EN | ES |

78-Kaly-CD08-tr02

78-Kaly-CD08-tr02


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Styk se sebou je obdobný dýchání jako dýchám celý den a celou noc a jím no v mým případě se mockrát za den ne ale jím jenom několikrát za den píli jenom několikrát za den a stýkám se jenom několikrát za den bližním tak ten styk s bližním který je jenom občasný nemá tak velkou váhu na cestě i když je nesmírně důležitý aby byl správně regulován jako styk se sebou samým že bych dával přednost sobě ale jsem nucen sám se sebou nějak vyžít se vydržet to se sebou nic se sebou trpělivost a my jak jsme tady všichni máme se sebou. Ta lekli trpělivost než se svým bližním ale přesto někdy nám jako přestává trpělivost nebo se nedo nedostává tak asi tak z těch se sebou bych chtěl sebe napřed nějak definovat to znamená ten se kterým se stýkám ve svém vědomí to je to co se vyvinulo od okamžiku narození do teďka a dostalo se do nějaké fáze individualizovanosti takže se o mně může říct že se individualita dobrá špatná nevedla na a tak dále že jsem mentálně dospělý nebo nedospělý že jsem jako dítě říká moje rodina stáří jako dítě anebo že ještě třebas. Ne a ale důležité taky přitom je že takováto kvali klasifikace je vždycky jenom šablonovitá jsem každou chvilku trošku jim moje existence mého se podobá slunečnímu záření které ani chvíli není stejné to své výkyvy tak jemné že běžný pozorovatel to vůbec nepozoruje ale vědec ano někde ale na akonkágui jo tam to pozoruje tedy v něm tam taková to vdova ten ta to záření se na na poušti a tak taky je taková je to mocenský bez ty bychom nevěděli nevěděli vůbec tuhleto ale to je velice pomáhá k tomu abych vám. Řekl že nejnevyzpytatelnější je jaký budu za chvíli čili netrapte se s tím abyste potřebovali sebe tak dokonale znát abyste dokázali předvídat jací budete berte zásadně sebe takový jací jste netrapte se nad tím že jste utrápení nemějte z toho příliš radost že jste ra radostní nebo že jste vlažní nebo že jste horší nebo že jste studení vy musíte s těmito stavy se umět vypořádat vy máte sobě normálně nepoučeného soudce je taky jedna součást vašeho to je ta vedoucí součást a by to být. Vedoucí součást vašeho ale ta sebekritičnost člověka buď člověk přehání tedy příliš velká nebo příliš malá ale v žádném nebo v málokterém případě je úměrná a nebo je na místě nemůže nemohu se utápět v sebekritice od vás chci něco zcela jiného že když konstatujete a to byste měli kolo jsem byl například na cestě lásky musíte vždycky umět celobytostně se bohu odevzdávat čili máte povinnost když jste mdlý a když vám to vadí ve styku s bohem i ve styku s bližním. Co že by vám nemělo být jedno si pro vaši mdlost z ve styku s bližním otravové nebo že vás musí podporovat a brát za ruce brát za nohy nebo vozit jako byli ti vy třebas to by vám mělo vadit tak to případě musíte si umět jít k tomu bohu se sebou takoví jací jste to znamená ani síla ani zemdlení by nemělo neměli umenšovat váš přístup k bohu prosím vás buďte tak dobří budete se třeba cítit tomu dobou toho ne tak nepude ale se budete cítit třeba velice uspokojeni něčím co vás v životě potká buďte tak. Dobří a uvědomte si nic víc než uvědomte si že tuto toto uspokojení třebaže zdánlivě pocházelo od objektu vnějšího mělo objektivní povahu bez vůle boží se nestalo a jsem koneckonců za to povinen vděčností bohu čili probuďte v sobě vděčnost bohu za to že jste radostní spokojení tím že projevíte vděčnost bohu za svou spokojenost a budete ji projevovat tak dlouho pokud u spokojenost budete pociťovat tak i přirozeným způsobem spokojenost obětujete bohu klade víte jak obětovat všechno bohu a teďka ukazuju jak se obětuje třeba. Spokojenost bohu ta spokojenost jo ta spokojenost mysím jako byste nebyli spokojeni budete vyrovnaní a zrovna tak všecko se musí takhle přirozeně obětovat ne vykládat si pane bože ti tuto spokojenost obětuju tuto radost obětuju ti tento žal obětuju si mu to takhle budete říkat ale budete mít pořád žal pořád to co vám překáží protože jste jenom něco deklarovali prohlašovali ale nedělali jste to ale když dokážete být za všechno vděčni tak je v tom obsažena míra sebeobětování míra sebezáporu a tato míra sebezáporu vám přiblíží boha to znamená vy s tím stavem do boha vplujete. Se s ním napojujete a to se dělá dělat i během mimo modlitby mimo mo mimo dobu vyhraženou modlitbě během všedního dne tohleto tady mám malinkou repliku je vůbec žádoucí tedy podléhat takovým výkyvům duševním jako třeba žalu zármutku štěstí radosti takovým záchvatům na různým do různých stran se ubírajících různorodým na opačných straně na opačných stranách stojícím podívejte se předpis na to není možný jsou lidi impulsivní kteří prostě do těchto stavů budou ustavičně upadat a kdybychom jim to zakazovali tak nich způsobujeme jenom pocit méněcennosti protože oni se nemohou stát takový. I my jako tady přítel antonín nemohl to je nátura to založení ne například takovými sem podívejte se na mně s jakou vášnivostí vykládám ani to není hezké to je dokonalé herectví že jo to co tady provádím a je to způsobeno mou povahou jsem přitom nepřetvařuju jsem povaha která prudce reaguje i na svoje vnitřní stavy a kdybych se kdybych chtěl vymazat tento způsob svého jednání tak se ocitnu před úkolem se kterým bych se asi do smrti nevyrovnal považuju musím považovat tyto svoje výkyvy. Za volání za způsob zvláštního volání božího musím umět i tohleto co se vám jeví jako chabé špatné umět využít na cestě k bohu protože největší chyba na cestě k bohu je chtít tam jít jenom s tím dobrým co je ve mně dobrého se musím naučit zvláště na cestě lásky tam jít celý neboť ten kdo miluje ten se neohlíží po tom jaký je zvláště na cestě lásky je to stoprocentně cesta od sebe k bohu od sebe k bohu to znamená . Se sebou celým odcházím k bohu když se ku od sebe znamená sebe nechat někde ne odejít k němu takový jaký jsem to vám předvedla máří magdalena taková jaká byla ne se vylepšila že by k němu šla ne taková jaká byla se složila mu k nohám tohleto se chce na cestě lásky nečekat se vylepším znám řád třeba jezuitský kteří říkají napřed musí člověk projít fází askeze tak odbývali s mou mystikou v této v tomto řádu a potom teprve může pomýšlet na mystický život to znamená spojení s bohem ale dokud nedosáhne dokonalosti na cestě askeze není nejmenší naděje že by mohli se. Pět mystice a proto u nich bylo tak málo mystiků protože jenom ti co nebyli dostatečně soudní a nebo ty který se podařilo přesvědčit že jejich askeze je dokonalá ale nebyla přešli na cestu mystickou ostatní nikoliv protože pořád měli skrupule ještě mi tamto chybí v askezi tam nenese dokonalý a to při soudnosti každý z nás že nikdy dokonalý nebude ale tam měli své duchovní rádce a ten prohlásil teď jsi dokonalý a teď musíš přestoupit na vyšší fázi a on pro poslušnost která se v tom řádu byla enormní vždycky přešel na cestu mystickou na mystické formy na spojovací na nový účel života to znamená z očisty. To byl smysl fáze že se nový smysl spojení s bohem dokud byl živ ignác z loyoly tak to bylo snadné protože on je vedl a když potom tam byli neosvícenější vůdci tak nevěděli si tady na tom přechodu rady nýbrž člověkem a nechávali ho trčet v askezi a on se chudák trápil do smrti no ale to se nám nestane tohleto ale důležité je vědět že není možné být dokonalý není možné čekat budu v něčem dokonalý je to modlitba nebo zevní život to znamená nikdy se nedočkat a zůstat trčet musím takový jaký se jít se k odhodlat k tomu že u zná že před nimi předstírat nebudu a že si přišel pro nemocného a ne pro zdravého že kdybych byl zdravý tak vůbec k těm nemusím jít duchovně zdraví tam nepa nemá co dělat ten je tam. protože jsem od něho oddělen tak jsem nemocen to je nemoc vy to považuje za přirozený stav ale ona je to ze lidské ježíšova nemoc dokonce smrt nebo se končila smrtí jo v tom mrtvý ne nejdou za ním no tak to hlediska že za ním nejdou jsou momentálně mrtví a mají povahu mrtvých no tak jsem myslím teď probral to že v sobě musím se pořád chovat jako někdo kdo je na cestě na tom velice záleží jsem musím pořád považovat jako za poukaz který jde a protože se sebou žiju pořád a ten můj život se sebou buď je tou cestou nebo není nepomůže mi nic. Správný styk s bližním když správný styk se sebou je chabý je je tady není když nenastal a tu je důležité totiž tam potom sedím na dvou židlích jednou tu od boha pryč ve svém nitru jednou du bohu a anuluju třebas po co jsem provedl jedním směrem nic směrem druhým ale ještě jedno je důležité musím vědět že to moje se tady vytvořilo tak jak ho znám napřed za tím účelem abych byl schopen příjmat zkušenosti z tohoto světa je to řeknu dokonaleji abych byl schopen se na tento svět soustředit obecně řečeno jestliže jsem v takovém stavu vývoje že se dovedu na tento svět. Soustředění na to co dělám soustředění na to v čem žiju soustředění když z toho neunikám tak jsem mentálně vyspělý moje je vyspělé z tohoto bodu je možno přejít do spojovací cesty dříve než je nutné abych dokázal aspoň chvílema soustředěně něco dělat nerozptýleně i na cestě lásky opřel soustřeďuje milovat cestě lásky pro tu stoprocentně neodměřovat a jestliže. Tuto tento kulminační bod rozvoje promeškám v tom smyslu že se v něm mi zalíbí a že jsem s tímto stylem života spokojen tak jsme ho se stává nepřítel to je začátek styku s nepřít se sebou jako s nepřítelem protože kdybychom to vzali podle návodu ježíše krista je správné že se stal člověkem je správné že jsem byl poslušen lidí že jsem s nimi spolupracoval na rozvoji své bytosti to se dělo do toho okamžiku kdy ježíš vstoupil do jordánu ale jakmile mně to samo jde jakmile se stane samovolné jakmile mi to nedělá potíže a. To ne tak to je moment který pro mně znamená že od chvíle svého musím užívat jinak nemusím odcházet ze světa to ne ale nepovažovat to co prospět dělám za hlavní to od chvíle je pomůckou od chvíle to moje se ocitlo v takovém stádiu vývoje že povinnost nechceli trpět jít k bohu je připraveno pro cestu k bohu a to tedy většina lidí promešká takže od chvíle co to promeškali co dozráli a promeškali. To tak spějou k využití další obrovské moci toho že to moje zabije moje vědomí takže zemřu fyzicky zemře o je tedy schopnost rozvíjet schopnost zabít to dvě schopnosti jsou darem od boha jedinečný a tím se reguluje nejenom počet lidí ale reguluje se také přebytek těch který by tady překáželi protože nic nedělají pro tu cestu opravdu když někdo tohleto jako vy a nezařídí se podle toho tak je tady zbytečný neříkám nic takového o tom kdo to neví ten tu že. Když není protože on svým životem slouží jiným aniž si to je toho je vědom ale my musíme považovat tu další službu že tomto stádiu vývoje jiným za pomocnou službu tady na vyvstává nový úkol před člověkem který předtím neměl to asi takový zvrat jako nastal ces v tom ráji obdobný člověk dokud si čili v tom ráji a člověk tendenci pořád v ráji žít to aspoň to požitkář dokud to vlasy žil jenom jako jako dorostenec že dorůst do určitého vyššího úkolu než po je to jablko tak to bylo v pořádku nic se nerušilo ale jakmile pojedl to jablko nabral nový úkol na sebe protože byl dospělý rajsky dospělý tak nastalo utrpení. Když toho úkolu nevyužil na cestě k bohu on musel začít zase od píky zase novým růstem tady na světě než začal od nějakýho neandrtálce do toho nám nic není ale zaručeně ten vývoj v ráji nebyl zde na světě a člověk sestoupil zde proto protože se dostal k novému úkolu a na nás je abychom tento úkol nějak zdolali.

Download XMLDownload textWaveform view