wsj0294.cz

wsj0294.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Arbitr přiznal pilotům společnosti Eastern Airlines nevyplacenou mzdu ve výši 60 100 milionů dolarů, což je rozhodnutí, které by tomuto dopravci mohlo zkomplikovat reorganizaci podle konkurzního práva. Společnost Eastern, jednotka společnosti Texas Air, uvedla, že tento výnos přezkoumává, aby posoudila, zda se může odvolat. Není jasné, zda společnost Eastern uspěje a změní arbitrovo rozhodnutí učiněné v dlouhotrvajícím sporu o "rovnost platů", který předchází jak žádosti přepravce o ochranu podle Kapitoly 11, tak jeho akvizici společností Texas Air z roku 1986. Veškeré dřívější soudní úsilí společnosti Eastern odvrátit požadavky pilotů skončilo neúspěchem. Mluvčí společnosti Eastern řekl, že od výnosu arbitra neočekává "žádný celkový věcný účinek na strategický plán společnosti". Odborníci na konkurzní právo řekli, že zákon se ohledně toho, jak takový arbitrážní výnos může ovlivnit případ společnosti, nevyjadřuje jasně. Jako každý jiný věřitel budou i piloti muset požádat soud o výplatu žalobního nároku. To může ponechat velkou svobodu konkurznímu soudci USA Burtonu R. Liflandovi při rozhodování, jakou částku, pokud vůbec nějakou, piloti ve skutečnosti inkasují. V srpnu vydal výnos, který umožnil pilotům přednést stížnosti týkající se nevyplacené mzdy před arbitrem. Smlouva pilotů se společností Eastern požaduje oboustranně přijatelného soukromého arbitra, který najde řešení pro všechny stížnosti. V oficiálním prohlášení zaměstnancům společnost Eastern uvedla, že společnost byla výnosem zklamána. "Dluh je zcela přemrštěný," stojí v prohlášení. Právník Sdružení dopravních pilotů James Linsey řekl, že piloti jsou velice spokojeni. "Je to rána nejen pro společnost Eastern, ale pro celý věřitelský výbor," řekl. Věřitelský výbor společnosti Eastern byl i se společností zásadně proti žalobnímu nároku pilotů, který, kdyby byl vyplacen, by pocházel z peněz, o nichž oba subjekty doufají, že je použijí na vyrovnání jiných konkurzních nároků. Společnost Eastern a její věřitelé jsou v posledních, choulostivých fázích vyjednávání o druhém plánu na reorganizaci, aby bylo možno splatit dluhy této letecké společnosti. Dřívější plán, který věřitelé schválili v červenci, se rozpadl, když společnost Eastern změnila svůj obchodní plán. Zda byl žalobní nárok pilotů vůbec v některém z těchto plánů zahrnut, není známo. Ve sporu mezi společností Eastern a jejími piloty jde o ustanovení týkající se "rovnosti platů" ve smlouvách s piloty. Toto ustanovení bylo součástí dohody, ve které piloti souhlasili se značným snížením své mzdy, pokud nedostane přidáno ani žádná jiná pracovní skupina. Krátce poté, co nad společností Eastern převzala kontrolu společnost Texas Air, byl některým vedoucím pracovníkům Odborového svazu mechaniků zvýšen plat o 20 %. Piloti tvrdili, že to znamená zvýšení platu i pro . Společnost Eastern nárok zpochybnila, avšak na stranu pilotů se přiklonil federální okresní soud, odvolací soud a nyní i arbitr. Tyto dvě strany se nejsou schopny dohodnout ani na tom, o jaké množství peněz se jedná. Piloti hovoří o částce 100 milionů dolarů, společnost pouze o 65 milionech dolarů. Jiný arbitr se věnuje jinému případu rovnosti platů, který se týká společnosti Eastern a jejích pilotů a vyvstal z podobných okolností včetně samostatného zvýšení platů poskytnutého jinému odborovému svazu. Rozsudek v této záležitosti je očekáván nejdříve v polovině listopadu. Je ironií, že mnoho zúčastněných pilotů ze společnosti Eastern odešlo a nebo u tohoto dopravce, který 9. března zažádal o ochranu proti úpadku, stále stávkují. Zhruba 800 pilotů opustilo řady demonstrantů a vrátilo se do práce.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View