wsj1248.cz

wsj1248.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Emisní práva společnosti British Airways PLC v hodnotě 320 milionů liber (508 milionů dolarů) dopadla špatně - stala se obětí nedávných turbulencí trhu a selhání nabídky k odkupu na společnost UAL Corp., mateřskou společnost firmy United Airlines. Tento britský přepravce plánoval emisi za účelem pomoci financovat koupi 15% podílu ve společnosti UAL ve výši 750 milionů dolarů. Společnost British Airways však minulý pátek od plánu vedení a zaměstnanců společnosti UAL na odkup akcií odstoupila, neboť se skupině nepodařilo získat finance od banky pro svůj odkup ve výši 6,79 miliardy dolarů. Společnost British Airways uvedla, že její akcionáři akceptovali pouze 6,3 % konvertibilních kapitálových obligací, zbytek emise však převezmou upisovatelé. Analytici uvedli, že 6,3% hladina znamená nejhorší výsledek ze všech velkých britských emisních práv od celosvětového pádu trhu cenných papírů v roce 1987. " blízko k tomu, aby byla rekordním úpisem," řekl Bob Bucknell, analytik londýnské makléřské společnosti Smith New Court Securities. "Správci finančních prostředků nemají rádi emisní práva, která nemají jasný důvod. Evidentním důvodem byla (pro společnost British Air) koupě podílu ve společnosti United Airlines." V prohlášení uvedl předseda společnosti British Air lord King, že společnost je "zjevně zklamaná, že emise nebyla přijata, avšak vzhledem k nestálosti trhu cenných papírů od vydání emise by bylo nepřiměřené očekávat lepší výsledek". Avšak kromě rozpaků vyjde společnost British Air z propadu emise akcií relativně bez újmy. Upisovatelé v čele se společností Lazard Brothers & Co. přijmou zbytek nabídky letecké společnosti na čtyři konvertibilní kapitálové obligace vždy za devět kmenových akcií. Společnost Lazard a další primární upisovatelé omezili či zcela vyloučili své ohrožení dalším úpisem emise mezi britské instituční investory. "Ztráta (cenných papírů) je" pro tyto dílčí upisovatele "velmi nízká", poznamenal John Nelson, vrchní ředitel společnosti Lazard. V každém případě, dodal, "většina institucí tyto obligace patrně neprodá". A namísto koupě podílu ve společnosti UAL bude britský přepravce schopen snížit svou vysokou hladinu zadluženosti a vybudovat si pozici pro akviziční bitvu. "Z pohledu peněžního toku na tom bude společnost British Airways lépe, když do společnosti United Airlines v brzké době nevstoupí," uvedl Andy Chambers, analytik Výzkumného institutu Nomura v Londýně. Další britský analytik dodal: "Získají tak trochu peněz do kasičky pro okamžik, kdy budou chtít něco podniknout." Společnost British Air například nadále jedná se společností KLM Royal Dutch Airlines o tom, že obě strany získají 20% podíl ve společnosti Sabena World Airlines, přidružené firmě pro leteckou dopravu belgických národních aerolinek. Konečná dohoda se očekávala do konce července. Neúspěšná emisní práva by rovněž měla mít mírný dopad na akcie společnosti British Air. Cena akcií této letecké společnosti je od doby, kdy společnost na konci září emisní práva oznámila, již hluboko pod hladinou 210 pencí (3,33 dolaru). Při včerejším pozdním obchodování na londýnské burze cenných papírů klesly akcie o tři pence na 194 pencí. A vzhledem k tomu, že společnost British Air vydává spíše konvertibilní obligace než kmenové akcie, nebude cena akcií přímo poškozena žádným přebytkem u upisovatelů poté, co se pokusí prodat emisi na otevřeném trhu. Odstoupení společnosti British Air od odkupu společnosti UAL by však mohlo mít další dozvuky. Někteří analytici včera spekulovali o tom, že tento krok podnítil rozkol v zasedací místnosti správní rady, který by mohl vést k odstoupení sira Colina Marshalla, výkonného ředitele tohoto přepravce. "Takové informace jsou nesmyslné," řekl mluvčí společnosti British Air. "(Předseda) lord King a sir Colin nemají rozdílné názory na žádný aspekt firemní politiky.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View