mf920925_012

mf920925_012

ProjectPDT
Genredescription

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Nesmrtelný typ Tatra 613 AUTOMOBILKA V PŘÍBOŘE OBNOVÍ PRODUKCI ZAČÁTKEM ROKU 1993

Výroba osobních automobilů Tatra 613 být obnovena od 1. ledna 1993. Ředitel odštěpného závodu Tatra Příbor Zdeněk Kalinec předpokládá, že v příštím roce bude vyrobeno asi tři sta vozů. "Vyrábět je budeme tak dlouho, dokud se budou prodávat," řekl ředitel Kalinec.

Letos automobilka vyrobila 147 osobních vozů. Prodala jich 157 (rozdíl tvoří zásoby z minulého roku). Tuzemského zákazníka našlo 146 aut, vyvezeno jich bylo jedenáct. Základní model (verze Tatra 613-4) stál 575 000 korun.

Orgány státní správy tvořily letos asi 35 procent zájemců o pětimetrové vozy Tatra 613. Podniková sféra se na odbytu tatrovek podílela z 28 procent.

Novým jevem je zájem soukromých podnikatelů. Ti odebrali přibližně dvacet procent prodaných vozů. Na vývoz připadlo sedmnáct procent.

Přestože technické řešení luxusní Tatry 613 (vzduchem chlazený vidlicový osmiválec umístěný nad zadní poháněnou nápravou) je dnes raritou a tvary karosérie pocházejí z počátku sedmdesátých let, v období, kdy prudce poklesl zájem na domácím trhu, dokázala továrna podstatnou část výroby exportovat. V roce 1991 bylo vyvezeno 273 vozů (76 procent výroby), v roce 1990 činil export 329 aut (55 procent vyrobeného množství), v roce 1989 bylo vyvezeno 38 aut ( 8,1 procenta produkce). V roce 1988 přitom činil prodej do zahraničí jen 3,7 procenta a o rok dříve dokonce pouze 1,1 procenta.

Převážná většina vývozu směřuje na území bývalého Sovětského svazu. Šestsettřináctky však v posledních letech našly kupce také v Maďarsku, Polsku, Korejské lidově demokratické republice, Saudské Arábii, Maroku, Jihoafrické republice, Francii, Švýcarsku a Německu.

"Snažíme se vyvážet co nejvíc," prohlásil ředitel Kalinec. "Pro příští rok však vůz musí být znovu homologován. V současném provedeních bychom nesplňovali nové ekologické požadavky, ale to máme plně vyřešeno. Od 1. ledna budeme vyrábět motor s vícebodovým vstřikem a katalyzátorem. Bude splňovat dokonce i americké předpisy."

Jednání o spolupráci se zahraničními partnery pokračují. Podle ředitele Kalince se však Tatra zavázala, že o jejich průběhu zatím nebude informovat.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View