wsj0060.cz

wsj0060.cz

ProjectPCEDT

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Pořad "Cosby Show (Show Billa Cosbyho)" dokázal možná od svého prvního uvedení v roce 1984 sám zvrátit sledovanost televize NBC a Huxtablova rodina stále rozesmává ve čtvrtek večer miliony televizních diváků. Některé televizní stanice, které před dvěma lety nakoupily opakované série "Cosbyho" za rekordní ceny, se však poslední dobou příliš nesmějí. Opakované série pomohly zlepšit sledovanost mnoha z 187 stanic televizních společností a nezávislých televizních stanic, které pořad vysílají. Avšak sledovanost je výrazně nižší, než se očekávalo, a některé stanice říkají, že jim vyprší současné smlouvy, nové epizody možná nekoupí. Stanice mezitím pukají vzteky, protože, jak mnoho z nich tvrdí, distributor tohoto pořadu, společnost Viacom Inc., jim dává ultimátum: buď podepíší další dlouhodobý závazek k nákupu dalších epizod, nebo jim hrozí, že jim "Cosbyho" vezme konkurence. Společnost Viacom se zároveň snaží přesvědčit stanice, aby se zavázaly k nákupu pořadu "A Different World (Jiný svět)", vedlejšího produktu "Cosbyho", jehož opakované série budou k dostání v roce 1991. Společnost Viacom popírá, že by používala nátlakové taktiky. "Jsme ochotni vyjednávat," říká Dennis Gillespie, výkonný viceprezident oddělení marketingu. "Nabízíme tento plán nyní, protože cítíme, že je k tomu ten správný čas." Jak ale říká generální ředitel jedné televizní společnosti na Středozápadě: "Když jim řeknu, že potřebuji víc času, myslím, že odejdou s "Cosbym" naproti přes ulici." Tento krok společnosti Viacom přichází ve chvíli, kdy je televizní trh zaplavován situačními komediemi, které v televizní síti stále běží. Ředitel jedné stanice říká, že podle jeho mínění je postup společnosti Viacom "preventivním útokem", protože se společnost obává, že "Cosbyho" sledovanost ve vysílání bude během příštích let dále klesat. Podle společnosti A. C. Nielsen Co. klesla "Cosbyho" sledovanost v týdnu od 2. do 8. října oproti témuž týdnu před rokem o celý jeden bod. Viceprezident Gillespie ze společnosti Viacom tvrdí, že sledovanost roste. A vedoucí pracovníci stanic na tak velkých trzích, jako je Washington, Providence v Rhode Island, Cleveland, Raleigh v Severní Karolíně, Minneapolis a Louisville v Kentucky, říkají, že je docela možné, že "Cosbyho" neobnoví. Například Dick Lobo, generální ředitel miamské WTVJ, stanice vlastněné společností NBC, říká, že "pro byla show velkým zklamáním". "Za ty ceny, které jsme za ni zaplatili, by se nám mělo něco vrátit. Ale nestalo se tak." Neil Kuvin, generální ředitel WHAS, stanice společnosti CBS v Louisville, říká, že "Cosby" z pořadů stanice nejlepší sledovanost a že je tím "potěšen". Dodává však: "Cítím se pod tlakem, zklamaný, nespokojený a, upřímně řečeno, na společnost Viacom se velmi zlobím.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View