ln94209_72
ln94209_72
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Talichovci
v
Míčovně
Recenze
HUDBA:
Jméno
Talich
má
v
české
hudební
kultuře
výsadní
postavení.
Václav
Talich
má
v
naší
historii
podobnou
pozici
jako
Arturo
Toscanini
v
Itálii,
jeho
synovec,
violista
Jan
Talich,
založil
slavné
Talichovo
kvarteto
a
prasynovec,
houslista
Jan
Talich,
je
zakladatelem
ambiciózního
mladého
souboru-
Talichova
komorního
orchestru.
Dramaturgie
festivalu
Pocta
katedrále
pozvala
do
nádherného
prostředí
renesanční
Míčovny
na
Pražském
hradě
Talichovce
s
repertoárem
krásným
a
efektním.
Úvod
patřil
Orchestrálnímu
kvartetu
G
dur
prominentního
skladatele
mannheimské
školy
Karla
Stamice.
Proslavené
dynamické
efekty
manheimských
skladatelů
jsem
však
neslyšel,
spíše
jemnou
nesouhru
ve
skupinách.
Dynamickou
škálu
bych
rozhodně
rozšířil
o
jemná
piana,
která
mohou
být
stejně
efektní
jako
agresivní
forte.
V
Mozartově
Koncertantní
symfonii
pro
housle
a
violu
a
orchestr
Es
dur
již
bylo
vše
v
pořádku,
až
na
jedno-
byl
to
Mozart
krásný,
ale
romanticky
rozevlátý
a
silový.
Jan
Talich
st.
a
ml.
byli
přes
několik
zvukových
a
intonačních
nedotažeností
velmi
dobří
a
doslova
spolu
dýchali.
Pro
koncertní
život
Prahy
by
bylo
určitě
přínosné
slyšet
houslistu
i
v
jiném
sólovém
repertoáru,
než
je
toto
dílo
nebo
Vivaldiho
Čtvero
ročních
dob.
Po
deštivé
pauze
provedená
Dvořákova
Serenáda
E
dur
odčinila
poněkud
rozpačitý
dojem
z
první
poloviny
koncertu,
neboť
byla
zahrána
téměř
dokonale-
s
velkým
nasazením,
tónovou
kulturou
a
noblesou.
Luboš
Stehlík
Pocta
katedrále-
Talichův
komorní
orchestr.
Míčovna
Pražského
hradu,
2.
září.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View