wsj0911.cz

wsj0911.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Článek Roberta H. Knighta na redakční stránce z 5. října naříkající nad násilím v komediálních filmech ("Hollywoode, ničíš ") je zajímavý, ale poněkud mylný. Jako fanda starších filmů z dvacátých a pozdějších let nepozoruji, že by moderní komedie obsahovaly vyšší stupeň násilí, sexu a hrubých výrazů než ostatní filmy z nedávné doby. Starší filmy obsahují spoustu násilí, třebaže je zobrazováno v souladu s více omezujícími společenskými konvencemi doby. Jedním z mých nejoblíbenějších filmů je například britská komedie z roku 1949 "Kind Hearts and Coronets (Laskavá srdce a korunky)", v níž je celé komično založeno na tom, že herec Dennis Price vraždí osm urozených příbuzných (všechny hraje Alec Guinness), protože urazili jeho matku a stáli mu v cestě k získání rodinného titulu. Stejně tak jedním z nejpopulárnějších komediálních žánrů třicátých a čtyřicátých let byla "detektivka nebo komedie s vraždou". Série filmů "Thin Man (Hubený muž)" stejně jako mnoho ostatních zakládala celou svou komediální přitažlivost na hláškách a slovních hříčkách hvězdného detektiva, zatímco ostatní postavy ve filmech byly vražděny. Dále myslím, že pan Knight udělal špatnou volbu, když jako příklad žalostného stavu moderních komediálních filmů vybral dílo "A Fish Called Wanda (Ryba jménem Wanda)". Konkrétní scéna, kterou zmiňuje a v níž jsou rozmačkáni domácí psi, připomíná trampoty, které neustále potkávaly kojota ve starých kreslených groteskách "Road Runner (Silniční běžec)" společnosti Warner Bros. Není tam žádný detailní zpomalený záběr ukazující krev a vnitřnosti při smrti zvířete. Mějte na paměti, že se jedná o stejný film, v němž hrdinu přejede parní válec jen proto, aby se za chvilku postavil a podíval se - zvenku - do okna startujícího Boeingu 747. Budu první, kdo bude souhlasit s tím, že v moderní filmařině lze nalézt mnoho špatného. Mnoho moderních scénáristů vypadá, jako by nebyli schopní napsat hru či cokoli jiného bez sprostého klení. Sex a násilí se přidávají rutinně, dokonce i když nesouvisejí se scénářem, a technicky vyspělé speciální efekty neustále nahrazují dobrou zápletku a vývoj postavy. Máme zkrátka filmový a televizní průmysl, který je buď neschopný, nebo přimražený strachy, že by mohl udělat film, který by neměl hodnocení PG-13 nebo R (mládeži nepřístupný). Ono vydatné množství nadbytečného sexu, násilí a hrubé mluvy tedy slouží jako berličky. Avšak tyto chyby nejsou výlučnou vlastností moderních komedií a podle mého názoru se pan Knight mýlí, když se tento moderní fenomén pokouší spojovat příliš těsně s jedinou kategorií filmové tvorby. Michael Smith


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View