mf930709_016

mf930709_016

ProjectPDT
Genrenews

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Dráha se letos privatizovat asi nestihne

Praha (jkl) - Privatizaci železničních tratí současná legislativa nebrání, tvrdí ministerstvo dopravy. Zároveň však ředitel odboru železnic ministerstva dopravy Vlastimil Hledík připustil, že do konce letošního roku se žádnou z tratí převést do soukromých rukou nepodaří.

Každá privatizovaná trať musí být zařazena do seznamu privatizovaného majetku, který dosud spravují České dráhy. Seznam mají vypracovat České dráhy, posoudit ministerstvo dopravy a schválit vláda, a to ve druhé vlně privatizace. Soukromý zájemce musí zpracovat projekt, ministerstvo ho posoudí ve veřejné soutěži nebo přímým prodejem trať privatizuje.

Vlastimil Hledík řekl, že ministerstvo dopravy předložilo vládě návrh seznamu železničních tratí určených k privatizaci. Tyto trati jsou zatím tři: ze Šumperka do Koutů nad Desnou v délce 19 kilometrů, tříkilometrová odbočka z Petrova nad Desnou do Sobotína a úzkorozchodná trať z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice dlouhá 33 kilometrů. O privatizaci všech těchto tratí je podle Hledíka zájem. "Zatím všechny zájemce neevidujeme, protože seznam ještě nebyl schválen," řekl ředitel Hledík. Podle něj chce ministerstvo na uvedených třech tratích ověřit, jak bude nestátní přeprava po železnici fungovat a případně do soukromých rukou převést další úseky železniční sítě. Každopádně by si však stát měl ponechat rozhodující tratě.

Někteří železničáři se obávají, že soukromníci budou chtít jen vydělat peníze a nebudou udržovat tratě. Podle Vlastimila Hledíka České dráhy mohou ve smlouvě novému provozovateli stanovit, že musí provozovat a udržovat dráhu, zajišťovat bezpečnost a plynulost železniční dopravy.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View