ln94211_118

ln94211_118

ProjectPDT
Genrenews

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Stížnosti na zásilkové služby rostou geometrickou řadou

Praha (dr)- Celých 30 procent stížností občanů podaných České obchodní inspekci (ČOI) za prvních sedm měsíců letošního roku připadá na zásilkové služby. Vloni to bylo 18.5 procenta. V roce 1993 vyřizovala ČOI přes pět tisíc stížností, letos od ledna do konce července více než čtyři tisíce.

Ředitel ČOI Pavel Čáslavský včera řekl, že minulý týden nařídil kompletní plošnou kontrolu všech zasilatelských firem působících v České republice. Výsledky kontroly oznámí do dvou měsíců.

V ČR podniká 80 zásilkových firem, nejvíce v Praze, kde jich působí 35. Činnost zásilkových společností by měla být zvlášť upravena buď v zákoně na ochranu spotřebitele, nebo v živnostenském zákoně, uvedl Čáslavský. Mnohé pomocí zavádějící a ohlupující reklamy nabízejí za zdánlivě výhodné ceny zboží, které zdaleka neodpovídá inzerované kvalitě. Od července provádí ČOI test spotřebitelský koš, který je zaměřen na kontrolní nákupy rozdílných potravinářských a drogistických výrobků. První nákup realizovalav severních Čechách, postupně ho pořídí ve všech částech ČR. Ze 17 výrobků nevyhověl po mikrobiologické stránce jablečný mošt z Labeny Žatec a Bohušovické máslo, které mělo navíc vyšší obsah vody.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View