wsj1844.cz

wsj1844.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

jejíž agentura Della Femina McNamee WCRS mimo jiné stvořila lháře Joea Isuzu - oznámila rozsáhlou restrukturalizaci, která ji do velké míry stáhne z reklamní sféry a jež zahrnuje prodej větší části její reklamní jednotky pařížské společnosti Eurocom. Již dlouho očekávaná celková restrukturalizace přemění londýnskou společnost WCRS, vyrábějící především reklamy, na jednoho z největších evropských nákupčích reklamního času a prostoru. Rovněž vytvoří nově sloučenou celosvětovou reklamní agenturu spravovanou společností Eurocom a společně řízenou newyorským reklamním ředitelem Jerrym Dellou Feminou a dvěma vedoucími pracovníky společnosti WCRS. Nesporný ambiciózní cíl sloučené agentury: stát se jednou z deseti největších agentur světa a získat více mnohonárodních klientů, než by tyto agentury dokázaly přilákat samostatně. Restrukturalizace společnosti WCRS odráží vzrůstající důležitost mediálních nákupů v Evropě, kde je jedinou cestou k získání dobré ceny za reklamní čas a prostor nákup ve velkém. Tento krok prozatím zajišťuje společnosti Eurocom silnou americkou pozici ve společnosti Della Femina a více než čtyřnásobné rozšíření jejích reklamních aktivit po celém světě. Zároveň poskytuje upřímnému panu Dellu Feminovi - který často propaguje sám sebe stejně jako své klienty - mezinárodní pole působnosti, které bezpochyby neodmítne využít. Na základě podmínek smlouvy zaplatí společnost WCRS 2,02 miliardy francouzských franků (318,6 milionu amerických dolarů) za 50 % společnosti Carat Holding S. A., jednoho z největších evropských mediálních nákupčích, kterou již nevlastní. Mezitím společnost Eurocom, která vlastnila 20 % reklamní jednotky společnosti WCRS, zaplatí 43,5 milionu liber (68,5 milionu dolarů), aby zvýšila svůj podíl na 60 %. Tato cena rovněž zahrnuje zvýšení 51% podílu společnosti Eurocom v evropské skupině Belier Group, síti reklamních agentur se společnou majetkovou účastí, kterou vlastní se společností WCRS, na 60 %. Společnost Eurocom rovněž bude mít za šest let právo zakoupit zbývajících 40 % sloučené skupiny reklamních agentur. Tato transakce staví tři vedoucí pracovníky přímo do čela velké agentury s poměrně těžkopádným názvem Eurocom WCRS Della Femina Ball Ltd., čili EWDB. Sloučená agentura bude zahrnovat společnost Della Demina McNamee se sídlem v New Yorku, různé agentury společnosti Eurocom ve Francii, skupinu Belier Group v Evropě a další reklamní provozy a provozy přímého marketingu společnosti WCRS. Della Femina se stane předsedou společně s bývalým výkonným ředitelem společnosti WCRS Robinem Wightem. Oba budou podřízeni Timu Breenemu, bývalému výkonnému řediteli společnosti WCRS, který bude v nové agentuře výkonným ředitelem. V rozhovoru v New Yorku nastínil Breene, který právě přiletěl letadlem Concord z Paříže, kde výkonní ředitelé téměř celou noc pracovali, velké plány nové agentury. "Naším cílem je dostat se poměrně rychle mezi deset nejlepších... do tří let. To znamená velice dynamický růst," uvedl. Dodal, že se společnosti Eurocom a WCRS dohodly na zřízení rozvojového fondu ve výši 100 milionů liber za účelem akvizic. Nová skupina již vede diskuse o možném nákupu ve Španělsku a Breene řekl, že skupina rovněž plánuje akvizice ve Skandinávii, Německu a jinde. Dobytí pozice jedné z deseti nejlepších agentur během tří let bude přinejmenším náročné. Společnost Della Femina měla loni roční obrat jen 660 milionů dolarů a obsadila mezi největšími reklamními agenturami ve Spojených státech 24. místo. Sloučená společnost, jejíž součástí se společnost Della Femina nyní stane, bude mít - především v Evropě - roční obrat o něco vyšší než 2,6 miliardy dolarů, čímž se dostane asi na 14. místo ve světě. Aby se dostala mezi desítku nejlepších, musela by přeskočit takové impozantní společnosti, jako je Grey Advertising, D'Arcy Masius Benton & Bowles a Omnicom's DDB Needham. Plán sloučené společnosti získat mnohonárodní inzerenty s baleným zbožím se může ukázat jako stejně obtížný. Když společnost WCRS vytvořila v roce 1988 na základě sloučení tří menších reklamních jednotek společnost Della Femina McNamee, uvedla, že tento krok učinila za účelem získání větších klientů, především společností s baleným zbožím. Od doby získala společnost Della Femina společnost Pan Am jako mezinárodního klienta a skutečně pracuje pro několik klientů s baleným zbožím, včetně společnosti Saran Wrap patřící společnosti Dow Chemical Co. Avšak největší světoví hráči s baleným zbožím - jako jsou společnosti Procter & Gamble, Colgate-Palmolive a Unilever - se dosud této agentuře vytrvale vyhýbají. "Tři z našich oblíbených jmen", nazývá tento seznam Della Femina a s nadějí dodává: "Dnes jsme pro velké mnohonárodní společnosti mnohem lákavější agenturou, než jsme byli ještě včera." Přesto by restrukturalizace mohla vytvořit jeden z nejmocnějších svazků mezi reklamními společnostmi a společnostmi nakupujícími média, jaké kdy Evropa viděla. Součástí restrukturalizace, jak uvedly společnosti WCRS a Eurocom, je hledání způsobů, jak zkombinovat svůj nákup médií v Evropě. Navíc společnost Eurocom a bratři Francis a Gilbert Grossovi, kteří založili společnost Carat, získají 14,99% podíly ve skupině WCRS Group, čímž vznikne mezi společnostmi Eurocom a Carat silné spojení. Společnost Carat obdrží svůj podíl ve společnosti WCRS jako součást platby za 50% podíl ve společnosti Carat, který kupuje společnost WCRS, přičemž společnost Eurocom uvedla, že podle svého očekávání za svůj podíl ve společnosti WCRS zaplatí 32 milionů liber. Della Femina uvedl, že se i nadále hodlá intenzivně podílet na tvořivé práci celosvětové agentury, přičemž bude sloužit jako jakési "tvořivé vědomí". Louise McNamee, prezident společnosti Della Femina, bude i nadále řídit každodenní činnost americké agentury. Tito dva a další výkonní vedoucí pracovníci podepsali dlouhodobé pracovní smlouvy a Della Femina obdrží navíc částku ve výši několika milionů dolarů, kterou někteří výkonní pracovníci v oboru odhadují asi na 10 milionů dolarů. Co se týče skupiny WCRS Group, ta bude nyní schopna sledovat svůj dlouhodobě stanovený plán s cílem stát se "holdingovou společností pro celou řadu mediálních odvětví", jak řekl Peter Scott, výkonný ředitel společnosti. Společnost WCRS se kromě společnosti Carat zaměří na své vztahy s veřejností, televizní programy a další oblasti. Společnost WCRS uvádí, že se její dluh v důsledku transakce sníží ze 66 milionů liber na 24 milionů liber. Pro společnost Carat zatím spojenectví se společností Eurocom a WCRS posílit její pronikání za hranice Francie. Bratři Grossovi ze společnosti Carat přišli jako první s myšlenkou nakupování mediálního prostoru ve velkém měřítku. Nakupováním tohoto prostoru ve velkém získávají slevy 50 %, které mohou dále poskytnout svým zákazníkům. Tímto způsobem získali zakázky v nakupování mediálního prostoru ve Francii u takových reklamních gigantů, jako jsou společnosti Coca-Cola Co., Fiat S.p. A., Gillette a Kodak. V současné době však do tohoto oboru pronikají další agentury s vlastními konkurenčními skupinami nakupujícími mediální prostor - a společnost Carat plánuje expanzi do zbývajících částí Evropy. Jak uvedla společnost WCRS, po zklidnění trhu plánuje za účelem financování nákupu společnosti Carat vydat emisi eurokonvertibilních prioritních akcií. Společnost WCRS však dodala, že "vzhledem k současné nejistotě na trzích s akciemi" vyjednala střednědobé financování dluhu, které bude upsáno společností Samuel Montagu & Co. Ltd. Škody napáchané zemětřesením Úterní zemětřesení včera přivedlo sanfranciskou reklamní scénu na mrtvý bod; do práce dorazilo jen pár zaměstnanců, většinou aby zjistili škody nebo lomili rukama nad blížícími se prezentacemi nových akcí. Žádné agentury nenahlásily zraněné zaměstnance, ale zemětřesení mimo jiné poškodilo kanceláře společností J. Walter Thompson, Chiat/Day/Mojo a DDB Needham, jak uvedli mluvčí těchto agentur. Zaměstnanci společnosti Thompson, jejichž kanceláře se nacházejí v ultramoderním Embarcadero Center, podle mluvčí společnosti sledovali, jak ze zdí padají obrazy, a pak cítili, jak se mrakodrap vychýlil o dva dva a půl metru do stran. Mluvčí agentury Chiat/Day/Mojo uvedl, že opadala omítka a rozbila se okna. Včera v pozdním odpoledni se vedoucí pracovníci společnosti DDB Needham snažili vyřešit, co dělat s novou prezentací, která byla naplánována na dnešek, uvedl mluvčí společnosti. Mluvčí dodal, že kancelářská budova společnosti Ddb Needham patrně není staticky poškozena. "Veškeré provozy se zastavily," řekl. Řada agentur včetně společností Thompson and Foote či Cone & Belding uvedla, že někteří zaměstnanci, kteří nebydlí v San Francisku, se obávali, že se nedostanou domů, a strávili noc v agentuře. Reklamní poznámky... REKLAMA NA NOVÝ PRODUKT: Společnost Chesebrough-Pond's Inc. z Greenwich ve státě Connecticut svěřila reklamu na své vlasové produkty řady Faberge newyorské společnosti J. Walter Thompson. Společnost Thompson, jednotka skupiny WPP Group, zpracuje reklamu na šampón a kondicionér Faberge Organic a lak na vlasy Aqua Net. Tyto položky, které podle společnosti Leading National Advertisers loni vydělaly asi 7 milionů dolarů, původně spadaly pod newyorskou společnost Bozell. NOVINKY V KDO JE KDO: William Morrissey, jemuž je 44 let, byl jmenován výkonným viceprezidentem a celosvětovým ředitelem společnosti McCann Direct, jednotky přímého marketingu agentury Interpublic Group's McCann-Erickson. Předtím byl prezidentem a provozním ředitelem společnosti Ogilvy & Mather Direct. SPOLEČNOST BOZELL: Sídlem nové zábavní divize této reklamní agentury bude Los Angeles. Divizi bude řídit Dick Porter, který se vrací do společnosti Bozell ze společnosti MGM, kde vykonával funkci mediálního viceprezidenta. SPOLEČNOST AC&R ADVERTISING: Tři kalifornské kanceláře této agentury, které se dříve jmenovaly AC&R/CCL Advertising, se budou nyní nazývat AC&R Advertising, aby jejich název odpovídal názvu newyorské kanceláře. Společnost AC&R Advertising je jednotkou společnosti Saatchi & Saatchi Co. NOVÉ PIVO: Společnost Sibra Products Inc. v Greenwich ve státě Connecticut svěřila reklamu na své pivo Cardinal Amber Light newyorské společnosti Heidelberg & Associates. Finanční rozpočet je stanoven na 1,5 milionu dolarů. Nové pivo, které bylo uvedeno na trh tento týden na sjezdu lihovarského průmyslu, se dováží ze švýcarského pivovaru Cardinal. První reklamy společnosti Heidelberg na toto pivo, které bude podle společnosti Sibra konkurovat dováženému světlému pivu Amstel Light, jež vedoucí postavení na trhu, obsahují slogan "Nejchutnější světlé pivo, jaké jste kdy viděli".


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View