Poslanci
nemohou
vyřešit
za
Tatru
její
problémy
Kopřivnice
-
Hospodářský
výbor
Parlamentu
České
republiky
nemůže
za
Tatru
vyřešit
její
problémy,
řekl
včera
po
návštěvě
některých
jeho
členů
v
Tatře
Kopřivnici
její
generální
ředitel
Karel
Beneda.
Nicméně
vyslovil
uspokojení
s
názory
poslanců,
že
oživení
v
okrese
Nový
Jičín,
kde
je
největší
nezaměstnanost
v
České
republice,
může
přinést
rychleji
budovaná
infrastruktura.
Místopředseda
výboru
Vladimír
Procházka
řekl,
že
výbor
do
měsíce
bude
jednat
o
zlepšení
telefonizace,
plynofikaci
a
komunikacích
v
tomto
regionu.
Tatře
samotné
by
svízelnou
finanční
situaci
ulehčila
novela
zákona
o
odpisech.
Beneda
řekl,
že
Tatra
letos
vyrobí
a
prodá
2500
nákladních
vozů
a
za
1
miliardu
náhradních
dílů.
Doma
prodá
jen
300
vozů.
Podle
Benedy
se
počítá
i
se
zakázkami
pro
Armádu
České
republiky,
prvních
30
tahačů
už
jí
bylo
dodáno.
Tatry
tvoří
základ
kolové
techniky
armád
Indie,
Ruska
a
Číny,
kde
nejasnosti
kolem
Tatry
jejímu
image
neprospěly.
Beneda
"poděkoval
iniciativě
KSČ
za
záchranu
Tatry".
Tato
strana
informovala
čínskou
odbornou
delegaci,
která
byla
na
návštěvě
v
České
republice,
že
vedení
Tatry
projevilo
nezájem
s
ní
jednat.
Ta
do
Kopřivnice
nepřijela,
ač
tam
byla
netrpělivě
očekávána.
Mělo
se
totiž
jednat
o
společném
závodě,
který
chce
Tatra
v
Číně
budovat.
Tatra
je
mezi
šesti
vybranými
automobilkami,
které
postaví
závod
na
výrobu
10 000
vozů.
V
Biocelu
Paskov,
který
hospodářský
výbor
také
navštívil,
by
od
poslanců
vedení
firmy
očekávalo
zpřísnění
vývozu
dřevní
hmoty
z
České
republiky.
Biocel
doposud
vyrábí
pouze
buničinu,
zakoupením
papírenských
strojů
chce
dosáhnout
finálního
výrobku.
Pokud
by
Biocel
prodával
papír,
zhodnotil
by
svou
produkci
až
sedmkrát.
V
Moravskoslezské
vagónce
ve
Studénce
se
poslanci
chtěli
přesvědčit
,
jak
je
továrna
připravena
na
to,
aby
v
konkurenčním
prostředí
získala
objednávku
Českých
drah
na
obnovu
osobního
železničního
vagónového
parku.