wsj1139.cz

wsj1139.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Prodej osobních a nákladních automobilů vyrobených v Severní Americe v polovině října oproti loňskému roku klesl o 20,5 %, neboť domácí výrobci spláceli velké pobídky z počátku tohoto roku. "Lidé čekají na (nové) nízké tovární ceny," řekl Ben Kaye, manažer prodeje společnosti Bob Brest Auto World v Lynn ve státě Massachussetts, jejíž prodeje se příliš nehýbají. Tento trend platí především pro společnost General Motors Corp., která využila jak prodejních, tak spotřebních pobídek, aby podnítila prodej v srpnu a v září. Od doby dodávky poklesly. Prodej aut společnosti GM v polovině října klesl o 24,8 % na 69 980, prodej nákladních aut klesl o 26 % na 37 860. Společnost GM měla navíc špatné výsledky i v prvních 10 dnech tohoto měsíce, zatímco jiní výrobci aut hlásili výsledky smíšené. Všichni členové Velké trojky utrpěli v období, které právě skončilo, ztráty při prodeji všech v tuzemsku vyrobených aut včetně aut vyráběných v továrnách s japonským vedením a oproti minulému roku došlo k 19% poklesu na 158 863. Sezónně upravený roční prodejní kurz byl šest milionů vozů, což je nepatrné zlepšení kurzu 5,8 milionu ze začátku října, avšak velký propad oproti loňskému kurzu 7,1 milionu. I prodej v tuzemsku vyrobených nákladních aut v polovině října stagnoval, oproti loňskému roku klesl o 22,8 % na 94 543. Velká trojka výrobců automobilů již snížila plán produkce na čtvrté čtvrtletí oproti loňskému roku o 10,4 %, ani to však, pokud se prodej nezlepší, nemusí stačit k tomu, aby se zabránilo hromadění zboží ve skladech. Průmyslový analytik John H. Qualls, viceprezident společnosti Hill & Knowlton v St. Louis, očekává, že tuzemští výrobci aut dosáhnou na konci roku dodávky 93 aut denně, i kdyby se prodej aut za dané čtvrtletí zvýšil na kurz 6,5 milionu vozů. Společnost Ford Motor Co. oznámila 21,2% pokles prodeje v tuzemsku vyrobených aut na 46 995 a 24,2% pokles prodeje v tuzemsku vyrobených nákladních vozů na 31 143. Prodej je srážen dolů přesycením trhu vozy z roku 1989, uvedl Joel Pitcoff, analytik společnosti Ford. Dřívější využití pobídek připravilo trh o "odklízeče" aut z roku 1989 prodávaných za zlevněné ceny, uvedl. Společnost Town & Country Ford v Charlotte v Severní Karolíně však stále potřebuje udat 850 osobních a nákladních aut z roku 1989. Do doby, než v této oblasti udeřil hurikán Hugo, byly obchody poměrně silné, avšak poté poklesly. Společnost Chrysler Corp. rovněž v polovině října narazila na kámen. Tento třetí největší výrobce amerických aut zaznamenal 23,7% pokles prodeje aut na 22 336 a rovněž tak pokles nákladních aut včetně malých dodávkových vozů a jeepů o 17,5 % na 22 925. Společnost Honda Motor Co., která nadále pokračuje jen v malých dodávkách v tuzemsku vyrobených aut Accord, zaznamenala pokles prodeje svých aut vyrobených v Severní Americe o 14,1 % na 8 355. Naopak prodej v tuzemsku vyrobených osobních a nákladních aut společnosti Nissan Motor Corp. stoupl o 26,1 % na 5 651. Mluvčí společnosti Nissan přičítá nárůst letošnímu, a nikoli loňskému využití pobídek a vyššímu prodeji vozových parků. Společnost Toyota Motor Corp., která loni zahájila provoz továrny v Georgetownu ve státě Kentucky, zaznamenala trojnásobné zvýšení prodeje na 6 256 vozů. a - Celkový počet zahrnuje pouze prodej vozů uvedený za dané období. c - V tuzemsku vyrobená auta d - Procentuální změna přesahující 999 %. x - 9 prodejních dní bylo v posledním období a 9 prodejních dní v loňském roce. Procentuální rozdíly vycházejí z denních prodejů, nikoli z objemu prodejů.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View