Tak
strašně
trpěla
že
její
příbuzný
přišel
ke
mně
a
říkal
mně:
jak
je
to
možné,
že
to
je
ta,
která
byla
opravdovou
světicí,
takhle
trpí.
Je
to
proto
ježíš
kristus
chtěl
si
přál
aby
se
připojila
k
jeho
utrpení
aby
s
ním
umřel
na
kříži
protože
jako
věřící
musí
umřít
víra
na
věčnosti
nemá
žádnou
platnost
tam
jenom
láska
a
tak
přes
tu
lásku
kterou
prokazoval
bližnímu
jí
byla
na
ta
milost
že
byla
takle
zbavena
veškeré
útěchy
jako
on
na
kříži
byl
zbaven.
Aby
se
dostala
do
té
věčnosti
a
věříme
se
tam
dostal
tak
se
takhle
jsem
jim
to
vysvětlil
no
je
zajímavé
že
rovné
situaci
se
ocitne
každý
kdo
třebas
klidně
šel
jinou
cestou
třebas
indickou
jakmile
se
dostane
do
vleku
ježíše
krista
tak
začne
trpět
pokud
nepochopí
že
musí
sebe
se
vzdát
jak
trošku
sebe
patřit
sobě
patří
tak
pořád
ten
pít
není
možno
ježíš
kristus
následovat
do
toho
nebe
dokud
sám
sebe
nezapřel
na
cestě
víry
tak
on
říká
zapři
sama
jste
veze
krišna
se
ne
opravdu
potom
teprve
následuj
není
možno
následovat
dokud
se
to
člověk
napravená
to
je
moc
důležitá
věc.
Dobře
tak
víte
dobře
jsem
řekl
a
já
sem
nějaký
ho
můdyho
to
americe
psychiatr
a
von
delší
dobu
po
dobu
několika
let
zpovídal
své
pacienty
kteří
prošli
klinickou
smrtí
a
účinky
klinické
smrti
ze
kterých
zpovídal
se
pacienty
byli
obdobné
ale
ne
stejné
to
znamená
někdo
si
nepamatoval
vůbec
nic
z
té
klinické
smrti
někdo
si
pamatoval
něco
málo
nebo
mnoha
vě
někdo
zažíval
tak
zvané
žluté
světlo
to
vám
tedy
světle
někdo
bílé
světlo
nebo
zažíval
soud
který
ho
odsoudil
k
jinému
způsobu
života
viděl
světelnou
nějakou
bytost
podle
toho
součet
záleželo
na
jeho
víře
když
věřil
v
krista
tak
by
dělal
krista
to
není
fakt
to
je
jeho
obrazotvornost
ano
to
působení
se
oděje
do
obrazu
ano
to
působení
je
faktické
ale
e
se
odděleno
obrazu
to
způsobuje
že
ten.
Ten
řek
bych
ten
vliv
je
daleko
oslabení
než
kdyby
ten
obraz
to
nemělo
by
bylo
lépe
kdyby
například
vstoupil
do
žlutou
způsob
o
světla
a
neměli
k
spojený
žádný
obraz
to
by
ten
žluté
světlo
m
m
řeklo
více
já
vám
ještě
potom
řeknu
proč
a
jak
tak
co
je
to
to
vidění
toho
světla
jiného
v
tom
okamžiku
kdy
je
narození
života
a
smrti
že
totiž
když
se
rozlučuje
ten
organismus
z
těch
z
těch
součást
svých
tak
to
má
světelný
na
se
to
není
tak
nic
koho
pytel
né
že
ano
a
ten
světem
efekt
a
nepůsobí
jenom
nějakým
bez
ře
ním
nebo
nějakým
klam
nebo
nebo
to
je
způsobeno
tím
že
opravdu
nějaká
svět
se
kterejš
část
člověka
odchází
pryč
a
jeví
se
napakoval
extaze
kdysi
jako
mimo
mimo
toho
člověka
takže
ten
člověk
se
dívá
třeba
na
to
žluté
světlo
na
něco
oblažuje.
No
ale
někdo
kdo
v
tomto
životě
třebas
aspoň
koncem
před
tou
operací
při
tom
klinickou
smrtí
se
dostanu
stádia
vývojového
takového
že
si
dělal
těžké
svědomí
z
toho
co
tady
napáchal
a
říkal
si
já
bych
si
tady
ještě
žil
a
všechno
to
otčím
tak
tato
myšlenka
je
tak
silná
že
působí
že
to
světlo
začneme
konkrétní
povahu
soudce
to
je
to
není
žádný
soustře
faktický
to
je
síla
myšlenky
toho
člověka
a
ten
soudce
ho
soudí
jeho
života
a
zase
je
myšlenka
toho
člověka
ale
pozor
na
základě
tý
na
podkladě
zpod
toho
všeho
je
nějaká
síla
která
je
objektivní
která
působí
objektivně
takže
od
když
se
z
toho
soudu
dostane
když
tam
vykládá
byla
to
se
tak
dobra
mohla
by
se
to
po
potom
po
těch
státnicích
jeho
přežít
ten
spis
mu
dyž
ho
tady
tatínek
poší
když
doufám
a.
Možná
že
i
ten
komentář
by
byl
dobrý
a
když
vo
tom
potom
se
dostane
z
toho
ten
člověk
tak
on
nebyl
odsouzen
jako
u
obyčejného
soudu
nýbrž
on
získal
také
schopnost
k
tomu
čemu
byl
odsouzen
se
postavit
kladně
vyžít
to
vykonat
to
provést
to
ačkoliv
si
tím
nikdy
neměl
tu
sílu
aby
to
provedl
takže
ten
poslední
se
s
ní
teďka
setkal
když
sem
jel
splněn
do
prahy
a
viděl
jsem
ho
na
kterou.
A
poznal
jsem
ně
žluté
světlo
že
beze
nutným
světlem
to
že
by
se
to
je
tak
pronikat
ho
člověk
vidíš
má
když
se
ti
sám
i
prošel
já
jsem
jim
nesčetněkrát
se
prošel
takže
pro
mě
každého
řadě
to
tady
u
vás
není
u
něko
nikoho
to
světlo
ale
u
toho
je
to
absolutně
zřejmé
tak
já
jsem
ho
hned
pozval
do
kup
a
vyzpovídal
jsem
ho
proč
to
žluté
světlo
má
a
kupodivu
von
prošel
kristu
smrtí
a
to
žluté
se
tam
říkal
já
jsem
to
jsou
ten
vozil.
A
viděl
jste
při
tom
něco
ne
nějakého
soudce
nebo
věděl
jste
co
máte
dělat
ne
nebo
sta
e
se
jím
člověkem
jeho
jiným
člověkem
ano
řiká
já
jsem
vod
tý
doby
co
jsem
čtrnáct
dní
byl
v
tom
bezvědomí
a
tak
dále
já
si
mě
pro
to
sté
světlo
já
jsem
od
tý
doby
jiný
člověk
je
měl
rodin
a
nepoznává
já
jsem
neschopen
dělat
to
co
předtím
já
jsem
třebas
kouří
já
jsem
rád
pil
já
se
teďka
to
ani
nemůžu
podívat
ale
že
bych
to
byl
někomu
sliboval
že
bych
tam
zažívali
nějaký
osobní
styk
s
nějakým
soudcem
který
mě
posuzovat
ty
nebudeš
použít
to
nebe
ne
to
ne
ale
já
jsem
měl
najednou
sílu
k
tomu
nekouřit
nepít
a
žít
rozlišíte
jiným
způsobem
než
předtím
a
u
kolena
vod
tý
doby
pět
let
se
to
stalo
a
já
pořád
žiju
jinak
než
ten
že
soustavně
před
tím
jinak.
Tak
se
to
představte
co
to
žluté
světlo
je
čili
já
bych
řekl
že
je
to
taková
posila
z
jiné
úrovně
kde
člověk
sám
lépe
na
které
člověk
sám
lépe
sebou
vládne
správně
ji
poznává
nebo
snáze
poznávat
co
je
správné
a
co
je
nesprávné
protože
mně
to
žluté
světlo
potrefila
v
předškolním
věku
už
ve
třech
a
půl
letech
a
tak
dále.
Tak
já
jsem
opravdu
od
tý
doby
začal
poznávat
zvláštním
způsobem
se
správné
a
co
je
nesprávné
takže
já
se
v
tom
žlutém
svět
dobře
vy
znám
maminku
jsem
překvapil
pro
tě
čtrnáctý
operací
pocit
vědomí
že
jsem
říkal
maminko
to
měl
vo
tři
a
půl
roku
říkají
mně
ode
dneška
co
je
správné
a
chci
jednat
správně
zmínka
se
divila
že
dítě
jednat
správně
ne
ale
vždycky
když
jsem
se
ptal
když
jsem
si
nevěděl
s
ničím
rady
jsem
se
ptal
matky
se
správné
já
jsem
to
nepoznával
ale
ono
mě
to
řekla
a
já
jsem
ale
poznal
jestli
mě
radí
dobře
když
mě
tak
za
špatně
jak
jsem
to
neposlechl
teprve
až
mě
nabídla
dobře
tak
jsem
to
poslechl
a
to
jsem
se
pokusil
trestal
do
to
se
tak
nedělá
to
sem
tady
nepsál
říkal
je
vám
to
to
neříkal
pomocí
opakovat
to
nic
e
mě
no
tak
to
je
to
žluté
světlo
ten
to
prostě
důsledek
toho
žlutého
světla
převáží
v
tom
člověku
jak
vidím
člověk
s
tím
chodí
pořád
něm
převažuje
jiná
úroveň
než
nějaké
byl
předtím
člověk
se
tedy
může
vyjadřovat
dostat
na
jinou
úroveň
a
trvale
na
ni
zůstávat
jako
je
abste
na
jinou
úroveň
a
trvale
se
dostávám
zůstává
na
ni
trvale
a
on
taky
betelně
trvalý
sta
nevěděl
proč.
Jenom
to
že
to
čili
nízkou
smrt
sám
radím
nízkou
smrt
tedy
protože
tak
jeden
ze
sta
pacientů
má
toto
vidění
to
založena
tom
jak
se
do
ní
dostal
jaká
předsevzetí
dělal
to
má
veliký
vliv
na
to
se
s
ním
v
té
klinické
smrti
děje
taky
jeho
víra
má
veliký
vliv
do
věří
v
boha
nebo
krista
tak
by
jí
toho
krista
ne
že
by
ten
kristus
k
němu
přišel
vůbec
ne
jeho
představa
o
kristu
se
mu
tam
z
tělesní
ne
a
a
on
s
tím
přihrajou
naší
pochopení
jo
těch
věcí
které
by
jinak
chápal
velice
martě.
Tak
například
dejme
tomu
takhle
začal
svoji
duchovní
kariéru
svatý
ignác
z
lojoly
že
byl
těžce
zraněn
při
vyvedu
pamplony
a
v
té
horo
se
mu
objevil
kristus
a
řekl
mu
ignáci
teď
nebudeš
bojovat
proti
králů
nebo
pro
krále
nýbrž
pro
mě
a
znamenalo
sví
a
jak
mu
tohleto
řekl
tak
on
na
byl
takovou
sílu
že
doži
do
smrti
říkal.
Všechno
na
to
překládám
za
tím
pro
k
větší
slávě
boží
ne
to
bylo
jeho
složit
všechno
dělal
větší
slávě
boží
a
v
tom
hodnotil
nebo
minulou
to
zůstalo
a
předtím
vůbec
tvrdým
voják
em
a
na
tom
vůbec
nepomyslel
takže
objevuje
se
nová
kvalita
té
to
by
mělo
být
protekce
místo
zamyšlení
že
ze
budit
napří
při
chorobné
stavu
za
učit
okolností
novou
kvalitu
v
tom
člověku
a
tím
by
ten
pacient
vlastně
už
byl
napolovic
zachráněn
v
té
své
choroby
se
o
to
kolika
se
postaví
i
o
to
ostatní
my
tomu
říkáme
v
duchovnu
že
mu
ostatní
všechno
bude
přidáno
i
o
to
jeho
zdraví.
Stačí
to
tady
někdo
z
vás
mě
říká
že
před
smrtí
tak
novou
zažíval
tohleto
jako
by
pociťoval
takový
vír
který
toho
tatínka
oddával
z
tohoto
světa
pryč
co
je
to
ten
vír
řekl
jsem
to
dobře
to
je
tak
tadyhle
tento
fyzický
svět
můj
to
je
určitý
druh
záření
o
to
svatý
roku
chybuji
te
čili
má
to
určitou
kapacitu
zářilo
a
jestliže
ten
člověk
odchází
z
této
úrovně
září
kapacita
do
úrovni
do
úrovni
jiné
jiného
záření
já
řeknu
třebas
že
to
záření
z
vyšší
kapacitou
vyšším
kmitočet
nebo
tak
nějak
jestli
tam
obsa
tak
samozřejmě
je
zapotřebí
aby
se
stala
tahleta
věc
že
by
byl
odtud
od
stát.
Neboť
jsou
něm
věci
v
tom
člověku
nejenom
fyziku
ké
povahy
nýbrž
také
takové
povahy
která
tam
k
tomu
ještě
může
náležet
k
tomu
vyššímu
záření
nebo
k
vyšší
mudrci
ne
a
vono
si
to
tam
odebírám
čili
v
podstatě
z
té
byli
svědkem
kdo
to
tady
říkal
toho
že
jeho
vědomí
toho
člověka
bylo
od
svá
do
úrovně
které
bylo
teď
nositelem
toho
vědomí
přivlastňovala
si
to
vědomí
zase
si
ho
přivlastňovat
takže
toto
přivlastnění
se
vám
jevilo
jako
vír
ano
tak
to
vysvětlil.
Jestliže
se
někdo
tady
z
vás
ptá
já
to
vy
nekonkrétní
aby
nebylo
vidět
k
to
se
to
ptal
že
mu
připadá
že
takové
zrození
dětí
tě
té
na
svět
že
vlastně
zdrojem
utrpení
pro
toho
tvora
který
jsem
přichází
tak
není
daleko
pravdě
protože
my
přicházíme
na
tento
svět
až
se
rodíme
tak
by
se
kompletní
při
i
máme
i
to
nesmrtelné
v
sobě
myslí
že
sem
na
tento
svět
z
nesmrtelné
oblasti
do
krutě
smrtelné.
Dualistické
oblasti
na
to
je
hrozně
krutý
přechod
takže
to
dítě
nelé
jenom
proto
že
potřebuje
vyrazit
dech
jak
říkají
lékaři
ne
když
ale
opravdu
bolestně
křičí
protože
tam
nepotřeboval
dýchat
ještě
ono
postupně
jenom
přecházelo
sem
do
toho
a
najednou
musí
se
potýkat
ze
životem
každým
dechem
se
musí
potýkat
by
představa
chvilinku
dýchat
také
po
něm
ono
se
ono
vono
se
musí
dohadovat
toho
života
k
té
matce
se
nepotřeboval
drželo
at
života
chápete
to
a
to
už
je
to
té
poslední
fázi
ale
tadyhle
jednou
se
musí
to
želva
každým
dechem
se
držet
že
ten
ví
každý
z
vás
života
na
této
planetě
zkuste
si
to
nedýchat
a
bude
po
vás
že.
Je
čili
to
je
ustavičný
boj
na
smrtí
aniž
si
to
milujeme
protože
je
to
děláme
samovolně
ne
ale
je
to
bodem
takže
dítě
nastupuje
cestu
se
stroje
se
smrtí
od
prvního
okamžiku
narození
nastupuje
boj
který
se
tím
nikdy
nezažil
proto
je
to
fáze
utrpení
stačí
to
vole
okamžik
já
to
ještě
řeknu
jednou
tady
mně
bylo
napovězeno
že
jsem
to
měl
taky
brát
jako
utrpení
matky
a
že
jsem
měl
odpovědět
na
to
proč
je
to
také
utrpení
matky
především
je
to
utrpení
matčino
nejenom
proto
že
se
to
de
něco
děje
násilného
ale
také
proto
že
tam
matka
ztrácí
kus
sama
sebe
to
dítě
před
tím
bylo
součástí
její
tělesnosti.
A
součástí
jejího
já
protože
než
to
dítě
získá
své
vlastní
já
tak
žije
z
toho
já
té
matky
a
ještě
dlouho
dobu
že
se
formuluje
to
já
toho
malého
tvora
žije
z
toho
já
té
matky
a
matko
taky
cítí
že
to
je
vlastně
ještě
podložená
ruka
té
toho
života
matčina
a
jeli
tomu
takhle
tak
pak
je
to
stav
který
by
se
dal
vyjádřit
nábožensky
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
ona
vlastně
musí
sebe
zapřít
když
se
to
dítě
v
porodit
no
a
v
tom
je
ta
bolest
v
tom
sebezáporu
na
který
není
z
vyklá
protože
to
nemění
soustavně
nucena
k
tomu
sebezáporu
přeci.
To
tam
je
to
že
by
to
šlo
využit
když
se
dobrovolně
ten
život
věnuje
tomu
dítěti
radostně
ho
věnuje
to
utrpení
ustává
okamžitě
ano
a
to
mu
tedyto
velice
prospívá
ta
formulace
nebo
ta
forma
ce
to
nového
a
já
teď
tady
kolik
le
kupředu
matka
by
mohl
takový
to
způsobem
spolupracovat
s
porodní
em
a
opravdu
si
to
polední
si
přejou
dětem
na
to
jako
na
přirozený
stav
to
říkají
matce
ne
to
není
nepřirozeného
a
mohli
být
radit
ještě
dále
tady
říkám
já
ne
a
radili
by
velice
dobře
protože
by
to
udělali
opravdu
přirozený
stav
při
kterém
netrpěla
ani
ani
by
nebyla
v
nebezpečí
na
tvrdého
a
to
dítě
by
bezpečně
i
v
tu
rychleji
do
tohoto
světa.
Víte
co
se
děje
při
tom
narození
to
se
děje
taky
smrti
ten
člověk
taky
když
to
považuje
za
přirozenou
záležitost
že
odchází
o
tu
tak
se
tam
v
tom
světě
tamním
narodí
daleko
rychleji
a
snáze
a
bez
těch
porodní
nových
těžkostí
které
normálně
tam
by
se
zažívá
von
tam
ale
bez
matky
a
je
tam
daleko
víc
než
například
nikdy
nezpůsobí
to
aby
člověk
seděl
jenom
na
jedné
židli
protože
joga
vyžaduje
vedení
mistrem
a
jedině
to
to
vedení
se
způsobí
že
ten
jogický
žák
sedí
na
jedné
židli
protože
ten
mistr
vezme
do
hrsti
vůli
toho
žáka
a
jedná
s
ní
totálně
průběžně
kontinuální
celý
den
nepouští
ho
ani
na
chvilinku
od
sebe
pryč
já
to
bych
musím
se
nám
tak
se
s
tím
musím
na
klopu
k
tobě
tak
se
odklonit
že
jo
tak
pochopí
že
jo.
Ale
prosím
vás
tak
jeli
tomu
takhle
že
když
děláte
nějaké
cvičení
duchovní
jogické
nebo
nějaké
pozice
nebo
tak
a
potom
zase
za
světskou
věcí
že
v
té
kde
o
to
josefem
te
vůbec
zdání
a
vůbec
se
jí
nevšímáte
vůbec
na
ně
nenemysli
te
tak
žijete
dvojím
životem
tím
jogický
a
tím
světským
kdežto
žák
v
ašramu
v
indii
mistra
třebas
jenom
had
ego
je
pořád
pod
vlivem
té
mistrovi
vůle
a
jedná
podle
jeho
vůle
ani
ho
nenapadne
jednat
podle
vlastní
vůle
on
ví
že
to
nesmí
dělat
že
musí
být
pořád
ve
vli
vleku
vůli
toho
mistra
já
jsem
to
poznal
sám
na
sobě
když
mě
učil
třebas
zvládnout
tu
pozici.
Že
jsem
musel
úplně
být
jím
vlá
on
říkal
první
co
na
ně
chtěl
úplně
se
mně
odevzdejte
že
vy
se
marně
snažíte
odtud
pozici
už
dva
měsíce
nebo
tři
a
nikdy
ji
nezvládne
protože
mate
tvrdý
kosti
a
tuhý
šlachy
a
všechno
ale
musíte
si
mě
úplně
odevzdat
ze
ze
se
do
mé
vůle
já
to
sami
nemyslím
zle
a
okamžitě
jsem
to
zvládl
tím
způsobem
za
jednou
za
jedno
za
zásah
se
že
jsem
okamžitě
stačil
vědomí
svého
těla
to
je
závidění
vhodný
stav
opravdu
který
jsem
zažil
to
při
tom
v
té
padmasáně
že
jsem
o
svém
těle
nevěděl
ale
měl
jsem
jasnější
vědomí
než
kdekoliv
před
tím
čili
neztratil
jsem
vědomí
naopak
vědomí
se
zbystřil
tím
že
jsem
nemusel
být
jak
se
říká
v
úvah
starost
o
dokonale
o
své
tělo
ano
my
ani
nevíme
že
se
staráme
a
se
ti
a
když
když
o
něm
víme
ale
to
je
druh
starosti
o
tělo
a
to
mně
odpadlo
každá
zvládnu
které
už
k
pozice
má
být
zbavení
se
starosti
o
tělo
v
tomto
nejširším
slova
smyslu
že
o
něm
vůbec
nevím
čili
zbavení
se
pocitu
tělesnosti
ano.
A
jestliže
tam
pozice
že
se
tam
trošičku
sebe
cítím
tak
to
ještě
není
zvládnutá
pozice
a
je
zajímavý
že
vy
například
jdete
z
jedné
pozice
druhý
ale
žádnou
nezvládnete
ani
jednu
jste
dosud
nezvládl
vy
prosím
těle
víte
čili
to
je
to
jiného
než
co
by
se
chtěla
mistr
to
by
vás
vod
tý
jiné
pozice
neustou
by
se
nezvládl
jednu
takže
dělejte
to
nic
se
vám
nestane
zlého
ale
tak
je
to
moc
dobrého
nepřinese
viďte
až
máte
mění
že
je
to
je
dobrý
tak
je
to
proto
proto
vaše
myšlení
je
to
dobrýho
a
ne
pro
tu
jógu
a
je
to
soustavně
potom
a
nesmíte
vynechat
to
je
to
že
je
to
provaz
kterým
se
přivazuje
te
a
kdybyste
nemohla
to
splnit
tak
velice
to
špatně
působí.
Asi
tak
jako
když
někdo
za
provaz
jedno
auto
za
provaz
ta
ne
auto
druhé
když
tam
ten
zabrzdí
tak
to
tím
provaze
sukni
můžete
to
dokonce
přetrhlo
pozor
na
to
a
potom
nejsme
tady
situaci
v
evropě
kdy
to
počasí
a
atmosféru
ta
vchodu
a
všechno
a
naše
život
zprávy
odpovídala
tomu
co
ten
nový
má
dělat
takže
nikdy
nejednáte
podmínky
všech
osm
podmínek
jedinec
jednáte
který
by
vám
přistupoval
do
té
míry
že
by
ta
joga
měla
kladný
výsledek.
Takže
bude
mít
by
se
k
jenom
částečný
a
nejlépe
by
bylo
kdybyste
ovšem
to
asi
nebude
prakticky
možné
ne
by
bylo
kdybyste
mohla
navštívit
nějaký
ten
kus
těch
jogin
nejlépe
tak
s
no
ceny
den
nebo
jak
on
to
dělal
já
nevím
já
tak
dlouho
stáňa
aby
to
mohl
zprostředkovat
já
se
tedy
znám
také
s
tou
vedoucí
jogin
tou
automobilu
u
žitého
to
to
žluté
jógy.
A
a
tak
bych
kdybych
to
doporučení
vám
dál
do
ruky
tak
by
vás
přijal
a
to
by
jste
viděla
co
ta
dokazuje
co
komplexní
věcí
o
který
nevíte
co
ještě
všechno
vyžaduje
jenom
to
byste
jenom
proto
abyste
otce
měl
zenu
potom
byste
viděl
a
co
to
tady
joga
aspoň
v
tom
evropským
stylu
že
tyto
lidi
byli
ve
styku
s
indy
a
byli
v
indii
jo
a
ty
indové
navštěvuje
takže
oni
vo
tom
mají
větší
párů
než
normální
takový
karel
makoň
že
jo
takže
voni
by
vám
daleko
lépe
mohli
poradit
aby
byste
potom
odtamtud
vodešli
byste
tu
jogu
už
rozuměli
jak
se
patří
odbyto
měla
někdy
příležitost
tak
to
udělejte
prosím.
My
totiž
myslíme
a
to
já
vám
chci
zavrhnout
že
když
člověk
to
myšlení
vám
se
setnout
nebo
by
rady
byste
se
ho
zbavili
o
žiju
za
nepřirozené
nesprávné
se
člověk
narodí
tak
začne
existovat
a
když
se
mukdyž
zemře
tak
přestane
existovat
ať
to
fakticky
neuznáváme
to
je
jedno
ale
ve
skutečnosti
to
tak
není
my
se
chováte
jako
mrtvý
mu
tomu
kdo
zemřel
a
jako
přerůzné
mu
a
žít
synu
k
tomu
to
sem
narodil
a
on
se.
Ne
starší
vím
nebo
živější
tím
že
se
narodil
lesa
jsem
mrtvý
ží
tím
že
zemřel
nýbrž
ono
mání
člověku
platí
to
říkal
ježíš
kristus
se
jsou
mrtví
všichni
kdo
se
jenom
narodili
na
tomto
světě
čili
nezačínejte
živi
není
to
tak
rozhodující
fáze
v
tom
smyslu
pokud
ten
člověk
opravdu
toho
života
teprve
nevstoupí
tento
život
který
považujeme
za
život
té
teprve
nástrojem
k
tomu
aby
mohl
člověk
do
život
ta
vstoupit.
Já
bych
to
řekl
tímhletím
způsobem.
Ježíš
říkal:
"modlete
se".
Proč?
Protože
modlitbu,
kterou
on
navrhl,
modlitbu,
kterou
on
navrhl,
vzal
jako
řád
hodnot,
který
má
člověk
udržovat
a
má
si
ho
denně
připomínat
ten
řád
hodnot.
Aby
totiž
neslevil
z
toho,
aby
se
tím
ubíral.
Takže
dejme
tomu,
že
nám
radil
Otčenáš,
tak
on
nám
říká:
tady
ses
nenarodil
z
rodičů
jenom.
To
co-
tvoje
hmotný
rodiče
co
je,
ty
jsou
přece
závislí
na
tom,
že
já
jsem
všechno
pustil
do
světa.
A
já
to
ustavičně
pouštím.
Takže
já
jsem
Otec
váš.
Proto
se
říká
Otec
náš,
protože
já
jsem
Otec
všech.
Kdežto
ten
otec
tady
tví-
tvůj
fyzický,
to
je
tvůj
otec,
tvůj,
to
není
náš
Otec,
že
ano?
Tak
rozlišujte
mezi
otcem
svým
a
Otcem
naším.
A
Ježíš
Kristus
chce
na
začátku
té
modlitby
on
to
říká,
že
v
tom
řádu
musí-
měl
by
si
být
člověk
vědom,
že
ten
Otec
náš
je
naším
faktickým
původcem.
Ale
já
bych
k
tomu
přidal,
že
tím
původcem
ne
proto
jest,
že
jednou
nás
tak
stvořil.
Já
vůbec
na
stvo-
stvoření...
stvoření
takové,
jak
ho
vykládá
bible,
nevěřím.
Ale
je
naším
Otcem
proto,
že
ustavičně
nás
v
tom
stvořeném
udržuje.
To
je
pro
nás
moc
taky
špatný,
že
nás
tam
udržuje.
Ten
by
měl
mě
udržovat
spíš
u
sebe,
že?
Ale
on
nás
udržuje
v
tom,
v
té
oddělenosti
od
Boha.
To
je,
opravdu
je
to
dost
těžké
postavení
z
našeho
hlediska.
Ale
to
má
svůj
smysl,
protože
abychom
tím
překonáváním
překážek
tou-
začli
toužit
aspoň
po
té
věčnosti.
No,
tak
jestliže
tedy
se
modlím
správně,
tak
když
se
modlím
Otčenáš,
tak
si
mám
uvědomovat
tu
svoji
sounáležitost
s
pravlastí.
A
upozorňuju
vás,
že
o
tom
Otci
našem
nevíte
vůbec
nic.
On
samovolně...
samovolně,
bez
naší
vůle
nás
udržuje
při
tomto
životě.
Ani
si
neuvědomujete,
že
on
nás
udržuje.
Nebýt
jeho
udržování,
tak
nejenom
přestane
být
naším
Otcem,
ale
přestaneme
my
taky
existovat
jako
jeho
děti,
ano?
Tedy
jsem
pořád
pro
tu
emanační
teorii,
ano?
A
jestliže
tedy
to
takhle
je,
tak
pak
ten
život,
který
začal
někdy
třebas
dva
a
půl
tisíce
před
naším
letopočtem,
no
totiž
před
tímto
rokem
lépe
řečeno.
A
kde
nějaký
člověk
byl
zasvěcován
do
nějakých
mysterií
orfických,
tak
to
je
epizoda
v
tom
vyzařování
z
Boha.
Nijak
neoddělená
narozením
toho
člověka
a
jeho
zasvěcováním
někde
na
ostrovu
Samothraki
a
jeho
smrtí.
To
se
jenom
nám
zdá,
že
je
za
čím-
něco
začíná
narozením
a
končí
smrtí,
protože
nemáme
schopnost
vidět
něco
jiného
než
tento
svět.
Kdybychom
měli
schopnost
vidět
všechno,
tak
bychom
věděli,
že
nic
tím
nezačalo,
že
jenom
něco
pokračuje
na
nějaké
jiné
úrovni.
Ale
že
už
to
tady
je.
Čili
já
znovu
opakuju:
já
nejenom
se
stávám
například
dítětem,
je
člověkem
dítětem,
potom
dospělým
člověkem
a
starcem
a
tak
podobně
a
potom
mrtvolou,
nýbrž
já
taky
jsem.
A
to
že
jsem,
to
je
věčná
záležitost.
Já
jsem
ustavičně
velet-
a
to
je
to
hlavní,
že
jsem.
Čili
tohleto
všechno
by
si
měl
člověk
uvědomovat,
když
se
modlí
třebas
Otčenáš.
Když-
je
to
apelace
na
to:
"já
jsem...
já
jsem".
A
protože
jsem,
tak
se
k
tobě
mohu
obracet
jako
k
svému
Otci.
Kdybych
já
nebyl,
kdybych
se
jenom
něčím
stával,
když
jsem
se
stával,
například
svým
narozením
člověkem,
já
vůbec
nemám
právo
se
ohlídnout
po
Bohu.
Že
on
jest.
A
já
o
tom
nevím,
že
jsem.
Já
to
o
tom
nevím.
Já
jenom
vím,
že
jsem,
že
jsem
byl
dítětem,
že
jsem
teďka
dospělým,
že
se
tady
něčím
pořád
stávám.
Že
teďka,
že
jsem
teďka
člověkem
bdělým,
a
potom
jsem
spícím,
se
stávám
spáčem
a
potom
bdělým
člověkem
a
pořád
se
něčím
stávám.
Stávám
se
najeděným
a
hladovým
a
já
nevím,
co
všechno,
dobře
naladěným
a
špatně
naladěným.
Pořád
se
něčím
stávám,
pořád
se
proměňuju.
To
proměnlivé,
to
není
to
podstatné
na
mé
podstatě.
Podstatné
je
na
mé
podstatě,
že
jsem.
Neměnný
jsem
vnitřně,
ano?
A
když
tedy
se
ocitám
před
nějakou
situací
životní,
která
mě,
řek
bych,
ohrožuje
nebo
mě
zas
na
druhé
straně
velice
oblažuje,
tak
by
stačilo
si
uvědomovat
smysl
tohoto
"Otče
náš",
když
já
jsem
jeho
syn,
že
ano?
Nebo
jeho
dcera,
to
je
jedno.
Ale
že
on
je
také,
je...
je
neustále
mým
Otcem,
od
věčnosti
do
věčnosti,
že
je
tím
Otcem.
A
že
tedy
musím
z
tohoto
hlediska
věčnostního
přistupovat
k
věcem.
není
to
zdržování.
Kdybych
při
tom
špekuloval,
kdybych
na
to
musel
myslet
a
musel
si
to
už
vnucovat
to,
vmýšlet
do
toho,
tak
by
to
bylo
zatěžující.
Ale
když
to
přijmu
jako
fakt,
že
já
jsem
součástí
daleko
širšího
celku,
než
který
vůbec
vidím,
než
který
vnímám
a
že
mu
víc
náležím,
asi
do
té
míry
víc
než
tomuto
světu,
jako
že
tamto
ostatní
je
miliónkrát
více
důležitější
a
je
toho
víc
než
tohoto
mýho
zlomkovýho
života.
To
je
jepičí
epizoda
vedle
toho,
ne
zanedbatelná.
Ta
je
nutné,
aby
člověk
se
mohl
přerodit.
Ale
je
to
něco
zlomkovitého.
Kdežto
když
Ježíš
navrhoval:
"modlete
se
Otče
náš",
tak
navrhoval:
nežijte
ode
dneška
zlomkovým
životem,
jste
dětmi
Božími,
chovejte
se
jako
tak.
To
je
obrovské
důstojenství,
které
se
vedle
člověka
nikomu
neděje,
nikomu
se
nestává.
Vyvoďte
z
toho
pro
svůj
život
důsledky.
Buďte
důsledně
dětmi
Božími,
chovejte
se
jako
dítě
Boží.
Nedělejte
mu
vostudu
v
tom
světě,
ano?
Já
se
zase
vrátím
nazpátek
k
tomu
zpřerozování.
Tak
upozorňuju
vás,
že
mezi
tím
byla
kontinuita,
o
které
já
jsem
nemluvil,
že?
Dva
tisíce
pět
set
let
před
nynějším
časem
a
dneska.
Tam
byla
kontinuita
života,
protože
já
taky
jsem
a
ten
dotyčný
taky
je,
že?
A
to
že
najednou
vykvetl
do
nějakého
života,
to
se
podobá
houbě,
která
má
podhoubí,
které
není
vidět,
jako
my
nevidíme,
co
je
mezi
těmi
životy.
A
potom
květu,
kterému
my
říkáme
houba
a
to
považujeme
za
houbu.
Podstata
života
houby
je
podhoubí.
A
né
ten
květ,
kterému
říkáme
houba,
třebas
hříbek
nebo
nějaká
prašivka.
Ať
se
zrodíme
jakýkoliv,
jacíkoliv,
tak
jsme
především
tím
podhoubím,
tím
jsme
ustavičně,
ano?
Upozorňuju
vás.
Čili
neklaďte
mi
prosím
vás
otázky,
co
bylo
mezitím.
Tam
byla
tato
kontinuita.
A
ta
je
tam
pořád.
Ať
tady
po
mně
nezůstane
ani
prášek
v
tomto
světě,
já
pořád
jsem.
A
vy
pořád
jste.
A
jsme
jediný,
kteří
jsme,
nejsme
dva,
kteří
jsme,
nejsme
tři,
který
jsme.
My
jsme
jediný,
který
jsme,
upozorňuju
vás
na
to.
Když
jsem
se
po
prvně
s
touto
myšlenkou
setkal
jako
se
skutečností,
kterou
jsem
zakoušel
v
těch
sedmnácti
letech,
tak
jsem
si
po
prvně
uvědomil:
A
já
jsem.
Já
jsem
nesmrtelný.
To
jsem
předtím
nevěděl,
já
jsem
na
Boha
nevěřil,
ne?
Ale
to
bylo
tak
závazné,
že
já
jsem
podle
toho
musel
potom
jednat.
Já
jsem
se
nemoh
chovat
jako
smrtelný
člověk.
Jsem
se
musel
chovat
jako
nesmrtelná
bytost.
A
to
mělo
totální
vliv
na
smysl
mého
života,
jsem
ho
změnil
ten
smysl
života,
jo?
No
a
kdybych
pokračoval
dál,
tak
bych,
já
nebudu
zatím
pokračovat,
tak
bych
z
toho
vyvodil
z
toho-
z
té
modlitby
nebo
z
toho,
jak
se
člověk
má
modlit,
mnohem
více.
Ne
aby
takle
meditoval
vo
tom,
takhle
rozví-
to
rozviřoval
nebo
takhle
to
rozpitvával,
není
třeba,
ale
aby
si
byl
vědom,
co
se
modlí,
aby
nelhal
modlitbou.
Teprve
když
jsem
si
vědom
toho,
co
říkám,
tak
se
fakticky
modlím.
Když
řeknu
"Otče
náš",
a
nic
mně
to
neříká,
když
to
říkám
mechanicky,
tak
to
vůbec
nezačí-
jsem
se
nezačal
modlit.
Já
kdybych
byl
tak
roztěkaný
a
modlil
se
Otčenáš,
tak
budu
tak
dlouho
říkat
"Otče
náš",
až
pochopím,
co
to
vlastně
říkám
a
k
čemu
mě
to
zavazuje
a
teprve
pak
bych
šel
na
další
slova.
A
to
zatím
nebudu,
až
za
chvíli,
jo?
To,
co
máme,
mám
tady
dotaz,
v
tomto
životě
vykonat,
bylo
to
tam
o
té
houbě?
Předtím?
Je
to
určeno
pro
to
podhoubí,
anebo
pro
tu
houbu,
pro
ten
květ?
Upozorňuju
vás,
že
tato
otázka
není
na
místě,
protože
já
jsem
při
tom
podobenství
nemínil
zodpovědět
všecko
tím
podobenstvím.
tím
podobenstvím
se
nedá
plně
víc
než
co
jsem
řekl.
A
musel
bych
volit
další
né
podobenství
nebo
celou
řadu
obrazu
jako
to
udělal
ježíš
kristus
když
chtěl
znázorni
co
to
království
boží
tak
musel
nepoužil
jednoho
obrazu
nýbrž
celé
řady
obrazů
aby
to
člověku
z
různých
stran
přiblížil
ne
najednou
je
podobno
kvas
ale
je
do
pod
rodí
ži
hozena
do
do
vody
a
chápe
to
všecko
konkrétními
záležitostmi
znázorňoval
na
co
zcela
abstraktního
nepostřehuje
něho
věčného
a
podobně
tak
já
bych
musel
zase
vymýšlet
další
obraz
a
to
dělat
nebudu
já
místo
toho
půdu
v
tom
otčenáši
kou
se
nedá
abyste
viděli
jak
si
třebas
představuju
tu
modlitbu
aspoň
kousek
se
tě
spolu
pomodlíme
ten
otčenáš
tak
když
se
tam
jen
synovec
ne.
Tak
je
je
zodpovězena
otázka
proč
já
toho
svého
otce
nevidí
proč
se
s
ním
nestýkám
protože
on
je
vztahu
ve
kterém
já
nejsem
tou
o
tom
já
nepochybuju
že
na
nebi
nejsem
a
že
toto
co
zažívám
taky
nebe
není
ale
von
je
ve
stavu
totálního
rozený
duševního
života
takového
že
o
tom
to
jeho
duševním
životě
můžeme
říct
že
všude
vševědoucí
všemohoucí
ale
co
všechno.
Čili
to
jsou
samotné
obrazy
už
řeknu
všemohoucí
všemi
vedoucí
které
vystihuje
jenom
velice
chatrné
a
to
obrazy
prosím
chatrné
vystihují
podstatu
věci
když
třebas
řeknu
že
všemohoucí
tak
to
znamená
protože
ustavičně
pořád
z
něho
vychází
existence
tohoto
světa
celého
vesmíru
dokonce
celého
časoprostoru.
Tak
protože
to
takhle
je
tak
se
nesmím
zastavovat
nad
tím
že
já
to
nemohu
konkrétně
vidět
protože
je
to
všechno
dohromady
z
něho
vycházející
ustavičně
neříkám
pomíchané
taky
chaos
to
ne
ale
všechno
z
něho
ustavičně
vycházející
takže
není
možno
vůbec
postřehnout
toho
boha
protože
už
z
toho
důvodu
že
z
něho
ustavičně
všechno
co
pro
nás
existuje
vychází.
A
my
jsme
svědky
protože
sami
sme
v
pohybu
abychom
mohli
vidět
například
nebo
vnímat
něco
tak
musíme
být
v
pohybu
kdyby
se
násl
pohyb
zastavil
tak
nevnímáme
smysl
třebas
sluh
který
vnímá
něco
sluchová
je
v
pohybu
ten
smysl
tam
musí
být
v
činnosti
ta
aparátu
sluchová
ano
ta
je
v
pohybu
že
to
vidím
tak
je
v
pohybu
to
tady
nebudu
velice
toho
roli
byste
mě
mohli
doplnit
a
že
to
je
všechno
otázka
pohybu
ne
fyzikem
mě
řekli
další
věci
o
tom
to
já
nechci
národem
a
tak
se
třeba
stane
daleko
by
mohl
jinom
třebas
já
sám
o
tom
by
málo
letmo
ráda
by
ho
to
mluvit
ne
ale
vy
to
asi
přijímáte
že
všechno
je
v
pohybu
a
stav
nebe
není
stav
pohybu.
Je
to
asi
tak
jako
to
jsem
vás
máte
stavová
ní
stroj
na
něčem
ustavení
nějaké
odložte
postavena
k
ní
při
bytí
který
na
kterém
jsme
něco
točí
a
nebo
on
je
čím
mává
ten
stroj
o
něco
přenáší
a
to
že
přenáší
něco
že
se
nějak
pohybuje
je
přímo
závislé
na
tom
že
je
bez
něk
uložený
takže
všechno
co
je
v
pohybu
je
pevně
považuje
na
nějakém
základu
který
se
nepohybuje
a
tomu
mi
sám
nábožensky
bůh
já
bych
k
tomu
říkal
spíš
vědomí
zdrojové
vědomí
nebo
zdrojová
láska
nebo
zdrojová
existence
a
chcete
na
čit
ananda
tedy
indické.
A
tedy
je
se
vodím
jenž
jsi
na
nebesích
tak
říkám
ty
jsi
můj
otec
přestože
já
tě
nemohu
dět
protože
jsem
v
pohybu
ale
je
to
pro
mě
závazek
abych
se
na
kterou
a
pro
tebe
a
z
vás
i
tobě
zastavil
abych
se
citech
to
slovy
bych
se
měl
chvilinku
by
stěl
zastavit
svoji
mysl
a
měl
bych
se
odevzdat
tomu
vnitřnímu
klidu
který
za
vším
je
to
nepostřebuju
pro
ten
pohyb
ustavičný
který
ve
mně
panuje
to
je
překotný
pohyb
těch
atomů
a
všeho
toho
tak
takže
si
to
neuvědomuju
bych
z
toho
řešili
třebas
ne.
Tak
to
je
to
jenž
jsi
na
nebesích
upozorňuju
vás
že
tento
stav
nikoliv
místo
pochopitelně
tento
stav
je
odlišný
od
všech
stavů
vyplývající
z
tohoto
základního
klidného
lidové
ho
stavu
že
tedy
on
není
v
pohybu
a
oni
jsou
všechny
v
pohybu
že
třebas
i
stav
rajský
tedy
andělů
a
po
říkáme
nábožensky
je
stavem
pohybovým
už
ano.
Čili
jestliže
ten
anděl
nějak
vnímá
toho
pána
boha
tak
jenom
proto
že
blízko
ještě
od
toho
zdroje
ale
není
to
to
pravé
než
to
plné
soužití
ale
člověk
má
tu
výhodu
proti
andělů
že
může
plně
zakoušet
tento
vnitřní
klid
jenom
když
sebe
dokonale
odevzdá
pořád
platí
to
bez
mi
kteří
nějaké
zapři
sama
sebe
ano
to
znamená
úplně
na
sebe
zapomenout
na
chvíli
na
na
vteřinku
a
k
tomu
bohu
se
odevzdat
svou
myslí
a
celou
svou
bytostí
no
a
samozřejmě
tento
návod
k
trpnosti
který
je
obsažen
v
této
větě
by
nebyl
nejenom
úplně
aby
byl
klamný
a
zavánějící
kdyby
nebyl
hned
doplněn
aktivitou.
Tam
ježíš
kristus
myslel
na
to
a
tu
pěknou
a
skvělou
a
nutnou
kombinaci
trpnosti
okrajem
se
tam
mluvil
s
aktivitou
činností
tak
že
on
říkal
postel
jméno
tvé
když
říkal
posvěť
se
jméno
tvé
tak
nás
tím
naváděl
k
činnosti
nebo
jestliže
lidé
za
jeho
éry
považovali
boha
za
tvůrce
všeho
bohužel
ne
za
půl
který
právě
tvoří
nýbrž
si
mysleli
že
je
v
sedmi
na
že
odpočíváte
to
nevěděl
že
to
všechno
probíhá
souběžně
všech
šest
dnů
stvoření
již
se
bíte
odpočinku
že
pořád
probíhají
ale
vy
sito
můžeme
být
vědomi
protože
katolíkem
vesmíru
že
tomu
tak
je
to
už
to
můžeme
prohlídnout
aparáty
které
máme
že
všechno
tady
vzniká
všechno
zaniká
současně
není
žádná
jak
se
on
dovede
představovali
pravá
a
vesmírová
dyško
pán
bůh
spolku
a
manvantára
kde
všechno
ze
sebe
zase
vypustil
vdechovat
aby
dech
kde
chování
aby
je
boží
to
něco
takovýho
existuje
ale
je
to
průběžný
pořád
to
jde
obojí
zároveň
všechno
ne.
Jenže
oni
to
lidově
vysvětlujou
takhle
to
jim
nemáme
za
zlé
jak
se
to
vysvětlit
musí
aby
to
lidi
pochopili
ale
důležitější
je
že
jestliže
oni
považovali
boha
za
tvůrce
jak
se
může
posvětit
jeho
jméno
zase
tvůrčí
činností
jestli
můj
život
nemá
tvůrčí
povahu
pak
nemá
vůbec
oprávnění
kdy
člověk
se
konečně
v
tom
ví
tom
biologické
vývoji
dostal
do
fáze
člověka
proto
aby
něco
vytvořil
aby
vytvářel
nějaké
hody
zvíře
nevytvoří
ještě
žádného
to
žije
podstaty
věci
kdežto
člověk
by
neměl
říct
jenom
na
úkor
přírody
měl
by
něco
vytvářet
a
tak
je
toho
schopen
že
a
jestliže
je
toho
schopen
tak
prosím
tohleto
ta
třetí
věta
je
pobýdkou
tvůrčí
muži
tu
tvůrčím
životem
může
každý
žít
i
v
okamžiku
smrti
o
nezam
a
že
musí
má
at
rukama
a
že
musí
něco
dělat
to
ještě
není
pravá
činnost
to
může
být
taky
velice
ničem
načisto
a
nikoliv
tvůrčí.
Vůlí
činnost
spočívá
v
tom
především
v
tom
že
člověk
nežije
jenom
pro
sebe
nýbrž
rozšiřuje
se
za
hranice
své
bytosti
je
například
miluje
a
proč
by
nemohl
v
okamžiku
smrti
ještě
milovat
může
může
být
rád
a
může
být
radostný
a
může
se
mi
plakat
taky
že
ano
to
je
všechno
řek
bych
příznak
lásky
že
z
někým
někdo
pláče
nebo
někým
se
raduje
anebo
že
pro
něho
něco
dělá
čili
pravý
tvůrčí
život
je
život
lásky
život
láskyplný
čili
toto
navádí
člověka
k
lásce
k
bližnímu
a
ke
všem
tvoru.
No
a
já
končím
že
ostatní
už
je
srozumitelnější
tamto
přijď
království
tvé
je
zajímavý
že
jsem
modlíme
teprve
potom
říká
tvé
když
splníme
tento
požadavek
tvůrčí
činnosti
pokud
nejsme
tvůrčím
způsobem
činný
nemáme
právo
se
modlitbu
be
za
to
při
království
tvé
protože
já
si
to
musím
nějakým
způsobem
odsloužit
napodobování
boží
tvůrčí.