wsj1014.cz

wsj1014.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost Anheuser-Busch Cos. uvedla, že plánuje agresivně zlevnit své hlavní značky piva, čímž připravila půdu pro potenciálně tvrdou cenovou válku, protože růst tohoto rozvíjejícího se průmyslu nadále zpomaluje. Společnost Anheuser, největší výrobce piva na světě a špička na americkém trhu, se v minulosti zdráhala používat snižování cen jako prostředek pro zvýšení objemu prodeje. Avšak s odchodem opojných dní rostoucího obratu v odvětví se kdysi ojedinělé a krátké slevy stávají v pivním průmyslu běžnými konkurenčními zbraněmi. V létě nabízeli konkurenti společnosti Anheuser slevy v takové výši a míře, jakou pozorovatelé tohoto odvětví dlouho neviděli. Někteří experti nyní předvídají, že vstup společnosti Anheuser do boje bude obnášet krátkodobé problémy se ziskem pro všechny aktéry odvětví. Tato společnost, která sídlí v St. Louis, prohlásila, že hlavní rivalové, jednotka Miller Brewing společnosti Philip Morris Co. a společnost Adolph Coors Co., se u svých prémiových značek "řídí politikou trvalých a vysokých slev již alespoň 18 měsíců" a na mnoha trzích nasazují cenu za 12kusové balení o 25 centů pod cenou značky Budweiser společnosti Anheuser. Společnost Anheuser uvedla, že její politika slev by v podstatě znamenala následovat takovéto kroky konkurentů trh od trhu. Společnost Anheuser-Busch ohlásila svůj plán v době, kdy oznámila, že její čistý zisk za třetí čtvrtletí vrostl neočekávaně méně o 5,2 % na 238,3 milionu dolarů, neboli na 83 centů na akcii, z 226,5 milionu dolarů, neboli ze 78 centů. Tržba za třetí čtvrtletí činila 2,49 miliardy dolarů, což je nárůst z loňských 2,34 miliardy dolarů. Společnost Anheuser uvedla, že její nová strategie, která byla na některých trzích spuštěna minulý měsíc a jejíž brzké zavedení na vybraných trzích v celé zemi se očekává, bude znamenat, že její příjmy za poslední polovinu roku 1989 a v roce 1990 budou nižší, než se očekává. Tato předpověď způsobila propad akcií společnosti Anheuser při včerejším kompozitním obchodování na Newyorkské burze cenných papírů o 4,375 dolaru. Akcie uzavíraly na 38,50 dolaru při velkém objemu přibližně 3,5 milionu akcií. Akcie společnosti Coors, jediného veřejně obchodovatelného velkého konkurenta společnosti, v celostátním mimoburzovním obchodování klesly o 1,50 dolaru za kus na 19,125 dolaru, zjevně kvůli obavám investora z potenciálního dopadu nadcházejícího cenového boje. Společnost Anheuser poznamenala, že "objem prodeje pivního průmyslu v roce 1989 sleduje trend, který je typický pro druhou polovinu 80. let, kdy se objem prodeje v zásadě nemění", zatímco konsolidace vytváří menší počet větších hráčů. "Nemůžeme připustit další trend ke snižování našeho objemu," uvedla společnost Anheuser a dodala, že podnikne "vhodné kroky k vytvoření konkurenceschopné ceny, aby podpořila svou dlouhodobou strategii růstu tržního podílu" prémiových značek. Společnost Anheuser prohlásila, že nadále stojí za svým již dříve oznámeným cílem dosáhnout 50% podílu na americkém trhu do poloviny 90. let. Pod vlažným žargonem této zveřejněné zprávy se skrývá silná hrozba pivovarnického obra, který se vloni podílel na téměř 41 % odbytu veškerého amerického piva, a očekává se, že v letošním roce toto číslo vzroste na 42,5 %. "Společnost Anheuser je největší chlap v baru a právě se rozhodl zapojit do hospodské rvačky," řekl Joseph J. Doyle, analytik u společnosti Smith Barney, Harris Upham & Co. "Bude to krvavé." Jerry Steinman, nakladatel obchodního zpravodaje Beer Marketers Insights, uvedl, že prohlášení společnosti Anheuser znamená, že "všichni ostatní v odvětví budou mít problém s dosažením plánovaného zisku". Analytik společnosti Prudential-Bache Securities Inc. George E. Thompson zlehčil důležitost tohoto prohlášení a srovnání nadcházející potyčky v pivním průmyslu se zdánlivě nekonečnými "kolovými válkami" nazval bezdůvodným. Thompson nazývá zlevňování "prohranou hrou pro kohokoliv bez převažujícího podílu na trhu" a předpověděl, že výrok společnosti Anheuser o záměru může být jednoduše prostředkem, jak varovat konkurenci, aby ve snižování cen polevila, nebo bude čelit drahému a marnému boji. Thompson poznamenal, že tyto neuspokojivé zisky, které byly o pět centů na akcii nižší než jeho vlastní odhady, přispěly k tomu, že nervózní a momentálně nesmiřitelná investující veřejnost vyprodávala. Doyle ze společnosti Smith Barney, který včera snížil své odhady výdělků společnosti Anheuser pro rok 1990 na 2,95 dolaru na akcii z 3,10 dolaru, však nazval reakci trhu "oprávněnou". Řekl, že zatímco zisk za třetí čtvrtletí byl "mírným zklamáním, skutečně špatnou zprávou je intenzita cenového boje" v oblasti prémiového piva. Podle Steinmana, nakladatele již zmíněného zpravodaje, je podíl společnosti Anheuser na trhu téměř dvakrát větší než podíl jeho nejbližšího konkurenta, společnosti Miller Brewing, která měla vloni podíl 21,2 %. Následuje společnost Stroh Brewery, která souhlasila s prodejem svých aktiv společnosti Coors. Jak společnost Coors, tak i společnost Stroh v poslední době postupují podíl na trhu společnostem Miller a Anheuser.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View