Waveform view
80-14
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
vůbec
neměli
zdání
o
tom
že
současně
probíhá
od
tvoření
zná
že
bůh
také
všechno
miluje
všechno
stvořené
miluje
a
k
sobě
ta
ne
a
věci
dospěli
tak
daleko
že
bylo
třeba
jim
to
názorně
ukázat
že
ten
názor
na
ukázka
toho
spasitelskému
úkolu
božího
který
od
začátku
stvoření
tu
jest.
Čili
neberte
to
utrpení
vše
krista
za
věc
která
se
jenom
stala
nýbrž
za
něco
co
ustavičně
jest
a
to
je
rozdíl
když
my
jsme
byli
svědky
jenom
to
přímo
nebo
lepší
co
se
stalo
to
je
málo
teprve
když
člověk
vznikne
kdo
nesmrtelné
podstaty
boží
poznává
co
jest
a
ví
tedy
že
také
jest
ta
láska
boží
která
tvoří
a
odporuje
a
samozřejmě
osvěcuje
to
je
ten
dopad
to
také
pořád
je.
A
potom
samo
sebou
se
celé
to
utrpení
vše
krista
stává
dostával
do
nového
světla
ne
že
by
byl
on
nepotřeboval
proto
že
jenom
to
ukazoval
trpěl
trpět
méně
pak
soustředění
na
sebe
bral
v
té
chvíli
utrpení
všeho
stvořeného.
A
soustředěn
ji
trpěl
než
jak
lpí
člověk
který
trpí
jenom
za
sebe
on
za
sebe
vůbec
netrpěl
on
to
nedělal
ani
toto
nedělal
pro
sebe
i
tady
platí
jeho
slova
kdybych
něco
dělal
pro
sebe
nevěřte
mě
on
ani
toto
utrpení
nedělal
pro
sebe
všechno
pro
nás
bylo
třeba
prostě
věci
dospěli
tam
toto
že
musel
nám
to
ukázat
ale
nic
nového
se
nestalo
to
všechno
jest
a
trvá
to
tehdy
ukázal
čili
ještě
jednou
jinými
slovy
to
co
jejíž
ukazuje
to
je
lidové
poddání
pro
lidi
určené
nedoví
podání
zákona
věčného
zákona
který
funguje
ve
veškeré
stvořeném
a
ten
zákon
z
ní
kdyby
bůh
nemiloval
stvořené
vůbec
by
ho
byl
nestvořil.
Protože
ho
miluje
tak
on
zároveň
v
sobě
táhne
a
tady
vám
ukazuje
me
říká
pán
bůh
jak
to
děláme
a
kdokoliv
z
vás
se
chce
připojit
k
lidem
tohoto
zákona
který
existuje
k
tomu
nestvořenému
tak
to
musí
dělat
tak
jako
to
udělal
ježíš
kristus
nesmí
z
toho
nic
vynechat
musí
také
na
ten
kříž
musí
také
vstal
z
mrtvých
a
to
musí
udělat
během
toho
pozemském
života
tedy
v
rámci
toho
stvořeného
nikoliv
někdy
za
zády
stvořeného
tady
to
musí
udělat
stálého
cha
dvacátého
prvního
srpna
devatenáct
set
osmdesát.
Jsem
byl
jsem
dotazován
na
stav
ráje
takže
na
to
odpovídám
a
za
jakých
okolností
je
možno
do
ráje
se
vrátit
byl
tady
byla
tady
námitka
že
přece
tam
archanděl
zabil
michael
stojí
mečem
v
ruce
a
nepustil
ty
lidi
nazpátek
nepustil
tedy
jakpak
protože
to
poznání
které
získali
v
ráji
poznání
o
existenci
tohoto
světa
hmotného
je
to
co
nedovoluje
člověku
vrátit
se
do
ráje
to
je
ten
meč
toho
archanděl
Je
dokud
já
jsem
v
tom
stavu
poznávání
tohoto
světa
mám
zakázáno
se
vrátit
do
ráje
to
znamená
zbavíme
se
pocitu
tělesnosti
zbavit
se
pocitu
vědomí
tohoto
světa
úplně
může
se
vrátit
do
ráje
už
tam
není
ten
meč
koho
archanděl
čili
vono
se
to
všechno
strašně
zosobnění
v
tom
v
té
bibli
a
tím
je
to
tak
zamaskovanou
ta
pravda
že
malo
do
se
dostane
k
tomu
jádru
to
jádro
je
ještě
jednou
opakuju
začátek
poznání
který
nabyl
člověk
ráji
bylo
že
existuje.
Vědomí
hmotného
světa
modlo
za
který
existoval
předtím
než
se
to
člověk
uvědomoval
pochopitelně
do
kterého
tou
chvílí
člověk
vstupuje
svým
vědomím
a
dokud
svým
vědomím
v
tomto
hmotném
světě
je
má
zakázáno
právě
proto
to
vědomí
neboť
tímto
vědomí
teletem
mé
má
zakázáno
vstup
do
ráje
jakmile
toto
vědomí
odpadne
se
všemi
okolnostmi
za
kterých
existuje
znamená
odpadne
pocit
tělesnosti
rozumíte
především
a
tak
dále
tak
je
možnost
se
tam
vrátit
ten
meč
toho
archanděl
tam
není
ano.
Že
tomu
promiňte
mi
že
ještě
k
tomu
připojme
co
marta
ten
synu
narozdíl
od
tohoto
vyhnání
z
ráje
neexistuje
vyhnání
z
nebe
z
nebe
nikdy
nejsme
vyhnáni
my
to
nebe
dostáváme
svůj
podíl
a
s
tím
si
žijeme
tak
dlouho
dokud
ho
ne
promrháte
okamžik
pro
mrhání
toho
co
máme
z
nebe
znamená
že
se
spojujeme
vědomí
aspoň
vzpomínkou
zase
z
nebem
neboť
my
bez
toho
to
vena
z
nebe
nemůžeme
vůbec
existovat
a
protože
veškerá
se
existence
je
z
nebe
ze
stavu
dokonalého
nestvořeného
tak
musí
podmínkou
podobou
být
s
námi
pořád
to
nebe.
Bylo
s
námi
v
podobě
dědictví
které
jsme
z
toho
nebe
zdali
ano
to
se
promarnili
tak
okamžitě
bylo
zastoupen
jiným
způsobem
vzpomínkou
na
nebe
ano
asi
tak
je
to
jasný
tité
úplně
něco
jiného
než
je
to
se
stavem
ráje
tam
jsme
opravdu
byli
vyhnáni
ne
který
ví
vyhnání
nesmíme
být
protože
to
ho
ztratili
kontakt
s
bohem
ze
stvoření
nestvořeným
nemůžete
se
ti
kontakt
s
jakýmkoliv
stavem
stvořeného
můžete
stranit
kontakt
například
tím
rájem
nic
se
nestane
a
něče
neztratíte
kontakt
s
pánem
boham
rozumíš
to
by
bylo
tragické
ne
to
by
byl
hřích
proti
duchu
svatému
to
se
nestane.
Si
samo
sebou
nemusíš
uvědomovat
že
máš
ten
kontakt
sebe
jako
by
máš
to
korunu
ska
před
tak
se
nemusí
podo
uvědomovat
že
se
řikat
se
topornou
máš
ty
té
kapse
okolo
máš
to
protože
to
věc
u
ní
které
ty
od
boha
bereš
v
podobě
nějakou
divíte
nebo
co
všechno
co
jsem
tady
říkal
to
je
směr
od
boha
k
tobě
ne
od
tebe
k
bohu
prosím
uvědomit
ty
si
jeho
neumíme
š
on
si
uvědomíme
tebe
rozumíš
to
ne
stačí
to
ta
v
té
tamas
která
tady
existuje
která
se
není
zrušeno.
Straně
vo
to
dva
dvacátého
srpna
devatenáct
set
osmdesát
tak
ohledně
poslední
soudu
bych
chtěl
něco
doplnit
přesvědčil
jsem
se
z
vlastní
zkušenosti
že
ten
soud
probíhá
nad
člověkem
postupně
a
poslední
je
v
tom
smyslu
že
co
tím
soudem
prošlo
pokud
to
byl
soud
boží
nebyl
to
soud
od
lidí
lidskými
silami
proveden
ani
pouhou
dobrou
lidskou
vůlí
provedený.
Pokud
ten
jsou
takhle
proběhl
z
moci
boží
už
se
to
co
bylo
odsouzen
nikdy
člověku
nevrací
a
musel
by
opravdu
se
protivil
přímo
bohu
vědomě
aby
se
to
vrátilo
čili
například
v
těch
sedmnácti
letech
byl
odsouzen
celý
způsob
mého
života
až
do
té
doby
že
zhruba
jsem
mohl
se
dá
říci
že
jsem
se
nemohl
nikdy
už
k
tomu
hodnocení
vrátit
které
předtím
bylo
mě
vlastní
čili
je
to
vlastně
záležitost
ho
cení.
A
ta
hodnota
kterou
člověk
ukáže
bůh
má
v
sobě
nikoliv
jenom
nějakou
teoretickou
a
lidsky
uznávaný
platnost
než
má
v
sobě
moc
a
to
je
důležité
čili
ten
soudce
je
úžasně
mocný
vtisk
do
tebe
schopnosti
které
neměl
si
před
tím
a
zbaví
je
neschopností
které
si
předtím
měl
to
znamená
oděje
tě
novými
vlastnost
ne
bych
tak
řekl
které
už
člověk
nemůže
považovat
za
své
a
záleží
tedy
potom
na
tom
do
jaké
míry
člověk
sám
se
je
ochoten
vyprázdnit.
A
tuto
dobrou
vůli
uskuteční
to
znamená
opravdu
se
vyprázdní
a
v
tu
chvíli
kdy
je
prázdný
on
svou
mocí
tuto
prázdnotu
naplní
tak
že
se
tam
už
to
minulé
ten
minulý
obsah
nevejde
jestliže
se
tady
například
v
bibli
pravý
o
tom
soudu
tohleto
amen
amen
pravím
vám
přichází
hodina
ano
už
je
tu
i
mrtvý
u
slyší
hlas
božího
syna
a
kteří
slyší
budou
žít
neboť
jako
otec
váš
život
sám
v
sobě
tak
dál
i
synovi
aby
měl
život
sám
v
sobě.
A
dám
mu
moc
konat
soud
plně
vaše
syn
člověka
nedivte
se
tomu
neboť
přichází
hodina
kdy
všichni
obec
slyší
ho
hlas
a
vyjdou
ti
kdo
učinili
dobré
stranou
životu
a
ty
do
činil
zlé
stanou
odsouzení
sám
od
sebe
nemohu
dělat
nic
jak
mi
bůh
přikazuje
tak
jsou
a
můj
soud
spravedlivý
neboť
nehledám
mu
li
svou
ale
vůli
toho
který
mě
poslal
samozřejmě
jak
je
to
takhle
řečeno
tak
si
uvědomte
že
mluví
o
svém
poslání
a
že
jim
to
své
poslání
musel
tak
kolovat
to
nejenom
na
tomhletom
místě
ale
na
všech
ostatních
místech
říká
že
tato
hodina
je
rozhodující
ve
které
on
přišel
a
byla.
Nelhal
tedy
když
to
líčil
materialisticky
hmotně
jako
že
budou
stávat
hrobu
to
něco
co
je
připraveno
a
co
se
právě
děje
je
o
má
bezprostřední
stát
tomu
podle
lidi
kteří
svatí
se
dočetli
z
toho
textu
třebas
nobel
ne
očekával
soud
konec
světa
já
vím
co
všecko
při
té
rozumově
vzniklo
domem
ale
stojí
psáno.
Že
jestliže
nevěříte
když
jsem
vám
mluvil
o
pozemský
věcech
jak
věříte
budu
li
mluvit
o
nebeský
to
znamená
on
to
po
nebe
skute
říká
on
to
říká
po
pozemskou
na
to
vás
upozorňuju
ona
to
upozorňuje
několikrát
a
proto
všechna
ta
jeho
přirovnání
jsou
ponížení
království
božího
na
čistě
pozemské
záležitosti
podobné
klálovství
boží
hrozí
prosím
vás
to
vás
u
a
tak
dále
no
čistě
světské
záležitosti
srovnává
z
nebeském
a
také
konečný
soud
srovnává
pozemským
soudem
to
je
obdoba
téhož
srovnání
prosím
vás
to
je
to
je
jedna
linie.
Čili
všechno
tohleto
líčení
že
mrtví
povstanou
hrobu
že
mrtví
slyší
to
znamená
ten
který
byl
mrtvý
pro
svou
nevíru
v
boha
nebo
protože
jsem
měl
rád
protože
nenásledoval
krista
ten
ho
slyší
tito
mrtvýho
u
slyší
a
co
je
v
nich
dobrého
to
de
spaseno
a
co
je
špatného
to
bude
zavržen
ne
ta
moc
o
které
jsem
vám
teď
před
chvilinkou
četl
že
se
jí
na
sobě
pociťoval
tam
jsem
poznal
co
ten
mrtvý
člověk
ztratil
a
proč
se
staří
ví
že
se
stal
živý
tím
co
bylo
v
něm
už
spaseno
a
povstal
vlastně
celý
obočím
rozumíte
mi
mě
je
to
jasný
a
ne
to
mě
to
ožení
a
se
ne
až
do
té
doby
koncentrák
ale
tam
něco
bylo
tímto
způsobem
v
tom
momentu
toho
smrtelného
zápasu
vysvětleno.
Samozřejmě
kdybychom
šli
byl
detailu
tak
bychom
si
slovo
za
slovem
mohli
vysvětlit
a
odůvodnit
že
to
takhle
je
tam
si
vůbec
ježíš
kristus
neodporuje
že
že
se
to
vypadá
jako
že
se
to
má
stát
tak
ono
se
to
děje
všechno
je
tam
jednorázově
vyjádřeno
co
se
děje
pro
nás
ten
moment
když
jsme
nežili
v
době
ježíše
je
teď
tady
to
je
rozhodující
my
jsme
volání
nejenom
tehdejší
divili
volání
kdybychom
to
takle
ne
aktualizovat
vycho
nebyli
schopni
to
slyšet
že
je
to
hlas
ten
je
tady
pro
nás
tak
bychom
nepochopili
ježíše
krista
a
bylo
by
to
jednou
zavřeno
a
pro
nás
už
by
to
nikdy
otevřeno
nebylo
co
on
udělal
ty
možnosti
neztenčené
míře
tady
jsou
a
byli
ještě
před
výhoda
narozením
pochopitelně
jenomže
byli
nepochopitelné
a
tím
jeho
vysvětlením
se
stali
pochopitelnější
to
následování
boha
spasitele
bylo
možný
bylo
snaží
a
každý
avatar
právě
má
usnadňovat
tuto
cestu
k
bohu.
Takže
bychom
mohli
říct
ještě
jednou
tohleto
si
že
by
třebas
bylo
převtělování
na
člověk
by
v
těch
já
nevím
kolika
vtěleních
nedospěl
ke
spojení
s
bohem
záznam
by
o
tom
byl
v
té
nesmrtelné
duše
co
se
nedalo
smazat
ne
to
by
byl
ten
člověk
a
do
té
chvíli
to
spojení
nedosáh
který
je
v
hrobě
ruce
je
v
hrobě
ten
bude
z
kříže
aby
vydal
ze
sebe
počet
za
sebe
za
všechno
co
ta
v
převtělování
udělal.
A
to
co
je
dobré
bude
převedeno
vzkříšení
to
co
je
špatné
bude
zavržen
o
tak
je
to
čili
to
je
to
tělo
tvoje
tělo
není
jenom
tohleto
tělo
jsou
všechna
těla
která
si
měl
je
to
tvoje
tělo
čili
jestli
ten
hrob
ve
kterém
o
kterém
tady
mluví
právě
se
tady
pohybuje
po
tobě
to
že
je
oživen
duší
a
nebo
někde
je
pochování
na
tom
nezáleží
je
to
tentýž
hrob
a
z
něho
se
stane
z
něho
se
stane
vzkříšení
z
tohoto
hrobu
v
žádného
jiného
z
tohoto
těla
to
je
ten
hrob.
Toto
tělo
je
hrob
není
třeba
rozumět
ber
to
jak
to
jak
to
slyší
žádný
jiný
hrob
neexistuje
jenomže
nevíme
a
není
třeba
to
vědět
že
na
tento
hrob
navazují
nebo
předcházejí
mu
všechny
hrob
předešlé
mých
vtělení
ano
a
tak
je
to
jeden
jediný
hrob
že
spojitost
mezi
nimi
přestože
ji
nechápeme
a
protože
oni
nevíme
a
z
tohoto
celého
hrobu
všichni
tuhlety
mrtví
povstanou
a
ty
dobří
to
dobré
z
nich
bude
spaseno.
Praví
li
se
tady
že
je
třeba
opustit
učednictví
krista
tak
já
navazuji
na
slova
ježíše
krista
který
říká
kdy
to
řeku
je
tak
zhruba
byli
se
mými
učedníky
ale
teď
už
nebudete
mým
učedníky
mít
mi
přáteli
kapitole
sedmnáctý
šestnácté
jana
jo
znamená
dostavují
se
do
situace
nede
mají
být
za
jedno
s
otcem
jako
on
s
ním
je
a
potom
nepotřebuju
toto
učednictví
aby
zůstali
učedníky
tak
nemohou
dělat
víc
než
on
jak
jsem
říkal
že
budou
dělat
a
on
odejde
ano
dostanou
se
ale
se
ho
se
nově
učedníky
ducha
svatého
to
je
jasné
tam
do
toho
učedníci
vstoupí
a
v
tom
učednictví
je
člověk
navěky
rozumíte
tam
nemůže
být
roven
tomu
duchu
o.
Láska
boží
může
nám
víc
zprostředkována
jako
láska
pak
ovšem
je
to
víc
než
když
je
nám
zprostředkována
jako
je
nějaký
dar
to
je
jenom
určitá
tvář
lásky
a
neboť
dary
slouží
pro
někoho
jiného
čili
užívání
darů
se
může
provádět
jenom
z
lásky
a
jestliže
já
nejsem
schopen
unést
třebas
celou
lásku
tak
jsem
možná
schopen
unést
některý
dal
samozřejmě
je
tu
nebezpečí
že
ten
dar
může
vodejít
protože
nemám
k
dispozici
ten
zdroj
té
lásky
že
které
ten
dar
přechodně
vycházím.
A
my
jsme
se
stokrát
sešli
na
místě
nás
bylo
málo
a
jindy
se
tam
na
místech
kde
nás
víc
ale
chtěl
bych
vás
ujistit
to
my
si
to
o
tom
místa
že
se
tady
byli
všichni
s
námi
protože
jsme
tady
byli
v
tomtéž
duchu
v
jakém
se
schází
ve
větším
počtu
a
tím
pravým
setkáním
není
v
těle
před
káni
nýbrž
setkání
v
duchu
a
proto
si
dovoluji
vás
pozdravit
v
tomto
duchu
ve
kterém
se
tu
sešli
nepřišel
jsem
nikdo
který
by
byl
jsem
přišel
jenom
kvůli
sobě
nýbrž
šlo
mu
o
věc
a
o
tu
věc
o
kterou
jde
vám
a
pokud
v
tomto
duchu
sme
zde
postupovali
tak
jsme
byli
dále
sto
tak
říci
úspěšné.
A
uspět
se
nevěří
tím
co
člověk
cítí
jako
zadostiučinění
sobě
nýbrž
tou
dobrou
vůli
kterou
do
toho
vložil
všiml
jsem
si
že
této
bylo
hodně
nezáleží
na
tom
zdali
se
nám
třebas
někdy
zdá
že
jsme
jí
dost
jasně
ne
projevili
nebo
že
jsme
tu
nebyli
zrovna
jako
ti
kteří
tady
tělem
nebyli
ale
záleží
na
tom
zdali
jsme
zaseli
do
sebe
něco
co
má
právo
s
klíči.
Toto
právo
líčit
bych
chtěl
vysvětlit
co
má
právo
v
nás
líp
lepšího
než
co
dosud
existuje
to
je
to
čemu
dá
ne
průchod
čemu
připravíme
politiky
k
tomu
aby
skočilo
víte
s
pánem
bohem
je
to
tak
jako
s
žebrákem
mi
mu
musíme
dát
právo
aby
vstoupil
v
naší
místnosti
a
když
mu
to
právo
nedáme
on
nevstoupí.
Čili
cokoliv
zde
se
dělo
říkal
čem
je
člen
rozjímala
to
je
něco
co
čeká
teprve
před
dveřmi
neboť
my
jsme
to
tu
neuskutečnil
my
jsme
o
tom
jenom
přemíra
my
jsme
to
jenom
uvažoval
za
správné.
Ale
teď
je
na
nás
jako
na
vás
abychom
to
pustili
do
svého
srdce
do
své
mysli
do
své
síly
do
své
duše
prostě
tak
jak
se
ježíš
kristus
chce
aby
nás
to
podnítilo
lásce
z
lásky
jsme
to
jistě
dělali
a
přešli
bychom
si
aby
to
nebylo
z
lásky
k
sobě
nýbrž
k
tomu
za
kterým
chceme
jít
úspěch
všech
se
asi
setkání
spočívá
v
tom
že
je
v
tom
také
trhu
aspoň
lásky
k
tomu
za
který
máme
jít
a
ne
jenom
lásky
k
sobě
kteří
se
zůstali
doma.
Můžete
klidně
říct
že
jste
sebe
nehledal
kteří
jsme
zde
to
nemůžeme
tak
s
klidným
si
do
mým
říci
protože
my
vždycky
mícháme
lásku
k
sobě
s
láskou
k
tomu
za
kým
deme
to
jste
nemohli
to
chybu
udělat
by
tak
buďte
radí
se
tady
nebyli
já
jsem
si
všiml
že
my
na
každým
kroku
jsme
schopni
dělat
tyto
a
jiné
křivdy
k
tomu
našemu
cíli
se
proviňovat
se
proti
němu
toto
se
nemohli
učinit
vaše
pozice
je
snazší
tedy
než
byla
naše
protože
člověk
když
je
na
takovémto
duchovním
setkání
bohužel
si
snáze
vzpomíná
na
sebe
než
na
cokoliv
jiného.
A
čím
více
vrací
k
sobě
tím
méně
užitku
mu
to
přinese
já
bych
chtěl
především
promluvit
k
režimu
vašeho
dne
neboť
to
nej
závažný
smysl
řekli
je
že
režim
člověka
má
chybnou
povahu
ležím
dne
člověka
ma
chybnou
povahu
asi
obdobně
chybnou
jako
celý
způsob
myšlení
dědičného
křesťanského
jak
až
do
s
překládá
v
evropě
ona
se
ranci
tě
že
příliš
mnoho
a
na
každém
kroku
si
připomínáme
člověka
a
co
chvíli
se
nám
ztrácí
bůh.
Kdybyste
byli
schopni
jeden
den
ztratit
sama
sebe
jeden
den
jediný
neříkám
dva
dni
jeden
den
jediný
a
řeknu
ještě
víc
jednu
hodinu
řeknu
ještě
dál
jednu
minutu
tak
jste
zvítězili
to
je
takové
smlouvě
jako
si
dělal
abraham
co
hospodinem
když
měl
když
tě
a
byla
zavázán
na
stromem
a
ta
co
mohl
taky
říct
neopustí
ten
sebe.
Nezvítězí
te
opustíte
li
sebe
ztratí
který
svůj
život
vytěžíte
a
tohleto
se
nedá
dost
dobře
propagovat
když
jsme
spolu
protože
prostě
se
máme
rádi
vzájemně
ale
když
jsme
od
sebe
daleko
aspoň
tělesně
tak
dovedete
plně
pochopit
a
žít
se
s
tím
co
vám
radím
co
je
to
ztráta
sama
sebe
neboť
nemáte
před
sebou
tělesnost
která
člověku
vždycky
zastírá
to
co
je
ne
tělesné
tak
bych
vás
žádal
abyste.
Nevyhověli
a
zkusili
to
jeden
den
se
štípnout
a
jít
k
bohu
vono
to
asi
dýl
nepude
ale
zanechá
to
ve
vás
nesmrtelnou
stopu
protože
jeden
den
nepatři
sobě
znamená
mnoho
do
man
především
že
někomu
jinému
jste
patřili
a
teď
záleží
samo
sebou
na
tom
komu
jestliže
nemáte
tolik
rádi
bohu
boha
nebo
tak
tolik
nemilujete
jako
třeba
se
ho
bližního
patříte
jeden
den
stoprocentně
svému
bližnímu.
A
bude
to
celkem
totéž
ani
to
nedokážete
co
chvíli
se
přis
tíhnete
přitom
že
myslíte
na
sebe
že
to
díte
kolem
sebe
já
jsem
tady
se
svými
přáteli
zažil
už
mockrát
i
s
vámi
kolik
ste
se
to
čili
kolem
sebe
a
jak
málo
ste
se
to
čili
okolo
pána
boha
a
to
mně
vopravdu
činil
smutným
protože
já
dělám
a
jsem
ochoten
dělat
tutéž
chybu
a
vím
že
je
to
největší
překážka
toho
spojení
kdyby
člověk
jenom
malinko
patřil
sobě.
Tak
není
schopen
toho
spojení
on
musí
přestat
sobě
patřit
a
z
tohoto
momentu
třebas
jenom
momentu
kdy
sobě
nepatří
se
rodí
ten
největší
zázrak
vědomého
spojení
s
bohem
se
ještě
dneska
divím
co
jsem
to
tehdy
v
těch
sedmnácti
letech
zalezl
já
jsem
za
hleděl
poprvně
po
sedumnácti
let
i
života.
Že
jsem
patřil
někomu
komu
sem
neměl
patřit
představte
si
to
já
jsem
patřil
sobě
a
já
jsem
si
v
tom
náleží
sobě
byl
sobě
stačí
já
jsem
byl
středem
světa
ve
kterém
jsem
žil
do
té
doby
tím
nepravým
středem
a
kdo
tento
střed
ve
svém
životě
má
tento
nepravý
střed
tak
s
ním
zahyne
protože
je
to
střed
pravý
já
jsem
teď
z
úžasem
neděl
na
to
že
jsem
si
zvol
špatný
střep
a
že
je
střed
jiný
který
je
jediný
hoden
toho
aby
jim
byl
to
bylo
přímo
pro
mě
šoku
líčí
tak
toto
je
středisko
života.
Že
jsem
to
nevěděl
a
kdo
to
za
mě
najednou
ví
prosím
vás
bohužel
to
není
člověk
nýbrž
bůh
to
ví
že
je
středem
všeho
zdrojem
všeho
východiskem
všeho
a
cílem
všeho
a
já
jsem
to
najednou
věděl
s
ním
to
byla
ta
největším
milost
která
mě
životě
potká
něco
vědět
s
pánem
bohem
já
jsem
předtím
vět
a
jenom
sám
se
sebou
nebo
lidskou
společností
něco
co
mně
do
hlavy
bezplatně
na
jednu
jsem
něco
věděl
a
poznával
jsem
že
to
nebyl
už
z
toho
důvodu
že
to
nebylo
podložené
ničím
jiným
ničím
z
toho
co
jsem
se
dosud
naučila
tomto
světě
že
to
naopak
proti
všemu
tomu
stálo
že
to
všechno
co
se
tady
naučil
nebylo
ničím
vedle
toho
že
se
to
sklidil
z
mého
stolu
a
že
už
tam
nemělo
místa
co
sebou
bylo
to
tak
šoku
jíco
že
já
jsem
za
nebe
na
tento
svět
co
to
bylo
nesprávné.
To
se
vám
nestane
ale
i
v
tom
zlu
které
teďka
líčím
bylo
kus
obra
protože
protože
jsem
nenáviděl
sebe
na
to
jak
jsem
dosud
patřil
sobě
tak
jsem
byl
schopen
mít
někoho
jiného
na
mysli
a
z
říkalo
at
než
sebe
a
udržel
si
ho
v
mysli
až
do
dneška
víte
kdybyste
mě
řekl
že
se
dneska
zázraky
nedějou
já
vám
budu
odporovat
že
tohleto
byl
zázrak
že.
Za
zrak
to
byl
především
proto
že
ježíš
kristus
řekl
jestliže
já
vyléčí
nějakého
chromého
a
vy
to
považujete
velký
zázrak
tak
to
vám
pravím
se
mýlíte
tobě
kterého
jsem
uzdravil
hromosvod
odpouštějí
se
ti
hříchy
ne
a
to
je
víc.
On
ovšem
napřed
odpustil
hříchy
a
potom
nově
léčil
chromosti
a
já
si
musím
přiznat
že
v
tu
chvíli
tehdy
z
těch
sedmnácti
letech
mě
byl
odpuštěn
celý
život
sedmnácti
let
život
bez
boha
a
že
nebylo
třeba
vůbec
dalšího
většího
zázraku
protože
není
nad
něj
většího
zázraku
když
odpustit
hříchy
jsem
najednou
začal
mít
taky
ke
hříchu
jiný
poměr
než
před
tím
je
sem
ti
co
je
to
hřích
zpověď
kterou
jsem
tedy
vykonal
zněla.
Důstojný
pane
já
jsem
se
prohřešil
proti
bohu
protože
jsem
žil
pro
sebe
a
ne
pro
něho
to
není
nikdy
v
ateismu
ale
vy
mně
musíte
vyzpovídat
z
tohoto
hříchu
jemu
se
vás
rozhřešení
tohoto
hříchu
on
říkal
těžko
protože
to
není
ve
zpovědním
zrcadle
sem
říkal
neníli
to
tam
myslet
si
že
to
tam
je
a
dejte
mi
to
řešení
jinak
nemá
smysl
pro
mě
abych
se
spojen
si
zbyl
mu
říkal
když
si
to
přejete
daru
řešení
vám
dám
a
von
mně
dal
rozhřešení
nad
celým
mým
životem
on
mě
on.
Kodifikovat
vím
požehnání
nebo
on
se
tý
svým
požehnáním
že
si
přeju
nevracet
se
života
k
životu
k
sobě
k
tomu
životu
který
jde
jenom
milý
jenom
k
sobě
to
mě
učiněno
nesmírně
šťastný
že
se
nemusím
k
sobě
vracet
že
mohu
patřit
komu
mám
patřit
že
mohu
všechno
napravit
říkám
jsem
to
napravil
a
že
jsem
věděl
co
mám
dělat
aspoň
v
té
chvíli
a
veškerou
moc
kterou
jsem
k
tomu
měl
se
neměl
ze
sebe
a
do
jaké
míry
jsem.
Tu
moc
slyšel
a
vyslyšel
a
následoval
ji
do
takové
míry
se
ve
mně
zvětšovala
a
do
takové
míry
jsem
dostával
další
milost
čili
chápu
co
to
je
milost
za
milost
brát
jestliže
milost
nena
nepo
šlape
člověk
dostane
další
větší
to
je
to
zadarmo
brát
málo
třeba
ze
začátku
dostane
člověk
má
třeba
s
jenom
jednu
hřivnu
ale
bylo
to
zadarmo
a
když
hospodaří
né
pro
sebe
dostane
další
tady
mám
dotaz
zdali
už
nebyli
ty
hřích
odpuštění
tím
že
jsem
byl
vtažen
do
toho
boha
ne
proč
jsem
ještě
chodil
k
té
zpovědi
to
bylo
zbytečné
prosím
je
to
omyl
nebylo
to
zbytečné
a
bylo
to
absolutně
nutné
mu
ho
to
mít
jednou
formu
prosím
vás
o
tom
se
nemele
bavit
já
jsem
byl
katolíkem
nebo
pokřtěný
aspoň
a
tak
jsem
považoval
za
opadne
konečně
jednou
ti
také
té
zpověď
k
tomu
svatý
přijímání
svatokrádežně
zemřeli
tomu
nevěřil.
Ale
bylo
toho
a
bylo
to
zapotřebí
proto
že
člověk
se
má
pokoře
a
kdybyste
měli
nějakou
vlastnost
lidskou
vedle
lásky
považovat
za
rovno
cenu
lásce
tak
byste
museli
tam
proložit
pokoru
neboť
pravá
láska
způsobuje
potřebu
být
pokorný.
Já
jsem
potřeboval
se
pokročit
a
jsem
potřeboval
se
skutkem
zbavit
sama
sebe
ne
uvnitř
tajně
ve
své
duši
jsem
to
musel
ze
sebe
vlít
a
do
dneška
to
říkám
a
jak
to
říkám
tak
to
je
já
bych
se
s
tím
neměl
chlubit
já
se
tím
chlup
že
tehdy
mě
bůh
pokoře
si
říkal
ty
jsi
zbytečně
žil
co
já
jsem
předtím
nevěděl
ale
já
jsem
musel
tuto
věc
provést
ještě
a
to
provedení
k
tomu
byl
první
krok
učiněn
teprve
to
zpovědí
ale
pak
mnoha
dalšími
kroky
bylo
třeba
to
zpečetěn
každého
dne
každou
hodinu
každou
minutu
prostě
jsem
se
snažil
pokud
mě
pán
bůh
tomu
dal
sílu
ustavičně
uskutečňovat
to
sebeodevzdání
jak
my
tomu
další
hluboce.
Uskutečňováním
té
toho
spolužití
s
bohem
je
možné
jenom
fakty
ne
nějakým
vnitřním
pochodem
člověk
je
stvořen
činnému
životu
a
musí
činem
dokazovat
že
stojí
za
tím
co
si
myslí
nebo
co
považuje
za
správné
a
první
takovým
krokem
byla
taková
zpověď
a
odpuštění
ze
strany
někoho
jiného
protože
jestliže
mě
odpustil
bůh
jako
ty
myslíš
mě
už
odpustil
tak
mě
musí
také
odpustit
člověk
který
je
na
místě
boží
jestliže
ten
by
to
neudělal
tak
to
odpuštění
není
úplné
protože
já
žiju
bez
polední
lidí.
Já
chápu
že
to
je
nesrozumitelné
do
co
jsem
řekl
ale
nebudu
dál
vysvětlovat
to
co
řekl
ježíš
kristus
berte
to
co
on
řekl
za
pravdivé
a
on
řekl
svým
apoštolům
cokoliv
rozvážete
na
zemi
rozváže
se
na
nebi
cokoliv
svážete
na
zemi
sváže
se
i
na
nebi
jestliže
člověk.
Jediný
člověk
je
schopen
tohoto
rozhodování
a
spojování
tak
lidský
prvek
má
váhu
o
které
ještě
nemáme
zdání
a
byl
bych
rád
kdybyste
si
byli
vědomi
že
člověk
který
se
odevzdal
bohu
a
to
by
měl
být
kněz
mu
stačilo
to
předpokládám
že
je
to
kněz
ten
by
měl
tuto
váhu
mít
kterou
rozvažuje
a
svuj.
A
já
jsem
si
pro
to
rozvázány
šel
rozvázat
s
tímto
světem
a
svázat
s
bohem
ano
to
jsem
sice
vnitřně
zažil
ale
teď
jsem
to
měl
v
praxi
uskutečnit
k
tomu
jsem
potřeboval
lidský
prvek
jak
to
sem
si
nerozpadl
tehdy
pochopitelně
já
jsem
jenom
měl
touhu
se
tohoto
obsahu
zbavit
upřímnou
zpovědí
a
si
jako
když
se
vylije
špinavou
to
nikoho
nepustil
neboť
ten
kněz
svět
a
ty
správně
říkáš
je
tam
na
místě
božím
nedělá
to
ze
své
moci
ze
své
si
nýbrž
ze
síly
boží
duchovní
otče
který
jste
zde
na
místě
božím
tam
člověk
má
říkat
ne
přitom.
Brno
jedenáctého
ina
devatenáct
set
osmdesát
dobře
to
bude
krátké
že
totiž
jestli
existuje
nějaké
nové
tělo
nějakého
zasvěcence
při
zasvěcování
nebo
tak
to
je
otázka
jiná
než
takhle
kladená
tedy
řek
bych
dost
nepřesně
já
bych
řekl
existuje
cesta
při
které
se
to
tělo
obnovuje
tak
i
tam
a
nebo
stává
se
dokonce
nesmrtelným
a
my
víme
dobře
že
ta
cesta
existuje
neboť
ve
starověku
například
ve
jmenován
henoch
jako
takový
který
chodil
s
bohem
až
nebyl
tady
na
tom
světě
vůbec
vidět
nebo
melchisedech
ne
a
jiní
ale
by
byl
jsou
známé
jenom
tyto
dva
případy
tak
já
u
nich
zůstanu.
Totiž
staří
židi
měli
zvláštní
poměr
ke
hmotě
oni
ji
totiž
považovali
za
daleko
důležitější
než
třebas
středověku
nebo
křesťanství
vůbec
protože
jejich
cesta
šla
přes
hmotu
nebo
pomocí
hmoty
přímo
jí
vlastně
táhla
tu
hmotu
k
tomu
bohu
kdežto
dejme
tomu
křesťani
se
hmoty
říkali
ty
potíraly
ne
když
si
člověk
takhle
počíná
z
motyk
křesťanský
svatý
tak
těžko
získá
nějaké
tělo
které
by
bylo
věčné
o
to
on
přijde
protože
všechno
člověk
nemůže
mít.
Také
ve
starověku
ti
kteří
získali
nové
tělo
věčné
byli
třicet
celkem
říkám
případem
ale
já
bych
šel
jak
který
se
k
tomu
ne
neplatilo
otázka
protože
my
to
nedokážeme
patrně
jak
se
k
tomu
dostat
on
totiž
šli
takzvanou
existenční
cestou
a
když
máme
tři
základní
cesty
cesta
lásky
cesta
poznání
tak
třetí
je
cesta
existenční
v
čem
spočívá
cesta
existenční
to
je
vlastně
návrat
do
začátku
stvoření
přes
počátku
stvoření
do
nestvořeného
neboť
základem
stvořeného
musí
být
nestvořené
to
je
jednoduchá
formulka
že
když
se
sestoupí
tedy
na
základ
stvořeného
tak
se
musí
to
stvořené
převést
do
nestvořeného
jinak
je
to
cesta
špatně
provedená.
Takže
jestliže
třebas
oni
měli
jméno
boží
jeho
vah
které
nesměli
vyslovovat
toho
právě
užívali
k
tomu
protože
ho
nesměli
vy
milovat
nemělo
být
pokračováním
ve
stvořeném
bych
tak
řekl
nýbrž
mělo
vést
do
nestvořeného
znamená
nesmělo
být
promítnu
navenek
nýbrž
nazpět
do
nestvořeného
proto
se
nemělo
vyslovovat
tak
jestliže
takové
slovo
řádně
používali
tak
pomocí
něho
mohli
provést
pomocí
jednoho
jediného
slova
mohli
provést
existenční
cestu
až
ke
zrodu
stvořeného
až
počátku
všech
věcí
ano
přičemž
vás
ústupovou
na
jednu
věc
že
ten
počátek
všech
věcí
nikdy
neexistoval
v
čase.
Takže
mají
pravdu
materialisti
hmota
je
věčná
po
této
stránce
z
tohoto
hlediska
viděn
ustavičně
totiž
se
něco
vytváří
ustavičně
co
vzniká
ustavičně
co
zaniká
ale
je
to
kontinuální
řetěz
vzniku
a
zániku
čili
můžeme
ukázat
na
to
nebo
ono
že
to
vzniklo
ale
mezi
tím
bylo
něco
jiného
co
už
vzniklo
předtím
takže
není
nebyl
na
byla
situace
k
neby
něk
něco
nebylo
stvořeného
pořád
něco
bylo
stvořeného
když
například
indové
mluví
o
vesmírové
noci
ve
které
mu
všechno
do
sebe
hne
ne
a
vesmírovém
dnu
klidu
se
ze
sebe
vypustit
tak
je
to
jenom
pomůcka
pro
snazší
pochopení
ano.
Byl
přes
to
tak
kapitola
se
vám
teďka
řeknu
je
velice
těžká
na
pochopení
ale
kdybyste
ji
nerozuměli
tak
se
přihlašte
protože
já
bych
byl
moc
rád
kdyby
jste
tomu
porozuměli
ta
se
tomu
porozumět
a
je
chyba
že
to
teologie
dosud
nevysvětlil
ani
indická
ani
křesťanská
ježíš
kristus
o
sobě
kdy
si
řekl
že
není
dobrý
když
ho
tam
někdo
nazval
pane
dobrý
nebo
mistře
dobrý
on
říkal
ne
já
nejsem
dobrý
jenom
můj
otec
nebeský
proti
vám
dostane
bibli
tak
si
to
zkonfrontujete
je
to
správné
to
tam
je
ano
prosím
vás
kdo
už
byl
dobrý
když
ne
ježíš
kristus
co
dobra
a
dělá
katolická
církev
perlu
je
velice
plytkým
způsobem
při
kterým
mě
popadá
smutek
vysvětlení
že
totiž
že
byl
pokorný
není
pravda
tak
se
to
nedá
vysvětlit
to
nebyla
věc
pokory
to
byla
věc
pravdy.
Není
dobré
absolutně
dobré
to
co
se
nám
jeví
jako
dobro
nýbrž
to
co
se
nám
jako
dobro
nejeví
já
to
vysvětlím
buďte
bezstarosti
jestliže
ježíš
kristus
byl
vykonavatelem
dobra
božího
v
tom
nepochybuju
tím
že
ho
začal
vykonávat
tím
se
vzdálil
něčeho
čemu
bychom
řekli
dobro
nestvořené
dobro
nestvořené
kdyby
tam
byl
v
tom
nepotřebné
dobru
zůstal
tak
nemohl
ho
vykonávat
on
musel
odtamtud
odejít
aby
ho
mohl
vykonávat
tím
přestal
být
tím
vrcholným
dobrem
že
on
konkrétně
vykonal
to
nebo
ono
dobrého
ale
bylo
toho
celkem
málo
oproti
tomu
že
tamto
nestvořené
dobro
totiž
do
všeho
vkládá
sílu
aby
to
existovalo
by
to
miloval
aby
to
poznávalo
ale
samo
nic
nedělá
je
takový
centrálně
nad
snad
nástrojem
který
v
moment
všeho
že
ale
samo
se
nejá.
A
to
je
tedy
věc
která
zde
se
zdánlivě
rozchází
křesťanství
v
indii
indy
protože
jsme
si
jenom
pojmovou
nerozuměli
ono
to
není
pravda
že
dobro
a
zlo
je
otázka
dualismu
že
ano
a
tedy
jestliže
hlásal
dobro
říkají
někteří
indové
tak
to
bylo
všechno
ještě
v
rámci
dualismu
a
nebylo
to
to
pravé
náboženství
které
je
nad
gunami
nad
vším
dobrem
rasem
a
na
ta
masem
radžas
a
satane
na
všemi
ctnostmi
mýlí
se
milý
se
protože
všechno
odněkud
musí
pocházet
a
to
odkud
pochází
kdyby
to
bylo
už
dobrém
jak
my
to
chápeme
jako
dobré
nebo
zlé
jak
by
to
jako
zlé
chápeme
tak
by
to
nemohlo
být
původem
všeho.
To
to
musí
být
prostě
jako
nic
to
ještě
samo
nesmí
vzdělat
abych
všechno
z
toho
se
mohlo
pořídit
tak
nějak
asi
asi
jako
třeba
dejme
tomu
jak
se
vždycky
přirovnává
stroj
který
chce
je
co
vyrábět
musí
sám
být
založen
na
základě
naprosto
ne
hnutím
aby
moh
něčím
pohybovat
a
tak
tady
je
to
asi
obdobné
ano
čili
jestliže
ježíš
kristus
řekl.
Já
nejsem
dobrý
tak
měl
na
mysli
nestvořené
dobro
to
co
vyjádřil
mistr
ekhart
v
tom
třináctém
století
jít
jako
nic
k
nic
přirozenosti
boží
tak
nic
přirozenosti
boží
se
mu
jevilo
jako
nic
protože
po
nic
nedělá
to
ještě
není
dobré
v
tom
našem
lidském
slova
smyslu
že
by
po
něčem
stanovilo
ruku
někomu
pomáhalo
někomu
nepomáhal
nýbrž
to
je
jenom
jenom
moc
obrovská
ze
které
pramení
všecko
dobré
i
zlé
a
v
tomto
smyslu
je
to
nestvořené
dobro
jakmile
by
se
samo
hýbat
nebo
nějakým
způsobem
nějakou
činnost
prováděl
tak
by
přestalo
být
nestvořené
ano.
Tak
to
je
základ
těchto
věcí
a
teď
bych
to
asi
zatím
zeptám
se
tady
mám
dovětek
je
proto
jako
láska
prosím
vás
zrovna
tak
je
to
v
lásce
lásce
která
se
k
něčemu
upínáme
rasa
která
se
něčemu
úplná
to
už
není
láska
absolutní
to
už
já
za
svede
na
do
nějakého
koryta
bych
tak
z
nějaké
řeky
to
už
je
relativní
záležitost
to
už
není
to
nic
původní
té
lásky
ze
kterého
ten
nebo
ta
tojá
a
se
které
tato
láska
které
my
mluvíte
pochází
ano
čili
tak
je
to
také
v
poznání
neboť
tam
taky
nemůžeme
říct
že
bůh
něco
poznává
nebo
ten
absolutním
může
něco
miluje
to
to
ještě
není
pravda
to
z
toho
lidského
hlediska
že
on
potřebuje.
Být
zdrojem
poznání
ve
se
které
ze
přede
poznání
pochází
aby
se
vůbec
někdo
někde
vůbec
nestvořené
něco
poznávalo
a
zdrojem
lásky
aby
vůbec
někde
láska
nějaká
vesla
a
zdrojem
existence
aby
vůbec
nějaká
existence
stvořená
byla
ano
to
je
to
absolutní
dobro
absolutní
poznání
absolutní
pravda
a
tak
dále
a
tohleto
když
si
takle
vysvětlíme
tak
to
potom
se
shoduje
s
absolutně
s
tím
indickým
jenomže
se
tomu
musí
jednat
musí
ta
terminologie
překonat
to
tam
mají
temnou
bych
chtěl
ještě
při
té
přednostně
co
říct
jsem
říkal
napsala
lekci
toho
svatého
jana
sou
tam
urazil
abych
nemusel
už
toho
psát
moc
už
toho
bylo
možno
sám
tak
se
mi
to
zkrátil
a
tak
sto
ještě
k
tomu
dodám
že
totiž.
Jestliže
je
například
nějaký
modrý
indických
vezme
si
nějakého
žáka
a
vyučuje
ho
k
těm
duchovním
pravdám
nebo
tomu
poznání
tak
to
dělá
tímto
způsobem
vždycky
stejným
až
kapat
jógu
tam
vo
tom
nebudu
zatím
mluvit
to
bych
to
komplikoval
ve
všech
jogách
až
na
pak
tě
oděv
tak
tím
způsobem
že
ho
donutí
aby
vypustil
ze
své
hlavy
veškerou
víru.
Veškerou
jinou
v
boha
ve
všechno
co
považoval
za
víry
hodné
a
aby
se
odevzdal
tomu
mistru
on
zastupuje
tady
boha
ano
teď
když
se
odevzdá
tomu
mistru
tak
ten
mistr
působí
svou
vůlí
v
tom
žáku
takže
ten
žák
nikdy
sám
nic
nedělá
už
dycky
to
dělá
s
tím
mistrem
ano
to
se
rovná
asi
situaci
která
v
tom
našem
postupu
v
byla
po
narození
ježíše
v
tom
celém
postupu
vy
si
totiž
celý
život
ježíše
listem
na
stupně
kde
člověk
je
no
a
tam
už
ty
rodiče
jeho
nebo
ten
pěstoval
ta
panna
maria
už
nic
bez
ježíška
nedělali
a
on
taky
ten.
Mistr
se
nějakým
způsobem
zrodí
v
té
duši
toho
žáka
a
ten
žák
už
bez
něho
nic
dělat
nesmí
ano
a
nedělá
rád
protože
má
klidu
cestu
na
vyšším
stupni
potom
se
toho
objevuje
znovu
třebas
ježíš
kristus
přijímá
své
učedníky
tak
nějakým
způsobem
se
zase
v
nich
rodí
už
na
vyšším
stupni
než
v
tom
betlémě
už
ne
jako
nemluvně
nýbrž
jako
někdo
kdo
už
s
nimi
komunikuješ.
Myšlenkově
obsahově
a
tam
jim
potom
způsobuje
potře
roky
takový
život
že
vůbec
neví
o
žádném
nebezpečí
o
žádných
nedostaví
že
se
jich
můžete
ptát
po
těch
třech
rocích
chybělo
vám
něco
a
moji
musí
prozradit
že
vůbec
nic
on
se
jim
o
všechno
postaral
že
to
je
prosím
začátkem
začátek
e
sladkého
jha
ale
začátek
pouhý
a
až
jsem
před
ten
kříž
může
kterýkoliv
mistr
kohokoliv
dovést
když
to
tímto
způsobem
dělá
samo
sebou
je
k
tomu
třeba
veliký
klid
ašrám
vzdálený
se
od.
Nějakých
vlivů
zevních
ne
takže
u
nás
je
to
provést
nedá
pro
ten
hlas
nesmysl
mít
duchovního
vůdce
úplný
nesmysl
že
toto
s
ním
dělat
nemůže
ten
člověk
by
byl
vyřízen
pro
světský
život
ne
by
musel
poslat
jenom
toho
mistra
to
myslel
bych
rád
si
musel
do
továrny
nebo
tak
nějak
jinak
by
se
nedalo
dělat
a
taky
ten
mistr
tam
v
té
indii
má
velice
málo
těch
žáků
aby
to
utá
ale
opravdu
ho
dál
nedotahne
než
před
kříž
a
tam
ho
jako
hotového
pustí
rozumíte
nedostal
ho
nikdy
k
tomu
absolutnímu
nic
jak
jsem
tady
říkal
i
když
ho
učil
třebas
soustřeďovat
se
na
boha
bez
přívlastků
tak
to
vůbec
nebyla
ta
nejvyšší
cesta.
Toho
pustil
nedodělaného
to
je
tragédie
celé
té
velice
staré
tradice
indické
že
voni
nedělají
hotové
lidi
nýbrž
jenom
poloviční
vy
si
to
hodně
mírně
vezme
ale
voni
to
dobře
vědí
už
dneska
a
oni
to
vědí
všichni
vlastní
jenomže
oni
si
s
tím
smiřujou
ono
to
ke
spáse
jednotlivce
stačí
jenomže
je
toho
málo
a
když
tedy.
Se
člověk
dívá
na
tu
indickou
tradici
a
všímá
se
těch
pravých
mistru
kteří
šli
za
dál
za
ten
kříž
přes
kterým
kříž
a
tak
si
snadno
zjistíme
že
všichni
do
posledního
nebyl
jenom
žáky
nějakého
mistra
nýbrž
byli
samorostlí
my
joginy
kteří
po
svém
úplně
soukromě
si
to
do
dělali
bych
tak
řekl
tak
dejme
tomu
vezměme
si
budu
sedmadvacet
let
se
snažil
mohou
různých
mistrů
získat
toto
poznání
všichni
odbývali
že
je
nešika
že
neschopný
že
to
nejde
sám
si
založil
potom
takový
klášter
s
ní
přátel
ano
taky
zkoušel
a
taky
to
nešlo
a
teprve
když
úplně
byl
jist
že
se
proto
nehodí
a
že
s
tím
bohem
se
nesetká
ne
tak
poprvně
já
nevím
za
kolik
let
se
pořádně
najedl
potom
se
musel
taky
postil
celá
tahleta
čili
hodil
přes
palubu
všechno
všechen
svůj
pokrok
a
rezignoval.
V
té
chvíli
jak
odstoupil
od
sebe
jak
se
vyprázdnil
tak
cítil
že
na
něho
vstupuje
něco
co
dosud
nezažil
to
obrovské
poznání
že
ho
že
to
jeho
já
se
po
tím
ztrácí
tak
si
sedl
a
mluvil
o
tom
po
ten
strom
nemluvil
o
tom
později
jako
vymazání
jáství
jako
nirvána
ne
ovšem
když
se
to
špatně
pochopí
tak
člověk
myslí
že
jako
z
něho
nic
nezbylo
ne
starosti
naopak
v
té
chvíli
zrovna
začal
ty
věci
teprve
kázat.
A
když
se
veme
třebas
takže
to
je
zvláštní
doby
ma
zní
rozumíte
ne
tak
já
si
to
pojímán
chybně
nebo
kdy
se
deme
třeba
ramakrišnu
to
byl
taky
samorostlí
svatý
ten
se
dostal
přes
tu
tradiční
úroveň
indických
jogin
kterých
je
úrazu
průměrně
jenom
a
nedostanou
se
na
ten
konec
které
do
komu
vedl
ježíš
kristus
tak
tito
a
ten
ramakrišna
ten
prostě
měl
sice
různé
mistry
ty
se
u
něho
síly
nikdo
u
něho
nezůstal
jako
mistr
vždycky
den
přišel
odešel
přišel
po
slámu
dalšího
až
se
dostal
k
té
matky
a
ty
šel
potom
k
němu
totapuri.
Který
si
myslel
o
sobě
že
je
na
vrcholu
veškerého
duchovního
snažení
indického
a
říkal
teď
se
musí
vzdát
matky
káli
a
musí
být
absolutnímu
božství
ramakrišna
neat
ale
když
poznal
od
koho
poslán
kte
rodiny
těch
mistrů
tak
jsou
hlásil
a
je
to
dobře
to
udělal
protože
on
velice
rychle
se
dostane
tu
úroveň
toho
totapury
ho
a
jak
vám
dobře
známo
zrovna
rada.
Jak
tam
se
děly
u
toho
ohně
ty
dva
a
přišel
nějaký
člověk
nevěděl
že
ten
oheň
si
zapálil
e
na
oslavy
toho
vítězství
důkladně
a
dopadl
se
o
toho
fajfku
nebo
něco
takového
o
tom
ta
pozice
strašně
rozčílil
jak
už
na
té
postavila
svatý
oheň
a
ramakrišna
mu
říkal
tak
ty
se
mýlíš
že
si
na
duchovní
výši
když
jsem
že
to
čili
pro
takovou
maličkost
to
ta
poly
to
uznal
a
už
ho
nikdy
nikdo
nepatřil
to
odebral
se
a
dělal
pokání
se
mě
takhle
to
dopadá
s
tím
nejvyšším
školením
v
indii
pokud
se
tradičním
způsobem
provádí
která
ta
tradice
indická
vodu
stole
za
opicemi
protože
si
ji
velice
vážím
na
dovede
člověka
tam
kam
evropský
mystika
nedovedla
člověka
protože
to
neměla
tu
techniku
neměl
na
tu
tradici
ale
do
se
chopil
to
ježíše
krista
v
celým
rozsahu
i
za
ten
kříž
tak
ten
samozřejmě
se
dostal
dále
indickýho
ty
tomu
nic
přirozenosti
boží
to
znamená
odpoutat
od
vedení
osobního
a
přešel
k
vedení
neosobnímu.
Ve
stvořeném
funguje
jenom
relativní
dobro
a
relativní
zlo
a
jak
správně
říkají
indové
když
někdo
nepřekoná
obojí
zlo
i
dobro
všechny
páry
dvojic
tak
se
neocitne
v
náruči
boží
on
musí
překonat
všechny
páry
dvojic
i
zlo
i
dobro
a
kdyby
byl
ježíš
kristus
nepotřeboval
k
tomu
svému
te
se
ukáže
duchovního
vzestupu
zlo
tak
by
se
byl
ne
vyvolil
jidáše
o
kterém
od
začátku
věděl
že
je
to
z
ráje
z
noe
nutné
že
všude
i
k
tomu
duchovnímu
vývoji
a
teď
jestliže
ten
pan
jidáš.
Tím
že
provedl
do
své
zlo
se
ocitl
v
pekle
ne
to
znamená
ve
stavu
naprosté
e
snad
je
co
to
vyvedl
tak
to
musí
na
to
být
všechno
to
jsou
stavy
nebe
peklo
ra
pozemský
život
stav
to
chápeme
jako
čest
jsme
tady
teďka
místně
ale
my
se
určitém
duševním
stavu
bychom
v
něm
nebyli
tak
se
tady
nebudeme
cítit
mezi
vámi
budeme
třebas
někde
jinde
se
cítit
tam
že
jsme
bude
toho
v
jakém
stavu
bychom
byli
ano
e
tak
zvané
obcování
svatých
o
tom
mým
že
tady
eště
do
otázku
toto
bych
to
potom
zpovědi
odpoutání
svaté
na
do
abych
mě
zapomněl
to
k
tomu
to
s
tím
souvisí
A
tak
on
si
lidově
řečeno
pro
toho
Jidáše
do
toho
pekla
musel
jít.
On
musel
prostě
se
vymanit
i
z
relativního
dobra
tady
konal
i
zradí
za
kterého
ukřižovalo.
Z
obojího
obojí
musel
vysoko
to
znamená
on
se
on
musel
to
a
nulová
to
zle
si
ho
být
v
pekle
a
to
dobro
nesmělo
být
blažené
taky
tím
ho
žáci
nebyly
blažení
ty
se
rozutekli
a
zoufalý
byli
že
ano
takže
bylo
po
dobru
jakoby
všechno
to
jako
by
zkrachlo
že
to
je
velice
hezky
historicky
vylíčeno
jak
to
s
tím
dobrem
a
zlem
vypadá
jestliže
totiž
katolická
církev
radí
při
nějakém
neštěstí
které
potká
člověka
aby
prosbou
ce
snažilo
u
boha
za
interní
tento
a
tam
intervenovat
tě
u
boha
aby
zakročil
tak
se
diví
že
třebas
polovině
případu
se
to
nestane
nebo
náš
ve
vnitřní
ach
že
ten
bůh
je
jako
nutí
ne
protože
na
to
jdou
úplně
chybně
ne
že
by
to
pán
bůh
neslyšel
ale
vůbec
není
účelné
aby
za
určitý
okolností
pomohl
a
to
v
jenom
pán
bůh
a
to
vám
potom
taky
vysvětlil
to
neče
pomoci
boží
a
člověk
se
modlí
samo
sebou
pro
sebe
a
pro
něho
to
dycky
účely
se
mu
pomůže
ale
von
to
není
pravda.
Tak
tohleto
ježíš
kristus
ukazuje
svým
životem
že
sestoupil
do
pekel
opravdu
že
tedy
opravdu
potom
už
nebylo
pro
něho
dobro
ani
zlo
ať
se
na
něho
někdo
potom
sahl
ať
ho
někdo
křižoval
ještě
jednou
to
už
nešlo
přestože
byl
matný
on
tam
pojedl
se
svými
apoštoly
ještě
ryb
že
aby
dokázal
že
je
hmotný
ale
už
na
něho
hmota
nepůsobil
on
už
byl
také
zakotven
v
tom
absolutní
té
absolutní
existenci
která
je
za
tohleto
exist
ne
na
chvilinku
a
je
na
věky
už
nám
ne
takže
upozorňuju
vás
na
to
že
tohleto
je
základem
toho
hlubokého
učení
které
nebylo
v
křesťanství
pro
změnu
a
já
myslím
že
dlouho
ještě
nebude
a
kterému
rozumělo
ve
třináctém
století
eckhart
napřed
například.
A
bylo
třeba
ne
k
tomu
nějaké
vysvětlení
dát
a
tak
ho
teďka
tady
podávám
budete
to
předčasně
protože
on
říkal
že
tak
za
tisíc
e
to
církev
pochopí
aby
to
pochopitelné
ne
ale
pro
pro
celek
je
to
předčasný
a
teď
bych
ještě
myslím
že
na
prosím
vás
tady
také
byste
se
si
všimli
ze
začátku
to
stvoření
se
obešlo
bez
toho
ďábla
vite
bez
toho
satana
začátku
bůh
stvořil
svět
a
byl
dobrý
jak
o
něm
řekl
a
teprve
potom
se
jim
mu
tam
svoji
ty
andělé
ne
a
založili
tady
nějaké
zlo
na
tomto
světě
jak
k
tomu
rozumět
že
totiž.
Všechno
co
je
se
nějakým
způsobem
vytváří
de
vždycky
z
nestvořeného
do
stvořeného
čili
ten
dualismus
než
se
vykrystalizovat
tak
ještě
se
nejeví
jako
dobro
a
zlo
nýbrž
se
jenom
ještě
velice
blízko
k
tomu
původnímu
absolutnímu
dobru
a
tam
ještě
není
zapotřebí
toho
satanáš
ale
jestliže
má
potom
to
stvořené
víta
své
tu
funkci
toho
tří
by
za
bych
tak
řekl
ne
s
něho
tak
pak
ovšem
je
tam
třeba
aby
se
jako
by
zvrhl
nějaký
anděl
ve
skutečnosti
poslouchá
jako
voják.
Je
vykonavatelem
vůle
boží
něco
mu
nemohlo
vrhnout
jenomže
to
tady
muselo
nějak
dramatizovat
podrobný
lid
a
bude
pochopili
proč
je
zlo
na
světě
ale
věčnosti
je
to
tak
že
v
dualismu
je
nutné
zlo
i
dobro
ježíš
v
to
velice
hezky
vyjádřil
tím
přirovnáním
o
tom
rozsévači
který
ho
se
dobré
zase
dobré
semeno
a
potom
byloli
koukol
ne
ale
řekl
chtěli
koukol
vytrhat
jeho
služebníci
aby
ho
ne
vytrhovala
že
by
zničili
i
to
dobré
semeno
aby
to
nechali
všechno
točí
a
tak
taky
až
do
skonání
světa
to
je
individuální
záležitost
každého
všechno
kvete
vedle
sebe
zlo
i
dobro
je
toho
nutně
zapotřebí
ano.
Takže
já
jsem
říkal
ne
vám
tak
dramaticky
třeba
na
to
na
toho
satanáše
nýbrž
snažím
se
o
to
abych
pochopil
jakou
úlohu
má
a
začal
jsem
mu
tu
úlohu
zjednodušit
to
znamená
když
se
postavili
na
stranu
dobra
tak
vyvolal
nutně
zlo
to
je
proto
že
já
se
postavim
na
stav
relativního
dobra
já
se
neumím
postavit
do
stavu
absolutního
dobra
kdyby
se
dostali
na
stranu
absolutní
o
dobra
tak
zruším
dobro
i
zlo.
Ale
já
se
do
ruku
tady
na
stranu
relativního
dobra
přivolám
relativní
zlo
tak
jste
si
jistě
všimli
že
křesťanští
světci
úžasně
trpěli
trpěli
daleko
více
než
my
prostí
lidé
kteří
nejdeme
tak
strmou
cestou
protože
šli
za
relativním
dobrem
boha
považovali
za
osobní
obro
to
je
chyba
veliká
a
na
namnoze
byli
od
něho
opuštěni
to
byla
ta
účelově
toho
utrpení
že
oni
nepochopili
že
na
tom
stupni
na
kterém
jsou
bylo
třeba
vnitřně
umřít
nepatři
sobě
a
to
se
protože
nevěděli
jak
na
to
jinak
tak
se
to
jedině
utrpením
dalo
zvládnout.
Ono
se
to
dá
tonou
také
jinak
ale
oni
nevěděli
jak
takže
hrozně
trpěli
to
bylo
po
sladkém
jhu
tedy
toho
opravdu
to
nešlo
ten
tyto
neuměli
a
teprve
potom
když
se
dostali
přes
tuhletu
fázi
toho
velkého
utrpení
tak
teprve
potom
jako
svatá
terezie
z
avily
poznali
co
je
to
vlastně
když
už
nedělají
sami
nic
nýbrž
k
z
ně
to
dělá
bůh
jako
by
to
nedělal.
To
tedy
kdo
se
díval
na
ježíše
krista
při
jeho
zázracích
tak
měl
dycky
dojem
že
nic
nedělá
že
se
vůbec
nenamáhal
vůbec
se
námaha
a
jeho
apoštolové
který
jeho
žáci
kteří
s
ním
chodili
nepoznali
na
něm
jeho
spojení
s
bohem
nepoznali
nic
mimo
řádného
se
s
tím
ježíšem
kristem
nedělo
vůbec
ne
protože
to
nebylo
on
ne
nebral
pohan
jako
relativní
dobro
to
relativní
dobro
von
mohl
tady
provést
z
vůle
boží
z
toho
vůle
absolutní
ho
dobra
ale
musel
ho
provést
kdyby
ten
lidský
prvek
tady
nerostu
tak
se
ten
zázrak
nestal
ten
vůbec
zůstaň
jde
na
nebi
a
ne
nekonal
by
to
dobro
rozumí
konkrétně
relativně
k
tomu
je
ke
každému
zázraku
je
třeba
vedle
pána
boha
taky
toho
činitele
který
to
na
sebe
vezme
a
relativně
to
provede
v
tom
stavu
ke
svému
okolí,
ano?
proto
von
okamžitě
ježíš
kristus
jakmile
je
přijal
k
sobě
ty
žáky
tak
hned
je
měl
k
tomu
aby
konali
zázraky
aby
vycházeli
sami
ze
sebe
aby
něco
dělali
pro
sebe
pro
jiného
a
přestane
myslet
na
sebe
on
je
tam
totiž
dostal
s
tím
že
voni
mysleli
na
sebe
na
svou
vlastní
spásu
to
bylo
třeba
nenápadně
převést
k
tomu
aby
na
sebe
přestali
myslet
to
cesta
musí
vést
od
sebe
k
bohu
a
bohužel
když
křesťani
pořád
hledají
jenom
ctnosti
a
hříchy
tak
to
je
myšlení
na
sebe
z
toho
se
musí
ne
že
by
to
byla
špatná
věc
a
je
to
začátek
věcí
to
je
samozřejmý
začátek
samozřejmě
ale
nestalo
se
člověk
neobejde
ale
je
to
začátek
a
oni
dál
vůbec
ani
pokrok
neuměl
nikoho
vést
než
ctnosti
ostatní
všechno
byla
milost
boží
po
jejich
názoru
ne
ostatní
všechno
je
věc
dodržování
pojmu
ne
sebe
vyprázdnění
a
do
jaké
míry
se
člověk,
vyprázdní,
do
takové
míry
v
něm
má
bůh
možnost
sílit.
To
musí
být
opravdu
ten
člověk
jako
nic
a
nejenom
být
jako
nic,
ale
při
tom
jít
jako
nic.
Proč
nám
tam
bude
tedy
svobodnou
vůli
když
nakonec
ta
svobodná
vůle
nám
překáží
podívejte
se
já
se
ještě
jednou
otázka
je
tam
konečnou
napsána
tak
že
já
mohu
rovnou
věci
bůh
tedy
jako
absolutní
existence
musel
z
této
existence
vyčlenil
tedy
něco
do
relativní
existence
že
takže
všechno
co
tady
je
ve
stvořeném
to
je
to
už
není
bůh
nýbrž
to
je
co
z
boha
vyšlo
co
z
boha
vyšlo
jestliže
to
vyšlo
z
boha.
A
je
to
jak
tomu
říkáme
neživé
tak
to
má
od
boha
také
vůli
ale
nemůžete
vůli
to
je
všeho
se
vy
člověka
do
všeho
jsem
že
mě
všechno
jeho
vůle
jeho
láska
jeho
poznání
i
v
kamenů
všem
to
je
jenomže
není
to
v
prostředí
ve
kterém
by
to
mohlo
se
použít
k
návratu
k
bohu
je
to
v
prostředí
ve
kterém
to
mohu
je
může
nějakým
způsobem
udržovat
stvořené
ve
stvořeném
kdyby
kámen
začal
poznávat
boha
tak
by
přestal
být
kamenem
totiž
a
zrovna
tak
člověk
by
přestal
být
kamenem
jak
jakým
zatím
je
kdyby
toho
boha
poznal
přestal
by
tíhu
k
tomu
stvořenému
a
tímhle
by
nestvořené
nazpátek
a
tak
teďka
jestliže
tedy
ale
potom
existuje
něco
co
bylo
vyčleněno
z
boha
a
je
to
takzvaně
živé.
Tak
už
může
s
tou
také
vyčleněnou
vůlí
boží
nějakým
způsobem
manipulovat
obyčejně
ze
začátku
těší
organismů
něk
nejnižšího
rázu
je
to
manipulace
prostá
ta
kterou
oni
nemohou
je
to
instituce
ne
která
je
dána
povahou
té
hmoty
takzvané
živé
a
ještě
u
zvířat
v
většina
jejich
jednání
je
instituce
ano
že
to
dáno
z
s
tím
zrozením
tou
tím
tou
tím
obsahem
toho
stvořeného
králík
kálí
a
jedná
jako
králík
a
tak
dále
že
ano
nechal
jako
blechy
nikdy
se
to
dneska
tou
vzájemně
že
to
je
v
nich
té
zápis
genetický.
Ale
jestliže
se
narodí
tady
člověk
tak
ten
už
může
s
tou
vůlí
manipulovat
jinak
než
zvíře
ten
může
se
snažit
s
tou
vůlí
přerůst
sama
sebe
že
zvíře
se
nikdy
nesnaží
být
něčím
víc
než
tím
čím
dvě
k
tomu
člověk
může
vnutit
aby
něco
napodoboval
od
člověka
třebas
papučích
napojuje
lidskou
či
a
on
neví
co
říká
ten
papeže
on
napodobuje
jenom
než
to
člověk
není
schopen
jenom
napodobování
nýbrž
on
je
schopen
tvůrčí
činnosti
a
teď
existuje
nějaká
pravidla
v
tom
stvoření.
Která
se
dají
vyčíst
z
toho
stvoření
a
podle
kterých
to
stvoření
odněkud
někam
se
ubírá
a
jedno
to
pravidlo
s
ní
že
tam
kde
vůle
se
vtělí
už
do
takového
organizmu
tak
složitého
že
tam
se
z
ní
s
ní
pohybovat
že
z
ní
se
manipulovat
poměrně
volně
tak
ona
může
ten
tvůrčí
a
k
boží
nějakým
způsobem
nastavovat
doplňovat
ten
člověk
v
tom
stvoření
může
jít
dál
za
ten
stav
momentální
toho
člověka
tak
například
dejme
tomu
se
mu
může
v
tlouct
tomu
člověku
do
hlavy
celá
řada
vědomostí
od
obecné
školy
až
po
vysokou
školu
a
celá
se
na
zkušeností.
Která
závisí
na
prostředí
a
na
vůli
toho
člověka
si
si
to
o
svojí
ne
a
vlivem
prostředí
na
vědec
té
té
povahy
toho
člověka
a
tímto
způsobem
se
může
dostat
na
vrchol
možnosti
stvořeného
relativní
možnosti
stvořeného
to
znamená
to
stvořené
to
stvoření
není
do
děláno
abych
tak
řekl
to
všechno
je
teprve
ve
vývoji
ne
ve
stavu
zrodu
bych
tak
řekl
ustavičném
stavu
zrodu
a
jestliže
on
se
dostane
na
vrchol
toho
stvořeného
tak
tam
to
je
jediné
místo
já
mluvím
zatím
omylu
to
je
symbol
ale
jediné
místo
odkud
za
jenom
stáhnu
ruku
podle
stvořeném
nikdy
jinde
jinde
to
nelze
dokud
se
dostane
na
vrchol
jednoho
stupně
nemohu
přejít
na
další
bez
těžkých
následků
mohlo
by
se
to
nějak
provést
ale
ta
extaze
ne
takový
přechod
násilný
do
vyššího
stavu
a
s
se
vrací
člověk
nazpátek
než
to
kdyby
kdyby
člověk.
Ty
svoje
možnosti
které
ve
stvoření
má
dovedl
optimálně
mu
rozvoji
a
kdyby
tam
nezůstala
přešlapovat
lety
si
jenom
udržet
pro
sebe
nýbrž
kdyby
je
teď
věnoval
bohu
ty
možnosti
které
získa
tak
by
bez
extazi
v
beze
všeho
přirozeným
způsobem
svým
vědomím
přešel
do
vědomí
boha
a
to
mně
na
míře
na
ta
ta
vůle
aby
lidská
vůle
byla
schopna
eště
to
opakuju
aby
byla
schopna
všechno
to
stvořené
které
má
k
dispozici
uvést
na
vrchol
možností
ze
kterého
se
můžeme
dotknout
boha
čili
člověk
je
tady
určen
k
tomu
aby
vrátil
sebe
k
bohu
a
protože
je
svázán
celý
vesmír
aby
se
stal
spoluspasitelem
který
by
tah
celý
vesmír
v
bohu
neboť
oni
takovým
článkem
řetězu
a
když
se
posune
směrem
k
bohu
tak
se
posunovat
článkem
hnacím
prostředkem
vývoje
v
celém
vesmíru
ano
a
to
je
smysl
k
té
vůle
a
proč
vůli
člově
bůh
člověku
dál
ne.
Obcování
svatých
no
vy
se
už
dneska
také
v
katolické
svědkem
nemodlíme
věřím
obcování
svatých
to
už
jsem
taky
vypadalo
oni
tomu
taky
nerozuměli
takhle
toky
vynechali
ono
totiž
to
byl
takový
strýček
evangelíků
a
jiným
církví
jo
aby
se
o
ni
snáze
smířil
z
katolíky
dělali
to
z
těch
tolik
co
mohli
své
byli
to
nejlepší
co
tam
měli
ale
čemu
už
nerozuměli
tak
na
hlavně
na
za
zlý
toho
že
slevil
zlepšit
svaté
to
co
všechno
neměli
slevit
to
byl
totiž.
Obřadu
původně
převzato
jak
se
říká
česky
i
schodu
pama
z
mi
trasu
vůbec
ní
křesťani
ho
neznali
ty
na
jenom
adam
hodi
lásky
a
teprve
později
protože
ten
to
křesťan
se
stýkal
o
z
mit
sem
tehdy
které
bylo
rozpojené
na
středním
východě
a
v
římě
a
na
které
tě
a
všude
tak
převzali
ten
my
tragický
obřadu
celou
liturgii
a
vtělili
je
do
na
hlavně
do
katolické
se
ale
taky
do
jiné
liturgie.
Je
vám
možná
známo
že
my
tady
s
tím
znali
křest
že
měli
přijímání
pod
obojí
to
všechno
mělo
nějaký
staletí
před
kristem
a
potom
se
to
najednou
všechno
objevilo
u
křesťanů
takhle
přesně
v
podobě
my
tady
styky
já
jsem
navštívili
jdete
mi
ti
ský
chrám
kde
jsem
poznal
že
tam
jsme
to
o
to
do
psali
protože
oltář
otázky
z
půl
okolo
židle
ne
cílově
chrám
to
byl
že
tady
to
bylo
pro
lidi
a
tady
to
bylo
proti
není
ten
prostředek
tak
jak
ježíš
tě
u
nás
že
velkých
rámec
přesně
tedy
opsáno
a
ten
obřadu
jsem
se
taky
byl
seznámeni
ten
je
přesně
tentýž
ne
až
na
tu
mytologii
která
je
za
tím
ta
je
jiná
ale
ten
obsah
samotný
je
stejný.
Já
to
říkám
proto
že
mnoho
věcí
se
ztratilo
a
mnoho
věcí
si
netroufáme
takle
otevřeně
mluvit
o
tom
protože
si
myslíme
že
by
to
a
degradace
křesťanství
vůbec
né
tady
se
ukazuje
že
to
ražení
pravdu
odjakživa
a
že
nebylo
třeba
něco
škrt
nýbrž
převzít
to
spravedlivé
a
správné
a
bez
to
dál
no
a
teď
s
tím
obcováním
svatým
ježíš
kristus
který
vůbec
nikomu
neradil
aby
se
odebral
do
ústraní
aby
šel
do
kláštera
to
jste
neviděli
první
zázrak
demonstruje
provedl
v
kanálky
kde
jim
chybělo
víno
viďte
aby
se
mohli
pořádně
veselý
aby
řekl
ochrana
že
ano
neměli
jde
byl
do
ožralý
tak
jim
tomu
přispět
prosím
vás
to
byl
první
zázrak
a
byl
to
zázrak
toho
druhu
že
tam
svatý
jan
který
o
tom
píše
nebo
tam
jediný
píše
svatý
jan
který
mu
byl
jako
nejblíž
říkat
uvěřili
v
něho
jeho
učedníci
prosím
vás
za
tu
krátkou
dobu
co
se
o
ni
stýkali
oni
přestali
zase
věřit.
Neboť
když
je
při
přijal
tak
přeci
museli
věřit
to
by
je
byl
nepřijal
a
on
musel
dělat
celý
zázraků
aby
pořád
se
ta
víra
udržovala
a
my
víme
dobře
že
když
je
přestal
dělat
tak
se
zase
rozutekli
až
na
svatýho
jana
ten
byl
jediný
podřídím
a
přestali
věřit
že
mě
že
mi
řikaj
zkrachl
náš
mistr
ska
krizemi
já
jsem
jim
nedivím
to
bylo
konečně
věc
u
svatýho
petra
ne
se
příliš
kazil
ne
ale
potom
mu
bylo
bližší
kabát
vyšší
kořene
kabát
a
zapřel
ježíše
když
mu
šlo
o
život
tak
takhle
to
dopadalo
s
vírou
víra
totiž
jestliže
není
okamžitě
podchycena
důkazy
okamžitě
není
pokyn
ne
tak
rychle
hasne
to
je
nedostatek
víry
já
nevěřím
na
slepotu
delší
dobu
trvající.
Víra
musí
být
o
živá
na
skutky
jednak
toho
člověka
skutky
víry
musí
být
k
lásky
a
tak
dále
to
je
podpora
zvnějšku
jak
se
člověk
angažujeme
a
musí
být
podporováno
z
nitra
důkazy
vnitřními
o
existenci
toho
co
člověk
věří
a
to
právě
ježíš
kristus
jim
takovém
kazí
ustavičně
musel
dodávat
a
jedním
z
takových
důkazů
bylo
taky
obcování
svatých
prosím
vás
nepovažujte
to
za
extazi
co
tam
ukazoval
on
žádný
a
žádnou
extazi
neprodělal
ježíš
kristus
že
si
všimli
že
nikdy
tam
není
řečeno
nic
vidět
že
upadlo
extaze
a
oni
to
na
mě
dívali
ne
pořád
s
nimi
chodil
na
neví
unaven
se
o
si
skut
tam
mluvil
s
tou
samaritánkou
ne
ale
nebyl
nikdy
v
extatik
nikdy
se
nemusí
a
do
ústraní
pořád
s
nimi
ano
těch
čtyřicet
dní
zápasil
s
tím
satanášem
čili
že
potom
vznikly
kláštery
a
tak
dále
to
všechno
je
přilepí
tradiční
protože
oni
ty
lidi
dobře
poznali
že
to
ústa
nějaký
smysl
že
opravdu
to
má
nějaký
kladný
smysl
ale
ježíš
kristus
to
neradil
ale
co
musel
prozradit
svým
apoštolům
že
nutné
aby
on
sám
byl
bezpečně
se
všemi
zasvěcenci
kteří
před
ním
předcházeli
této
obcování
svatí
ukázal
jim
na
jaké
úrovni
se
to
děje.
A
že
na
té
úrovni
nesmí
nikdo
zůstávat
že
to
má
mít
jenom
ten
účel
aby
se
doplnili
jeho
vědomosti
a
aby
byl
podpořen
v
té
své
činnosti
aby
se
za
ním
za
tím
ježíšem
ten
mojžíš
stál
a
ten
eliáš
ta
fakticky
to
jim
musel
ukázat
že
za
ním
stojí
nic
víc
to
je
to
obcování
svatých
že
ti
svatí
všichni
kteří
prošli
opravdu
až
k
bohu
jestliže
člověk
tak
tomu
toho
dojde
tak
ty
stojí
za
tím
člověkem
v
jeho
vědomí
tam
stojí
že
nepo
není
potom
sám
nýbrž
se
všemi
svatými
ale
není
dobře
na
tom
pět
že
ten
člověk
jde
k
bohu
a
ne
ke
svatým
že
ano
čili
on
je
odtamtud
hnal
hrozným
stylem
tého
hory
tabor
že
on
je
se
mi
tam
hrozně
líbilo.
Tak
je
říkal
tak
máš
má
den
si
dolů
že
na
odehrál
ho
tamtud
zaměnil
postavit
tři
stany
a
ty
se
tam
přebývat
ne
to
v
tomto
obcování
svatý
přebývat
nelze
nemá
se
totiž
on
to
je
takový
pole
statický
stav
který
voni
zažívali
oni
tedy
zažívali
podle
statický
stav
jak
by
to
byl
nemohly
vidět
čili
oni
tam
ona
tam
vysvětlil
detailně
se
svatými
se
volně
dál
manipulovat
nebo
moc
o
ně
se
s
nimi
dá
stýkat
na
úrovni
rajském
ne
takovém
na
úrovni
blaženosti
ve
stavu
blaženosti
četní
rušen
povídavou
myslí
to
je
stav
rajský
ale
stav
rajský
není
stav
nebe
a
je
třeba
z
něho
včas
odejít.
Tak
v
této
obcování
podívejte
se
za
jakých
okolností
je
možno
aby
člověk
se
v
tomto
světě
vědomě
stýkal
s
bohem
vo
spojil
s
bohem
nebo
by
si
vědom
jeho
nesmrtelné
podstaty
živé
ne
jenom
vírou
jestliže
tady
na
tomto
světě
se
stýkám
s
tímto
světem
tím
že
mu
patřím
z
znamená
jakm
patřím
to
eště
vysvětlím
tak
taky
tam
v
tom
duchovním
světě
síly
se
s
ním
stýkat
musím
mu
patřit
jo
to
je
zásada
to
je
čemu
nepatří
člověk
s
tím
se
nesetká
ano
on
to
musí
patřit.
Tak
dejme
tomu
zde
mám
k
dispozici
smysly
a
rozum
a
těmito
smysly
patřím
tomuto
světu
například
vidím
vás
necítím
vás
ležím
vás
a
tak
dále
rozumově
to
co
já
vám
vjemy
který
od
vás
přicházejí
a
z
celého
světa
na
a
tím
tomuto
světu
patřím
a
člověk
má
k
dispozici
zařízení
v
sobě
kterým
může
patřit
také
bohu
ale
zpočátku
je
zapotřebí
aby
z
jenom
zpočátku
aby
toto
zařízení
kterého
spojuje
s
tímto
světem
vplul
aby
mohl
zapnout
tamto
víte
to
je
zpočátku
zapotřebí
později
ne
protože
je
nemusí
nic
vypít
a
může
patřit
na
boha
ve
všem
jo
a
začnu
to
nejde
to
je
období
extazí
něm
tyto
ještě
nejde
takže
jestliže
jsem
tam
v
tom
na
tom
začátku
věděl
že
je
smysl
lidského
života
je
patřit
bohu.
Věděl
jsem
také
že
kdyby
člověk
o
něm
neměl
tušení
kdybyste
s
ním
nestýkal
tak
by
mu
patřit
nemohl
ne
jenom
vírou
jak
jsem
vám
před
chvilinkou
říkal
se
trvale
patřit
nikomu
nedá
víra
rychle
bez
důkazů
o
padá
na
své
síle
životnosti
a
tak
jsem
věděl
taky
se
zároveň
který
tím
jsem
ne
ale
druhé
že
najdu
prostředek
kterým
se
s
tím
bohem
setkám
pomocí
něhož
se
s
tím
bohem
setkal
nevěděl
jsem
ty
jaký
to
bude
prostředek
jenom
se
neděl
že
ten
předek
najdu
tam
se
zrodila
nějaká
jistota
nemě
jejímž
obsahem
byli
například
například
tyto
dvě
věci
a
jak
jsem
je
jmenoval
a
protože
to
byla
jistota
tak
já
jsem.
Teď
jenom
hledal
prostředky
kde
se
dovím
o
tom
prostředku
nějaký
způsob
ne
se
o
tom
prostředku
najít
dej
ho
najdu
a
napadlo
mě
že
když
u
nějakých
těch
přátel
mají
ty
duchovní
spisy
že
to
v
nich
asi
bude
ženo
ne
a
tak
ten
spis
který
sem
dostal
do
ruky
tam
jsem
to
našel
obsaženo
tam
nebylo
ale
protože
jsem
měl
jistotu
že
to
tam
je
jistotu
ne
víru
jistotu
tak
se
to
tam
šel
pro
tu
jistotu
kterou
jsem
měl
takovou
hledisko
vnuku
to
od
boha
tak
najde
to
co
nikdo
nedá
jít
nikde
jo.
A
vono
to
tam
třebas
spojený
vůbec
není
rozumíte
a
pro
něho
to
tam
je
takže
když
já
jsem
ten
prostředek
našel
neměl
jsem
žádné
svědky
o
tom
jsem
tam
našel
sem
ten
spis
vrátil
k
tomu
dotyčnýmu
komu
patřil
nebo
to
o
ni
výkyv
von
furt
já
sem
já
jsem
ten
posedne
tam
našel
děkuju
tím
mockrát
za
nos
a
za
den
za
vodpoledne
a
za
otcem
to
tam
našel
jsem
to
celý
přece
to
věta
divně
ne
to
to
bylo
velice
rychle
ne
se
na
ni
přečíst
pořádně
a
dal
se
to
tam
své
a
říkal
jsem
toto
znám
o
to
mi
bylo
všechno
jasné
a
tak
se
mu
to
nezdá
ráno
potom
jsem
to
dělal
podle
toho
co
jsem
to
weinfurtrovi
jako
našel
než
mě
překvapit
přátelé
kteří
zjistili
že
to
tam
není
v
tom
vrtalo
už
je
jiná
věc.
Tohleto
tato
jistota
ne
moje
nýbrž
je
to
ta
od
boha
způsobila
že
já
jsem
s
tím
bohem
začatý
kt
ovšem
napřed
na
takové
úrovni
že
si
mě
ještě
celého
nebral
brali
jenom
moji
tělesnost
která
překážela
jako
překážka
stala
mezi
nimi
protože
by
to
to
stvořené
které
stojí
mezi
bohem
a
člověkem
ano
to
si
bratrem
se
stále
pocit
tělesnosti
jenomže
vono
to
šlo
pořád
do
větší
pupek
a
těch
se
začal
bát
ne
tak
já
jsem
při
tomto
postupu
dobře
věděl
kde
je
moje
chyba
že
je
to
moj
strach
o
sebe
že
jsem
vám
rád
tak
sem
to
považoval
za
veliký
hřích
a
tak
jsem
říkal
v
tomto
způsobu
nebudeš
dál
pokračovat
nebudeš
se
přišívat
báje
se
znovu
tak
kde
jsem
tu
sílu
bral
jenom
tím
odpovězeno
z
boha
ne
ze
sebe
nikdo
ji
že
sebe
nemá
kdyby
mohl
jít
člověk
ze
sebe
vyprodukoval
tak
by
kdekdo
boha
poznával.
Ale
protože
je
sebe
popad
nemůže
nemůže
že
kdyby
dělal
sebelepší
duchovní
cvičení
nemůže
měl
nejlepší
vůli
nemůže
protože
nesplní
podmínky
který
jsem
splnil
tam
v
tom
muzeu
a
ty
podmínky
z
ní
a
pak
může
vyprázdnit
se
od
sama
sebe
vyprázdní
se
od
dosavadního
smyslu
života
konkrétněji
řečeno
jakmile
se
nevyprázdní
jakmile
neopustí
dosavadní
způsob
života
tak
nemůže
za
tím
ježíšem
jít
kdokoliv
mu
tam
řekl
dovol
mi
abych
pod
byl
třebas
otce
tak
se
nevyprázdnil
od
dosavadního
způsobu
života
bylo
to
důležité
pohřbít
otce
to
a
říkal
ať
to
mrtví
pochovávají
mrtvé
že
už
tímto
touto
chvílí
za
mnou
ne
ne
ne
nejsi
mrtvý
ty
si
živí
kdysi
mám
se
mi
mrtvými
nemá
nic
společného
to
je
to
od
loučení
se
od
všeho
stvořeného
to
zvláštním
způsobem.
To
není
útěk
od
někud
oni
potom
ty
rodiny
těch
učedníků
směli
chodit
za
nimi
ničím
nikdo
mu
v
tom
nebránil
ale
oni
jim
nesměli
už
takhle
patřit
ti
učedníci
těm
těm
rodina
že
už
to
všechno
bylo
přes
dovolení
boží
bych
tak
řekl
nebo
přes
toho
ježíše
krista
všechno
co
on
dovolil
to
dělali
níbyl
jemu
oddáni
my
plnili
jeho
vůli
a
jakmile
ji
neplnili
tak
ji
mi
nešlo.
Tak
se
k
němu
vraceli
s
nepořízenou
nám
tam
ten
zázrak
nevyšel
že
že
začali
se
domnívat
že
je
to
jejich
síla
z
to
proto
do
hlavy
a
nikdy
jejich
e
nebyla
se
který
to
dělali
to
dělali
všechno
ze
síly
boží
toho
ježíše
krista
a
pokud
toho
by
vědomí
tak
dokázali
všecko
pokud
si
toho
přestali
být
jenom
začít
to
si
na
klopu
přičten
lovit
tak
prosím
vás
to
přestalo
být
přestali
dělat
zázraky
přestali
žít
z
moci
boží
tak
tohleto
všecko
bylo
vyprázdnění
od
sama
sebe
nic
jiného
ta
podmínka
se
musí
splnit
žádný
ctnosti
se
nemuseli
splnit
vůbec
nic
jenom
toto
sebe
vyprázdnění
když
se
člověk
prázdno
sebe
tak
je
podle
ctnostech
tak
je
taky
ale
podo
tech
on
je
takový
jaký
ho
bůh
chce
mít
on
je
tam
kam
ho
bůh
pošle
a
kdyby
ho
poslal
já
to
přeháním
dělat
špatné
věci
tak
by
je
dělal
ne
například
dejme
tomu
jidáš
se
vzpěčoval
tu
mast
aby
se
byl
na
hlavu
toho
ježíše
říkali
že
to
zdravé
to
by
se
mohlo
prodat
a
dát
rozdat
kudy.
Text view •
Help