EN | ES |

Text view

81-03B


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Prosím a toho prvního března devatenáct set osmdesát jedna srí rodíme na tom byli nesli že třeba námitka dojem jestliže mám dojem že křesťanství nevím vývoje který prodělal dneska je takovou stádiu že rozumem to mojžíš kristus řekl než ti keltové tehdy v době ho života tak je to možná nejenom dojem ale je to na povaze jestli ten do ješi o podstatně to potom nebyli tady měl vět vody to odůvodnit a nevíme se že potom křesťanství. A ta rána to že právem protože nemocné v těch základech kterém chybí nemá základ a kdyby tomu zkusíme se to vyříkat ano modlitě jestliže nám je dneska jasno že modlitba jenom takovou ve jenom o nebo jenom tehdy modlitbou když se něco říká třebas nejlepším slova v pravém slova smyslu třebas uctivě vděčně vírou jestliže toto považuje za jiný způsob modlitby tak jsme ze všech těch možností modlitebních o své kterým bych při soudil minimálně čtyři stupně na tom prvním stupni slovní modlitba je namnoze jenom formulací. Z toho čím modlitba faktická být formulace to jenom řek bych oděv modlitby slovní formulace od těch modlitby takže ty vyšší stupně modlitby vůbec nepotřebují třebas jenom na úvodní fázi tuto formulaci takže když potom budeme vůbec o těch vyšších forma modlitby a čím si toho že například ježíš kristus se modlil za své učedníky a neřekl přitom ani slovo ale tou modlitbou vnitřní je pořád držel v jednotě v určité zi nebo úrovni jednoty s otcem která nebyla ještě dostačující. Ale byla přeci jenom tak velká že oni pomocí této jednoty mohli dělat třeba zázraky což mi dělat nemůžeme si to bylo na na tak dost značná tak potom víme že kdyby se byl ježíš nějaký jim způsobem nemodlil a ten jiným způsobem myslím nesleví modlitbu kdyby je neměl ve svém vědomí svoje učedníky protože on byl tím pojítkem mezi otcem a těmi učedníky tak by byli nemohli dělat ty zázraky nemohli by se chovat jako on nebo by o toho okamžiku kdy je pozval jako učedníky najednou být jinými než co obyčejní rybáři celník tím předtím byli nýbrž si neuměli s takového takže jim muselo být jasné že jakmile vstoupili do služeb ježíšových nebo do jeho učednictví tak najednou v lichotí dělat a. Taky tomu celý vět že to není jejich moc že to mockrát trvale přechází přes toho ježíše na a my si dneska můžeme k tomu říci že je to druh modlitby a bezeslovní modlitby a kdyby byl za ním my musel chodit a pořád říkal ty máš vode sílu aby ten za udělal no pak by to bylo došlo voni prostě vlivem toho že on za nimi stálou modlitbou to měl ve svém vědomí a stačil na to jemný ve svém vědomí protože bylo třebas minimálně dvanáct bez mezer stačil i když se stalo stačil je mile vědomí tak to nám svědčí o tom že tady existuje jiné druhy povědomí než jaké se pěstuje prosebnou o modlitbou slovní a nebo tak něco podobného víte kelty věci nestavím. A nějaké spekulace nýbrž beru všechny tyto věci fakt která se stala za doby ježíšova života nebo za ty tři roky učednictví těch jeho učedníků a třebas konkrétně stavy na tom se stalo na tom jezeře kde byla velká bouřka a on spal a oním řekl to řeknu lidově jin více slovy než to řekl on přestože spím tak jsem s vámi aby se nemůžete utopit proč jste tak malověrní dostali za to pořádně vyčiněno že ho provinili on si moh klidně spát a oni byli v eh vědomí o to si to to je stav modlitby který nezáleží na tom jestli se dělí anebo jestli spím něco ve mně je vyššího co nepotřebuje tento. Ne tak bůh nepotřebuje spánek e se na úrovni tohoto spojení tak něco spí a toto tělo které potřebuje odpočinek něco nespí této vyšší vědomí které si není vědomou jenom sami samo sebe nýbrž je vědomou také všeho toho co úkolu bych tak řekl právě o si nebere třebas úkol všechno najednou provést že je moudré ale co považuje za vhodné do toho úkolu pojmout tak jsem jenom načetl malinko co je to vyšší duchu modlitby a není tím že když jsem začal s tím vyšším způsobem modlitby že se vůbec nevěděl že se modlit taky ne to vědomě tady se neřekla jsem viděl se celý ten třebas odlit cesty jsem se celý dovolil a jsem si myslel že se teprve chystá na večer určitě. A když jsem potom začal se modlit slovně na večer a přestanete jsem se slovně nemodlil ale modli jsem se vyšším způsobem že jsem nevěděl že se k modlím bezeslovně nebo začal jsem slově dycky to bezeslovní končilo tak jsem teprve se divil že ta modlitba slovní kterou jsem večer začínal tou jsem se chtěl s tím bohem vědomě spojit že ta bez mi vůle a proti ne vůli a velice tvrdě prosazované vlastní vůli byla petrova tím vstupem božím do mého vědomí jakmile ten jakmile ta věčnost se přiblížil dostatečně tou mém těle úrovni vědomí tak jsem nebyl schopen mluvit nebyl jsem schopen. Rozjímat uvažovat citově se rozněcovali nic takového smyslově vnímat a to ze napřed vzbuzovalo nechci říct odpor ale bázeň co to se mnou děje protože při tom vědomí se neztrácel vědomí se stávalo mistře ší ale co je to platné když nebylo oděno žádnou představou žádným slovem žádnou tělesností to bylo něco ne lidského a to je také jeden ze způsobu modlitby todleto teď opustím duše oblast modlitby a protože je to z prostředka příliš to by vás jenom udivoval musím vám ukázat cesty k tomuto cesty které nám tradice neukazuje tady se maximálně jak jsem tady přednesl v tom. Sladkém jhu ukazuje cestu vývojovou že člověk od prosebné modlitby slovní přejít v modlitbě takové normálně no prosit a tak být vděčný to je správné tady to pořád v je v pořádku a odtamtud přejít do rozjímavé modlitby a zajímavé modlitby přejít do modlitby zůstal ch citů tady je to chybné obecně se to nedá takhle předepsat ne že by to bylo v podivu ani případě je i ne ale obecně to chybné vůbec ne to není platné někdo je je nešťastný pro to že by měl vzbuzovat city ono mu to nejde například že že vzpomínání trnovou dej to nešlo že to to to to metodou postupného zvyšování citů to nešlo o na říkal osm člověk který moment ne který nebyl tak si to je založen jako jiný člověk který byl spíše tak možné založen ze a paní brtnová. Když jste ji z na tak proto se na ni odvolávám ale výborná žena a to nemělo být nedostatkem věci tady jsme teď trošku jiný a my musíme umět najít obecnou formulku pro všechny a kristu je to obsaženo bohudík jenomže protože jsem nečetl v tomto životopisů neuměl na to to rozluštit že to tam za ši rovno neumí co to deklarovat jak se to říká česky a nevím rozluštit ne tak proto se vůbec nemohlo tak někomu poradit teprve teď můžeme poradit by mluvili za sebe mohu poradit o opo oděl mohu poradit z toho důvodu že jsem přišel k tomu tím že jsem vzdal svůj vlastní život a věřím že to není výjimka kdo tedy by vzdal svůj vlastní život zasvěcovat se ve které jsem se ocitl znamená. Kdyby se neměl touhu vrátit k sobě nýbrž chtěl by od sebe odejít tak tento to vidění k dispozici také je na tom všem zajímavé že když teďka píšu od toho roku třicet devět se to stalo to je čtyřicet si dva rok k že to píšu čtyřicet let tak nejsem schopen to opsat ty vědomosti které v tom momentu se u objevili a to je pro největší důkaz že to není vymyšleno tam není ani slovo vymyšleno vymyšlené je vymyšlená ta formulace slovní kterou a teďka říká je do myšlená ale podstata věci fakta která za tim jsou a která ňák překládám do češtiny teď po tu dobu čtyřicet dva let tou oděna do řeckého rozjímání nebo lidské přemýšlení a jsou. Ochuzeni pochopitelně ale zůstávají fakty tak nemyslete si že tu zkušenost kterou jsem měl byste měli považovat za něco výjimečného protože ježíš kristus si m životem ukázal všechny podmínky jak se postupně k tomuto poznání dopracovat a to je úvod který jsem chtěl říct proto abyste věděli proč tu z krku teď budu provádět abych vám znovu předvedl to co v tom svatému by rozepsáno jak se dostat na tu úroveň takového poznání kdyby člověk o tom všem co udělat jistotu že to tak udělat a o tom že tu jistotu nemá pro nějaká tušení. Nebo pro nějaká vnuknutí nýbrž že ta jistota je v něm nějak obsažena je rozdíl mezi inspirovanou činností a mezi obsahem inspirovaný čím a žít i smiloval s inspirace a žít přímo z toho obsahu které ten rozdíl mezi jednáním učedníků to bylo inspirovaný si zní a jednáním ježíše krista to bylo řítí s obsahu on říkal přeji si abyste bylo abyste byli zajedno s otcem jako jsem přestože voni pořád brali od toho otce veškerou sílu k těm zázraku který předtím neměli o tom sou být jasno že to na jejich je síla tak oni byl jenom inspirován a jakmile jim tak inspirace došla tak byli vyřízeni jakmile si věřit. Více sobě nebo kdy li před sebou těžký případ který je za skočil si ze zřením bych tak řekl je dostal roli chopit kteří sešit a kupodivu jestli jsou v tom případě jim řek říkal proč ten nemohli tohoto ducha svého toho člověka vyhnat a pod za mnou dete to rozumím říká to je proto že tento zlý duch může být vyhnání jedině modlitbou jako by se nemoh neuměli modlit ne se uměli modlitba ale slovně a to bylo zřejmě málo ježíš kristus se modlil nad tím člověkem který měl toho zlého ducha a ten líc odešel protože on se mu do jiným způsobem než shodě on ztopil si vědomím do toho člověka tam nebylo místo pro toho ghosh to říkám jako obecný příklad protože v každém z nás je tento zlý duch. Nemyslete že to že se to dělo něco někde tam ve starověku za do běží svých a tento spočívá v tom že my věříme jedině této skutečnosti že totiž si myslím že to je uzavřená existence která zde nakou smrtí končí věříme vzdáleně čemukoliv to je jedno minima o tom žádné důkazy takže víra slepá a velice snadno zranit bych na vůbec nic nedal protože jsem se přesvědčil v koncentráku že všichni kdo věřili stalo ten mířili tam ani jeden z nich nevěřil říkal jak se pán bůh mu řídí at na tu ta zvrtá která se to děje lidé který se takhle modlili byli ubíjen těmi gestapáky ten se jim setkal to se modlí a zničil ho a dobyl ho a protože se ten člověk nebyl je tak ho dobyl kdyby se byl nemohl tak ho to nepromarnil ho byl ne dobyl. On ho do třískal protože ten člověk se mohl ano si chtěl v sobě ten gestapák dokázat že von tomu rozumí líp a že pán bůh neexistuje a dokázal si to on si to sobě dokázal a pak pokoji tomu nezakročil tebe tak byl živ a ten člověk který se modlil do mrtev ano tak to je tady důkaz o tom že tady je nějaká chyba v této víře ježíš kristus nikdy ve svých učednících ne pěstoval sebou víru nikdy ne nikdy není nestavěl ani ani v no vůbec nic oni pořád od nová důkazy tím že oděl své učedníky tomu moc dělat zázraky způsoboval že měli ustavičně důkaz o tom o něčem čemu nepotřebovali věřit teplo to že je nechal dělati za to začátku že sám před nimi zázraky dělal sám osobně vzorové bych tak řekl a ten. To vzor je pro nás výtečný důkazem toho jaká je podstata smýšlení ježíše krista jak je duch jeho učení na rozdíl od indických zasvěcenců kteří pěst pěstovali a lidsky budou pěstovat na nějakou hrstku bhakti jogina vědu duchovní která nebude mít nic společného ze životem na tomto světě a bude se od něho od toho a od tohoto světa a bude laboratorní pěstovat spojení s bohem tak bych uzavřené společnosti samých jak tomu říká a my tady v klášteřích v totéž te obdoba ze stejná chyba to uděláme no chyba na ni indové říkají bychom to jedna nezachovali to duchovní kulturu tak mají asi pravdu a v evropě taky takovém pátém století po kristu že bylo stěhování na. Rodu kdyby neexistovaly kláštery prosím tehdy a existovali asi ak kláštery tak cesta utr byla celá smazána těmi bavit jsem se vznikly protože oni slanýho všecko by brantona li zničili ne ale do klášterů se neodvažovali italsky kláštery které vznikaly zpátky žně a atenách zůstali neporušené tam se nepřestalo mluvit latinsky přestože přišla tím ský nebo tam byli germáni tam se matko hantýrka které by se za ani nerozuměl a kterou se tam vy dneska je to to musí říkat italštiny a tam ale těká že se mu začít a ti a zachovala se ta kultura starověká celá oděná křesťanstvím mírně oděná křesťani. To by to pátém století teprve čtyři sta sedmdesát šest a dále tak zapomněli trvala asi dvě stě lety netěšil poměry itálii a těch dvě stě let je to jasně důležité pro naší historii protože kdyby se to bylo nezachovalo z těchto středisek tak nevznikla potom první univerzity bezvadná tým století taky zase v itálii a odtamtud ta kultura se smířila dál a zachovalo se aspoň to minimum kulturní z toho říma z toho řeka a zůstala nějaká kontinuita nemuselo se od píky začít se vším a rovněž tak křesťanství bylo zachováno tomu nehrozilo tak zase nebezpečná se zdáli známe historii že není nebezpečí křesťanství rovnou říma který křesťani pronásledovalo krutě ale věřte mi to to vono okatě pronásledování protože z. Stačil pozor křesťan znově v okolí a v těch hlavních městech a nehotově nestačil na to tak daleko jeho moc nesahal takže ti křesťané si klidně žili na ven ko a nebyli pronásledování ale inda barbaři jak tomu říkali římané pranický hlavně k mu vyříkat vedou a tak dále do říma a do španělska dost celé římské to bylo katastrofální protože oni zničili všechno se řekne mendl ne tak to on řeka je jasný jinak pět že jo a to bylo teismus ale naštěstí byli to lidé věřící kteří věřili ve své bohy a věřili také v bohy cizí a když zjistili že tam nějaký klášter nějakého boha anebo římské ho boha starost o ne. Milovali nýbrž uctivě obcházeli a dokonce oběti přinášely takže se zachovalo takhle tak tu v těch klášteřích takže my když na to dneska e je ne a řekneme že to je od loučení křesťana od života máme pravdu ale musíme si být vědomi že je to to zlo také mělo berte přednosti a nebýt těch klášterů tak to křesťanství vůbec nepřežil dobu samozřejmě měli by měl bez ten klášterní život reformovat nějakým způsobem aby měl větší styk s životem a ty pokusy se dějí pořád například jana hábovi dneska chodilo takové jenom kláštera katolického volnou kde je dovoleno každému člověku tam pobývati v sobě to neděli aby se tam duchovně zřekla. A říká píše domu že tam druhý domov že ste si to když se takhle člověkem jedná že se mu možnost být ve světě i zároveň si o světa odpočinou tak se to podobá spánku a dosud toho kláštera máme spánku a bdělém stavu bez spánku by nebylo možno bdít a bez dění by nemá možnost stát ale vono to není spánek tam sou to napraví relaxace duševní kterou nutně ten člověk potřebuje když si žije v tom horském světě který je stejně bázni jako kterýkoliv jiný na patě si situace pracovní a jiné tak tojenom když jako budu tak jednoznačně říkat že se tak kupujeme nebo to sem si obírat špatnou cestou tak je to tak ú. To nemyslím víte nemohu ale se všímat pořád těhletěch vedlejších dobro které to v sobě máme těch předností které i ten tady vývoj měl za následek jenom co bych řekl nedostatkem veškerého historického vývoje to že se dlouho přešlapuje nám ste když se něco objeví tak se tím chce ještě po staletí něco léčit dejme tomu když se objevila v řecku někdy v třetím století před naším letopočtem soustava ta se objevila tak že neexistovala soustava zeměstředná dříve existovala myslí ch lidí učeních tohoto světa z hlediska soustava že se okolo slunce všechno točí a voni to vládni protože jsem to snáze počítal jenom pro ten výpočet převedeme na na země středu sousto. Středem pře vesmíru je ve mně křesťan si to potom rozích převzalo se se si to sice astrologie nevěřilo k tomu na to stéblo jako na podílu ale tohle považovat za poměru a jestliže země byla středem vesmíru tak člověk byl úžasný pánem přizvali mu moc a práva která nikdy neměl a teprve dneska když si nebo vesmíru a vo poměrech v něm víme jak jsme nepatrným prže a jestliže máme takovou velikou milost od boha že k nám sestoupil tak je to opravdu vyznamenání první třídi a můžeme být za to velice vděčný protože takových zemí vesmíru jistě mnoho zase je to extempore které jsem potřeboval jenom říkat ze kterého se vrátím k tématu. To co vám teď řeknu bych se byl dalo nazvat jak využít symboliky ježíšova života pro běžný lidský život protože jestliže jsme tedy nebo budu mluvit za sebe když je jsem najednou v tom koncentráku se dověděl že každý pohyb ježíšův na této planetě a předtím než se narodil všechno to ta všechna ta příprava k tomu aby zde se narodil že je návodem detailně propracované pro nás které tady který tady žijeme abychom se podle něho mohli řídit jako podle obecného zo ce tak chci říci že toto umět v číst je teprve začátcích protože ba tisíce let se to nečetl. Ono se to z počátku předto a když říkám možná tak křivdim svatému janu evangelisty který napsal jak se za to zjevení zjevení svatého jana tam prozrazuje že vnitřně rozuměl symbolismu ježíšova života a že to převedl do takzvaného mysterií ho výkladu který byl tehdy běžný oddělil to do mystéria do podobenství pomocí něhož se zasvěcovat ve starověku žije to odkaz starověku novou věku celé toho zjevení není to žádné prostí do budoucnosti jak se za to jak jsem mylně mělo tato to není pravda ale je to detailně rozveden ježíšův život. Podobný v ničem ježíšo životu protože je to obecnější zase než eště ježíšův život je to obecné pravidlo vzestupu člověka k bohu a líčí tam byl ke katastrofy které potkali lidstvo no co je to složité lidské které musí být postupně odbourávání nemilosrdně takže my se potom díváme na panna boha jako na nemilosrdného když vidí ne následky toho odbourávání no a tak musím dneska pojmout toho ježíše krista tak jak sem ho v tom momentu v tom koncentráku viděl ne konce nebo představu nýbrž jak jsem ho najednou poznal že totiž působil bůh v lidstvu od jak živa. Ale někdy zřetel vnějším způsobem a někdy méně zřetelný nějaký pan ods nějaký názor že jo říkal že napřed byla zato víte tyhlety zkazky o zlaté době to s ním se nám nějaký čínský básně nějakém vyhnanství když mu teklo do doby tak řekl nýbrž to tyto zkazky se vyskytuje všude kde se tomu bez tam zákoně se mluví o takové zato době o kterém si žilo lidstvo někde v ráji ne kdy neumíral a krásně si žili a potom se to všechno zvrhl nějak to vysvětlení jak se to zono samo o sobě je psáno pro lidi kteří neměli nejmenší tušení o vnitřním smyslu. Toho co bylo napsáno upozorňuju vás takže když čtete genezi tak si ji musíte pomocí vnitřní zkušenosti celou přetlumočit do hlubšího pochopení to se za tím také nestalo to je na možnosti jednoho lidského života toto všechno popsat protože když to dejme tomu tak genese byla psána tak byla psána asi tak čtyři miliardy a něco po tom co se to stalo a když někdo píše něco po štyřech a půl miliardy co se přečti a po míra dy stalo tak se nejste že to poněkud re sen že bych nedokázal třebas ani říct co jsem měl červ obě ne a oni si troufali ještě. Za čtyři a půl miliardy let napsat něco o stvoření světa to byli jenom a napsat to tak že běžný člověk z toho něco měl ale neměl z toho nikdo jiný víc než ten věčný člověk ten jiný kterým kterému to bylo vykládá někde z strach kruzích velice úzkých a ne tak širokých jako jsme tady my ten z toho měl proto víc že se mu k tomu říká nekonáte se mu třebas říkal jenom to začnu protože to jsem těch sto v tom všem spisováním ty začátky všechny popsat tam se mu řekl co ta dělník jako stvoření světa to se vůbec nestalo jednorázově nýbrž to je trvalý proces který dodneška trvá. A buď rád že se na tomto procesu můžeš organicky podílet a ty se na něm můžeš podílet tím způsobem že jste stvořitelské fáze které si jedině svědkem můžeš přejít do fáze kdy se všechno vrací ke stvořiteli které ale světském nejsi a celé svoje vnitřní školení spočívá v tom aby se stal svědkem i druhé fáze která souběžně probíhá tvůrčí akt ano tak se mu to asi tomu člověku řekl a kdyby se tohleto rozvinulo dál tak byste viděli že to je všechno velice pochopitelné a nic živého co v tom starém zákoně napsáno s tím zabil na to všecko co se všechno krásně vzít. Ale moudře a člověk zůstane tne přímo na velikosti moudrosti která to dělal takových prostý obrazů taky satanáši tam beze na ztrhali jablíčko na vono to úžasné moudrosti tak tohleto všechno mně bylo zjeveno v tom momentu jsem si nevymyslel a je to na na práci to vymýšlet slovní formulaci se nebudu ho to takhle všímat si všiml jenom pasáže božího života mezi lidmi která přímo souvisí narozením pánem je tam někde v palestině betlémě protože to se nás týká bezprostředně ji než celá historie lidstva která je konečně zastřená do rok za tím nezbavení a zbytečně se týrat bádáním v obla. A teď které jsou za temné věky tak vynechám celou genezi pochopitelně když čtyři a půl miliardy let a celý ten vývoj a začnu někde u toho abrahama který měl zjevení boží to znamená ten byl svědkem toho druhého toho že se jít z toho stvořeného k bohu ten byl vědomý svědkem tohoto souběžně tažení božího kterého my nejsme svědkem ono se to na odít jednou větou bůh zároveň tvoří a zároveň byla v tom nejlepším slova smyslu že to vede k sobě jo ale když si to logicky přeberete a že klice si tak prostoře vystaven bourá tak vidíte že rozumová odpověď na tom vůbec není jsem jim také nikdy nedostal a bylo by to. Málo kdyby to rozumově vysvětlovat to bylo nedostačující jak jsem to dostal vysvětleno není vůbec rozumové vysvětlení ale je to zkušenost která nemůže být rozumově vysvětlená my si myslíme že rozumně služka pro všechno není to pravda rozumu je pro chápání tohoto světa a stavů ve vesmíru můžeme všechny starý vesmíru tole o hmátnout to pravda to jsme ještě neudělal uděláme to věřím když my nebude válka a ale na druhé straně je to rozum k tomu aby pochopil cestu zpět na více stačí ale na cestě zpět se ocitne člověk si si rozumem tak se bude setkat setkávat s fakty které si nebude moc rozumově vysvětlit například dejme. Tomu bůh chce abychom se k němu vrátili a pro staví mezi sebe a mezi nás teď pro tu tam dveře které si nemůžeme otevřít na které je třeba klepat a bude nám otevřeno proč tomu tak je a těch překážek víc ježíš kristus mluví o všech překážkách protože on říká že co se dělalo ve starém zákoně se dalo potom v novém jako musel dělat jinak a kdyby se to nedělalo jinak tak se s těmi prostředky stalo zákon my nestačí a to jsou tedy velice důležité věci pro pochopení spatra to říct ale vůbec to složité ani tak to nic jednoduché když se na to de řek bych aspoň inspirovanou činností aspoň a to se dostaví jako se dostavilo u těch apoštolů u těch žáků působením božím moci v člověku bůh člověku může to co člověk si rozumem. Udělat nemůže a tak teď ten abraham se dověděl tam někde v městě ur kde se narodil to bylo ještě v to ještě byli v ve spolku tím ostatními semitský mi národy se kterým dneska nezbylo vůbec nic my se jediný zachránili a to tím že odešli odtamtud kde se přešlapování místě od nich se chtělo aby se na místě nepřešlapoval a teď co se od nich chtělo které pro nás prakticky velice důležité vědět ono se chtělo aby člověk byl schopen vykročit z určité jistoty relativní jistoty která je poskytovat prostředí mi kterém žiju ale byl schopen vykročit do absolutní nejistoty ne relativní ale absolutní. O které se nevědělo ani nic si myslím že ten abraham od zaslíbené zemi hospodinovi vůbec nevěděl se tam nepřede tiše napřed podívat probyl pod úroveň jeho zasvěcení že se nebo být tak dokonale že musel vědět že bůh mu nelže a tedy se nemusel jít napřed přesvědčit dopadat i z taková země existuje tam keců národ vedl on byl o tom přesvědčen vnitřní zkušeností že on neomylně vede národ do palestiny jako do země zaslíbené a při tom těžko si dovedu představit myslím že to abraháme že ano potřeboval proti vědět protože to nepotřeboval je co to je vlastně zaslíbená země že to není země kde se jim by dařit líp ne nebude taková relativní příležitost jako byla v tom městě úrovních městech asyrské ch kde se vzájemně. Ty pořídit a provedena že na relativní přelidněnost jako to dneska bude asi na planetě vůbec takový takhle vypadat tak přišli do oblasti celkem málo za lidé ale ne úplně nezalidněné takže tam měli životní prostor ale on nevěděl nic víc než že tam bude pro životní prostor a víc nepotřeboval e dět ale my víme že zaslíbená země je předobrazem většího věčného této zaslíbená země neboť když ježíš kristus potom mluví o podobenství tak tam taky v jednom podobenství jenom blahoslavenství mluví o blahoslavení tří si nevím jaký to jsou blahoslavení a kterým bude patřit i tato země že a to je těmže ježíš kristus věděl že blahoslavená nějaký věčný život je určen pro ty který chápou vnitřní smysl za svým. Beze totiž to to řeknu co asi ten abraham nevěděl že tahne ta podstata lidského života to je země vzkříšení země bych tak řekl je zemí zaslíbenou nezáleží na tom kde se nacházíme ale záleží na tom že jsme do míry živi a do míry vědomí že můžeme pojmout myšlenku na návrat do otcova domu a to tedy je to zaslíbenou této země jiná země země která se jeví nam jako zvíře nebo kam nebo rostlina tuto vlastnost nemá ale člověk tuto vlastnost že může se dostat nad sebe zvíře tím ne vůbec nenapadne aby bylo něčím než. Čím je králů stane kali ke smrti cel dostane včelou a to dělá čtyřicetkrát déle než člověk ona je taky čtyřicetkrát déle než člověk a pořád je včelou toutéž celou dokonale dokonalou včelou dokonalost sama ale nad nemíří a nik nechce jít dál a člověk chce jít pořádat co to v něm je toto zaslíbení které je můj této zaslíbená země takže ten neklid který ho jsme svědky zvláště dastat století to se nám jeví jako něco nestudijního protože se se přitom velice ničí ale vono to ve zkušenosti zaslíbení šťastné budoucnosti poznal ten to na tom nevim bodě této soustavy v tom koncentráku kde ti umírali bezohledné bez od zásahem gestapáků a tam dobyla získával nejvyšší poznání tože lys. bych byl sebete neztratil tak jsem to poznání taky neměl tak se to tam kam ten říkal takhle abraham takhle vedl svůj národ do neznáma to je neznám si myslím že voni kteří neměli jeho inspiraci a jeho poznání to bylo velice těžké a bylo z tom kus něčeho čemu se musíme naučit jestli totiž někdo zodpovědně třebas ježíš kristus nám dokáže vysvětlit že musíme od sebe uto zapřít sama sebe tak to musíme provést bez ohledu na to že tomu nerozumí že nevíme třebas ani jak se to konkrétně dělá ale děláme to jak to ne když to dělám poctivě jak to umíme tak se vám dostane později zkušeností o tom jak to máme dělat lépe by to byl. Žijeme jestliže ochotně vy ho víme těmto zlepšovat tak se dostáváme úplně no pořád pokračujeme není tyto v tom mezery ne to prostě věc řek bych organicky plynulá no a tak abraham jsem zastavil u jeho způsobu života protože to tam je do začátku svítí jako člověk který věci znát ale znal je ze zkušenosti nikoliv ze z nějakýho z nějaké spekulace například hospodin mu slíbil jak jsem byl včera znovu napomenut to tak bylo hospodin musí byl že bude mít rozmnožil. Jenom pokolení jako píše v moři a tak dále a najednou na něm tentýž hospodin chce aby se ho prvorozeného syna který být následkem a rozmnožil toho pokolení aby ho obětoval a on bez rozmyšlení ve a toho syna obětuje do medí z motyku s nějakých ho žeby ho mohl spálit tu mrtvolu že ano a jde na nějaký vršek kde ho se obětovat hospodinu na drží ruku ne říká to stačí neboť je třeba jenom udělat správné rozhodnutí a správné rozhodnutí je nevlastnit tam ten začátek je je když je to to nejmilejší co člověk třebas život tenhleten do svůj život hledá to ostatní. Pardon to není nemilosrdenství to je napsáno to je zákonitost který ježíš kristus nám prozradil takže dejme tomu když chodili za ježíšem lidi kteří chtěli být uzdraveni byli uzdraveni ale ten život ztratil umřeli a nebyli zasvěcení nebyli spaseni ale když někdo šel za ježíšem za tím účelem abyste život ztratil tak ho nalezl a jak to víme že šli za ním zatím to protože ti to třebas ti učedníci ztratili ten dosavadní svůj život se vzdali svých rodin že a tak ho ztratili potom ztratili ježíše krista na kříži všechno pořád ztráceli a byli více méně ochotni to tyto ztráty vytrpět a proto nalezli život věčný i úplně opačný způsob než z jakých důvodů šli lidé za ježíšem a by je uzdravoval ale on. Nedělal výjimky a ne protěžovali kteří za ním šli aby našli věčný život a léčil každé potíže každého člověka protože když někdo si přál být vyléčen tak dobře věděl že pro něho není království boží nýbrž jenom to vyléčení tak do co chce to se mu dostane že mu to věnoval zůstanu toho abrahama poměry v tom židovském národě byly takové jaké byly v asyrii to znamená že ho se nemravné silo se volně svobodně se vším šestém neřesti dohromady takže dejme tomu když bůh se na to nemusel dále dívat taky ohrozit že nejhorší taková síla neřestí. Vyjití že je zničí a řekl to třebas abrahamovi vy říkám řekl to obrana nic se žádná řece nedělal prosím on to věděl abrahám a když jako že smlouvat jak je napsáno jde k je do napsáno byli na takže smlouvat hodiny o tom kolik spravedlivou že zachránit město sodomu a gomoru a slova toho z nějakých několika stave na patnáct lidí že ano tolik tam bylo v takovým mnoha svém městě spravedlivých lidí velice málo takové byli tehdejší poměry nemám ten půl ne dnešními poměry to měli byli tehdy daleko boží než jsou dneska neseme se tím úkol dávat nějakém temu ale byli poměry špatné takže nebylo možno zachránit v tom s to bylo třeba odtamtud utect a to je další puška pro začátečníka velice dobrá že to co se nedá zachránit kokol třeba utéct když třebas dejme tomu něco. Soustavně svádí tak je třeba od toho utíkat je třeba se toho říkat útěkem jsem většinu vítězství dobyl zbavili útěkem no opravdu ale neví toho tak vůbec sem se dostane z toho koncentráku ani na ten ten se nemohla jedině se neutíkal jak se dalo tak jsem se na to zmohl bylo třeba vědět že ježíš kristus na počátku každé nové éry nebo každého nového vyššího stupně ukazuje na nějaký útěk dejme tomu parazita která odstupu od společnosti židovské obrací se do ústraní kde je těch devět měsíců týká se jenom z aby tou kolika málo kdysi že je v ústraní útěk z policie ze které předtím že. A a do pro kterou byla vychován jestliže třebas o tom se narodí ježíš kristus co to se narodí utíkají do egypta to je útěk jestliže ježíš kristus potom vydáno si uvědomí že je synem božím jímž se oci zalíbilo utíká čtyřicet dní na poušť zase útěk lže konečně umře na kříži tak při je hrobě naprosto nevěstě nema ta temný nedo bytí za ním tví pro všechny zase útěk jestliže potom učedníci na něj čekají tak čtyřicet dní ve skrytu zase a tak dále jo tak bych jenom chtěl říct že celé to historii toho židovského národa o na to že konce je přesně poznamenalo jak to probíhá to tak že ta určitá zákonitost kterou z toho můžeme načerpat kterou můžeme z toho vyčíst a ta dycky znamená že jakmile překonáme určitých stupeň tak je třeba na začátku toho stupni.

Download XMLDownload textWaveform view