ln94205_12

ln94205_12

ProjectPDT
Genrenews

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Prodejny mohou získat značku Spokojený zákazník

Ostrava - Zlepšit kvalitu prodeje a služeb je cílem ankety Spokojený zákazník, kterou od počátku května organizuje Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) se sídlem v Ostravě. Do prvního kola se přihlásilo 37 soukromých majitelů, počátkem září získá značku 21 provozovatelů, kteří splnili daná kritéria.

Podle předsedy SOS Zdeňka Škuty by se měla soutěž, která zatím probíhá na Ostravsku, postupně rozšířit v celé České republice. V anonymní i neanonymní anketě odpovídají především zákazníci. Informace o přihlášených provozovnách však získává SOS také od České obchodní inspekce, hygienické služby a u řeznictví nebo prodejců zvířat také u veterinární správy.

Značka, která je udělována na dva roky, bude umístěna v prodejnách. Oceněná zařízení budou po tuto dobu prověřována. V případě nedodržení stanovených kritérií může být značka odebrána.

Jak dále řekl Z.Škuta, trvalo první kolo 90 dnů. Další budou pořádána v šedesátidenních cyklech. Důraz se klade na kvalitu nabízeného zboží a služeb, přiměřenou cenu a dobrou obsluhu.

To jsou podle Škuty hodnotící hlediska, která jsou užíváná také v západoevropských zemích.

Z prvního kola vyplývá, že největší procento zákazníků z téměř 1700 odpovídajících bylo spokojeno s výběrem a kvalitou zboží a služeb, méně s cenami. Mnozí prodejci se obávají, že při současném růstu cen se bude tento ukazatel spokojenosti snižovat.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View