ln95047_126

ln95047_126

ProjectPDT
Genrenews

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Poslanci nemohou vyřešit za Tatru její problémy

Kopřivnice - Hospodářský výbor Parlamentu České republiky nemůže za Tatru vyřešit její problémy, řekl včera po návštěvě některých jeho členů v Tatře Kopřivnici její generální ředitel Karel Beneda.

Nicméně vyslovil uspokojení s názory poslanců, že oživení v okrese Nový Jičín, kde je největší nezaměstnanost v České republice, může přinést rychleji budovaná infrastruktura.

Místopředseda výboru Vladimír Procházka řekl, že výbor do měsíce bude jednat o zlepšení telefonizace, plynofikaci a komunikacích v tomto regionu. Tatře samotné by svízelnou finanční situaci ulehčila novela zákona o odpisech. Beneda řekl, že Tatra letos vyrobí a prodá 2500 nákladních vozů a za 1 miliardu náhradních dílů.

Doma prodá jen 300 vozů.

Podle Benedy se počítá i se zakázkami pro Armádu České republiky, prvních 30 tahačů bylo dodáno. Tatry tvoří základ kolové techniky armád Indie, Ruska a Číny, kde nejasnosti kolem Tatry jejímu image neprospěly. Beneda "poděkoval iniciativě KSČ za záchranu Tatry". Tato strana informovala čínskou odbornou delegaci, která byla na návštěvě v České republice, že vedení Tatry projevilo nezájem s jednat. Ta do Kopřivnice nepřijela, tam byla netrpělivě očekávána. Mělo se totiž jednat o společném závodě, který chce Tatra v Číně budovat.

Tatra je mezi šesti vybranými automobilkami, které postaví závod na výrobu 10 000 vozů. V Biocelu Paskov, který hospodářský výbor také navštívil, by od poslanců vedení firmy očekávalo zpřísnění vývozu dřevní hmoty z České republiky. Biocel doposud vyrábí pouze buničinu, zakoupením papírenských strojů chce dosáhnout finálního výrobku.

Pokud by Biocel prodával papír, zhodnotil by svou produkci sedmkrát. V Moravskoslezské vagónce ve Studénce se poslanci chtěli přesvědčit , jak je továrna připravena na to, aby v konkurenčním prostředí získala objednávku Českých drah na obnovu osobního železničního vagónového parku.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View