wsj1831.cz

wsj1831.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Michelle Pfeifferová nemůže zároveň žvýkat žvýkačku a zpívat. Ve filmu "Báječní Bakerovi hoši" však dokazuje, že je to jediná věc, kterou neumí, tedy přinejmenším, když hraje ve filmech. Jako drsná i svůdná barová zpěvačka Michelle Pfeifferová ve filmu "Báječní Bakerovi hoši" zpívá a vede si více než dobře. V roli Susie Diamond zvládá každou píseň jako hvězda, jako by slyšela, jak píseň znít, uvnitř své hlavy a soustředila se na to, aby se její projev shodoval s tímto vnitřním tónem. Avšak její vášnivost začíná i končí s hudbou. Když nevystupuje před publikem, připravuje se na písně tak, že si z úst vyndá žvýkačku, a konec najevo vložením žvýkačky zpět do úst. Jako téměř vše v tomto nádherně romantickém a kousavém filmu vypadá Susie Michelle Pfeifferové jako někdo, koho jste kdysi viděli v mnoha příbězích ze show-businessu (dokonce i její jméno, Susie Diamond, zní jako jméno postavy, kterou musela hrát Marilyn Monroe). Přesto "Bakerovi hoši" a určitě ani Michelle Pfeifferová nejsou nic, co by pocházelo z nějakého trezoru videonahrávek. Mladý spisovatel a režisér Steve Kloves (ještě mu není 30 let) zatím produkoval pouze jediný film, napsal scénář k Závodu s měsícem, nádherné vyzrálé sérii snímků ze 40. let. Oba filmy jsou naplněny nostalgickou vnímavostí někoho mnohem staršího, někoho, kdo neodmítá sny, ale také dostatek zkušeností na to, aby znal své možnosti. Nicméně Kloves režíroval svůj vlastní film bez sentimentality a svým vlastním výstředním tempem, "Bakerovi hoši" jsou zároveň smutně baladičtí i komičtí. Materiál, který mohl dopadnout jako strašlivé klišé, pojímá zcela nově, například způsob, jakým Susie uvádí publikum do vytržení při svém prvním vystoupení s bratry Bakerovými. Samozřejmě není na škodu, že Kloves vykompenzoval nedostatek svých zkušeností za kamerou techniky, kteří přesně vědí, co mají dělat. Většina smyslnosti v tomto filmu vychází z rafinovaně svádivé práce Michaela Ballhause s kamerou. Po mnohaleté spolupráci se zesnulým německým režisérem Wernerem Rainerem Fassbinderem a v poslední době s Martinem Scorsesem ("Po zavírací době", "Barva peněz", "Poslední pokušení Krista") si Ballhaus vytvořil osobitě proměnlivý styl. A duchaplný hudební doprovod Dava Grusina si bez povýšenosti osvojuje otřepané požadavky na restaurační hudbu ("atmosféra" je nezbytností). Ačkoliv Pfeifferová hraje dost okázalou roli - ty nejkomičtější repliky a obléká se do přepychových šatů a bot na vysokém podpatku - hoši jsou také velmi dobří. Co se zpočátku zdálo jako dobrý nápad, totiž aby bratři Bridgesovi (Jeff a Beau) hráli bratry Bakerovy, se nakonec skutečně osvědčilo. Kdo se někdy pokoušel chovat se před kamerou "nenuceně", dobře , že je mnohem přirozenější dopadnout jako naprosté dřevo. Je tedy docela možné, že ta báječná součinnost mezi bratry není vůbec přirozená a že Jeff a Beau museli dřít jako mezci, aby svou bratrskou lásku - a zášť, pocit marnosti a vztek - zahráli tak opravdově. Na začátku filmu bratři Bakerovi dělají to, co dělají 15 let profesionálně a dvakrát tak dlouho sami pro sebe: jsou vynikající pianisté a hrají tváří v tvář na dvě piana. Jsou amatéry hrajícími v malých hotelech (ne v těch nejlepších) a v restauracích v Seattlu. Neshazují však své publikum tím, že by bagatelizovali své vystupování. Pokud okolnosti (například pravidelné živé vystoupení v "tropickém" baru) nevyžadují zvláštní kostýmy, jako jsou například havajské košile, nosí po většinu večerů smokingy. Plnoštíhlý Beau, který působí jako celý žhavý do toho, aby se posluchačům zavděčil svým klenutým obočím a kulatým obličejem, hraje staršího bratra Franka. Frank připravuje program, stará se o administrativu a přistupuje k této práci jako k jakékoliv jiné. Je dokonce schopen pomýšlet na práci, díky níž tráví 300 večerů v roce mimo domov, jako na spořádané zaměstnání. ženu a dvě děti a dům na předměstí; diváci uvidí pouze dům, a to téměř ke konci filmu. Frank se před uměleckými agenty mírně shazuje, pravděpodobně ne více a ne méně, než by musel, kdyby pracoval pro velkou společnost. Ve svém volném čase nosí pletené zapínací svetry. Jeff Bridges hraje mladšího bratra Jacka, který si připadá trochu jako buřičský umělec, žije v podkroví se svým nemocným psem a občas jej navštěvuje malé děvče z horního poschodí, které slézá po požárním schodišti. Přesto je Jack tím, kdo si pamatuje každý pajzl, ve kterém hráli, a kdy, a svědomitě se večer co večer dostavuje do práce (sám se utěšuje pitím a objevuje se vždy na poslední chvíli). Mladší Bridgesův Jack vypadá hubenější, než býval dřív, je velmi přitažlivý a cynický a také mnohem smutnějším případem než Frank, který dokázal otesat své sny tak, aby odpovídaly skutečnosti bez toho, aby se cítil příliš podvedený. Dokáže žít s malými radostmi. Kloves poskládal dohromady několik neocenitelných okamžiků. Ty zahrnují zkušební vystoupení Jennifer Tillyové, když se uchází o místo zpěvačky ve skupině Bakerovi hoši. Ve své roli přítelkyně člena zločinecké bandy v televizní show "Hill Street Blues" prokázala Tillyová se svým cvrlikajícím hláskem značný humorný potenciál. Zde podává báječný výkon, zvláště při své horlivě strašlivé interpretaci písně "Candy Man", kterou zpívá, zatímco si pyšně vykračuje v bavlněném, sladce růžovém angorském svetříku, který nemůže být dokonalejší. (Ten ladí k jejímu hlasu.) A to, jak Michelle Pfeifferová pojala píseň "Making Whoopee", a způsob, jak ji Ballhaus snímá od špičky jejích červených lodiček nahoru po jejích těsně přiléhavých červených šatech ze sametu, by vám mohlo připomenout Marilyn Monroe, pokud by se však Michelle Pfeifferová sama nestala oprávněně hvězdou. VIDEO TIP: Pokud byste chtěli vidět Michelle Pfeifferovou, jak poprvé zpívá ve filmu, a máte dostatek trpělivosti, podívejte se na film "Pomáda 2". Tam ji najdete. Ještě lepší však je ověřit si její smysl pro humor ve filmu "Manželství s mafií", v příjemné komedii z mafiánského prostředí od Jonathana Demmeho.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View