ln94204_93

ln94204_93

ProjectPDT
Genresurvey

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Hollywoodské novinky úspěšné i díky reklamě

Hollywoodské novinky zaznamenaly v letošní letní sezoně v amerických kinech překvapivý kasovní úspěch. Za hranicí tržeb 100 milionů dolarů, považované za práh superhitu, se nyní octla kreslená pohádka Lví král (251 milion dolarů), cimrmanovská veselohra Forrest Gump (206 milionů) a pravěká komedie Flintstoneovi (127 milionů), známá i z našich kin. V žebříčku následuje nové dobrodružství s Arnoldem Schwarzeneggerem s názvemPravdivé lži (121 milion) a thriller Nebezpečná rychlost (112 milionů), který do české distribuce vstupuje zítra. Ke stomilionové hranici se mílovými kroky přibližuje bláznivá komedie Maska (dosud 82 milionů dolarů) a thriller Jasné nebezpečí, který za pouhé tři týdny od uvedení utržil 73 milionů.

Podle odborníků není příčinou letošního kasovního úspěchu fakt, že by kina navštívilo víc diváků, ale že se do biografu na tentýž film chodí opakovaně. Hollywoodské společnosti napomohly rekordním příjmům i načasováním jednotlivých premiér, takže si předpokládané hity vzájemně nekonkurovaly. Zájem zvýšila i promyšlená reklama. Pravěký komiks Flintstoneovi byl sice původně určen především rodinám s dětmi, společnost Universal Pictures však v televizních reklamách zdůrazňovala rovněž jeho podtext politický a historický, což zaujalo i diváky dospělé. Hrdinové zmíněné komedie z doby kamenné se navíc hojně objevovali v pořadech televizní stanice MTV, což do kin přilákalo i řadu teenagerů. (čtk, jaf)


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View