ln94209_72

ln94209_72

ProjectPDT
Genrereview

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Talichovci v Míčovně

Recenze HUDBA: Jméno Talich v české hudební kultuře výsadní postavení. Václav Talich v naší historii podobnou pozici jako Arturo Toscanini v Itálii, jeho synovec, violista Jan Talich, založil slavné Talichovo kvarteto a prasynovec, houslista Jan Talich, je zakladatelem ambiciózního mladého souboru- Talichova komorního orchestru.

Dramaturgie festivalu Pocta katedrále pozvala do nádherného prostředí renesanční Míčovny na Pražském hradě Talichovce s repertoárem krásným a efektním. Úvod patřil Orchestrálnímu kvartetu G dur prominentního skladatele mannheimské školy Karla Stamice. Proslavené dynamické efekty manheimských skladatelů jsem však neslyšel, spíše jemnou nesouhru ve skupinách. Dynamickou škálu bych rozhodně rozšířil o jemná piana, která mohou být stejně efektní jako agresivní forte. V Mozartově Koncertantní symfonii pro housle a violu a orchestr Es dur již bylo vše v pořádku, na jedno- byl to Mozart krásný, ale romanticky rozevlátý a silový. Jan Talich st. a ml. byli přes několik zvukových a intonačních nedotažeností velmi dobří a doslova spolu dýchali. Pro koncertní život Prahy by bylo určitě přínosné slyšet houslistu i v jiném sólovém repertoáru, než je toto dílo nebo Vivaldiho Čtvero ročních dob. Po deštivé pauze provedená Dvořákova Serenáda E dur odčinila poněkud rozpačitý dojem z první poloviny koncertu, neboť byla zahrána téměř dokonale- s velkým nasazením, tónovou kulturou a noblesou. Luboš Stehlík Pocta katedrále- Talichův komorní orchestr. Míčovna Pražského hradu, 2. září.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View