wsj1493.cz

wsj1493.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Problémy sužovaná společnost Saatchi & Saatchi Co. přitahuje od potenciálních nápadníků včetně společnosti Interpublic Group nabídky na některé ze svých jednotek zabývajících se reklamou, ale odmítá je, uvedli lidé blízcí této společnosti. Vedoucí pracovníci v tomto odvětví řekli, že společnost Interpublic se v srpnu obrátila na společnost Saatchi ohledně koupě její jednotky Campbell-Mithun-Esty, ale předseda Maurice Saatchi ji odmítl. Společnost Interpublic se nedávno dotazovala na jednu z menších komunikačních společností společnosti Saatchi - označovanou některými vedoucími pracovníky odvětví jako firma pro vztahy s veřejností společnosti Rowland - ale znovu byla odmítnuta, řekli dále. Vedoucí pracovníci dále řekli, že předseda a výkonný ředitel společnosti Interpublic, Philip Geier jr., si brousil zuby při návštěvách pana Saatchiho v Londýně. Mluvčí společnosti Saatchi se odmítl ke společnosti Interpublic vyjádřit. Potvrdil však, že společnost Saatchi obdržela několik dotazů od společností zajímajících se o získání jejích jednotek Campbell-Mithun a Rowland. Dodal: "Nemáme žádný zájem prodat ani jednu firmu." Společnost Interpublic se odmítla vyjádřit. Zatímco společnost Saatchi zápasí s nejvíce problémovým obdobím ve své 19leté historii, nabídky přicházejí. Vzniklo hodně spekulací o převzetí, její konzultační podnik je na prodej a její největší akcionář, společnost Southeastern Asset Management, oznámil, že jej ohledně možné restrukturalizace kontaktovaly třetí strany. Analytici neustále snižují své odhady příjmů této společnosti a její vyhlídky jsou, alespoň krátkodobě, pochmurné. Uprostřed tohoto současného zmatku se společnost Saatchi snaží podpořit své obchody s reklamou. Novým výkonným ředitelem jmenovala Roberta Louis-Dreyfuse, dřívější hlavu společnosti IMS International. Odmítla nabídku Carla Spielvogela, hlavního vedoucího jednotky společnosti Saatchi, firmy Backer Spielvogel Bates, aby vedl odkup celé společnosti Saatchi nebo její části jejím vedením. A minulý týden lidé blízcí společnosti Saatchi řekli, že pokud se vynoří nepřátelská nabídka, Maurice Saatchi a jeho bratr Charles povedou odkup. Problémy společnosti Saatchi však jen vybičovaly zájem mezi outsidery, kteří se zajímají o sebrání některých částí jejích obchodů s reklamou. Zatímco nákup hlavních zastupitelských sítí společnosti Saatchi - společností Backer Spielvogel a Saatchi & Saatchi Advertising - by byl pro nějakou reklamní firmu kvůli potenciálním konfliktům klientů složitý, její menší obchody jsou docela atraktivní. Například firma Campbell-Mithun-Esty měla velké problémy ve svém podniku v New Yorku, ale nabízí silné podniky v jiných částech země včetně Minneapolisu a Chicaga. To by ji mělo učinit přitažlivou pro sítě, jako je společnost Interpublic, která již v New Yorku zdravé zastoupení. (I když by tam byly nějaké konflikty klientů, nebyly by ani zdaleka tak obtížné jako s jinými agenturami společnosti Saatchi.) Firma Campbell-Mithun by také byla vhodným doplňkem k agenturní síti: roční obrat kolem 850 milionů dolarů a klienty s kvalitními akciemi včetně společností General Mills, Jeep/Eagle a Dow Brands. Mezitím společnost Rowland směle expandovala a nyní je podle O'Dwyerova seznamu firem pro styk s veřejností ohodnocena jako pátá největší americká firma pro styk s veřejností. To by bylo atraktivní pro agenturu, jako je společnost Interpublic, jednu z mála velkých agenturních skupin bez vlastní přidružené firmy pro styk s veřejností. Další jednotky společnosti Saatchi zahrnují reklamní agenturu McCaffrey & McCall, jejímž stálým zákazníkem je společnost Mercedes a která se pokusila sama sebe vykoupit, a společnost Howard Marlboro, marketingovou firmu zabývající se sportem a závody. Navzdory odmítavému postoji společnosti Saatchi k prodeji svých reklamních jednotek se američtí analytici domnívají, že společnost může nakonec některé menší jednotky prodat. Louis-Dreyfus v nedávném rozhovoru řekl, že by mohl prodat "okrajové agentury nebo podniky". Analytici věří, že se nakonec některých nereklamních podniků může zbavit. Poslední čtyřka společnosti Prudential Americká společnost Prudential Insurance Co. uvedla, že vybrala čtyři agentury, aby prodaly její konto pro stálého zákazníka ve výši 60 70 milionů dolarů. Kromě firmy Backer Spielvogel Bates, jednotky společnosti Saatchi, která konto spravovala od roku 1970, patří k dalším agenturám firma Lowe Marschalk, což je jednotka skupiny Lowe Group, firma Grey Advertising a agentura Scali, McCabe, Sloves skupiny WPP Group. Všechny agentury sídlí v New Yorku. Mluvčí této společnosti sídlící v Newarku v New Jersey, která se zabývá pojišťovacími a finančními službami, řekl, že společnost doufá, že v průběhu tří čtyř měsíců učiní rozhodnutí. Jamajka opětuje palbu Jamajský úřad cestovního ruchu vydal ihned po obvinění agentury Young & Rubicam z toho, že podplácela jamajské představitele, aby v roce 1981 získala konto stálého zákazníka, ostré memorandum, v němž agenturu viní z trapného incidentu. Memorandum se pokouší oddělit úřad cestovního ruchu od této agentury, která prohlašovala, že je nevinná, tak daleko, jak to jen jde. Memorandum kromě jiného tvrdí, že společnost Young & Rubicam dala falešný slib, že vyšetřování neodhalí žádné informace, které by "vládě Jamajky nebo Jamajskému úřadu cestovního ruchu způsobily nesnáze". Také tvrdí, že společnost Young & Rubicam nikdy neřekla úřadu cestovního ruchu o svém vztahu se společností Ad Ventures, jamajské firmě najaté touto agenturou. Americká obžaloba obviňuje společnost Ad Ventures, že sloužila jako krycí organizace pro zasílání úplatků tehdejšímu ministrovi cestovního ruchu. Memorandum také kárá agenturu za načasování jejího čtvrtečního oznámení, že již nadále nebude spravovat zmíněné konto ve výši 5 6 milionů dolarů. Agentura se odmítla vyjádřit, ale uvedla, že dokud nebude vybrána nová agentura, bude pokračovat v práci. Poznámky k reklamě... NOVÝ STÁLÝ ZÁKAZNÍK S KONTEM: Společnost American Suzuki Motor Corp. z města Brea v Kalifornii přidělila své konto odhadované na 10 30 milionů dolarů společnosti Asher/Gould z Los Angeles. Finále se zúčastnila také agentura Hakuhodo Advertising America z Los Angeles. Předchozí agentura společnosti American Suzuki, firma Keye/Donna/Pearlstein, se nezúčastnila. JEDNÁNÍ SPOLEČNOSTI AYER: Prezident a výkonný ředitel společnosti N W Ayer, Jerry J. Siano, řekl, že tato agentura udržuje "rozhovory" o získání firmy Zwiren Collins Karo & Trusk, středně velké chicagské agentury, ale obchod se ještě neblíží k uzavření. KDO JE NOVÝ: John Wells, 47 let, bývalý prezident a výkonný ředitel chicagské pobočky společnosti N W Ayer, byl jmenován ředitelem managementu a účetním ředitelem v chicagské agentuře J. Walter Thompson, která patří skupině WPP Group... Shelly Lazarusová, 42 let, byla jmenována prezidentkou a provozní ředitelkou společnosti Ogilvy & Mather Direct, divize zásilkové služby agentury Ogilvy & Mather, která patří skupině WPP Group.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View