Waveform view
78-06B-Kaly
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Tak
chtěl
jsem
říci
že
jak
rozumně
jak
máme
porozumět
nebo
do
jaké
míry
máme
se
tasit
porozumět
vůli
boží
když
někomu
pomáháme
v
žádném
případě
se
nemusíme
starat
o
vůli
boží
vůbec
když
k
nám
někdo
kdo
potřebu
nějakou
má
nějakou
potřebu
do
po
potřebuje
naší
moc
přichází
z
dobrou
vůlí
ne
aby
nás
vykořisťovat
nýbrž
aby
prostě
se
třeba
zachránil
nebo
abych
něco
se
životě
vylepšila
tak
jak
mu
náleží
tomu
člověku
v
tomto
případě
můžeme
bezelstně
posla
božího
a
to
co
chce
když
to
není
nemravné
pochopitelně
považujeme
za
vůli
boží
a
nesplete
me
se
nikdy.
Nebo
téměř
nikdy
o
nás
řečem
taky
na
nandavat
ale
to
už
není
naše
záležitost
obra
ta
že
ale
jestliže
jde
o
jinou
věc
pomoci
někomu
v
tom
případě
když
lidsky
se
už
mu
pomoci
nedá
když
jenom
vyšším
zásahem
se
mu
může
pomoci
tady
museli
opatrný
v
tom
smyslu
že
neznáme
vůli
boží.
Tak
by
bylo
lépe
nu
dál
na
pokračování
pomáhat
zase
jenom
lidsky
a
ne
nějak
nadlidsky
ne
přivolávat
pomoc
boží
svou
vůlí
tam
kde
ta
pomoc
boží
vůlí
boží
nefunguje
v
tom
musíme
vidět
nějakou
moudrost
ze
strany
boží
rozumíte
jenom
v
tomto
se
můžeme
mýlit
tam
v
tom
obyčejných
věcech
nikoliv
a
tady
může
udělat
chybu
protože
jestliže
potom
mluvíme
pánu
bohu
do
toho
to
von
dopouští
jak
se
tomu
říká
křesťanským.
A
snažíme
se
aby
to
pán
bůh
opravil
protože
patrně
tomu
dobře
nerozumí
nebo
nemá
tak
krát
asi
jak
se
nám
zdá
tak
to
za
prvé
mu
řídíme
no
toho
nic
z
toho
je
to
dělá
ale
my
především
křivdí
me
tomu
člověku
i
sobě
protože
jdeme
jinou
cestou
než
je
cesta
boží
může
se
stát
že
i
když
máme
nějaké
vnutit
že
mu
špatně
porozumíme
je
to
možné
pak
není
naše
vina
že
jsme
tomu
špatně
porozuměli
protože
nedorostli
tomu
vnitřnímu
pochopení
věcí.
Říkal
jsem
vám
vždycky
že
třebas
svatý
františek
na
pokračování
chybně
rozuměl
svým
vnuknutím
ne
chybně
v
tom
přes
to
úplně
špatně
ale
na
takové
nízké
úrovni
tomu
porozumí
ono
se
všemu
dá
porozumět
na
různých
úrovních
na
tom
to
ve
svých
spisech
často
ukazoval
že
na
různé
úrovni
věci
vykládám
stávalo
že
že
není
špatný
výklad
zcela
nejnižší
úrovni
není
špatný
ale
nevzni
nevloží
všechno
jiný
výklad
vyložím
víc
ale
kdyby
se
na
vyšší
oni
to
dělalo
ještě
víc
a
tak
dále
jenomže
čím
bych
více
tomu
a
hlouběji
porozuměl
tím
má
zodpovědnost
je
mnohostrannějších
a
já
si
myslím
že
když
takový
svatý
františek
napřed
třebas
porozuměl
to
může
obraz
kristu
v
těm
promluvil
obnovím
chrám.
Když
tomu
porozuměl
jenom
lidsky
na
té
nejnižší
úrovni
že
se
nic
nestalo
se
to
že
mu
to
stálo
mnoho
utrpení
protože
on
zřejmě
v
té
době
ještě
nedorostl
do
toho
vnitřního
budování
chrámu
když
tomu
byl
vybídnout
on
byl
vlastně
vybídnout
aniž
si
to
uvědomoval
to
pochopil
mnohem
později
že
má
nazírat
síly
k
tomu
aby
se
osvědčil
v
tom
budování
vnitřního
chrámu
a
ty
síly
moh
nazírat
jenom
nějakým
trerým
jem
tak
on
napřed
trénoval
nadstavbě
normálních
chrámů
což
tedy
našeho
lidská
se
nemělo
dít
měl
budovat
vnitřní
chrám
jak
se
jak
jsem
později
tam
ají
dověděl
ale
vůbec
nebyl
spokojen
s
tím
že
já
nevím
kolikrát
chrám
už
do
budoval
pořádně
zem
že
ještě
jich
neopravil
dost
když
mu
ježíš
kristus
řekl
tento
chrám
postav
znovu
ne.
A
ve
všem
si
že
ukázal
na
ně
na
svatýho
františka
a
nebyl
spokojen
protože
vnitřně
byl
veden
správně
bohem
když
to
nevedl
vysvětlit
správně
ještě
že
to
co
všechno
postaven
není
ještě
všechno
schází
to
postavení
toho
vnitřního
chrámu
a
teprve
když
začal
budovat
vnitřní
chrám
tak
měl
najednou
dojem
že
dělá
to
pravé
a
říkal
si
jak
jsem
tak
dlouho
mohl
to
nepochopil
ne
že
tak
je
to
prosté
ale
jeho
bylo
to
správně
protože
on
se
musel
v
tom
svým
vnitřním
stavu
nespokojenosti
stále
hlouběji
a
více
do
základu
odpoutala
od
sebe
sebezapírat
a
ta
míra
sebezáporu
stále
rostla
a
tím
taky
rostla
svatost
o
to
svatýho
františka
protože
u
něho
platí
víc
než
na
kohokoliv
jiného
že
jestliže
slabý
pramen
je
napaden
větrem
tak
hasne
z
že
ale
silní
pramen
a
to
byl
svatý
františek.
Je
napaden
větrem
taky
ještě
víc
rozdmychá
a
on
tím
že
narazil
na
překážky
tak
jeho
plamenný
tří
se
rozdmychávání
až
který
františek
milý
hořela
už
to
nebylo
k
zhasnu
tí
až
do
smrti
a
kdyby
se
byl
jaksi
jak
my
tomu
říkáme
natrénoval
kdyby
by
kdyby
bylo
nepoutalo
řečeno
symbolicky
tak
se
to
nerozhodl
takže
my
kolikrát
to
co
se
děje
s
tím
bližním
nebo
s
námi
musíme
považovat
jako
ono
se
tady
někde
foukat
do
plamenem
možná
nebo
něco
jiného
co
čemu
nerozumíme
ale
zaručeně
nemáme
radit
pánu
bohu
máme
se
smířit
s
tím
že
lidsky
musí
udělat
co
chceme
a
pak
klidně
od
toho
umět
odstoupit.
A
to
že
jsme
lidsky
udělali
co
jsme
mohli
zase
řezali
na
konec
svých
možností
na
vrchol
lidství
rozvinuli
jsme
své
lidství
tak
daleko
že
odtamtud
je
dosažitelné
vyš
vyšší
úroveň
dokud
neuděláme
ze
sebe
všecko
nám
vůbec
ani
právo
aby
nám
pán
bůh
pomohl
nějak
na
lidsky
nemůže
nemůže
protože
my
jsme
se
k
němu
nepřiblížil
my
jsme
my
chceme
aby
za
nás
něco
dělal
a
to
ne
tomu
tady
nejsme
my
jsme
tady
proto
abychom
vyšli
tady
z
toho
omezení
v
té
klece
které
se
říká
vesmír
tím
že
se
dostaneme
až
k
jeho
výuce
tam
nedostaneme
dokud
sme
někde
na
dně
tak
v
té
kleci
li
nepředáme.
Kdyby
to
byl
ten
svatý
františek
pochopil
hned
správně
že
má
budovat
svůj
vnitřní
chrám
tak
by
z
něho
byl
býval
takzvaný
malý
svatý
o
kterém
jsme
vůbec
nic
nevěděli
to
dneska
nic
by
se
boha
a
stalo
ale
bych
byli
bychom
my
jako
svět
přišli
o
svatého
františka
z
asi
a
takhle
že
on
nepochopil
zaniká
chyba
zdánlivě
tak
on
se
stal
velkým
svatým
který
do
dneška
svítí
svou
svatostí
a
svým
příkladem.
A
bude
podívejte
se
já
jsem
to
už
ty
kolikrát
tady
říkal
ale
znovu
bych
chtěl
podotknout
že
člověk
by
neměl
si
myslet
aspoň
už
když
nemám
o
tom
zkušenost
neměl
by
se
vmýšlet
do
situace
že
je
dobrý
v
žádném
případě
by
to
neměl
u
sebe
trpět
todleto
my
se
si
že
jsem
takový
že
něco
sám
ze
sebe
s
mou
té
veliká
troufalost
je
mi
to
sice
odpouštěno
protože
cítím
oddělenou
bytostí
od
boha
od
če
bližních.
Ale
způsobuje
sobě
i
svému
okolí
a
to
je
to
nejhorší
veliké
utrpení
protože
toto
poznání
že
já
něco
mohu
je
poznání
nesprávné
já
bez
vůle
boží
bez
jeho
pomoci
nic
nemohu
čili
to
je
jako
kdyby
si
žárovka
řekla
já
mohu
svítit
nemůže
když
z
elektrárny
nepřijde
proud
nesvítí.
A
já
si
nemohu
hrát
na
elektrárně
nikdy
ji
nebudu
já
budu
vždycky
závislí
na
tom
zdroji
od
boha
a
když
se
o
tom
přesvědčím
že
tomu
tak
je
tak
to
je
okamžik
kdy
připadá
lidem
okolo
mě
že
jsem
třebas
pokorný
to
není
pravda
to
jsem
se
jenom
přesvědčil
že
já
za
to
nemohu
ale
všimněte
si.
Ježíš
kristus
odpouštěl
chyby
svým
učedníkům
veliké
ale
neopustil
třeba
farizeům
že
se
považovali
za
dobré
protože
s
a
ty
pro
dě
za
to
tíhl
protože
s
tím
nemohl
hnout
s
těma
si
nedalo
hnout
z
toho
důvodu
že
oni
stáli
svou
dobrotou
proti
dobrotě
boží
jestliže
ježíš
kristus
o
sobě
řekl
když
mu
někdo
řekl
pane
dobrý
nebo
mistře
dobrý
a
říkal
to
je
dobrý
jenom
otec
v
nebesích
když
o
sobě
sám
řekl
že
on
sám
není
dobrý
jenom
otec
v
nebesích
a
že
je
o
to
vlastně
menší
co
si
můžeme
srovnat
s
jinými
jeho
výroky
že
o
to
je
menší
než
otec
a
říkal
že
vlastně
není
dobrý
on
nýbrž
že
je
dobrý
otec
že
to
co
vidí
že
on
dělá
to
co
lidi
vidí
že
on
dělá
ježíš.
To
je
lá
vlastně
otec
který
je
dobrý
toho
si
byl
ježíš
kristus
dobře
vědom
a
ono
je
mu
zbývá
než
co
poslouchat
tak
jestli
nějaká
dobrota
v
člověku
je
tak
je
to
jenom
poslušnost
žádná
jiná
dobrota
neexistuje
a
to
stačí
manipulace
s
vůlí
této
nejdůležitější
co
musíme
ve
se
životě
dokázat
my
musíme
souhlasit
s
tím
co
bůh
chce
a
zdát
se
dokonale
své
vlastní
vůle
prosím
vás
nesmíte
si
myslet
že
je
to
nějaká
trpnost
jako
taková
ježíš
kristus
který
se
vzdával
dokonale
své
vůle
a
kutnu
jenom
vůli
boží
otcovu
tedy
k
tomu
říkal
ten
dělal
daleko
více
než
my
ten
neseděl
někde
a
nečekal
až
mě
to
nespadne
nějaká
pomoc
boží
on
do
všeho
šel
a
mohl
si
to
dovolit
protože
je
to
nedělal
on.
Dělal
to
otec
čili
do
takové
míry
jak
poznáváme
vůli
otcovu
vůli
boží
do
takové
míry
ve
větší
míře
musíme
být
a
ne
nečinný
jestliže
například
člověk
pouhým
rozumem
poznává
co
je
správné
a
co
je
nesprávné
a
není
činný
v
tom
smyslu
co
je
správné
nedělá
co
je
správné
tak
se
proviňuje
ale
protože
dělá
co
je
správné
není
ještě
dobrý
nýbrž
je
jenom
poslušní
poslušný
není
celá
dobrota.
Dobro
ta
je
například
milovat
já
říkám
jenom
příklad
ale
dokud
se
člověk
nepřesvědčí
o
tom
kdo
vlastně
miluje
čím
mocí
je
schopen
člověk
milovat
a
dokud
se
přesvědčí
dál
koho
miluje
tak
jeho
láska
je
polovičaté
a
nevíme
kdy
v
něm
plane
a
když
v
něm
zhasne
protože
je
to
závislé
na
jeho
náležitě
a
na
mnoho
jiných
okolnostech
že
třebas
se
mi
nezdá
být
ten
nebo
onen
hoden
mé
lásky
a
proto
mu
tu
lásku
upřu
před
ne
jako
tady
některý
lidé
třebas
vůči
řiká
m
jste
mi
říkala
jednají
ne
že
se
jí
tykám
nezabít
hodni
té
lásky
tak
potom
tu
lásku
nevěnuju
takhle
hodnotit
my
nemůžeme
pochopitelně
protože
máme
jiná
hlediska
ne
všichni
dětmi
jednoho
a
téhož
boha.
A
jestliže
můžeme
s
klidný
svědomí
říct
že
neodporuje
to
co
děláme
pravosti
tak
pak
když
vykonáme
úkol
lásky
tak
můžeme
o
něm
říct
byli
jsme
poslušni
ale
nikoliv
milovali
sme
ten
kdo
miloval
je
vždycky
bůh
a
buďme
mu
vděčni
na
to
že
nebyli
schopni
takzvané
lásky
že
ona
ukazoval
jak
mi
je
kdybychom
totiž
takhle
na
věci
šli.
Tak
bych
ta
láska
v
nás
zůstal
daleko
větší
měrou
než
dosud
protože
on
by
se
měl
milovat
stále
víc
my
mu
nedovolujeme
milovat
jak
on
by
rád
miloval
mu
stojíme
v
cestě
svou
vůlí
že
my
si
za
něco
za
něho
přejeme
dělat
něco
to
nevědomosti
jenom
ze
vědomosti
nemůžeme
sami
udělat
kdyby
nám
on
k
tomu
nedal
sílu
tak
nemůžeme
ani
vdechnuta
jednou
a
tím
méně
můžeme
někoho
milovat
musím
být
vděčný
za
to
že
jsme
schopni
někoho
milovat
jak
my
tomu
říkáme
bohu
a
ne
sobě
čili
jakékoliv
uspokojení
z
úkolů
lásky
které
máme
přináší
jednu
věc
kterou
by
ho
označit
svoji
ježíšovými
už
vzal
odměnu
svou
nebo
vzal
od
nikdo
svou
ale
vadí
to
přece
jenom
v
jiném
smyslu
že
totiž
nemůže
mě
to
přiblížit
k
bohu
takovéto
jednání
pojednání
mi
nechává
tam
kde
jsem
chci
žá
o
uspokojení
z
toho
co
dobrého
dělám.
A
neobětuju
to
se
uspokojení
bohu
nevím
že
bůh
je
to
který
ve
mně
miluje
a
dám
k
tomu
sílu
abych
miloval
tak
pak
zůstávám
trčet
a
jenom
místě
a
ta
moje
láska
se
nestane
láskou
spojovací
to
znamená
nestane
se
prostředkem
kterým
je
vědomě
spojuje
s
bohem
jenom
svatí
kteří
toto
dokázali
pomocí
lásky
se
vědomě
s
spojovali
s
bohem
to
to
nedokázali
tak
zůstali
trčet
a
nevěděli
proč.
Tak
je
tady
otázka
jak
si
počínat
při
drobných
sebezápor
ech
které
zřejmě
podle
našeho
dobrého
mínění
mají
sloužit
zlepšení
cesty
přístupu
k
bohu
a
tak
dále
jaký
to
má
smysl
a
jak
zabránit
tomu
aby
se
nehromadili
tyto
malé
chyby
aby
se
nestali
džungli
ve
které
se
topí
asi
tak
jsem
tomu
rozuměl
tak
především
k
tomu
je
třeba
odpověď
dát
úplně
z
opačného
konce
musím
se
držet
zásady.
Že
jakýmkoliv
sebelépe
míněním
sebe
zlepšování
nikdy
nedospěju
ke
spojení
s
bohem
to
je
zásada
kterou
dobře
znal
ježíš
kristus
a
měl
za
mě
prostě
touhu
nám
to
vysvětlit
na
mnoha
příkladech
a
taky
to
učinil
já
jsem
si
tady
zmínil
jenom
o
jednom
z
nich
že
tomu
mladíkovi
který
od
mládí
žil
se
to
znamená
sebe
ze
přáním
se
dostal
velice
daleko
neměl
už
z
toho
nějakou
džungli
tam
to
dokonce
dopadlo
takhle
šťastně
musel
prozradit
že
dokud
se
nevzdáváme
že
se
nemůže
stát
jeho
žákem.
Čili
sebe
zlepšování
má
jenom
jedno
skvělé
jeden
skvělý
smysl
sobě
a
to
že
ukazuje
naší
dobrý
dobrou
vůli
a
tu
musíme
ukázat
protože
bez
ukázku
soustavné
ukázka
dobré
vůle
my
vy
necháváme
volní
stránku
necháme
jí
nezaujatou
necháváme
ji
nezaměstnanou
a
vůle
nám
blou
má
vůle
se
toulá
vůle
nás
zavání
čili
neslibujte
si
od
tohoto
sebezapření
víc
než
upoutat
vůli
tak
aby
nás
neodvádělo
od
předmětu
ale
aby
nás
přivedla.
Indií
mu
spojení
s
bohem
to
je
nesprávné
hodnocení
báji
sebe
zlepšování
větší
váhu
než
takovou
ne
než
vám
dobré
vůle
které
je
nutně
zapotřebí
na
cestě
sebez
povím
nemá
tíž
já
nemohu
proti
sebe
zlepšování
být
ale
varu
vás
upřímně
před
tím
abyste
mu
nepotká
dali
větší
úlohu
než
jakou
má
toto
se
vám
že
každý
prostředek
má
svou
úlohu
v
pravý
čas
na
pravém
místě
a
po
té
tuto
úlohu
ztrácí
ale
dobrá
vůle
úlohu
svou
neztrácí
nikdy
přestože
si
bere
po
ruku
jiné
pomocná
prostředky
například
sebe
zlepšování
jeden
zača
zlační
prostředků
cesty
a
touha
po
tebe
řešení
sebe
na
pomoc
třebas
boj
proti
hříchů
chyb.
Neposednosti
a
takovým
šlakem
lenivosti
a
já
nevím
čemu
všemu
tak
jestliže
my
všemu
při
soudím
správnou
hodnotu
stává
se
to
neškodí
a
začíná
to
být
opravdu
užitečným
jestliže
k
tomu
nepřistoupíme
správnou
hodnot
stanou
váhu
tak
se
to
může
stát
i
nebezpečným
a
zaručeně
to
není
užitečným
čili
jak
jsme
jak
správně
tušili
mohu
říci
že
příliš
na
toho
po
sebe
zlepšení
může
vést
dvojím
důsledků
jednak
že
celá
vám
čím
dál
tím
víc
že
jsem
horší
písem
chyby
nebo
dostávám
se
do
takové
fáze
sebe
zlepšování
je
nám
jinýho
než
čistým
cítím
peru
neopravňuje
ne
a
uniká
ně
cíl
mé
duchovní
cesty
úplně
obzoru
ztrácím
boha
protože
jsem
dokonale
čistě
to
je
jeden
důvodů.
Druhým
nebezpečí
sebe
zlepšování
je
že
se
mě
přece
podaří
věčem
se
zlepšit
a
já
se
budu
považovat
za
zlepšenému
a
budu
milovat
více
svůj
stav
zlepšení
než
boha
a
naučím
se
určitému
druhu
narcisismus
sebelásky
která
je
velice
netrhá
a
kdekoho
může
zmýlit
tak
se
ne
neprávem
říká
že
nejhorší
vlastností
svatého
je
že
když
na
svou
svatost
to
jsou
dvě
největší
nebezpečí
toho
sebe
zlepšování
jejich
ještě
víc
ne
to
by
stačilo
já
jsem
mnohokráte
řekl
že.
Se
neprávem
víme
že
my
milujeme
my
toužíme
a
tak
dále
ano
to
je
zevní
pohled
na
věci
jestliže
netoužíme
tak
je
to
jenom
důkaz
že
jsme
ne
dovolili
bohu
aby
nám
ukázal
jak
touží
po
naší
duši
aby
směl
nám
ukázat
vaší
do.
Čili
z
jednat
podmínky
pro
to
aby
abychom
to
bohu
dovolili
tak
touha
se
objeví
sama
jakmile
jemu
to
dovolím
mě
opačný
postoj
než
jaký
by
to
je
pouze
máte
výslovně
jak
vyprodukoval
vlastní
energii
což
se
dá
na
poli
citovém
prosím
na
poli
si
to
vem
co
to
dá
ono
se
to
dá
i
nějakým
násilím
na
pole
na
poli
třeba
s
veškerou
silou
svou
to
kdo
toho
hrubě
po
š
počtu
sebe
a
prosím
do
toho
se
vložím
všechno
tak
vono
se
taky
možná
něco
vyprostili
to
ten
správný
a
trvalý
způsob
nemohu
si
dycky
poradit
někdy
to
vyjde
někdy
to
nevyjde
když
by
to
ožil
sebe
větší
sílu
tak
to
nevyjde
protože
to
není
bezpečných
jak
já
začnu
toužit
jo
říkám
že
to
já
je
tady
chybně
uloženo
ale
musím
to
nějak
začít
se
ten
do.
No
já
opravdu
toužím
jenom
tehdy
když
dovolím
bohu
aby
ukázal
že
mě
miluje
to
dovolit
a
jednám
podmínky
pro
to
aby
von
mohl
temně
pro
mě
vědomě
působit
a
ty
podmínky
se
tady
nesčetněkrát
vysvětlil
a
jsem
ochoten
je
eště
čtyřicetkrát
vysvětlit
prosím
to
mě
nedělá
potíže
ale
v
každém
případě
prvním
prostředkem
kterým
já
se
mohu
zpřístupnit
k
tomuto
poznání
lásky
boží
je
že
sebe
zapřít
že
sebe
začne
závidět.
Jak
on
to
ježíš
kristus
na
říkal
nikdo
nemůže
být
i
učedníkem
a
nemůže
být
svědkem
jeho
přítomnosti
tak
ani
jeho
lásky
pochopitelně
do
sebe
nezačne
závidět
toho
si
buďte
vědomi
že
to
je
první
pomůcka
pro
to
aby
člověk
začal
toužit
a
jakmile
sebe
začne
závidět
tak
to
má
se
objeví
samočinně
nemusím
mít
hadytak
vázat
to
jako
je
velice
nejasný
způsob
produkt
pro
rukce
to
někdy
se
podaří
někdy
se
nepodaří
u
toho
prvního.
Já
můžu
tak
se
dodělat
že
jste
to
naší
podmínku
je
poslušnost
poslušnost
sama
o
sobě
je
velice
mocným
prostředkem
ke
povinen
touží
když
já
jsem
poslušen
tam
kde
mně
to
nic
nenese
kde
se
musím
přitom
za
se
zapřít
abych
ještě
byl
poslušen
kde
mě
to
de
proti
srsti
tak
taková
poslušnost
vždycky
způsobuje
veliký
přínos
na
cestě
to.
Mám
tady
dotaz
zdali
tedy
mám
vynechat
všechno
co
je
nepříjemné
a
nedělat
to
je
příjemné
pardon
a
nedělat
toho
protože
mě
to
přináší
uspokojení
které
samo
o
sobě
je
druhem
přivlastňování
a
tím
znehodnocovat
toho
co
jsem
učinil
toto
by
nemělo
být
hlediskem
který
by
zastával
při
tom
staví
se
lidském
by
mělo
být
dělat
to
co
je
potřebné
co
rozumem
uznám
jako
za
potřebné
ať
je
mi
to
příjemné
nebo
nepříjemné
nedělat
rozdíl
mezi
příjemným
a
nepříjemným
jak
to
co
je
potřebné
a
jestliže
je
to
potřebné
a
ono
mě
to
přináší
uspokojení
tak
intenzivně
toto
uspokojení
odevzdávat
bohu
to
znamená
říkat
si
to
ne
to
ne
a
opravdu
na
tom
trvat
to
ne
ne
a
kdyby
mně
to
ještě
uspokojovalo
to
nebudu
říkat
co
jsem
dělal
já
prostě
si
to
nemožní
spokojen
a
to
se
dá
ale
to
bychom
neradil
abyste
dělali
to
co
já
jsem
tehdy
byl
na
odrazit
cestě
aby
to
mohl
dovolit.
A
vy
na
takové
cestě
nejste
není
zapotřebí
na
ni
byli
to
se
dá
všechno
mírové
prostředky
provést
čili
to
je
správné
hledisko
čili
i
tato
nezainteresovaná
činnost
musí
být
vedena
nikoliv
z
eden
ke
mně
s
ohledem
na
sebe
nýbrž
ohledem
na
potřebný
objektivní
potřebný
toho
co
mám
udělat
toto
indové
vůbec
nevědí
protože
u
nich
činnost
je
ničím
nežádoucí
až
na
karma
joga
ta
je
tam
opravdu
dost
ne
vyvinuto
součástí
jogy
tak
ty
nedosahuju
té
úrovně
činnosti
jako
třebas
hlásal
ježíš
kristus
to
bylo
daleko
výše
to
co
ježíš
kristus
nás
karmajóze
než
to
ale.
Podívejte
se
je
tady
maličký
problém
co
nebo
kdo
je
naší
hřivnou
my
jsme
si
říkali
že
hospodařit
s
hřivnami
je
jeden
ze
základních
požadavků
ježíšových
to
znamená
hospodařit
se
vším
tak
jako
by
to
nebylo
moje
jako
by
to
bylo
svěřené
od
boha
v
tomto
smyslu
jsou
mě
svěřeny
i
lidé
nejenom
věci
takže
já
je
mohu
připodobňujte
hřivna
ale
jsou
to
lidé
nejsou
to
věci
já
nemohu
si
dělat
taková
práva
na
lidi
kteří
jsou
vedle
mě
jako
si
mohu
dělat
na
věci
kterými
vládnu
přičemž
věc
kterou
vládnou
je
například
moje
tělo
ale
tělo
mého
bližního.
Není
v
tom
smyslu
nejsem
oprávněn
v
tom
smyslu
jim
vládnout
jako
se
svým
pochopitelně
takže
pozor
na
to
na
ten
pojem
hřivna
já
to
teďka
rozvedu
se
do
jsem
chtěl
tady
uvést
že
jestliže
se
řekne
můj
třebas
člen
rodiny
to
není
hřivna
se
kterou
mám
opodál
tak
je
to
částečně
správně
v
tom
smyslu
jak
jsem
teďka
říkal
a
já
sem
se
špatně
řečeno
protože
rodinu
do
které
patřím
ve
které
jsem
se
narodil
a
kterou
spolupracuju
to
je
vlastně
řek
bych
pracovní
čet
a
jsou
věci
záznam
svami
které
se
například
při
poutáni
a
my
ten
život
tak
dohromady
mostu
jem.
To
se
jednotlivé
zbylo
dohromady
nedal
čím
dál
tím
víc
je
to
složitější
most
že
celá
společnost
téměř
podílí
na
tom
co
já
jak
já
žiju
podívejte
se
na
ten
bit
co
lidí
tady
spolupracovalo
na
výstavbě
tohoto
bytu
římě
nádobí
přechod
to
tady
je
bere
ten
způsob
mít
nutí
a
to
všechno
to
jsou
lidé
to
nedělali
tady
ti
lidé
kteří
tady
s
námi
jsou
a
jsou
to
hřivny
ti
kteří
mě
to
dech
udělali
vůbec
ne
to
pytel
na
na
ně
nemůžu
pohlížet
jako
na
hřivny
se
svými
na
nějaké
hospodařit.
Ale
jsou
to
moji
bližní
takže
já
bych
to
asi
řekl
radši
takhle
zvláštní
duch
ru
hřiven
že
můj
bližní
a
já
se
s
ním
setkávám
za
různých
okolností
a
jedna
z
těch
okolností
při
kterých
se
s
ním
setkávám
je
spolupráce
a
ta
spolupráce
někdy
může
být
označena
jako
jednání
s
hřivnou
neboť
jestliže
je
mi
přiděleného
mého
pracovního
kolektívu
nějakým
způsobem
třebas
je
to
moje
matka
je
to
moje
dcera.
Ty
nebo
je
tomu
je
přítel
se
kterým
musím
spolupracovat
někde
v
továrně
a
tak
dále
jesiže
my
takový
tou
sem
při
dělej
tak
my
se
tímto
potom
podrobněji
je
svým
způsobem
hřivnou
neživot
protože
on
umožňuje
abych
já
pomocí
něho
z
mnoho
násobil
to
co
dělám
vite
přímo
záži
platí
že
dva
neudělají
dvakrát
tolik
co
jeden.
Nýbrž
že
vůbec
to
udělají
a
jeden
by
to
vůbec
neudělal
jednomu
to
se
musí
podržet
a
druhý
to
tam
třebas
při
ono
vám
a
tak
dále
a
někdy
je
třeba
četli
tří
někdy
je
třeba
ty
lidí
a
tak
dále
a
do
jsou
tyto
při
tom
pomáhají
nebo
tyto
spolupracuji
ty
jsou
si
vzájemně
hřivnami
vzájemně
sou
přímo
sem
pro
správné
vykonání
té
práce
v
tom
smyslu
sou
sedím
hřivnami
ale
nemáme
právo
s
ním
jednat
jako
neživou
hřivnou
pochopitelně
říkat
ty
musíš
nebo
tak
ono
to
musí
být
ve
vzájemné
soulad
s
potřebami
celku
a
v
tom
smyslu
je
toho
hřivna
pro
mě
ale
abych
já
se
považoval
střed
něčeho
nějakého
kolektivu
ne
ostatní
jsou
pouhé
hřivny
a
já
jsem
který
s
nimi
hospodařím
to
by
bylo
strašné
takhle
to
asi
myslel
ten
který
to
tady
kázal
a
takže
já
jsem
to
tělo
převedl
na
pravou
míru
tohleto
a
chtěl
jsem
vám
říci
že.
Nesmí
při
tomto
jednání
s
bližním
člověk
šlapat
po
vůli
toho
druhého
za
tímto
naopak
musí
ctít
za
tím
co
když
pracuje
s
hřivnou
v
pravém
slova
smyslu
to
znamená
se
vším
ostatním
než
co
je
můj
bližní
to
je
náš
bližní
tak
se
nemusí
otáčet
nebo
nemusí
brát
ne
ten
na
to
jestli
je
to
nějaká
vůle
nebo
není
vůle
toho
předmětu
nebo
protože
vůle
je
tady
boží
abych
já
s
tím
hospodařil
ale
říci
je
vůli
ve
vůli
boží
když
jste
členem
mé
rodiny
třeba
nebo
se
nebo
pracovního
kolektiv
abych
já
vám
je
hospodařil
té
drzost
protože
to
je
nesprávné
porozumění
co
je
to
tomu
cé
hřivna.
Protože
na
druhé
straně
jsem
ale
řekl
že
mám
hospodařit
celým
životem
jako
se
svou
hřivnou
to
je
rámcovém
to
ví
příkaz
říkat
velice
správný
protože
to
je
ten
ideál
považovat
celý
život
za
hřivnu
která
mě
jestliže
se
všemi
okolnostmi
nejenom
s
lidmi
věcmi
se
všemi
událostmi
já
musím
také
v
události
která.
Ke
mně
přichází
tu
mám
styk
a
kterou
musím
nějak
řešit
považovat
za
hřivnu
jen
do
té
události
to
za
za
tou
za
pletení
lidé
a
ty
už
tam
fungují
jako
bližní
to
není
tam
tvá
hřivna
vono
to
v
celku
vy
z
toho
vyplývá
že
to
je
nějaké
dění
jsou
součástí
nějakého
dění
které
do
mého
života
vplývá
jako
hřivna
a
kdybych
já
ten
celek
tu
výslednici
činnosti
těch
lidí
nepovažoval
za
hřivnu
se
kterou
mám
hospodařit
tak
já
myslím
celým
životem
a
dělal
v
tom
nějaké
výjimky
to
by
byla
chyba
ale
ty
činitele
při
tom
nemohu
považovat
za
hřivnu
výslednice
hřivna
to
je
asi
jako
třebas
když
se
něco
dělá
tak
se
to
vkládá
z
ní
součást
ek
ale
celkový
stroj
není
ani
kluka.
Ani
pas
tole
ani
hlídal
nýbrž
je
to
třebas
obrátí
stroj
a
to
je
hřivna
rozumíte
mi
kdežto
ten
pas
tole
ten
řídil
součásti
toho
stroje
nejsou
hřivnou
ty
jsou
funkční
mi
činiteli
které
mají
přesně
určenou
úlohu
ten
pasek
převádí
třebas
nějakou
energii
z
jednoho
kola
druhý.
Tak
přítel
udržuje
nějakou
rovnováhu
někde
než
a
tak
dále
být
to
čemu
je
ve
stroji
podle
toho
by
se
bychom
mohli
říct
z
jak
to
vypadá
v
lidské
společnosti
my
musíme
správně
máme
jednat
s
bližním
a
při
tom
celým
životem
jako
s
hřivnou
musíme
pokud
možno
pochopit
jeho
úkol
v
tomto
soukolím
té
jako
součástí
toho
všeho
a
on
je
zároveň
součástí
mého
života
do
té
míry
jak
do
něho
zapadá
zároveň
je
součástí
života
jiných
lidí
jak
do
něho
zapadá
za
on
tou
částí
širší
společnosti
cel
třeba
kterého
národa
toho
světa
a
toto
všechno
musím
dát
to
myslím
na
mysli
protože
víte
ono
správně
cíti
věci
se
dají
hodnotit
do
té
doby
dokud
já
jsem
si
středem.
Při
tomhletom
hodnocení
všechno
je
mou
hřivnou
se
kterou
musí
hospodařit
nesmím
si
být
středem
že
tam
v
každém
případě
to
potom
hodnotím
špatně
a
špatně
třebas
přiděluje
práce
nebo
pletu
se
někomu
pod
nohy
nebo
mu
překáží
jeho
činnosti
překáží
mu
v
jeho
úkolu
provádění
ho
úkolu
kdežto
jestliže
já
si
nejsem
středem
a
středem
je
bůh
který
mě
dal
úkol
hospodařit
celým
životem
ten
mě
ten
pravý
tak
já
mám
ohled
především
na
to
aby
všichni
mohli
k
tomuto
středu
jít
a
aby
mohli
svůj
dílčí
úkol
při
tom
provést
aby
nebyli
ve
svém
ničím
úkolu
tímto
celistvý
dech
krmím
za
střežící
úkolem
tušení.
Úkol
my
životních
spolupracovníky
je
dosti
přesně
určité
tím
že
jsme
v
nějakém
pracovní
nebo
příbuzné
přátelský
nebo
nepřátelském
úkolu
jestliže
je
to
úkol
já
za
šlo
o
to
nejtěžší
ho
který
považuju
nepřátelský
tak
já
bych
ho
snadno
rozeznal
že
to
úkol
brní
neruší
ubrat
se
vzájemně
a
beru
to
jako
vedu
ho
jako
brní
nástroj
tak
si
pojímat
jestliže
je
to
moj
příbuzný
třebas
rodit
bratr
prostě.
Tak
beru
ho
jako
někoho
kdo
má
úkol
vůči
mně
matky
bratra
a
tak
dále
a
to
je
úkol
řekl
bych
nějak
východ
ho
definoval
tam
ten
ta
ve
pružný
tuto
byl
úkol
výchozí
on
má
táto
z
tohoto
výchozího
úkolu
jenom
vycházet
ale
nesmí
považovat
za
střed
svého
života
jakmile
by
to
takhle
dělal
jakmile
bych
já
třebas
i
sane
matky
byl
pořád
jí
považován
jenom
za
syna
a
vona
se
k
nohou
ke
mně
chovala
jenom
jako
k
synovi.
A
já
bych
si
to
dokonce
přál
aby
tak
se
pořád
chovala
tak
já
bych
předurčoval
pro
ní
nemožnost
vzestup
a
pro
sebe
bych
umožňoval
nemožno
uvolnění
z
tohoto
svazku
já
proto
tyto
vztahy
považuju
jako
za
východě
a
proto
ježíš
kristus
od
těchto
vztazích
takzvaných
výchozí
řekl
že
musíme
tyhlety
lidi
kteří
mají
tento
úkol
výchozí
se
naučit
nenávidět.
Ano
ale
v
tom
smyslu
nenávidět
že
mají
úkol
výchozí
rozumíte
že
jsem
tak
definoval
takhle
o
tom
budu
sklonku
trvat
a
nemají
větší
úkoly
aby
si
na
mě
dělali
práva
aby
mě
vlastnili
protože
mají
tento
výchozí
úkol
to
není
správné
právě
v
tom
přirovnání
o
marnotratném
synu
je
řečeno
byly
dva
syny
a
jen
si
přál
nebýt
otcově
domě
otec
nereptal
a
vydal
mu
jeho
podílí
čili
výchozí
úkol
tady
byl
otec
syn
ale
pak
ho
pustil
do
světa
protože
jistě.
Mohl
předpokládá
že
to
tak
v
tom
světě
dopadne
špatně
tohoto
špatně
v
uvozovkách
tom
smyslu
že
on
se
vrátil
ovšem
tam
to
byl
otec
nebeský
a
to
je
něco
jiného
ne
ale
i
tam
jsme
svědky
toho
že
a
ně
vy
já
to
dokonce
nemile
že
ten
úkol
boží
vůči
nám
je
podvýživy
tom
smyslu
otcovství
že
my
se
ska
nejsme
vědomi
toho
otcovství
že
on
je
náš
otec
nepociťujeme
ke
svému
žalu
toto
otcovi
rádi
bychom
protože
se
chytám
výchozího
úkolu
proto
tady
byl
ježíš
kristus
mezi
námi
aby
byl
prostředníkem
protože
ví
že
z
toho
výchozího
úkolu
sme
víceméně
protože
jsme
s
kali
hodilo
vzdání
od
boha
vyšli
vyšli
jsme
z
tohoto
úkolu
nemůžeme
se
k
němu
vrátím
jak
než
skrze
někoho
kdo
je
věčně
synem
a
tak
dále
nebo
tak
nějak
to
názorně.
Tak
první
to
řekli
pružný
druhý
úkol
lidi
je
výchovných
očích
a
třetí
úkol
je
průběžný
to
je
to
je
jiný
druh
lidí
nebo
do
tohoto
úkolu
se
dostává
někdo
přechodně
po
té
do
po
tu
dobu
kdy
já
musím
účelné
nebo
bych
měl
účelné
s
někým
ve
svém
životě
spolupracovat
tak
to
je
průběžný
úkol
a
dokud
neplníme
závazky
vyplývající
z
tohoto
úkolu
tak
tento
úkol
plnit
musíme
a
není
to
připoutanost
nýbrž
je
to
důsledně
a
je
to
plnění
plánu
božího
protože
já
nesmím
v
tom
člověku
který
mě
byl
řek
mně
dostal
jako.
Průběžně
něco
plný
síly
vidět
nějakou
překážku
nebo
pouto
nýbrž
já
v
něm
musím
vidět
spolupracovníky
řek
bych
při
moři
jak
jeho
tak
svého
života
bez
kterého
by
se
to
nedalo
dohromady
a
to
právě
ten
běžný
nejběžnější
si
bližního
že
co
chvíli
někdo
průběžně
někdo
pět
minut
někdo
rok
někdo
po
celý
život
vedle
mě
něco
dělá
a
my
paralelně
vzájemně
vedle
sebe
spolupracujeme
a
jakmile
to
končí
tak
já
musím
zase
v
tom
smyslu
ježíšova
mění
o
začít
nenávist
znamená
jako
by
nebyl
jakmile
skončil
průběžný
úkol
tak
pro
mě
ten
člověk
přestává
být.
Hřivnou
se
kterou
musím
spolu
hospodařit
toto
je
velice
těžko
rozpoznal
a
já
myslím
že
ježíš
kristus
nebyl
takový
aby
nám
měl
za
zlý
že
se
k
němu
třebas
vracíme
láskyplně
že
k
němu
máme
nějaké
slovo
nějakou
účast
na
jeho
životě
protože
ono
to
toto
průběžně
setkání
má
tvrdý
charakter
vždycky
následně
a
tyto
tato
následně
setkání
si
myslete
vy
mi
se
dokončili
průběžný
úkol
si
jsou
někdy
velice
důležitá
a
po
opravuji
totiž
smysl
a
výsledky
toho
průběžný
ho
úkolu
i
toho
výchozího
všech
těch
i
toho
budu
z
teho
všech
těch
dřívějších.
V
tuhletím
si
nejméně
lidí
ví
rady
jak
to
udělat
abych
byl
jsem
to
ovšem
všechno
takhle
školsky
jenom
pořádal
ale
chtěl
jsem
do
toho
nes
oso
krásně
světlo
já
to
potom
až
budu
mluvit
o
osvícení
tak
v
tom
svým
spisu
tam
pan
to
detailně
popíšu
to
ve
ty
způsobit
na
duchovní
cestě
platí
že
bůh
je
vědomí
nade
vše
obsáhne
a
nadevše
bystré
do
všeho
pro
ni
kající
a
jestliže
mám
se
s
tímto
vědomím.
Které
obsahuje
všecko
a
před
vším
všecko
jiné
vědomí
které
se
de
vyskytuje
třebas
naše
vědomí
že
se
s
tímto
vědomím
chci
spojit
tak
se
musím
jak
je
to
lidsky
vůbec
nejvíc
možné
připodobnit
této
bystrost
této
pozornosti
této
uvědoměl
nosti
čili
jestliže
já
například
konám
nějakou
modlitbu
která
mě
odvádí
opačným
směrem
než
k
tomu
bystré
mu
uvědomění
si
toho
co
já
dělám.
Text view •
Help