wsj0295.cz

wsj0295.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Jen málo lidí v reklamním odvětví vyvolalo tolik hněvu jako Alvin A. Achenbaum. Široké veřejnosti jeho jméno asi známo není, ale je proslulý - tedy spíše nechvalně - v reklamních kruzích: Jako marketingový konzultant byl k radosti reklamních klientů a rozčarování agentur průkopníkem minimalizace provizí reklamních agentur. Nyní, poté, co je porazil, se k nim Achenbaum připojuje. Společnost Backer Spielvogel Bates Worldwide jmenovala 62letého Achenbauma místopředsedou odborných služeb, který je podřízen přímo Carlu Spielvogelovi, předsedovi a generálnímu řediteli. Nastoupí 13. listopadu, rozpustí svoji poradenskou firmu Canter, Achenbaum Associates. V minulých letech se nejpřednější ředitelé v reklamním průmyslu nezdráhali Achenbauma tvrdě kritizovat. Od doby se trochu zklidnili, ačkoliv jeden hlavní vedoucí pracovník společnosti Young & Rubicam vyjádřil názor svůj i ostatních, když řekl: "Myslím, že reklamní agentury dluží Carlu (Spielvogelovi) poděkování za to, že jej vytáhl z oboru poradenství." Vedoucí pracovníci v odvětví však považují najmutí Achenbauma za velmi chytrý tah společnosti Backer Spielvogel, jednotky společnosti Saatchi & Saatchi. Achenbaum měl mezi svými klienty některé z nejviditelnějších prosperujících zadavatelů reklamy v zemi včetně společností Nissan, Toyota, Seagram a klientů společnosti Backer Spielvogel, společností Hyundai a J. P. Morgan. U společnosti Backer Spielvogel bude pracovat s klienty a potenciálními klienty na marketingových strategiích, přičemž kromě otázek agenturních provizí pomohl společnosti Nissan například s umístěním na trhu a určením ceny její nové série automobilů značky Infiniti. Pro agenturu, která v poslední době získala jen málo nových zákazníků, se jeho kontakty s klienty mezitím mohou stát zlatým dolem. " jsem (pro klienty) vyhledal více než 40 reklamních agentur, takže mám docela dobrou představu o tom, co klienti považují za důležité, když hledají agenturu," řekl Achenbaum. Jako konzultant vedl semináře u agentur včetně společnosti Ogilvy & Mather o tom, jak získat nové zakázky. Spielvogel řekl, že doufá, že Achenbaum bude u agentury dělat strategické poradenství pro "zákazníky, kteří nejsou klienty, v naději, že se klienty stanou". U společnosti Backer Spielvogel byl pro Spielvogela charakteristický osobní zájem o všechny hlavní klienty. Rozmazluje je, zve je na ohromné oslavy, hýčká si je. Achenbaum se také umí do záležitostí svých klientů pohroužit. "Carl se svými klienty komunikuje mnohem důvěrněji, než je u agentury jeho velikosti běžné. A s Alovou pověstí muže schopného se do věci ponořit a zabývat se podrobnostmi chápete, jak se ti dva k sobě hodí," říká Alan Gottesman, analytik u společnosti PaineWebber. Achenbaumův krok následuje po oznámení z minulého měsíce, že jeho konzultační partner, 66letý Stanley Canter, odejde do důchodu. Spielvogel uvedl, že když bylo oznámení zveřejněno, "zvedl telefon a řekl: `Proč nejdeš k nám?'". Achenbaum, který uvažoval o zeštíhlení své firmy nebo jejím sloučení s jiným malým konzultačním týmem, brzy souhlasil. Oba muži se seznámili asi před 25 lety a od doby jsou přáteli a tenisovými partnery. Než se Achenbaum stal v roce 1974 konzultantem, byl hlavním vedoucím pracovníkem u společnosti J. Walter Thompson Co. Většinu své kariéry strávil formulováním marketingových strategií, ale nejvíce se proslavil snížením provizí reklamních společností. Reklamní agentury většinou dostávaly fixní 15% odměnu, což znamená, že když klient zaplatil za vysílací čas 100 milionů dolarů, agentura vydělala 15 milionů dolarů. Achenbaum však zavedl smluvní poplatky, které často vyšly na méně než 15 %. Nedávno vyjednal doložky o "odškodném", které agentura musí zákazníkovi zaplatit v některých případech, pokud tohoto klienta opustí. Nakonec se však stal tak proslulý snižováním provizí, že ho klienti kvůli ničemu jinému nevyhledávali. "Byl jsem velmi znechucený," řekl. "Podstata celé věci tkví v tom, že kupuji a prodávám. To je další důvod (pro práci u společnosti Backer Spielvogel). Napadlo , že by to mohla být cesta zpět k tomu, co chci opravdu dělat." Spielvogel jízlivě dodal: "Tlak na provize nezahájil Al Achenbaum." Spielvogel řekl, že Achenbaum bude pro klienty určovat kombinaci propagace, reklamního prodeje, reklamy a dalších marketingových východisek a integrovat tyto služby. Zaměří se mimo jiné na společnosti J. P. Morgan a Hyundai. Společnosti Morgan pomohl Achenbaum při jejím nedávném hledání agentury a se společností Hyundai, která vážné problémy včetně klesajícího obratu, dlouhodobý vztah. "Trasa příjmu se stále více odvrací od čisté reklamy a směřuje k jiným službám," řekl Spielvogel. Namísto toho, aby byli jen reklamní agenturou, řekl: "Stanovili jsme si jiné poslání. Naším cílem je pomáhat klientům v růstu a použít k tomu jakýkoliv nástroj marketingové komunikace." Vedoucí pracovníci v odvětví přejí Achenbaumovi úspěch. Leonard Matthews, bývalý prezident Americké asociace reklamních agentur, o Achenbaumovi ve výbušném projevu z roku 1987 prohlásil, že je "zrádce". Včera Matthews, nyní poradce u společnosti Matthews & Johnson z města Stamford v Connecticutu, zavtipkoval: "Myslím, že (ve své nové práci) bude velmi dobrý. A bude v tom mnohem lepší než v tom (snižování cen), co dělal donedávna." Kampaň soplečnosti Cotton Inc. Textilní společnost Cotton Inc., jež zastupuje pěstitele bavlny, zahájí novou reklamní kampaň Den díkůvzdání, kterou zpracovala agentura Ogilvy & Mather. J. Nicholas Hahn, prezident a výkonný ředitel společnosti Cotton Inc., byl dříve v tomto roce otevřeným kritikem akvizice skupiny Oglivy Group skupinou WPP Group. Hahn během akvizice řekl, že pokud bude nabídka skupiny WPP úspěšná, nechá posoudit míru své zodpovědnosti, což však neudělal. Nová kampaň společnosti Cotton Inc. za 9 milionů dolarů nazývá bavlnu "Látkou našich životů". Kampaň nahrazuje reklamy "Mějte se jako v bavlnce" a znamená konec snah o jednotnou celostátní reklamu. Celá léta byly reklamy společnosti spojené například s prodejem ložního prádla Cannon nebo ručníků Martex a hlasatel na konci reklam říkal zákazníkům, kde "najdou značku skutečné kvality". V nových televizních spotech dala společnost Ogilvy & Mather přednost rodinnému stylu, kde je plno smíchu, objetí a slz. Tom Rost, kreativní ředitel společnosti Ogilvy & Mather, říká: "Chceme vyvolat citovou reakci, tím se netajíme." Společnost Cotton Inc. utratí téměř 2 miliony dolarů jen za vysílání v Den díkůvzdání, kdy se reklama objeví v takových pořadech jako "Good Morning America (Dobré ráno, Ameriko)", "Macy's Thanksgiving Day Parade (Macyin slavnostní průvod ke Dni díkuvzdání)" a sváteční utkání Národní fotbalové ligy. Ve věku 49 let zemřel Frank Mingo Frank L. Mingo, jeden z průkopníků reklamy zaměřené na publikum tmavé pleti, zemřel na mozkovou mrtvici ve věku 49 let. Mingo byl generálním ředitelem skupiny Mingo Group, kterou založil v roce 1977, a která se soustředila na tvorbu reklamy pro černošský trh. Mezi jeho klienty patří například společnosti Miller Brewing Co. a General Motors. Podle Samuela J. Chisholma, prezidenta a provozního ředitele agentury, byl Mingo hospitalizován 23. září a zemřel v pondělí. Reklamní sdělení... ZISKY: Společnost Omnicom Group Inc. z New Yorku ohlásila zvýšení čistého příjmu za třetí čtvrtletí o 54 % z loňských 3,6 milionu dolarů, neboli 15 centů na akcii, na 5,6 milionu dolarů, neboli o 22 centů na akcii. Tržba se zvedla o 20 % z 204,8 na 246,6 milionu dolarů.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View