wsj1767.cz

wsj1767.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Značka Merkur, první firemní licence společnosti Ford Motor Co. na nové automobily v USA od doby, kdy byla v roce 1957 veřejně předvedena značka Edsel, nyní bude sdílet osud značky Edsel. Společnost Ford včera oznámila, že zastaví dovozy modelu Merkur Scorpio, luxusního sedanu za 28 000 dolarů, který vyrábí společnost Ford of Europe v Západním Německu. Vozy jsou prodávány na základě zvláštní licence pod vlastní značkou v přítomnosti obchodníků divize Lincoln-Mercury - na rozdíl od nových modelů jako například Taurus nebo Escort, které prodávají existující divize společnosti Ford. Přistoupení k zastavení dovozů - oznámené 29 let a 11 měsíců po dni, kdy Henry Ford II. prohlásil, že divize Edsel i se svým nemotorným vozem přijde do šrotu - likviduje čtyři roky starou obchodní značku Merkur na americkém trhu. Její prodej na evropském trhu bude pokračovat. Smrt značky Merkur není pro společnost Ford zdaleka tak nákladná, jako byl debakl značky Edsel, protože značka Merkur představovala relativně nízkorozpočtový projekt s omezenými cíly ohledně tržby. V době, kdy image společnosti jakožto amerického výrobce aut s jedinečným stylem vykazuje trhliny, přesto znamená stažení značky Merkur pro společnost Ford porážku. Od roku, kdy byly představeny, nenaplnily nové modely Thunderbird a Mercury Cougar tohoto automobilového výrobce č. 2 v tomto roce prodejní očekávání a nákladní vozy společnosti Ford ztrácí pozici ve prospěch svých konkurentů od společnosti GM. Společnost Ford tento podzim uvedla pouze jeden nový produkt: přepracovanou verzi svého masivního luxusního modelu Lincoln Town Car. Zánik značky Merkur (vyslovované mer-KůR) přichází po září, kdy se 670 dealerům značky Merkur podařilo prodat pouze 93 modelů Scorpio. Celkový obrat značky Merkur za prvních devět měsíců klesl oproti předchozímu roku o 46 % na pouhých 6,320 vozu. Značka Merkur není jediná evropská luxusní značka, která v USA problémy. Japonský útok na luxusní trh rychle zastiňuje takové evropské výrobce jako jsou společnosti Audi a Saab, které alespoň mají image dobrých obchodních značek. Značka Merkur, jakožto dovoz do domácích zásob automobilů, trpěla stejným druhem nejasnosti image, který brzdí prodeje dovozů společností General Motors Corp. a Chrysler Corp. Značka Merkur se původně zaměřovala na to, aby do obchodních zastoupení divize Lincoln-Mercury přilákala kategorii mladých bohatých kupců, kteří by ani za nic nejezdili v modelu Town Car - vozidle tak kočárovitém, že společnost Ford příští měsíc pořádá tiskovou konferenci, v níž spojí uvedení modelu Town Car s uvedením do provozu nové mateřské letadlové lodi v Norfolku ve Virginii. Tato obchodní značka však měla potíže od začátku. První automobil značky Merkur, model XR4Ti, šel do prodeje začátkem roku 1985. Toto sportovní kupé propadlo zčásti proto, že americké kupce na voze nenadchl neobvyklý zadní spoiler s dvojitým křídlem. V květnu 1987 začala společnost Ford dovážet ze Západního Německa sedan modelu Scorpio, aby ho v salonech prodával vedle téměř přepracovaného modelu XR4Ti. Představitelé společnosti Ford řekli, že očekávají, že tyto dva modely Merkur budou prodávat asi 15 000 vozů ročně, a v roce 1988 tohoto cíle dosáhli, neboť prodeje činily 15 621 vozů. Nicméně odtud to šlo z kopce. Jedním hlavním faktorem byl pokles dolaru vůči marce, který začal méně než rok po uvedení značky Merkur v roce 1985. S růstem západoněmecké měny rostly i ceny značky Merkur. Někteří obchodníci říkají, že vozy Merkur rovněž trápila nestejná kvalita. "Bylo to jako komedie plná omylů," říká významný obchodník Martin J. "Houkačka" McInerney, jehož provoz Star Lincoln-Mercury-Merkur ve městě Southfield v Michiganu prodal více modelů XR4Ti, než kterékoli jiné obchodní zastoupení. Ve třetím čtvrtletí roku 1988 však modely Scorpio měly ve vnitřní studii společnosti Ford velmi uspokojivé ohodnocení, uvedl mluvčí. Zlepšení ale přišlo očividně příliš pozdě. Minulý podzim společnost Ford oznámila, že na konci roku 1989 skončí s modelem XR4Ti v USA. Společnost Ford poté sdělila, že model Scorpio ponechá. Prodeje modelu Scorpio letos prudce klesly a při současné prodejní rychlosti by vyprodání současné zásoby asi 4 600 vozů Scorpio zabralo společnosti Ford 242 dní.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View