Waveform view
84-02A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
komentoval
tak
bych
se
nedostal
ke
konci
vstou
komentáři
já
rezignuju
na
to
tyto
věci
vy
psal
já
jenom
pořád
se
vracím
k
k
základní
pravdě
a
tu
pořád
omílám
to
mi
musíte
prominout
vím
že
nestačím
na
ty
podrobnosti
a
že
by
bylo
zbytečné
kdybych
je
taky
líčil
protože
voni
vyplývají
z
toho
základu
ano
ty
podrobnosti
každý
musí
po
svém
se
k
nim
musí
dopracovat
ne
aby
nic
se
bylo
na
té
základní
zaujatosti
aby
se
náhodou
nezjevil
v
nějaké
dílčí
pravdě
které
by
se
chopil
a
na
kterou
by
o
tom
pěstoval
dejme
tomu
vegetář
tví
to
to
by
byla
chyba
kdybych
já
byl
teďka
vegetář
em
to
by
byla
degradace
nebo
promiňte
mně
kdybych
se
teď
například
modlil.
Kdybych
já
se
ještě
dneska
modlil
jak
se
modlí
lidé
tak
to
je
pro
mě
hotový
duchovní
pád
protože
buď
sem
už
pochopil
jak
se
modlit
životem
anebo
jsem
to
nepochopil
když
jsem
to
nepochopil
jak
se
modlit
a
tak
se
musím
modlit
tak
musím
dělat
koncentraci
všechno
co
jsem
dělal
padesát
let
ale
v
tom
momentu
jak
jsem
pochopil
jak
se
modlit
životem
například
teď
se
modlim.
Tak
tohleto
nedělám
slovo
modlitby
přes
ústa
nepřenesl
ano
protože
bych
si
dokazoval
že
neví
co
je
ten
život
nebo
čím
má
že
má
být
modlitbou
a
že
když
ji
není
třebas
jenom
minutu
tak
se
protiví
tak
sedím
na
dvou
židlích.
Kdybych
se
třiadvace
hodin
modlil
a
jednu
hodinu
spal
tak
tou
jednou
jinou
spánku
se
proviňuji
proti
až
tři
asi
oděná
modlitby
že
to
jsem
bohu
nepatřil
to
jsem
za
ním
nešel
do
Ovšem
je
eště
otázka
kvality
té
modlitby
jestli
to
není
jenom
prosebná
modlitba
jestli
je
to
modlitba
kerou
se
odevzdávm
bohu
se
to
tak
vyšší
modlitba
odevzdání
bohu
bych
třeba
se
hodiny
se
odevzdal
boha
pak
se
neodevzdávali
tam
je
mezera
a
pro
tu
mezeru
budu
se
na
dvou
židlích
musím
se
modlit
ve
spánku
i
v
bdělosti
ano
pořád
tak
jako
bych
se
vůbec
nemodlil
to
mně
musí
být
tak
přirozené
jako
jsem
předtím
jedl
jenom
pil
a
měl
se
dobře.
A
dělal
všechno
pro
sebe
a
teď
se
vode
mě
chce
abych
jenom
tou
měrou
dělal
pro
sebe
jako
pro
bližního
ne
víc
abych
se
děl
a
to
není
sedí
na
dvou
židlích
to
je
zřením
skutečnosti
že
cokoliv
jste
učinili
nejmenšímu
z
bratřích
mě
jste
učinili
že
já
a
to
mě
musí
ženy
prominout.
To
se
například
raději
dívám
na
muže
než
na
ženy
mě
mě
se
ženy
líbí
líp
než
mužové
ale
voni
to
považujou
zaručeně
za
sprosté
já
se
dívám
na
jejich
tělo
já
to
točí
já
si
myslím
že
se
to
považuju
za
sprosté
proto
proto
já
proto
já
se
jako
bojím
se
na
ně
podívat
protože
když
já
s
tebou
mluvím
tak
já
sem
tebe
dívám
bezostyšně
protože
já
do
tebe
bez
já
se
v
tom
vemme.
Ty
jsi
já
já
jsem
ty
rozumíš
a
tím
se
mi
možná
daří
to
už
já
nevím
na
tom
aby
se
mi
to
podařilo
to
je
vedlejší
to
už
je
otázka
vůle
boží
a
taky
mýho
postoje
tím
se
mi
možná
daří
aby
on
v
tom
těžil
víc
než
dosud
žije
takže
dejme
tomu
po
rozchodu
se
mnou
musíš
ještě
cítit
že
tě
srdce
hoří
jestli
tě
nehoří
jsem
to
špatně
je
to
moje
chyba
protože
já
jsem
se
o
to
snažil
abys
v
tobě
byl
ano.
Takže
jaká
je
teďka
moje
zaujatost
moje
zaujatost
je
proto
dílo
proto
dílo
boží
že
bůh
nás
všechny
postavil
sem
do
toho
života
abychom
v
jeho
dílu
pokračovali
kdyby
on
zůstal
jenom
na
nebi
v
tom
svým
dokonale
stavu
a
nepoznal
sem
svého
syna
aby
se
tohleto
nic
nevěděli
ale
to
že
je
to
věčná
záležitost
toho
spasitele
ustavičně
posílá
i
skrz
ně
i
s
z
vás
a
svého
osvětitel
i
mě
i
skrz
vás
tak
prosím
to
je
život
modlitby
on
takhle
v
nás
trpí
takhle
následně
pro
nás
pro
nás
přišel
pro
nás
nemocné
že.
Tak
tak
jsem
to
těla
asi
to
je
jak
já
jsem
ji
nazval
jiřinka
krycim
jménem
ne
o
nějaké
paní
smí
všech
která
se
modlila
za
papeže
a
začne
trpět
tak
já
bych
moh
mluvit
ještě
o
nějakém
rychlík
vi
jak
jsem
mluvil
dříve
a
to
tam
není
to
znamená
tak
tam
budí
že
známého
k
tomu
abych
posílil
ten
vin
názor
že
si
protiřečím
ano
já
to
na
se
musím
posílit
eště
abych
to
mohl
vyvrátit
vůbec
to
že
do
té
slabý
případ
ale
vezměme
si
toho
rychlík
který
dokud
byl
v
rukou
indů
tak
mu
všechno
šlo
kupředu
krásně
bez
potíží
bez
životních
nebezpečí
že-poznání
zůstalo
jednoho
dne
mu
ti
indové
řekli
my
jsme
v
tobě
provedli
očistu
všech
tří
těl
já
to
teďka
nebudu
říkat
co
to
sou
ty
tři
těla
na
a
více
učí
nemůžeme.
Teď
to
ostatní
musí
udělat
u
tebe
ježíš
kristus
my
se
tím
vzdává
mezi
stáváme
a
předávám
tě
ježíši
kristu
a
on
viděl
nic
víc
než
viděl
cuku
které
mu
byla
podává
ano
a
myslel
si
že
je
to
ježíš
kristus
uteku
viděl
který
jeho
přítel
mi
řek
který
se
mnou
jednal
o
tom
halil
a
teď
mně
to
dal
do
pera
všechno
my
to
dal
písemně
abych
k
tomu
rozuměl
co
voni
zažívali
ale
jakmile
tenhleten
rychlý
se
chopil
toho
ježíše
krista
rázem
ta
zahodí
a
pohoda
duchovního
vzestupu
končila.
Začalo
utrpení
ale
tak
strašné
které
nekončilo
až
do
smrti
protože
ten
ježíš
kristus
na
něm
chtěl
z
sebezápor
sebezápor
zvláštního
způsobu
sebezápor
tak
velký
že
to
nevede
jenom
očistě
nějakých
tří
Ale
vede
to
k
očis-vede
to
k
poznání
mimochodem
indové
co
to
že
mám
k
nim
velikou
úctu
po
stránce
poznání
jsou
úžasně
pozadu
oproti
tomu
co
hlásali
ježíš
kristus.
A
to
to
poznání
je
tam
úžasně
dopracováno.
ten
symbolice
může
to
bohužel
symbolické
já
vím
že
to
dřív
nevyhovovalo
já
jsem
tomu
tak
neni
nerozuměl
no
a
ten
tomu
taky
nerozuměl
takže
on
on
z
toho
nevyčetl
důležitost
toho
sebezáporu
on
z
toho
nevyčetl
že
poznání
navíc
opět
tomu
svatý
indové
učili
je
možné
jenom
tehdy
sám
sebe
člověk
zapřel
a
v
tom
nejlepší
co
v
sobě
má
tak
dejme
tomu
já
to
řeknu
zase
ano
to
ježíši
protože
jde
nemohu
jestliže
ten
ježíš
je
tři
roky.
Uchránil
proti
veškeré
mu
zlu
všechno
jim
dával
na
talíř
hotové
voni
mohli
dělat
zázraky
nikdo
jim
v
tom
nebránil
nikdo
je
nepronásleduje
nechybělo
měli
pořád
co
jíst
o
jejich
rodiny
bylo
postaráno
tak
nakonec
když
měli
se
dostat
do
nebe
do
toho
stavu
nebe
tak
platí
co
říká
církev
v
tomto
stavu
z
těch
tří
křesťanských
ctností
víra
naděje
lásku
nemá
další
funkční
oprávněnost
naděje
víra
pro
to
musí
odpadnout
musí
odpadu
přečet
jsou
z
počátku
nepostradatelným
ctnostmi
tak
se
trans
cestě
nepostradatelným
opakuji
a
podtrhuju
ale
pak
musí
odpadnout
von
to
dokázal
tím
že
vstoupil
na
potupně
kříž.
Veškerou
moc
kterou
předtím
měl
ztratil
v
jejich
očích
takže
když
spasitel
sám
ztratí
veškerou
moc
a
je
degradoval
na
obyčejného
lotra
který
tam
vedle
něho
taky
měl
a
taky
umřel
bídou
zvířecí
smrti
tak
kde
je
v
pás
kde
jejich
víra
v
toho
mistra
je
takle
rázem
zbavil
veškerých
těchto
dvou
nebo
všech
těch
dvou
ctností
křesťanských
stavěl
to
na
jiném
principu
než
na
víře
a
lásce
a
prázdnotě
a
ráno
tě
on
ji
vyprázdnil
a
jedině
toho
jana
nevyprázdnil
protože
ten
byl
svou
láskou
prázdný
ta
prázdnota
je
zvláštní
dotalo
ta
má
kvalitu
lásky.
Tomu
nechal
ano
takže
sám
byl
na
kříži
a
trpěl
a
svatý
jan
pod
křížem
netrpěl
s
ním
na
kříži
ale
byl
láskyplně
s
ním
spojen
láska
řeknu
to
utrpení
na
kříži
tady
prosím
je
zase
další
takový
moment
který
skvěle
doplňuje
to
co
předtím
jsem
řekl
o
sebezáporu
láska
jen
větším
sebezáporem
tomu
to
jsem
právě
před
tím
říkal
předtím
byl
přednášce
na
zkažena
Že
milovat
je
největší
tvůrčí
síla
né
atakdále
miluj
že
to
dokonce
ježíš
musel
nařizovat
dokonce
tohoto
nejde
se
dostat
dál
než
než
ti
indové
to
intonuji.
Jakápak
byla
láska
toho
totapuri
ho
k
tomu
kdo
si
odpálil
od
jeho
ohně
posvátného
fajfku
když
se
na
něho
obol
a
vyhnal
ho
no
hnusným
způsobem
a
námi
sem
říkal
prosím
tě
a
to
si
myslí
že
se
to
stalo
za
ten
můj
stupeň
poznání
kdy
já
jsem
to
všechno
bral
obrazně
a
ty
to
bereš
bezobrazně
toto
se
za
styděl
utekla
víc
a
o
ně
nebylo
vůbec
snahu
takle
je
na
tom
indie
je
to
moderní
případ
oni
totiž
nepochopili
všechny
straně
kteří
je
skute
nám
to
pochopil
proto
mě
tak
nutil
až
poznávání
nohy
k
tomu
abych
to
psal
ten
komentář
protože
říkal
musíš
když
si
vzdal
jednou
do
jeho
vleku
kdy
jsem
dostal
vyvo
sebevzdání
toho
sebezáporu
zase
vynuceného
tak
musíš
z
z
toho
něco
říct
těm
lidem
přeci
to
není
možný
abych
si
to
nechal
pro
sebe
já
to
uznávám
že
tak
ten
sebezápor
prosím
tě
je
postaven
zaručeně
napřed
běžném
poznání
a
poznání
je
postavena
před
běžném
sebezáporu
jedno
ruku
v
ruce
s
druhým
jde
tím
že
my
my
si
to
ovšem
neuvědomujeme
a
teď
mně
to
promiň
že
budu
takhle
mluvit
tím
že
my
se
ocitáme
na
tomto
světě
a
to
bych
nerad
vysvětloval
toho
de
mě
nechtěli
tím
že
se
odstavil
to
světě
tak
se
podobá
menší
kristu
podrobuje
se
největší
sebezáporu
přečká
si
mé
od
otce.
Jakmile
si
jednou
vzpomenete
na
jeho
otcovský
dům
v
té
chvíli
své
postavení
budete
považovat
za
hrozné
vězení
a
budete
z
něho
utíkat
už
ze
sebelásky
třebas
utíkat
bych
já
byl
u
toho
otce
nejhorším
služebníkem
nejposlednější
tak
by
se
měl
líp
než
tady
v
tom
vězení
největší
než
štěstí
člověka
je
v
tom
že
toto
necítí
takhle
že
si
není
vědom
že
je
vězněm
kdežto.
Já
jsem
v
v
tom
předškolním
věku
si
byl
dost
jasně
vědom
toho---těch
lékařů
ne
z
toho
sebezáporu
že
jsem
vězněm
v
tomto
světě
protože
jakmile
jsem
nejednal
správně
cítil
jsem
se
být
proviněním
jakoby
v
ochi
jak
jsem
jednal
správně
o
okovy
byly
rozvázány
k
dalšímu
poznání
správného.
kupředu
a
tak
to
šlo
dál
kouše
všechno
líčím
o
ká
to
nebudu
tady
líčit.
Tak
ono
je
ho
pravdu
těžko
říct
co
napřed
co
potom
v
tom
světě
všechny
závislosti
příčiny
a
následky
jsou
tak
dokonale
dohromady
spojeno
že
pokud
neznáš
první
příčinou
všeho
tak
můžeš
cokoliv
před
vadit
čemkoliv
a
cokoliv
poradit
čemukoliv
nikdy
se
nedopustíš
chyby
chyby
se
dopustíš
jenom
tehdy
si
nejsi
vědom
toho
že
celé
moje
vědomí
pochází
od
boha
ustavičně
je
udržováno
vědomím
božím
že
protože
já
mám
vědomí
tohoto
světa
tak
je
to
způsobeno
tím
že
on
si
ho
skrze
mně
uvědomuje.
Jestliže
já
mám
nějakou
lásku
oči
čemukoliv
tak
jenom
jenom
proto
že
on
skrz
mě
miluje
on
je
to
který
miluje
jestli
já
jsem
schopen
cokoliv
učinit
tak
jenom
proto
že
on
mě
dá
sílu
k
tomu
činu
že
všechno
co
já
dělám
zřejmě
my
to
připraven
to
dělám
já
to
je
jeho
moc
o
něčím
tělem
oni
milujícím
on
je
poznávající
jo
a
to
je
velice
nadějné
protože
tady
se
bych
se
znovu
vrátil
ramakrišnovi
a
vzpomněl
si
na
to
jak
zaplesal
ten.
Tanečník
pod
tím
stromem
když
mu
narada
řekl
že
jenom
tolikrát
se
chtěli
kolik
je
těch
listů
na
tom
stromě
A
to
že
zaplesal
okamžitě
byl
spasen
jak
slabý
nátěr
je
toho
co
nás
oddaluje
od
boha
to
je
velice
slabý
nátěr
a
jakmile
se
jím
pro
klove
té
jednou
tak
se
mi
mě
díváte
jenom
na
jako
na
nátěr
takže
se
nebojte
v
něčem
odporovat
to
je
jednáte
to
je
ak
kterým
chcete
na
bavit
to
co
já
říkám
to
nejde
k
podstatě
věci
postavě
je
v
tom
středu
která
je
ničím
o
tom
se
nedá
vůbec
mluvit.
to
je
jediné
konkretní
to
nic.
a
z
toho
všechna
abstrakta
jsou
lety
skutečnost
který
zažíváme
z
toho
pocházejí
ať
je
to
abstraktum
vědomí
ať
je
to
abstraktum
lásky
ať
je
to
abstraktum
poznání
jsou
specializovaná
abstrakta
úzká
abstrakta
z
té
konkretnosti
toho
nic
taky
není
představitelné
by
v
tom
nic
mohlo
být
všechno
kdyby
to
opravdu
nebylo
nic.
To
se
nam
musí
lidsky
jevit
jako
nic
to
je
kvalita
to
je
úžasná
kvalita
nikam
se
všechno
nevede
do
toho
nic
a
z
ničeho
nemůže
všechno
vyvěralo
než
toho
nic
to
musí
být
řek
bych.
Ne
nestane
toto
tělo
tímto
nestane
nesmí
čemu
protěžovat
nesmí
být
na
straně
ničeho
proto
ty
lidi
tam
jste
na
limě
a
prosím
boha
o
pomoc
nepomohl
on
není
na
straně
trpícího
jenom
voni
na
na
to
je
taky
toho
kdo
nespravedlivě
trestá
on
není
na
straně
jednoho
a
nestaví
se
na
stranu
druhého
pak
on
miluje
pravdu
a
pravda
je
ta
že
když
si
ve
stádiu
vývoje
přírodní
zákonitostí
tak
se
nemůžeš
a
nesmí
z
toho
vymknout
protože
by
se
ocitl
mimo
jeho
stvořené
a
to
nejde
jakmile
se
ocitneš
nad
tím
nemůžeš
do
toho
spadnout
nazpátek
marně
se
ohlíží
že
jsou
ti
co
tě
ničí
li
kde
jsou
tvoje
starosti
považuješ
to
všechno
za
zbytečné
a
nebylo
to
zbytečné
bylo
to
všechno
na
té
úrovni
přírodního
nebo
nějaké
jiné
vyšší
úrovni
už
důležité
ovšem
oni
existujou
úrovně
to
je
všechno
co
se
stává
co
začíná
co
emanuje
a
co
do
něho
zase
vstupuje
do
toho
boha
a
je
taky
něco
nad
úrovněmi
hýbe
co
je
co
je
duchem
všeho
že
a
to
jest
ať
už
je
to
bytí
anebo
láska
nebo
po
ten
to
se
nestává
stáváme
se
poznávajícím
v
tomto
oboru
jakmile
tam
vstoupíme
jsme
poznávající
jakmile
tam
vsouvám
milující
jakmile
tam
vstoupíme
sme
existující
kdežto
dneska
se
stáváme
dospělými
nebo
starými
senilní
mi
nebo
mladém
předtím
nebo
s
tvrdím
jak
chcete
tím
co
se
stáváme
je
nerozhodující
v
té
toho
čím
jsme
správně
odpověděl
laoce
tomu
kdo
se
ho
ptal
když
se
přijde
podívat
na
velkého
světec
co
si
viděl
já
vidím
z
karmu
celého
starce
nad
hrobem
neschopného
pohybu
těžkopádného
politováníhodného
on
říkal
vidíš
to
správně
to
vidí
zevně
ale
jestliže
tenhleten
stav
opravdu
neschopný
v
tomto
životě
dále
žít
ví
že
to
to
všechno
i
ta
únava
životem
je
umožňováno
bohem
tam
pardon
řikal.
Tak
taky
víš
prosto
nechápe
protože
potu
se
nedá
kráčet
to
není
pravé
toho
pokud
které
by
si
mohl
toto
by
mohlo
porozumět
to
se
nedá
porozumět
proč
je
to
tak
proč
to
není
jinak
ale
věc
že
co
se
stává
to
není
pravé
tao
tento
život
není
tím
pravým
vnitřním
životem
kterým
já
už
tady
žiju
neboť
jsem
poznal
že
moje
cesta
už
není
cestou
že
prostě
jest
cestou
se
nestává
nějakou
cestou
kterou
bych
musel
objevovat
už
tou
cestou
je
takže
když
já
zahynu
tak
jsem
nezahynul
no
tak
to
asi
sem
to
pasovat
světec
opakuju
dotaz
proč
považuješ
za
lepší.
Když
já
považuju
všechno
za
pocházející
od
boha
Než
když-jsem
zaujat
tím
svým.
že
třebas
jsem
zaujat
nějakou
věcí
dobrou
a
proč
by
ten
sebezápor
byl
lepší
proč
by
na
tam
to
poznání
že
všechno
pokazí
o
o
ně
v
něčem
mělo
vůbec
pomoc
jak
jakou
v
tom
vidíš
pomoc
mě
řídíš
v
říkáš
já
bych
ti
odpověděl
takhle
jestliže
potřebuješ
vlivem
svého
vývoje.
Být
zaujat
čímkoliv
čímkoliv
je
to
výborná
cesta
tím
svým
když
potřebuju
zaujat
a
nedbáš
na
to
že
je
to
od
boha
je
to
skvělá
cesta
já
si
myslím
že
když
jsem
do
těch
sedmnácti
let
nevěděl
o
bohu
a
nevěřil
jsem
na
něj
a
byl
jsem
zaujat
tím
svým
že
jsem
potřeboval
jednat
správně
ne
a
že
mě
to
zajímalo
si
ten
experiment
vycházel
ne
jako
když
já
pokus
nějaký
a
on
tě
to
vychází
tak
to
mě
zaujalo
pochopitelně
jak
to
nechytla
to
nebylo
něco
co
jsem
si
já
kvalifikoval
jako
zásah
od
boha.
Nýbrž
jako
něco
prospěšného
pro
mě
jsem
z
toho
měl
klid
toto
točení
v
kruzích
jak
ty
řikáš
ne
vypadalo
jako
ho
začarovaný
kruh
tak
dlouho
dokud
se
neukázalo
že
tímto
točením
v
kruhu
jsem
se
točil
pořád
v
užších
kruzích.
Nebo
že
se
něco
ve
mně
tajně
rodila
že
se
ve
mně
něco
znovuzrozovat
při
tom
protože
jsem
při
tom
zásadně
zapomínal
na
svou
vůli
a
jednal
jsem
podle
vůle
nějaké
zákonitosti.
Tak
jsem
která
nebyla
země
tak
jsem
se
netočil
jenom
v
kruhu
nýbrž
já
jsem
se
přibližoval
nechtěně
nějakému
středu
nějaké
nové
skutečnosti
a
ta
se
tady
najednou
objevila
nečekaně
ne
hlásné
než
žádaný
nepředvídaném
na
já
sem
nevěděl
že
se
to
stane
kdepák
ani
vteřinu
předtím
jsem
to
nevěděl
tedy
ho
předtím
sebe
nevěřící
nevě
že
jsem
že
exploze
bo
nebo
nějaká
nesmrtelná
potom
za
člověka
to
by
mě
byl
nikdo
k
tomu
jednotě
já
věřím
že
když
člověk
je
něčím
nějakou
věcí
zaujat.
Třebas
je
to
zcela
svědka
věc
a
je
to
jeho
záliba
osobní
že
tě
to
sice
točení
kruhu
ale
že
ty
kruhy
se
přibližuju
tomu
nic
věčného
věčné
přirozenosti
boží
já
jsem
si
tímto
způsobem
zpovídal
tu
branu
pu
jak
jsem
vám
říkal
v
tom
vlaku
s
připomeňte
si
ten
případ
jak
jsem
tam
vešel
toho
kup
tak
jsem
věděl
že
vůči
ní
a
jsem
věděl
že
to
pak
pudu
že
vůči
ní
to
je
naše
přebráno
teďka
se
se
vyvalí
tam
někde
starej
že
už
mám
nějakou
povinnost
a
jakou
jsem
nevěděl
nevěděl.
A
tak
se
stal
prosím
vás
ukažte
mě
pas
přes
ředním
rukou
ho
ukázal
že
se
že
se
úředníkem
a
vy
jste
byla
ka
aur
to
jsem
potřeboval
děl
já
jsem
nevěděl
proč
konce
říct
já
se
potřebuju
zeptat
já
jsem
vás
potřebuju
se
ta
přátelé
proč
to
děláte
proč
vona
chce
pít
vrcholová
sportu
otce
vítězit
de
ji
vo
tom
vítězství
ona
řekla
víte
že
na
tuhletu
otázku
bych
nemohl
odpověď
jednoznačně
že
mně
jde
o
nějaké
vítězství
jenom
taky
pochopitelně
protože
když
člověk
dělá
takovou
řeholi
jako
já
a
to
nazval
žejo
lid
tak
by
to
bylo
pro
něho
těžké
sta
mají
kdyby
to
k
něčemu
nevedlo.
Ale
věřte
mi
že
daleko
větší
pro
mě
váhu
a
cenu
má
že
já
jsem
fanatickou
v
tom
lékařství
já
tomu
fa
jím
pro
mě
je
to
nejkrásnější
sport
na
světě
asi
proto
že
to
umím
ale
abych
to
uměl
zase
se
musela
moc
sebe
zapřít
to
byla
hotová
řehole
podívej
se
dneska
je
září
já
už
je
du
na
celým
kdo
a
a
kdybych
o
teďka
od
září
netrval
to
víte
co
já
řádné
ba
na
vysoké
škole
všechno
ale
já
kdybych
oral
září
natrénoval
já
bych
nemohla
potom
cesta
v
tom
mých
je
vítězit
a
nemoh
to
jít
tam
obsa
vůbec
tam
nepatřila
toho
našeho
kontaktu
a
já
jsem
říkal
no
ale
tak
přece
jenom
stojíte
vo
to
vítězství
tak
já
bych
se
že
tam
ještě
dál
že
to
mi
dovídáte
všecko
že
tam
takhle
jak
se
chováte
k
tomu
kdo
nad
vámi
vítězí.
A
v
na
řekla
když
nade
mnou
nějaká
zvítězí
tak
především
je
napadne
a
to
mě
musí
jako
rozumné
mu
člověk
po
napadnout
že
ona
prodělal
prošla
toutéž
ze
jako
já
a
že
ji
prošla
důrazně
ji
a
že
to
sebete
sebezápor
se
nebo
a
to
se
by
se
sebe
za
to
umí
byla
dokonalejší
že
se
musela
daleko
dokonaleji
o
tom
zapřít
ten
taky
mluvila
že
se
musel
jako
zapřít
aby
to
ho
do
toho
vložila
tolik
a
tak
já
ji
ctím
já
mám
úctu
ta
jich
srdečně
po
děkuju
za
jí
vítězství
blaho
přejí
by
to
věčně
a
nemám
nejmenší
nenávisti
ní
že
mě
předčí
já
jsem
říkal
blaho
vy
rozumíte
umění
života.
To
je
v
tom
je
umění
života
aby
aby
člověk
už
to
ovšem
vy
se
to
čte
právě
v
užších
kruzích
vůči
něčemu
co
neznáte
a
za
čím
vůbec
dítě
dlouho
nebudete
moci
napsal
jsem
spis
umění
žít
a
tady
máte
vytk
až
skončíte
svoji
dráhu
snad
e
se
terénu
tak
potom
prosím
vás
se
na
mě
tu
věrou
obraťte
a
já
vám
napřed
to
pučí
a
pokon
vysvětlím
nebude
velkou
ctít
potkal
se
člověkem
který
už
je
na
poloviční
cestě
protože
se
za
věcí
a
zapomínal
při
tom
na
sebe
zapřel
sama
sebe
já
myslím
že
každý
to
například
jenom
studoval
že
se
musel
hodně
zapírat
aby
to
do
studovala
protože
to
není
hračka
že.
A
to
se
už
dostal
kupředu
když
se
být
někdo
dobrým
řemeslníkem
musí
nechat
stranou
své
starosti
a
musí
být
jenom
tím
řemeslníkem
a
musí
pracovat
jenom
na
té
věci
to
je
kus
cesty
kupředu
to
není
pouhé
točení
se
kruhu
tam
je
kvalita
sebezáporu
v
tou
paní
sí
kvalita
sebezáporu
si
že
von
vstoupí
třeba
do
nějakého
tím
pracovník
kde
se
musí
podílet
pokorně
o
své
zkušenosti
které
normální
někomu
se
nedával
s
tím
ostatním
kolektivem
a
dávat
s
těmi
hlava
mi
nimi
dohromady
to
je
další
kroku
před
od
odstoupil
další
kvalitativně
paní
krokem
od
sebe
a
to
je
tedy
já
jsem
takovým
příjmů
protoko
jenom
tlumočníkem
a
musím
říct
že.
Opravdu
ten
tým
u
vám
ko
československý
tehdy
byl
v
těch
turína
přišel
na
věci
na
které
normálně
zeši
nepřišli
a
kubánci
by
byli
na
ně
taky
nepřišli
protože
v
těch
podmínkách
ve
kterých
tam
pro
celou
ty
turína
je
to
jinak
než
po
nás
se
postaven
sku
ne
tak
to
musí
dát
dohromady
aby
si
ale
vono
sto
něco
vy
jako
ste
inteligence
rozumíte
nějaký
takový
krizi
který
já
sem
nebyl
techniky
kubánci
nepřišel
dobře
vzdělaný
a
československý
také
ne
a
já
jsem
jim
přímo
přitom
překladu
říkal
dovolte
abych
k
tomu
něco
kapitol
komentovat
se
tam
se
španělsky
a
potom
česky
a
říkal
sem
jim
tady
jste
vyšší
přátelé
na
něco
na
co
byste
jako
jedinče
nepřišli
ne
napadá
vám.
Že
ta
ordinace
nepocházel
jenom
o
toho
kdo
je
tady
vaším
vedoucím
pracovní
kam
se
se
choval
zcela
trpně
ten
to
jenom
archivu
co
vy
ste
tady
všechno
říkali
ukázali
tak
ve
své
paměti
je
tak
to
zapisoval
někdo
si
tak
dále
to
nebylo
přeci
to
hlavní
hlavní
byli
tam
ty
nápad
a
ty
přicházeli
jako
by
náhodou
jako
by
náhle
z
nebe
spadli
a
byli
tady
ty
nápad
kde
sem
vzali
přemýšlejte
vo
tom
až
budete
stačit.
Že
tyhlety
věci
které
jsem
zdánlivě
tělu
náhodné
náhodně
jsou
kvalitativní
zálohu
nitru
člověka
která
čeká
na
objev
a
tehdy
se
dostane
navrch
by
ten
člověk
sebe
umí
více
zapřít
kdyby
si
byl
každý
hrál
jenom
na
svém
písečku
a
nezapřel
sám
sebe
tak
jste
k
těmto
koncům
nedošli
to
není
pouhá
náhoda
to
je
to
navíc
té
ta
kvalita
vašeho
sebezáporu
takhle
se
ne
tím
mluvil.
No
a
nebyl
to
ech
ale
byl
to
kubánci
který
říkal
neměl
jste
na
mysli
nějaký
nábožensky
principy
kopanec
to
řekl
říkal
měl
ale
proč
jste
tyhlety
věci
za
tlačil
jako
krizi
do
karle
se
to
tancovat
v
náboženství
to
se
nemá
kaizr
a
na
to
patří
do
věří
jestliže
se
ovšem
udělala
to
křesťanství
tě
na
tu
chvíli
že
do
konat
zval
něco
co
řekl
svatý
třebas
tomáš
akvinský
třináctém
století
a
mysleli
si
že
to
stačí
to
udělal
chybu
tím
se
oddělili
od
vědy
a
věda
po
nich
dneska
kašle
právem
ale
to
náboženství
to
musí
dokončit
to
musí
dojít
k
tomu
také
dosahovat
ustavičně
znovu
k
věcem
přistupovat
znovu
je
vykládat
na
vyšší
úrovni
i
na
to
nepude
jo.
To
už
říkám
samo
sebou
jenom
vám
ne
a
takhle
se
to
to
říkal
tomu
kubánci
všechno
ne
to
je
to
potom
nestál
no
chtěli
si
v
tom
nejsou
principy
náboženské
tak
byste
měli
vědět
že
já
už
dávno
vidím
v
tom
operovali
tu
oper
pel
inteligenci
která
jsem
velice
vděčen
a
o
to
kapitolu
u
toho
to
mas
že
mi
to
objevil
z
jiné
stránky
a
že
se
se
se
mnou
shoduje
vono
se
sem
o
tom
sice
skálopevně
že
to
tak
ale
myslím
si
že
to
je
nevědecký
to
jenom
subjektivní
nějaký
důkaz
ne
a
vědeckým
se
platí.
Až
to
říkají
dva
tak
už
to
není
tolik
subjektivní
když
to
říká
někdo
předtím
ještě
ale
von
to
tam
on
tam
ukazuje
při
každý
to
říká
ne
do
třetí
se
tam
nejlíp
ví
to
tam
psáno
ta
nejlíp
líbíte
příklad
o
té
poustevnický
bůh
asi
patrně
pro
její
zvědavosti
pokladna
jít
za
malinkou
věci
čku
kulatou
velikosti
oslíku
lidského
a
říká
jí
pravým
ti
nic
jiného
nebylo
učiněno
to
je
nené
tedy
my
pohasl
je
to
všechno
tak
složité
bylo
vytvořeno.
To
je
tak
jednoduchý
to
je
dokonce
ničeho
ten
tak
jednoduchý
základu
všechno
vytvořeno
se
ti
člověk
se
stane
opravdu
věcem
nemusí
být
navr
k
té
založený
tak
ví
jak
je
to
prosté
nechte
to
jednoduché
když
jsem
zvládl
elementární
matiku
tak
jsem
si
tak
prostá
vyšší
matka
jak
je
prostá
a
zdola
když
jsem
nezvládl
se
mi
jevilo
jako
něco
semeno
na
to
nestačím
že
jo
ten
pocit
asi
se
znali
všichni
a
to
platí
o
každé
vědě
o
každém
lidském
počínání
že
tam
se
nějakým
způsobem
dorůstá
nějaké
kvalitě
která
potom
přemůže
člověka
přemůže
to
není
on
něco
ho
přemohlo
co
vůbec
netušil
že
existuje
někteří
tomu
říkají
h
i
tomu
víte
ne
specielní
na
tom
vůbec
nezáleží
a
umí
taky
ještě
aby
se
musel
říkat
pán
bůh.
Ta
inteligence
působí
všude
tam
kde
člověk
odstoupí
od
sám
sebe
se
stane
součástí
většího
těla
napřed
a
potom
součástí
všeho
míra
a
potom
za
hranice
všemi
a
se
dostane
že
ano
a
protože
transformátorem
všech
vesmírových
sil
jedině
on
jim
je
astrální
tělo
už
ne
tam
sem
příklad
muladharu
nebo
svatý
touhy
být
tak
se
nemůže
schopna
formovat
tak
tento
člověk
může
se
opravdu
během
svého
života
ocitnout
za
hranicemi
časoprostoru
to
kroužením.
A
on
ho
na
tom
rovnosti
jestliže
ten
buddha
takže
nějakou
nirvánu
a
jestliže
ten
eckhart
začne
co
obdobného
že
se
setkal
s
tím
nic
tak
obojí
pro
nás
užitečné
z
ne
neříkám
to
všechno
zažili
tohleto
mluví
jenom
o
tom
co
je
pro
nás
užitečné
z
toho
jejich
poznání
že
se
připojili
k
tomu
co
z
toho
nic
ustavičně
pochází.
Že
se
nedistancovali
od
toho
proudu
který
ustavičně
vychází
z
toho
nic
já
myslím
že
jak
buddha
tak
někteří
jiní
veliká
ní
pochopili
ten
emanační
princip
že
totiž
všecko
z
toho
nic
ustavičně
pochází
že
je
to
tamto
je
pro
nás
nic
jenom
proto
že
neumíme
rozumově
rozumně
chápat
jak
z
ničeho
by
něco
mohlo
povstat
ale
že
je
to
tak
asi
jako
ježíš
kristus
když
rozdával
chlebu
a
rybičku
nepatrného
množství
rybiček
a
chlebu
evu
a
ono
těch
chlebů
a
těch
rybiček
tak
dlouho
nebýval
dokud
poslední
člověk
nebyl
nasycen
čili
přeloženo
do
vesmírové
řeči
dokud
existuje
ten
vesmír
a
někdo
tam
potřebuje
tvůrčí
sílu
boží
tak
pořád
ta
tvůrčí
síla
boží
z
něho
pane
ven
a
vytváří
další
světy
a
a
tak
dále
a
nejenom
to.
Odtamtud
zase
to
všechno
jde
k
němu
to
vypadá
když
se
na
to
díváme
daleko
hlady
dneska
už
to
dokážeme
jakože
něco
se
v
tom
vesmíru
zase
ruší
že
tam
něco
vybuchují
a
tam
je
co
se
ruší
nebudeš
se
se
něco
spojeno
nějaký
díly
nebo
je
to
všechno
menuje
astronoma
tak
nemeju
spasitelský
úkol
to
je
spasitelský
úkol
ovšem
na
úrovni
existenční
oni
existenční
plače
si
úkol
vypadá
tak
že
to
co
vyvinul
zase
do
sebe
vzal
čili
tak
po
sloup
to
nejde
v
tom
vesmíru
jako
třebas
to
říkají
indové
že
existuje.
Pral
jestli
ráno
po
které
zase
té
vdechnuta
o
po
kterém
ten
bůh
vydechuje
to
manvantára
ne
a
jak
se
začne
vdechovat
a
se
všechno
tvrdé
do
něho
toto
je
pravda
jenom
v
tom
smyslu
že
se
to
děje
porůznu
různě
že
je
to
individuální
záležitost
třebas
to
a
tekla
ke
ne
která
dohrála
svoji
roli
a
strhne
se
a
zase
nějaký
velký
třesk
pana
genera
a
jiných
před
ním
který
od
který
to
opsal
neexistuje
jako
nějaká
záležitost
celo
vesmírová
nýbrž
to
jsou
místní
záležitosti
že
jo
tak
sem
a
tam
e
vesmír
se
vyskytuje
protože
je
to
permanentní
proces
tvůrčí
a
spasitelský.
Ale
kromě
toho
existuje
permanentní
proces
osvěcovací
jestliže
se
dejme
tomu
nepodaří
o
to
je
v
přírodě
zcela
běžné
aby
někdo
před
tím
spo
hnutím
už
byl
osvícen
nic
se
nestane
je
spolku
v
přírodě
má
dojem
nějaký
pan
tamas
lev
že
to
je
věc
návody
že
trpící
ná
nosti
tam
za
hlavní
roli
že
ta
přiroz
se
strefuje
nějak
slepě
a
že
ji
to
nevychází
to
velký
omyl
zase.
Žádná
nehodnost
ta
neexistuje
to
je
přírodní
zákonitost
tam
se
to
je
zákon
plýtvání
tam
se
úžasně
plýtvat
a
se
nebývá
jenom
semeni
pampeliškou
který
si
věcí
duchu
na
bůh
a
nikdy
se
nemohu
tam
se
být
vá
dali
mi
se
plýtvám
vším
možným
té
ten
princip
přírodního
zákona
zákona
časoprostoru
ve
kterém
žijeme
to
je
prostě
od
boha
daný
zákon
že
podle
kterého
to
všechno
se
může
rozvíjet
harmonicky
rozvíjet
a
harmonicky
stavová
a
my
v
tom
vidíme
protichůdné
boj
zla
a
dobra
nebo
tak
to
vůbec
neexistuje
něco
takovýho
to
je
harmonicky
působící
zlo
a
dobro
jak
my
to
chápeme
lidsky
vedle
sebe
a
ne
proti
sobě
a
tohleto
myslím
eckhart
dobře
pochopil
a
to
dobře
pochopil
buddha
a
karmou
sebou
taky.
Jenže
v
tak
po
křesťanskou
ale
ten
buddha
to
pochopil
zase
po
indickou
v
tom
smyslu
že
jakmile
vy
van
se
tomu
říká
sem
to
si
uče
a
že
vysvětlit
tak
rázem
se
připojil
k
tomu
proudu
toho
tu
ruce
který
není
jenom
tvůrcem
který
neby
síla
jenom
něco
do
světa
nebo
do
časoprostoru
ale
také
osvěcuje
také
táhne
k
sobě
takže
ti
pravý
zen
buddhisti
by
se
dneska
jediný
pravý
nástupcem
buddhy
jak
já
tak
posuzujou
pokud
mu
ho
ti
pochopili
že
ten
život
ponětí
toho
budí
byl
život
milosrdný
milosrdný
vůči
těm
lidem
kterým
začal
kázat
že
to
byl
on
tomu
říkají
život
slibný.
A
tím
životem
lito
mým
byl
život
ježíšův
od
začátku
jeho
existence
na
této
pozemské
pouti
to
byl
život
citový
jenom
pro
stávání
se
vem
sestoupil
jsem
z
toho
stavu
nebe
a
největšího
sebezápor
byl
že
jsem
sestoupil
ne
něco
co
se
stalo
např
kříži
to
byla
to
bylo
malinké
extempore
ale
to
co
je
jsem
vstoupil
do
tohoto
světa
to
byl
veliký
sebezápor
a
zažil
to
až
třeba
s
tou
té
buddha
teprve
v
těch
svých
já
nevím
kolika
třicíti
pěti
letech.
Když
odtamtud
vstoupil
mezi
lidi
a
kázal
tak
se
mnou
střední
cestu
sebou
střední
se
dostane
ni
cesta
průměrný
nýbrž
střední
cesta
je
cesta
nezávislý
je
cesta
k
poznání
pravého
středu
ze
kterého
pravého
nic
ze
kterého
všechno
vychází
rozm
tak
musíte
ismus
správně
chápat
já
myslím
že
zen
buddhisti
a
svou
já
sem
aspoň
jako
menoval
to
takhle
chápou
do
dneška
jsou
ještě
na
té
výši
no
a
jaké
pak
je
to
tedy
vanutí
víte
já
budu
muset
ještě
chvilinku
mluvit
nevadí
to
že
totiž
není
pravda
jak
my
si
představujeme
podle
klasický
spisů
mystických
nebo
jogický
ch
že.
Ten
žák
ten
satan
nebo
ten
žák
mystický
musíte
zbavit
sama
sebe
a
tím
se
objeví
vědomě
v
náruči
boží
to
takhle
kdyby
to
šlo
to
by
bylo
krásné
ale
ono
je
to
dlouhá
cesta
dlouhý
proces
který
ježíš
kristus
jmenuje
krajními
body
dokud
se
neznovuzrodí
z
vody
a
z
ducha
nevejdeš
království
nebeského
to
znamená
začne
to
někde
tou
vodou
symboly
jordán
a
končí
to
tím
duchem
a
to
je
seslání
ducha
svatého
a
ty
apoštoly
čili
řečeno
toto
všechno
dokud
prožiješ.
Tak
to
si
neprodělal
ten
sestup
který
v
lidském
těle
se
dá
a
má
prodělat
no
a
jestliže
tomu
takhle
je
tak
pak
nestačí
dejme
tomu
samadhi
se
zbavit
sama
sebe
na
chvilinku
protože
kupodivu
jakmile
se
z
něho
vyjde
tak
sem
se
je
tam
to
celé
já
to
se
tam
se
tých
si
vzpomíná
jenom
že
bylo
chvilinku
svobodné
čili
nejde
o
to
s
vymazat
to
já
nýbrž
ho
zaměnit
za
jiné
já
svatý
pavel
toto
dobře
pochopil.
Co
se
totiž
nazývá
vymazání
je
záměna
ono
se
to
nedá
to
že
to
předvídá
ty
vymazání
je
dost
přibližně
to
se
přibližně
v
tomto
se
vymaže
to
je
pravda
ale
že
za
tím
je
nějaké
věčné
já
které
se
nazývá
v
indii
a
man
které
se
nemůže
tímto
vymazání
vůbec
smazat
nemůže
být
tím
vůbec
dotčen
a
že
tento
atman
vstoupí
do
člověka
v
okamžiku
jeho
narození.
A
vy
vane
směrem
do
člověka
a
ví
ne
ne
jednou
v
vane
ale
pořád
emanuje
pořád
vyzařuje
směrem
do
člověka
a
tím
dává
průchod
vývoji
na
nějakého
tazvaného
klamného
já
které
se
toto
že
tímto
světem
to
není
klamného
protože
naráží
vlivem
toho
organismu
se
kterým
se
spojilo
tuto
já
naráží
na
smyslové
vjemy
ne
a
narozené
zpracování
a
samozřejmě
to
z
toho
musí
vodítky
kdyby
nevyvodil
důsledky
tak
jedná
špatně
čili
to
je
správné
jednání
že
se
vytvoří
nové
takzvané
nepravé
já
ale
není
zase
už
to
tak
jednoduché
aby
stačilo
toto
vyvanutí
a
rázem
tady
bylo
nějaké
věčné
já
neboť
první
takové
vyvanutí
nastává
nějak
extazi
a
upozorňuju
vás
že
to
co
zažíval
buddha
nebyla
pouhá
extaze
anebo.
Text view •
Help