Waveform view
83-23A-K
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Došel
znaky
pravé
lásky
všechno
na
naší
co
ty
všechno
dovede
na
nést
to
je
podivuhodné
všemu
věří
to
je
přímo
dojemné
jak
antonín
dovede
rychle
uvěřit
ve
všechno
je
všechno
doufá
taky
doufá
všechno
trpí
taky
láska
nikdy
nepadá.
Prosti
pominou
jazyky
přestanou
most
pomine
neboť
poznáme
jen
částečně
pro
ruku
me
pro
kamene
částečně
ale
když
přijde
dokonalost
pomine
vše
se
částečné
pokud
jsem
byl
dítětem
mluvil
jsem
jako
dítě
když
je
jsem
jako
dítě
usuzovat
sem
jako
dítě
když
jsem
se
stal
můžeme
překonal
jsem
dětský
stupeň
dosud
totiž
vidíme
jen
ze
celém
a
zádech
potom
však
vidíme
tváří
v
tvář
dosud
to
známe
je
částečně
potom
však.
Poznáme
zcela
jak
sám
budu
poznání
tak
trvá
víra
naděje
láska
a
to
trojice
největší
však
z
nich
je
láska
usiluje
usiluje
o
lásku
z
duchovních
darů
pak
nejvíc
se
snaží
snažte
abyste
dovedli
po
roku
to
už
na
se
netýká
sledujeme
tak
láskyplný
člověk
si
máš
mnoho
vlastností
lásky
až
na
ně
kolik
maličkostí
toho
každý
nezá
se
dokonalý
většinu
těch
znaků
lásky
pravé
lásky
máš
a
čili
nejsi
onen
vůči
tím
planým
člověkem
nejsi
já
bych
se
těžko.
On
někoho
mohl
opřít
jako
o
tebe
to
je
to
bych
já
opřít
se
od
svůj
slib
by
bylo
pro
mě
větší
jistotu
to
opřít
v
oblasti
můj
slib
že
se
mi
to
kdybych
já
se
sousto
al
a
něco
sliboval
jak
já
bych
budu
věřit
tobě
sobě
čili
já
mám
za
to
že
si
člověk
velice
vážně
věci
přistupují
a
proto
si
myslí
že
si
hlavní
a
nemiluje
na
váž
o
se
kterou
přistupuješ
pět
sem
je
přesvědčuje
o
něčem
pamě
že
nemiluješ
kdy
si
u
tebe
vázne
poznání
a
ne
láska
čili
takovýmto
způsobem
se
špatně
znáš
poznání
u
tebe
tak
pokulhává
že
které
by
bylo
třebas
střílet
desetkrát
a
den
a
bylo
by
to
málo
ne
proto
malé
poznání.
Ale
jak
to
že
vedle
té
lásky
to
poznání
tak
vázne
protože
špatně
užívá
prostředků
lásky
a
já
se
teď
chopím
promiňte
mně
ostatní
užití
prostředků
lásky
jestliže
některý
těch
prostředků
ti
nejde
a
neumíš
ho
použít
a
nemůžeš
tedy
protože
to
není
v
té
podstatě
není
to
své
přirozenosti
není
to
to
ná
půs
e
se
tomu
říká
česky
tak
prosím
musí
jiný
prostředek
zastat
ten
který
nedokážeš
uplatňovat
a
tak
já
bych
zase
se
pustil
do
toho
známého
předpisu
ježíše
krista
jaké
jsou
prostředky
lásky
prostředkem
lásky
je
láska
k
bohu.
Láska
k
bohu
láska
k
bližnímu
to
jsou
dva
takový
činitele
na
které
se
má
naše
láska
úplnou
a
pomocí
nichž
se
naše
láska
má
rozvíjet
začnou
toho
bližního
bez
naší
milovat
bude
bližního
jako
sama
sebe
prosím
tě
to
je
nemožné
to
se
o
tebe
nemůže
chtít
to
nedokážeme
nikdo
z
nás
dycky
jsme
si
sobě
bližší
než
někdo
jiný
tak
z
toho
si
nedělej
že
tady
vás
než
v
tom
vás
veme
všichni
máme
sebe
vždycky
radši
než
toho
druhého
takže
ono
je
třeba
k
tomuto
tah
zespoda
který
je
nutný
je
a
nesměl
i
opovrhovat
přidat
tak
shora.
A
tak
shora
je
milovati
budeš
pána
boha
svého
to
je
tak
shora
a
protože
láska
k
bohu
není
takzvaná
přirozená
vlastnost
to
je
vlastnost
které
křesťani
říkají
od
boha
vlitá
nebo
nadpřirozená
někdo
tak
nějak
jako
asi
víra
ke
své
blaženou
víru
taky
za
nadpřirozenou
vlastnost
úkoly
za
přirozenou
to
je
něco
od
boha
dané
ho.
Tak
podívej
se
každému
je
dáno
něco
jiného
to
by
není
dána
ta
láska
která
se
dospívá
v
člo
zá
i
když
je
to
už
stalo
ale
není
to
tak
běžné
jako
třebas
u
některých
jiných
z
nás
to
znamená
ta
láska
srdcem
citem
není
u
tebe
na
výši
ale
dejme
tomu
když
tam
potom
dál
ježíš
říkal
milovati
budeš
nikoliv
jenom
z
celého
srdce
ale
ze
vší
duše
se
vším
mysli
a
se
vší
síly.
Tak
si
vědom
jak
bys
moh
tu
lásku
vyvinout
pomocí
těch
jiných
prostředků
pomocí
tý
lásky
myslí
pomocí
tý
lásky
silou
pomocí
tý
lásky
duší
já
ti
řeknu
nejlépe
ti
půjde
když
tu
lásku
budeš
rozvíjet
duší
silou
to
neplete
brzo
vadné
ty
brzo
zmechanizuje
i
proces
lásky
ale
duší
to
pude
výborně
neopomíjejí
co
to
je
to
duší
tady
ježíš
myslí
na
duši
takovou
jaký
člověk
chápe
aby
pochopil
že
mluví
člověku
který
o
své
duši
ví
a
že
duši
považuje
za
souhrn
lidských
vlastností
tak
těmi
přirozenými
lidskými
vlastnostmi
se
snaž
milovat
boha
a
rozpojeno
v
lásce.
Jste
si
možná
už
zjistil
já
nevím
možná
že
já
mu
jako
hodinách
možná
určitě
ne
ale
a
si
si
už
zjistil
jsem
životě
že
když
někomu
něco
uděláš
dobrého
bez
ohledu
na
sebe
že
nechci
dělá
tě
to
dobře
ale
že
víš
že
je
to
správné
že
vy
že
je
to
správné
a
že
by
s
ani
nedokázal
to
udělat
jinak
a
proto
ti
radím
aby
si
tyto
vlastnosti
který
tady
jsou
chopí
blbost
dobročinnost
nikomu
nenávidět.
Nebo
nosit
se
nena
dívat
se
nechoval
se
neslušně
na
svého
prospěchu
to
je
ta
nezainteresovanost
nerozšiřovat
se
nevy
počítat
jinému
co
zlého
mě
vyvedl
za
umět
na
to
zapomenout
a
už
to
je
komentuje
malinko
nerada
se
křivdy
která
někomu
byla
učiněn
ale
mít
radost
z
pravdy
to
jsou
nesčetný
možnosti
jak
v
sobě
pěstovat
lásku
to
je
to
správné
na
cestě
lásky
jak
vám
tady
bylo
krásně
zjeveno
o
čem
nemusíš
přepáleno
ech
je
to
správné
nebo
ne
to
je
zaručeně
správné
takhle
jednat
jo
touží
žádný
vyšší
poznání
shora
že
to
světě
nedostává
ale
tady
je
to
předpis
a
toho
předpisu
sebe
zásadně
držet
toho
jednoduchého
tak
rozvine
lásku
duší
to
znamená
všemi
si
my
schopnostmi
všemi
svými
vlastnostmi
když
je
to
nepude
modlitbě
si
z
toho
nedělej
ono
se
to
půjde
jinak
v
tom
běžném
životě
o
si
to
tam
de
ale
děláš
jednu
velkou
chybu
že
tam
kde
ti
to
jde.
Tam
se
vlastně
modlí
a
ty
vo
tom
nevíš
přednášky
já
modlitbě
se
unavím
mně
se
to
zmechanizuje
eto
se
tě
nikdy
nezmechanizovalo
to
v
tobě
vždycky
stouplo
se
tobě
zvětšovala
všeho
si
dříve
nebyl
schopen
později
si
schopen
byl
a
ve
vyšší
míře
si
toho
byl
schopen
já
bych
neřekl
že
promiň
miloši
že
bych
byl
že
by
byl
býval
před
dvacetiletý
schopen
toho
téhož
aktu
jako
vůči
tadyhle
sedi
miloši
jo
že
by
to
byl
tak
prováděl
kdyby
se
měl
býval
doma
ty
svoje
dcery
ještě
jo
protože
jsem
měl
doma.
Ale
já
protože
ty
jsi
už
teďka
postrádal
projev
té
lásky
k
těm
celá
nemoc
nemohlo
pro
projevit
protože
byli
daleko
od
tebe
jedna
někde
na
jiné
prti
a
jedna
dokonce
mě
na
na
jiné
kontinentu
tak
si
radostí
přijal
možnost
projevit
svou
lásku
to
tě
vnitřně
uspokojovalo
víš
a
v
tom
si
vzrostl
protože
to
už
nebyli
kvílení
to
už
byli
lidé
cizí
nebo
to
byl
člověk
cizí
a
němu
chovala
vlastnímu
to
je
důležité
si
uvědomovat
todleto
je
čili
ti
dokonce
máš
potřebu
lásky
že
toto
do
je
nelásky
plný
tak
nemá
potřebu
lásky
ale
kdy
to
potřebuje
k
máš
a
chápe
se
jí
radostně
když
ji
můžeš
projevit.
Že
tě
modlitba
nebo
druh
modlitby
kterou
pěstuje
neposkytuje
tohleto
tu
příležitost
to
je
my
úplně
jasné
dávno
a
proto
se
při
ní
takhle
unavuje
tím
nechci
říct
že
by
si
měl
opustit
ty
se
v
ní
odosobňuje
ty
se
v
ní
obětuji
jo
také
oběť
když
ježíš
kristus
říká
ci
milosrdenství
do
sem
si
jsi
schopen
ale
si
si
taky
schopen
sebeobětování
tam
tu
obětován
mysli
na
ke
sto
před
chvil
vysvětlil
tak
tou
modlitbou
sebe
obětuj
bohu
budešli
sebe
čím
dál
dokonaleji
a
uvědoměl
přistupovat
k
modlitbě
a
obětovat
sebe
k
tomu
bohu
tak
ta
modlitba
tě
přestane
unavovat
při
tom
tvém
láskyplným
dalo
že
totiž
se
kdyby
se
totiž
tamhle
asi.
Ta
antonínovi
stalo
totéž
co
mě
že
by
říkal
nějaké
mantram
a
nemohl
by
ho
dál
říkat
protože
by
shora
při
na
něho
vstupovala
moc
která
by
mu
znemožňoval
zůstat
na
úrovni
řeči
a
má
aby
se
do
mysli
která
nemluví
ano
a
která
nás
osvobozuje
tak
by
si
z
toho
začal
být
zoufalý
a
když
ta
sto
aku
chybu
a
pořád
by
si
do
týrali
tímhletím
prostředkem
protože
by
považoval
za
nesprávného
opustit.
Já
jsem
to
taky
tu
chybu
chvilku
dělal
ale
opustil
jsem
přeci
jenom
ten
prostředek
toto
mantramu
když
to
prostě
nešlo
a
když
síla
která
za
tím
byla
se
stále
stupňoval
no
a
toto
by
si
právě
promeškal
to
je
ten
přístup
ježíšův
k
nám
který
můžeme
snadno
promeškal
pro
svou
za
poznat
po
se
přesné
plnění
to
i
naší
tady
mně
říká
ne
z
vás
nemám
žádný
výtečný
účinek
své
cesty
nevidím
ho
svým
se
mohu
dlouho
směřoval
ale
představte
si
přátele
kdybych
já
teď
umřel
bez
těchto
užitečný
výsledku
tak
já
bych
promrhal
své
city
té
úsilí
z
výsledku
vykonat
jenže
zapomínáš
meli
přítel
na
jednu
věc
než
umíráš
tak
opouští
sama
sebe
to
co
neumí
zatím
udělat
chtěně
nechtěně
ho
opouští
zrovna
jako
já
v
tom
útlém
mládí
to
bylo
nechtěl
opuštění
né
že
mě
zrovna
nezabili
to
je
jak
se
říká
lidský
náhodička
a
já
jsem
se
dostal
do
stavu
smrti
do
stavy
blízkosti
smrti
a
proto
ty
změny
a
nemysleli
se
umírá
na
to
šup
ty
si
musíš
jenom
říkat
umřeli
správně
myslím
jeho
vy
takle
uli
přirozenou
smrtí.
Budu
nedobrovolně
vypuzen
ze
svého
pocitu
tělesnosti
a
ocitnu
se
tedy
mimo
toho
který
se
se
svým
byl
pomocí
pocitu
tělesnosti
ztotožňuje
se
svým
tělem
a
to
jáčko
sem
bude
chápat
něčeho
jiného
že
samo
vedu
ch
nebude
těžit
to
je
přirozené
že
řecky
o
něco
opřen
než
mě
opřeno
o
tělesnost
tak
bude
občanem
říká
správně
ran
některých
případech
já
ho
opravdu
malinko
že
to
některých
neříká
některých
případech
člověk
v
okamžiku
smrti
v
velké
světlo
ne
a
z
jeví
se
mu
věčnost
říká
jo
ano.
No
a
moody
jeho
svědkové
říkají
tak
že
některých
případech
se
jim
zjevil
se
které
ná
bytost
která
je
soudil
a
tak
dále
a
ti
mohu
zaručit
že
nebude
nic
promrháno
a
že
se
ti
v
tomto
okamžiku
kdyby
se
nic
jiného
nestalo
předtím
zjeví
velikost
boží
a
daleko
dokonaleji
se
zjevila
mě
po
těch
čtrnácti
operacích
při
vědomí
že
já
jsem
byl
dítě
a
nebyl
jsem
nebyl
by
schopen
tak
velkého
poznání
jaké
by
si
měl
předtím
být
vemte
tím
ty
ty
uši
dospělý
člověka
jestli
ho
unese
nebo
nemusel
jít
při
tom
stanou
neupadne
nepraví
na
tom
nezáleží
bezohledně
by
si
byl
svědkem
velikosti
boží
a
to
by
tě
tak
nadchlo.
Že
všechny
roky
svého
počínání
by
si
v
té
chvíli
hrál
řečeno
česky
ano
čili
když
ji
musíš
přát
jenom
jednu
věc
abys
nezemřel
násilnou
smrtí
a
všechno
ostatní
se
vůbec
nestarej
protože
o
těch
proměna
nemáš
vůbec
zdání
co
se
dělo
při
okamžiku
já
mám
když
jsem
byl
jako
malí
dítě
tak
když
jsem
byl
nucen
umřít
jo
to
na
mě
opakovali
dohodnou
tak
jsem
se
ocitl
mimo
nad
touto
úrovní
a
mělo
to
za
následek
jsem
chtěl
dělat
správně
a
tak
dále
a
už
jsem
měl
vnitřní
nutkání
který
román
člověk
nemá
dobře
ví
že
kdyby
se
to
nutkání
měl
takže
by
si
měl
úspěch
by
si
že
nic
co
by
si
dělal
bych
se
tě
nezmechanizovalo
rozumí
tak
to
by
bylo
dobré
viď
dovíš
a
tak
to
bude
dobré
jo
takže
tak
budeš
umírat
dejme
tomu
když
v
tom
dobře
dopadne
ještě
nic
nepřejde
kt
nezničí
mozek
někdo
víš
v
tom
tak
to
bude
dopadat
tak
šest
až
dvanáct
hodin
a
se
to
dobu
sto
báječně
všechno
rozluští.
Tomuto
výklad
antonínovi
snu
dvacátého
třetího
sedmý
i
si
devět
set
osmdesát
tři
co
jsem
už
tomu
výkladu
řekl
předtím
nebudu
opakovat
jenom
podstatu
věci
my
máme
pro
to
velké
dílo
kterému
říkáme
cesta
k
bohu
připraven
materiál
sobě
a
jsou
to
zlomku
pravdy
vždycky
jednak
velké
jednak
malé
a
obaly
některé
co
my
nemáme
obaleno
to
znamená
nevíme
vůbec
jak
k
sobě
patří.
A
o
nich
který
jich
víme
proto
některé
máme
v
obalem
to
jsou
konglomeráty
myšlenek
o
kterých
můžeme
říci
že
víme
že
k
sobě
patří
už
jsem
to
organicky
spojil
ovšem
je
tady
jedna
věc
důležitá
jestliže
vybalím
pro
své
do
svého
vědomí
ty
velké
kusy
tak
zase
vybalím
jenom
kusy
ne
celek
ještě
ne
hotovou
věc
já
tomu
říkám
obaly
pravdy
pořád
i
tomu
vnitřku
že
nad
tím
malé
věci
ne
těm
se
vůbec
při
tom
rozboří
nemůžeme
dostat
eště
nestranně
moc
a
je
to
v
mnoha
o
palec.
Já
bych
to
řekl
takhle
například
takovým
velkým
kuse
pravdy
hledejte
království
boží
a
vše
a
nám
ve
přidáno
takový
malinký
kousky
se
co
jednotlivé
výroky
ježíše
krista
nebo
jednotlivá
jenomže
je
kroky
v
životě
ježíše
krista
a
tomu
už
je
těžko
rozumět
když
ten
celek
na
uniká
když
to
nemáme
složeno
dohromady
no
ale
tady
jde
o
něco
jiného
že
je
totiž
někdo
kdo
a
to
je
antonín
si
přeje
dosáhnout
úspěchu
na
té
cestě
dělá
to
tím
způsobem
že
pátrá
nebo
ho
zbavuje
nebo
si
všímá
stále
nových
analýzou
kupení
čím
víc
jich
je
tím
je
méně
pravděpodobné
že
to
dá
vůbec
dohromady.
A
víte
dobře
že
jednoduchost
těchto
věcech
je
tím
hlavním
co
se
má
dosahnout
ovšem
i
tenhleten
recept
například
nemysli
a
jednej
je
recept
velice
nebezpečný
v
rukou
takovýho
typu
jako
je
třebas
antonín
protože
jestliže
se
toho
on
chopí
tak
si
my
si
já
nic
nemám
dat
já
nemá
myslet
nebo
něco
podobného
tam
takových
nebezpečný
předpisů
v
zenu
a
jinde
je
veliká
veliké
množství
já
vás
upozorňuju
že
je
to
velice
nebezpečné
zrovna
jako
je
nebezpečný
výrok.
Všech
mistr
indických
nebo
většiny
z
nich
o
mají
o
iluzi
k
té
strašně
nebezpečný
výrok
já
neříkám
že
v
tom
není
kus
pravdy
ale
je
to
velice
nebezpečný
se
to
se
do
ruky
typu
martiš
a
ty
martiš
to
je
osel
který
se
nechce
hnout
z
místa
ani
ho
touze
vším
možným
on
se
nehnete
pokud
se
pokud
nedospěje
ke
konáno
své
přirozenosti
oslu
ta
je
v
martiš
jako
v
nás
stejně
obsažen
jenže
čím
víc
se
ho
něčím
pusťte
tím
více
se
stírám
a
neudělá
ani
krok.
Čili
jak
na
to
proto
jsem
vám
říkal
kdy
je
to
bezpečné
řídit
se
takovým
nic
nedělej
nebo
nemysli
proto
sem
vám
ukazoval
pořád
na
ten
příklad
za
který
já
nemohu
ze
svého
útlého
mládí
já
jsem
nepotřeboval
přemýšlet
o
tom
co
jsem
poznával
jako
správné
napadne
by
o
tom
přemýšlel
tak
jsem
tomu
urazil
ostří
to
nemělo
povahu
kdyby
byl
u
ježíše
někdo
chvilinku
přemýšlel
o
tom
náro
kterýmu
dal
ježíš
kristus
tak
by
ani
nebyl
uzdraven
ani
by
se
nestal
učedníkem
a
tím
méně
něčím
vyšším
eště
čili
dvě
kdy
se
bezpečně
může
použít
toho
nemysli
jednej.
Martiš
jedna
ale
ne
bezpečně
jedná
třeba
více
než
mi
ale
ne
bezpečně
to
znamená
bezpečně
který
semena
ne
tak
aby
to
někam
vedlo
bezpečnosti
nebo
nebezpečí
prožívá
ještě
je
lety
tak
řečeno
nebezpečí
otče
na
v
tom
že
to
nikam
nepovede
a
že
nakonec
se
ten
člověk
znechutit
tou
ustavičnou
snahou
která
je
jak
se
mu
zdá
nikam
nevede
říkám
jak
se
mu
zdá
nikam
nevede
tak
co
je
v
první
řadě
zapotřebí
zachovávat
tu
linii
kterou
naznačil
ježíš
kristus
jednak
otčenáši
a
jednak
v
tom
jednodušším
předpisu
kdo
chce
za
mnou
přijíti
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
a
následuj.
Zapři
se
může
podobrém
zapřít
se
musí
pomůže
pole
že
ano
ale
v
každém
špatně
že
se
musí
zapřít
jenom
do
takové
míry
jak
se
zapře
může
nastat
poznání
které
má
tu
vlastnost
jakou
nemá
žádné
jiné
světské
poznání
že
je
v
tom
se
žena
nutkavost
to
uskutečnit
to
v
tom
poznání
je
obsaženo
a
ne
jenom
je
to
satan
nutkavost
ale
síla
k
tomu
uskutečnění
tím
jasně
poznáte
že
je
to
něco
pravého
co
se
liší
totálně
od
všech
poznatků
tohoto
světa.
Občas
závidí
lidem
jak
jsem
taky
včera
přiznal
kolik
poznatků
ve
své
hlavě
na
shromážděni
světských
nezávazné
ale
ono
je
to
nechci
říct
že
je
to
balast
ale
ono
je
to
na
této
cestě
často
závadou
protože
to
zastř
tu
pravdu
která
je
závazné
on
se
člověk
užívá
do
nezávazné
správ
a
tady
zvlášť
vidím
víta
jak
ten
se
umí
užívat
do
nezávazné
ale
jak
tam
do
toho
vpluje
do
té
oblasti
tak
je
tam
jako
doma.
A
jak
je
v
oblasti
závazný
sprác
tak
tam
není
jako
doma
tak
se
trápí
týrán
chvilku
optimistickém
s
tou
podle
toho
jak
mu
to
vychází
ale
není
tam
doma
a
tak
je
to
s
každým
člověkem
jen
si
vezměte
indy
pět
tisíc
let
se
snaží
minimálně
tisíce
o
to
aby
běžný
člověk
se
dostal
k
bohu
a
zkouší
to
všelijak
například
říkají
toto
všecko
je
iluze
no
to
je
velice
chvályhodné
snaha
dostat
ho
z
té
osla
na
tvrdost
kdo
on
sedí
na
tomto
považuje
za
jedinou
skutečnost
to
je
pod
kývá
snaha
neříkám
že
to
pravda
ale
je
to
poctivá
snahou
odtamtud
dostat
oni
to
dělají
pět
tisíc
let
on
ten
člověk
ví
že
je
to
iluze
že
je
to
maje
se
ne
ne
on
sedí
na
o
sly
za
ku
a
jestliže
on
něco
konečně
dělá
tak
si
vynalézá
není
to
špatné
jaké
čakrami
jsou
v
páteři
jaké
možnosti
jsou
pro
člověka
kterou
sbalování
malinký
vstříc
Ale
tě
velkým
kusů
se
vůbec
nedostane
běžný
člověk
se
k
velkým
kusů
vůbec
nedostal
kdyby
věděl
o
všech
neklame
všechno
tak
to
vůbec
nemá
žádnou
platnost
ničemu
to
není
mi
kteří
mě
o
tom
nevěděli
jsme
na
tom
časový
lépe
než
ti
kteří
o
tom
dokonale
byli
uvědomili
i
vlastní
zkušenosti
byli
o
to
uvědomim
indové
se
mohli
unavit
jak
je
to
možné
že
bez
těch
zkušeností
vono
to
probíhá
v
tom
člověku
stejně
jako
u
člověka
který
zkušenosti
má
a
který
má
ty
vědomosti
které
přecházejí
tím
zkušenostem
to
je
všechno
otázka
zaujatosti
a
ta
zato
může
nastat
jenom
tam
kde
člověk
jí
dá
průchod
to
znamená
ztratí
sama
sebe
i
ten
balast
je
všech
vědomostí
musí
člověk
zapomenout
že
je
že
učený
ježíš
kristus.
Jasně
říkal
blaho
naším
tobě
otče
toto
že
těm
prosťáčkům
a
ne
těm
učením
tohoto
světa
a
tak
přibližně
to
tak
řekl
a
podívej
sat
nebudete
jako
maličký
den
maličtí
tě
to
nevejdete
a
to
mně
říkal
budete
dětmi
jako
rozdíl
čili
já
tím
nedáváme
na
indii
jenom
říkám
že
v
našich
evropských
rukách
zrovna
tak
jako
rukách
toho
inda
celé
to
učení
je
velice
nebezpečné
to
znamená
hrozí
že
přesto
že
to
všechno
člověk
ví
si
bude
jenom
myslet
že
je
na
správné
cestě
ale
vůbec
po
ní
nepůjde
a
vůbec
se
podnikám
nedostane
jo
takže
nelze
nelze
jako
zajistit
po
pouhou
poučenost
správný
postup
nedělejte
si
iluze
o
tom
říkám
že
je
hluboká
pravda.
Došlo
v
oděná
už
je
pouhý
obalem
obal
sám
jak
víš
dobře
není
podstatou
věci
a
když
se
dostaneš
na
ten
obal
například
v
tom
jednom
balíku
moje
to
v
balíky
dvou
protože
tady
dualismus
tam
dole
když
jsem
se
tak
zase
to
je
to
jenom
příprava
k
něčemu
neříkám
že
to
je
připraven
ono
je
sice
pravda
že
těch
věcí
na
tom
stole
bylo
hodně
nebyli
zabaleno
viď
a
možná
že
bych
byl
stačili
k
tomu
s
něm
možná
dojem
že
to
je
dostačující
k
tomu
aby
se
něco
z
toho
nedo
hromadí
že
už
on
ten
tvůj
přestali
věděl
třebas
jak
se
to
má
dohromady
dál
a
zaručeně
to
věděl
ale
když
přišli
tobě.
To
znamená
toho
podniku
de
si
byl
další
dva
veliký
tato
okamžitě
chopil
to
je
to
jisté
začal
z
toho
svalovat
ty
můžeš
maličký
věci
rozdali
takže
víš
aspoň
nebo
po
znáš
odpově
že
je
to
něco
co
se
hodí
do
toho
velkého
díla
tomu
že
kří
ale
když
jde
o
ty
velké
kusy
na
ty
jsou
svou
mírou
závaznosti
to
je
ta
velikost
jejich
daleko
větší.
Tak
to
neozval
již
protože
ten
závazek
bytě
ten
závazek
který
z
toho
vyplývá
z
toho
vybavení
kdy
způsobil
že
by
se
musel
zanechat
toho
dosavadního
způsobu
myšlení
s
dosavadní
způsob
jednání
že
by
se
vlastně
to
co
dělal
už
nedělal
děláš
už
nedělal
že
by
se
vlastní
nic
nedělal
a
to
je
riskantní
todleto
protože
by
s
ještě
neuměl
dělat
tamto
a
už
by
se
nedělal
to
leta
by
nastala
dlouhá
mezera
toho
křesťanských
dějinách
mystiky
bylo
přímo
řek
bych
nutné.
Že
tam
nastával
mezery
které
na
kterých
mnoho
jich
z
toho
stalo
jak
pozměním
tak
stagnaci
skrupule
mi
a
vším
když
mnoho
byli
na
mezi
ně
se
slepá
bůh
mě
opustil
veliká
chyba
do
mě
co
ta
i
bez
ta
domněnky
úplně
chybná
voni
se
ocitli
na
suchu
protože
nejednali
správně
jedno
opustili
například
svět
a
do
druhého
se
eště
nedostali
a
mezi
tím
byla
ta
velká
mezera.
Takže
z
toho
by
mohlo
vyplývat
opatrně
se
všemi
těmi
informací
které
tady
máme
jenže
tu
informace
nedovedete
převést
do
opravdového
následování
tak
je
to
zbytečná
správ
a
času
co
to
slyšíte
a
co
všechno
z
toho
vyvozujeme
mentálně
to
není
pro
mentální
odvozovat
určeno
nýbrž
to
je
určeno
pro
jedné
mysli
jednej
nemysl.
Jak
donutit
víta
aby
jednal
a
nemysl
to
je
nemožný
je
to
člověk
činu
ale
je
to
stejnou
měrou
člověk
mysli
a
o
to
se
to
v
něm
bere
a
z
toho
sou
všechny
ty
těžkosti
pocházejícím
věcem
přemožen
stával
a
a
to
mi
kázat
a
tadyhle
tento
muž
antonín
jestli
se
méně
myslící
daleko
méně
myslící
a
daleko
více
jednající
ale
nejedná
jedná
totiž
cestou
řek
bych
tak
nejmenšího
odporu
on
to
co
dělá
nedělá
stylem
ramakrišnovy.
To
znamená
ten
ramakrišna
když
se
mu
nezjevila
káli
tak
na
ni
dorážel
on
si
myslíte
ten
muž
že
na
to
nemá
že
mu
chybí
elán
te
že
je
tupí
že
je
chladný
že
je
nelaskavý
ale
já
se
mu
včera
říkal
máš
téměř
všecky
vlastnosti
pravé
lásky
těmito
se
drží
na
boha
aby
se
nám
objevila
a
ne
tím
že
jdu
zvyku
v
ruce
jako
ramakrišna
a
říkám
když
se
mi
neobjevíš
matko
tak
já
se
zabít
ne
já
se
musím
zabít
tím
to
je
ta
moje
týkala
že
jednám
bez
ohledu
na
sebe
a
považuju
toto
za
součást
cesty
že
můj
život
je
modlitbou.
Podívej
se
já
se
do
volá
vám
vašeho
svědectví
ne
vítovu
znáte
víta
že
by
byl
ochoten
pro
pravdu
skočit
do
volně
že
by
byl
ochoten
pro
ni
udělat
všecko
že
dyby
mu
byla
zjevena
jen
kdyby
mu
někdo
řek
a
kdyby
a
kdyby
ji
on
přijal
za
správnou
aby
přijal
do
pravdu
a
on
by
dokonce
při
tom
přestal
myslet
jestliže
to
správce
myšlenkový
svět
je
to
je
bohatý
to
jsem
se
přesvědčil
mě
se
z
toho
veliký
strach
že
to
jednou
vyvede
a
že
skočí
a
nějakou
moji
myšlenku
a
že
to
bude
ale
totálně
hloupé
ale
to
by
nevadilo
v
tom
byl
on
do
nějaké
utrpení
a
jinýho
nakonec
by
to
bylo
dobré
když
někdo
dejme
tomu
hloupě
jednal
že
přeříkával
jméno
mistra
a
šel
suchu
nohou
přes
vodu
tak
to
bylo
sice
hloupé
protože
v
tom
ta
schopnost
přejít
přes
sekundovat.
Ale
přešel
přes
řeku
takže
kdybych
chtěl
řekl
cokoliv
tak
bylo
by
to
dycky
hloupé
dycky
ho
p
ale
ty
bys
přes
něco
třeba
přešel
přes
nějakou
překážku
ale
já
ti
nechci
dál
operaci
proti
taky
žádnou
nedám
takovou
která
by
byla
pro
tebe
takhle
zavazují
tak
si
dával
moc
pozor
abych
takového
něco
nevyslovil
protože
odkud
přišlo
ke
mně
dycky
to
jsem
si
co
si
toho
musím
být
vědom
to
poznání
co
mám
dělat
od
nikoho
z
vnějšího
světa
ještě
jednou
to
budu
opakovat
věděl
jsem
že
mám
jednat
správně
to
ty
výš
taky.
Nevěděl
jsem
co
co
je
správné
to
ty
taky
který
si
občas
myslí
že
ví
co
správné
ale
já
jsem
jako
malé
dítě
samosebou
se
nevěděl
ještě
to
co
je
správné
vina
postavení
než
malé
dítě
a
věděl
jsem
sebe
třeba
že
je
správné
cena
to
zeptat
to
ty
taky
víš
ptal
jsem
se
matky
ale
teď
pozor
a
kam
mně
řeka
třebas
něco
ale
jsem
to
neposlechl
přes
to
nebylo
to
správné
a
to
to
doznal
to
schopnost
dozrávací
nemáš
tak
prosím
tě
proč
jí
nemáš
protože
za
tím
vy
dotazem
nestojí
úměrná
míra
sebeodevzdání
předešlého
ne
teď
přitom
že
jsi
ochoten
ale
celkového
odevzdání
života.
Já
si
všímám
tvý
řečí
který
vedeš
o
jiných
věcech
o
duchovních
jak
si
neodevzdal
život
vůbec
ne
to
nezná
že
si
nemáš
všímat
věcí
kolem
sebe
ale
z
toho
ducha
ve
kterém
to
říkáš
poznávám
že
to
je
pravý
duch
připoutanosti
to
tě
drží
způsobem
kterým
já
nemohu
nějakým
výrokem
překonat
to
to
se
může
překonat
jenom
snad
ke
by
ne
nějakou
vnitřní
krizí
která
tě
od
toho
oper
a
nebo
nějakým
narazím
z
vnitřku
toho
poznání
které
nastane
tím
že
se
sám
sebe
vzdáš
neúměrně
větším
způsobem
než
dosud.
Tak
nechtějí
ode
mě
zase
jako
tady
ten
martiš
vědět
jak
na
to
na
to
není
recept
to
je
zase
jenom
nějaký
skřípe
pravdy
nebo
obal
pravdy
který
tě
může
vin
uspokojit
ale
to
vystřízlivění
z
toho
bude
horší
než
že
to
chvilinku
uspokojoval
to
zdánlivě
bylo
v
pořádku
kdykoliv
jste
odešli
od
nějakého
takového
soustředění
které
jsme
tady
konali
tak
jste
cítili
nějaké
jakou
posilu
ale
nebylo
to
v
pořádku
protože
se
se
chopil
nějakého
stříšku
neuskutečnil
jste
nemohli
jste
uskutečnit
pomocí
toho
to
co
ježíš
kristus
tělo
pouhého
učedníka
ne
od
nějakého
mistra
všeho
nechej
a
ji
samou
opustili
tak
v
té
duši
toho
poli
z
vás.
Nastane
okamžik
že
když
se
plně
soustředím
na
něco
světského
jestli
pak
se
ne
okamžik
si
říká
toto
je
pravý
vstup
do
boha
takhle
se
soustředit
a
si
po
se
někdo
z
vás
chopí
té
to
míry
zaujatosti
a
obrátí
nad
ho
stranu
kdyby
já
si
na
vás
velice
cením
že
znáte
věci
jako
se
včera
koukal
na
toho
machač
to
ovládá
z
toho
aby
nedokázal
a
nebo.
Mocí
mých
věcí
já
jsem
pořád
se
divím
jak
mě
může
trpět
trpět
takovým
takovýho
prosťáček
takovýho
neši
u
takovýho
rozumového
dokud
čte
mezi
sebou
kteří
jste
rozumově
všichni
jak
tady
jste
daleko
dál
než
já
ale
já
budím
dojem
že
jsem
inteligentně
jí
než
vy
není
to
pravda
já
mám
za
sebou
moc
které
se
odevzdávám
a
to
zastane
jako
u
toho
josefa
kupertinského
ovšem
u
mě
ramen
míře
veškerou
inteligenci
kou
které
který
je
vůbec
člověk
schopen
a
tím
jsem
už
jsem
oželil
i
určité
na
obecné
škole
tím
chci
říct
to
že
vy
neumíte.
Nic
dělat
to
co
to
o
to
co
by
neměl
dělat
osel
když
se
neumíte
sednout
z
toho
co
vás
nese
kupředu
v
tomto
světě
a
do
tohoto
světa
my
se
nebudete
sednout
aspoň
na
chvíli
tou
tímtéž
já
není
k
bohu
to
je
to
co
jsem
pořád
vykládal
vám
a
pořád
bych
to
měl
opakované
konečná
i
geny
na
tu
že
z
který
k
ní
přijde
nejednáte
s
tím
stejně
jako
na
jedno
že
si
manžel
vizte
v
manželství
s
tímto
světem
o
tom
ani
chvíli
mě
nenechávat
na
postup
vás
že
tomu
taky
ale
jiné
manželství
ten
navázali
když
jste
mu
dokonale
vrní
a
proto
jakékoliv
rady
té
házení
hra
chy
na
svém.
Ježíš
kristus
navázal
manželství
jiné
než
mi
to
já
myslím
že
když
se
navozovat
s
že
mu
nebylo
jasno
tým
ale
měl
předpoklady
pro
to
já
vám
řeknu
které
ne
žitím
že
byl
avatarem
aby
brzo
navázal
nové
řek
bych
spojení
nového
uvozovkách
spojení
protože
to
manželství
s
bohem
naše
starší
než
ten
až
moc
od
otce
je
starší
než
jakýkoliv
původ
otče
okolí
jiného
co
mezitím
bylo
původem
také
ale
už
odvozený
to
je
ta
teta
mája
kterou
uznávám
že
odvozený
původ
považujeme
za
pravý
původ
se
dostal
k
tomu
tím
že
byl
pronásledován
herodem
a
že
před
ním
utekl
umět
utíkat
před
rozumem
když
je
toho
zapotřebí
když
mám
zachránit
tu
pravou
podstatu.
Tu
pravdu
která
ve
mně
je
a
potom
to
všechno
další
spolupracovat
tímto
světem
proto
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
a
ne
proto
že
musím
být
s
tím
světem
to
to
je
nejlepší
příprava
k
tomu
abych
dostal
do
jordánu
abych
poznával
trvale
vůli
boží
a
pak
to
šlo
mayové
se
dál
a
říká
třeba
nemůžeme
dělat
vnitřní
do
než
ce
obsahem
naší
vlastní
lite
kterou
stojíme
tak
mně
říkáte
vlastně
obrazně
řečeno
tohleto.
My
zatím
do
nádoby
která
je
zčásti
naplněna
vodou
házím
malé
stříšku
nebo
větší
píky
malé
kam
ky
poznání
pravého
a
tím
ta
hladina
tý
vody
duchovní
stoupá
okraji
horní
je
symbolem
že
to
bude
přetýkat
do
našeho
běžného
vědomí
jednou
ano
a
je
to
zastane
nahoru
a
vy
mně
říkáte
tím
že
mi
tam
hází
mezi
maminky
nebo
tyto
tam
s
vámi
pomá
to
váze
nebo
tak
nějak
tak
není
totiž
špatného
protože
hadí
na
se
zvyšuje
ale
ono
není
možné
aby
to
předešlo
dokud
ta
hladina
nebo
je
To
je
klamný
obraz
skutečnosti
to
další
iluze
celou
noc
ne
lovili
mistře
a
nic
me
nedožili
já
to
udělám
a
tam
na
tu
hlubinu
za
jedu
ale
je
to
po
chybné
něco
uložit
pravdy
jsou
tam
a
jsou
už
ve
vodě
jenom
vejít
na
hlubinu
nečekat
až
to
přece
če
přes
okradl
byla
strašidlo
věc
těžkopádné
záležitost
ponořil
se
co
to
znamená
podařit
se
všechno
brát
a
hluboce
ve
všem.
Nespokojit
se
zůstávat
na
povrchu
věcí
když
například
zvládá
vám
a
z
té
tady
vzor
ví
třebas
nebo
zrovna
ty
se
zvládá
něco
neříkám
dokonale
ale
lidsky
relativně
dokonale
aby
se
snažíte
něco
relativně
dokonale
zvládnout
to
tak
jedinečná
přecito
dostat
se
do
hloubky
přátelé
že
málokterý
člověk
tuto
příležitost
má
tak
snadnou
jestliže
něco
zvládá
vám
relativně.
To
lidsky
absolutně
na
to
řekl
že
už
to
dál
lidsky
nejde
z
mého
hlediska
relativně
dál
nedokážu
a
jsem
na
hranici
svých
možností
ne
anebo
dokonce
by
ale
na
hranici
možnosti
říkal
se
až
jsem
dost
dospělá
věda
dát
zatím
nevede
jestliže
já
tenhleten
z
tohoto
momentu
se
odeberu
k
bohu
když
jsem
si
se
v
tom
vědomí
že
jsem
na
tom
okraji
tak
já
jsem
hlubině
a
ne
na
hodným
okraji
a
to
přetýká
do
toho
se
po
nosíme
svou
myslí
zastavím
ji
ano
a
tím
třebas
údivu
že
to
tak
je
div
je
duch
vděčnosti
nebudu
to
za
vracet
na
sebe
já
jsem
kabrňák
nýbrž
já
budu
jenom
universu
to
je
dosahování
hloubky
prosím.
Text view •
Help