Waveform view
81-03A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
On
to
byl
to
nese
lidské
já
je
má
vinici
tělo
to
všechno
dohromady
je
prostředků
cíl
oni
na
těle
tím
a
duševní
tomu
oběto
se
mohu
potom
milost
okolí
organismus
tej
by
mohl
to
za
den
věčnosti
ani
tady
ká
povídavá
mysl
ani
to
tké
tělo
že
jestliže
my
sme
ztotožníme
tímhletím
lidským
tělem
nebo
vůbec
tím
organizmem
z
prostředku
jím
tak
se
točíme
do
jednoho
kruhu
protože
to
co
to
podnítí
se
rovná
kleci
kleci
ve
které
jsme
uzavřeni
máme
nimi
ví
musíme
být
z
tohoto
ztotožnění
To
štěstí
jsem
z
toho
točí
vyšel
předškolním
věc
že
ale
je
mi
jakmile
že
se
musí
toto
co
tažení
víc
jinak
je
to
ve
svalování
kruh
ze
které
se
nemůže
teda
začít
správně
se
nějak
do
jistě
říká
že
abraham
je
předobrazem
je
když
je
krista
na
kříži
že
to
co
udělal
abraham
s
tím
izákem
že
už
je
obětovat
no
tak
to
za
jako
je
takového
jako
utéct
opřete
jako
bůh
otec
obětovat
rodina
na
kříži
říkal
ten
které
menší
tady
se
takhle
to
vykládá
ano
skute
je
trošičku
ví
že
totiž
aby
abraham
téměř
oslabeno
že
rozvoji
bůh
jeho
pokolení
a
komu
se
nese
aby
ten
abraham
byl.
Schopen
být
veden
neosobně
znamená
abych
dostal
svého
lidství
aby
by
to
zvýšena
úroveň
boží
tak
musí
překonat
synovství
vůči
bohu
tady
se
tady
se
vzdává
sví
abrahám
to
je
to
záležitostí
se
ježíše
krista
na
kříži
protože
ten
syn
mu
bude
přísný
ben
od
boha
jako
něco
čím
by
rozmnožení
ho
pokolení
od
tamto
jede
tak
říkalo
a
jestli
je
to
tam
ušlo
čit
tak
on
se
toho
musel
vzdát
kdyby
se
byl
ježíš
kristus
nevzdal
toho
že
ho
otec
opustil
tak
nedokončil
celý
ten
ukazu
toho
ten
mistrovství
ukazu
z
toho
přechodu
z
osobního
vedení
do
neosobního
antonín
je
to
jasný
vyšší
modlitba
než
prosebná.
Představuje
oběť
vysvětlím
ano
ježíš
kristus
jak
jsme
tady
už
vykládali
si
se
stáňou
kdysi
zní
detailně
žilo
ty
ježíšův
od
doby
kdy
přijal
své
učedníky
byla
soustavně
oděno
v
to
byla
oběť
předtím
ale
nejenom
to
ty
učedníky
ale
pro
to
něco
jí
svět
že
a
potom
taky
mezitím
taky
v
pravou
to
se
tomu
a
odpočinek
abychom
vysloveny
šli
a
to
skutečnosti
ta
oběť
nebyla
doprovázena
žádnou
prosebnou
modlitbu
dá
tou
vyšší
prosebná
modlitba
ale
nemůžeme
ji
lidské
ze
prosebnou
protože
při
tom
nic
nevyslovil
on
přitom
v
těch
učednících
když
že
svou
silou
silou
boží
totiž.
A
tim
za
ně
prosil
k
těm
se
v
nich
modlil
takže
ten
jeho
život
byl
prosebnou
modlitbou
ale
byl
byl
ve
smyslu
oběti
pro
se
o
vyšší
vyšší
prosbou
to
byl
liší
probere
totiž
s
tou
prosbou
kterou
konám
spojovat
skutečnost
zaží
do
toho
všechno
celou
udělat
aby
se
to
a
prob
splnil
a
on
udělal
všecko
aby
ta
prosba
kterou
vy
svolal
ke
svému
otci
a
na
té
otec
reagovat
že
musí
věřit
je
má
učedníků
udělal
všecko
pro
to
aby
byl
by
toho
hodni
aby
on
byl
toho
taky
hoden
aby
lidský
co
člověk
už
že
udělal
všechno
co
do
toho
a
bude
se
do
toho
všechno
co
může
vůbec
do
toho
vložit
a
tak
potom
dostal
činnost
lidskou
na
úroveň
modlitby
a
to
soustavná
oběť
životem
o
se
pro
ty
učedníky
oběti.
A
nejvíc
se
pro
ně
doby
toho
když
je
opustil
to
momentu
když
je
opustil
když
je
nechal
na
holičkách
to
byla
kdyby
si
ve
pro
to
na
kříž
ne
a
on
to
chápali
jako
opuštěnost
to
je
jedno
jak
to
člověka
ale
bylo
to
zase
vyšší
forma
modlitby
a
řek
bych
prosebné
odlit
modlitby
a
nejenom
už
za
ně
i
by
za
celý
svět
tam
potáhnu
všechny
říkal
on
to
by
byla
prosba
za
celý
svět
a
etapa
ale
seto
vy
aspoň
mate
to
to
vůbec
nic
společného
rozumíš
dobře
to
byla
opravdu
taková
forma
vysoká
forma
modlitby
že
my
jsme
schopni
no
ale
opravdu
ta
nejvyšší
modlitba
musí
být
beze
slova
musí
to
být
vtělení
život
do
modlitby
no
jak
ten
ní
v
těle
život
do
modlitby
tak
to
není
modlitba
vyššího
typu.
Toto
jak
jsem
tam
říkal
správně
poznávání
protože
říkal
že
ska
pocit
se
musí
být
nejvyšší
obětí
co
za
poučka
správně
toto
odněkud
opsal
nebo
já
nevím
ale
říkal
to
správně
sám
to
nedělal
a
jeho
učedníci
to
nechápali
jak
to
myslel
ale
dejme
tomu
když
já
jsem
měl
ze
začátku
ten
odpor
vůči
tomuto
světu
tak
pro
mě
jak
bylo
těžké
žít
v
tomto
světě
po
těch
sedmnácti
letech
tak
by
ho
pro
měl
nechte
všechno
to
co
nestalo
do
nic
obětovat
rozumíte
já
jsem
pomocí
té
mystické
modlitby
lehce
s
lehkým
srdcem
obětoval
sama
sebe
takže
ono
každé
zlo
má
své
dobro
víte
já
jsem
to
tady
možná
jednostranně
líčil
ale
je
tam
i
tento
prvek
že
ta
sebe
oběť
byla
daleko
snazší
než
u
vás
třebas.
Ne
že
už
ten
život
neměl
pro
mě
tu
cenu
tehdy
o
jednom
říkám
jenom
to
čáku
nevědí
že
sem
neklidem
toto
tomu
konce
v
tom
muzeu
ten
se
do
část
badat
a
byl
se
tím
unešena
že
jsem
nebyl
schopen
lidské
myšlenky
nýbrž
by
se
jenom
unešena
tak
se
nevěděl
že
se
modlím
dvojím
způsobem
rovného
vo
modlitbou
té
jsem
četl
tu
bavit
a
že
z
ní
přecházím
do
nadarmo
doby
jak
se
ani
jedno
ani
druhé
nepovažoval
za
modlitbu
protože
já
jsem
večer
tento
byl
vědomě
překračoval
svou
vůlí
k
modlitbě
o
které
jsem
o
čekal
koncentraci
do
na
boha
ne
o
té
jsem
očekával
spojení
s
bohem
ale
od
toho
to
ne
jak
se
neděje
že
to
spojení
s
bohem.
Tak
jsem
vůbec
nevěděl
čili
oni
teďka
to
nevím
samozřejmě
že
ten
svou
první
modlitby
poli
tep
to
možné
čísle
které
bychom
nikdy
my
pravověrný
nevychovaní
tradicí
za
modlitbu
nepovažovali
a
taky
křesťanští
ji
svým
měli
velikou
práci
aby
přesvědčili
ty
svoje
duchovní
vůdce
že
to
co
dělají
není
jak
se
jim
dát
zahálka
rozumíte
nebo
je
to
vyšší
stav
modlitby
ono
to
někdy
zahálka
byl
mělo
to
zneužívat
ale
ti
pravý
to
ne
zneužívali
to
nebyla
zahálka
to
byl
vyšší
stav
modlitby
když
se
zdálo
že
nic
nedělají
a
ta
terezie
dokonce
radila
je
nejvýš
hnutí
prosté
ruší
tuhleten
klid
té
modlitby
a
porušuje
ten
stav
nazírání
samozřejmě
to
bylo
v
době
kdy
toto
radila
to
bylo
s
tou
spisu
a
o
tom
na
to
upozorňoval
že
to
je
chyba.
To
bylo
to
smyslu
tak
se
on
den
vah
nebo
jaké
teprve
si
on
pardon
cesta
dokonalosti
to
bylo
její
první
dílo
o
vzestupu
duše
k
bohu
a
tam
ještě
nebyla
na
výši
na
které
byla
když
psala
třebas
ten
tak
tak
na
nitra
a
tam
je
taky
v
těle
do
toho
tahleta
takovou
mě
jiných
že
považovala
něco
za
chybného
co
chybné
nebylo
něco
za
správného
to
správné
nebylo
no
tak
to
je
jiná
věc
ale
opravdu
musíme
v
budoucnosti
se
naučit
modlit
duchu
a
správně
a
jestliže
modlitba
neodpovídá
životu
tak
to
není
modlitba
pravdě
jo
není
to
moje
praze
život
tomu
neodpovídá
čili.
Třebas
prosebná
modlitba
otčenáš
není
modlitbou
v
pravdě
když
tomu
za
co
prosím
neodpovídá
můj
život
když
já
nestojím
za
to
nebo
o
to
aby
přišlo
království
boží
to
znamená
byl
tem
životě
vládu
třebas
bůh
o
tom
netrval
jak
se
o
tom
modlim
jak
si
to
život
jak
je
to
modlitba
správně
to
není
a
není
to
modlitba
v
duchu
správném
protože
si
myslím
že
tomu
si
vyslovovat
a
že
to
tím
hasne
k
té
pouhé
prohlašování
to
je
pouhá
forma
která
duchem
nemá
nic
společného
k
tomu
si
být
ten
bůh
který
je
tak
fakticky
životem
k
tomu
sí
být
ten
život
té
modlitby
otče
náš
to
musí
být
živý
pojetí
boha
no
a
to
znamená
i
když
tohle
čáku
není
tak
já
se
k
tomu
musím
propracovat
a
do
té
doby
nechce
do
toho
pro
pracuju.
Tak
se
nemodlím
v
duchu
nýbrž
třebas
jenom
v
pravdě
onom
nějak
se
musí
začít
že
si
přeju
aby
to
byl
můj
otec
ale
duch
toho
mě
ještě
uniká
já
přeci
mám
svého
otce
ceny
na
zemi
ne
tak
nějak
rady
ducho
v
pravdě
to
je
opravdu
už
ta
modlitba
ve
kterém
není
třeba
říkat
slova
kde
dokonale
spojen
život
obsah
modlitby
to
znamená
otče
náš
jenom
ta
dvě
slova
znamenají
že
já
od
otce
všecko
mám
já
jsem
jí
zrozen
někdy
na
počátku
stvoření
mýmu
já
to
nebudu
dál
vykládat
a
němu
patří
do
ho
domu
patří
a
sem
mimo
jeho
dům
a
tak
tedy
toužil
se
dostat
nazpátek
a
tak
dále
to
je
pro
mě
slovo
otčenáš
to
je
ta
pravda
ve
slovy
obsažen.
A
ne
to
by
otčenáš
ale
on
to
není
otec
jenom
můj
je
to
otec
všechna
z
té
proto
otčenáš
nikoliv
otče
milý
to
znamená
i
o
tom
někdo
neví
tak
je
to
jejich
otec
že
ano
a
všeho
stvořeného
je
otec
a
tak
dále
čili
to
je
modlení
se
stravě
todleto
ano
samozřejmě
že
i
tato
modlitba
vpravdě
může
nastat
teprve
tehdy
když
se
do
toho
přestanu
už
vmýšlet
nýbrž
je
mi
to
vlito
že
já
toho
otce
nějakým
způsobem
třebas
ten
nnn
to
mi
temně
sem
ho
poznáva
těch
sedmnácti
je
velice
temně
protože
se
on
ještě
nemohl
ve
mně
jednat
nemohl
prostě
ten
lidský
odezvu
a
takovou
moc
že
znemožní
bohu
přemohou
tíhu
bohu
aby
v
něm
jedna
prože
on
chce
přetrhlo
plynulost
tvoření
on
ve
mně
bohu
jednat
teprve
koncentráku
kdy
jsem
se
vzdal
svého
života
že
se
vzdal
toho.
Kořen
když
se
mu
to
stvořené
vlastně
vrátil
že
a
potom
moh
začít
ze
mě
jednat
ty
se
mě
ta
nemoh
začít
vůbec
eticky
to
bylo
chvilkově
když
jsem
se
v
zenu
nějakým
svým
nějakou
sou
schopností
do
té
výšky
a
pak
se
tím
že
se
musel
spadnout
ale
tam
jsem
pokání
zažíval
stopa
si
pět
měsíců
to
museli
nějaký
program
sem
si
chodil
s
ním
ne
a
dělo
si
by
ten
vědomě
bral
všecko
a
nemohu
říct
že
mě
při
tom
bylo
dobře
ni
při
tom
vůbec
nebylo
přitom
prostě
já
jsem
přitom
na
sebe
nemyslel
já
sem
opravdu
byl
schopen
jít
po
kříž
a
nemyslel
jsem
na
to
že
tam
jsou
katany
kteří
mohu
říct
aha
to
je
učedník
páně
to
znamená
přeloženo
do
té
situace
dědíme
střelit.
Na
to
měli
právo
protože
jsem
chodil
tobě
pracovní
mezi
blok
na
to
smrti
lidi
se
střílelo
ne
a
vono
se
to
nestalo
protože
jsem
chodil
s
tím
bohem
že
jo
přede
sem
ovšem
všechnu
patrnost
zachovávat
při
tom
se
musel
by
bylo
to
studna
domova
sem
lidskou
opatrný
on
potom
bůh
do
toho
byl
všechno
ostatní
to
mám
dovětek
od
vás
se
to
tak
těžké
to
to
co
tady
říká
že
ani
zesílit
se
nějaké
větší
kvantu
moh
si
božího
nemůže
zastat
prosím
vás
já
této
myslel
se
odpojil
je
od
tohletom
přesvědčen
tak
ji
chci
věci
vidí
nekázal
kdyby
to
měl
opravdu
něco
co
je
určeno
pro
mě
byla
tak
kdyby
byl
vyklubal
přesvědčen
o
tom.
Je
to
tak
těžké
aby
to
někdo
následoval
tak
někoho
ne
vybízel
k
tomu
abych
ho
následoval
každé
spis
tej
pral
se
to
se
menuje
sladké
jho
a
co
tam
podmínky
za
kterých
to
jho
je
sladké
a
břímě
je
lehké
nikoliv
velice
těžké
a
kdokoliv
ho
bude
následovat
tak
jak
vám
určil
ten
se
tam
dostane
a
ne
někdo
málokdo
za
tisíc
let
a
právě
nemůžete
si
že
melete
podle
minulosti
soudit
opravdu
ctnosti
situace
se
nim
protože
jak
říkají
indové
promiňte
si
pomohu
indii
pokračuje
kalijuga
pokračuje
doba
temna
a
podmínky
se
musí
slevovat
toho
přístupu
do
království
boží
jinak
by
se
to
nebylo
by
to
všechno
zničilo
všechno
vzájemně
ponížil
vyhodil
opo
věci
co
to
všechno
takže
dneska
jsou
to
jsem
se
přeci
v
koncentráku
podmínky
daleko.
Či
než
byli
kdykoliv
předtím
a
už
svatá
terezie
si
toho
všímá
že
si
všimli
tam
z
toho
nějakého
citát
že
to
co
ona
leta
podnikl
a
marně
někdo
za
tři
dni
dokázal
jo
všimněte
si
to
měl
na
to
si
na
sebe
tam
píše
čili
ona
už
to
má
byl
svědkem
toho
že
doba
je
jiná
a
že
kdyby
jako
se
ty
podmínky
splnili
a
zřejmě
ten
dotyčný
nebo
tak
ona
by
podmínky
splnili
tak
není
to
těžké
ska
víme
a
vy
se
mnou
víte
o
těch
podmínkách
všech
stačí
je
splnit
a
okamžitě
je
to
v
pořádku
není
ne
o
tom
se
extaze
což
je
správné
kdyby
dostal
do
stav
tak
je
ale
ty
který
je
tady
oslabuje
ne.
To
bylo
věš
proto
za
tak
těžké
toto
že
se
poctivě
snaží
a
jak
se
ti
zdá
nikam
to
nevede
ale
tu
děláš
stejnou
třebu
jako
člověk
vedle
tebe
sedí
příliš
do
toho
staráš
své
vlastní
vůle
takže
a
ten
lidský
pozná
ohromnou
si
té
úlevy
že
jiná
od
boha
zase
staví
taky
samé
mu
bohu
bože
proto
kaší
a
takže
nedovedeš
tomu
bohu
aby
usebe
jestli
dostatečně
trpný
na
straně
dáte
modlit
nenesete
se
to
taky
je
není
dost
svět
konečně
vidíte
on
si
ustavičně
vybírá
veli
marty
a
nikoliv
marie
tomu
sedí
protože
je
v
tom
zapnutý
tu
jemu
je
tomu
nedivím
já
jsem
nikdy
v
tom
zaběhnutý
nebyl
jsem
byl
žení
a
ne
takže
nešlo
lépe
ta
marie
dycky
že
jenom.
To
je
to
i
když
třeba
o
dělat
pouhá
vývojová
že
jo
ale
šla
kdežto
u
tebe
ne
ty
jsi
byl
možná
nechci
tě
sat
ze
svědomí
ale
možná
se
de
sou
pletení
a
důsledně
v
podniku
po
strachem
je
tady
světelné
by
to
moh
o
tom
toužit
no
a
myslím
poctivou
platí
jo
a
důsledně
prací
kdežto
já
bych
tam
tím
postranní
a
já
doufám
že
ty
taky
tam
nejsi
tím
postrkem
jako
byl
on
že
protože
my
jsme
někde
na
jiné
pozici
tady
bych
chtěl
nechtěl
dostávat
myšlence
že
přece
jen
o
to
nějaké
určeno
nějaké
dispozice
máš
o
tom
není
pochyby
to
je
něco
čemu
nemůžeme
říkat
předurčenost
ale
vy.
Disponování
něčemu
si
disponován
a
to
to
vě
způsobuje
dojem
že
je
to
velice
těžké
to
čemu
disponování
nejsi
ale
dělej
to
cenu
si
disponován
a
za
a
dokažte
v
tom
zastavit
dokažte
to
dostavit
když
dovedeš
něco
takové
krajnosti
je
už
bez
zneklidňování
nemůžeš
dál
třebas
koncentrace
tě
dál
nejde
tak
klidně
nech
klidně
dech
ale
jenom
na
nějakou
vteřinku
ale
neví
ten
dokud
je
neodpadne
to
zneklidnění
ne
nebo
ten
název
na
zneklidnění
ten
náběh
na
něj
protože
to
tam
samo
brzdí
to
poznání
boha
a
jakmile
se
je
to
opadne
jakmile
si
zase
klidný
znovu
začne
jako
kdyby
si
nikdy
předtím
byl.
Nesoustřeďoval
na
boha
a
tomu
se
říká
klepání
a
už
je
to
několikrát
radím
že
není
dobře
naleznout
na
ty
dveře
teď
někde
ježíš
kristus
ne
neradím
proč
on
k
on
letí
klepat
to
znamená
to
je
přerušován
způsob
jo
že
není
schopen
ty
nenutí
se
nevěřící
jeho
kteří
ho
si
je
neotevře
když
si
ho
bral
myslíte
že
se
to
dá
otevřít
nějakou
vůlí
mě
pořád
určitý
lidé
ke
kterým
chodím
do
těch
sklonil
tady
otec
člověku
že
tam
jednou
říkal
to
se
musí
musí
musí
na
to
nemohou
zapomenout
protože
v
tom
vidí
základních
chybu
toho
dotyčného
člověka
které
taktika
a
opravdu
věřte
mi
to
a
to
jsem
říkal
už
panu
starýmu
panu
válkovi
kdybych
na
tomto
světě
cokoliv
musel.
Vůli
musel
tak
jsem
na
této
cestě
úplně
ztracen
já
nic
nemusím
a
proto
mohu
pro
to
mohu
jak
bych
musel
tak
bych
nemohl
ježíš
kristus
nenutil
učedníci
k
tomu
aby
se
se
musí
udělat
vůbec
ne
když
to
třebas
ten
jidáš
z
těl
udělat
jinak
tak
on
mu
dal
to
oso
nebylo
tedy
moc
hezké
co
dělal
nadto
se
k
tomu
sílu
a
by
mohl
aby
mohl
dobře
vás
na
to
upozornit
je
ta
vaše
společné
chyba
aby
se
strašně
víte
že
je
to
těžké
protože
správně
pravý
po
hrubý
ský
šefr
angelus
silesius
ano
byli
v
tobě
jenom
špetka
toho
co
se
dá
nazvat
vůlí
lidskou.
Nevejde
že
to
ztratí
meze
ského
o
tom
rozhodujícím
okamžiku
musí
ta
vůle
lidská
pominou
a
to
je
ten
nejposvátnějším
okamžik
že
ten
přes
poje
s
bohem
kdybych
byl
podle
své
vůle
říkal
já
musím
opakováním
jména
božího
se
dostat
k
bohu
to
znamená
nějakou
metodou
obecně
řečeno
k
bohu
jsem
se
nikdy
nedostal
já
sem
musel
všechny
metody
opustit
a
vždycky
znovu
opouštět
nikdy
se
ze
znovu
nich
pouště
a
znovu
je
opouštět
aby
se
tam
mohl
dostat
jenom
ten
kdo
znovu
opouští
a
znovu
se
do
práce
pouští
a
znovu
ji
opouští
a
v
klidu
až
se
naučí
to
to
házení
a
vycházení
tak
se
to
stane
samovolným
teprve
ten
se
tam
dostane
tak
že
už
ani
nevchází
ani
nevychází
ani
neví
jestli
vyšel
ani
neví
jestli
vešel
jako
jsem
ze
začátku
nevěděli
Že
to
modlitba
že
tam
vcházím
tam
vychází
se
o
tom
nesnaží
a
jsem
nemusel
já
jsem
toužil
že
a
takovou
byla
temná
že
sem
vlastně
neměl
jasnou
představu
o
tom
vůbec
se
na
mě
nikdy
představu
o
ničem
to
je
ta
veliká
výhoda
té
cestě
jsem
tu
představu
neměl
jsem
nepotřeboval
před
tou
potom
odbourávat
a
to
je
vaše
přednost
že
takovou
představu
taky
nemáte
ale
nemějte
tomu
že
je
jinde
jinde
u
pásky
ba
chyba
jenom
v
tomhletom
to
schéma
manipulaci
s
vůlí
a
ježíš
kristus
si
dával
záležet
na
tom
aby
tím
svým
celým
životem
pomalinku
vedl
člověka
k
tomu
jak
se
má
na
různých
stupních
vůlí
vládnout
třebas
ve
starém
zákoně
a
to
je
začátek
věcí
a
ten
vyznávat
ve
starém
zákoně
už
učil.
Lidi
stylizaci
života
a
to
vy
nevíte
co
to
je
že
je
to
umět
být
veden
dokázat
být
veden
bez
reptání
být
veden
kdybych
byl
třebas
nedokázal
být
veden
to
okamžiku
se
by
se
to
nedokázal
tak
se
celý
proces
vývoje
zastavil
následovat
neznamená
jenom
aktivně
chtít
něco
udělat
nýbrž
dát
se
trpně
vést
to
musí
jít
jedno
ruku
v
ruce
pozměnit
že
je
to
tolikrát
říkám
dokolečka
že
já
vím
že
se
opakuji
a
teďka
jenom
proto
že
tady
je
tak
ba
a
to
maličkost
kdyby
se
dělo
jaká
je
to
maličkost
abyste
neříkali
že
to
těžké
on
se
tomu
člověk
musí
učit
běžné
lidské
praxi.
Když
já
třebas
nějakému
člověku
k
moment
toho
které
na
kterou
vy
a
ukazuju
něco
radím
ale
ne
z
pozice
lidské
vůle
nýbrž
protože
vím
že
to
tak
má
být
a
on
to
neudělá
on
proseb
svoje
vůli
tak
mě
přesvědčuje
on
mě
přesvědčuje
ten
ix
že
dosud
v
takové
situaci
že
nemůže
vejít
protože
on
zaprvé
nepoznal
těch
do
tě
to
a
k
tomu
to
radí
to
vůbec
nepozná
to
tedy
byla
veliká
chyba
jako
asi
nepoznali
třebas
ti
občanem
radostí
po
jim
to
tam
radil
kdo
tam
přišel
i
v
tom
na
to
že
prozradil
to
je
jedna
chyba
a
druhá
byl
ochoten
udělat
jenom
to
co
on
sám
považovat
za
dobré
to
znamená
ten
x
je
hotový
dáš
no
kam
to
může
dopracovat
než
k
tomu
že
se
obětí
znamená
ono
to
musím.
Končit
teprve
v
okamžiku
smrti
potom
u
toho
člověka
volá
nepochybuju
že
ty
se
tam
dostaneš
na
beton
v
okamžiku
smrti
ale
té
pozdě
bychom
vás
potřebovali
teď
protože
to
si
myslíte
že
ky
pozvat
nějakýho
extatika
plzni
aby
ho
něco
vykládal
ne
vy
byste
měli
být
světlem
a
už
máte
na
to
věk
ne
a
průpravu
že
on
tam
chybělo
tohleten
jediný
bod
přátelé
proč
byste
nemohli
odbourat
tuhletu
chybu
to
by
bylo
vo
že
je
to
hřích
který
není
nikde
v
desateru
který
nikde
v
žádným
seznam
hříchu
proviním
zeptat
ne
není
obsažen
a
církev
o
něm
vůbec
neví
a
ze
spravovali
ko
asi
víry
nemá
zkušenost
naopak
má
zkušenost
chybnou
že
slepý
tam
vedli
slepé
no
a
tak
na
to
nesmíte
do.
A
proto
jsem
tak
zdlouhavě
popisoval
v
celém
tom
spisu
sladké
jho
v
tom
čtvrtém
pátém
dílu
to
jak
manipulace
vůlí
jak
manipulace
s
vědomím
protože
to
je
důležité
pro
vás
ano
pro
každého
člověka
a
potom
se
to
jho
stává
lehké
tam
kdyby
si
to
znovu
přečtli
tak
byste
našli
všechny
vých
všechna
východiska
ke
sladkému
jhu
všechna
sou
tam
obsažena
v
naší
vy
stav
i
své
východisko
které
vám
zatím
chybí
a
to
je
ne
oni
já
bych
to
tam
von
prostoupeno
tak
hledisko
tam
nejsou
na
shromáždění
jedno
vedle
druhého
prože
lidsky
vyplývají
z
určité
určitého
stupně
přitom
vývojového
sobě
na
každém
stupni
je
to
východisko
trošku
jiné
ale
je
to
tam
všechna
vymenoval
co
mě
tady
ten
dotyčný
vykládá
o
tom
že
přeci
klepe
že
jsou.
To
nějakým
způsobem
na
tady
vysvětlil
něco
řečeno
o
jedné
věci
mě
přesvědčuje
o
tom
co
mohu
pochopit
ani
ramakrišna
boha
pozval
unese
to
byl
zasvěcen
zemi
v
té
jeho
době
který
už
měl
pozvěte
toho
světce
doby
vona
na
krišna
byl
začátečníkem
v
tomto
oboru
a
on
se
ho
tam
v
tom
jako
mladíka
který
by
se
potřeboval
u
něho
něčemu
při
učil
aby
se
se
tý
vy
žáky
tělo
přišel
soustřeďovat
tak
už
na
neměl
ty
v
tom
nic
a
přišel
kam
a
začal
se
soustřeďovat
totiž
začal
se
soustře
nese
řekl
donese
soustřeďovat
zaujme
to
soustřeďovací
porodu
třebas
to
tak
maso
něte
si
to
po
svém
jak
vy
jste
schopni
se
soustřeďovat
a
potom
když
to
dělal
nějakou
dobu
tak
jim
řekl
děkuji
vám
za
to
že
my
soustředili
soto
s
vám.
A
hezky
ne
a
tam
se
ramakrišnu
a
co
si
o
tom
myslíš
já
si
myslím
že
kráva
já
tomu
dělat
nerozumím
jak
je
možný
my
tomu
říct
byl
me
se
soustřeďovat
říká
a
nebo
se
říká
člověk
sami
to
je
smysl
protože
by
to
člověk
k
tomu
má
poměr
k
tomu
co
a
pak
se
soustředí
na
toho
boha
a
nebo
ho
nemá
a
matko
povinnost
a
pak
se
to
brzo
vejce
pro
starém
mechanismem
formou
která
vůbec
nikam
nevede
řekl
ramakrišna
a
já
nemám
co
bych
tomu
dodal
když
jsem
přišel
třebas
začátkem
své
cesty
do
takového
koutku
že
taky
řekli
a
teď
se
deme
soustřeďovat
napřed
o
sebrali
sny
zážitky
a
takové
věci.
Protože
je
teď
se
ve
tak
já
jsem
říkal
dobře
budu
taky
ale
když
potom
se
do
soustřeďovali
které
tady
co
na
to
říká
se
říkal
nemá
to
ducha
tím
se
nikam
nedostanete
v
tom
není
láska
to
nedělejte
tak
se
tam
víckrát
nemusel
uhodit
mně
vyloučil
říkají
kde
si
tu
lásku
máme
vyčítat
smrt
ve
vás
to
má
zapsaný
já
se
to
několikrát
na
to
upozorňuju
že
to
dodneška
přechováváno
to
dělali
dokud
křesťani
vyvozovat
čili
vás
ky
sobě
protože
ho
dohoní
ale
to
ti
dítko
sečítat
letec
ypsilon
vy
si
sedne
a
začne
soustřeďovat
všichni
my
tisíci
vaši
proveďte
to
takhle
geny
všichni
do
posledního
dobra
se
nikoho
dejme
nepoznal
tak.
Na
tom
zraku
nikam
se
nedostali
že
to
stal
třeba
tých
plní
povinnost
ani
víc
nikdy
moji
první
povinností
nestalo
to
byla
moje
potřeba
to
je
rozdíl
potřeba
a
povinnost
tedy
musí
se
člověk
propracovat
k
tomu
aby
to
byla
jeho
potřeba
zbývá
víc
je
pře
proto
co
k
tomu
aby
to
byla
lidská
potřeba
třeba
vy
přednější
aby
to
bylo
vostatní
boží
především
nevyzná
říkají
š
kristus
hledejte
království
boží
především
tak
on
jim
to
nezařizujete
jak
se
to
dá
protože
on
to
rozepisuje
svým
životem
kdyby
někdo
noze
psal
tak
by
to
byl
pouhý
příkaz
nebo
to
jako
pevný
příkaz.
On
to
nepsal
o
pití
obětí
se
mu
života
a
řekl
jsem
vám
jaká
to
byla
obrovská
oběť
když
on
jako
vtělení
by
přišel
na
svět
a
byl
si
vědom
toho
odkud
přišel
že
takže
jestliže
se
chce
člověk
pro
to
co
a
této
potřebě
aby
především
na
království
boží
aby
mě
taky
všechno
ostatní
opřel
taky
samo
sebou
to
že
s
tím
bohem
sebe
vědomě
spojovat
tak
musí
dělat
něco
jiného
toto
ne
jako
povinnost
on
totiž
říkal
nebyla
moje
povinnost
na
ten
svět
přišli
upřít
a
to
potřeba
lásky
boží
to
lidstvo
někam
do
dovést
a
vy
musíte
v
této
potřeby
boží
mě
následovat
to
první
co
udělal.
Bylo
že
učedníky
kteří
tam
přišli
to
tady
zkazka
v
tví
boží
pro
sebe
hned
do
klidem
aby
dělali
dobře
aby
pomáhal
bible
a
tak
dále
když
ty
dotyčný
kterému
mluvím
toho
všeho
ty
si
schopen
a
je
ten
než
já
a
proto
je
mně
také
líto
že
si
nemůže
toto
je
modlitba
to
co
si
tady
jako
já
jsem
to
nevěděl
že
něco
byla
modlitba
co
jí
bylo
ta
nejlepší
modlitba
daleko
lepší
než
to
že
si
třikrát
řekneš
nějaký
jméno
boží
a
proti
tomu
nejsem
to
z
toho
nějak
vyplývá
jsem
tomu
tento
méno
božího
opakoval
tak
do
hlasem
mimo
opakovat
až
prostě
nastoupil
bůh
a
vzájemně
to
slovo
z
úst
prosím
to
bylo
v
pořádku
ale
bych
ho
byl
řekl
jenom
třikrát
tak
mělo
z
úst
nebral
co
má
polámal.
A
to
by
to
bylo
to
by
to
byl
někam
nebo
tak
já
sem
musel
to
do
boží
tak
do
a
říkat
až
se
bůh
tak
vyš
tak
přiblížil
že
jsem
nebyl
schopen
ho
vládu
tady
byl
rozumíte
asi
tak
ale
ti
staří
měl
nějakou
pa
vínku
co
ty
jsi
s
ní
dělal
to
byla
tak
skryli
a
výsostná
modlitba
člověče
že
sem
přitom
plakal
dost
říkal
jsem
tady
ten
dotyčný
se
dostal
konečky
správné
formě
modlitby
která
ho
osvobodí
ale
von
tu
modlitbu
bohužel
vůbec
nepoznal
že
je
to
ho
test
tady
si
něco
zmeškali
ne
že
by
musel
to
poznat
zrovna
že
to
a
modlitba
ale
že
je
to
je
ten
styl
ty
si
opravdu
totéž
poznal
ve
svém
podniku
ve
své
činnosti
že
občas
je
to
takhle.
Šlo
mate
na
to
a
to
byla
ta
správná
modlitba
kdybys
tutéž
správnou
modlitbu
byl
pěstoval
třebas
vůči
ostatním
členem
rodiny
kdybyste
to
byl
vědět
že
to
modlitba
po
se
nevěděl
to
není
to
co
je
vina
tak
by
to
bylo
zase
všechno
dopadlo
jinak
nesmíš
si
myslet
že
když
jste
nějaké
těžkosti
najdou
třebas
v
mé
rodině
nesmíš
těmi
se
že
považuju
ty
že
si
za
člen
za
diskusi
toho
če
národní
já
to
považuju
za
těžkosti
způsoben
především
no
i
když
nevy
na
co
tomu
dostát
na
tom
nezáleží
para
taky
nebylo
jak
se
to
může
stát
že
se
jim
narodí
ježíš
kristus
ale
ber
za
berte
jakou
jako
takovou
správnou
pravdu
opravdu
pravdu
že
duchu.
Mně
založený
člověk
má
všechny
důvody
pro
to
věřit
že
všechno
dobré
ty
všechno
zlé
co
se
děje
v
jeho
okolí
on
daleko
víc
ovlivňuje
než
kdokoliv
jiný
že
kolikrát
vším
jaksi
svým
zásahem
a
svým
způsobem
v
dobrém
ovlivnilo
mnohé
co
se
tady
dělo
s
několikrát
vykládal
že
se
z
cesty
opravdu
svědkem
zázraku
že
se
tak
se
zásah
ani
nemohl
to
šlo
samo
najednou
co
to
tady
zázračně
převrátil
všecko
tam
se
modlil
vy
totiž
vůbec
všichni
z
té
dosud
nerozeznávali
ten
pravý
způsob
odlit
by
která
nespočívá
te
svou
měla
city
zvlášť
to
formulaci
na
té
si
po
trpí
a
musí
se
to
neformuluj
to
vůbec
nic
není.
Se
tam
si
zformoval
formovat
třebas
bych
vztah
k
té
pavle
ano
skvěle
to
formu
a
to
byla
modlitba
to
byla
modlitba
životem
síto
přál
aby
do
tady
vyšlo
ty
si
považoval
za
svou
cenu
dybyste
se
ty
smysl
nejednal
vůbec
hůř
ne
že
svou
vlastní
dcerou
že
by
býval
ochoten
ji
adoptivního
se
nedal
a
co
si
všechno
pro
ni
udělal
a
to
já
jenom
co
o
čem
vím
já
vím
že
jsi
schopen
daleko
větší
věcí
i
pro
svou
manžel
věže
ty
nevíš
co
je
to
tak
vyšší
modlitba
a
prostě
si
něco
dělal
co
o
čem
si
nevěděl
co
to
vlastně
děláš
většina
lidí
neví
co
dělají
a
to
je
tvůj
případ
a
v
tom
je
nechci
říct
taženi
a
je
v
tom
mě
to
neštěstí
toho
že
to
nejde
tak
řekli
kupředu
si
to
představuješ
ty
musíš.
To
dneska
vědět
že
modlitba
já
sem
se
dostat
o
tom
dostatečně
do
zpovídal
a
ještě
to
byl
říkám
že
to
do
píšu
a
to
už
se
ho
napsané
tak
to
jenom
jsem
pošlu
někdy
jak
jsme
si
k
tomu
dostanu
ještě
to
do
říkám
co
to
je
ten
vyšší
způsob
jak
tedy
na
to
jít
se
tam
už
nadpisů
a
v
stránky
tady
jsou
že
je
to
svět
řečtí
ale
ono
to
je
v
té
začátek
že
to
bude
několik
strany
nebude
toho
tolik
ale
doufám
že
to
bude
dokonce
aby
se
podle
toho
dalo
zařídit
zaručeně
bude
tam
rada
k
tomu
jak
udělat
z
té
vnitřní
modlitby
potřebu
ano
a
nikoliv
povinnost
jak
to
hlásal
a
mater
třebas
já
vás
tiše
ale
weinfurter
to
byla
jeho
jedna
těší
chyb
a
přitom
to
byla
velká
přednost
zároveň
že
přece
jenom
bylo
to
lepší
když
to
považovala
povinnost
než
je
vydělali
nějaký
hrozný
věci
vite
o
to
se
bohu
za
to
menší
ale
bylo
to
zlo.
Pro
mě
je
to
nikdy
nebyla
povinnost
z
toho
důvodu
že
já
jsem
těžce
nesl
tento
život
jako
nějakou
povinnost
v
té
kůži
lidské
tady
být
a
tamto
všechno
co
jsem
chtěl
dělat
co
byla
moje
potřeba
jsem
dělal
za
radostí
obrovskou
radostí
že
to
jsem
se
musel
o
trhat
musel
odporovat
abych
nebyl
celé
tím
pohlcení
protože
jsem
si
byl
dobře
vědom
že
to
jedno
strany
vývoj
a
že
to
vede
k
nějakým
utrpení
než
by
byl
se
ho
bál
ale
že
že
to
není
ukázkově
já
jsem
měl
ukazovat
cestou
pokud
možno
bez
velkého
utrpení
už
proto
abych
si
prověřil
co
je
příčinou
utrpení
které
nějaký
osud
nýbrž
to
chybí
na
cestě
které
člověk
může
úmyslně
páchal
nebo
nemysl
je
páchal
a
může
taky
záměr.
Na
ně
odbourávat
ano
a
proto
celé
to
moje
povídání
tady
kdybysme
přiletěl
neska
příležitost
něco
provést
takového
a
budeš
to
tu
příležitost
plnit
jako
si
povedu
stavem
kou
no
tak
prosím
tě
to
co
budeš
dělat
ty
jako
říkáš
osel
přihrál
říkáte
tou
se
jedno
a
jak
si
to
myslíš
když
je
to
ve
jako
ukázáno
tak
mostu
tomu
lidi
ne
jako
modlitbu
zpovídat
muž
metodou
schopen
já
za
vy
jako
si
byl
schopen
ty
tažení
tyto
nebo
jako
modlitby
nýbrž
jako
jsou
zády
dělené
ho
loď
to
bylo
vono
já
se
o
to
byly
si
si
člověk
svoje
pje
já
si
o
tobě
vždycky.
Musíme
člověk
láskyplný
ovšem
nevíš
co
s
tou
láskou
není
se
o
tom
se
za
ní
víš
nebo
zapírá
nebo
tak
něco
o
a
to
je
je
to
prvotní
tady
nežili
ten
do
nové
tak
taky
si
zla
seděla
a
ale
také
to
bylo
jako
povinnost
to
je
zajímavé
že
to
tam
bylo
mělo
to
stejný
podobu
jako
u
tebe
kteří
do
něco
povinnost
vyklá
dělala
a
moc
se
divila
že
i
to
nejde
teprve
se
vám
to
líčil
to
umí
žít
když
se
dovedla
na
tu
dálku
z
toho
ty
to
že
mě
o
tom
že
musí
předložit
boji
se
ze
sebe
svlíknout
ze
všech
svých
těžkostí
ve
všech
svých
útrap
ze
všech
svých
bolestí
starostí
teď
máš
velikou
příležitost
že
z
toho
svý.
Ne
ten
a
potom
vstoupí
jako
čistý
duch
do
té
modlitby
tak
se
opravdu
vykoupe
v
té
posilu
boží
a
jakmile
se
vykoupe
okamžitě
se
na
vleže
do
toho
co
u
toho
pána
boha
byl
schováno
nebude
se
toho
zříkat
nemá
sebe
jako
ježíš
kristus
všechno
co
on
na
sebe
brát
co
pán
uzná
za
vhodné
aby
aby
to
nesl
tak
se
do
něj
obsah
toho
co
ponese
a
velice
prudce
takže
nekone
se
nic
co
si
bůh
nepřeje
nýbrž
ponese
jenom
to
co
jeho
života
bude
dát
potřebu
patřit
bohu
a
jelikož
ta
potřeba
ve
ptal
důkazy
tak
nebudeš
čekat
nějakou
formální
soustřeďovací
příležitost
nýbrž
budeš
němu
upírají
během
dne.
Jako
díte
třebas
že
já
teďka
zrodit
úplná
pozornost
na
tyhlety
věci
že
mě
to
neunavuje
vás
samozřejmě
ano
to
je
samozřejmé
ale
mně
ne
protože
je
to
dělám
celého
s
potřeby
ne
za
kolika
manželi
na
té
osel
od
boha
ke
posedne
to
se
utrpení
já
vím
že
jsem
nemohl
s
ní
se
záko
poznat
že
na
tam
mučili
ty
gestapáci
ta
zvířata
a
když
mě
neprotekčně
mučili
stejně
tak
jako
ty
ostatní
kteří
neměli
vodu
honí
věcech
ani
páru
že
jsem
nemohl
to
považovat
za
projev
lásky
boží
ale
dneska
vím
a
věděl
jsem
to
už
v
tomto
koncentrák
já
jsem
se
z
zaradoval
že
když
jsem
v
tom
začal
vidět
to
těžko
říct
začal
vidět
když
jsem
byl
nucen
to
vzít
na.
Jiný
konec
jako
návod
k
tomu
opustit
sama
sebe
když
to
podoby
nešlo
a
opustil
jsem
sebe
tak
v
tu
chvíli
tady
stál
bůh
nebylo
to
nic
těžkého
co
by
za
tisíc
se
nemohlo
být
u
ani
uděláno
nýbrž
co
bylo
bez
kteří
hotovo
co
nevyžaduje
vůbec
žádnou
čas
žádný
často
je
bezčasová
záležitost
záleží
na
tom
postoj
toho
člověka
různý
poslouchají
a
přicházejí
v
podobě
utrpení
proto
že
neříkám
nejsme
hodni
ale
že
neuneseme
neuneseme
radostná
po
se
svým
neuneseme
to
je
těžší
než
ne
ztra
dost
než
utrpení
nesmi
to
já
tady
mám
mezi
vámi
člověka
který
nedokáže
ne
strádat
a
on
si
pořád
uká.
Já
úkoly
kterými
více
nebo
méně
trpí
a
někdy
mu
to
o
i
na
nervy
a
to
je
prosím
snazší
ale
není
to
tak
účinné
jako
umět
se
vyrovnat
ra
dost
radost
obětovat
bohu
utrpením
byl
to
bylo
samo
sebou
také
je
velice
těžké
a
toho
dotyčného
se
musel
z
té
radosti
násilím
vymanit
ano
aby
se
jí
vzdal
konečně
my
jste
byli
všichni
svědky
toho
jak
určitý
člověk
v
kalech
jsem
nechtěl
dát
vymanit
za
lodi
kterou
tam
zažíval
že
jo
m
se
jmenoval
no
no
a
tak
to
je
to.
Si
to
utrpení
po
tady
je
objektivně
si
říká
to
není
to
považuje
oběví
ale
máte
dojem
že
je
objektivní
a
takže
jednou
taky
končí
někdy
začíná
nekončí
ale
ta
radost
kéž
by
nekončila
a
jestliže
si
přejeme
aby
nekončila
tak
máme
jinou
potřebu
než
jakou
máme
mít
my
nemám
mít
potřebu
se
radovat
my
máme
mít
potřebu
hledat
království
boží
tohleto
byla
jedna
za
základní
chyb
k
tradice
že
v
těla
přimět
člověka
k
tomu
aby
měl
potřebu
zažívat
blaženost
věčnou
to
je
veliká
chyba
to
vedlo
k
však
představám
kde
to
končilo
to
blažeností
a
nekončilo
to
ale
spásou
ale
nějakou
blažeností.
A
nebyla
to
važ
blaženost
věčná
byli
z
toho
tak
ce
vyvedeni
zkušeností
řek
bych
vyvrženi
z
této
extatické
blaženosti
říkal
jsem
vám
že
tedy
tato
třeba
patřit
bohu
vzrůstá
sebeobětováním
a
že
stačí
obětovat
se
pomocí
utrpení
než
pomocí
ho
dosti
ovšem
upozorňován
že
ta
potřeba
člověku
mou
ztráta
není
o
tom
neustálou
té
oběti
no
a
jestliže
by
se
člověk
spokojil
určitou
vírou
která
věčnýmu
vedla
tak
zítra
k
tomu
nepovede
on
musí
oběť
stupňovat
a
ta
jsem
nevstupuje
tím
že
mává
rukama
nebo
nohama.
Vynese
dělá
nějakou
činností
nýbrž
stejnou
měrou
typu
stavem
přátelé
k
tomu
se
vyváženo
ne
si
myslet
čím
víc
něco
vyvedu
tímto
bude
lepší
jestliže
tu
rovnováhu
z
jednáte
tak
ta
potřeba
patřit
bohu
bude
úměrně
narůstat
a
pak
už
znáte
že
prostředky
které
budete
tříd
na
této
cestě
jsou
přesně
uvedeny
životem
ježíše
krista
který
mu
už
doufám
rozumíte
to
už
tady
všechno
bylo
vysvětleno
že
tedy
nelze
tímtéž
prostředkem
kterým
se
ježíš
narodí
v
nás
vstoupit
do
jordánu
to
není
možné
a
není
tímtéž
proč
sem
kterým
sestupuje
do
jordánu
vstoupit
na
kříž
a
není
tím
než
prostředkem
možno
získat
seslání
ducha
svatého.
Tak
to
ty
by
se
na
na.
Text view •
Help