Waveform view
78-06A-Kaly
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
bych
rád
kdybyste,
až
se
vrátíte,
bude
si
třebas
probírat
v
hlavě
nebo
pomocí
vtom
pásky
to,
co
tady
bylo
řečeno,
si
uvědomili
že
toto
co
tady
bylo
řečeno
a
stoho
to
tady
pro
řečeno
nebylo
mu
to
ne
moci
všem
jsem
k
tomu
měl
propůjčenu
moc
se
mi
padalo
jako
strašně
mocné
vacovi
pyšní
se
kterým
jsem
nedalo
smlouvat
protože
jsem
byl
svědkem
moci
která
vás
miluje
proti
té
své
nedá
dělat
ani
vy
kteří
jste
se
na.
Mockrát
provinili
ten
nepůsobili
ani
v
nejmenším
že
by
vás
byl
přestal
mělo
to
je
dojem
ne
já
odcházím
čím
vždycky
do
do
jasnější
pokaždé
protože
vás
vidím
jako
lidi
se
všemi
těžkosti
i
malicherná
to
poznám
podle
toho
divu
krku
pustím
této
moci
boží
po
čem
se
bavit
čili
vidím
že
jste
normální
lidí
takovým
přízemní
jako
ostatní
lidé
a
on
vás
přesto
miluje
musíte
si
se
vy
prominout
že
vás
ale
posuzuje
že
on
prozrazuje
že
jsem
neměl
si
sebete
se
ho
teďka
pád
mluvit
normální
jako
ostatní
ve
nebojte
se
já
vás
ujišťuji
že
pán
bůh
vás
má
rád
se
milovat.
A
je
to
si
to
chce
du
v
té
požitkář
to
se
o
ženský
se
nemluvili
prosím
mluvíte
chodbu
musíte
o
malichernosti
ale
buďte
si
vědomi
toho
že
hospodaří
se
s
mocí
boží
které
se
říká
uvědomovací
síla
když
poměřuje
ostrov
vaší
viveka
dáte
to
zmoci
božím
a
z
téže
moci
boží
sem
k
vám
já
mluvil
že
si
ale
netroufal
mluvit
o
ostří
žily
nýbrž
o
tom
co
jsem
vyčetl
z
jeho
tváře
plné
lásky
a
to
jsem
nevyčetl
tady
nýbrž
od
té.
Víte
co
jsem
v
tom
koncentráku
zažil
to
od
osobní
nebo
to
sebevzdání
proto
bych
vám
radil
abyste
poznávali
míru
v
tom
kam
až
můžete
se
od
boha
dále
té
velice
důležité
té
já
jsem
tak
ustrašený
člověk
že
se
bojím
daleko
odejít
od
otcova
domu
že
by
mě
tam
něco
sežral
a
to
jsem
já
tedy
se
tedy
se
někde
tento
druh
strachu
nevzdalovat
se
mnoho
od
otcova
domu
strach
který
i
vina
starost
která
je
na
cestě
k
bohu
dovolena
všechny
ostatní
starosti
které
člověk
má
svou
ke
škodu
věci.
A
ježíš
nepřestával
proti
nim
bojovat
proti
těmto
starost
ale
o
jedné
starosti
mluvil
a
tu
doporučoval
hledejte
především
království
boží
hledejte
starostlivě
pečlivě
hospodařte
ve
hřivnou
kterou
máte
v
ruce
pořád
do
ze
ani
špetku
z
toho
si
nechápejte
pro
sebe
to
je
té
starosti
velice
zlá
tedy
to
je
starost
nikdo
si
asi
tak
po
nebere
a
kterou
kdybyste
měli
tak
zvítězit
velice
prudce
protože
hospodář
přichází
nečekaně
a
zúčtovává
jak
je
v
tom
podobenství
napsán
i
o
tom
že
ni
chvíli
dne
ani
hodiny
neměli
toho
oleje
zavřely
se
dveře
a
byli
zase
v
temnotách
té
noci
ho
nepoznání
a
já
vám
řeknu
mě
na
té
cestě
duchovní
nedrží
vůbec
nějaké
duchovní
cvičení
po
mám
dávno
za
sebou
nějaká
modlitba
nebo
nějaké
zvláštní
úkony
ničím
neví
kam
na
ní
boží
to
že
se
nevzdal
bojím
dále
tím
byla
poznamenán
moje
cesta
od
samého
začátku
jsem
prvních
chvílích
kdy
jsem
za
ní
vstoupil
v
těch
sedmnácti
letech
jsem
se
bál
udělat
krok
který
by
byl
světský
prosím
vás
to
zase
přehání
proto
se
tady
učíme
na
cestě
činnosti
posvěcovat
i
světské.
Věci
světské
kroky
jsou
boží
milosti
protože
to
posvěcení
který
spočívá
v
tom
že
já
to
dělám
jako
práci
na
poli
no
a
když
se
potom
mluvil
o
cestě
lásky
tak
to
posvěcení
ještě
větší
já
to
dělám
lásky
plně
a
když
to
kdybychom
k
tomu
přidali
cestu
poznání
nebo
nějaké
poznání
tak
to
dělám
poznání
z
poznání
že
on
je
jediným
činitelem
a
že
on
je
jediným
milujícím
že
ne
já
je
co
dělám
když
mlátím
rukama
ne
já
miluju
když
prokazuji
veliké
skutky
lásky
ale
je
to
on
který
minut
todleto
se
to
se
mi
zdá
promiňte
mi
velice
bezpečnosti
protože
nevstoupí
člověku
do
hlavy
nemůže
přivlastnit
já
celou
tu.
Tu
cestu
k
lva
mi
čím
mám
poznamenáno
ustavičným
tušením
na
vlastních
letech
to
sem
se
všemi
a
to
z
důvodů
se
stydí
o
které
přímo
nemluvím
ale
na
té
se
ukazuje
že
kdo
bych
chtěl
poznávat
a
něco
málo
ještě
při
tom
vlastnil
nepoznává
nedokáže
poznání
nýbrž
upadá
do
temnot
vnějších
kde
je
opravdová
temnota
tyto
ho
poznal
i
poznávací
ten
notak
nejenom
že
nesvítí
sluníčko
ale
von
není
schopen
poznání.
ten
kdo
se
vzdává
všeho
to
nevlastním
ten
je
být
hoden
soustavně
učednictví
ježíšova
on
to
řekl
se
do
nenávidí
sebe
není.
Dí
příbuzných
dokonce
do
nenásledovat
v
tom
smyslu
je
to
nenávist
a
jak
to
je
to
není
ten
jediný
je
hoden
být
mým
učení
a
to
by
si
při
všichni
přejete
známka
proč
na
vás
chci
to
vděčnost
samozřejmě
bůh
vděčnosti
nepotřebuje
bůh
to
nepotřebuje
ale
potřebujeme
to
my
protože
jestliže
něco
od
boha
bereme
a
my
všichni
bereme
od
boha
neuvědomit
se
mi
to
co
to
dostat
které
tady
ne
a
my
to
zase
myslím
nehospodaříme
ale
vracíme
to
znásobení
tak
se
proviňuje
především
proti
sobě
protože
se
tím
vylučuje
me.
To
je
komunikace
s
bohem
neboť
on
musí
přijít
jak
je
tam
znázorněno
a
musí
nás
zavrhnout
do
ten
novějších
přes
ne
nepochopili
úkol
který
před
sebou
mám
čili
z
dve
vděčnosti
věčnost
představuje
určitou
část
a
značnou
část
pochopení
úkolu
který
je
nám
svěřeno
jiná
definice
věčnosti
řekne
řekl
předtím
protože
co
si
myslíte
ti
kteří
hospodařili
pro
to
hospodáře
s
těmi
hřivnami
když
on
odešel
myslíte
že
to
dělali
jenom
donucení
on
nad
ním
neděl
voni
ho
nějak
milovali
oni
byli
nějak
mu
vděčni.
Které
mi
to
byl
asi
hlavní
smysl
jejich
jednání
není
to
tam
dál
do
vedeno
ale
v
jiných
takových
podobenstvích
je
mluveno
o
té
lásce
že
je
to
hlavní
mocí
a
jeli
člověk
který
vděčen
neuměli
přímo
milovat
boha
a
aspoň
vděčen
tak
už
ho
miluji
protože
se
stala
kyne
dokonalejší
a
protože
bych
pře
přá
vám
všem
abyste
se
přepadli
co
největší
míry
možné
na
tu
cestu
lásky
to
znamená
na
cestu
která
by
vás
zbavovala
utrpení
která
by
by
pře
z
vašeho
života
nesení
sladkého
jha
proto
vám
také
radím
věčnosti.
Protože
v
křesťanství
se
pokora
považuje
za
jednu
z
hlavních
ctností
a
protože
se
do
radí
aby
se
člověk
nejenom
vyvaroval
hříchů
ale
aby
jako
protiváhu
se
snažil
nabýt
co
největší
svý
ctností
a
v
těch
se
vzdělával
pro
to
odjakživa
jako
hlavní
cvičení
ctnost
ven
tech
bylo
cvičení
se
v
pokoře
takže
od
prvního
vstupu
na
duchovní
cesty
každý
člověk
měl
povinnost
se
cvičit
pokoře
dospělo
se
kolikrát
k
takovému
stavu
že
člověk
který
se
cvičil
delší
dobu
to
je
to
ctnosti
vypadá
na.
Povrchu
dokonale
pokorný
ale
je
zajímavé
že
fakticky
nebyl
jak
se
to
poznalo
on
sice
pokorně
vykonával
všecko
co
se
od
něho
chtělo
já
vám
si
záležet
na
tom
aby
nikdy
ne
přestoupil
vůli
svých
představený
aby
poslouchal
boha
a
tak
dále
ale
nemohl
zabránit
je
né
maličkosti
že
jeho
život
by
měl
povahu
malicherný
života
že
rozhodnutí
i
úkony
pokory
byli
čím
dál
malicherně
on
šel
do
takových
podrobností
že
ta
jeho
pokora
rozborového
jako
vůli
a
činni
na
z
něho
člověka
neschopného
jakékoliv
činnosti.
To
se
stalo
hlavně
proto
že
on
vůbec
nejednal
podmínky
pravé
pokory
že
mu
nikdo
poradil
to
to
nemohl
jak
pravou
pokoru
na
být
nikdo
totiž
nebude
pravé
pokory
kterou
chtěl
aby
měli
učedníci
ježíš
těl
to
mě
učedníci
než
ten
kdo
nabude
poznání
o
kterém
ježíš
mluvil
to
znamená
on
byl
proto
pokorný
že
poznával
že
veškerou
moc
má
od
otce
že
se
vzdal
a
nejenom
upřímně
vzdal
veškeré
své
moci
osobní
a
že
ji
opravdu
ztratil
ti
on
když
přemohl
satana.
Na
poušti
tak
tím
vlastně
se
vzdal
této
obrovské
moci
našeho
já
která
mu
nikoliv
živě
ale
pravdivě
nabízela
pozemské
blaho
projevem
počíná
je
a
mocí
pozemskou
ukončením
k
dispozici
to
co
mají
mi
lidé
to
svoje
sobecké
já
to
zemřelo
tehdy
na
té
poušti
se
o
tom
znázorněno
všem
tom
prosím
božské
jako
že
satana
potřel
a
za
to
měl
na
odměnu
na
to
měl
moc
boží
o
o
cestě
byl
od
té
doby
sjednocen
jasně
věděl
od
koho
má
tu
moc
protože
to
věděl
proto
byl
pokorný.
Protože
věděl
že
sám
moc
nemá
té
se
vzdal
o
té
osobní
moci
která
je
nepatrná
se
jí
člověk
pyšní
na
každým
kroku
oproti
tedy
ve
srovnání
s
bo
mocí
boží
jenomže
když
se
povrchní
pozorovatel
který
neviděl
do
jeho
nitra
díval
jeho
počínání
jak
suverénně
vládl
satanem
třeba
neduhů
jak
unikl
zprostředka
těch
kteří
ho
si
li
kamenovat
nebo
učit
králem
tak
ho
nemohli
nebo
myslet
některého
výroky
proti
farizeům
tak
ho
nemohli
považovat
za
pokorného
li
protože
ježíš
kristus
si
byl
vidoucí
otcovy
v
něm.
Byl
si
také
vědom
ztratil
svou
osobní
moc
že
tedy
vlivem
toho
nebyl
hoden
této
moci
jedině
tím
že
se
své
vlastní
zbav
to
všem
něco
jiného
čili
sobě
nepřičítal
nic
z
toho
co
dělal
ani
to
že
dostal
třeba
učedníky
které
jak
se
na
povrchu
znalosti
vyvolil
o
viděl
že
vyvolil
pomocí
jeho
poznání
otec
mocí
poznání
ježíšova
otec
pro
totiž
ježíš
poznal
kde
je
který
jeho
učení
šel
pro
ni
označil
ho
pozval
ho
přesvědčil
ho
ze
brala
kdežto
sám
dělá
kdyby
byl
neřekl
že
otec
je
vyvolil
protože
vám
řekl
vždyť
jsme
byli
přitom
že
tamto
pozval
u
studny
a
tamtoho
na
celé
nic
a
tak
dále.
Tam
to
po
stromem
že
víte
co
je
klamné
čili
první
podmínka
z
té
dokonalé
pokory
u
něho
byla
to
bylo
to
poznání
moci
kterou
vládl
že
není
jeho
nýbrž
boží
čili
zase
svým
způsobem
nevlastnění
to
je
první
podmínka
protokol
a
druhá
podmínka
pravé
je
pokory
je
vás
jestliže
někdo
nemiluje
nemůže
být
pokorný
láska
je
pokorná
proto
že
se
pokorně
odevzdává
milovaným
a
on
se
vůli
boží
pokorně
to
dal
m
se
dal
napřed
křižovat
například
po
toho
bylo
víc
čili
druhou
důležitou
podmínkou
je
láska.
Já
to
líčí
za
tím
na
té
nejvyšší
úrovni
všechno
aby
to
bylo
zcela
jasné
ne
u
člověka
je
to
na
nižší
úrovni
ta
pokora
ale
vždycky
tyto
složky
hru
nějakou
roli
například
dejme
tomu
se
někdo
ve
středu
projevoval
pokoře
a
netrvá
se
úměrně
lásce
ne
které
do
vás
se
úměrně
nabýval
úměrně
poznání
tak
nemohl
být
pokorný
třetí
podmínkou
neméně
důležitou
je
sebezápor
když
je
ochoten
někdo
milovat
ale
neumí
se
zapřít
nemůže
být
pokorný
on
se
musí
zapřít
všude
tam
kde
jeho
poznání
a
jeho
láska
u
napovídají
že
je
to
v
pořádku
a
nesmí
pít
pokorný
tam
kde
mu
napovídají
že
ukazuje
mi.
Nebo
že
by
posloužil
nebo
že
by
jim
a
tam
nesmí
pokoj
čili
vůči
takovým
prvkem
přece
jenom
poznání
ale
kdyby
nenásilnou
nějakou
roli
láska
a
sebezápor
tak
by
ta
pokora
byla
přes
veškerou
pokoru
nemilosrdná
a
to
by
se
mohli
najít
příkras
vím
že
z
tohoto
výkladu
jasně
vyplynulo
že
pokoje
po
samostatná
ctnost
nemůže
existovat
pokora
také
neobstojí
hříšné
počínání
pochopitelně
a
v
této
bouři
že
vane
umenšuje
se
čili
to
je
věc
to
se
sebeza
okolo
to
už
tam
bylo
vlastně
řečeno
se
vždycky
má
když
se
tedy
pěstuje
zvlášť
má
se
k.
Pro
soulad
s
jiné
jinými
složkami
ctností
křesťanských
a
je
to
marné
pěstovat
vede
to
k
tak
vám
řikám
malichernosti
pokorně
pokorný
malichernosti
že
je
vedení
věcech
pokorný
za
velkých
věcech
se
ukazuje
že
je
nepokojná
a
to
z
toho
důvodu
že
nemá
v
sobě
zakoření
škálu
hodno
to
správné
hodnocení
které
vzniká
teprve
poznání
a
věci
v
indii
říkají
že
teprve
po
samadhy
člověk
má
správnou
schopnost
rozlišovat
to
znamená
že
ví
jak
užít
pokory
taky
a
co
je
to.
Kdežto
předtím
tuto
rozlišovací
schopnost
nemá
a
proto
také
neví
jak
má
pokorou
hospodařit
ono
se
musí
se
vším
ty
sou
kostí
ta
není
na
plýtvání
ta
je
jenom
jako
má
být
služkou
na
cestě
dokonalosti
není
dokonalost
sama
není
dokonalost
samou
nýbrž
je
obyčejnou
služkou
vedle
ostatních
ctností
zřejmě
že
pokoře
jako
ostatní
slovech
platí
že
pokrok
v
nich
se
musím
snažit
do
cíl
všemi
lidskými
prostředky
získaná
tedy
pokora
potom
patří
do
ctností
získaný
ch
sice
sou
lidskou
snahou.
Ale
na
druhé
straně
to
pravá
pokora
který
já
jsem
tady
mluvil
to
je
pokora
veliká
čili
daná
tomu
říkáš
tak
přesně
ano
to
znamená
že
je
součástí
nedílnou
poznání
lásky
a
všech
těch
vlastností
které
nepochází
sem
duchovním
slova
smyslově
nýbrž
příklad
duchovní
poznání
pochází
z
boha
že
nechci
tím
podceňovat
nic
kterak
nosti
získaný
kdyby
se
totiž
člověk
nestaral
o
získání
dosti
kdybych
se
filtr
o
to
aby
získal
tuto
od
mě
aby
ji
tedy
mohl
disponovat
aby
aby
ji
nabyl
v
tom
smyslu
ne
vlastnil
nýbrž
aby.
I
ti
vynikal
tak
řekla
by
prostě
nebyl
špatný
že
až
byl
dobrý
v
tom
smyslu
aby
se
líbil
bohu
povinnost
se
bohu
zalíbit
nebo
ho
miluje
ne
každým
milovaný
se
vždycky
slechu
trošičku
ne
které
vlastně
po
smrti
no
která
se
dělá
před
setkání
s
milovaným
ne
rozumíte
mně
tak
to
posmrtný
musí
provést
jinak
je
nadán
na
přichází
nehezké
rušena
tu
hostinu
nebo
na
to
setkání
tak
tím
si
říci
že
kdykoliv
se
zanedbá
lidská
možnost
výše
pokory
tak
se
nenabudu
ani
pokora
vlita
nebo.
Že
člověk
nestará
o
své
ctnosti
jeho
vývoji
se
třebas
bere
jinou
cestou
třebas
cestou
poznání
a
ty
ctnosti
pokulhávají
ale
jsme
lidi
třeba
dosti
poznávající
říkám
ne
mě
a
dosti
poznávající
ale
některé
jesti
úplně
chyběl
k
té
vidět
že
tam
vznikla
nějaká
nerovnová
že
se
se
nestarali
rozvoj
ctností
napřed
lidskými
silami
a
proto
jim
nemohlo
být
přidáno
k
tomu
nic
dalšího
nic
na
mně
přidáno
čeho
nemáme
lidské
základy
na
lidských
základech
je
přidávám
ne
na
ničem
ničeho
nic
nedostaneme
my
se
musíme
třeba
neobe
nebo
nedokonale
snažit
a
ostatní
nám
bude
při.
Dál
nedejte
a
ta
ve
víra
snahy
který
napřed
lidského
hlediska
musí
být
proveden
tam
se
není
deme
říká
nemusíte
ani
dělat
pánbůh
to
za
vás
udělá
pak
semeno
z
buďte
si
lidské
schopnosti
abyste
našli
a
taky
v
těch
ctnostech
ježíš
tam
často
to
s
tím
kázání
to
tyto
sti
vyžaduje
přímo
nadlidské
mnoho
znamená
všechny
lidské
možnosti
zapřáhnout
do
toho
získat
určitou
ctnost
nabízí
na
bylito
zkušenost
a
teprve
pak
je
naděje
že
přeroste
do
nosti
velice
samozřejmě
ctnost
vlitá
to
je
dost
navíc
daná
a
člověk
by
si
neměl
dělat
nikdy
právo
aby
ji
měl
protože
to
už
není
člověka
a
jest
možností.
Se
přivlastnit
ale
pak
padá
on
se
padá
potom
uklidit
italsky
na
bytost
toho
upozorňuju
čili
je
to
potom
hrozný
pá
vlastnit
lidské
vlastnosti
to
je
lidské
a
celkem
bez
trestné
ale
vlastnit
to
co
člověku
bylo
navíc
dáno
to
je
to
se
velice
krutě
trestá
ježíš
kristus
ukazuje
že
se
musel
umět
vzdát
všech
svých
učedníků
všech
svých
tehdejších
přátel
se
před
tím
musel
diskriminován
svou
slabostí
po
středem
podají
člověka
a
to
všecko
ukázal
proto
abychom
věděli
že
se
musíme
umět
vzdát
všeho
nejenom
tohoto
jsme
lidsky
se
naučili
nabývat
nýbrž
to
jsme
nabyli
i
ducha
boží
pomoci
jinak
nepřejdeme
přes
tu
poslední
fázi
by
se
člověka
má
stát
bůh
přes
kříž
k
mrtvých
stát.
A
já
vám
myslím
že
by
bylo
velkým
omylem
myslet
si
že
na
někoho
spadne
ctnost
jako
taková
jsou
hrnu
jestliže
člověk
se
cvičil
lidsky
pokoře
spadne
na
něho
vlitá
pokora
a
ostatní
ctnosti
nový
tak
úměrné
výši
aby
ona
se
udržela
jako
ctnost
ta
ctnost
jako
celek
netvoří
to
je
jednotku
která
by
jako
taková
jedině
mohla
s
ní
volat
pro
to
existují
individuality
svatých
jeden
je
více
pokorný
je
mi
více
milující
jeden
je
lépe
poznávající
a
tak
dále.
Svatý
inea
to
byl
lépe
poznávající
než
například
svatý
praktik
z
assisi
ten
to
zase
lícem
mít
a
víc
se
pokorný
než
byl
náležitě
v
čem
do
se
lidsky
napřed
dělal
k
tomu
mu
bylo
přidáno
to
je
ještě
pregnantně
jí
ještě
zřejmě
jí
tehdy
když
to
je
člověk
vstupuje
do
stavu
spojení
s
bohem
tam
totiž
odtamtud
si
odnáší
vždycky
to
co
tam
závod
přinesl
nikdy
ne
celé
poznání
protože
to
ho
není
prostě
člověk
schopen
to
by
neunesl
pod
tím
by
se
zabil
to
by
se
smazal
že
z
toho
stvořeného
to
by
se
vymazal
to
by
se
nezničil
v
tom
smyslu
jak
by
to
jak
bysme
doby
toho
svědky
ale
vymazal
by
se
z
toho
rámce
stvořeného
to
není
možné
čili.
Já
bych
to
chtěl
upravit
tedy
to
vaše
mínění
v
tom
smyslu
že
může
být
někdo
přednostně
pokorný
a
ostatní
ctnostech
nemusí
tolik
vynikat
a
už
je
to
také
vhodné
pro
to
aby
to
tomu
tak
bylo
aby
ten
člověk
nic
nepřerostl
toho
bohu
přes
hlavu
to
ne
že
by
se
ne
toho
bůh
přál
ale
že
je
to
dobré
pro
toho
užitečné
pro
toho
člověka
k
vděčnosti
kdy
může
být
člověk
vděčen
ve
věčnosti
se
také
dá
vzdělávat
tím
to
je
totiž
ctnost
také
jedna
křesťanství
cnostní
která
je
méně
kázala
proto
se
jim
moc
přestanu
si
nevěnujete
če
ale
být
vděčný
za
to.
Co
mně
zdánlivě
škodí
to
co
bych
mohl
jít
jet
že
to
prom
ponižujícím
třeba
nebo
degradujícího
nebo
škodlivé
být
za
to
vděčen
já
vám
řeknu
se
jakých
důvodů
potom
to
je
to
přináší
velikou
míru
sebezáporu
a
je
to
velice
už
ná
proto
vlastnost
věčnost
je
jako
taková
naučená
vděčnost
je
užitečná
proto
že
vona
nejdokonaleji
vede
k
sebezáporu
a
nejrychleji
spojuje
s
bohem
veselém
velice
vědomě
protože
nepochází
člověku
to
co
patří
bohu
a
bohu
patřit
vděčnost
za
všechno
co
von
nejenom
dopustil
nýbrž
co
i
dopustil
to
znamená.
Měl
by
být
člověk
vděčen
vždycky
bohu
za
všechno
se
s
ním
děje
ale
neměl
by
být
vděčen
člověku
který
špatně
jednal
přitom
by
měl
být
vděčen
ale
bohu
i
když
někdo
špatně
jedná
vůči
tomu
člověku
i
za
to
co
jste
špatného
na
něm
dělo
na
tom
světě
je
by
vděčen
bohu
zasahlo
je
to
pro
něho
bylo
špatné
rozumíte
mi
todleto
vyžaduje
obrovskou
oblasti
sebezápor
ano
toto
se
může
dělat
době
kdy
člověk
ještě
nýbrž
není
poznalý
tomu
se
může
sám
přimět
k
tomu
sem
že
nutit
který
může
sebe
zapřít
neboť
jestliže
na
vás
chci
abyste
na
cestě
lásky.
Celý
život
jak
mám
přichází
nebrali
z
rukou
těch
kteří
jsou
nástroj
nýbrž
z
rukou
božích
pak
ovšem
mluvíte
být
za
všechno
bohu
vděčný
ne
těm
nástrojů
ale
jemu
bohu
čili
když
nosti
je
nutná
za
všech
okolností
vůči
bohu
podívejte
se
tady
s
tou
smrtelnou
duší
říkáte
že
vona
vono
je
to
vlastně
vědomí
tohoto
světa
které
začíná
a
taky
pomíjí
a
že
tedy
mou
smrtí
patrně
toto
všechno
skončí
musíte
si
myslet
že
toto
já
je
také
světském
tentokrát
je
svědkem
tohoto
života
tohoto
z
tohoto
světa.
Tento
svět
ek
tento
svědek
jestliže
přejde
do
svědectví
o
bohu
nezahyne
jestliže
zůstane
být
svědkem
jenom
nic
jim
víc
než
svědkem
tohoto
světa
zahyne
rozumíte
čili
je
třeba
abych
toho
svědka
který
je
smrtelný
po
té
stránce
a
tehdy
jenom
když
vnímá
jenom
tento
svět
a
nepřejde
z
vnímání
tohoto
světa
dál
tak
jestliže
tento
světe
veden
zůstane
jenom
tímto
světem
tohoto
světa
tak
musí
zahynout
jestliže
ale
tento
svědek
se
stane
svědkem
boha
věčnosti
a
to
právě
je
ta
veliká
vymoženost
kterou
máme
k
dispozici
tak
nezemře
navěky
a
z
té
smrtelné
duše
se
vykřesat
se
si
ne
se
oděli
od
smrtelné
duši
rozumíte
přejeme
smrtelné.
Jinak
ten
svědek
který
tady
je
svědkem
tohoto
světa
musí
svědčit
beztak
při
nějakém
soudu
jakoby
to
je
tak
symbolicky
řečeno
v
okamžiku
smrti
aby
vydal
svědectví
o
tomto
životě
to
znamená
aby
se
učil
záznam
o
tomto
životě
nesmrtelné
duši
a
z
tohoto
záznamu
on
se
potom
zase
vtěluje
jo
dá
duše
zase
dává
povel
novému
vtělení
a
část
toho
svědectví
uplatňuje
ale
ne
že
to
svědectví
tam
prosí
jedno
za
druhým
z
různých
vtělení
takže
podle
okolností
ona
si
vybere
to
co
se
odkud
hodí
takže
tímto
způsobem
i
když
ztrácíme
vědomí
toho
čísel
že
jsme
se
u
převtělovali
i
tímto
způsobem
poněkud
jak
si
jsme
nesmrtelný
ne
takže
ani
ta
smrtelná
duše
není
tak
ú.
Plně
nesmrtelná
protože
ten
svědek
musí
vydat
ze
sebe
svědectví
před
bohem
v
okamžiku
smrti
a
to
z
něho
zůstane
na
věky
ale
smaže
se
to
všecko
jakmile
se
vyrovná
takzvaná
karma
to
znamená
jak
se
to
všechno
odpo
sloužím
jak
už
na
to
nelpím
takže
nelze
opravdu
vy
opravn
pane
sat
mysl
o
o
věčném
životě
tohoto
smrtelného
toho
všechno
hasne
no
ale
já
jako
svědek
musím
zůstat
na
věky
jestli
to
dokážu
ne
nebo
se
stanu
jenom
předmětem
záznamu
a
to
je
špatné
to
dělejte
se
nějakém
stupni
musí
být
člověk
aby
už
byl
tím
pohádkovým
honzo
který
se
dá
ten
se
zno
pozoruju
vás
že
nemusí
být
na
nějaký.
Ty
vysokém
stupni
protože
my
hledáme
ani
ještě
víme
ani
ještě
mě
jdete
vy
tam
ten
fa
honza
různých
fází
ne
tedy
vono
jakmile
pojmem
úmysl
k
bohu
tak
se
tam
od
někdo
vědomě
plní
podmínky
které
vedou
ke
spojení
s
bohem
jeden
rozpojení
s
bohem
kte
říkáte
tak
už
je
to
vlastně
milost
že
to
je
schopen
nevědomě
plnit
no
tak
to
je
tak
celý
náš
život
je
takovou
milosti
nemůžeme
říct
to
kde
to
začíná
ne
to
je
těžko
říct
a
jestliže
člověk
nevědomě
plní
podmínky
tak
je
to
vina.
Je
to
vinen
on
sám
v
tom
smyslu
že
vnitřně
dorostl
do
toho
nevědomého
způsobu
plnění
podmínek
to
znamená
někdo
je
třeba
eticky
založený
lidstva
někdo
je
dalek
no
bezpáteřní
nebo
zase
na
na
ně
kam
vítr
tam
plášť
já
nevím
jak
si
to
vlak
nazval
to
tak
tito
lidé
neplní
ani
nevědomě
podmínky
vstup
ale
když
někdo
už
je
založen
tak
že
je
eticky
založené
a
podobně
opačně
než
století
ale
vás
tak
už
vytváří
kolem
sebe
i
zevní
podmínky
které
k
němu
znali
přistupuju
znějš
ku
pro
to
aby
se
s
ním
ta
věčnost
vědomě
spojila.
Čili
zase
nejde
o
milost
v
tom
smyslu
jako
je
to
nějaká
zvláštní
volba
nýbrž
třebas
vlivem
výchovy
se
mu
dostane
lepší
příležitosti
a
podobně
často
svědky
toho
mysle
že
to
je
i
toho
že
ten
člověk
nemá
výchovu
ale
přirozeně
je
dobrý
bychom
tak
řekli
že
takový
je
hodin
například
dejme
tomu
umělecký
život
některých
lidí
je
právě
vzorem
takového
přirozeného
správného
přístupu
k
lidem
toho
že
ten
člověk
se
obíráte
krásou
tím
se
zjemňuje
výchovu
jinak
nemá
než
ta
krása
toho
umění
ho.
Přibližuje
k
bohu
a
někdy
velice
a
u
ní
noha
která
stoupá
jednoho
schodu
na
druhý
musí
se
sice
vyhnout
ale
musím
mít
dispozici
druhou
nohu
která
ještě
stojí
na
tom
minulém
to
že
jsme
omezení
zákonitostí
této
hmoty
stát
pevně
na
této
půdě
této
hmoty
to
je
ta
vymoženost
že
můžeme
druhou
rozvinout
rozumíte
čili
na
jedné
straně
to
vypadá
jako
omezení
že
já
tam
tou
jednou
nohou
lpím
a
na
druhé
straně
je
to
velká
vy
možno
že
mohu
tu
druhou
zdvihnout
a
nakonec
i
ta
která
tam
musela
být
a
ta
mě
se
na
podporovat
až
toho
nebude
zapotřebí
tak
také
se
zdvihne
za
tou
první
tou
stáří
devatenáct
set
sedmdesát
osm.
Já
bych
chtěl
říct
něco
jak
přistupovat
utrpení
své
svém
mu
a
jiných
lidí
že
totiž
my
pochopitelně
snažíme
se
o
lásku
k
bližnímu
a
tak
se
tedy
také
snažíme
o
to
abychom
jim
pomohli
tím
způsobem
že
prosíme
boha
za
pomoc
pro
toho
bližního
tě
že
nám
to
bůh
nemá
za
zlé
ale
my
si
nikdy
nesmíme
hrát
na
pozici
někoho
kdo
by
pánu
bohu
radil
a
teď
vysvětlím
proč
protože
chcemeli
se
stát
pomocníkem
božím
a
to
obyčejně
tak
bývá
že
kdybychom
chtěli
od
boha
něco.
V
čem
bychom
nechtěli
být
napo
mocní
tak
přeci
nemáme
ani
právo
to
od
boha
chtít
my
musíme
napřed
dokázat
svou
dobrou
vůlí
že
ze
sebe
jsme
ochotni
vydat
všecko
co
v
klidu
vydat
můžeme
jestliže
ze
sebe
pro
toho
bližního
třeba
ta
kterého
prosíme
uděláme
všecko
co
lidsky
v
klidu
můžeme
udělat
tak
tam
teprve
začíná
naše
právo
na
pomoc
boží
jestliže
z
nějakých
důvodů
nechci
říct
lenivosti
z
pohodlnou
ale
třebas
i
nevědomosti
neuděláme
to
co
můžeme
udělat
pro
bližního
sami
nemá
právo
říct
pane
bože
uměli
to
za
mě
abych
tak
řekl
lidově
nic
se
nestane.
Nebudeme
vyslyšeni
ale
nebudeme
kolikrát
vyšel
ani
tehdy
když
prosíme
za
něco
co
nevíme
jestli
je
správné
že
se
stane
podle
naší
vůle
protože
my
často
krátce
nevidí
nejsme
poučeni
o
tom
jak
pomáhat
bohu
v
tom
smyslu
že
neznáme
jeho
záměru
a
obvykle
neznáme
to
znam
nevíme
proč
sedět
to
a
prostředu
ono
proč
on
dělá
to
a
nedělá
tamto
a
to
už
ve
starověku
jak
ježíš
ukazuje
se
tohleto
nevědělo
ne
to
nikdy
nikdo
neví
čili
kdybychom
měli
pokud
se
mi
navíc
udělat
něco
co
sami
nedokážeme
ze
svých
vlastních
sil
kdybychom
na
vstali
to
udělat
tak
musíme
se
vždycky
opřít
o
znalost
vůle
boží
a
měli
bychom
na.
Přeci
dát
líbit
to
aby
nám
pán
bůh
kázal
jestli
chceme
pomáhat
co
máme
dělat
a
ne
už
vlastními
cti
si
dělat
co
chceme
tak
dejme
tomu
já
sem
vám
to
ukazoval
svatého
josefa
že
on
si
dal
poradit
tem
si
pannu
marii
utečeš
em
do
egypta
a
jak
mu
bylo
poraděno
tak
tak
jednal
neříkám
že
každý
musím
hlas
nějaký
boží
nebo
anděl
musí
k
němu
promluvit
to
není
pravda
ale
rozumově
napřed
můžeme
posoudit
jestli
je
to
správné
nebo
nesprávné
to
je
první
světlo
a
za
druhé
máme
tady
řízení
okolnostmi
které
nám
bezpečně
poradí
co
máme
dělat
já
si
myslím
že
v
tomto
ohledu
velice
jako
podceňujeme
možnost
vedení
protože
my
si
myslíme
že
okolnosti
a
události
které
k
nám
přestu
jsou
něco
co
my
nemůžeme.
Ovlivňovat
to
naopak
my
v
každém
případě
ovlivňuje
a
nic
se
nám
neděje
co
si
sami
nezažil
nevy
želím
nebo
způsobíme
nebo
jak
by
to
že
radši
ještě
do
mě
způsobem
co
si
neradím
když
si
myslíme
že
to
zdánlivě
přišlo
z
vnějšku
že
to
někdo
způsobil
to
jsem
se
na
omylu
my
jsme
vždycky
vším
vinni
a
jestliže
se
máme
z
té
viny
dostat
mimo
oblast
viny
tak
musíme
tu
vinu
mazat
napřed
upozorňuju
vás
a
teprve
pak
může
přestat
ten
účinek
který
na
sobě
za
zažíváme
účinek
naší
viny
a
tohleto
my
neděláme
čili
minut
e
napřed
vyčistil
ve
vlastním
domě
než
zase
čistý
kde
jinde
a
my
bychom
ale
tolikrát
pohodlnější.
Čistě
někde
jinde
jenom
kdybychom
nemuseli
u
sebe
tohleto
jsou
chyby
které
stojí
mnoho
utrpení
protože
vzniká
nerovnováha
mezi
vlastním
vlastní
cestou
a
přáním
po
nějaké
nápravě
nemůžeme
pánu
bohu
pomáhat
když
nevíme
jak
jaké
strany
to
vzít
když
nerozumíme
jeho
záměru
když
nevíme
co
on
si
přeje
takže
máme
být
drzí
a
chci
si
přát
vědět
co
on
si
přeje
v
každém
případě
to
není
zapotřebí
to
by
nás
zavazovat
to
je
závazné
vědomost
ale
jestliže
nerozhodují
někomu
pomoci
tam
kde
nikdo
jinak
nemůže
pomoci
než
jak
se
říkáme
pán
bůh
tak
pak
musíme
se
opřít
o
vůli
boží
jakmile
toto
neuděláme
tak
se
proviňujeme
i
proti
tomu
komu
chceme
pomoci
i
proti
sobě
no.
Ba
nabyde
strany
na
uvolíme
veliké
nebezpečí
utrpení
protože
jsme
se
postavili
možná
proti
vůli
a
říkám
možná
musíte
vždycky
být
proti
vůli
boží
a
hraje...
Text view •
Help