Waveform view
81-03B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Prosím
a
toho
prvního
března
devatenáct
set
osmdesát
jedna
srí
rodíme
na
tom
byli
nesli
že
třeba
námitka
dojem
jestliže
mám
dojem
že
křesťanství
nevím
vývoje
který
prodělal
dneska
je
takovou
stádiu
že
rozumem
to
mojžíš
kristus
řekl
než
ti
keltové
tehdy
v
době
ho
života
tak
je
to
možná
nejenom
dojem
ale
je
to
na
povaze
jestli
ten
do
ješi
o
podstatně
já
to
potom
nebyli
tady
měl
vět
vody
to
odůvodnit
a
nevíme
se
že
potom
křesťanství.
A
ta
rána
to
že
právem
protože
nemocné
v
těch
základech
kterém
chybí
nemá
základ
a
kdyby
tomu
zkusíme
se
to
vyříkat
ano
modlitě
jestliže
nám
je
dneska
jasno
že
modlitba
jenom
takovou
ve
jenom
o
nebo
jenom
tehdy
modlitbou
když
se
něco
říká
třebas
nejlepším
slova
v
pravém
slova
smyslu
třebas
uctivě
vděčně
vírou
jestliže
toto
považuje
za
jiný
způsob
modlitby
tak
jsme
ze
všech
těch
možností
modlitebních
o
své
kterým
bych
při
soudil
minimálně
čtyři
stupně
na
tom
prvním
stupni
slovní
modlitba
je
namnoze
jenom
formulací.
Z
toho
čím
modlitba
faktická
má
být
formulace
to
jenom
řek
bych
oděv
modlitby
slovní
formulace
od
těch
modlitby
takže
ty
vyšší
stupně
modlitby
vůbec
nepotřebují
až
třebas
jenom
na
úvodní
fázi
tuto
formulaci
takže
když
potom
budeme
vůbec
o
těch
vyšších
forma
modlitby
a
čím
si
toho
že
například
ježíš
kristus
se
modlil
za
své
učedníky
a
neřekl
přitom
ani
slovo
ale
tou
modlitbou
vnitřní
je
pořád
držel
v
jednotě
v
určité
zi
nebo
úrovni
jednoty
s
otcem
která
nebyla
ještě
dostačující.
Ale
byla
přeci
jenom
tak
velká
že
oni
pomocí
této
jednoty
mohli
dělat
třeba
zázraky
což
mi
dělat
nemůžeme
si
to
bylo
na
té
na
tak
dost
značná
tak
potom
víme
že
kdyby
se
byl
ježíš
nějaký
jim
způsobem
nemodlil
a
ten
jiným
způsobem
myslím
nesleví
modlitbu
kdyby
je
neměl
ve
svém
vědomí
svoje
učedníky
protože
on
byl
tím
pojítkem
mezi
otcem
a
těmi
učedníky
tak
by
byli
nemohli
dělat
ty
zázraky
nemohli
by
se
chovat
jako
on
nebo
by
o
toho
okamžiku
kdy
je
pozval
jako
učedníky
najednou
být
jinými
než
co
obyčejní
rybáři
celník
tím
předtím
byli
nýbrž
si
neuměli
s
takového
takže
jim
muselo
být
jasné
že
jakmile
vstoupili
do
služeb
ježíšových
nebo
do
jeho
učednictví
tak
najednou
v
lichotí
dělat
a.
Taky
tomu
celý
vět
že
to
není
jejich
moc
že
to
mockrát
trvale
přechází
přes
toho
ježíše
na
ně
a
my
si
dneska
můžeme
k
tomu
říci
že
je
to
druh
modlitby
a
bezeslovní
modlitby
a
kdyby
byl
za
ním
my
musel
chodit
a
pořád
říkal
ty
máš
vode
mě
sílu
aby
ten
za
udělal
no
pak
by
to
bylo
došlo
voni
prostě
vlivem
toho
že
on
za
nimi
stálou
modlitbou
to
měl
ve
svém
vědomí
a
stačil
na
to
jí
jemný
ve
svém
vědomí
protože
jí
bylo
třebas
minimálně
dvanáct
bez
mezer
stačil
i
když
se
stalo
stačil
je
mile
vědomí
tak
to
nám
svědčí
o
tom
že
tady
existuje
jiné
druhy
povědomí
než
jaké
se
pěstuje
prosebnou
o
modlitbou
slovní
a
nebo
tak
něco
podobného
víte
já
kelty
věci
nestavím.
A
nějaké
spekulace
nýbrž
beru
všechny
tyto
věci
fakt
která
se
stala
za
doby
ježíšova
života
nebo
za
ty
tři
roky
učednictví
těch
jeho
učedníků
a
třebas
konkrétně
stavy
na
tom
se
stalo
na
tom
jezeře
kde
byla
velká
bouřka
a
on
spal
a
oním
řekl
já
to
řeknu
lidově
jin
více
slovy
než
to
řekl
on
přestože
spím
tak
jsem
s
vámi
aby
se
nemůžete
utopit
proč
jste
tak
malověrní
dostali
za
to
pořádně
vyčiněno
že
ho
provinili
on
si
moh
klidně
spát
a
oni
byli
v
eh
vědomí
o
to
si
to
to
je
stav
modlitby
který
nezáleží
na
tom
jestli
se
dělí
anebo
jestli
spím
něco
ve
mně
je
vyššího
co
nepotřebuje
tento.
Ne
tak
bůh
nepotřebuje
spánek
e
se
na
té
úrovni
tohoto
spojení
tak
něco
spí
a
toto
tělo
které
potřebuje
odpočinek
něco
nespí
této
vyšší
vědomí
které
si
není
vědomou
jenom
sami
samo
sebe
nýbrž
je
vědomou
také
všeho
toho
co
má
úkolu
bych
tak
řekl
právě
o
si
nebere
třebas
úkol
všechno
najednou
provést
že
je
moudré
ale
co
považuje
za
vhodné
do
toho
úkolu
pojmout
tak
já
jsem
jenom
načetl
malinko
co
je
to
vyšší
duchu
modlitby
a
není
tím
že
když
jsem
začal
s
tím
vyšším
způsobem
modlitby
že
se
vůbec
nevěděl
že
se
modlit
já
taky
ne
to
vědomě
tady
se
neřekla
já
jsem
viděl
se
celý
ten
třebas
odlit
té
cesty
jsem
se
celý
dovolil
a
já
jsem
si
myslel
že
se
teprve
chystá
na
večer
určitě.
A
když
jsem
potom
začal
se
modlit
slovně
na
večer
a
přestanete
jsem
se
slovně
nemodlil
ale
modli
jsem
se
vyšším
způsobem
že
jsem
nevěděl
že
se
k
modlím
bezeslovně
nebo
začal
jsem
slově
dycky
to
bezeslovní
končilo
tak
jsem
teprve
se
divil
že
ta
modlitba
slovní
kterou
jsem
večer
začínal
tou
jsem
se
chtěl
s
tím
bohem
vědomě
spojit
že
ta
bez
mi
vůle
a
proti
ne
vůli
a
velice
tvrdě
prosazované
vlastní
vůli
byla
petrova
tím
vstupem
božím
do
mého
vědomí
jakmile
ten
jakmile
ta
věčnost
se
přiblížil
dostatečně
tou
mém
těle
úrovni
vědomí
tak
jsem
nebyl
schopen
mluvit
nebyl
jsem
schopen.
Rozjímat
uvažovat
citově
se
rozněcovali
nic
takového
smyslově
vnímat
a
to
ze
mě
napřed
vzbuzovalo
nechci
říct
odpor
ale
bázeň
co
to
se
mnou
děje
protože
při
tom
vědomí
se
neztrácel
vědomí
se
stávalo
mistře
ší
ale
co
je
to
platné
když
nebylo
oděno
žádnou
představou
žádným
slovem
žádnou
tělesností
to
bylo
něco
ne
lidského
a
to
je
také
jeden
ze
způsobu
modlitby
todleto
teď
opustím
duše
oblast
modlitby
a
protože
je
to
z
prostředka
příliš
to
by
vás
jenom
udivoval
musím
vám
ukázat
cesty
k
tomuto
cesty
které
nám
tradice
neukazuje
tady
se
maximálně
jak
jsem
tady
přednesl
v
tom.
Sladkém
jhu
ukazuje
cestu
vývojovou
že
člověk
má
od
prosebné
modlitby
slovní
přejít
v
modlitbě
takové
normálně
no
prosit
a
tak
má
být
vděčný
to
je
správné
tady
to
pořád
v
je
v
pořádku
a
odtamtud
má
přejít
do
rozjímavé
modlitby
a
zajímavé
modlitby
má
přejít
do
modlitby
zůstal
ch
citů
tady
už
je
to
chybné
obecně
se
to
nedá
takhle
předepsat
ne
že
by
to
bylo
v
podivu
ani
případě
je
i
ne
ale
obecně
to
chybné
vůbec
ne
to
není
platné
někdo
je
je
nešťastný
pro
to
že
by
měl
vzbuzovat
city
ono
mu
to
nejde
například
že
že
vzpomínání
trnovou
dej
to
nešlo
že
to
to
to
to
metodou
postupného
zvyšování
citů
jí
to
nešlo
o
na
říkal
já
osm
člověk
který
moment
ne
který
nebyl
tak
si
to
je
založen
jako
jiný
člověk
který
byl
spíše
tak
možné
založen
ze
a
paní
brtnová.
Když
jste
ji
z
na
tak
proto
se
na
ni
odvolávám
ale
výborná
žena
a
to
nemělo
být
nedostatkem
věci
tady
jsme
teď
trošku
jiný
a
my
musíme
umět
najít
obecnou
formulku
pro
všechny
a
kristu
je
to
obsaženo
bohudík
jenomže
protože
jsem
nečetl
v
tomto
životopisů
neuměl
na
to
to
rozluštit
že
to
tam
za
ši
rovno
neumí
co
to
deklarovat
jak
se
to
říká
česky
a
nevím
rozluštit
ne
tak
proto
se
vůbec
nemohlo
tak
někomu
poradit
teprve
teď
můžeme
poradit
by
mluvili
za
sebe
já
mohu
poradit
o
opo
oděl
mohu
poradit
z
toho
důvodu
že
jsem
přišel
k
tomu
tím
že
jsem
vzdal
svůj
vlastní
život
a
věřím
že
to
není
výjimka
kdo
tedy
by
vzdal
svůj
vlastní
život
zasvěcovat
se
ve
které
já
jsem
se
ocitl
znamená.
Kdyby
se
neměl
touhu
vrátit
k
sobě
nýbrž
chtěl
by
od
sebe
odejít
tak
tento
to
vidění
má
k
dispozici
také
je
na
tom
všem
zajímavé
že
když
já
teďka
píšu
od
toho
roku
třicet
devět
se
to
stalo
to
je
čtyřicet
si
dva
rok
k
že
už
to
píšu
čtyřicet
let
tak
já
nejsem
schopen
to
opsat
ty
vědomosti
které
v
tom
momentu
se
u
mě
objevili
a
to
je
pro
mě
největší
důkaz
že
to
není
vymyšleno
tam
není
ani
slovo
vymyšleno
vymyšlené
je
vymyšlená
ta
formulace
slovní
kterou
a
teďka
říká
je
do
myšlená
ale
podstata
věci
fakta
která
za
tim
jsou
a
která
ňák
překládám
do
češtiny
teď
už
po
tu
dobu
čtyřicet
dva
let
tou
oděna
do
řeckého
rozjímání
nebo
lidské
přemýšlení
a
jsou.
Ochuzeni
pochopitelně
ale
zůstávají
fakty
tak
nemyslete
si
že
tu
zkušenost
kterou
já
jsem
měl
byste
měli
považovat
za
něco
výjimečného
protože
ježíš
kristus
si
m
životem
ukázal
všechny
podmínky
jak
se
postupně
k
té
tomuto
poznání
dopracovat
a
to
je
úvod
který
jsem
chtěl
říct
proto
abyste
věděli
proč
tu
z
krku
teď
budu
provádět
abych
vám
znovu
předvedl
to
co
v
tom
svatému
by
rozepsáno
jak
se
dostat
až
na
tu
úroveň
takového
poznání
kdyby
člověk
má
o
tom
všem
co
má
udělat
jistotu
že
to
má
tak
udělat
a
ví
o
tom
že
tu
jistotu
nemá
pro
nějaká
tušení.
Nebo
pro
nějaká
vnuknutí
nýbrž
že
ta
jistota
je
v
něm
nějak
obsažena
je
rozdíl
mezi
inspirovanou
činností
a
mezi
obsahem
inspirovaný
čím
a
žít
i
smiloval
s
inspirace
a
žít
přímo
z
toho
obsahu
které
ten
rozdíl
mezi
jednáním
učedníků
to
bylo
inspirovaný
si
zní
a
jednáním
ježíše
krista
to
bylo
řítí
s
obsahu
on
říkal
přeji
si
abyste
bylo
abyste
byli
zajedno
s
otcem
jako
já
jsem
přestože
voni
pořád
brali
od
toho
otce
veškerou
sílu
k
těm
zázraku
který
předtím
neměli
o
tom
sou
být
jasno
že
to
na
jejich
je
síla
tak
oni
byl
jenom
inspirován
a
jakmile
jim
tak
inspirace
došla
tak
byli
vyřízeni
jakmile
si
věřit.
Více
sobě
nebo
kdy
li
před
sebou
těžký
případ
který
je
za
skočil
si
ze
zřením
bych
tak
řekl
je
dostal
roli
chopit
kteří
sešit
a
kupodivu
jestli
jsou
v
tom
případě
jim
řek
říkal
proč
ten
nemohli
tohoto
ducha
svého
toho
člověka
vyhnat
a
pod
za
mnou
dete
to
já
rozumím
říká
to
je
proto
že
tento
zlý
duch
může
být
vyhnání
jedině
modlitbou
jako
by
se
nemoh
neuměli
modlit
ne
se
uměli
modlitba
ale
slovně
a
to
bylo
zřejmě
málo
ježíš
kristus
se
modlil
nad
tím
člověkem
který
měl
toho
zlého
ducha
a
ten
líc
odešel
protože
on
se
mu
do
jiným
způsobem
než
shodě
on
ztopil
si
vědomím
do
toho
člověka
tam
nebylo
místo
pro
toho
ghosh
já
to
říkám
jako
obecný
příklad
protože
v
každém
z
nás
je
tento
zlý
duch.
Nemyslete
že
to
že
se
to
dělo
něco
někde
tam
ve
starověku
za
do
běží
svých
a
tento
spočívá
v
tom
že
my
věříme
jedině
této
skutečnosti
že
totiž
si
myslím
že
to
je
uzavřená
existence
která
zde
nakou
smrtí
končí
ať
už
věříme
vzdáleně
čemukoliv
to
je
jedno
minima
o
tom
žádné
důkazy
takže
té
víra
slepá
a
velice
snadno
zranit
ná
já
bych
na
ní
vůbec
nic
nedal
protože
jsem
se
přesvědčil
v
koncentráku
že
všichni
kdo
věřili
stalo
ten
mířili
tam
ani
jeden
z
nich
nevěřil
říkal
jak
se
pán
bůh
mu
řídí
at
na
tu
ta
zvrtá
která
se
to
děje
lidé
který
se
takhle
modlili
byli
ubíjen
těmi
gestapáky
ten
se
jim
setkal
to
se
modlí
a
zničil
ho
a
dobyl
ho
a
protože
se
ten
člověk
nebyl
je
tak
ho
dobyl
kdyby
se
byl
nemohl
tak
ho
to
nepromarnil
ho
byl
ne
dobyl.
On
ho
do
třískal
protože
ten
člověk
se
mohl
ano
si
chtěl
v
sobě
ten
gestapák
dokázat
že
von
tomu
rozumí
líp
a
že
pán
bůh
neexistuje
a
dokázal
si
to
on
si
to
sobě
dokázal
a
pak
pokoji
tomu
nezakročil
tebe
tak
byl
živ
a
ten
člověk
který
se
modlil
do
mrtev
ano
tak
to
je
tady
důkaz
o
tom
že
tady
je
nějaká
chyba
v
této
víře
ježíš
kristus
nikdy
ve
svých
učednících
ne
pěstoval
sebou
víru
nikdy
ne
nikdy
není
nestavěl
ani
ani
v
no
vůbec
nic
oni
pořád
od
nová
důkazy
už
tím
že
oděl
své
učedníky
tomu
moc
dělat
zázraky
způsoboval
že
měli
ustavičně
důkaz
o
tom
o
něčem
čemu
nepotřebovali
věřit
teplo
to
že
je
nechal
dělati
za
to
začátku
že
sám
před
nimi
zázraky
dělal
sám
osobně
vzorové
bych
tak
řekl
a
ten.
To
vzor
je
pro
nás
výtečný
důkazem
toho
jaká
je
podstata
smýšlení
ježíše
krista
jak
je
duch
jeho
učení
na
rozdíl
od
indických
zasvěcenců
kteří
pěst
pěstovali
a
lidsky
budou
pěstovat
až
na
nějakou
hrstku
bhakti
jogina
vědu
duchovní
která
nebude
mít
nic
společného
ze
životem
na
tomto
světě
a
bude
se
od
něho
od
toho
a
od
tohoto
světa
a
bude
laboratorní
pěstovat
spojení
s
bohem
tak
bych
uzavřené
společnosti
až
samých
jak
tomu
říká
a
my
tady
v
klášteřích
v
té
totéž
te
obdoba
ze
stejná
chyba
to
uděláme
no
chyba
na
ni
indové
říkají
bychom
to
jedna
nezachovali
to
duchovní
kulturu
tak
mají
asi
pravdu
a
v
evropě
taky
takovém
pátém
století
po
kristu
že
bylo
stěhování
na.
Rodu
kdyby
neexistovaly
kláštery
prosím
už
tehdy
a
už
existovali
asi
ak
kláštery
tak
cesta
utr
byla
celá
smazána
těmi
bavit
jsem
se
vznikly
protože
oni
slanýho
všecko
by
brantona
li
zničili
ne
ale
do
klášterů
se
neodvažovali
italsky
kláštery
které
už
vznikaly
zpátky
žně
a
atenách
zůstali
neporušené
tam
se
nepřestalo
mluvit
latinsky
přestože
přišla
tím
ský
nebo
tam
byli
germáni
tam
se
matko
já
hantýrka
které
už
by
se
za
ani
nerozuměl
a
kterou
se
tam
vy
dneska
je
to
to
musí
říkat
italštiny
a
tam
ale
těká
že
se
mu
začít
a
ti
a
zachovala
se
ta
kultura
starověká
celá
oděná
křesťanstvím
mírně
oděná
křesťani.
To
by
to
pátém
století
teprve
čtyři
sta
sedmdesát
šest
a
dále
až
tak
zapomněli
trvala
asi
dvě
stě
lety
netěšil
poměry
itálii
a
těch
dvě
stě
let
je
to
jasně
důležité
pro
naší
historii
protože
kdyby
se
to
bylo
nezachovalo
z
těchto
středisek
tak
nevznikla
potom
první
univerzity
bezvadná
tým
století
taky
zase
v
itálii
a
odtamtud
ta
kultura
se
smířila
dál
a
zachovalo
se
aspoň
to
minimum
kulturní
z
toho
říma
z
toho
řeka
a
zůstala
nějaká
kontinuita
nemuselo
se
od
píky
začít
se
vším
a
rovněž
tak
křesťanství
bylo
zachováno
tomu
nehrozilo
tak
zase
nebezpečná
se
zdáli
známe
historii
že
není
nebezpečí
křesťanství
rovnou
říma
který
křesťani
pronásledovalo
krutě
ale
věřte
mi
to
to
vono
okatě
pronásledování
protože
z.
Stačil
pozor
křesťan
znově
v
okolí
a
v
těch
hlavních
městech
a
nehotově
nestačil
na
to
tak
daleko
jeho
moc
nesahal
takže
ti
křesťané
si
klidně
žili
na
ven
ko
vě
a
nebyli
pronásledování
ale
inda
barbaři
jak
tomu
říkali
římané
pranický
hlavně
k
mu
vyříkat
vedou
a
tak
dále
do
říma
a
do
španělska
dost
celé
římské
to
bylo
katastrofální
protože
oni
zničili
všechno
se
řekne
mendl
ne
tak
to
on
řeka
je
jasný
jinak
pět
že
jo
a
to
bylo
teismus
ale
naštěstí
byli
to
lidé
věřící
kteří
věřili
ve
své
bohy
a
věřili
také
v
bohy
cizí
a
když
zjistili
že
tam
nějaký
klášter
nějakého
boha
anebo
římské
ho
boha
starost
o
ne.
Milovali
nýbrž
uctivě
obcházeli
a
dokonce
oběti
přinášely
takže
se
zachovalo
takhle
tak
tu
v
těch
klášteřích
takže
my
když
na
to
dneska
e
je
ne
a
řekneme
že
to
je
od
loučení
křesťana
od
života
máme
pravdu
ale
musíme
si
být
vědomi
že
je
to
to
zlo
také
mělo
berte
přednosti
a
nebýt
těch
klášterů
tak
to
křesťanství
vůbec
nepřežil
dobu
samozřejmě
měli
by
měl
bez
ten
klášterní
život
reformovat
nějakým
způsobem
aby
měl
větší
styk
s
životem
a
ty
pokusy
se
dějí
pořád
například
jana
hábovi
dneska
chodilo
takové
jenom
kláštera
katolického
volnou
kde
je
dovoleno
každému
člověku
tam
pobývati
v
sobě
to
neděli
aby
se
tam
duchovně
zřekla.
A
říká
píše
domu
že
tam
má
už
druhý
domov
že
ste
si
to
když
se
takhle
člověkem
jedná
že
se
mu
dá
možnost
být
ve
světě
i
zároveň
si
o
světa
odpočinou
tak
se
to
podobá
spánku
já
a
dosud
toho
kláštera
máme
spánku
a
bdělém
stavu
bez
spánku
by
nebylo
možno
bdít
a
bez
dění
by
nemá
možnost
stát
ale
vono
to
není
spánek
tam
sou
to
napraví
relaxace
duševní
kterou
nutně
ten
člověk
potřebuje
když
si
žije
v
tom
horském
světě
který
je
stejně
bázni
jako
kterýkoliv
jiný
na
patě
si
situace
pracovní
a
jiné
tak
tojenom
když
jako
budu
tak
jednoznačně
říkat
že
se
tak
kupujeme
nebo
to
sem
si
obírat
špatnou
cestou
tak
je
to
tak
ú.
To
nemyslím
víte
já
nemohu
ale
se
všímat
pořád
těhletěch
vedlejších
dobro
které
to
v
sobě
máme
těch
předností
které
i
ten
tady
vývoj
měl
za
následek
jenom
co
bych
řekl
nedostatkem
veškerého
historického
vývoje
to
že
se
dlouho
přešlapuje
nám
ste
když
se
něco
objeví
tak
se
tím
chce
ještě
po
staletí
něco
léčit
dejme
tomu
když
se
objevila
v
řecku
někdy
v
třetím
století
před
naším
letopočtem
soustava
ta
se
objevila
tak
že
neexistovala
soustava
zeměstředná
dříve
existovala
myslí
ch
lidí
učeních
tohoto
světa
z
hlediska
soustava
že
se
okolo
slunce
všechno
točí
a
voni
to
vládni
protože
jsem
to
snáze
počítal
jenom
pro
ten
výpočet
převedeme
na
na
země
středu
sousto.
Středem
pře
vesmíru
je
ve
mně
křesťan
si
to
potom
rozích
převzalo
se
se
si
to
sice
astrologie
už
nevěřilo
k
tomu
na
to
stéblo
jako
na
podílu
ale
tohle
považovat
za
poměru
a
jestliže
země
byla
středem
vesmíru
tak
člověk
byl
úžasný
pánem
přizvali
mu
moc
a
práva
která
nikdy
neměl
a
teprve
dneska
když
si
nebo
vesmíru
a
vo
poměrech
v
něm
víme
jak
jsme
nepatrným
prže
a
jestliže
máme
takovou
velikou
milost
od
boha
že
k
nám
sestoupil
tak
je
to
opravdu
vyznamenání
první
třídi
a
můžeme
být
za
to
velice
vděčný
protože
takových
zemí
vesmíru
jistě
mnoho
zase
je
to
extempore
které
jsem
potřeboval
jenom
říkat
ze
kterého
se
vrátím
k
tématu.
To
co
vám
teď
řeknu
bych
se
byl
dalo
nazvat
jak
využít
symboliky
ježíšova
života
pro
běžný
lidský
život
protože
jestliže
jsme
tedy
nebo
budu
mluvit
za
sebe
když
je
jsem
najednou
v
tom
koncentráku
se
dověděl
že
každý
pohyb
ježíšův
na
této
planetě
a
už
předtím
než
se
narodil
všechno
to
ta
všechna
ta
příprava
k
tomu
aby
zde
se
narodil
že
je
návodem
detailně
propracované
pro
nás
které
tady
který
tady
žijeme
abychom
se
podle
něho
mohli
řídit
jako
podle
obecného
zo
ce
tak
chci
říci
že
toto
umět
v
číst
je
teprve
začátcích
protože
ba
tisíce
let
se
to
nečetl.
Ono
se
to
z
počátku
předto
a
když
říkám
možná
tak
křivdim
svatému
janu
evangelisty
který
napsal
jak
se
má
za
to
zjevení
zjevení
svatého
jana
tam
prozrazuje
že
vnitřně
rozuměl
symbolismu
ježíšova
života
a
že
to
převedl
do
takzvaného
mysterií
ho
výkladu
který
byl
tehdy
běžný
oddělil
to
do
mystéria
do
podobenství
pomocí
něhož
se
zasvěcovat
ve
starověku
žije
to
odkaz
starověku
novou
věku
celé
toho
zjevení
není
to
žádné
prostí
do
budoucnosti
jak
se
za
to
jak
jsem
mylně
mělo
tato
to
není
pravda
ale
je
to
detailně
rozveden
ježíšův
život.
Podobný
v
ničem
ježíšo
životu
protože
je
to
obecnější
zase
než
eště
ježíšův
život
je
to
obecné
pravidlo
vzestupu
člověka
k
bohu
a
líčí
tam
byl
ke
katastrofy
které
potkali
lidstvo
no
co
je
to
složité
lidské
já
které
musí
být
postupně
odbourávání
nemilosrdně
takže
my
se
potom
díváme
na
panna
boha
jako
na
nemilosrdného
když
vidí
ne
následky
toho
odbourávání
no
a
tak
já
musím
dneska
pojmout
toho
ježíše
krista
tak
jak
sem
ho
v
tom
momentu
v
tom
koncentráku
viděl
ne
konce
nebo
představu
nýbrž
jak
jsem
ho
najednou
poznal
že
totiž
působil
bůh
v
lidstvu
od
jak
živa.
Ale
někdy
zřetel
vnějším
způsobem
a
někdy
méně
zřetelný
nějaký
pan
ods
nějaký
názor
že
jo
říkal
že
napřed
byla
zato
víte
tyhlety
zkazky
o
zlaté
době
to
s
ním
se
nám
nějaký
čínský
básně
nějakém
vyhnanství
když
mu
teklo
do
doby
tak
řekl
nýbrž
to
tyto
zkazky
se
vyskytuje
všude
kde
se
tomu
bez
tam
zákoně
se
mluví
o
takové
zato
době
o
kterém
si
žilo
lidstvo
někde
v
ráji
ne
kdy
neumíral
a
krásně
si
žili
a
potom
se
to
všechno
zvrhl
nějak
to
vysvětlení
jak
se
to
zono
samo
o
sobě
je
psáno
pro
lidi
kteří
neměli
nejmenší
tušení
o
vnitřním
smyslu.
Toho
co
bylo
napsáno
upozorňuju
vás
takže
když
čtete
genezi
tak
si
ji
musíte
pomocí
vnitřní
zkušenosti
celou
přetlumočit
do
hlubšího
pochopení
to
se
za
tím
také
nestalo
to
je
na
možnosti
jednoho
lidského
života
toto
všechno
popsat
protože
když
to
dejme
tomu
tak
genese
byla
psána
tak
byla
psána
asi
tak
čtyři
miliardy
a
něco
po
tom
co
se
to
stalo
a
když
někdo
píše
něco
po
štyřech
a
půl
miliardy
co
se
přečti
a
po
míra
dy
stalo
tak
se
nejste
že
to
poněkud
re
sen
že
já
bych
nedokázal
třebas
ani
říct
co
jsem
měl
červ
obě
ne
a
oni
si
troufali
ještě.
Za
čtyři
a
půl
miliardy
let
napsat
něco
o
stvoření
světa
to
byli
jenom
a
napsat
to
tak
že
běžný
člověk
z
toho
něco
měl
ale
neměl
z
toho
nikdo
jiný
víc
než
ten
věčný
člověk
ten
jiný
kterým
kterému
to
bylo
vykládá
někde
z
strach
kruzích
velice
úzkých
a
ne
tak
širokých
jako
jsme
tady
my
ten
z
toho
měl
proto
víc
že
se
mu
k
tomu
říká
nekonáte
se
mu
třebas
říkal
já
jenom
to
začnu
protože
to
jsem
těch
sto
v
tom
všem
spisováním
ty
začátky
všechny
popsat
tam
se
mu
řekl
co
ta
dělník
jako
stvoření
světa
to
se
vůbec
nestalo
jednorázově
nýbrž
to
je
trvalý
proces
který
dodneška
trvá.
A
buď
rád
že
se
na
tomto
procesu
můžeš
organicky
podílet
a
ty
se
na
něm
můžeš
podílet
tím
způsobem
že
jste
stvořitelské
fáze
které
si
jedině
svědkem
můžeš
přejít
do
fáze
kdy
se
všechno
vrací
ke
stvořiteli
které
ale
světském
nejsi
a
celé
svoje
vnitřní
školení
spočívá
v
tom
aby
se
stal
svědkem
i
té
druhé
fáze
která
souběžně
probíhá
tvůrčí
akt
ano
tak
se
mu
to
asi
tomu
člověku
řekl
a
kdyby
se
tohleto
rozvinulo
dál
tak
byste
viděli
že
to
je
všechno
velice
pochopitelné
a
nic
živého
co
v
tom
starém
zákoně
napsáno
s
tím
zabil
na
to
všecko
co
se
dá
všechno
krásně
vzít.
Ale
moudře
a
člověk
zůstane
tne
přímo
na
velikosti
té
moudrosti
která
to
dělal
takových
prostý
obrazů
taky
satanáši
tam
beze
na
ztrhali
jablíčko
na
vono
to
úžasné
moudrosti
tak
tohleto
všechno
mně
bylo
zjeveno
v
tom
momentu
jsem
si
nevymyslel
a
je
to
na
na
práci
to
vymýšlet
slovní
formulaci
já
se
nebudu
ho
to
takhle
všímat
já
si
všiml
jenom
té
pasáže
božího
života
mezi
lidmi
která
přímo
souvisí
narozením
pánem
je
tam
někde
v
palestině
betlémě
protože
to
se
nás
týká
bezprostředně
ji
než
celá
historie
lidstva
která
je
konečně
zastřená
do
rok
za
tím
nezbavení
a
zbytečně
se
týrat
bádáním
v
obla.
A
teď
které
jsou
za
temné
věky
tak
já
vynechám
celou
genezi
pochopitelně
když
čtyři
a
půl
miliardy
let
a
celý
ten
vývoj
a
začnu
někde
u
toho
abrahama
který
měl
zjevení
boží
to
znamená
ten
byl
svědkem
toho
druhého
toho
že
se
má
jít
z
toho
stvořeného
k
bohu
ten
byl
vědomý
svědkem
tohoto
souběžně
tažení
božího
kterého
my
nejsme
svědkem
ono
se
to
na
odít
jednou
větou
bůh
zároveň
tvoří
a
zároveň
byla
v
tom
nejlepším
slova
smyslu
že
to
vede
k
sobě
jo
ale
když
si
to
logicky
přeberete
a
že
klice
si
tak
prostoře
vystaven
bourá
tak
vidíte
že
rozumová
odpověď
na
tom
vůbec
není
já
jsem
jim
také
nikdy
nedostal
a
bylo
by
to.
Málo
kdyby
to
rozumově
vysvětlovat
to
bylo
nedostačující
jak
jsem
já
to
dostal
vysvětleno
není
vůbec
rozumové
vysvětlení
ale
je
to
zkušenost
která
nemůže
být
rozumově
vysvětlená
my
si
myslíme
že
rozumně
služka
pro
všechno
není
to
pravda
rozumu
je
pro
chápání
tohoto
světa
a
stavů
ve
vesmíru
můžeme
všechny
starý
vesmíru
tole
o
hmátnout
to
pravda
to
jsme
ještě
neudělal
uděláme
to
já
věřím
když
my
nebude
válka
a
ale
na
druhé
straně
je
to
rozum
k
tomu
aby
pochopil
cestu
zpět
na
více
stačí
ale
na
té
cestě
zpět
až
se
ocitne
člověk
si
si
rozumem
tak
se
bude
setkat
setkávat
s
fakty
které
si
nebude
moc
rozumově
vysvětlit
například
dejme.
Tomu
bůh
chce
abychom
se
k
němu
vrátili
a
pro
staví
mezi
sebe
a
mezi
nás
teď
pro
tu
tam
dveře
které
si
nemůžeme
otevřít
na
které
je
třeba
klepat
a
bude
nám
otevřeno
proč
tomu
tak
je
a
těch
překážek
víc
ježíš
kristus
mluví
o
všech
překážkách
protože
on
říká
že
co
se
dělalo
ve
starém
zákoně
se
dalo
potom
v
novém
jako
musel
dělat
jinak
a
kdyby
se
to
nedělalo
jinak
tak
se
s
těmi
prostředky
stalo
zákon
my
nestačí
a
to
jsou
tedy
velice
důležité
věci
pro
pochopení
spatra
to
říct
ale
vůbec
to
složité
ani
tak
to
nic
jednoduché
když
se
na
to
de
řek
bych
aspoň
inspirovanou
činností
aspoň
a
to
se
dostaví
jako
se
dostavilo
u
těch
apoštolů
u
těch
žáků
působením
božím
moci
v
člověku
bůh
člověku
může
to
co
člověk
si
rozumem.
Udělat
nemůže
a
tak
teď
ten
abraham
se
dověděl
tam
někde
v
městě
ur
kde
se
narodil
to
bylo
ještě
v
té
to
ještě
byli
v
ve
spolku
tím
ostatními
semitský
mi
národy
se
kterým
dneska
nezbylo
vůbec
nic
my
se
jediný
zachránili
a
to
tím
že
odešli
odtamtud
kde
se
přešlapování
místě
od
nich
se
chtělo
aby
se
na
místě
nepřešlapoval
a
teď
co
se
od
nich
chtělo
které
pro
nás
prakticky
velice
důležité
vědět
ono
se
chtělo
aby
člověk
byl
schopen
vykročit
z
určité
jistoty
relativní
jistoty
která
je
poskytovat
prostředí
mi
kterém
žiju
ale
byl
schopen
vykročit
do
absolutní
nejistoty
ne
relativní
ale
absolutní.
O
které
se
nevědělo
ani
nic
já
si
myslím
že
ten
abraham
od
té
zaslíbené
zemi
hospodinovi
vůbec
nevěděl
se
tam
nepřede
tiše
napřed
podívat
probyl
pod
úroveň
jeho
zasvěcení
že
se
nebo
být
tak
dokonale
že
musel
vědět
že
bůh
mu
nelže
a
tedy
se
nemusel
jít
napřed
přesvědčit
dopadat
i
z
taková
země
existuje
tam
keců
národ
vedl
on
byl
o
tom
přesvědčen
vnitřní
zkušeností
že
on
neomylně
vede
národ
do
palestiny
jako
do
země
zaslíbené
a
při
tom
těžko
si
dovedu
představit
myslím
že
to
abraháme
že
ano
potřeboval
proti
vědět
protože
to
nepotřeboval
je
co
to
je
vlastně
zaslíbená
země
že
to
není
země
kde
se
jim
by
dařit
líp
ne
nebude
taková
relativní
příležitost
jako
byla
v
tom
městě
úrovních
městech
asyrské
ch
kde
se
už
vzájemně.
Ty
pořídit
a
provedena
že
na
té
relativní
přelidněnost
jako
to
dneska
bude
asi
na
té
planetě
vůbec
takový
takhle
vypadat
tak
přišli
do
oblasti
celkem
málo
za
lidé
ale
ne
úplně
nezalidněné
takže
tam
měli
životní
prostor
ale
on
nevěděl
nic
víc
než
že
tam
bude
pro
ně
životní
prostor
a
víc
nepotřeboval
e
dět
ale
my
víme
že
zaslíbená
země
je
předobrazem
většího
věčného
této
zaslíbená
země
neboť
když
ježíš
kristus
potom
mluví
o
podobenství
tak
tam
taky
v
jednom
podobenství
jenom
blahoslavenství
mluví
o
blahoslavení
tří
si
já
nevím
jaký
to
jsou
blahoslavení
a
kterým
bude
patřit
i
tato
země
že
a
to
je
těmže
ježíš
kristus
věděl
že
blahoslavená
nějaký
věčný
život
je
určen
pro
ty
který
chápou
vnitřní
smysl
za
svým.
Beze
mě
totiž
já
to
já
to
řeknu
co
asi
ten
abraham
nevěděl
že
tahne
ta
podstata
lidského
života
to
je
země
vzkříšení
země
bych
tak
řekl
je
zemí
zaslíbenou
nezáleží
na
tom
kde
se
nacházíme
ale
záleží
na
tom
že
jsme
do
té
míry
živi
a
do
té
míry
vědomí
že
můžeme
pojmout
myšlenku
na
návrat
do
otcova
domu
a
to
tedy
je
to
zaslíbenou
této
země
jiná
země
země
která
se
jeví
nam
jako
zvíře
nebo
kam
nebo
rostlina
tuto
vlastnost
nemá
ale
člověk
má
tuto
vlastnost
že
může
se
dostat
nad
sebe
zvíře
tím
ne
vůbec
nenapadne
aby
bylo
něčím
jí
než.
Čím
je
králů
stane
kali
ke
smrti
cel
dostane
včelou
a
už
to
dělá
čtyřicetkrát
déle
než
člověk
ona
je
taky
čtyřicetkrát
déle
než
člověk
a
pořád
je
včelou
toutéž
celou
dokonale
dokonalou
včelou
té
dokonalost
sama
ale
nad
ní
nemíří
a
nik
nechce
jít
dál
a
člověk
chce
jít
pořádat
co
to
v
něm
je
toto
zaslíbení
které
je
můj
této
zaslíbená
země
takže
ten
neklid
který
ho
jsme
svědky
zvláště
dastat
století
to
se
nám
jeví
jako
něco
nestudijního
protože
se
se
přitom
velice
ničí
ale
vono
to
ve
zkušenosti
zaslíbení
šťastné
budoucnosti
poznal
ten
to
na
tom
nevim
bodě
této
soustavy
v
tom
koncentráku
kde
ti
umírali
bezohledné
bez
od
zásahem
gestapáků
a
tam
dobyla
získával
nejvyšší
poznání
tože
lys.
Já
bych
byl
sebete
neztratil
tak
jsem
to
poznání
taky
neměl
tak
se
to
tam
kam
ten
říkal
takhle
abraham
takhle
vedl
svůj
národ
do
neznáma
to
je
neznám
já
si
myslím
že
voni
kteří
neměli
jeho
inspiraci
a
jeho
poznání
to
bylo
velice
těžké
a
bylo
z
tom
kus
něčeho
čemu
se
musíme
naučit
jestli
totiž
někdo
zodpovědně
třebas
ježíš
kristus
nám
dokáže
vysvětlit
že
musíme
od
sebe
uto
zapřít
sama
sebe
tak
to
musíme
provést
bez
ohledu
na
to
že
tomu
nerozumí
že
nevíme
třebas
ani
jak
se
to
konkrétně
dělá
ale
děláme
to
jak
to
ne
když
to
dělám
poctivě
jak
to
umíme
tak
se
vám
dostane
později
zkušeností
o
tom
jak
to
máme
dělat
lépe
by
to
byl.
Žijeme
jestliže
ochotně
vy
ho
víme
těmto
zlepšovat
tak
se
dostáváme
úplně
no
pořád
pokračujeme
není
tyto
v
tom
mezery
ne
to
prostě
věc
řek
bych
organicky
plynulá
no
a
tak
abraham
já
jsem
zastavil
u
jeho
způsobu
života
protože
to
tam
je
do
začátku
svítí
jako
člověk
který
věci
znát
ale
znal
je
ze
zkušenosti
nikoliv
ze
z
nějakýho
z
nějaké
spekulace
například
hospodin
mu
slíbil
jak
jsem
byl
včera
znovu
napomenut
to
tak
bylo
hospodin
musí
byl
že
bude
mít
rozmnožil.
Jenom
pokolení
jako
píše
v
moři
a
tak
dále
a
najednou
na
něm
tentýž
hospodin
chce
aby
se
ho
prvorozeného
syna
který
má
být
následkem
a
rozmnožil
toho
pokolení
aby
ho
obětoval
a
on
bez
rozmyšlení
ve
a
toho
syna
obětuje
do
medí
z
motyku
s
nějakých
ho
žeby
ho
mohl
spálit
tu
mrtvolu
že
ano
a
jde
na
nějaký
vršek
kde
ho
se
obětovat
hospodinu
na
drží
ruku
ne
říká
to
stačí
neboť
je
třeba
jenom
udělat
správné
rozhodnutí
a
správné
rozhodnutí
je
nevlastnit
tam
ten
začátek
je
je
když
je
to
to
nejmilejší
co
člověk
má
třebas
život
tenhleten
do
svůj
život
hledá
to
ostatní.
Pardon
to
není
nemilosrdenství
to
je
napsáno
to
je
zákonitost
který
ježíš
kristus
nám
prozradil
takže
dejme
tomu
když
chodili
za
ježíšem
lidi
kteří
chtěli
být
uzdraveni
byli
uzdraveni
ale
ten
život
ztratil
umřeli
a
nebyli
zasvěcení
nebyli
spaseni
ale
když
někdo
šel
za
ježíšem
za
tím
účelem
abyste
život
ztratil
tak
ho
nalezl
a
jak
to
víme
že
šli
za
ním
zatím
to
protože
ti
to
třebas
ti
učedníci
ztratili
ten
dosavadní
svůj
život
se
vzdali
svých
rodin
že
a
tak
ho
ztratili
potom
ztratili
ježíše
krista
na
kříži
všechno
pořád
ztráceli
a
byli
více
méně
ochotni
to
tyto
ztráty
vytrpět
a
proto
nalezli
život
věčný
i
té
úplně
opačný
způsob
než
z
jakých
důvodů
šli
lidé
za
ježíšem
a
by
je
uzdravoval
ale
on.
Nedělal
výjimky
a
ne
protěžovali
jí
kteří
za
ním
šli
aby
našli
věčný
život
a
léčil
každé
potíže
každého
člověka
protože
když
někdo
si
přál
být
vyléčen
tak
dobře
věděl
že
pro
něho
není
království
boží
nýbrž
jenom
to
vyléčení
tak
do
co
chce
to
se
mu
dostane
že
mu
to
věnoval
zůstanu
toho
abrahama
poměry
v
tom
židovském
národě
byly
takové
jaké
byly
v
té
asyrii
to
znamená
že
ho
se
nemravné
silo
se
volně
svobodně
se
vším
šestém
neřesti
dohromady
takže
dejme
tomu
když
bůh
se
na
to
nemusel
už
dále
dívat
taky
ohrozit
že
nejhorší
taková
síla
neřestí.
Vyjití
že
je
zničí
a
řekl
to
třebas
abrahamovi
vy
říkám
řekl
to
obrana
nic
se
žádná
řece
nedělal
prosím
on
to
věděl
abrahám
a
když
jako
že
smlouvat
jak
je
napsáno
jde
k
je
do
napsáno
byli
na
takže
smlouvat
hodiny
o
tom
kolik
lí
spravedlivou
že
zachránit
město
sodomu
a
gomoru
a
slova
toho
z
nějakých
několika
stave
až
na
patnáct
lidí
že
ano
tolik
tam
bylo
v
takovým
mnoha
svém
městě
spravedlivých
lidí
velice
málo
takové
byli
tehdejší
poměry
nemám
ten
půl
ne
dnešními
poměry
to
měli
byli
tehdy
daleko
boží
než
jsou
dneska
neseme
se
tím
úkol
dávat
nějakém
temu
ale
byli
poměry
špatné
takže
nebylo
možno
zachránit
v
tom
mě
s
to
bylo
třeba
odtamtud
utect
a
to
je
další
puška
pro
začátečníka
velice
dobrá
že
to
co
se
nedá
zachránit
kokol
třeba
utéct
když
třebas
dejme
tomu
něco.
Soustavně
svádí
tak
je
třeba
od
toho
utíkat
je
třeba
se
toho
říkat
útěkem
já
jsem
většinu
vítězství
dobyl
zbavili
útěkem
no
opravdu
ale
neví
toho
tak
vůbec
sem
se
dostane
z
toho
koncentráku
ani
na
ten
ten
se
nemohla
jedině
se
neutíkal
jak
se
dalo
tak
jsem
se
na
to
zmohl
bylo
třeba
vědět
že
ježíš
kristus
na
počátku
každé
nové
éry
nebo
každého
nového
vyššího
stupně
ukazuje
na
nějaký
útěk
dejme
tomu
parazita
která
odstupu
od
společnosti
židovské
obrací
se
do
ústraní
kde
je
těch
devět
měsíců
týká
se
jenom
z
aby
tou
kolika
málo
kdysi
že
je
v
ústraní
útěk
z
té
policie
ze
které
předtím
že.
A
a
do
pro
kterou
byla
vychován
jestliže
třebas
o
tom
se
narodí
ježíš
kristus
co
to
se
narodí
utíkají
do
egypta
to
je
útěk
jestliže
ježíš
kristus
potom
vydáno
si
uvědomí
že
je
synem
božím
jímž
se
oci
zalíbilo
utíká
čtyřicet
dní
na
poušť
zase
útěk
lže
konečně
umře
na
kříži
tak
při
ní
je
hrobě
naprosto
nevěstě
nema
ta
temný
nedo
bytí
za
ním
tví
pro
všechny
zase
útěk
jestliže
potom
učedníci
na
něj
čekají
tak
čtyřicet
dní
ve
skrytu
zase
a
tak
dále
jo
tak
já
bych
jenom
chtěl
říct
že
celé
to
historii
toho
židovského
národa
o
na
to
že
konce
je
přesně
poznamenalo
jak
to
probíhá
to
tak
že
ta
určitá
zákonitost
kterou
z
toho
můžeme
načerpat
kterou
můžeme
z
toho
vyčíst
a
ta
dycky
znamená
že
jakmile
překonáme
určitých
stupeň
tak
je
třeba
na
začátku
toho
stupni.
Text view •
Help