hs_044.07
hs_044.07
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Nejdřív
jsem
jako
topič
na
parní
lokomotivě
musel
každou
šichtu
vyházet
osmdesát
metráků
.
Pak
jsem
pracoval
jako
strojvedoucí
na
podřadných
výkonech
v
zálohách
.
Pak
jako
strojvedoucí
,
který
zaskakoval
za
marody
a
za
dovolené
.
Až
pak
,
když
se
člověk
osvědčil
,
mohl
být
vybraný
na
takovéhle
lokomotivy
a
na
takovéhle
vlaky
.
Jezdili
jsme
expresní
rychlíky
do
Prahy
.
Byl
to
váš
sen
?
Byl
to
můj
sen
.
Kde
všude
jste
jezdil
?
Sjezdil
jsem
v
podstatě
všechny
tratě
v
dosahu
plzeňského
lokomotivního
depa
:
Plzeň
-
Žatec
,
Plzeň
-
Praha
,
Plzeň
-
Budějovice
,
Cheb
,
Domažlice
,
Klatovy
.
Jezdil
jsem
na
všech
různých
vlacích
,
na
všech
různých
lokomotivách
(
pak
samozřejmě
dieselových
,
když
se
pára
zrušila
)
,
na
všech
možných
výkonech
a
s
různými
lidmi
.
Poznal
jsem
desítky
lidí
,
různé
povahy
.
Vždycky
jsme
měli
nějakého
topiče
,
buď
dobrého
nebo
horšího
.
To
je
zajímavé
.
Ano
.
Asi
jste
doma
moc
nepobyl
.
Ne
.
Škodovák
chodí
do
práce
od
pondělka
do
pátku
na
osm
hodin
.
Měli
jsme
turnus
,
jak
se
tomu
říká
.
Každá
směna
dělala
patnáct
hodin
,
někdy
i
víc
.
Taky
jsme
třeba
jeli
do
Žatce
a
tam
se
spalo
.
Odjeli
jsme
třeba
v
pondělí
a
vrátili
se
v
úterý
večer
.
Doma
jsme
moc
nebyli
.
Nenechalo
to
na
nás
žádnou
újmu
.
Bavilo
vás
to
?
Obrovsky
.
Ještě
dodneška
mě
to
drží
.
Co
vás
na
tom
bavilo
nejvíce
?
Byla
to
pěkná
chlapská
práce
.
Když
šel
člověk
domů
,
viděl
za
sebou
kus
udělané
nebo
dobře
odvedené
práce
.
Samozřejmě
když
nic
nevyvedl
.
Kdyby
člověk
něco
vyvedl
,
nejezdil
by
,
to
by
nešlo
.
Prostě
takový
dobrý
pocit
.
To
je
pěkné
.
Jak
dlouho
jste
pracoval
jako
strojvůdce
?
Čtyřicet
let
.
Předtím
jsem
asi
rok
dělal
topiče
,
ale
zbytek
jsem
pak
jezdil
jako
strojvedoucí
.
To
je
dost
.
Ano
.
Pracoval
jste
i
někde
jinde
?
Ne
.
Byl
jsem
věrný
dráze
a
mašině
.
Jak
na
tu
dobu
vzpomínáte
?
Byla
to
trošku
tvrdá
doba
,
protože
jezdit
na
parních
lokomotivách
nebyl
med
.
Služby
byly
dost
náročné
.
Když
už
jsem
potom
dělal
strojvedoucího
,
bylo
to
trošku
fyzické
zaměstnání
.
Když
jsem
dělal
topiče
,
tak
plně
fyzické
.
Člověk
je
hodně
psychicky
a
hlavně
smyslově
namáhaný
.
Ale
snad
jediný
ajznpoňák
umí
,
když
přijde
ze
šichty
,
zase
mluvit
o
práci
.
Směna
se
občas
vyhodnocovala
u
piva
.
Ale
jinak
to
bylo
dobré
.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View