Waveform view
78-Kaly-CD08-tr02
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Styk
se
sebou
je
obdobný
dýchání
jako
já
dýchám
celý
den
a
celou
noc
a
jím
no
v
mým
případě
se
mockrát
za
den
ne
ale
jím
jenom
několikrát
za
den
píli
jenom
několikrát
za
den
a
stýkám
se
jenom
několikrát
za
den
bližním
tak
ten
styk
s
bližním
který
je
jenom
občasný
nemá
tak
velkou
váhu
na
mé
cestě
i
když
je
nesmírně
důležitý
aby
byl
správně
regulován
jako
má
styk
se
sebou
samým
že
bych
dával
přednost
sobě
ale
já
jsem
nucen
sám
se
sebou
nějak
vyžít
se
vydržet
to
se
sebou
nic
se
sebou
trpělivost
a
my
jak
jsme
tady
všichni
máme
se
sebou.
Ta
lekli
trpělivost
než
se
svým
bližním
ale
přesto
někdy
nám
jako
přestává
trpělivost
nebo
se
nedo
nedostává
tak
asi
tak
z
těch
se
sebou
já
bych
chtěl
sebe
napřed
nějak
definovat
já
to
znamená
ten
se
kterým
se
stýkám
ve
svém
vědomí
to
je
to
co
se
vyvinulo
od
okamžiku
narození
až
do
teďka
a
dostalo
se
do
nějaké
fáze
individualizovanosti
takže
se
o
mně
může
říct
že
se
individualita
dobrá
špatná
nevedla
na
a
tak
dále
že
jsem
mentálně
dospělý
nebo
nedospělý
že
jsem
jako
dítě
říká
moje
rodina
stáří
jako
dítě
anebo
že
ještě
třebas.
Ne
a
ale
důležité
taky
přitom
je
že
takováto
kvali
klasifikace
je
vždycky
jenom
šablonovitá
já
jsem
každou
chvilku
trošku
jim
moje
existence
mého
já
se
podobá
slunečnímu
záření
které
ani
chvíli
není
stejné
to
má
své
výkyvy
tak
jemné
že
běžný
pozorovatel
to
vůbec
nepozoruje
ale
vědec
ano
někde
ale
na
akonkágui
jo
tam
to
pozoruje
tedy
v
něm
tě
tam
taková
to
vdova
ten
ta
to
záření
se
na
na
poušti
a
tak
má
taky
je
taková
je
to
mocenský
bez
ty
bychom
nevěděli
nevěděli
vůbec
tuhleto
ale
to
je
velice
pomáhá
k
tomu
abych
vám.
Řekl
že
nejnevyzpytatelnější
je
jaký
budu
za
chvíli
čili
netrapte
se
s
tím
abyste
potřebovali
sebe
tak
dokonale
znát
abyste
dokázali
předvídat
jací
budete
berte
zásadně
sebe
takový
jací
jste
netrapte
se
nad
tím
že
jste
utrápení
nemějte
z
toho
příliš
radost
že
jste
ra
radostní
nebo
že
jste
vlažní
nebo
že
jste
horší
nebo
že
jste
studení
vy
musíte
s
těmito
stavy
se
umět
vypořádat
vy
máte
sobě
normálně
nepoučeného
soudce
je
taky
jedna
součást
vašeho
já
to
je
ta
vedoucí
součást
a
by
to
být.
Vedoucí
součást
vašeho
já
ale
ta
sebekritičnost
člověka
buď
člověk
přehání
tedy
příliš
velká
nebo
příliš
malá
ale
v
žádném
nebo
v
málokterém
případě
je
úměrná
a
nebo
je
na
místě
nemůže
nemohu
se
utápět
v
sebekritice
já
od
vás
chci
něco
zcela
jiného
že
když
konstatujete
a
to
byste
měli
kolo
já
jsem
byl
například
na
cestě
lásky
musíte
vždycky
umět
celobytostně
se
bohu
odevzdávat
čili
máte
povinnost
když
jste
mdlý
a
když
vám
to
vadí
ve
styku
s
bohem
i
ve
styku
s
bližním.
Co
že
by
vám
nemělo
být
jedno
si
pro
vaši
mdlost
z
té
ve
styku
s
bližním
otravové
nebo
že
vás
musí
podporovat
a
brát
za
ruce
brát
za
nohy
nebo
vozit
jako
byli
ti
vy
mě
třebas
to
by
vám
mělo
vadit
tak
to
případě
musíte
si
umět
jít
k
tomu
bohu
se
sebou
takoví
jací
jste
to
znamená
ani
síla
ani
zemdlení
by
nemělo
neměli
umenšovat
váš
přístup
k
bohu
prosím
vás
buďte
tak
dobří
až
budete
se
třeba
cítit
tomu
dobou
toho
ne
tak
nepude
ale
až
se
budete
cítit
třeba
velice
uspokojeni
něčím
co
vás
v
životě
potká
buďte
tak.
Dobří
a
uvědomte
si
nic
víc
než
uvědomte
si
že
tuto
toto
uspokojení
třebaže
zdánlivě
pocházelo
od
objektu
vnějšího
mělo
objektivní
povahu
bez
vůle
boží
se
nestalo
a
já
jsem
koneckonců
za
to
povinen
vděčností
bohu
čili
probuďte
v
sobě
vděčnost
bohu
za
to
že
jste
radostní
spokojení
tím
že
projevíte
vděčnost
bohu
za
svou
spokojenost
a
budete
ji
projevovat
tak
dlouho
pokud
u
spokojenost
budete
pociťovat
tak
i
přirozeným
způsobem
spokojenost
obětujete
bohu
klade
víte
jak
obětovat
všechno
bohu
a
teďka
ukazuju
jak
se
obětuje
třeba.
Spokojenost
bohu
ta
spokojenost
jo
ta
spokojenost
mysím
jako
byste
nebyli
spokojeni
budete
vyrovnaní
a
zrovna
tak
všecko
se
musí
takhle
přirozeně
obětovat
ne
vykládat
si
pane
bože
já
ti
tuto
spokojenost
obětuju
já
tě
tuto
radost
obětuju
já
ti
tento
žal
obětuju
si
mu
to
takhle
budete
říkat
ale
budete
mít
pořád
žal
pořád
to
co
vám
překáží
protože
jste
jenom
něco
deklarovali
prohlašovali
ale
nedělali
jste
to
ale
když
dokážete
být
za
všechno
vděčni
tak
je
v
tom
obsažena
míra
sebeobětování
míra
sebezáporu
a
tato
míra
sebezáporu
vám
přiblíží
boha
to
znamená
vy
s
tím
stavem
do
boha
vplujete.
Se
s
ním
napojujete
a
to
se
dělá
dá
dělat
i
během
mimo
modlitby
mimo
mo
mimo
dobu
vyhraženou
modlitbě
během
všedního
dne
tohleto
tady
mám
malinkou
repliku
je
vůbec
žádoucí
tedy
podléhat
takovým
výkyvům
duševním
jako
třeba
žalu
zármutku
štěstí
radosti
takovým
záchvatům
na
různým
do
různých
stran
se
ubírajících
různorodým
na
opačných
straně
na
opačných
stranách
stojícím
podívejte
se
předpis
na
to
není
možný
jsou
lidi
impulsivní
kteří
prostě
do
těchto
stavů
budou
ustavičně
upadat
a
kdybychom
jim
to
zakazovali
tak
nich
způsobujeme
jenom
pocit
méněcennosti
protože
oni
se
nemohou
stát
takový.
I
my
jako
tady
přítel
antonín
nemohl
to
je
nátura
to
založení
ne
já
například
takovými
sem
podívejte
se
na
mně
s
jakou
vášnivostí
já
vykládám
ani
to
není
hezké
to
je
dokonalé
herectví
že
jo
to
co
já
tady
provádím
a
je
to
způsobeno
mou
povahou
já
jsem
přitom
nepřetvařuju
já
jsem
povaha
která
prudce
reaguje
i
na
svoje
vnitřní
stavy
a
kdybych
se
kdybych
chtěl
vymazat
tento
způsob
svého
jednání
tak
se
ocitnu
před
úkolem
se
kterým
bych
se
asi
do
smrti
nevyrovnal
já
považuju
musím
považovat
tyto
svoje
výkyvy.
Za
volání
za
způsob
zvláštního
volání
božího
já
musím
umět
i
tohleto
co
se
vám
jeví
jako
chabé
špatné
umět
využít
na
cestě
k
bohu
protože
největší
chyba
na
cestě
k
bohu
je
chtít
tam
jít
jenom
s
tím
dobrým
co
je
ve
mně
dobrého
já
se
musím
naučit
zvláště
na
cestě
lásky
tam
jít
celý
neboť
ten
kdo
miluje
ten
se
neohlíží
po
tom
jaký
je
zvláště
na
cestě
lásky
je
to
stoprocentně
cesta
od
sebe
k
bohu
od
sebe
k
bohu
to
znamená
já.
Se
sebou
celým
odcházím
k
bohu
když
se
ku
od
sebe
znamená
sebe
nechat
někde
ne
odejít
k
němu
takový
jaký
jsem
to
vám
předvedla
máří
magdalena
taková
jaká
byla
ne
až
se
vylepšila
že
by
k
němu
šla
ne
taková
jaká
byla
se
složila
mu
k
nohám
tohleto
se
chce
na
cestě
lásky
nečekat
až
se
vylepším
já
znám
řád
třeba
jezuitský
kteří
říkají
napřed
musí
člověk
projít
fází
askeze
tak
mě
odbývali
s
mou
mystikou
v
této
v
tomto
řádu
a
potom
teprve
může
pomýšlet
na
mystický
život
to
znamená
spojení
s
bohem
ale
dokud
nedosáhne
dokonalosti
na
cestě
askeze
není
nejmenší
naděje
že
by
mohli
se.
Pět
mystice
a
proto
u
nich
bylo
tak
málo
mystiků
protože
jenom
ti
co
nebyli
dostatečně
soudní
a
nebo
ty
který
se
podařilo
přesvědčit
že
jejich
askeze
je
dokonalá
ale
nebyla
přešli
na
cestu
mystickou
ostatní
nikoliv
protože
pořád
měli
skrupule
ještě
mi
tamto
chybí
v
mé
askezi
tě
tam
nenese
dokonalý
a
to
při
soudnosti
každý
z
nás
ví
že
nikdy
dokonalý
nebude
ale
tam
měli
své
duchovní
rádce
a
ten
prohlásil
teď
jsi
dokonalý
a
teď
musíš
přestoupit
na
vyšší
fázi
a
on
pro
poslušnost
která
se
v
tom
řádu
byla
enormní
vždycky
přešel
na
cestu
mystickou
na
mystické
formy
na
spojovací
na
nový
účel
života
to
znamená
z
očisty.
To
byl
smysl
té
fáze
že
se
nový
smysl
spojení
s
bohem
dokud
byl
živ
ignác
z
loyoly
tak
to
bylo
snadné
protože
on
je
vedl
a
když
potom
tam
byli
neosvícenější
vůdci
tak
nevěděli
si
tady
na
tom
přechodu
rady
nýbrž
člověkem
a
nechávali
ho
trčet
v
té
askezi
a
on
se
chudák
trápil
až
do
smrti
no
ale
to
se
nám
nestane
tohleto
ale
důležité
je
vědět
že
není
možné
být
dokonalý
není
možné
čekat
až
budu
v
něčem
dokonalý
ať
je
to
modlitba
nebo
zevní
život
to
znamená
nikdy
se
nedočkat
a
zůstat
trčet
já
musím
takový
jaký
se
jít
už
se
k
odhodlat
k
tomu
že
u
mě
zná
že
před
nimi
předstírat
nebudu
a
že
si
přišel
pro
nemocného
a
ne
pro
zdravého
že
kdybych
byl
zdravý
tak
vůbec
k
těm
nemusím
jít
duchovně
zdraví
tam
nepa
nemá
co
dělat
ten
už
je
tam.
Já
protože
jsem
od
něho
oddělen
tak
jsem
nemocen
to
je
nemoc
vy
to
považuje
za
přirozený
stav
ale
ona
je
to
ze
lidské
ježíšova
nemoc
dokonce
smrt
nebo
se
dá
končila
smrtí
už
jo
v
tom
mrtvý
ne
nejdou
za
ním
no
tak
to
hlediska
že
za
ním
nejdou
jsou
momentálně
mrtví
a
mají
povahu
mrtvých
no
tak
já
jsem
myslím
teď
probral
to
že
v
sobě
musím
se
pořád
chovat
jako
někdo
kdo
je
na
cestě
na
tom
velice
záleží
já
jsem
musím
pořád
považovat
jako
za
poukaz
který
jde
a
protože
se
sebou
žiju
pořád
a
ten
můj
život
se
sebou
buď
je
tou
cestou
nebo
není
nepomůže
mi
nic.
Správný
styk
s
bližním
když
správný
styk
se
sebou
je
chabý
je
je
tady
není
když
nenastal
a
tu
je
důležité
totiž
tam
potom
sedím
na
dvou
židlích
jednou
tu
od
boha
pryč
ve
svém
nitru
jednou
du
bohu
a
anuluju
třebas
po
co
jsem
provedl
jedním
směrem
nic
směrem
druhým
ale
ještě
jedno
je
důležité
já
musím
vědět
že
to
moje
já
se
tady
vytvořilo
tak
jak
ho
znám
napřed
za
tím
účelem
abych
já
byl
schopen
příjmat
zkušenosti
z
tohoto
světa
je
to
řeknu
dokonaleji
abych
byl
schopen
se
na
tento
svět
soustředit
obecně
řečeno
jestliže
já
jsem
v
takovém
stavu
vývoje
že
se
dovedu
na
tento
svět.
Soustředění
na
to
co
dělám
soustředění
na
to
v
čem
žiju
soustředění
když
z
toho
neunikám
tak
jsem
mentálně
vyspělý
moje
já
je
vyspělé
z
tohoto
bodu
je
možno
přejít
do
spojovací
cesty
dříve
než
je
nutné
abych
dokázal
aspoň
chvílema
soustředěně
něco
dělat
nerozptýleně
i
na
cestě
lásky
opřel
soustřeďuje
milovat
cestě
lásky
pro
tu
stoprocentně
neodměřovat
a
jestliže.
Tuto
tento
kulminační
bod
rozvoje
já
promeškám
v
tom
smyslu
že
se
v
něm
mi
zalíbí
a
že
já
jsem
s
tímto
stylem
života
spokojen
tak
jsme
ho
já
se
stává
nepřítel
to
je
začátek
styku
s
nepřít
se
sebou
jako
s
nepřítelem
protože
kdybychom
to
vzali
podle
návodu
ježíše
krista
je
správné
že
se
stal
člověkem
je
správné
že
jsem
byl
poslušen
lidí
že
jsem
s
nimi
spolupracoval
na
rozvoji
své
bytosti
to
se
dělo
až
do
toho
okamžiku
kdy
ježíš
vstoupil
do
jordánu
ale
jakmile
mně
to
samo
jde
jakmile
se
stane
samovolné
jakmile
mi
to
nedělá
potíže
a.
To
ne
tak
to
je
moment
který
pro
mně
znamená
že
od
té
chvíle
svého
já
musím
užívat
jinak
nemusím
odcházet
ze
světa
to
ne
ale
nepovažovat
to
co
prospět
dělám
za
hlavní
to
od
té
chvíle
je
pomůckou
od
té
chvíle
to
moje
já
se
ocitlo
v
takovém
stádiu
vývoje
že
má
povinnost
nechceli
trpět
jít
k
bohu
je
připraveno
pro
cestu
k
bohu
a
to
tedy
většina
lidí
promešká
takže
od
té
chvíle
co
to
promeškali
co
dozráli
a
promeškali.
To
tak
spějou
k
využití
další
obrovské
moci
toho
já
že
to
moje
já
zabije
moje
vědomí
takže
já
zemřu
fyzicky
zemře
o
je
já
tedy
má
schopnost
mě
rozvíjet
má
schopnost
mě
zabít
to
dvě
schopnosti
jsou
darem
od
boha
jedinečný
a
tím
se
reguluje
nejenom
počet
lidí
ale
reguluje
se
také
přebytek
těch
který
by
tady
překáželi
protože
nic
nedělají
pro
tu
cestu
opravdu
když
někdo
tohleto
ví
jako
vy
a
nezařídí
se
podle
toho
tak
je
tady
zbytečný
neříkám
nic
takového
o
tom
kdo
to
neví
ten
tu
že.
Když
není
protože
on
svým
životem
slouží
jiným
aniž
si
to
je
toho
je
vědom
ale
my
už
musíme
považovat
tu
další
službu
že
tomto
stádiu
vývoje
jiným
za
pomocnou
službu
tady
na
vyvstává
nový
úkol
před
člověkem
který
předtím
neměl
to
asi
takový
zvrat
jako
nastal
ces
v
tom
ráji
obdobný
člověk
dokud
si
čili
v
tom
ráji
a
člověk
má
tendenci
pořád
v
ráji
žít
to
aspoň
to
požitkář
dokud
to
vlasy
žil
jenom
jako
jako
dorostenec
že
má
dorůst
do
určitého
vyššího
úkolu
než
po
je
to
jablko
tak
to
bylo
v
pořádku
nic
se
nerušilo
ale
jakmile
pojedl
to
jablko
nabral
nový
úkol
na
sebe
protože
byl
dospělý
už
rajsky
dospělý
tak
nastalo
utrpení.
Když
toho
úkolu
nevyužil
na
cestě
k
bohu
on
musel
začít
zase
od
píky
zase
novým
růstem
tady
na
světě
než
začal
od
nějakýho
neandrtálce
do
toho
nám
nic
není
ale
zaručeně
ten
vývoj
v
ráji
nebyl
zde
na
světě
a
člověk
sestoupil
zde
proto
protože
se
dostal
k
novému
úkolu
a
na
nás
je
abychom
tento
úkol
nějak
zdolali.
Text view •
Help