wsj2207.cz

wsj2207.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Sněmovní Podvýbor pro letectví schválil návrh zákona, který by ministru dopravy dával právo posuzovat a schvalovat zadlužené odkupy velkých amerických aerolinek. Rychlou legislativní akci, představenou ve středu a schválenou podvýborem při včerejším hlasování, uspíšilo zhroucení plánu získat mateřskou společnost společnosti United Airlines, společnost UAL Corp. Předpokládá se, že návrh zákona zítra převezme Výbor pro veřejné práce a dopravu a příští týden již bude vyžádáno plenární hlasování. Nové opatření vyvolalo kritiku ze strany Bushovy administrativy a poslední slovo měl finančník Donald Trump, který včera stáhl svou nabídku na převzetí společnosti AMR Corp., mateřské společnosti American Airlines. V dopise předsedovi podvýboru Jamesi Oberstarovi (demokrat za stát Minnesota) Trump kritizuje návrh zákon jako přímou snahu zmařit jeho nabídku na společnost AMR a řekl, že právě to přispělo ke zhroucení celého obchodu. Také Elaine Chao, náměstkyně ministra dopravy, poslala dopis, ve kterém vyjadřuje nesouhlas administrativy se zákonem "v jeho současné podobě". Poslanec Oberstar odbyl Trumpova obvinění jako "výmluvu pro selhání jeho vlastního obchodu". Řekl také, že fakt, že onen druhý dopis nepřišel od ministra dopravy Samuela Skinnera, naznačil, že v pozicích administrativy je ještě "prostor pro manévrování". Oberstar a další členové výboru opakovaně zdůrazňovali, že legislativní opatření nejsou odpovědí na žádnou konkrétní situaci na trhu. Příklady společností UAL a AMR však citovali jako důvody k rychlému převedení těchto legislativních návrhů na zákon. Poradci jak ve Sněmovně, tak v Senátu uvedli, že stažení Trumpovy nabídky na společnost AMR pravděpodobně nezmaří úsilí tato legislativní opatření protlačit. "Pořád to jde rychle kupředu a pořád to chceme udělat," řekl jeden poradce v Senátu. Návrh zákona se zaměřuje na podchycení obav, že by nějaká letecká společnost mohla obětovat nákladná bezpečnostní opatření, aby splatila dluh vzniklý při zadluženém odkupu. V současné době nemá ministr dopravy jasně stanovená práva blokovat fúze, ale může přistoupit k tvrdému opatření, kdy odejme provozní povolení tomu přepravci, kterého tento vládní úředník považuje za nezpůsobilého. Zastánci nových legislativních opatření vnímají návrh zákona jako snahu přidat stabilitu a jistotu do procesu akvizic aerolinek a jako snahu zachovat bezpečnost a způsobilost tohoto průmyslu. Obecně by předtím, než by bylo možné získat 15 % a více akcií s hlasovacím právem nějakého velkého amerického leteckého přepravce, zákon umožňoval ministerstvu dopravy 30denní posuzovací období. Také by po přebírající straně požadoval, aby uvědomila ministra dopravy a poskytla veškeré informace potřebné k posouzení záměru akvizice. Zákon by dovolil ministrovi zamítnout odkup, pokud by nezbytné informace nebyly poskytnuty, nebo pokud by se zdálo, že odkup přepravce finančně oslabí, povede k podstatnému zmenšení velikosti aerolinky prostřednictvím odprodeje aktiv nebo předá kontrolu zahraničním zájmům. Pokud by bylo potřeba více informací, měl by ministr právo prodloužit posuzovací období o 20 dní. Všichni zúčastnění, jak členové Kongresu, tak i průmysloví experti, vyjádřili podporu zákonu, aby zabránili ziskuchtivcům těžit ze zisků aerolinek na úkor bezpečných a úsporných služeb. Několik členů výboru však nesouhlasilo, někteří podpořili Trumpovo prohlášení, že hrozba regulace způsobila neúspěch obchodu se společností UAL a pád na akciovém trhu. Jednou z hlavních obav vyjádřenou nesouhlasícími osobami bylo, že se velké aerolinky nebudou smět zbavovat svých menších jednotek a zakládat nezávislé vyčleněné společnosti.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View