Waveform view
78-Kaly-CD04-tr02
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Vracím
element
při
kterékoliv
disciplíně
abych
nějak
ještě
podrobněji
označil
je
poslušnost
protože
ze
začátku
dokud
nejsem
osvícen
musím
poslouchat
světlo
svého
rozumu
tak
jak
je
poučen
o
cestě
a
později
musím
poslouchat
všechno
v
čem
jsem
byl
osvícen
to
je
ta
fáze
je
dy
poslouchám
josefa
který
se
mnou
třebas
utíká
a
později
musím
poslouchat
přímo
boha
který
mě
vede
neboť
ale
to
se
nemůže
dříve
stát
ne
až
se
osvícení.
Změní
ve
spojení
osvícení
je
chvilková
záležitost
ze
které
potom
musím
žít
pamětně
a
disciplinovaně
kdežto
spojení
je
trvale
napojení
vlastní
vůle
a
vlastní
existence
a
vlastního
vědomí
na
vědomí
boží
a
tam
samozřejmě
potom
už
vůbec
nejsem
svůj
a
musím
dbát
na
to
co
je
ve
vůli
boží
soustavně
to
to
se
muselo
říká
doteky
boží
co
to
je
to
osvícení
nebo
spojení
nebo
bych
to
nazval
osvícením
ale
ty
doteky
často
nejsou
ani
tím
osvícením
to
je
jenom
projev
milosti
v
tom
smyslu
že
se
mi
předává
duchovní.
Síla
tímto
dotekem
dotek
ten
bývá
někdy
tak
mocný
že
že
převrací
lidské
nitro
úplně
ho
převrací
a
že
člověk
bez
znalosti
příčiny
je
jiný
bez
znalosti
příčiny
se
například
raduje
najednou
je
radostný
a
protože
se
ho
bůh
dotekl
ano
že
se
dotklo
denně
řek
bych
lidičky
a
myslel
to
zlostí
nějakými
okolnostmi
které
se
ho
něho
nakupí
nebo
tak
nějak
ale
většina
těch
dotek
bývají
na
cestě
lásky
bývají
tak
zvané
doteky
lásky
to
znamená
ten
čoek
zahoří
po
takovém
do
této
láskou
aby
našel.
Sobě
sílu
kterou
potřebuje
k
uskutečnění
další
etap
na
této
cestě
je
to
zázračná
posila
na
této
cestě
kterou
potřebuje
aby
mohli
dát
stylizace
obecný
pojem
když
se
k
se
nový
ostatního
obecný
pojem
kdežto
když
se
vemu
od
disciplína
cestě
lásky
tak
mám
na
mysli
prostředky
lásky
já
se
učím
disciplinovaně
milovat
to
tom
jsem
nemluvil
bohužel
to
znamená
vyhledávám
možnosti
jak
se
tomu
naučit
k
tomu
se
nejsnáze
člověk
učí
tím
že
dělá
něco
co
dělá
nerad
to
nejlepší
způsob.
Že
to
dělá
přednostně
za
druhé
že
dělá
něco
co
dříve
už
dělal
rád
a
dobře
ještě
lépe
a
to
z
lásky
k
bohu
třebaže
ho
ještě
nemiluje
tak
říká
udělám
to
ještě
lépe
protože
se
učím
lásky
lásce
že
to
navíc
do
toho
vkládá
to
je
to
jeho
míra
jakou
si
váží
tu
lásku
boží
to
že
může
k
němu
jít
já
tady
zatím
nerozlišuju
jednotlivé
systémy
systému
jako
takovém
obecných
znacích
o
ostatní
věcí
všech
systémů
na
cestě
lásky
protože
jsem
si
vědom
toho
že
to
v
obecné
znaky
má.
A
ještě
je
například
kdybych
jenom
tam
kde
jsem
jindy
reptal
dneska
nereptal
myslím
ve
své
duši
nereptal
tak
už
to
je
velký
sebezápor
a
to
je
velký
pokrok
na
cestě
lásky
si
klást
předpokládat
nebo
dát
si
předsevzetí
co
budu
dělat
v
čem
se
budu
odosobnit
na
čem
se
budu
sebezapírat
podle
toho
co
nemám
rád
to
nerad
dělám
to
budu
dělat
tak
v
tom
smyslu
to
jsem
si
s
vahou
dělat
takové
předsevzetí
já
mám
dost
toho
co
ke
mě
přistupuje
abych
to
zdolal
a
nikdy
se
dělám
před
že
už
příště
ale
nikdy
víc
nebo
tak
nějak
rozumíš
protože
to
tady
člověk
musí
zachovat
něco
se
musí
říká
proporcionalita
já
jsem
pro
možností
jaké
člověk
má
na
každém
stupni.
Víš
ono
se
brzo
v
tomto
systému
zjistí
že
je
toho
dost
co
den
přináší
a
tolika
by
se
mohlo
stát
že
když
já
se
nevypořádám
s
tím
co
aktuálně
na
mě
přichází
a
vypořádal
se
něčím
co
představuje
moje
předsevzetí
na
dlouhou
dobu
že
já
zanedbám
věci
blízké
oproti
věcem
vzdáleným
a
ty
věci
blízké
které
se
ta
nepadal
způsobí
že
já
ani
věci
vzdálené
nebudu
moci
vykonávat
zmařím
třebas
i
svoje
slabý
třebas
všechno
možné
mnoho
asketů
tímto
způsobem
zkrachovalo
na
cestě
proto
jsem
vám
říkal
že
nejlépe
těmto
věcem
rozuměli
alchymisti
že
ve
svých
receptech.
Předepisovali
úměrnost
všech
těch
ingrediencí
k
tomu
svému
dílu
nejenom
co
tam
přidat
kolik
kdy
jakou
teplo
tu
jakou
dobu
stanovit
pro
všechno
to
je
opravdu
nejdokonalejší
obraz
správné
proporcionality
díla
jeho
nesmí
být
přepáleno
dílo
nesmí
být
příliš
třeba
zase
na
dlouho
dobu
opuštěno
aby
nezvadlo
aby
nezahynul
ono
je
živé
svým
způsobem
to
já
se
musím
na
tu
cestu
dívat
jako
na
malé
duchovní
dítě
které
roste
které
potřebuje
ustavičnou
péči
já
se
musím
představit
že
ve
mně
žije
nezačíná
žít
nový
život
který
potřebuje
dýchat
a
ten
duch
se
musí
dát
všecko
všechno
co
potřebuje
ta
strava.
Pití
klid
všecko
tohleto
potřebuje
a
to
jsme
ne
na
že
se
musí
reagovat
především
na
to
co
se
s
námi
děje
reagovat
okamžitě
a
pozitivně
a
kdybych
já
si
říkal
nemám
čas
pro
předsevzetí
které
jsem
si
udělal
tak
bych
zanedbal
třebas
to
dítě
které
se
tady
zrodilo
a
které
by
třeba
zahynulo
musím
se
přiznat
že
takových
dětí
novorozených
u
sebe
jsem
zavraždil
strašnou
strašné
množství
pro
to
že
jsem
měl
nějaký
dlouhodobý
úkol
před
sebou
který
mě
je
strašilo
v
hlavě
ono
je
to
správně
cílově
cílově
to
správné
ale
stanovit
si
sebezápor
do
budoucnosti
když
neznám
jestli
mě
vůbec
bude
zapotřebí
že
já
neumím
dneska
zvážit.
Jestli
tento
prostředek
bude
účinný
později
jestli
ho
vůbec
bude
zapotřebí
že
nemám
dostatek
sebepoznání
ani
poznání
prostředků
to
nepovažuju
za
správné
ano
protože
nedělejme
to
dělejme
žijeme
sedne
na
den
slepá
vedeš
leta
neplatí
i
tady
program
dneska
mám
a
to
mě
stačí
cíl
mám
věčný
ale
pro
rama
na
dnešek
já
musím
plně
žít
přítomností
ne
v
nějakých
jako
sférách
nejasných
budoucích
takhle
žijou
všichni
lidé
a
to
je
ten
nejšpatnější
způsob
to
je
stylizace
života
při
tomto
systému
hraje
důležitou
úlohu
také
tak
vidění
alchymisti
takzvané
zrání
každý.
Prostředek
ať
je
to
sebelepší
který
užívám
svým
časem
dovrší
míru
svého
působení
a
dále
není
k
ničemu
a
nový
prostředek
třebas
si
tě
nemám
v
ruce
tak
já
vám
musím
sahnout
po
zcela
obecných
prostředcích
řek
bych
takovému
sebevzdělání
nebo
sebedisciplíně
nebo
sebe
výchově
se
vrátit
třebas
na
začátek
to
je
jedno
rekapitulovat
si
všecko
možné
další
kámen
příkladem
ale
nehledal
úpěnlivě
nové
prostředky
protože
až
dozraje
ve
mně
až
dozrají
ve
mně
účinky
to
co
jsem
dělal
tak
já
dospěju
také
samovolně
k
novému
prostředku.
Nemusím
ho
dneska
znát
já
ho
potom
poznám
až
se
tou
pustím
do
díla
tam
do
jsem
ho
opustil
zdánlivě
všem
dvě
já
jsem
jenom
rekapituloval
a
rekapitulace
se
nesmím
bát
tak
já
potom
mohu
daleko
snáze
od
toho
bodu
pokračovat
dál
a
zjistím
že
mám
nové
prostředky
protože
on
není
správné
jenom
chytat
se
nových
a
nových
prostředků
nýbrž
umět
je
taky
po
spojovat
a
to
je
podstata
zrání
potom
s
ní
je
najít
systém
najít
v
systému
s
cestu
dál
jo
kazatele
a
to
se
mi
podaří
jenom
tehdy
když
se
mi
to
pospojuje
líp
než
jak
je
to
na
sebe
naházené
já
myslím
že.
Si
nemyslíte
o
tom
že
já
tady
schvaluju
lenivost
ono
se
dá
rozeznat
kdy
jde
o
lenivost
a
kdy
jde
o
zrání
protože
jisti
že
ve
mně
zůstane
touha
a
touha
se
nezmenšuje
nýbrž
se
zvyšuje
tak
to
není
lenivost
nýbrž
jenom
nedostatek
znalostí
nových
prostředků
já
jsem
přesvědčen
o
tom
že
těmi
prostředky
kterými
jsem
šel
jsem
se
dostal
tam
jsem
se
s
tím
mohl
dostat
to
už
jako
je
mi
jasné
jestliže
mi
toto
je
jasné
tak
nečekám
sice
na
to
až
mě
padne
nějaký
nový
prostředek
z
nebe
nýbrž
rekapituluju
třebas
prakticky
prováděním
všechno
co
jsem
provedl
bez
tohleto
že
už
jsem
to
jednou
dělal.
A
tím
se
dostanu
do
vyšší
fáze
tím
dozraje
snáze
a
rychleji
to
co
jsem
dosud
provedl
svým
že
tohleto
platí
v
každém
systému
kdybych
já
například
v
těle
studovat
vyšší
matematiku
se
neodvážil
si
zrekapitulovat
celou
elementární
matematiku
ne
bych
hrozně
těžkou
úlohu
ve
vyšší
matematice
jestliže
já
si
ale
z
rekapitulovat
matematiku
těsně
před
tím
ano
po
vyšší
matematice
tak
je
to
hra
hříčka
ale
dělali
tam
něco
chybí
v
tom
systému
uzavřít
systém
je
něco
jiného
než
ho
provádět
na
uzávěrku
je
třeba
taky
nějaký
čas
a
to
dovršení
navršení
ucelení
ulevovat.
Čí
procesy
vypadal
jako
nicnedělání
ale
když
já
pociťuju
nutnost
ucelit
si
věci
mám
si
na
to
věnovat
čas
nemám
pospíchat
obřadu
ano
nedočkal
sama
neklame
je
znakem
neklidu
který
ruší
a
toho
musím
být
prost
život
je
věčný
nemám
kam
pospíchat
já
musím
mít
jenom
vážný
úmysl
ze
kterého
nesmím
slevit
a
někdy
dokonalého
z
provádění
tohoto
úmyslu
je
důležitější
než
rychlost
jeho
provádění
protože
co
my
víme
v
čem
spočívá
další
míra
dokonalosti
nevíme
nic.
Ale
víme
nebo
z
vážit
vážnost
svého
úmyslu
a
jestliže
v
době
kdy
nemohu
jít
dál
neochabnu
ve
vážnost
svého
úmyslu
tím
že
ho
rekapitulujeme
to
prostředky
které
jsem
použil
tak
tím
tu
vážnost
jistě
podpořím
bych
to
řekl
takhle
ještě
k
tomu
co
jsem
před
tím
předeslat
musíme
se
považovat
v
té
situaci
v
jakém
jsme
za
nemocné
za
nemocné
ke
které
které
je
přivolám
zázračnou
pomoc
ježíše
krista
bez
které
se
neobejdeme
my
umíráme
my
chátráme
nemocí
kterou
žádný
lidský
lékař
nevyléčí
tím
méně
si
vyléčíme
sami
my
musíme
být
vědomi
že
čím
dál
tím.
Víc
na
té
cestě
bude
potřebovat
pomoc
boží
a
čím
dál
tím
méně
se
bez
ní
obejdeme
a
proto
je
důležité
se
zbavit
také
nedočkavosti
protože
ta
choroba
vyžaduje
přizvání
pomoci
boží
jestliže
mu
je
nedočkavost
spočívá
v
tom
že
já
nepociťuju
pomoc
boží
nebo
čím
dál
méně
nebo
čin
dal
to
ponětí
nebo
moje
duchovní
modlitba
se
třeba
stává
automatický
nebo
tak
nějak
všechno
se
nějak
stává
plytké
ve
v
životě
tak
je
to
způsobeno
tím
že
jsem
příliš.
A
spoléhal
na
sebe
a
málo
jsem
spoléhal
na
lásku
boží
já
musím
tady
trošičku
udělat
opravu
svého
života
já
musím
vědět
že
on
je
schopen
mě
vyléčit
jediný
a
pak
ta
nedočkavost
je
za
žehná
toto
jsem
řekl
samosebou
neplatí
za
tohoto
předpokladu
jestliže
já
míru
sebezáporu
nyní
existující
považuji
za
dostačující
tak
pak
se
musím
smířit
s
tím
že
ani
nedočkavost
ani
živost
mě
nepomůže
k
tomu
abych
udělal
další
krok.
Jestliže
já
jsem
si
ale
vědom
toho
že
jediné
co
mě
stojí
v
cestě
je
malá
míra
sebezáporu
velká
sebeláska
tak
pak
musím
se
snažit
o
to
abych
se
dále
dokonaleji
poučil
o
tom
jak
milovat
boha
prostředky
disciplínou
a
jestliže
to
dělám
tak
se
odstraní
to
že
v
tom
systému
na
vcházím
stále
větší
překážky
v
každém
systému
správně
prováděním
kde
je
úměrné
to
co
jsem
tady
říkal
úměrně
použité
se
tady
říkal
že
ten
sebeza.
To
je
tam
se
věci
stávají
stále
snazšími
člověk
nesmí
jenom
sám
na
sebe
stále
více
by
nakládat
jak
bych
tak
by
se
mohli
usoudit
z
toho
co
vám
tady
říkám
nýbrž
musí
si
uvědomovat
že
je
spolupracovníkem
božím
a
že
bůh
který
miluje
všechno
je
to
všechno
daleko
víc
než
já
a
jestliže
já
jsem
schopen
mu
pomáhat
tak
nám
daleko
více
pomůže
než
tomu
který
není
ochoten
tě
sto
čili
naše
na
ty
naše
závaží
které
spolu
neseme
nebo
tíhu.
Toho
společenství
s
jinými
duše
mi
poneseme
daleko
snáze
než
dříve
když
jsme
to
všechno
táhli
sami
třebaže
se
utáhli
daleko
menší
část
když
kristus
utáhl
tíhu
hříchů
celýho
světa
abych
tak
řekl
to
byla
nějaká
tíha
ale
kdyby
byl
to
musel
táhnout
sám
tak
tak
to
už
předtím
musel
dávno
se
vzdát
vlastní
vůle
a
my
zpočátku
musíme
do
toho
vložit
celou
vůli
ale
postupně
se
musíme
vzdávat
vlastní
moje
jak
poznáváme
vůle
boží
jaký
do
jaký
míry
poznáváme
vůli
boží
a
podřizujeme
se
jí
ta
do
té
míry
opouštíme
vlastní
to
neznamená
že
nic
neděláme
ale
že
to
děláme
lehkostí
vůle
boží
nebo
v
to
v
té
je
moc
a
v
naší
moc
ne
každý
z
nás
každý
den
musí
začínat
znovu.
A
nesmí
se
spojovat
na
to
že
může
jeden
den
kopírovat
podle
druhého
to
je
to
co
na
vás
nechci
protože
povyrostl
a
den
který
bude
zažívat
vyžaduje
nové
oběti
nebo
nový
způsob
nové
za
novou
zaujatost
všechno
znova
nově
třeba
jinak
možná
že
stejně
to
je
jedno
ale
já
poznám
co
vyžaduje
navíc
co
tam
nového
musím
do
toho
vložit
čili
dát
někomu
recept
co
dnes
a
zítra
to
znamená
přikovat
ho
řetězy
které
nerozpoutá
on
ani.
Kdo
ji
to
je
to
je
systém
tento
ten
který
já
vám
vykládám
tady
to
je
systém
dynamický
to
není
systém
statický
to
jste
si
měli
všimnout
v
tom
není
nic
stálého
já
bezstarostně
musím
být
jistý
si
tím
že
zítřek
nebude
o
mně
ode
mě
chtít
co
chce
dnešek
a
že
já
od
boha
budu
mít
všecko
co
budu
potřebovat
k
tomu
abych
úkoly
zítřka
provedl
a
kdybych
to
chtěl
od
sebe
jed
nebo
od
někoho
jiného
tak
se
proviňuju
proti
té
důvěře
v
boha
proti
té
víře
v
jeho
vedení
věřte
trošičku
tomu
že
on
vás
vede
že
on
je
moudřejší
kterýkoliv.
Člověk
a
že
vám
sdělí
včas
na
každý
den
co
máte
dělat
pokud
si
nesednete
na
svůj
vlastní
systém
a
pokud
ho
nebudete
chtít
zvěčnit
na
to
nemáte
právo
to
je
jediné
co
on
vyčítal
a
velice
řízně
farizeům
a
zákoníkům
sedli
na
nějaký
systém
a
mysleli
že
na
něm
budou
svět
až
do
skonání
světa
oním
říkal
hrob
zbílené
špatného
nedělali
všechno
plnili
podle
systém
který
znali
žádným
systém
který
znáte
vám
nebude
vyhovovat
jak
vy
potřebujete
po
šlo
individuální
pochodování
protože
já
jsem
se
přesvědčil
že
cesta
k.
Každého
z
nás
je
cestou
jedinečnou
nikým
napodobitelný
nikdo
z
vás
nepůjde
toutéž
cestou
co
já
jenom
podobnou
já
mám
mluvit
jenom
obecný
principech
ale
každý
z
vás
mě
je
svědkem
a
bude
svědkem
že
si
to
musí
přebrat
že
s
pomocí
boží
na
to
musí
být
po
svém
a
jestli
nebude
ochoten
tak
vždycky
hrozí
to
že
systému
který
vynalezl
nebo
kterých
půl
let
správný
zůstane
civět
protože
i
ten
nejlepší
systém
časem
se
opotřebuju
a
z
živé
věci
se
stane
věc
mechanická.
Text view •
Help