wsj2156.cz

wsj2156.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Předseda společnosti PepsiCo Inc. řekl, že je více než spokojen s odhady analytiků, že zisky porostou minimálně z 98 centů na dolar za podíl oproti 91 centům v minulém roce. D. Wayne Calloway, také člen představenstva firmy, naznačil, že očekává, že analytici zvýší svou předpověď na rok 1989 poté, co firma dnes zveřejní své zisky. Analytici zatím uvedli, že očekávají 3,30 3,35 dolaru za podíl. Po dnešním oznámení by toto rozpětí mohlo vzrůst na 3,35 3,40 dolaru za podíl. Funkcionář také řekl, že by byl tímto novým rozpětím potěšen. V roce 1988 vydělal tento gigant na nealkoholické nápoje 2,90 dolaru za podíl. Výsledky pro rok 1989 budou zahrnovat zhruba 40 centů za podíl díky slábnoucím účinkům koupě přípravny občerstvení a stáčírny lahví. V kombinovaném obchodě na newyorkské burze skončila včera společnost na 57,125 dolarech za podíl, což znamená nárůst o 3,125 dolaru. Firma oznámila, že u tržeb za třetí čtvrtletí očekává nárůst o 25 % oproti 3,12 miliardy dolarů za poslední čtvrtletí. U firemní stáčírny nealkoholických nápojů se ve třetím čtvrtletí očekává nárůst tržeb jen o 1 % - tedy podstatně níž než byl čtyř- pětiprocentní nárůst v letech minulých - ale stále drží krok se zbytkem průmyslu nealkoholických nápojů. Calloway dává nižší čísla za vinu deštivějšímu počasí, nedostatku nových výrobků v tomto průmyslu a - v mnohem menší míře - cenám. PepsiCo uvedla, že ceny jejích nealkoholických nápojů byly v tomto čtvrtletí asi o 2 % vyšší. Calloway také poznamenal, že objem vyrobených nápojů ve třetím čtvrtletí minulého roku vzrost o rekordních 9 %, čímž se porovnání ztěžuje. Mezinárodní produkce nealkoholických nápojů vzrostla zhruba o 6 %. Objem vyrobeného občerstvení vzrostl o celých 7 % ve třetím kvartálu, zatímco vnitřní výnosy stouply dvojnásobně, řekl Calloway. Kromě britského obchodu s občerstvením získaného v červenci, objem v mezinárodním obchodě vzrostl o 40 %, přičemž tržby byly vysoké ve Španělsku, Mexiku a Brazílii. Celkový zisk z občerstvení stoupl o 30 %. V čele s firmami Pizza Hut a Taco Bell vzrostly zisky restaurací ve třetím čtvrtletí zhruba o 25 % a tržby o 22 %. Tržby při porovnání vždy týchž restaurací vzrostly u firmy Pizza Hut asi o 13 %, zatímco u firmy Taco Bell o 22 % a řetězec vydělává na své strategii ceny odpovídající kvalitě i nadále. Taco Bell odvrátil pokles počtu odmítavých zákazníků tím, že neustále snižuje cenu svých tacos. Tržby v týchž provozovnách firmy Kentucky Fried Chicken, která se potýká s rostoucí konkurencí na trhu s rychlým občerstvením z kuřecího masa a nedostatkem nových produktů, stouply jen o 1 %. Tato firma, která jen pomalu reaguje na to, že chuť zákazníků se od smažených jídel odklání, vyvíjí výrobek z grilovaného kuřete, který by měl být celostátně uveden na trh koncem příštího roku. Nový výrobek si vedl dobře při testování trhu v Las Vegas, v Nevadě, uvedl pan Calloway. Po čtyřleté šňůře nákupů v celkové hodnotě 7,7 miliardy dolarů, která přinesla firmě Pepsi hlavní závod na nealkoholické nápoje, stáčírny limonád, řetězec rychlého občerstvení a zámořského občerstvovacího giganta, říká pan Calloway, že v nejbližší době žádné další větší akvizice neočekává. "Ale člověk nikdy neví," dodal, "musíte využívat příležitostí."


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View