wsj1136.cz

wsj1136.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost Procter & Gamble Co. za pomoci zisku ze soudního vyrovnání a pokračujícího růstu v zámoří ohlásila 38% nárůst čistého příjmu za fiskální první čtvrtletí. Čistý zisk se za dané čtvrtletí končící 30. září vyšplhal oproti loňskému roku ze 400 milionů dolarů, neboli 1,18 dolaru na akcii, na 551 milionů dolarů, neboli 1,66 dolaru na akcii. Údaje o hodnotě akcií byly upraveny podle rozdělení akcií v poměru dvě akcie za jednu, které nastane s účinností od 20. října. Tržba se zvýšila o 6 % z 5,27 miliardy dolarů na 5,58 miliardy dolarů. Příjmy tohoto giganta na poli spotřebního zboží se zvýšily po zisku 125 milionů dolarů, čili asi 25 centů na akcii, pocházejícím z vyrovnání sporu se třemi konkurenty společnosti P&G ohledně patentů na sladké pečivo Duncan Hines společnosti P&G, ke kterému došlo minulý měsíc. Nebudeme-li počítat tento zisk, blížily se příjmy společnosti P&G za dané čtvrtletí k odhadům analytiků a činily zhruba 1,40 dolaru na akcii. Burza na Wall Street očekávala mírný nárůst domácích tržeb a příjmů společnosti a výraznější posílení jejích výsledků v zámoří. Jedním z faktorů, který napomohl tržbám a příjmům, byl 3% nárůst cen u většiny produktů společnosti P&G s výjimkou kávy, uvedli analytici. Jednotkový objem, čili množství odeslaných produktů, se v mezinárodním úseku zvýšil o 11 % a společnost P&G i nadále nejvyšší podíl na japonském trhu s dětskými plenami a čisticími prostředky. Jay Freedman, analytik společnosti Kidder, Peabody & Co., řekl, že vložky Always společnosti P&G, které se v Japonsku prodávají pod názvem Whisper, se pevně etablovaly jako vedoucí značka. Domnívá se, že společnost P&G bude v Japonsku rozšiřovat svou řadu produktů péče o tělo, aby "si zachovala hybnou sílu". Dodávky společnosti P&G ve Spojených státech se zvýšily jen o 1 %, částečně kvůli tomu, že se společnost rozhodla přesunout více propagace a prodej produktů péče o zdraví a krásu do fiskálního druhého čtvrtletí. Hugh Zurkuhlen, analytik společnosti Salomon Bros., předpokládá, že tento přesun bude znamenat, že růst tržeb společnosti P&G ve druhém čtvrtletí "bude dvouciferný". Zpomalení růstu ve Spojených státech způsobily i nevýrazné výsledky v prodeji stolních olejů společnosti P&G, které loni měly první čtvrtletí silné. Loňská sucha na Středozápadě podnítila maloobchodníky k tomu, aby si před očekávaným zvyšováním cen vytvořili zásoby olejů, a to zvýšilo tržby olejů Crisco a Puritan, uvedli analytici. Pro fiskální rok 1990 analytici očekávají, že tržby společnosti P&G i nadále porostou a příjmy se vyšplhají o 15 20 %. Lynne Hymanová, viceprezidentka pro výzkum kmenových akcií ze společnosti First Boston Corp., očekává, že společnost P&G po rozdělení akcií ohlásí čistý zisk kolem 4,20 dolaru na akcii. "Na druhou stranu uznávám, že existuje jistá naděje na to, že se jim bude dařit ještě o něco lépe," řekla. Za fiskální rok 1989 společnost P&G vydělala - při přepočtu po rozdělení akcií - 3,56 dolaru na akcii. Velkým faktorem ovlivňujícím fiskální druhé pololetí bude nové vedení Edwina L. Artzta, který se v lednu stane předsedou představenstva a výkonným ředitelem společnosti. Na základě jeho pozoruhodného úspěchu v oblasti mezinárodních operací společnosti P&G vkládají analytici do jeho úřadu velké naděje. "Pokud na domácím poli předvede to samé, co na mezinárodním," řekl Hugh Zurkuhlen, "bude tato společnost za pár let vydělávat 6 nebo 7 dolarů na akcii."


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View