wsj2100.cz

wsj2100.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Spotřebitelé budou možná chtít, aby se jejich telefony přemístily trochu blíže televizoru. Pohovkoví sportovci, kteří sledují program stanice ABC "Pondělní noční fotbal" nyní mohou během poločasu hlasovat pro nejlepší utkání posledních 20 let ze čtyř nebo pěti televizních záznamů. Před dvěma týdny začali diváci několika šotů pro spotřebitele, které přes den vysílá stanice NBC, volat linku 900, aby získali rady týkající se různých otázek životního stylu. I nově uvedená reality show Tvrdá reklama zaznamenává názory diváků, aby je bylo možné druhý den vysílat. Interaktivní telefonická technologie postoupila o krok dále v důmyslnosti a dramaturgové televizního vysílání se předhání v tom, kdo lépe využije tyto nové možnosti. Diváci nakonec možná budou z technologie znudění a začnou výrobcům zazlívat příliš vysoké náklady. Ale právě nyní dramaturgové předpokládají, že diváci, kteří neustále vytáčejí množství čísel různých služeb, budou moci odložit kolty svých dálkových ovládání a vytrvat v sledování jednoho kanálu. "Strávili jsme v Los Angeles hodně času tím, že jsme hovořili s pracovníky televizních společností, kteří sestavují program," říká Mike Parks, prezident společnosti Call Interactive, která dodala technologii jak stanici ABC Sports, tak pořadu spotřebitelské minuty stanice NBC. "Díky chuti soutěžit, která dnes vládne na televizním trhu, se každý snaží nalézt způsob, jak více diváky vybudit." Jedna z vedoucích společností, které stojí za rozšířením užívání linek 900, je Call Interactive, podnik se společnou majetkovou účastí American Express Co. a American Telephone & Telegraph Co. V této společnosti, která byla založena v srpnu, se snoubí nově rozšířená služba linky 900 uvedená na trh firmou AT&T, a 200 počítačů aktivovaných hlasovým signálem v servisním středisku firmy American Express Omaha ve státě Nebraska. Také jiné telekomunikační společnosti s přenosem na velkou vzdálenost začínají s marketingem většího množství služeb linky 900 a současně se objevují specializovaní konzultanti, kteří dovedou tento nový prostředek využít. Blair Entertainment, newyorská společnost, která radí televizním stanicím a prodává za reklamu, právě vytvořila přidruženou společnost 900 Blair, která novou technologii zavést v televizi. Využívání meziměstských hovorů linky 900 se v posledních letech překotně šíří. Po nějakou dobu se tato služba těšila poněkud chatrné pověsti vinou pornografických linek a služeb s vysokými náklady, které pokoušely děti, aby (opakovaně) vytáčely čísla pro informace o filmech či hudbě, ale nová zákonná omezení jsou zaměřena na zamezení takových výstřelků. Náklady hovoru linky 900 jsou stanoveny tím, kdo ji uvádí - například ABC Sports - nejlevnější přitom začíná na 75 centech. Účet za tuto linku je zahrnut v pravidelném telefonním účtu jejího uživatele. Z tohoto poplatku sráží místní telefonní společnost a dálková telekomunikační společnost své náklady na přenos hovoru a zbytek peněz předávají dál původci, který musí pokrýt náklady na reklamu a jiné výlohy. Za poslední měsíce se tato technologie stala pružnější a schopnější zprostředkovat velké množství hovorů. Předtím účastníci linky 900 museli jen poslouchat a nemohli mluvit nebo museli hlasovat "ano" nebo "ne" tak, že volali na jedno nebo druhé číslo. (Telekomunikační odborníci tuto technologii nazývají "klapka devět set.") Nyní je účastník uveden do složité nabídky voleb, aby z načerpal informaci, kterou potřebuje, a hardwarové vybavení vyřídí 10 000 hovorů za 90 vteřin. dodnes byla linka 900 používána hlavně na místních televizních stanicích a kabelových programech. Stanice MTV využila jednu z nich k prozrazení adresy domu, v němž vyrostla rocková hvězda Jon Bon Jovi. Po několik let vyzývala stanice Turner Broadcasting System's Cable News Network své diváky, aby každou noc odpovídali na anketní otázku k určitému tématu ("Měly by ozbrojené síly Spojených států zasáhnout v Panamě?"), avšak i ty nejžhavější a nejkontroverznější otázky na stanici CNN zaznamenaly asi jen 10 000 hovorů. V nejnovějším využití interaktivní technologie linky 900 je patrná rostoucí pestrost jejího použití. Očekává se, že společnosti Capital Cities/ABC, CBS Inc. a složka National Broadcasting Co. společnosti General Electric Co. brzo ohlásí společnou kampaň zaměřenou na uvědomění problému hladu. Sdělení bude zakomponováno do scénářů pořadů v hlavním vysílacím čase a divákům bude dána k dispozici linka 900, na kterou budou moci volat. Volajícím bude zaslána vzdělávací brožurka a skromný poplatek za zavolání bude bezprostřední metodou, jak získat peníze. Jiná použití nové sítě mají velmi různé cíle. ABC Sports hledala způsob, jak zvýšit pokleslou sledovanost v poločase pořadu "Pondělní noční fotbal". Kurt Sanger, který je ředitelem marketingu stanice ABC Sports, říká, že nyní "desítky tisíc" fanoušků každý týden volají linku 900, aby dali svůj hlas nejlepšímu odkopu, nejlepšímu zachycení zadáka atd. Výnos z hovorů plyne na charitu, ale ABC Sports užívá hovorů rovněž jako příležitosti k prodeji: Frank Gifford poté, co divákům poděkuje za hlasování, nabídne jim videokazetu s fotbalovým zápasem za 19 dolarů 95 centů a 5 % z telefonujících diváků prodlouží svůj hovor, aby si jej objednalo. Příště se možná budou prodávat bundy. Mezitím však stanice NBC Plus nedávno zahájila linku 900 "Skóre Plus", která poskytuje celý seznam výsledků, rozborů a zpráv pro fanoušky 24 hodin denně po celý rok. Mluvčí řekl, že jejím účelem je "podpořit dojem, že NBC Sports je zde vždy lidem k dispozici." Spotřebitelské minuty stanice NBC "s přímým připojením" zvýšily náklady na reklamu během dne, což byla v tomto směru nejslabší doba pro tuto stanici. Každému všednímu dni odpovídá určitý sponzor a určité téma: v pondělí Unilever N.V.'s Lever Bros sponzoruje tipy na dietu a cvičení, po nichž následuje třicetivteřinová reklama na výrobky Lever Bros. Diváci mohou zavolat linku 900, chtějí-li dostat další rady, které budou šity na míru podle jejich potřeb na základě čísel, která stisknou ("Stiskněte 1, jste-li těhotná," atd.). Nezavěsí-li volající a oznámí-li sponzorovi své jméno a adresu, budou mu zaslány kupony a propagační leták a sponzor tak bude moci sestavit seznam vhodných potenciálních zákazníků. Diane Seamanová, viceprezidentka stanice NBC-TV, říká, že NBC tato služba umožnila za tento reklamní čas požadovat svou nejvyšší sazbu. Neřekla, kolik tato sazba činí, ale předpokládá se, že se pohybuje asi 40 % nad obvyklými sazbami v denní době. Seamanová říká: "Podařilo se nám dosáhnout toho, že reklamní inzerenti svůj rozpočet určený na propagaci utratí na tento způsob inzerce, protože tak mají příležitost rozesílat kupóny". "A jsme tak schopni rovněž přitáhnout nové zadavatele reklamy, protože toto je něco nového." Pan Parks ze společnosti Call Interactive říká, že vrcholní úředníci televizních stanic zvažují využití linky 900 v "talk show, zábavných hrách, přehledech zpráv a veřejného mínění." Odborníci předpovídají velký příliv nových pořadů v 90. letech, kdy bude široce dostupná služba nazývaná "automatická informace podle čísla". Tato služba identifikuje telefonní číslo každého, kdo volá, a může potom být využito k okamžitému sestavení seznamu pro odesílání nabídek. Jak řekl producent pořadu, Mark B. von S. Monsky, "tvrdá reklama", nově zveřejněná bulvární show společnosti Paramount pictures, bude využívat svou linku 900 k dalším účelům, mezi nimiž je výzkum. Řekl: "Bude-li se vysílat díl o místních hrdinech II. světové války, můžeme požádat lidi, aby udali jméno a telefonní číslo kohokoli, o němž vědí, že získal medaili." "Ušetří nám to čas a angažuje to lidi." Ale Monsky vidí před sebou ještě daleko větší změny. "Tohle jsou jen první krůčky k opravdovému interaktivnímu videu, což bude, jak věřím, největším objevem, který kdy ovlivnil televizi", řekl. I když bude nákladné točit několik verzí, dramaturgové televizních stanic by mohli diváky nechat hlasovat o různých zakončeních filmů. Stanice Fox Broadcasting experimentovala s touto koncepcí minulý rok, když diváci pořadu "Ženatý se závazky" hlasovali, zda Al Peg na svatého Valentýna říci "Miluji ". Jednou budou diváci snad volit různou hloubku podrobností, které jsou pokryty zprávami. Monsky říká, že "menu, které se ozve v telefonu, by vás mohlo nechat rozhodnout, zda "mám zájem jen o začátek příběhu č.1 a chci příběh č. 2 v plném rozsahu". "Začnete na obrazovce potkávat pořady, kde diváci programují program."


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View