
nabalil
na
sebe
balík
lidství
ano
a
choval
se
do
třeti
let
jako
člověk
normální
člověk
ve
třiceti
letech
nabalil
na
sebe
vůli
boží
ale
jenom
tu
tvůrčí.
Jenom
tu
tvůrčí
částečně
osvětitel
sou
ale
především
tvůrčí
vůli
boží
která
vytváří
situace
zde
na
světě
a
která
například
může
taky
uzdravovat
zabije
podobně
a
to
je
tvůrčí
aspekt
boží
takže
on
se
ucházel
o
vůli
otcovu
o
vůli
tvůrce
a
z
ní
působil
tři
roky
ale
po
třech
letech
už
jí
dočerpal
tento
balík
by
se
dal
odložil
dokonale
odložil
takže
i
jeho
učedníci
měli
dojem
že
jeho
mistr
zkrachl
protože
jiný
balit
neznali
u
něho
nebyl
tedy
za
neměli
pohled
shora
na
to
jako
on
měl
že
on
měl
pole
shora
takže
on
když
se
dokonale
vzdal
tohoto
života
měl
k
dispozici
osvětitelský
úkol
další
balík.
Kterým
potom
působil
na
své
učedníky
a
úkol
ten
byl
ten
že
až
já
budu
povýšen
to
znamená
ukřižován
teprve
pak
ma
muži
mohu
seslat
ducha
svatého
to
znamená
ve
pak
můžete
poznávat
co
nyní
nepoznáváte
co
nemůžete
poznat
dokud
víte
obraz
mistra
při
obrazu
se
nedá
moc
toho
poznat
něco
něco
jim
tam
vysvětlil
ale
té
žalostný
málo
proti
tomu
co
potom
voni
poznávali
po
seslání
ducha
svatého.
A
jeli
tomu
tak
tak
už
ježíš
kristus
ukázal
že
něco
se
nabaluje
na
člověka
a
byl
synem
člověka
taky
něco
se
vybavuje
pro
člověka
odstupuje
například
dejme
tomu
ten
satanáš
byl
od
pánem
ježíšem
po
těch
čtyřiceti
dnech
pobytu
na
poušti
způsobem
apage
satane
odstup
ode
mě
to
a
už
ježíš
kristus
vědomě
od
sebe
oddaloval
balík
odstup
ode
mě
toto
já
kterému
dosavad
dobře
sloužilo
stalo
se
po
jordánu
satanem
předtím
nebylo
nebo
výborným
sloužit
tím
tak
najednou
bylo
zvířat
a
von
toho
satana
už
dál
nepotřeboval
v
tomto
smyslu
tak
ho
odpálil
no
a
jak
vám
říkám
člověk
se
stává
tvůrcem
nebo.
Majetky
majetníkem
nebo
účastníků
na
jiných
balících
tím
že
v
jeho
životě
se
vždycky
stane
že
musí
ze
sebe
vystoupit
aspoň
částečně
že
se
musí
od
řeknou
něčeho
že
se
musí
odosobnit
že
musíte
třebas
něčeho
velice
milé
vzdát
já
si
vzpomínám
že
většina
lidí
je
schopna
tyto
věci
přímo
když
je
někdo
velice
milovaný
zemře
tak
pak
je
mě
míst
o
těch
mých
místo
o
nový
balík
a
jestliže
člověk
musí
odstoupit
je
donucen
okolnosti
a
spitím
životě
tak
je
tam
hned
volná
získa
do
které
se
dostane
další
balík
také
vzniká
vliv
balíku
a
samo
sebou
jestli
ten
balík
je
dost
si
řekl
bych
uchovat
terezky
dosti
takový
a
krevní
se
tomu
říká
jinak
a
je
tak
nebudu
říkat
tak
jestliže
on
je
dost
jedno
slo
máme
tím.
No
jestli
je
dynamický
jo
tak
on
touto
dynamikou
vy
tlačí
ti
staří
balíky
ve
že
to
že
byl
no
to
se
musí
předtím
říká
ale
jestliže
do
jiných
tak
vy
výklad
tyhlety
menší
balíky
ven
takže
už
je
řada
balíků
volná
takže
opravdu
člověk
který
říši
na
tomto
světě
a
střed
takhle
ty
balíky
tím
že
se
ti
že
je
nucen
se
odříkávat
něčeho
to
kdyby
se
na
to
díval
člověk
který
má
tak
toto
vidění
tak
by
říkal
ten
za
sebou
nechává
hadu
balíku
a
někdo
je
zase
chytá
že
i
za
takovým
člověkem
znamená
chytnout
něco
co
není
třeba
žádoucí
ani
aby
člověk.
Text view •
Help