mf930709_016
mf930709_016
View options
Tags:
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Dráha
se
letos
privatizovat
asi
nestihne
Praha
(jkl)
-
Privatizaci
železničních
tratí
současná
legislativa
nebrání,
tvrdí
ministerstvo
dopravy.
Zároveň
však
ředitel
odboru
železnic
ministerstva
dopravy
Vlastimil
Hledík
připustil,
že
do
konce
letošního
roku
se
žádnou
z
tratí
převést
do
soukromých
rukou
nepodaří.
Každá
privatizovaná
trať
musí
být
zařazena
do
seznamu
privatizovaného
majetku,
který
dosud
spravují
České
dráhy.
Seznam
mají
vypracovat
České
dráhy,
posoudit
ministerstvo
dopravy
a
schválit
vláda,
a
to
ve
druhé
vlně
privatizace.
Soukromý
zájemce
musí
zpracovat
projekt,
ministerstvo
ho
posoudí
ve
veřejné
soutěži
nebo
přímým
prodejem
trať
privatizuje.
Vlastimil
Hledík
řekl,
že
ministerstvo
dopravy
předložilo
vládě
návrh
seznamu
železničních
tratí
určených
k
privatizaci.
Tyto
trati
jsou
zatím
tři:
ze
Šumperka
do
Koutů
nad
Desnou
v
délce
19
kilometrů,
tříkilometrová
odbočka
z
Petrova
nad
Desnou
do
Sobotína
a
úzkorozchodná
trať
z
Jindřichova
Hradce
do
Nové
Bystřice
dlouhá
33
kilometrů.
O
privatizaci
všech
těchto
tratí
je
podle
Hledíka
zájem.
"Zatím
všechny
zájemce
neevidujeme,
protože
seznam
ještě
nebyl
schválen,"
řekl
ředitel
Hledík.
Podle
něj
chce
ministerstvo
na
uvedených
třech
tratích
ověřit,
jak
bude
nestátní
přeprava
po
železnici
fungovat
a
případně
do
soukromých
rukou
převést
další
úseky
železniční
sítě.
Každopádně
by
si
však
stát
měl
ponechat
rozhodující
tratě.
Někteří
železničáři
se
obávají,
že
soukromníci
budou
chtít
jen
vydělat
peníze
a
nebudou
udržovat
tratě.
Podle
Vlastimila
Hledíka
České
dráhy
mohou
ve
smlouvě
novému
provozovateli
stanovit,
že
musí
provozovat
a
udržovat
dráhu,
zajišťovat
bezpečnost
a
plynulost
železniční
dopravy.
Download Source Data • Download text
• Dependencies • PML View • PML-TQ Tree View