wsj0682.cz

wsj0682.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Federální vyšetřovatelé odhalili problém, který vloni v červenci vedl k havárii letu společnosti United Airlines ve státě Iowa: konstrukční vada při výrobě titanového lopatkového kola motoru. Představitelé Federální letecké správy (FAA) a Rady pro bezpečnost celostátní dopravy měli několik měsíců podezření, že metalurgická vada na lopatkovém kole způsobila trhlinu, která nakonec zapříčinila oddělení ocasního motoru během letu. Výbuch rozprášil úlomky kovu, které přerušily hydraulické a kontrolní systémy letounu DC-10, a způsobil havárii, při které zahynulo 112 lidí. Vyšetřovatelé však mohli svoji teorii potvrdit po nedávném nalezení velkého kusu ocasního motoru letu 232 v kukuřičném poli poblíž letiště Sioux City ve státě Iowa. Bezpečnostní rada zahájí zítra v Sioux City čtyřdenní vyšetřování nehody. Rada bude kromě jiného zjišťovat, zda společnost United Airlines, jednotka společnosti UAL Corp., mohla odhalit trhliny během technických kontrol. Jednalo se o motor CF6-6, který vyrobila společnost General Electric Co. Anthony Broderick, současný výkonný ředitel pro regulační standardy a normy u Federální letecké správy, uvedl, že nedávné testy vadného lopatkového kola motoru naznačují, že vada - známá jako "hard alpha" - vznikla v titanu během jeho výroby před téměř dvaceti lety. Dodal, že v době neexistoval žádný způsob, jak vadu objevit, a že postup se od doby změnil, aby se možnost vzniku takových vad snížila. Federální letecká správa již nařídila, aby všech 232 lopatkových kol vyrobených starou metodou bylo z letadel vyjmuto a podrobeno ultrazvukovému testu v komoře s vodní lázní. Tyto testy zajistí Federální letecké správě, že nehody podobné v Sioux City "se nestanou znovu", tvrdí Broderick. Mluvčí společnosti GE uvedl, že společnost na tomto případu po celou dobu spolupracovala s Federální leteckou správou a "plně se podrobí požadovaným kontrolám". Také však zdůraznil, že tato stažení z oběhu nebudou mít žádný vliv na výrobu motorů ve společnosti GE. Uvedl, že motory řady CF6-6 se již nevyrábějí a používají se výhradně v letadlech DC-10 řady 10, která jsou dosud v provozu.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View