wsj0530.cz

wsj0530.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Od svého založení v roce 1818 se společnost Brooks Brother, průkopník vzhledu Ivy League, vyvarovala okázalé obchodní propagace a módních trendů - pravidel, podle kterých žije většina maloobchodníků. Ale při pomalém růstu prodeje a obchodech jiných lidí připravených udělat cokoli, si ctihodný maloobchodník nemůže nadále dovolit takovou nafoukanou pózu. Takže před dvěma týdny tisíce pohotových zákazníků firmy Brooks Brothers - zákazníků navyklých čekat na výprodej dvakrát do roka - bylo překvapeno: pozváním, aby přišli a koupili jakýkoli jeden kus s 25%- slevou. Během čtyřdenní propagační akce, se kupující v Short Hills v New Jersey postavili do řady, aby zaplatili za drahé položky, jako například kabáty a obleky. A to není všechno. Po opuštění svých novinových reklam vyznačujících se upjatými náčrty obleků nebo plášťů, nabízí společnost Brooks Brother zmodernizovanou image v nové kampani, která nese slogan "překvapení společnosti Brooks Brother." Jedna barevná fotografie zobrazuje širokou paletu frakových košil uvázaných na uzel; jiný obrázek předvádí vázanky ve smělém provedení. Poselství je hlasité a jasné: Toto není firma Brooks Brothers vašeho otce. Jako součást celostátní reklamní kampaně bude společnost Brooks Brothers předvádět méně konzervativní dámské oblečení a opustí svůj obchodní stereotyp měkkých vázanek. Jedna reklama předvádí veselé červené sako v kombinaci s černou koženou sukní. A text inzerátu je nestoudný: "Jak můžete být velké zvíře z Wall Streetu bez alespoň jednoho obleku od společnosti Brooks Brothers ve vašem portfoliu?" Společnost Brooks Brothers doufá, že setřesením starých úctyhodných tradic přitáhne více mladých mužů a více žen a změní zákaznický pohled na svůj druh zboží. "Jsou muži, kteří si zde nakoupí pouze své košile a prádlo, nebo mladí zákazníci, kteří si zde koupí pouze svůj oblek pro (pracovní) pohovor," říká Wiliam Roberti, předseda a šéf výkonných úředníků společnosti Brooks Brothers. " Chceme, aby si zde nakoupili více do svého šatníku." Pozorovatelé odvětví se shodnou na tom, že firma Brooks Brothers je dlouho zralá na modernizaci svého uhlazeného image, který bránil v růstu. Když byla v květnu 1988 získána britským maloobchodem Marks & Spencer PLC, byl roční provozní zisk společnosti Brooks Brothers asi 41,8 milionu dolarů při obratu 290,1 milionu dolarů. Pan Roberti připustil, že od vykoupení za 750 milionů dolarů "nebyl růst obratu dramatický." Za 11 měsíců končících 31. března operační zisk řetězce 52 obchodů čítal 40,5 milionu dolarů při obratu 286,8 milionu dolarů. Když společnost Brooks Brothers nastoupí do módního zápasu, bude hrát o vyrovnání. Mnoho obchodníků s konfekcí, zvláště Ralph Lauren, využilo současné popularity zmodernizovaných stylů Ivy League a anglického. Aby drželi krok s dnešními možnostmi uvolněnější pánské módy, obchodníci fušují do anglických a italských obleků, které jsou konzervativní, ale ne fádní. Přísný zákazník ve stylu Ivy League, živobytí společnosti Brooks Brothers, mezitím vymírá. Tedy společnost Brooks Brothers prohrála zákazníky s obchody, které nabízejí více kolekcí, například s firmami Paul Stuart, Barneys New York či Louis, Boston. "Společnost Brooks Brothers nemá klíč k zákazníkovi (ve stylu Ivy League), který je v postavení vyžadujícím uvědomělost ve svém oblékání," říká Charlie Davidson, prezident firmy Andover Shop, tradičního obchodu pro muže v Cambridge v Massachusetts. Tím, že se odtrhává od tradice, společnost Brooks Brothers hledá křehkou rovnováhu. Jestliže obchod příliš propaguje módu, riskuje ztrátu svých starých zákazníků; zdůrazňováním "hodnoty" riskuje oslabení své tajuplné atmosféry ušlechtilosti. Specialisté na módní průmysl se také ptají, zda společnost může učinit významný pokrok ve svém prodeji pro ženy, vzhledem k tomu, že jejich zákaznická základna je méně tradiční a že konzervativní obchodní oblečení pro ženy je na ústupu. Cílem společnosti Brooks Brothers je, aby 20 % celkového prodeje bylo v dámském oddělení, tedy více než současných 12 %. "Každý zapomíná, že existují módní cykly klasického zboží," všímá si Carol Farmer, specialista na maloobchod. "Pro ženy skončilo oblékání skutečně tvořené pro úspěšné lidi." Přes tyto výzvy vidí společnost Marks & Spencer ve firmě Brooks Brothers velký potenciál, přitom bere v úvahu velmi uznávané jméno a globální vystupování. Společnost Marks & Spencer plánuje otevřít ještě zhruba 18 amerických obchodů v příštích pěti letech. Firma Brooks Brothers tvrdí, že obchod je v jejích 30 filiálkách v Japonsku a dvou obchodech v Hong Kongu kvetoucí. Společnost Marks & Spencer také uvažuje o otevírání obchodů po celé Evropě někdy v budoucnosti. Alan Smith, prezident společnosti Marks & Spencer pro Severní Ameriku a Dálný východ, říká, že firma Brooks Brothers je zaměřena na pozvednutí prodeje pomocí rozšíření sortimentu svého zboží a současného udržení si svého "důrazu na tradici." Britská mateřská společnost rovněž modernizuje: firma Brooks Brothers, která stále vyrábí téměř všechno své zboží, nedávno zavřela jeden ze svých košilových závodů v Patersonu v New Jersey a zrušila chlapecká oddělení ve všech obchodech kromě dvaceti. Firma Brooks Brothers přetváří také své obchody. Ve středu předvede renovaci svého stěžejního obchodu na Madison Avenue za 7 milionů dolarů. S nově nainstalovanými eskalátory si obchod drží svůj charakteristický vzhled ze dřeva a mosazi, ale méně odstrašuje. Více košil a svetrů bude vystaveno na stolech, místo aby byly umístěny ve skleněných vitrínách, takže zákazníci budou moci "přistoupit a osahat si je," říká pan Roberti. Protože největší růst v pánských oděvech je v neformálním sportovním oblečení, firma Brooks Brothers shání více tohoto artiklu. Celé první patro jejího obchodu na Madison Avenue je nyní vyhrazeno neformálnímu sportovnímu zboží, například lyžařským svetrům, koženým batohům a vlněným baseballovým čepicím za 42 dolarů. Hlavním bodem renovace, podle pana Robertiho, je oddělení pánských oděvů šitých na míru, kam firma Brooks Brothers dodala nové styly obleků a nové tkaniny. "Obecná představa je, že jsme velice konzervativní a prodáváme jenom jeden typ obleku," říká pan Roberti a myslí tím charakteristický tříknoflíkový "pytlovitý oblek," s rozparkem vzadu uprostřed a hranatým střihem. Ale nyní nabízí více modelů se dvěma knoflíky a obleky se zúženou fazónou. Také plánuje přidat střih obleků pro atletické muže s širšími rameny. Příští jaro téměř 30 % jejich obleků bude mít kalhoty se záhyby, oproti prakticky žádným před pár lety. Pan Roberti říká: "Chceme zákazníka nadchnout.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View