wsj1792.cz

wsj1792.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost British Airways PLC uvedla, že po neúspěchu nabídky na odkup v hodnotě 6,79 miliardy dolarů, neboli 300 dolarů na akcii, bude v případě jakékoliv přepracované nabídky koupě mateřské společnosti společnosti United Airlines, společnosti UAL Corp., požadovat lepší podmínky a výrazně nižší cenu. Derek Stevens, finanční ředitel společnosti British Air, uvedl do zprávy Dow Jones Professional Investor Report, že cena 230 dolarů na akcii "rozhodně není příliš nízká" a naznačil, že by jeho společnost ráda snížila objem své investice v hotovosti o výši 750 milionů dolarů. Dodal, že letecká společnost nehodlá přikročit k žádné nové nabídce za každou cenu, a že na pokusu bankéřů oživit onu neúspěšnou transakci se nepodílela. "Vůbec nejsme odhodlaní obchod uskutečňovat. Do ničeho se neženeme. Nechceme se podruhé setkat s odmítnutím," řekl a dodal, že vystoupení s přepracovanou nabídkou by mohlo trvat i několik týdnů. Stevensovy poznámky, které potvrzují zprávu z listu The Wall Street Journal, že společnost British Air chce při jakékoli nové nabídce koupě této druhé největší letecké společnosti v zemi začít od nuly, pomohly čtyři po sobě jdoucí dny srazit cenu akcií společnosti UAL. Při smíšeném obchodování na Newyorské burze cenných papírů klesla společnost UAL o 6,25 dolaru na akcii na 191,75 dolaru při objemu 2,3 miliardy akcií, když mezi obchodníky s akciemi k převzetí vzrostly obavy, jak dlouho bude trvat oživení nákupu. Podle původního odkupu, který správní rada společnosti UAL schválila 14. září, plánovali piloti společnosti UAL nabídnout 200 milionů dolarů v hotovosti a za 75% podíl tak vydělat 200 milionů dolarů na každoročních cenových úlevách. Vedení společnosti UAL mělo zaplatit 15 milionů dolarů za 10% podíl a společnost British Air měla dostat 15% podíl. Odkup ztroskotal poté, co se společnostem Citicorp a Chase Manhattan Corp. nečekaně nepodařilo získat bankovní financování. Od doby akcie společnosti UAL klesly o 33 %, což může být považováno za vůbec největší neúspěch akcií k převzetí. Zdá se, že obsah Stevensových poznámek naznačil, že společnost British Air při přikročení k jakékoliv nové nabídce zaujme aktivnější, rozhodnější roli. Uvedl, že podle jeho názoru bylo vedení společnosti UAL o financování jejich původní transakce nesprávně informováno. Stevens řekl, že společnost British Air zatím od zaměstnanecko-manažerské skupiny, kterou vede předseda správní rady společnosti UAL Stephen Wolf, neobdržela žádný nový návrh na odkup a nemá ani žádný náznak toho, že by k němu mohlo dojít. "Co se nás týče, čekáme, se situace uklidní," řekl. Ačkoliv společnost British Air vyčkává, s jakým návrhem tato odkupující skupina přijde, Stevens uvedl, že nová transakce s menším koeficientem zadlužení bude pro banky pravděpodobně přitažlivější. Řekl, že původní návrh je mrtvý, a že na základě změn tržní ceny společnosti UAL, výše dluhu, kterou jsou banky ochotny financovat a ceny, kterou by společnost British Air byla ochotna zaplatit, lze novou verzi po všech stránkách pozměnit. Stevens řekl, že očekává, že nová cena bude značně nižší, avšak odmítl uvést konkrétní částku. Na dotaz, zda je částka 230 dolarů na akcii, která včera kolovala na trhu, moc nízká, odpověděl: "Příliš nízká v žádném případě není." Dodal, že původní nabídka byla "přehnaná", a že vklad společnosti British Air "pro představoval poměrně velké sousto". Společnost British Air původně lákala možnost získat 15% podíl ve společnosti, ale nebyla nijak nadšená, že by měla zaplatit 750 milionů dolarů. "Pokud bychom v rámci (nového) obchodu mohli vynaložit méně peněz a přesto bychom získali 15 %, byl by to bod v náš prospěch," uvedl. V jakémkoliv novém návrhu bude společnost British Air očekávat větší míru návratnosti než byla původně navrhovaná ve výši 20 % a více. V případě, že bude odkupující skupina obnovení své nabídky oddalovat, mohla by správní rada společnosti UAL i nadále zůstat pod tlakem, aby hledala jinou transakci, ačkoliv k tomu není nijak právně zavázána. Panuje přesvědčení, že zhruba jednu třetinu akcií vlastní obchodníci s akciemi k převzetí, kteří by v případě, že jim dojde trpělivost, mohli hlasovat pro odvolání správní rady. Kvůli neúspěchu nabídky a vnitřní opozici dvou dalších skupin zaměstnanců je úkol odkupující skupiny udržet křehkou koalici pohromadě ještě více komplikován zjevnými neshodami v řadách samotného odborového svazu pilotů. Pilot, který zastupuje skupinu 220 pilotů najatých během stávky odborového svazu United v roce 1985, podal v pátek žalobu u federálního soudu v Chicagu, aby se převzetí společnosti zablokovalo. Nesouhlasící piloti se proti plánu staví proto, že by zapříčinil ztrátu jejich hodnostního zařazení. Vedení společnosti UAL souhlasilo se snížením hodnostního zařazení těchto pilotů výměnou za podporu ze strany odborového svazu pilotů United při návrhu na odkup. 220 pilotů, kterých se žaloba týká, nejsou členy odborového svazu. Letecká společnost jim po stávce v roce 1985 umožnila přeskočit v hodnostním zařazení některé členy odborů, což byl krok, který odbory napadly v předchozí soudní při. Do tohoto článku přispěla Judith Valenteová.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View